فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
✍زیبانویسی و ##نگارش کلمات نشانه س / نحوه نوشتن نشانه س
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
✍آموزش جمله سازی در کلاس اول دبستان / جمله سازی فارسی اول دبستان
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
✍زیبانویسی و ##نگارش کلمات نشانه او / ##نگارش کلمات نشانه او
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
#تدریس تم ۷
🍂🍂🍂🍂🍂
موضوع فصل تولد دوقلوها و تم شناختی هدیه رو در پیش رو داریم
در این صفحه مفاهيم: چپ، راست؛ وسط، کنار، بين؛ رديف، ستون؛ جلو، عقب؛ جلو، پشت؛ اول الی پنجم(یکسری مفاهیم مشترک در تمام صفحات آغازین بخش ها است) .
و آداب هديه دادن و هديه گرفتن و تشکر از کسی که هديه می دهد وتقسيم کردن کيک؛ بازکردن هديه ها؛ فوت کردن شمع؛ دعوت مهمان ها.مطرح است، مثل تصاویر آغازین دیگر با طرح داستان اما مفاهیم ریاضی این صفحه را دنبال می کنیم.
در مورد آداب هديه دادن و هديه گرفتن و تشکر از کسی که هديه می دهد، نکاتی را که به نظرتان می رسد به دانش آموزان بگویید
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
☘️☘️
اهداف
١ -ادامه دادن الگوهای شطرنجی.
٢ -کشف قانون مربوط به الگو.
٣- درک الگوهايی که به هم متصل هستند و الگوهايی که از هم فاصله دارند.
٤ -تشخيص شکل تکرارشونده در هر الگو و رسم آن.
روش تدريس
بچه ها به کمک میله های شمارش یا مداد و یا اشیای مناسب دیگر الگویی را طراحی کنند و قانون الگوی خود را بيان کنند
یا با کمک چینه و یا کاغذ های رنگی که به صورت مربع های کوچک برش داده اند الگوهای مختلفی بسازند
.در برگشت به صفحه آغازین از بچه ها بخواهید که بارنگ کردن بشقابهای روی میز به الگو ی مناسبی بسازند.
و بعد فعالیت ص 46 را انجام دهند . در انجام فعاليت های اين صفحه یادتان باشد تشخيص شکل تکرارشونده و رسم آن در قسمت سمت راست اهميت زيادی دارد
در هر قسمت شکل ها ابتدا به صورت مجزا هستند و سپس شکل های متصل مطرح شده است. چرا که تشخيص شکل
تکرار شونده در اين موارد مشکل استمی شود برای تمرین و یا یادگیری بهتر از دفتر شطرنجی استفاده نمود.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
☘️☘️☘️
اهداف
١ -درک مفهوم تقارن.
٢ -کار با ابزار شابلون برای رسم شکل های متقارن.
٣ -شناخت اشکال هندسی
#روش تدريس
∗ توجه دانش آموزان را به شکل های متقارن در کلاس
درس جلب کنيد. می توانيد چند شکل متقارن به کلاس ببريد و با
تاکردن شکل از روی خط تقارن مشابه بودن دو طرف و تساوی
شکل ها را به آنها نشان دهيد.
در صفحه آغازين بخش با کمک دانش آموزان
شکل های متقارن را پيدا کنيد.
∗∗∗ از دانش آموزان بخواهيد ابتدا خوب به تصاوير
صفحه ۴۹ نگاه کنند سپس توضيح دهند که در هر قسمت چه
اتفاقی افتاده است.
پس از آن با استفاده از شابلون خطی را ترسيم
کنند و با قرار دادن لبه شابلون روی خط اقدام به رسم اشکال
هندسی کرده و با برگرداندن شابلون در طرف ديگر خط همان شکل را بکشند و با تا کردن و روی هم قرار دادن شکل های دو طرف
خط به درک اشکال متقارن برسند
توصيه های آموزشی
١ -لازم نيست از واژه قرينه، متقارن، تقارن و خط تقارن استفاده کنيد.
٢ -روش ارائه شده در اين صفحه بسيار مهم است و تا پايان کتاب دانش آموزان به آن نياز دارند به خصوص در طراحی فرش
و رسم شکل های متقارن در دو طرف آن با استفاده از شابلون اين روش بسيار کاربرد دارد.
٣ در شکل های مربع، مستطيل و دايره قرينه شکل مانند خود شکل است و تشخيص تقارن ساده تر است، اما در مورد مثلث کمی مشکل است
٤ به اندازه کافی روش مطرح شده را تمرين کنيد تا همه دانش آموزان به مهارت دست يابند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
🔴🔴 #طرح_درس_تم_7
#هدف_کلی :معرفی عدد اصلی 1تا 5
#اهداف_جزیی:
دانش آموز باآداب هدیه دادن و هدیه گرفتن آشنا شود.
دانش آموز با آداب تشکر کردن آشنا شود.
دانش آموز با آداب مهمان نوازی آشنا شود.5 را
#اهداف_رفتاری:
دانش آموز بنواند اعداد کمتر از 5 را بشمرد(دانشی)
دانش آموز بتواند اعداد کمتر از5را با هم جمع یا تفریق کند(دانشی)
دانش آموزبتواند تعداد اشیا یا افرادی که در شکل هستند را توضیح دهد(دانشی)
کیک ها را درست تقسیم کند(مهارتی)
نسبت به دعوت کردن ازخود رغبت نشان دهد(نگرشی)
برای بار کردن هدیه ها از خود علاقه نشان دهد(نگرشی)
#مفاهیم:چپ،راست,اول تا پنجم,وسط-بین-کنار-جلو-پشت –عقب-ردیف-ستون
#وسایل_موردنیاز:کتاب,تصویر بزرگ شده از تصویرکتاب(کلاژه),تخته وماژیک
#رفتار_ورودی(برقراری ارتباط وحضوروغیاب)
سلام دخترای گلم
حالتون خوبه
خداروشکر که حال همتون خوبه
حضوروغیاب (مریم جان ,زهرا جان,....)
#ارزشیابی_ورودی:
بچه ها تکالیفه جلسه قبلو بذارید روی میز تا من نگاه کنم
#ارزشیابی_تشخیصی:
معلم 4سیب روی تخته می چسباند و از دانش آموزان می خواهد که تعداد آنها را بگویند
بعد یکی از آنها را بر میدارد و می پرسد حالا چند سیب روی تخته وجود دارد.
#گروهبندی:
دانش آموزان را به 4 گروه 5 نفره ( به انتخاب خودشان)تقسیم می کنیم واز آنها می خواهیم که برای گروه های خود اسم وسخنور انتخاب کنند
#ایجاد_انگیزه:
معلم از دانش آموزان میخواهد که خاطره ای از جشن تولد خود تعریف کنندا
بعد کلاژه ای را که با خود آورده است را روی تخته می چسباندومی گوید:
بچه ها می خوام خاطره تولد زهرا ومریمو براتون تعریف کنم
زهرا ومریم 2 تا خواهر دوقلو بودن.یه روز که روز تولد اونا بودپدرو مادرشون
تصمیم گرفتن که برای اونا تولد بگیرن.
زهرا و مریم خیلی خوشحال شدن و رفتن که دوستاشونو دعوت کنن
رضا که برادر زهرا ومریم بود از اینکه تولد خواهراشه خیلی خوشحال بود
خب بچه ها این تصویری که می بینید تصویر تولد مریم و زهراس
حالا خوب به عکس نگاه کنید و به من بگید که توی تولد مریم وزهرا چه چیزایی
می بینید
#گام_دوم:آگاه ساختن یادگیرنده از هدف
خب بچه های خوب می خوایم بدونیم که توی تولد مریم از هرچیز چند تا هست
#گام_سوم:یادآوری پیش دانسته ها
دخترای گلم عدد هایی رو که تا حالا خوندیم یادتون میاد؟
خب حالا یکی بیاد وبگه که من با دستام چه عددی رو نشون میدم
آفرین بچه های گلم
#گام_چهارم :ارائه محرک:
عزیزای من هرکس توی گروه خودش قرار بگیره (معلم شرایط گروه رو به دانش آموزان میگه)
بچه خا توی گروهاتون مشورت کنید وهرچیزیو که 5تا از اون توی شکل هست؛پیدا کنیدویکی از اعضای گروه بیاد و اونهارو نام ببره(5دقیقه)
#گام_پنجم:معنا دار کردن تمام جملات رمزگردانی شده
آفرین بچه های گلم،همتون درستگفتید
تک تک گروه ها به این موضوع اشاره می کنند که چند تا مهمون دارن و...
آفرین همه شما درست جوا دادید.
#گام_ششم:فراخوان عملکرد
چند تصویرکوچک را در گروهها توزیع می کنیم و از آنها می خواهیم که کیک
را به 5قسمت تقسیم کنندو سر هر میز می رویم واگر توضیحات لازم داشتند آنها
را راهنمایی می کنیم.
#گام_هفتم:تدارک بازخورد
آفرین به شما که همتون انقدر باهوشید
حالا خوب به نقاشی ها نگاه کنید دیگه چندتا چیز 5 تایی توی شکل هست؟
#بارش_فکری:
خب بچه ها بازم فکر کنید بگید دیگه چه چیزایی هست که 5تایی هستن.
#ارزشیابی_تکوینی:
خب کدوم گروه میتونه به من توضیح بده امروز چی یاد گرفتیم؟
#گام_نهم:ارزشیابی تکوینی:
بچه ها از هرگروه یه نفربیاد وبه من بگه که تعداد دکمه های لباس پدر چند تاست
احسنت بچه های من
در پایان #تکلیف_خلاقانه تعیین کنید!
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
#صفحه_آغازین
موضوع: تولد دو قلوها
مفاهیم: جهتها - ردیف، ستون ' بین - کنار - وسط - اول تا پنجم
تم شناختی: هدیه
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
#صفحه_۴۴
اهداف:
* مرور مفاهیم جمع و تفریق
* نمایش حاصل جمع یا تفریق با چوب خط
* تمرین مهارت حل مساله با حل مربع شگفت انگیز ۴ × ۴
* بکارگیری مفاهیم جمع و تفریق در محیط پیرامونی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
#صفحه_۴۵
اهداف:
* برقراری ارتباط با نمایش های مختلف عدد یک
* دیدن مصادیق مختلف عدد یک در محیط پیرامونی
* توانایی نوشتن درست نماد عدد یک
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
#صفحه_۴۶
اهداف:
* کشف قانون الگوهای خطی
* ادامه دادن الگوهای خطی
* درک الگوهای متصل و الگوهای جدا از هم و با فاصله
* تشخیص شکل تکرار شونده در هر الگو و رسم آن
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
#صفحه_۴۷
اهداف:
* برقراری ارتباط با نمایشهای مختلف عدد ۲
* دیدن مصادیق مختلف عدد ۲ در محیط پیرامونی
* توانایی نوشتن درست نماد عدد ۲
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
#صفحه_۴۸
اهداف:
* کسب توانایی تشخیص عددهای ۱ و ۲
* درک عدد اصلی یک مجموعه
* توانایی ادامه دادن یک الگوی شطرنجی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
#صفحه_۴۹
اهداف:
* درک مفهوم تقارن
* کار با ابزار شابلون برای رسم شکل های متقارن
* شناخت اشکال هندسی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
ریاضی اول تم 7ppsx.ppsx
3.63M
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
#پاورپوینت
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
#ریاضی
#تم7
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش لوحه ـهـ
وسط
32.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعر تفریق رو آمروز چند بار خوندیم
الگوی پایین صفحه ۳۴واسه بچه ها سخته اول تو دفتر شطرنجی تمرین کنند
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الگوی شطرنجی رو با چینه بسازند به عنوان تکلیف
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ادامه ی تدریس نشانه ی ب
دوستی ب با آ مهم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روخوانی درس باران
ادامه ی تدریس