eitaa logo
شجر
1.4هزار دنبال‌کننده
848 عکس
105 ویدیو
1.7هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
"چرا جامعه ایرانی با مداخله فرهنگی حاکمیت هم افزایی می کند؟" 🔸خشکاندن جوشش های محلی، جشن های خُرد و ضیافت های خودجوش در قبال برپایی مهمانی متمرکز، خیابانی و کیلومتری غدیر، یکی از ایرادات ناصحانه ای بود که سال گذشته در نشست ها و جلسات ارزیابی مهمانی ده کیلومتری غدیر بارها از سوی ناقدین مورد طرح قرار می گرفت و این رویداد را از حیث ماهوی منافی رویکردهای مردمی و فولکلور انقلاب در ساحت فرهنگی قلمداد می نمود. 🔶 این نقد با پیش فرض‌های نظری پیرامون نسبت دولت – ملت یا نسبت بخش عمومی - بخش دولتی منطقی و معقول به نظر می رسد، در واقع در شرایطی که حاکمیت با اتکا به منابع رسانه ای و هژمونیک خود در صدد خلق یک رویداد متمرکز برمی آید طبیعی است که جریان های توده ای خود را به حاشیه کشانده و ارضای تمنیات خود را در این وادی به ابزارهای رسمی واگذار می نمایند. اما رخدادهای روزهای گذشته حاکی از واکنش بسیار متفاوت جامعه ایران در مشارکت برای بزرگداشت واقعه غدیر بود. 🔸 تقریبا عمده مشاهدات و گزارشات از سراسر کشور حاکی از ضریب یافتن موضوع بزرگداشت عید غدیر در مناسبات ایرانیان شده است. مواجهه حاکمیت با این موضوع در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" به صورت معناداری زمینه را برای فعال سازی استعدادهای فرهنگی ایرانی فراهم آورد. فارغ از مشارکت یدی و مالی ده ها هزار نفر در محدوده ده کیلومتری، بسیاری از روستاها، محلات، کوچه پس کوچه ها، دکان ها، بازارها، خانه ها و محافل خُرد بستری برای ابراز ارادت و عشق متمایز به ساحت امیرالمومنین شده بود. و بدین ترتیب برخلاف انتظار جامعه شناختی، واکنش انسان ایرانی به مداخله حاکمیت انفعالی و عقب نشینانه نبوده و با پیشروی او هم به میدان داری خود ضریب داده است و مناسبات خود با این سیاست را در قالبی هم افزا صورت بندی کرده است. 🔶 با این فرض رواست که خود را در مقام پاسخ به این پرسش انتقادی قرار دهیم که؛ اسباب و زمینه های این عکس العمل نامتعارف چه می تواند باشد؟ به طور کلی سابقه اجتماعی ما حکایتگر گرامیداشت غیرعمومی، نحیف و طبقه ای در ازای عید ولایت بود و از ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن، با آن که مسأله غدیر به لحاظ اعتقادی، کلامی و ایدئولوژیک جایگاه ویژه‌ و هویت بخشی در اذهان ایرانیان داشته اما هیچگاه در زمره یک جشن ملی ظهور نیافته و در واقع فاصله‌ روشنی میان فرهنگ ذهنی و فرهنگ عینی ایرانیان در ازای این سوژه برقرار بوده است. لذا تنها نیروی اجتماعی که توانایی ایجاد چنین تحولی را داشته؛ تغییر سیاست حاکمیت در تعامل با این پدیده بوده است. 🔶 کارایی این سیاست از سه منظر قابل فهم است؛ 1⃣ما در حال زیست در یک جامعه رسانه ای هستیم، در این جامعه موضوعی که واجد هویت رسانه ای نباشد قابلیت ورود به خیال اجتماعی را نخواهد داشت. این خصیصه دلالتی به برساختی شدن واقعیت ندارد بلکه نحوه تعاملات ذهنی و وجودی انسان در این جامعه به نحوی است که حضور رسانه ای را بخشی از ماهیت یک پدیده جمعی – اجتماعی می داند و در این شرایط اگر یک سوژه فاقد وجود رسانه ای باشد فاقد وجود اجتماعی خواهد بود. پرداختن به تعظیم غدیر در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" زمینه ای فراهم آورد تا بشدت رسانه پذیر شود و از این رهگذر مراوده ایرانیان با این مقوله را به کلی متفاوت نماید. با این فرض اگر حاکمیت به جای این سیاست، امکانات خود را مصروف حمایت از خرده فعالیت های محلی و لوکال می نمود این سوژه هیچگاه واجد چنین هویت رسانه ای نمی شد و در ساحت رفتاری ایرانیان منشأ دگرگونی نمی گردید. 2⃣ این سیاست مبتنی بر استانداردهای ملی بوده است. اگر یک موضوع بخواهد در قامت یک سوژه به شادی ملی، ترس ملی، اندوه ملی یا عزت ملی مبدل شود می باید خود را در چارچوب های ملی بازتولید نماید. کلان شهر، پایتخت، میلیونی و خیابان از نمودهای ویژه امر ملی است و بعید است که یک معنا توانائی این را داشته باشد که خود را در هیئتی کوتاه یا کوچکتراز این به حد ملی برساند. 3⃣حاکمیت دینی در انظار عمومی ایرانیان همان نهاد اجتماعی دین است که موفق به کسب قدرت سیاسی شده و در جایگاه حکمرانی قرار گرفته لذا تعیین مناسبات جامعه با مقولات دینی و مذهبی شدیداً به سبک تعامل حاکمیت با این موضوعات وابسته است. در واقع سبک مواجهه ملت ایران با جمهوری اسلامی خارج از نسبت دولت – ملت مدرن است. جامعه ایران دینداری خود را منطبق بر تقریر حاکمیت قرار داده و با لحاظ این خصیصه طبیعی است که شدت یافتن التفات نظام حکمرانی به یک معنا یا واقعه ی دینی موجبات تشدید توجهات عمومی به آن موضوع را به همراه خواهد داشت و طبیعتاً این ملازمه در امور غیرمذهبی، غیر معنوی و غیر دینی جاری نخواهد بود. 🔸 : مهدی افراز 🆔 @tahlil_shjr
چرا بایدن بر میراث شکست‌خورده ترامپ اصرار دارد؟!.pdf
حجم: 55.3K
چرا بایدن بر میراث شکست خورده ترامپ اصرار دارد؟! 🔶 نشریه "هیل" در گزارشی با اشاره به تداوم سیاست شکست خورده تحمیل تحریم که پیشتر در دولت ترامپ علیه کشورهایی نظیر ایران، کوبا و ونزوئلا به اوج خود رسید و عملا در دوره حضور بایدن در کاخ سفید، علی رغم شعارهای فراوان دولت وی مبنی بر اراده اش جهت بهبود روابط با این قبیل کشورها ادامه پیدا کرد، به طور خاص سعی کرده به این نکته بپردازد که ادامه یافتنِ این میراث شوم و غلط در دولت بایدن، هزینه‌های زیادی را نه فقط به ملت های تحریم شده بلکه حتی به مردمِ آمریکا نیز وارد می کند. موضوعی که به نظر می رسد دولت بایدن نیز به صراحت، همچون دولت ترامپ نسبت به آن بی تفاوت است و چالش های جدی را برای منافع ملی آمریکا ایجاد می کند. 🆔 @tahlil_shjr
عمان؛ دیپلماسی میانجی‌گرایانه و روابط پایدار با ایران 🔰 قسمت اول 🔶 اواخر ماه می و پس از گذشت حدود یک دهه، «هیثم بن طارق» سلطان عمان به تهران سفر کرد. سفر وی در بحبوحه روابط رو به رشد سیاسی و اقتصادی دو کشور و دو روز پس از میانجی‌گری موفقیت‌آمیز این کشور در زمینه مبادله زندانیان میان ایران و بلژیک انجام شد. 🔶 سلطان عمان در سفر به ایران با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد و درباره برنامه‌های همکاری تجاری و انرژی با یکدیگر گفت‌وگو و رایزنی کردند. وزیران دو کشور برای تقویت فرصت‌های سرمایه‌گذاری چندین توافق‌نامه امضا کردند. دولت عمان روابط مستحکمی با ایران و در میانجی‌گری میان ایران و کشورهای غربی ید طولایی دارد. در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ عمان میانجی‌گر آزادی چندین زندانی میان آمریکا و ایران بود که به کاهش تنش میان دو طرف کمک و مسیر را برای دستیابی به توافق مهم میان ایران و گروه 1+5 هموار کرد. 🔶 علاوه بر این، عمان میزبان بخشی از روند مذاکرات میان ایران و آمریکا بود که به امضای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» منجر شد و ایران در ازای لغو تحریم‌ها، با محدودیت‌های هسته‌ای موافقت کرد. پس از خروج دولت ترامپ از برجام، ایران در اقدامی متقابل و گام‌به‌گام، از میزان تعهدات خود کاست و برنامه هسته‌ای خود را به طور قابل‌توجهی توسعه داد. جو بایدن از زمان انتخابش به سمت رئیس‌جمهور آمریکا (۲۰۲۰) قول داد برای بازگشت به برجام تلاش کند. 🔶 با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی، تهران از هرگونه ملاقات مستقیم با آمریکا خودداری کرد. با وجود این، دو طرف وارد چندین دور مذاکرات غیرمستقیم برای رفع تحریم‌ها شدند که از دور نخست مذاکرات در وین (۲۰۲۱) پیشرفت چندانی نداشت. میانجی‌گری عمان در شرایطی انجام می‌شود که بی‌اعتمادی میان ایران و غرب به بالاترین حد خود رسیده است. 🔶 اوایل ژوئن مقام‌های ارشد ایران اعلام کردند درباره توافق هسته‌ای و مبادله زندانیان، به وسیله مسقط به مذاکرات غیرمستقیم خود با آمریکا ادامه می‌دهند. دولت بایدن از ایران می‌خواهد چند آمریکایی دوتابعیتی را که به اتهام جاسوسی در تهران بازداشت شدند، آزاد کند. ایران همچنین به دنبال آزادی دهها شهروند خود است که به دلیل دور زدن تحریم‌های آمریکا در این کشور بازداشت شده‌اند. اگر مبادله زندانیان موفقیت‌آمیز باشد، عمان نقش خود را به عنوان واسطه با نفوذ میان ایران و غرب تقویت خواهد کرد و به بازگرداندن شرایط و زمینه برای توافق جامع‌تر کمک خواهد کرد. 🔶 فراتر از ایالات متحده، عمان نیز به عنوان پل ارتباطی مفید میان تهران و همسایگان خلیج فارس عمل کرده است. عمان تا حد زیادی از جانبداری در منازعات پرهیز می‌کند، نقشی که این امکان را نیز فراهم کرده است تا گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را تسهیل کند و به تنش میان آنها پایان دهد. 🔶 وقوع درگیری یمن در سال 2015 نمونه‌ای از این دست است. در آن سال، عمان به عنوان تنها کشور عربی حاشیه خلیج فارس ظاهر شد که از پیوستن به ائتلاف به سرکردگی عربستان برای عقب راندن شبه‌نظامیان حوثی از صنعا خودداری کرد. مسقط با وجود خودداری از پیوستن به ائتلاف، روابط مستحکمی با همه طرف‌های درگیر در مناقشه برقرار کرد. موضع بی‌طرفی مسقط این امکان را به آنها داد تا در میزبانی مذاکرات برای پایان دادن به مناقشه 9 ساله، ازجمله اجرای مسیر میانجی‌گری به موازات تلاش‌های صلح سازمان ملل متحد نقش برجسته‌ای ایفا کند. 🔶 عمان همچنین میزبان مذاکرات مستقیم میان حوثی‌ها و عربستان سعودی بوده است؛ زیرا آتش‌بس با حمایت سازمان ملل متحد اکتبر 2022 بدون تمدید پایان یافت. مسقط به تازگی در تنش زدایی روابط میان ایران و عربستان سعودی نقش مهمی ایفا کرد. در ماه آوریل هیئت‌های عربستانی و عمانی برای گفت‌وگو با مقام‌های حوثی به صنعا رفتند و این امید را ایجاد کردند که چرخش جدید منطقه‌ای به سمت کاهش تنش ممکن است راه‌حلی برای یمن به همراه داشته باشد. عمان احتمالاً به ایفای نقش محوری خود به عنوان میانجی در یمن ادامه خواهد داد و فعالانه طرف‌ها را برای پایان دادن به مناقشه سر میز گفت‌وگو خواهد آورد. 🆔 @tahlil_shjr
عمان؛ دیپلماسی میانجی‌گرایانه و روابط پایدار با ایران 🔰 قسمت دوم 🔶 عمان و ایران فراتر از دیپلماسی، روابط اقتصادی قوی خود را حفظ کرده‌اند که تا حدی ناشی از منافع مشترک آنهاست. این دو کشور با تنگه هرمز هم‌مرز و برای اطمینان از باقی ماندن گذرگاه ایمن برای کشتی‌هایشان، به شدت به یکدیگر وابسته هستند. دو کشور در زمینه امنیت دریایی و نظامی نیز همکاری دارند. در جولای 2022، دو کشور چندین توافق‌نامه دوجانبه امضا کردند که همکاری نظامی خود را در خلیج عمان افزایش دادند. در اکتبر همان سال تهران اعلام کرد دو طرف مانور مشترک امنیتی دریایی دوجانبه برگزار کردند و به این وسیله همکاری رو به رشد خود را به طور برجسته به نمایش گذاشتند. در سال‌های اخیر عمان و ایران برای گسترش روابط تجاری خود اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌اند. در ژوئیه 2022 اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان به توافقی میان دو طرف مبنی بر افزایش جریان تجارت غیرنفتی دست یافت. «قیس محمد الیوسف» وزیر بازرگانی، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان نیز در حاشیه دیدار سران دو کشور در ماه می با همتای ایرانی خود دیدار کرد و درباره مسیرهای افزایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری با یکدیگر گفت‌وگو و رایزنی کردند. 🔶 این دیدار با دو یادداشت تفاهم پایان یافت که در آن قصدشان برای ترویج سرمایه‌گذاری و تقویت توسعه در مناطق اقتصادی و آزاد تجاری بیان شد. طبق گزارش خبرگزاری عمان، وزیران دو کشور توافقنامه‌هایی در زمینه مبادله اطلاعات نفتی و برنامه‌ریزی برای انجام مطالعه مشترک در زمینه پروژه میدان هنگام - باخا امضا کردند. دو کشور پیش‌تر نیز قراردادهای متعددی در زمینه گردشگری، محیط زیست، کشتیرانی دریایی و گمرک امضا کرده بودند. 🔶 در ماه می 2022 به نظر می‌آمد احیای این پروژه دور از انتظار نیست، زیرا دو کشور قراردادهایی را در زمینه توسعه دو خط لوله گاز و یک میدان مشترک نفت و گاز امضا کرده بودند. قرار است برنامه‌های آغاز ساخت خط لوله اواخر سال جاری آغاز شود. در صورت توسعه، این خط لوله می‌تواند عمان را به قطب منطقه‌ای توزیع گاز ایران به جهان تبدیل و نقش مهم‌تری برای عمان به‌عنوان بازیگر میانجی‌گر میان تهران، همسایگان خلیج فارس و غرب فراهم کند. 🔶 روابط تجاری میان عمان و ایران در مسیر صعودی قرار دارد و در دو سال گذشته نزدیک به 30 درصد رشد کرده و سالانه به 2 میلیارد دلار رسیده است، آن هم در شرایطی که ایران با فشار تحریم‌های بین‌المللی مواجه است. ایران با گسترش همکاری خود با قدرت‌های غیرغربی فراتر از عمان، ازجمله هند که سرمایه‌گذار پیشرو در بندر چابهار است، به تحریم‌های بین‌المللی پاسخ داد. تکمیل پروژه چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران خواهد بود که مزایای قابل توجهی برای هند فراهم خواهد کرد. این پروژه کشور هند را قادر می‌سازد تا پاکستان را دور بزند و مسیر مستقیم به آسیای مرکزی ایجاد کند. این بندر حضور دریایی تهران را تقویت و هر دو کشور را بیشتر به ابتکار «یک کمربند، یک جاده» چین متصل می‌کند. این بندر به هدف هر دو کشور برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی با قدرت‌های غیرغربی کمک و روابط تجاری ایران و عمان احتمالاً در بلندمدت رشد خواهد کرد؛ زیرا هر دو طرف به دنبال فرصت‌هایی برای توسعه هستند. نفت و گاز ازجمله حوزه‌هایی است که دو کشور به دنبال افزایش همکاری و مایل هستند که امکان توسعه منابع نفت و گاز مشترک خود را در تنگه هرمز، ازجمله میدان هنگام بررسی کنند. 🔶 روابط تجاری گسترده مسقط را قادر می‌سازد به نقش میانجی‌گری میان ایران و غرب ادامه دهد و ظرفیت این کشور را در تقویت روابط اقتصادی میان ایران و همسایگان خلیج فارس بالا ببرد. بهبود روابط ایران و عربستان سعودی خبر خوبی برای مسقط است که از فضای کاهش تنش منطقه‌ای سود برد و دیگر به ایجاد موازنه میان هدفش برای پیگیری روابط قوی با ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیازی ندارد. همچنین ممکن است به پیشرفت ملموس در مناطقی منجر شود که عمان به عنوان میانجی میان بازیگران مورد حمایت خلیج فارس و بازیگران تحت حمایت ایران عمل می‌کند. 🔶 با توجه به تداوم تنش میان طرف‌ها و به وجود نیامدن هیچ پیشرفتی در زمینه احیای برجام، نقش عمان به عنوان بازیگر میانجی میان ایران و غرب همچنان ضروری و اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. گسترش روابط ایران و عمان به نقش میانجی‌گرایانه این کشور در حل اختلافات میان ایران و آمریکا و نقش موازنه بخش مسقط میان تهران و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وابسته است. 🆔 @tahlil_shjr
با شکست بن‌بست دیپلماسی در دولت سیزدهم، ایران عضو رسمی سازمان همکاری شانگهای شد.pdf
حجم: 86.1K
با شکست بن بست دیپلماسی در دولت سیزدهم ایران عضو رسمی سازمان همکاری شانگهای شد 🔶 شکست بن بست دیپلماسی که بر اثر رویکرد یک جانبه دولت قبلی نسبت به برجام ایجاد شده بود، باعث گردیده هر روز شاهد موفقیت های مختلفی برای کشورمان در حوزه های اقتصادی، سیاسی و بین المللی باشیم. عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سارمان همکاری شانگهای یکی از این موفقیت ها در حوزه دیپلماسی محسوب می شود. 🔸راهبردی که ابراهیم رئیسی در بدو تشکیل کابینه‌اش پیش گرفت، تقویت ارتباط و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه، آمریکای لاتین و دو کشور مهم همچون چین و روسیه بود که از رونق دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم خبر می‌داد. حجه الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان توانست ایران را در مسیری قرار دهد که هم به عضویت سازمان شانگهای درآمد و هم مسیر اجرای قرارداد 25 ساله با چین مسیر خود را به‌درستی پیمود. 🔸 :مراد علیزاده 🆔 @tahlil_shjr
چرا شعار «ما می‌توانیم» در زمان جمهوری اسلامی ایران تجلی یافت؟ 🔶 رویکرد «ما می‌توانیم» موضوعی است که انتظار می‌رود تجلی آن، سرلوحه فعالیت‌های مسئولان و مردم باشد. در همین زمینه اقدامات زیادی صورت گرفته است؛ اما برخی تلاش کردند با به کار بردن واژه‌های تحقیرآمیز و رفتارهای غیرمعقول، این رویکرد را به حاشیه ببرند و کشور را همچنان با چاشنی وابستگی مدیریت کنند. اینکه برخی دنبال مدیران وارداتی بودند یا تلاش شد مشکل آب خوردن را با برجام و با نگاه بیرونی حل‌وفصل کنند، دقیقاً در مقابل رویکرد «ما می‌توانیم» بود. 🔶 اما در مقابل هستند بسیاری که با تفکر انقلابی، رهایی کشور را در تجلی‌یافتن روحیه «ما می‌توانیم» دنبال می‌کنند. در همین زمینه اقدامات زیادی نیز صورت گرفته است. بررسی مجموع فعالیت‌های انقلاب اسلامی در طول چهار دهه اخیر نشان می‌دهد که انقلاب دیگری در روحیه افراد و مسئولان نیز اتفاق افتاده و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو در جهان از لحاظ نوآوری به خودکفایی رسیده است. 🔶 به طوری که واکاوی جایگاه کشور در طول یک قرن اخیر نشان می‌دهد، جمهوری اسلامی ایران پرچمدار خودکفایی و نوآوری در جهان بوده است. مطرح کردن چنین موضوعی شاید در نگاه برخی مورد قبول نباشد؛ اما آیا کشوری که امروز توان ساخت موشک هایپرسونیک دارد، نسبت به زمانی که حق حتی تعویض یک پیچ هواپیما را نداشت، پیشرفت نکرده است؟ 🔶 آیا می‌توان درصد پیشرفت ایران از زمانی که حق تعویض روغن یک هواپیما را نداشت تا زمانی که توانست موشک هایپرسونیک را بسازد، تخمین زد؟ صددرصد؟ دویست درصد؟ و... . به نظر می‌رسد که نتوان در این زمینه عددی خاصی را از تجلی «ما می‌توانیم» اعلام کرد. 🔶 در زمان گذشته، خام‌فروشی نفت تنها منبع عظیم درآمد رژیم منحوس پهلوی بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایالات متحده با تحریم جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد از صادرات نفت خام جلوگیری و نظام اسلامی را مهار و به اصطلاح دست‌نشانده خود کند. این رفتار آمریکا با ذهنیت از زمان پهلوی‌ها بود؛ اینکه ایران یک کشور وابسته و ناتوان است و با تحریم آن، مجبور به اطاعت از ما (آمریکا) خواهد شد؛ اما جمهوری اسلامی ایران به جای انتخاب «روحیه تسلیم» به دنبال خنثی‌سازی رفتارهای غرب رفت. در همین زمینه کارشناسان اعلام کردند: «راهکار ایران برای بی‌اثر کردن تحریم‌های نفتی، این است که تا می‌تواند از خام‌فروشی نفت فاصله گرفته و به سمت احداث پالایشگاه، پتروپالایشگاه و تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی حرکت کند تا به این صورت با حل نقطه‌ضعف ناشی از خام‌فروشی، اساساً تحریم‌های اعمال‌شده بر فروش نفت ایران را از کار بیندازد.» از این رو با روحیه «ما می‌توانیم» پالایشگاه‌های عظیمی، همچون «ستاره خلیج فارس» افتتاح شد. 🔶 با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 400 هزار بشکه میعانات گازی برای آن در روز چاره‌اندیشی شد و با مصرف این مقدار در پالایشگاه، ما توانستیم فرآورده‌های نفتی تولید و آنها را صادر کنیم و درآمدزایی کلانی برای کشور به ارمغان بیاوریم. یعنی حرکت از خام‌فروشی میعانات گازی به سمت احداث پالایشگاه باعث شد تا در شرایط تحریمی به راحتی فرآورده‌ صادر و تحریم بی‌اثر شود. 🔶 در شرایط کنونی نیز با دولت سیزدهم روحیه «ما می‌توانیم» در حال تحقق است و در میدان‌های گوناگونی این روحیه خود را نشان می‌دهد. تلاش برای حل مشکلات درونی کشور از طریق نگاه به داخل و فعال‌سازی رویکرد مقاومت فعال در برابر توطئه‌های دشمن و... از جمله موضوعاتی است که جایگزین نگاه به بیرون برای حل مشکلات درونی شده است. از این رو انتظار می‌رود در زمان کنونی شاهد نمونه‌های بیشتری برای تحقق شعار «ما می‌توانیم» باشیم. 🔸 :صابر محمدی 🆔 @tahlil_shjr
توسعه روابط تجاری و امنیت غذایی بخشی از دستاورد‌های عضویت ایران در سازمان شانگهای است 🔶 سرانجام بعد از ۱۵ سال، به صورت رسمی، جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان همکاری شانگهای شد. ایران در حالی به عضویت کامل این سازمان در می‌آید که از سال ۲۰۰۵ به عنوان عضو ناظر پذیرفته شده و در سال ۲۰۰۸ درخواست عضویت کامل خود را به این سازمان ارسال کرده‌ بود. شکی وجود ندارد که فرصت‌های بسیار زیادی پیش روی ایران برای همکاری با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای وجود دارد که دولت سیزدهم در دو سال باقی مانده از عمر خود به خوبی از آن در راستای رشد و توسعه اقتصاد و استقرار امنیت در منطقه و در بین کشور‌های عضو این سازمان بهره‌مند خواهد شد.عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای به این معناست که رویکرد دولت سیزدهم در افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری و ورود سرمایه‌های خارجی به ایران به ثمر نشسته است؛ چراکه دولت از اولین روز‌های روی کار آمدن خود بر این موضوع تاکید کرد که برای افزایش سرمایه‌گذاری در کشور راه توسعه روابط با کشور‌های همسایه را در پیش می‌گیرد و برای تقویت تبادلات اقتصادی، نهایت همکاری را با کشور‌های همسایه و منطقه در این زمینه خواهد داشت. 🔶 تقویت ارتباط اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسایه به معنای باز کردن هر چه بهتر مسیر برای بخش خصوصی است تا زمینه‌ساز توسعه صادرات و واردات و سرمایه‌گذاری خارجی به کشور باشد. بی‌شک کشور‌هایی که دارای منابع خاص معدنی و انرژی هستند و ایجاد فرصت تبادل کالا با تعرفه‌های کم برای برخورداری از کالای ارزان ملت‌ها دستاورد بزرگی به شمار می آید که نباید از آن غفلت کرد. ایران به دلیل داشتن وسعت سرزمینی و منابع انرژی و معدنی قابل توجه، مقصدی بسیار خوب برای سرمایه‌گذاری خارجی است. پس دولت سیزدهم بجا و شایسته تلاش کرد تا از مسیر عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای و تقویت همکاری‌های دو و چندجانبه، زمینه‌ساز تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور باشد. 🔶 عضویت رسمی و دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای از این جهت حائز اهمیت است که وقتی سازمانی تشکیل می‌شود، خاطر سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری امن در کشور‌های مختلفی که عضو سازمان مربوطه هستند از لحاظ امنیت سرمایه‌گذاری راحت می‌کند؛ چراکه کشور‌های عضو در سازمان‌های همکاری به این سازمان متعهد می‌شوند در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از تولید و صنعت در کشور‌های هم سرمایه‌گذاری کنند و از مزیت‌های هم برای کاهش وابستگی به سایر کشور‌ها به ویژه غرب بهره‌مند شوند. یکی از مزیت‌های همکاری درون سازمانی و منطقه‌ای، کاهش قیمت‌ها برای مصرف‌کننده نهایی است؛ چراکه کالا با تعرفه پایینی وارد می‌شود و این موضوع منجر به کاهش قیمت نهایی برای مردم و کاهش قیمت نهایی برای تولیدکننده‌ای می‌شود که مواد اولیه را با قیمت کمتری خریداری کرده است. 🔶 همکاری‌های توسعه‌ای با حضور متخصصان کشور‌های مختلف عضو سازمان‌های منطقه‌ای و تامین نیاز‌های کشور‌های عضو از داخل سازمان و افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری با ارز‌های کشور‌های عضو سازمان‌های همکاری مثل سازمان همکاری شانگهای از جمله دستاورد‌های مهم چنین همکاری‌هایی در بخش اقتصاد به شمار می‌رود. بی‌شک کشور‌هایی که درون سازمان‌های منطقه‌ای با هم همکاری دارند، نسبت به سایر کشور‌ها امنیت غذایی بیشتری دارند؛ چراکه در مواقع خطر نیاز‌های غذایی را در داخل خود تامین می‌کنند. 🔶 یکی از نکات مهم در توسعه تجارت بین کشور‌های عضو سازمان‌های منطقه‌ای این است که کشور‌ها برای افزایش توسعه یکدیگر تلاش می‌کنند تا از ظرفیت‌ها و مزیت‌های هم برخوردار شوند. به عنوان مثال چین یکی از بزرگترین اقتصاد‌های دنیاست یا ایران و روسیه دارنده منابع عظیم نفت و گاز هستند. قزاقستان بزرگترین تولیدکننده غلات دنیاست پس کشور‌های عضو می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند و همدیگر را به خوبی پوشش دهند؛ چراکه این همپوشانی در نهایت به نفع کاهش هژمونی آمریکا و تقویت قدرت کشور‌های منطقه تمام می‌شود. 🔸 : رمضانعلی سنگدوینی؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی 🆔 @tahlil_shjr
اکسیر«تبلیغ»در مبارزه تمدنی 🔰 قسمت اول 🔶 اهمیت و ضرورت توجه ویژه به تبلیغ در شرایط امروز و آینده چیست؟ 🔻 «تبلیغ» روش اسلام 🔶 خورشید اسلام که از مکه طلوع کرد، روش و راه خود را بر اساس تبیین و تبلیغ بنا  کرد. نبی مکرم اسلام از هر فرصتی برای رساندن پیام دین استفاده می‌کردند، گاهی در محراب و منبر و مسجد و گاه در میدان رزم و میدان کار و جهاد. «رساندن پیام به گوشها و به دلها، این در قرآن بارها تکرار شده؛ دوازده سیزده مورد تکرار شده؛ از قول پیغمبران تکرار شده: ما عَلَینا اِلَّا البَلاغُ المُبین؛ از قول خدای متعال خطاب به پیغمبر تکرار شده: فَاِنَّما عَلَیکَ البَلاغ؛‌(از جمله، سوره‌ی آل‌عمران، آیه‌ی ۲۰) از همین مادّه‌ی بلاغ، «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَهِ وَ یَخشَونَهُ وَ لا یَخشَونَ اَحَداً اِلَّا اللَه(سوره‌ی احزاب، بخشی از آیه‌ی ۳۹)  [هم هست]‌ و آیات متعدّد دیگری هم در این زمینه هست... تعبیرات موازی و هم‌معنای با «بلاغ» هم در قرآن الی‌ماشاءالله [هست]: تبلیغِ «دعوت» چقدر در قرآن تکرار [شده]...  و همین‌طور آیات متعدّد دیگری با تعبیرِ عنوان «دعوت». آیات متعدّد فراوان با عنوان «انذار و تبشیر»؛ ترساندن و بشارت دادن. همه‌ی اینها دعوت است دیگر، همه‌ی اینها تبلیغ است.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔶 در مقابل حرکت تبلیغی و تبیینی پیامبر اعظم این دشمنان نبی مکرم اسلام بودند که چون از ابلاغ پیام دین الهی هراسان بودند، به مردم توصیه می‌کردند پنبه در گوش خود بگذارند تا با شنیدن حرف های رسول‌خدا  تحت تأثیر قرار نگیرند! وقتی این راهکارشان به جایی نرسید و تعدادی با شنیدن پیام وحی به دین اسلام پیوستند، دست به دامن تبلیغات و ترور شخصیت نبی مکرم اسلامشدند که او نعوذبالله ساحر است و با کلام خود سحر می‌کند و بسیاری دیگر از افتراها و تهمت‌پراکنی‌هایی علیه ایشان انجام دادند. اما تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی علیه مسلمانان در دوران شعب ابی طالب تا آزار و اذیت‌ها و جنگ‌های متعدد علیه امت نوپای اسلامی، هیچ کدام نتوانست مسیر تبیین و تبلیغ اسلام را متوقف کند.  جریان باطل امروز هم البته در شکل و شمایل و با اسم و عناوین دیگری همچون لیبرال دموکراسی، به دنبال آن است تا سخن حق شنیده نشود و با انواع شگردهای روانی و رسانه‌ای در صدد موج‌سازی علیه ارزش‌های دینی و الهی است. زیرا می‌داند همین اعتقاد توحیدی است که انگیزه استکبارستیزی ول کنارزدن قدرتمندان زورگوی جهانخوار را در دل مردم نهادینه می‌کند و آنها را به مقاومت علیه مستکبران و استعماگران دعوت می‌نماید. به همین علت است که با تبلیغات مختلف سعی می‌کند در مقابل اسلام ناب محمدی، اسلام انگلیسی و آمریکایی و نسخه‌های بدلی و تحریف‌شده از اسلام  را زیبا جلوه دهد! یا اگر نتوانست اعتقاد اسلامی را متزلزل کند بر تضعیف  ایمان و امید تأکید کند. «دشمنان اسلام فهمیده‌اند که از نیروی نظامی کاری ساخته نیست... امروز کار آنها عبارت است از «تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه کردن، خلاف واقع نمایی، تحقیر ملّتها، بدبین کردن ملّتها به خود، پنهان کردن توانایی‌ها و برجستگی‌ها و درخشانی‌های ملّتها»؛ امروز اینها تاکتیک است؛ [همه باید] متوجّه باشیم و بدانیم... ما در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی باید بِه‌روز باشیم.»۱۳۸۸/۱۲/۶ دشمنان از یک طرف امید مردم را نشانه می‌روند و از سوی دیگر برای استحاله کامل فرهنگی و عادی‌سازی بزرگترین گناهان نقشه‌های شومی در سر دارند. 🔻 مردمِ همیشه متعهد و مؤمن به اسلام 🔶 اما آنچه همیشه نقشه دشمن را نقش بر آب ساخته و تریلیون‌ها دلار آنها را به خاکستر بدل ساخته است، عمق دینداری مردم مسلمان و پایبندی آنها به شعائر اسلامی و انقلابی است. مردم متعهد به اسلام و انقلاب هستند چون تا پای جان برای آن هزینه داده‌اند و با خونشان این وفاداری را اثبات کرده‌اند. «در مقابل آن [دشمنی‌ها]، بیداری مردم، آگاهی مردم، انگیزه‌ی مردم، حضور مردم، دینداری مردم، علاقه‌مندی مردم به مبانی نظام و پایه‌های نظام وجود دارد. اینها حقائقی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد. و ما پیش رفتیم.»۱۳۸۸/۱۲/۶ 🆔 @tahlil_shjr
اکسیر«تبلیغ»در مبارزه تمدنی 🔰 قسمت دوم 🔶 رمز بقای اسلام و تعهد مردم به اسلام برکاتی که اسلام از صدر تا کنون داشته است، مرهون مجاهدت‌های تبیینی است. سنت هزارساله‌ای که علمای حوزه‌های علمیه در امتداد آن حرکت کرده‌اند و همواره نجات‌بخش و اعتلابخش اسلام بوده است. اگر تبیین و هدایت علما در طول تاریخ نبود، گرد غفلت از یاد خدا و گرفتاری به چرب و شیرین دنیا، انسان‌ها را از فطرت توحید‌جو و خداخواه خود دور می‌ساخت و غرق در هواهای دنیوی و بی‌مایه می‌کرد. «حضور مردم در حوادث بزرگ و مهم و اعلان موضعی که میکنند مثل راهپیمائی مهم بیست و دوم بهمن، بدون اینکه علما و راهنمایان معنوی مردم که مورد اعتماد آنها هستند، دلهای مردم را به حقائق این انقلاب متوجه کنند، میسر نمیشد. نقش علمای دین در هدایت مردم، منحصر نمیشود به هدایت در امور فرعی و مسائل شخصی و اینها. مهمتر از همه‌ی اینها، هدایت مردم است در مسئله‌ی عظیم اجتماعی و مسئله‌ی حکومت و مسئله‌ی نظام اسلامی و وظائفی که مترتب بر این هست در مقابله‌ی با حوادث جهانی.» ۱۳۸۸/۱۲/۶ 🔶 امروز هم اگر خدای ناکرده از تبلیغ معارف و عقاید ناب غفلت شود، ضربه اساسی به پیکره امت اسلامی وارد می‌شود. دشمن در جنگ ترکیبی از طریق ابزارهای مدرن رسانه‌ای خود در حال تهاجم بی‌امان به اعتقادات، ارزش‌ها، ایمان و امید مردم و در یک کلام، استحاله‌ی فرهنگی است. «اگر لاسمح‌الله [خدای ناکرده] استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی میشود.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔻 دشمن را بشناسیم و بشناسانیم 🔶 مبلغین و اهالی منبر و روحانیت در این میان، نقش کلیدی در آگاهی‌بخشی و هدایت مردم و در یک کلمه «جهاد تبیین» دارند: «دین خدا با این هدفها و امثال این هدفها برای مردم، جز با تبلیغ تحقّق پیدا نمیکند؛ پس تبلیغ شد مرتبه‌ی اوّل، درجه‌ی اوّل. لذا شما در قرآن می‌بینید روی مسئله‌ی تبلیغ تکیه شده.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ جهاد تبیینی که از یک سو اشاره به ارزش‌ها و عقاید اسلامی دارد و از سوی دیگر عیان‌کننده نقشه‌ها و عداوت‌های دشمنان است: «در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم؛ همه‌ی ما باید بِروز باشیم... دشمن وجود دارد، چه ما بخواهیم، چه نخواهیم، چه بفهمیم، چه نفهمیم، دشمن وجود دارد، مشغول کار هم هست.» ۱۴۰۲/۱/۲۹ 🔻 هیئت، محلّ جهاد تبیین 🔶 در پیش بودن ایام محرم، یکی از بهترین فرصت‌های تبلیغی است که طلاب با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی به وعظ و نصیحت و تبیین و تبلیغ بپردازند: «هیئت جای چیست؟ جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فی‌سبیل‌الله، جهاد در راه احیای مکتب اهل‌بیت، مکتب امام حسین، مکتب شهادت. خب ائمّه چه جور جهادی میکردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودی -فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن‌ مجتبی و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند- بقیّه‌ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»... تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محلّ جهاد تبیین است.» ۱۴۰۰/۱۱/۳ منبر هیئت باید امیدآفرین باشد و مبلغ باید مشکلات و شبهات مخاطب خود را بداند و آنها را علاج کند و پاسخ بگوید. در این صورت است که شور و شعور حسینی به جانهای مردم می‌تابد و همچنان پرقدرت در صحنه خواهند ماند و جنگ تبلیغاتی دشمن خنثی خواهد شد. 🔶 سخن پایانی اینکه، مبلغین با استفاده از ظرفیت ماه محرم و هیئات می توانند به هدایت و روشنگری بپردازند و به خصوص نسل نوجوان و جوان را با حقایق دینی آشنا و نقشه‌های دشمن علیه مقدسات را نقش بر آب کنند. « در بخشهای مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ فردای کشور مال اینها است، در اختیار اینها است؛ ایمانشان باید محکم باشد، ذهنشان باید خالی از شبهه باشد.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 🆔 @tahlil_shjr
چرا پیامبر تو روز غدیر شسته و رفته مطلب رو نگفت تا بعدا اختلاف نشه؟! 🔰 قسمت اول 🔶 ‌‌بر خلاف تصور خیلی‌ها اقدامات رسول خدا تو فقط گفتن یه جمله «من کنت مولاه...» نبوده! حضرت کارهای بسیار زیادی کردن که جای شک و شبهه‌ای برای هیچ کس باقی نمونه که امیرالمومنین جانشین ایشونه! 🔶 پیامبر ماه ذی‌قعده که شد مرتب تبلیغ می‌کرد تا حج رو شلوغ کنه. (الکامل فی التاریخ،‌ ج۲، ص۱۶۶) حضرت با به جا گذاشتن قرائن دیداری و گفتاری فراوان حجت رو بر همه تمام کرد. ‌‌● قرینه‌های دیداری: 1⃣ توقف برای رسیدن دیگر حاجیان: حضرت رسول به غدیر که رسیدن فرمان دادن اتراق می‌کنیم تا پیش‌افتاده‌ها برگردن و عقب‌مونده‌ها برسن. (سنن نسائی،‌ ج۷، ص۴۴۳) یه عده می‌گن فرمایش روز غدیر پیامبر برای برطرف کردن ناراحتی اصحاب از حضرت علی بود، در حالی که رفع یه دلخوری و توصیه به دوست داشتن علی نیاز به این همه تشریفات نداشت. 2⃣ سخنرانی در هوای گرم: بنا به گزار‌ش‌های تاریخی روز ۱۸ ذی‌حجه سال ۱۱ هجری بسیار گرم بوده. زید بن ارقم می‌گه حضرت برا ما سخنرانی کرد: «در روزی که گرم‌تر از آن روز را سراغ نداشتیم.» (المستدرک علی الصحیحین،‌ ج۳، ص۶۱۳). کسی باور می‌کنه سخنرانی یه ساعته زیر تیغ آفتاب اونم بعد از نماز ظهر به خاطر این بوده که حضرت بگه علی رو دوست داشته باشین؟! 3⃣ استفاده از زبان بدن: حضرت برا اثرگذاری هر چه بیشتر و خنثی‌سازی بهانه‌های احتمالی، با مهارت کامل از زبان بدن استفاده کردن. اول اینکه از جهاز شترها سکویی درست کردن و بعد علی رو نزد خودشون فراخوندن. دستش رو گرفتن و بالا آوردن. تا جایی که ابوسعید خدری می‌گه: «حضرت‌‌ دستش را به‌اندازه‌ای بالا آورد که سفیدی زیر بغلش را دیدم.» (تاریخ الکبیر، ج۴، ص۱۹۳). حضرت جوری صحنه رو ترتیب داد که به نقل مورخان: «مَا كَانَ فِي الدَّوْحَاتِ أَحَدٌ إِلا وَقَدْ رَأَى بعينه وسمع بأذنه ذلك؛ کسی در دوحات نبود مگر اینکه با چشم خود دید و با گوش خود فرمایش حضرت‌‌ را شنید.» (تاریخ الکبیر، ج۴، ص۱۹۳) 4⃣ عمامه‌گذاری: حضرت برا تثبیت جانشینی علی از زبان رمز و اشاره نیز استفاده کردن. از اونجا که عرب به هنگام سیادت دادن به کسی به او عمامه قرمز می‌پوشوند (لسان العرب،‌ ج۱۲، ص۴۲۵) حضرت عمامه خودشون رو که معروف به سحاب بود بر سر حضرت امیر گذاشت: «روز غدیر خم رسول خدا‌‌ عمامه‌ بر سر من گذاشت و سپس فرمود: خداوند عزوجل در جنگ بدر و حنین مرا با فرشتگانی که این عمامه را بر سر داشتند یاری کرد.» (مسند ابوداود،‌ ج۱، ص۱۳۰) 🔶 اینکه حضرت عمامه شخصی خودش رو بذاره سر علی و بعد بگه تاج‌های فرشته‌ها هم این طوریه آیا نشان از جانشینی نداره؟! ‌‌🔶 قرینه‌های کلامی 1⃣ خبر دادن از نزدیکی اجل: حضرت برای زمینه‌سازی اعلان جانشینی سخن از نزدیکی اجل خودشون گفتن. صحیح مسلم از معتبرترین کتاب‌های اهل سنت روایت کرده که حضرت فرمود: «چیزی نمونده عزرائیل بیاد و من رو از میان شما ببره!» (صحیح مسلم،‌ ج۴، ص۱۸۷۳) 2⃣ سخن گفتن از باورهای اعتقادی: حضرت رسول‌‌ برا پیشگیری از تحریف معنوی سخنان‌شون و فرو کاستن ولایت علی به محبت، ابتدا از باور به وحدانیت خدا، نبوت خودشون، حقانیت بهشت و جهنم و مرگ و قیامت سخن گفتن بعد اومدن سراغ بحث ولایت علی! (البدایة و النهایه،‌ ج۱۱، ص۷۲) 3⃣ اعتراف‌گیری: بعد از یادآوری باورهای اعتقادی حضرت برا بستن راه هر گونه تأویل و توجیه حرفاشون از مسلمان‌ها اعتراف گرفتن که آیا منِ پیامبر در زندگی شخصی‌تون از خودتون اولویت بیشتری برا تصمیم‌گیری دارم یا نه: «أ لست أولی بکم من انفسکم؟» و بعد گفتن «هر كس من مولاي اویم، پس علی‌ مولای اوست.» (المستدرک علی الصحیحین،‌ ج۳، ص۶۱۳) 4⃣ استفاده از لفظ بعدی: تو برخی نقل‌های حدیث غدیر هست که حضرت فرمود: «فمن كنت ‌مولاه فإن علیا بعدي ‌مولاه؛ هر کس من مولای اویم، پس همانا علی‌ پس از من مولای اوست.» (السنه،‌ ج۲، ص۵۶۴) 🔶 وقتی می‌بینیم حضرت از یه طرف خبر از وفات خودشون می‌دن و از یه طرف می‌گن بعد از من علی ولی شماست دیگه شکی نمی‌مونه که مرادشون بحث جانشینی بوده و دقیقا به همین دلیل عمر بعد از فرمایش پیامبر به علی‌ بابت ولایت بر همة مؤمنان تبریک گفت. (طرق حدیث من کنت مولاه، ص۸۷) 5⃣ دعا برای یاری کنندگان علی: حضرت برا تاکید چندباره بر جانشینی علی دوستداران و یاری کنندگان ایشون رو دعا، و دشمنانش رو نفرین کردن. ابن حجر هیثمی اعتراف می‌کنه حدیث غدیر رو با عبارت «اللهم وال من والاه، وَعاد من عاداه» سی نفر از صحابه نقل کرده‌ن که بسیاری از سندها یا صحیحه یا حسن که بسیاری از سندهای آن صحیح یا حسن است. (الصواعق المحرقة،‌ ج۲، ص۳۵۵) 🆔 @tahlil_shjr
اکسیر «تبلیغ» در مبارزه تمدنی 🆔 @tahlil_shjr
خط حزب الله_۴۰۱.pdf
حجم: 2.46M
اکسیر «تبلیغ» در مبارزه تمدنی 🔶 سخن هفته این شماره خط‌‌حزب‌الله به مناسبت دیدار اخیر جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب، به این پرسش پاسخ داده است که اهمیت و ضرورت توجه ویژه‌ به تبلیغ در شرایط امروز و آینده چیست؟ 🔸گزارش هفته این شماره خط حزب‌الله با عنوان «مهدتناقض» نگاهی به معیارهای دوگانه غرب در ادعاهای آزادی و حقوق‌بشر، داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم سجاد عفتی تقدیم می‌شود. 🔸 خط حزب‌الله؛ شماره ۴۰۱ 🆔 @tahlil_shjr