eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
557 عکس
77 ویدیو
491 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
نقش قضیه حقیقیه در اصول فقه.pdf
243K
نقش قضیه حقیقیه در اصول فقه @tafaqqoh
قضیه خارجیه و حقیقیه و کاربرد آن در علم اصول فقه.pdf
228.7K
قضیه خارجیه و حقیقیه و کاربرد آن در علم اصول فقه @tafaqqoh
نکاتی درباره گزاره‌های حقیقیه.pdf
138.9K
نکاتی درباره گزاره‌های حقیقیه @tafaqqoh
تأملی اکتشافی در چیستی قضایای خارجیه، حقیقیه و ذهنیه.pdf
740.4K
تأملی اکتشافی در چیستی قضایای خارجیه، حقیقیه و ذهنیه @tafaqqoh
قضایای حقیقیه و خارجیه نزد خونَجی.pdf
412.4K
قضایای حقیقیه و خارجیه نزد خونَجی 🏷 مقارنه بین منطق قدیم و @tafaqqoh
🔖 چند مقاله پیرامون ، و به تقریر علامه طباطبایی رحمه الله ⬇️⬇️⬇️
1595317393-9851-59-4.pdf
370.3K
خاستگاه ضرورت فلسفی از دیدگاه علامه طباطبائی و تفاوت آن با صدرالمتالهین @tafaqqoh
20100902130053-تقریری بدیع از یرهان صدیقین علامه.pdf
147K
تقریری بدیع از برهان صدیقین علامه طباطبایی @tafaqqoh
1618031853-9552-103-6.pdf
465.4K
بداهت علم حصولی به وجود خدا از دیدگاه علامه طباطبایی (ره) @tafaqqoh
20121209084241-9560-67.pdf
414.7K
نظر علامه طباطبایی در باب تمایز وجود و ماهیت و نقش آن در تقریر برهان صدیقین @tafaqqoh
«اصل واقعیت» در اندیشه آیت الله جوادی آملی.pdf
531.1K
«اصل واقعیت» و جایگاه معرفت شناختی آن در اندیشه آیت الله جوادی آملی @tafaqqoh
نقد تقرير علامه طباطبايي از برهان صديقين.pdf
293.8K
نقد تقریر علامه طباطبایی از برهان صدیقین @tafaqqoh
20141211142010-9770-62.pdf
280.5K
تحلیل منطقی برهان صدیقین علامه طباطبایی و بررسی انتقادی تقریرهای مختلف آن @tafaqqoh
20120618233451-9087-191.pdf
187.9K
برهان صدیقین به تقریر مرحوم علامه طباطبایی @tafaqqoh
1625889332-9965-99-2-3.pdf
596.3K
تقریرهای نوصدرایی برهان صدیقین و نوآوری‌های آن @tafaqqoh
20120329104434-2088-14.pdf
762.5K
برهان‌پذیری گزاره‌های ضروری ازلی @tafaqqoh
20170822092343-9559-190.pdf
677.6K
برهان واقعیت بر وجود خداوند؛ تقریر، حل شبهات و نکات @tafaqqoh
1621676539-10389-99-1.pdf
308.2K
بررسی و نقدِ تنسیقِ استاد فیاضی از برهان صدیقین علامه طباطبایی @tafaqqoh
20160307141927-9445-155.pdf
237.2K
تأملی در برهان صدیقین به روایت علامه طباطبایی @tafaqqoh
1560576550-9445-49-6.pdf
254.1K
بررسی هستی‌شناسانه و شناخت‌شناسانه برهان صدیقین علامه طباطبایی @tafaqqoh
🎥 📺 مستندِ دیدنیِ حدیث سرو؛ سیری در زندگی و احوالات عالم ربانی و عارف الهی آیةالله سید محمدحسن الهی طباطبایی رحمة الله علیه (برادر کوچک‌ترِ مرحوم علامه طباطبایی قدس سره) 🔹 قسمت اول: 🌐 http://www.doctv.ir/Program/151337 🔸 قسمت دوم: 🌐 http://www.doctv.ir/Program/151338 🏷 مدرسه علمیه مدینة العلم قم @madina
🔰 مؤسسه‌فرهنگی‌مذهبی‌‌غدیریه برگزار می‌کند؛ 🔹 مرحله‌اول؛ دوره‌آموزشی 📚 روش پژوهش در تاریخ اسلام 🔸 مدرس:حجت‌الاسلام‌والمسلمين‌ حامــدکاشــانی 🔻 شروع دوره مرحله اول؛ دوره آموزشی روش پژوهش در تاریخ اسلام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ به مدت ۵ هفته 🔎 جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس https://eitaa.com/ghadiriye_com مراجعه فرمائید. 📌 شماره تماس؛ ۰۹۱۹۲۶۷۸۸۹۳ @ghadiriye_com
انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه در راستای تقویت مهارت پایان نامه نویسی طلاب، کارگاه آموزشی برگزار می کند؛ 📚کارگاه آموزشی «روش پایان نامه نویسی» (مناسب برای پایان نامه نویسی حوزه و دانشگاه) 🎙استاد کارگاه: حجت الاسلام سید ضیاء الدین علیا نسب (مدرس، محقق و نویسنده روش های پایان‌نامه نویسی) 📆زمان برگزاری: 🔺زمان اول: جمعه 14 آبان‌ماه ساعت12-9 🔺زمان دوم: شنبه 15 آبان‌ماه ساعت 12-9 🔸برگزاری کلاس در هر زمان منوط به تکمیل و رسیدن به حد نصاب است. همچنین به جهت کارگاهی بودن، ظرفیت هر کلاس محدود است. 📙در پایان از طرف انجمن گواهی پایان دوره اعطا می شود. ❇️هزینه ثبت نام: 30 هزار تومان 📋ثبت نام از طریق پیام به آیدی @adminssoq 🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی @motaleate_ejtemai
🔖 توحید شهودی از منظر امام خمینی رحمه الله 🌐 http://matin.ri-khomeini.ac.ir/article_61404_0fe745534db0a5400a52c8b4cbd0b3c0.pdf ✔️ چکیده مهم‌ترین رکنِ وصول به از منظر عرفا عرفانی است. به تعبیر ایشان فاصله میان انسان و پدیده‌ها در از میان می‌رود و حقایق به شکل حضوری بر عارف هویدا می‌گردد. در حالی‌که نزد فلاسفه نیل به وحدت از ره‌گذرِ وجود محقق می‌گردد و نزد عارف این مهم از طریق شهود حاصل می‌شود. تبیین اصل شهود وحدانی نشان‌گر جایگاه در دایره و است. در ، وجود و کثرات به می‌رسند. خالق به خلق تبدیل می‌شود و مراتب شکل می‌گیرند. در این مرتبه سالک ظهورات را به نظاره می‌نشیند و را موجود می‌یابد. مشاهده او در این مرتبه بصری است. حال آن‌که در سالک بصر را رها کرده و با بصیرت حقایق را شهود می‌کند. توحید در قوس صعود رقم می‌خورد. جایی که در آن کثرات رنگ می‌بازند و سالک پلکان را با قدم سلب می‌پیماید. شاید به تعبیری بتوان گفت نهایت توحید همان نهایت تنزیه و سلب است. به تعبیر امام نیز سالک در اوج تنزیه به عالی‌ترین مرتبه توحید که همانا «تسبیح» است واصل می‌گردد. و این نشان از آن دارد که «وجود» در قوس نزول متحقق می‌گردد؛ حال آن‌که در قوس صعود تحقّق از آنِ «شهود» است. وجود، متضمن ایجاب، تشبیه و کثرت است اما شهود، متضمن سلب، تنزیه و وحدت است. به اثبات وجودِ نزولی و به اثبات شهودِ صعودی می‌پردازند. @tafaqqoh