هدایت شده از مدرسه علمیه مدینة العلم قم
🎥 #حدیث_سرو
📺 مستندِ دیدنیِ حدیث سرو؛ سیری در زندگی و احوالات عالم ربانی و عارف الهی آیةالله سید محمدحسن الهی طباطبایی رحمة الله علیه (برادر کوچکترِ مرحوم علامه طباطبایی قدس سره)
🔹 قسمت اول:
🌐 http://www.doctv.ir/Program/151337
🔸 قسمت دوم:
🌐 http://www.doctv.ir/Program/151338
🏷 مدرسه علمیه مدینة العلم قم
@madina
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی مذهبی غدیریه
🔰 مؤسسهفرهنگیمذهبیغدیریه برگزار میکند؛
🔹 مرحلهاول؛ دورهآموزشی
📚 روش پژوهش در تاریخ اسلام
🔸 مدرس:حجتالاسلاموالمسلمين حامــدکاشــانی
🔻 شروع دوره مرحله اول؛
دوره آموزشی روش پژوهش در تاریخ اسلام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ به مدت ۵ هفته
🔎 جهت ثبتنام و کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس https://eitaa.com/ghadiriye_com مراجعه فرمائید.
📌 شماره تماس؛ ۰۹۱۹۲۶۷۸۸۹۳
@ghadiriye_com
هدایت شده از کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
#کارگاه_آموزشی
#پایاننامه_نویسی
انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه در راستای تقویت مهارت پایان نامه نویسی طلاب، کارگاه آموزشی برگزار می کند؛
📚کارگاه آموزشی «روش پایان نامه نویسی» (مناسب برای پایان نامه نویسی حوزه و دانشگاه)
🎙استاد کارگاه: حجت الاسلام سید ضیاء الدین علیا نسب (مدرس، محقق و نویسنده روش های پایاننامه نویسی)
📆زمان برگزاری:
🔺زمان اول: جمعه 14 آبانماه ساعت12-9
🔺زمان دوم: شنبه 15 آبانماه ساعت 12-9
🔸برگزاری کلاس در هر زمان منوط به تکمیل و رسیدن به حد نصاب است. همچنین به جهت کارگاهی بودن، ظرفیت هر کلاس محدود است.
📙در پایان از طرف انجمن گواهی پایان دوره اعطا می شود.
❇️هزینه ثبت نام: 30 هزار تومان
📋ثبت نام از طریق پیام به آیدی @adminssoq
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی
@motaleate_ejtemai
🔖 #دریافت_مقاله توحید شهودی از منظر امام خمینی رحمه الله
🌐 http://matin.ri-khomeini.ac.ir/article_61404_0fe745534db0a5400a52c8b4cbd0b3c0.pdf
✔️ چکیده
مهمترین رکنِ وصول به #وحدت از منظر عرفا #شهود عرفانی است. به تعبیر ایشان فاصله میان انسان و پدیدهها در #آگاهی_شهودی از میان میرود و حقایق به شکل حضوری بر عارف هویدا میگردد. در حالیکه نزد فلاسفه نیل به وحدت از رهگذرِ وجود محقق میگردد و نزد عارف این مهم از طریق شهود حاصل میشود. تبیین اصل شهود وحدانی نشانگر جایگاه #توحید در دایره #صعود و #نزول است. در #قوس_نزول، وجود و کثرات به #ظهور میرسند. خالق به خلق تبدیل میشود و مراتب شکل میگیرند. در این مرتبه سالک ظهورات را به نظاره مینشیند و #کثرت را موجود مییابد. مشاهده او در این مرتبه بصری است. حال آنکه در #قوس_صعود سالک بصر را رها کرده و با بصیرت حقایق را شهود میکند. توحید در قوس صعود رقم میخورد. جایی که در آن کثرات رنگ میبازند و سالک پلکان #تنزیه را با قدم سلب میپیماید. شاید به تعبیری بتوان گفت نهایت توحید همان نهایت تنزیه و سلب است. به تعبیر امام نیز سالک در اوج تنزیه به عالیترین مرتبه توحید که همانا «تسبیح» است واصل میگردد. و این نشان از آن دارد که «وجود» در قوس نزول متحقق میگردد؛ حال آنکه در قوس صعود تحقّق از آنِ «شهود» است. وجود، متضمن ایجاب، تشبیه و کثرت است اما شهود، متضمن سلب، تنزیه و وحدت است. #فیلسوف به اثبات وجودِ نزولی و #عارف به اثبات شهودِ صعودی میپردازند.
@tafaqqoh
هدایت شده از مدرسه علمیه مدینة العلم قم
🎥 #حدیث_سرو
📺 مستندِ دیدنیِ حدیث سرو؛ سیری در زندگی و احوالات عالم ربانی و سالک توحیدی آیةالله شیخ عباس قوچانی رحمه الله (وصیّ مرحوم آیةالله سید علی قاضی رحمه الله)
🔸 قسمت اول:
🌐 http://www.doctv.ir/Program/151320
🔹 قسمت دوم:
🌐 http://www.doctv.ir/Program/151321
🏷 مدرسه علمیه مدینة العلم قم
@madina
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | سرآمد اخلاق و فلسفه
🔻رهبر انقلاب: «مرحوم علامهی طباطبایی رضوان الله تعالی علیه چراغ علوم عقلی را در قم روشن کرد و ادامه داد و با مشکلات ساخت.» ۱۳۸۹/۸/۲
🔁 #بازنشر به مناسبت ۲۴ آبان؛ سالروز رحلت علامه طباطبایی
📥 کیفیت اصلی: khl.ink/f/44008
💻 @Khamenei_ir
🔖 حضرت معصومه سلام الله علیها در اشعار امام خمینى رحمه الله
🖊 استاد محمد محمدی اشتهاردی رحمه الله
حضرت امام خمینى رحمه الله با معرفت و تواضع ویژهاى کنار مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مىآمد و در برابر عظمت او تعظیم مىکرد و او را بین خود و خداوند بزرگ واسطه قرار مىداد؛ امام خمینى رحمه الله که به شدت به خاندان نبوت دل بسته بود، به خصوص براى حضرت معصومه سلام الله علیها مقام بسیار ارجمندى قائل بود تا آنجا که در قصیدهاى آن حضرت را با حضرت زهرا سلام الله علیها مقایسه کرده و عظمت آن گوهر عصمت را در آن اشعار (شامل ۴۳ بیت) ترسیم نموده [است؛]
در بخشى از آن اشعار چنین آمده است:
دختر چون این دو از مشیمه قدرت
نامد و ناید دگر هماره مقدر
آن یک امواج علم را شده مبدا
وین یک افواج حلم را شده مصدر
آن یک بر فرق انبیاء شده تارک
وین یک اندر سر، اولیا را مـغفَر
آن یک در عالم جلالت، #کعبه
وین یک در ملک کبریایى مشعر
لَم یَلِدَم بسته لب و گرنه بگفتم
دخت خدایند این دو نور مطهّر
آن یک خاک #مدینه کرد مزین
صفحه قم را نموده این یک، انور
خاک قم این کرد از شرافت، جنت
آب مدینه نموده آن یک، #کوثر
زیبد اگر خاک #قم به عرش کند فخر
شاید گر لوح را بیابد همسر
خاکى عجب خاک، آبروى خلایق
ملجاء بر مسلم و پناه به کافر
📚 بخشی از #مقاله حضرت معصومه سلام الله علیها، اختر تابان آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم، نشریه پاسدار اسلام، سال ۱۳۷۵، شماره ۱۷۷
@tafaqqoh
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴رشد و ریشه
🖊احمدحسین شریفی
به میزانی که «رشد» میکنیم،
باید «ریشه»های خود را نیز «عمق» دهیم.
وگرنه برای «سقوط» نیاز به طوفان نیست؛
با اندک بادی فرو خواهیم ریخت.
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین علیه السلام
#هم_اکنون
جلسه پخش و نقد فیلم #جستجو در حسینیه امام حسین علیه السلام
با حضور استاد ارجمند حجه الاسلام انبیایی
#معاونت_فرهنگی
هدایت شده از مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین علیه السلام
ت00.08.27-استادانبیایی-نقدفیلم جستجو2018.mp3
10.59M
ت00.08.27-استادانبیایی-نقدفیلم جستجو2018