eitaa logo
در جستجوی تحول
2.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
908 ویدیو
168 فایل
🔰دکتر محمد روضه سرا ✔محقق و مولف کتاب ✔پژوهشگر تعلیم و تربیت ✔مدرس کشوری سرفصل های تشکیلاتی ✔ پژوهشگر مرکز تربیت اسلامی ✔استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان ✔مدیر مرکز شتاب دهنده ایده های تحولی تعلیم و تربیتی ارتباط با من: @motehavel
مشاهده در ایتا
دانلود
15.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دل میزنم به دریا 🔊 حاج مهدی سلحشور 👌یکی از نوستالژی ترین؛نماهنگ هایی است که با راهیان نور و حضور در یادمان های باصفای جنوب پیوند خورده. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰فلسفه برای کودکان قصه‌ها و حکایت‌های مادران و مادربزرگ‌ها و خواندن داستان‌های شاهنامه و مثنوی و گلستان برای کودکان در دهه‌ها و سده‌های گذشته نمونه‌هایی از داستان‌ها و حکایت‌هایی است که صبغه فلسفی دارند. داستان‌هایی که درگیری انسان با مسائلی همچون خدا، هویت، اخلاق، آزادی و ... در آن‌ها نمایان است. این قصه و داستان‌ها بیشتر شبانه بیان می‌شدند و کودکان تا شب آینده و شروع قصه و حکایتی دیگر مجال داشتند در باب آن‌ها بیندیشند و بی‌تردید پرسش‌هایی را نسبت به آن‌ها مطرح می‌کردند. این کودکان به سبب رویارویی و چالش مستقیم با بسیاری از پدیده‌های طبیعی، ذهنی بسیار کنجکاو، پرسش‌گر و تحلیلی داشتند. کودکان امروزی با بمباران انواع فیلم‌ها و کارتون‌های دوبله‌شده، انواع بازی‌ها و شبکه‌های کودکی که برنامه‌های بیست‌وچهارساعته دارند و عدم مواجهه مستقیم با بسیاری از پدیده‌ها، مجال اندکی برای تامل و تفکر و برخورداری از یک ذهن تحلیلی دارند. اینجاست که ضرورت فلسفه برای کودک و آموزش تفکر انتقادی و پرورش قدرت استدلال ورزی کودکان بیشتر احساس می شود. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
📚 | تنها گریه کن (روایت زندگی اشرف‌سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان) ✍️اکرم اسلامی 📝 متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب: «با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ی تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ی معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از اینها نیست. سرمایه‌ی باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ی مادرانه به آن نیاز داشت. ۱۰ اسفند ۱۳۹۹. از نویسنده جدّاً باید تشکّر شود» ⬇️دانلود کتاب از طاقچه👇👇 taaghche.com/book/96144 @almorsalaat
در جستجوی تحول
کتاب فوق العاده ای است👌
📖 کتابنامه؛ ویژه‌نامه انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب تنها گریه کن 🔘 در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی و همزمان با آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» منتشر شد. 👈🏻 کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی «سرکار خانم اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان»، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است که به قلم خانم اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است. 🔍 نسخه PDF👇
در جستجوی تحول
📚 مجموعه‌ی «بچه‌های اطراف جهان» منتشر شد 🔹درباره‌ی مجموعه مجموعه‌ی «بچه‌های اطراف جهان» پنجره‌ی کوچکی است برای دیدن و شنیدن قصه‌های واقعی درباره‌ی بچه‌هایی از کشورهای مختلف که قهرمانِ شهر یا خانواده‌ی خودشان بوده‌اند. این قصه‌ها می‌تواند الهام‌بخش بچه‌ها باشد تا بی‌تفاوت نباشند و دنیای اطراف‌شان را کمی بهتر کنند. کتاب‌های این مجموعه که برای نوجوانان و کودکان بالای هشت سال نوشته شده، هم به بچه‌ها اطلاعاتی درباره‌ی تنوع و تفاوت‌های زندگی بچه‌ها در نقاط مختلف دنیا می‌دهد و هم آن‌ها را با موضوعاتی مثل حفظ محیط‌زیست، کمک به همنوع، راه‌اندازی کسب‌وکار، کمک به اقتصاد خانواده و... آشنا می‌کند. ولی از همه‌ی این‌ها مهم‌تر این مجموعه یاد بچه‌ها می‌اندازد که جهان خیلی بزرگ است و برای تعامل با بچه‌های دیگر جهان اول باید با زندگی و قصه‌‌های آن‌‌ها آشنا شوند. 🔹آشنایی با کتاب‌های مجموعه 🔸«پسری که فیل را بزرگ کرد» داستان واقعی نوجوانی اهل زامبیا که از فیل‌ها می‌ترسد ولی بچه‌فیلی که دارد غرق می‌شود او را وارد مسیر تازه‌ای در زندگی‌اش می‌کند. ▫️نویسنده: مارگریت رورس ▫️مترجم: کیوان سررشته ▫️تعداد صفحات: ۵۵ 🔸«دختری که باغ را سرسبز کرد» داستان واقعی نوجوانی از هندوراس که زمین کشاورزی‌‌شان گرفتار خشکسالی شده است. او با کمک معلم مدرسه روشی برای مراقبت از زمین کشاورزی‌ یاد می‌گیرد. ▫️نویسنده: کیتی اسمیت میلوی ▫️مترجم: الهام خشه‌چی ▫️تعداد صفحات: ۴۰ 🔸«پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت» داستان واقعی نوجوانی اهل بروندو که در کشورش جنگ شده است. دئو در اردوگاه پناهندگان دور از خانواده‌اش است و هیچ دوستی هم ندارد اما یک بازی ساده دنیایش را عوض می‌کند. ▫️نویسنده: کیتی اسمیت میلوی ▫️مترجم: بتول فیروزان ▫️تعداد صفحات: ۴۰ 🔸«پسری که صدای خرس‌ها شد» داستان واقعی نوجوانی کانادایی که می‌خواهد گونه‌ی نادری از خرس‌ها را نجات بدهد ولی برای این کار باید بر مشکل خودش هم غلبه کند. ▫️نویسنده: کارمن اولیویر ▫️مترجم: امین شیرپور ▫️تعداد صفحات: ۴۰ 🔸«پسری که خانه‌ی بی‌دود ساخت» داستان واقعی نوجوانی که در بنگلادش زندگی می‌کند و با جستجو و پشتکار به ایده‌‌‌‌ای می‌رسد تا با کمک آن، مادر و خواهر کوچکش نگران آشپزی روی آتش نباشند. ▫️نویسنده: الیزابت سانبی ▫️مترجم: امین شیرپور ▫️تعداد صفحات: ۴۰ 🔸«دختری که مزرعه را نجات داد» داستان واقعی نوجوانی اهل بورکینافاسو که از دوچرخه‌ی قرمزی که هدیه گرفته برای فروش محصولات مزرعه‌ و دور کردن پرندگان کمک می‌گیرد و خانواده‌اش را خوشحال می‌کند. ▫️نویسنده: جود ایزابلا ▫️مترجم: لیدا هادی ▫️تعداد صفحات: ۴۰ 🔹کپی‌رایت کتاب نشر ادامه، واحد کودک و نوجوان نشر اطراف، حق انحصاری چاپ و انتشار کتاب‌های مجموعه‌‌ی «بچه‌های اطراف جهان» را طبق قانون جهانی کپی‌رایت از انتشارات Kids Can Press خریداری کرده است. 🔸در سایت اطراف می‌توانید توضیحات مفصل‌تری درباره‌ی این کتاب‌ها و نویسندگان‌شان بخوانید. 🔸کتاب‌های این مجموعه را می‌توانید به صورت جداگانه یا به شکل مجموعه‌ی شش جلدی همراه با قاب مقوایی با تخفیف از سایت atraf.ir بخرید. کتاب از فردا هم کتابفروشی‌ها می رود. منبع: @atrafpublication ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
استاد روضه سرا-مدیریت زمان و برنامه ریزی-جلسه اول.MP3
12.73M
🔶 مدیریت زمان و برنامه ریزی 🎤 جلسه اول دوازدهمین‌دوره (طرح_ولایت_استانی) 🔺ناحیه بسیج دانشجویی استان مازندران🔻 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @masir_roshd
استاد روضه سرا-مدیریت زمان و برنامه ریزی-جلسه دوم.MP3
18.69M
🔶 مدیریت زمان و برنامه ریزی 🎤 جلسه دوم دوازدهمین‌دوره (طرح_ولایت_استانی) 🔺ناحیه بسیج دانشجویی استان مازندران🔻 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @masir_roshd
ارتباط مربی و متربی(خلاصه جلسه)-امیری.pdf
186K
🔰 تعامل ناهمطراز در فرایند تربیت 🎙یاداشت برداری از جلسه درسی درس نظام تربیتی اسلام؛دانشگاه فرهنگیان اراک ✍نوشته شده توسط یکی از بهترین دانشجویانم در دانشگاه فرهنگیان اراک؛آقای امیر حسین امیری. تقدیم شماست، با سپاس از ایشان🌺 ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
سند (5).pdf
90.3K
🔰 تعامل ناهمطراز در فرایند تربیت 🎙یاداشت برداری از جلسه درسی درس نظام تربیتی اسلام؛دانشگاه فرهنگیان اراک ✍نوشته شده توسط یکی از بهترین دانشجویانم در دانشگاه فرهنگیان اراک؛آقای علی حسنوند تقدیم شماست، با سپاس از ایشان🌺 ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دوره جهل 🎙دکتر مجتبی شکوری ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰عالم انسان دینی 👌برشی کوتاه از زندگی دانشمند هسته ای شهید دکتر شهریاری از زبان رهبر انقلاب ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
اصولا ماها وقتی را تلف نمی کنیم؛ فقط وقت مان را برای انجام کارهایی اختصاص می دهیم که اولویت انجام دادن ندارند. که در اصطلاح ؛ به این سوتی نداشتن نظام اولویت می گویند. پ.ن در دوره های دانشجویی اخیر؛ که فایل های صوتی شان در کانال موجود هستند؛اشارات خوبی به نظام اولویت داشته ام. ✍محمد روضه سرا ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
تفکر فلسفی برای داشتن یک زندگی سالم و موفق انسان نیاز به فکر کردن دارد. تفکر مهارتی است که می تواند آموخته شود. داشتن آینده ای مناسب بدون قدرت تفکر امکان پذیر نیست. تفکر فلسفی چیست؟ دانش بهره گیری از تجربه (دانش نهفته) با کمک مهارت های فکری، تفکر فلسفی به شمار می آید. بنابراین اگر کودکان ما به مهارت های فکری دست یابند، کنجکاوی لازم و مهارت پرسشگری داشته باشند، نقاد بوده و بتوانند بر پایه شهود قضاوت کنند، آنها به تفکر فلسفی دست می یابند. اگر آنها بدانند در چه شرایط و جایگاهی از این مهارت های فکری استفاده کنند، آنها توان بهره گیری از تفکر فلسفی را دارند. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰🤔🤔؟! تکنولوژی بد نیست. اگر بدانید از زندگی چی می‌خواهید تکنولوژی می‌تواند کمکتان کند تا آن را به دست آورید. اما اگر ندانید از زندگی چه می‌خواهید تکنولوژی خیلی راحت هدفتان را برایتان تعیین و کنترل زندگی‌تان را در دست می‌گیرد. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰 منطق دین ✍ آیت الله فاطمی نیا ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
17.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎥 جزیره ام الرصاص هنوز و بعد از سال ها از دفاع مقدس هنوز نیزه و شمشیر شکسته های قتلگاه غواصان با ما سخن می گویند و حدیث عشق می سرایند... ▫️مگر می توانیم فراموش کنیم؟ 🎙 راوی: حاج علیرضا دلبریان ➕ به راهیان نور بپیوندید👇 🆔 @Rahianenoor_News
در جستجوی تحول
#راوی | #کربلای_چهار 🎥 جزیره ام الرصاص هنوز و بعد از سال ها از دفاع مقدس هنوز نیزه و شمشیر شکسته ها
دم اذان حالت را عوض کن؛تا بدونی این نماز با آرامشی را که داری میخوانی مدیون چه اضطراب قلب هایی هستی که شب عملیات به فکر آرامش من و تو بودند.
عقل و جهل.pdf
51.3K
✅ یاداشت 1⃣ 🔰 نقش عقل در نظام تربیتی 🎙یاداشت برداری از جلسه مورخه ۶ آذرماه۱۴۰۰؛ درس نظام تربیتی اسلام؛دانشگاه فرهنگیان اراک ✍نوشته شده توسط یکی از بهترین دانشجویانم در دانشگاه فرهنگیان اراک؛آقای امیر حسین ویلانی. تقدیم شماست، با سپاس از ایشان🌺 ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
سند (6).pdf
84.1K
✅ یاداشت 2⃣ 🔰 نقش عقل در نظام تربیتی 🎙یاداشت برداری از جلسه مورخه ۶ آذرماه۱۴۰۰؛ درس نظام تربیتی اسلام؛دانشگاه فرهنگیان اراک ✍نوشته شده توسط یکی از بهترین دانشجویانم در دانشگاه فرهنگیان اراک؛آقای علی حسنوند تقدیم شماست، با سپاس از ایشان🌺 ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰جنگ دوران جنگ، پشت جبهه ها فقط نمی نشستند دعا بخوانند و بگویند الهی صدام بمیرد؛ بلند می شدند و تیر میزدند. آن بلندشدن وتیرزدن، امروز این کار و تلاش و امیدواری است. ولی اینکه آن تیربخورد به پیشانی دشمن، دست خداست. تکلیف ما این است بلند شویم، حرکت کنیم و تا میتوانیم با دقت تیر را بزنیم؛ با تمام وجود بایستیم و از هیچ چیز نترسیم. وقتی این کار را با نیت درست و خالصانه انجام بدهیم، آن وقت است که به لطف و هدایت خدا همه کارها به نتیجه می رسد. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰تلنگر 1⃣ معمولا وقتی دلخور میشویم انتظار داریم بدون اینکه دلیل عصبانیتمان را بگوییم درک شویم، گویا در این صورت احساس اطمینانمان بیشتر میشود. در واقع هسته اصلی دلخوری ما، درک نشدن بدون توضیح است. ریشه این موضوع به احتمال زیاد به دوران کودکی ما برمی‌گردد که هرچه می‌خواستیم گریه می‌کردیم و نزدیکان وظیفه تشخیص نیاز ما را داشتند ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰تلنگر 2⃣ من فکر می‌کنم آن چه موجب رنجش آدم‌ها از یکدیگر می‌شود، این است که: غالبا ما آدم‌ها توقع داریم طرف مقابلمان، به تمام وقایع دنیا از زاویه‌ی دید ما نگاه کند! ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
🔰تلنگر 3⃣ فکر می کنم هنر اصلی هنر فاصله هاست. زیاد نزدیک به هم می سوزیم و زیاد دور یخ می زنیم. باید یادبگیریم جای درست و دقیق را پیدا و همان جا بمانیم...! ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
دوستانِ خودتان را نيز دعوت كنيد. اينجا از آنِ كساني است كه براي آينده " ارزش " قائلند. ⬇️لينك كانال⬇️ ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ http://eitaa.com/tahavole
🔰قابلیت جمع 🔹هر انسان یک گره گاه از هستی است. ما هر کداممان، یک گره گاهیم و گره گاه ها، بسته به خودشان نیستند. اگر تو خیلی آی کیو و حافظه ات قوی تر است، قدرت یادسپاری و یاد آوری ات بیشتر است، سلامت بدنی ات بیشتر است، زیبایی بیشتری داری، در ساحت های مختلف، توانایی های فراوانی داری، همه اش را به رایگان به ما داده اند؛ در عالم، نظام، نظام رایگان بخشی است. 🔹موسی در قرآن به قارون می گفت: « تو که این همه ثروت داری، مقداریش را به فقرا ببخش. قارون دو دلیل آورد؛ اول این که خدا مگر خودش نمی تواند بپردازد؟ چرا خودش نمی پردازد و از من می خواهد بپردازم؟ اگر خدا می خواست فقرا را سیر کند، چرا خودش این کار را نکرد؟ خودش نمی دهد آن وقت از من می خواهد بدهم؟ و دوم - که به بحث ما مربوط است- این بود که گفت: من که این ها را از کسی نگرفتم؟ خودم علم وفن یاد گرفتم، رفتم و فلان کارها را انجام دادم و پولدار شدم. 🔹جواب قارون این است که آن علم که تو داری و بقیه نداشتند را چه کسی به تو داد؟ ممکن است بگویی پدر و مادرم، آی کیو شان بالا بود، باز می پرسند آیا پدر و مادرت را خودت انتخاب کرده بودی؟ کجایش را می خواهید بگویید مال خودم است؟ بنابراین، وقتی بنا است که من هیچ چیزی از خودم نداشته باشم به این معنی است که همه چیز را به رایگان به دست می آوردم. 🔹من اگر خیر خواه شما باشم، باید سعی کنم که شما بیشترین لذت ممکن را در زندگی و کمترین درد ورنج ممکن را ببری. این جا هم البته مشکلی وجود دارد. اولا من اگر خیر خواه شما باشم، زود، به شما یاد می دهم که در زندگی،دار ، دار تزاحم است. یعنی در زندگی، همه چیز را نمی توان با هم داشت. بنابراین، آدم در هرگام زندگی، باید یک قربانی بکند. 🔹 نمی خواهم وارد بحث فلسفی این که دار دنیا «دار تزاحم است» بشوم. می خواهم آن را با بحث خودمان تطبیق کنم. فرض کنید که احساس گرما می کنید. اولین کار که می کنیم به کسی می گوییم که پنجره را باز کن. تا پنجره را بازمی کند، می بینم که سر و صدا ما را اذیت می کند. یعنی می خواستم هوا خنک شود، اما با آن که هوا خنک شده، سر و صدا داخل می آید. می خواهم سر و صدا تو نباشد، هوا گرم می شود. فرض کنید با خود می گویید، یک دستگاهی درست می کنم که نه بگذارد سر و صدا داخل بیاید و نه هوا گرم شود. اگر این چنین دستگاهی بخواهی، البته باید پول بدهی. 🔹 در زندگی این گونه نیست که همه چیز را بشود با هم خواست. ما در هر قدم زندگیمان، در برابر هر دو راهی یا سه راهی یا n راهی قرار می گیریم، معنایش این است که یک چیز را باید فدای چیز دیگر کنیم. همه چیز با هم قابل جمع نیست؛ وقتی من می خواهم به تو لذت بدهم، اولین چیزی که باید به تو بگویم این است که چون لذت ها با هم قابل جمع نیستند، پس باید در زندگی، هر لذتی، به قیمت از دست دادن n لذت دیگر، به وجود بیاید. ☆---🍃🌼🍃--🍃🌼🍃---☆ ⬇️ ما را به دیگران معرفی کنید ⬇️ http://eitaa.com/tahavole
در جستجوی تحول
🔰قابلیت جمع 🔹هر انسان یک گره گاه از هستی است. ما هر کداممان، یک گره گاهیم و گره گاه ها، بسته به خود
این متن پاسخی است به پرسش با فراوانی بسیار زیادی که دانشجویانم در کلاس ها و کارگاه ها مطرح می کنند که؛ چطور برنامه ریزی کنیم تا به همه آنچه که می خواهیم برسیم؟