🔖 #دریافت_مقاله
چند مقاله پیرامون #اصل_واقعیت، #ضرورت_ازلی و #برهان_صدیقین به تقریر علامه طباطبایی رحمه الله
⬇️⬇️⬇️
هدایت شده از مدرسه علمیه مدینة العلم قم
🎥 #حدیث_سرو
📺 مستندِ دیدنیِ حدیث سرو؛ سیری در زندگی و احوالات عالم ربانی و عارف الهی آیةالله سید محمدحسن الهی طباطبایی رحمة الله علیه (برادر کوچکترِ مرحوم علامه طباطبایی قدس سره)
🔹 قسمت اول:
🌐 http://www.doctv.ir/Program/151337
🔸 قسمت دوم:
🌐 http://www.doctv.ir/Program/151338
🏷 مدرسه علمیه مدینة العلم قم
@madina
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی مذهبی غدیریه
🔰 مؤسسهفرهنگیمذهبیغدیریه برگزار میکند؛
🔹 مرحلهاول؛ دورهآموزشی
📚 روش پژوهش در تاریخ اسلام
🔸 مدرس:حجتالاسلاموالمسلمين حامــدکاشــانی
🔻 شروع دوره مرحله اول؛
دوره آموزشی روش پژوهش در تاریخ اسلام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ به مدت ۵ هفته
🔎 جهت ثبتنام و کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس https://eitaa.com/ghadiriye_com مراجعه فرمائید.
📌 شماره تماس؛ ۰۹۱۹۲۶۷۸۸۹۳
@ghadiriye_com
هدایت شده از کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
#کارگاه_آموزشی
#پایاننامه_نویسی
انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه در راستای تقویت مهارت پایان نامه نویسی طلاب، کارگاه آموزشی برگزار می کند؛
📚کارگاه آموزشی «روش پایان نامه نویسی» (مناسب برای پایان نامه نویسی حوزه و دانشگاه)
🎙استاد کارگاه: حجت الاسلام سید ضیاء الدین علیا نسب (مدرس، محقق و نویسنده روش های پایاننامه نویسی)
📆زمان برگزاری:
🔺زمان اول: جمعه 14 آبانماه ساعت12-9
🔺زمان دوم: شنبه 15 آبانماه ساعت 12-9
🔸برگزاری کلاس در هر زمان منوط به تکمیل و رسیدن به حد نصاب است. همچنین به جهت کارگاهی بودن، ظرفیت هر کلاس محدود است.
📙در پایان از طرف انجمن گواهی پایان دوره اعطا می شود.
❇️هزینه ثبت نام: 30 هزار تومان
📋ثبت نام از طریق پیام به آیدی @adminssoq
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی
@motaleate_ejtemai
🔖 #دریافت_مقاله توحید شهودی از منظر امام خمینی رحمه الله
🌐 http://matin.ri-khomeini.ac.ir/article_61404_0fe745534db0a5400a52c8b4cbd0b3c0.pdf
✔️ چکیده
مهمترین رکنِ وصول به #وحدت از منظر عرفا #شهود عرفانی است. به تعبیر ایشان فاصله میان انسان و پدیدهها در #آگاهی_شهودی از میان میرود و حقایق به شکل حضوری بر عارف هویدا میگردد. در حالیکه نزد فلاسفه نیل به وحدت از رهگذرِ وجود محقق میگردد و نزد عارف این مهم از طریق شهود حاصل میشود. تبیین اصل شهود وحدانی نشانگر جایگاه #توحید در دایره #صعود و #نزول است. در #قوس_نزول، وجود و کثرات به #ظهور میرسند. خالق به خلق تبدیل میشود و مراتب شکل میگیرند. در این مرتبه سالک ظهورات را به نظاره مینشیند و #کثرت را موجود مییابد. مشاهده او در این مرتبه بصری است. حال آنکه در #قوس_صعود سالک بصر را رها کرده و با بصیرت حقایق را شهود میکند. توحید در قوس صعود رقم میخورد. جایی که در آن کثرات رنگ میبازند و سالک پلکان #تنزیه را با قدم سلب میپیماید. شاید به تعبیری بتوان گفت نهایت توحید همان نهایت تنزیه و سلب است. به تعبیر امام نیز سالک در اوج تنزیه به عالیترین مرتبه توحید که همانا «تسبیح» است واصل میگردد. و این نشان از آن دارد که «وجود» در قوس نزول متحقق میگردد؛ حال آنکه در قوس صعود تحقّق از آنِ «شهود» است. وجود، متضمن ایجاب، تشبیه و کثرت است اما شهود، متضمن سلب، تنزیه و وحدت است. #فیلسوف به اثبات وجودِ نزولی و #عارف به اثبات شهودِ صعودی میپردازند.
@tafaqqoh