eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
699 عکس
84 ویدیو
498 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانون تفکر
🖼 عناوینِ مقالاتِ اولین شماره‌ی دوفصلنامه مطالعات فقه سیاست، وابسته به مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام ✔️ برای دریافتِ متنِ کاملِ مقالات به آدرسِ زیر مراجعه بفرمایید: http://journals.markazfeqhi.com/mfs/showNumber/26 @chanal_mfs_journal @tafaqqoh
عزیزانِ بسیجِ مدرسه علمیه حقانی زحمت کشیدن صوت و متن مصاحبه با مسؤولین مراکز فقهی و هدایت تحصیلی سطوح عالی رو توی کانالشون جمع‌آوری کردن؛ برای طلابی که پیگیر انتخاب یه مرکز مناسب با برنامه‌ها و اهدافشون هستن خیلی مفیده؛ ان شاء الله. @basije_haghani @tafaqqoh
هدایت شده از 📻امید‌محمدی‌سروش
رمان امیل.ژان ژاک روسو.pdf
حجم: 8.29M
📚 رمان تربیتیِ "امیل" 📝 اثر ژان ژاک روسو 🗂 کتابی که مرحوم آیت الله شهید مطهری(ره) به خواندن آن توصیه نمودند. 🔖 با لینک دانشنامه کپی کنید 🆔@daneshnameh1399
Khamenei.ir1_1093148127.mp3
زمان: حجم: 5.51M
✔️ هجرت 🎙 امام خامنه‌ای حفظه الله 🔹 دیدار با طلاب خراسان شمالی در 🗓 ۱۹ مهر ۱۳۹۱ @tafaqqoh
🔖 نقدی بر پنداره عدم تغلیظ دیه در موارد قتل خطایی در ماه های حرام 🖊 محمد عربشاهی دانش آموخته دکتری فقه جزایی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان و استاد مدعو دانشگاه رضوی، ایران، مشهد 🌐 http://taejtehad.mfeb.ir/article_247329_a2a8d528ddf1dc6b3f6c1c688ef21fcf.pdf 🌐 http://taejtehad.mfeb.ir/article_247329.html ✔️ این نوشتار به بررسی حکم مشهور فقها به دیۀ مُغَلَّظه (به معنای یک دیه و ثلث آن) در قتل خطا در ماه‌های حرام پرداخته و دیدگاه فاضل هندی و برخی پژوهش‌گران معاصر در این زمینه را به نقد می‌کشد. دستۀ دوم، با استناد به ادله‌ای چون: امضایی و موقتی بودن دیات، خدشۀ سندی و دلالی روایات، نبود سنت نبوی و روایات متواتر، مدرکی بودن اجماع، تنقیح مناط و نداشتن قصد هتک، اصل برائت و قاعدۀ درأ، حکم مشهور را به نقد کشیده‌اند. بحث حاضر به بررسی و نقد این ادله پرداخته و اشکالات این قول را بررسی نموده و به این نتیجه می‌رسد که ادلۀ آن، از استحکام کافی برخوردار نیست. از سوی دیگر، با توجه به اطلاق روایات، تصریح روایاتِ خاص و اجماع، تغلیظ دیه در موارد قتل خطایی در ماه‌های حرام، امری تعبدی و قابل اثبات و پذیرش است. @tafaqqoh
بسمه تعالی مقام معظم رهبری مد ظله العالی : "کسانی که در حوزه به حدّی از معرفت و آگاهی و علم می رسند، باید بروند به طرف جایگاههایی که احتیاج به آنهاست. امروز چقدر نیاز به فضلای جوان و فعّال و کارآمد در اقطار این کشور هست؛ نه فقط در روستاها، بلکه در شهرها، حتی بعضی شهرهای بزرگ" معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه از فضلا و روحانیون و مبلغان ارجمند برای تبلیغ و ترویج معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام و ارزش های انقلاب اسلامی در مراکز و مناطق تبلیغی شهری و روستایی در قالب "طرح هجرت" به صورت تمام وقت، پاره وقت و ساعتی دعوت به عمل می آورد. شرایط اعزام بلند مدت 1. صلاحیت علمی و مهارتی متناسب با نوع اعزام؛ 2. "داشتن سطح 2 حوزوی برای مناطق روستایی و سطح 3 برای مناطق شهری" 3. ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت؛ 4. گذراندن دوره آموزشی بدو تبلیغ؛ 5. حضور حداقل یکسال به همراه خانواده در محل تبلیغ. جهت ثبت نام، تشکیل پرونده و اطلاع از شرایط و مزایا به آدرس های ذیل مراجعه فرمایید: 1. مراجعه به وب سایت : https://formaloo.com/pnguh 2 مدرسه مبارکه دارالشفاء، ساختمان آموزش، دفتر هجرت تلفن 02532191400 4. دفاتر معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه استان ها معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های عملیه مدیریت مسجد و هجرت
🔖 بررسی اعتبار مثبتات ادلّه با رویکردی به نظر امام خمینی رحمه الله 🌐 https://jjfil.ut.ac.ir/article_28478.html 🌐 https://jjfil.ut.ac.ir/article_28478_b15a95a8f07f1250ad7235217c5bdceb.pdf ✔️ : یکی از مباحث بنیادی و در علم و ، اعتبار ادله می‌باشد. امارات و اصول عملیه همان‌طور که می‌توانند دارای آثار شرعی باشند، می‌توانند دارای آثار شرعی نیز باشند. اعتبار این لوازم و آثار غیرمستقیم تحت عنوان بررسی می‌شود. برخی از اصولی‌ها با طرح برای امارات، مثبتات اماره را معتبر می‌دانند ولیکن، مثبتات اصول را به علت جعل کاشفیت، فاقد اعتبار می‌دانند. برخی نیز با اعتقاد به ادله حجیت امارات، نسبت به لوازم آن‌ها و نبود چنین اطلاقی در اصول عملیه چنین تفاوتی را پذیرفته‌اند. اما بر اساس رویکرد امام‌خمینی (رحمة‌الله‌علیه) اثبات شده است که علت اعتبار به هیچ عنوان جعل کاشفیت و یا اطلاق ادله جعل حجیت نیست؛ بلکه باعث مثبتات امارات از اصول عملیه می‌شود. @tafaqqoh
◀️جهت اطلاع بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید ‌ 🔸️https://rihu.ac.ir/fa/page/243 --------------- 🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا: https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هرکس یه توان و ظرفیتی داره، *ولی مؤمن ظرفیت و توانش بی‌نهایته! توانی بی‌نهایت برای تحول و رشد دیگران* قراره پنجشنبه با افرادی که با فعالیت تیمی‌شون تحولی رو در جامعه ایجاد کردند، دور هم جمع بشیم تا از تجربه‌هاشون در مسیر تحول و رشد جامعه بشنویم. *رویداد نخبگانی طلبه تحول‌آفرین* همراه با کارگاه تمرین و تجربه بوم نویسی برای نوآوری‌های فرهنگی 🗓پنجشنبه 23 تیرماه، ساعت 9 الی 20، سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: https://eitaa.com/joinchat/837222574C8e10cf1e7b
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرکز نوآوری آلاء، دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه و مدرسه علمیه معصومیه برگزار می کنند: رویداد «طلبه تحول آفرین» همراه با کارگاه تمرین و تجربه بوم نویسی برای نوآوری‌های فرهنگی زمان: پنجشنبه، 23 تیرماه 1401 - ساعت 9 الی 20 مکان: سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در ایتا: @aalaa_admin @tafaqqoh
🔖 دراسة کون المتکلم فی مقام البیان تعمیقاً و تحقیقاً ✍🏻 مصطفی پیوندی 🌐 http://muf.journals.hozehkh.com/article_55_e79b15c8846218481f896f5e7de4c472.pdf ✔️ لا شکّ فی أهمیّة الدلالة الإطلاقیّة و فی ابتنائها علی احراز کون المتکلّم فی مقام بیان جمیع مرامه بل لا یکون مُجازفاً من ادّعی انّ ذلک أهمّ مقدّماتها و لا بدّ من التدقیق فیه ثبوتاً و اثباتاً: امّا ثبوتاً فبملاحظة حالات استحالة التقیید و عدم تمکّن المولی من لحاظه أو بیانه فالإطلاق و التقیید تارةً و ثانیةً و ثالثةً ؛ أمّا الواقعیّان فمجرّد استحالة التقیید یوجب الحکم بالإطلاق بلا إشکال وأمّا اللحاظیّان فالصحیح عدم إمکان التمسک بالإطلاق عند استحالة التقیید إلّا فی صورة واحدة، وأمّا الکلامیّان فلو عجز المتکلّم عن بیان التقیید لاینعقد ظهور اطلاقی کاشف بلا اشکال. و امّا اثباتاً فالطریق الی إحرازه ظهور حال المولی فی کونه فی مقام البیان؛ فقد حقّقنا ههنا تفسیراً آخر عمیقاً لهذا الظهور الحالی، ثمّ وقع الکلام فی تحدیده و قد ذکرنا انّ ما هو المشتهر من عدم کون المولی فی مقام البیان بالنسبة الی الجهة الفرعیّة للکلام الذی لمفاده جهتان، باطل و أنّ الصحیح کونه فی مقام البیان مطلقاً و من جمیع الجهات؛ إن شاء الله تعالی. @tafaqqoh