eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
610 عکس
77 ویدیو
496 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ یکی از مسائلِ مهمی که در سال‌های اخیر به صورتِ جدّی موردِ توجهِ مدیرانِ مراکزِ حوزوی قرار گرفته، برنامه‌ریزی برای همسرانِ طلاب و اساتید است؛ همسرانی که مخلصانه و مجاهدانه در راهِ بسطِ فرهنگِ توحیدی قدم گذاشته‌اند. @tafaqqoh
تفقه
✅ یکی از مسائلِ مهمی که در سال‌های اخیر به صورتِ جدّی موردِ توجهِ مدیرانِ مراکزِ حوزوی قرار گرفته، ب
💠 رهبر انقلاب: همه‌ی مسائل ، مسائل عقلانی نیست؛ یک مقداری از آن مسائل و واقعی و زندگی است. این‌که فرمودند «طلبه ساعت شش صبح از خانه بیرون می‌آید، ساعت نُه شب برمی‌گردد.»، خب بنده اصلاً با یک چنین چیزی ... 🔹 ...به خانواده‌ها باید برسید؛ همسر شما نیاز به حضورِ شما دارد؛ این مهم است. ✔️ در دیدار اعضای موسسه عالی فقه و علوم انسانی ۹۷/۱۲/۱۳ @tafaqqoh
مرکز آموزش زبان حوزه کانال رسمی مرکز آموزش زبان حوزه کانالی جامع برای دوستداران زبان گروه آموزشی مرکز زبان حوزه(گام) وب سایت: www.Qomllc.com تماس: عصر ۰۲۵۳۲۹۲۳۶۸۵ آدرس: قم،مجتمع آموزشی شهید صدوقی،مرکز آموزش زبان حوزه ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Amoozesh_Qomllc https://eitaa.com/qomllc
✔️ دروسِ قابلِ انتخابِ بنده‌ی حقیر در سامانه‌ی آموزشِ سطوحِ عالیِ حوزه علمیه (امروز درس‌های انتخاب شده ویرایش شد.) 🔖 @mehdighanbaryan @tafaqqoh
تفقه
✔️ دروسِ قابلِ انتخابِ بنده‌ی حقیر در سامانه‌ی آموزشِ سطوحِ عالیِ حوزه علمیه #قم (امروز درس‌های انت
✔️ دروسِ سطوحِ عالیِ حقیر در حوزه علمیه : 📚 مکاسب (فقه ۳ طرح جدید، پایه نهم، از ابتدای خیار غبن) 📚 کفایه (اصول ۵ طرح جدید، پایه دهم، از ابتدای اصول عملیه) 🔹 مجموعه‌ی حوزوی بقیة الله عجل الله فرجه ٫ مدرسه علمیه ولایت ٫ تهران‌پارس ٫ خیابان شهید ناهیدی (جشنواره) @tafaqqoh
تفقه
✔️ دروسِ سطوحِ عالیِ حقیر در حوزه علمیه #تهران: 📚 مکاسب (فقه ۳ طرح جدید، پایه نهم، از ابتدای خیار غ
✔️ دروسِ مؤسساتِ فقهی : 🔸 مدرسه فقهی دارالهدی: کفایه ۱ (پایه نهم، از ابتدای کتاب) رسائل (پایه هفتم و هشتم، مباحث امارات و اصول عملیه) ✍🏻 این دروس به شیوه‌ی پژوهش محور و در طرحِ سامرای مدرسه فقهی دارالهدی برگزار می‌شوند که طلاب به صورت فردی یا گروهی درس را آماده و در کلاس ارائه می‌دهند. 🔹 مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام: کفایه ۳ ( پایه دهم، طرح قدیم، از ابتدای اصول عملیه) راهنمای کفایه ۱ (پایه نهم، از ابتدای کتاب) راهنمای کفایه ۲ (پایه دهم، از ابتدای نواهی) 🔸 مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام: راهنمای مکاسب (پایه دهم، از ابتدای خیارات) ✅ وفَّقَنا اللّهُ و إيّاكُم لِمَحابِّهِ (نهج البلاغه، انتهای نامه ۶۷ خطاب به ابن عباس) @tafaqqoh
خیار غبن نزد فقهای معاصر.pdf
2.6M
🔖 ✔️ و احکامِ آن نزد فقیهان معاصر امامیه 🔹 دانشگاه پیام نور قم @tafaqqoh
سلام الله علیها اینستاگرام @tafaqqoh
🔖 اصل عدم تذکیه با رویکردی بر آرای امام خمینی [رحمه الله] 🌐 https://matin.ri-khomeini.ac.ir/article_142846_6a13436f2ff39ea2067f390561c05150.pdf 🌐 https://matin.ri-khomeini.ac.ir/article_142846.html ✔️ پژوهش حاضر با هدف اعتبارسنجی و دامنه جریان آن در انواع مختلف شبهه با محوریت آرای امام خمینی نگاشته شده و در هر مورد پس از نقد و بررسی نظرات علما، نظر نهایی امام خمینی ارائه‌شده است، روش به‌کاررفته در آن کتابخانه‌ای و رایانه‌ای بوده و یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که از نظر امام خمینی در شقوق مطروحه در شبهات حکمیه، به دلیل اشکالات استصحاب و در قضایای و و اشکال بودن در برخی شقوق، «اصل عدم تذکیه» جاری نمی‌شود و در شبهات موضوعیه با چشم‌پوشی از اشکالات مطروحه در شبهات حکمیه - که ایشان معتقدند در این‌جا نیز مطرح است - در موردی که گوشت یا جلد مطروحه‌ای یافت شود، اصل عدم تذکیه جاری و در سایر شقوقِ نمی‌توان حکم به عدم تذکیه نمود و در جلود و گوشت‌هایی که از سرزمین‌های دیگر وارد می‌شود، و بدون معارض جریان می‌یابد. @tafaqqoh
هدایت شده از دفتر فقه معاصر
موضوعات مصوب فقه معاصر .pdf
120K
🔰موضوعات مصوب فقه معاصر @sotohaali
🔖 مطالعه تطبیقی تدخین در فقه امامیه و اباضیه: بررسی دیدگاه آیةالله مکارم شیرازی و علامه احمد بن حمد خلیلی 🌐 https://fiqh.urd.ac.ir/article_58657_17d0a3de738f0a4bbc696466ea907156.pdf 🌐 https://fiqh.urd.ac.ir/article_58657.html ✔️ از مسائل مبتلابه در جامعه است. بنابراین، لازم می‌آید فقها در حرمت یا اباحه آن، فتوا صادر کنند. مکارم شیرازی، از علما و مراجع شیعه و خلیلی، از علمای مذهب اباضیه، هر دو فتوا به این عمل داده‌اند. مکارم شیرازی با تمسک به قاعده و مجاز نبودن ، تدخین را تحریم کرده است. قبل از وی نیز، به دوازده وجه، حرمت را بیان کرده است. از غیرامامیه، خلیلی چهارده دلیل قرآنی و هفت دلیل از سنت نبوی را ادله خویش بر این فتوا می‌داند. تکثیر ادله در امامیه و غیرامامیه به معنای توجه به ابعاد مختلف موضوع است، ولی در نهایت بر دو یا سه دلیل می‌توان پای فشرد و گفت: هم در و هم فتوای به صورت واجب‌الاطاعة برای مقلدان این مراجع وجود دارد. ولی در فقه شیعه به نحوه استعمال و چگونگی صدق ضرر و مراتب آن توجه دقیق‌تری شده است. @tafaqqoh