eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
16 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا تا قبل از معروفیت حجاب باید حجاب اجباری باشد؟ @Ostad_Vakili|towhid.org
31.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا پلیس امنیت اخلاقی لازم است؟ @Ostad_Vakili|towhid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا جواز نگاه به موی اهل ذمه یعنی حجاب غیر اجباری است؟ @Ostad_Vakili|towhid.org
تادیب مقدمه تزکیه - استاد وکیلی.mp3
4.43M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (16) 🔶 تادیب مقدمه تزکیه ، وظیفه پدر نسبت به تزکیه قلب و روح کودک 🔹 آیا پدر نسبت به تزکیه نفس فرزند وظیفه ای دارد 🔹بکودکی که آداب را درست آموخته پس از سن بلوغ عقلی خود به خود گرایش به سمت تزکیه و فضایل اخلاقی دارد و مهیاست 🔹تزکیه امری ارادی و انتخابی و لازمه اش بینش و درک عقلی است https://eitaa.com/taraef110
🔶اقسام تعریف🔶 غرضی ما از (( تعریف)) یک موضوع به اعتبار جنس آن موضوع فرق می‌کند: ۱. گاهی غرض از تعریف، شناختن و شناساندن یک واقعیت عینی خارجی مانند طلا و آهن است. اگر کسی از شما بپرسد:(( طلا چیست)) سوال وی ناظر به یک ماهیت خارجی بود و ما باید از طریق تحلیل آن ماهیات خارجی در قالب دستگاه منطق ارسطویی به تعریف مناسبی در قالب حدی یا رسمی برسیم.ملاک در سنجش این تعریف، میزان مطابقت آن با واقع است. ۲.گاهی با یک زبان خاص مانند زبان فارسی یا عربی مواجه بوده و می خواهیم معنای موضوع له کلمات به کار رفته در آن زبان را کشف کنیم. در این حالت نیز با مراجعه به منابع مورد نیاز و استفاده از روش های متعارف، تلاش می‌کنیم تعریفی را از کلمه ارائه دهیم. فرض کنید با کلمه (( صیام ))در قرآن کریم مواجه می‌شویم. به طور طبیعی به سراغ تبادر، اطراد و کتب لغوی رفته و سعی می کنیم معنای موضوعٌ له ((صیام)) را در قالب یک تعریف بیان کنیم. البته باید توجه داشت که اصرار بر تبیین معنای کلمات در قالب جنس و فصل منطقی و در دستگاه تعریف ارسطویی کار درستی نیست؛ زیرا همان طور که گفته شد، دستگاه منطق ارسطویی جهت کشف ماهیت و واقعیت خارجی بنا شده و نمی توان از آن برای کشف و همه مفاهیم استفاده نمود. در این حالت نیز ارزشمندی تعریف یک کلمه، تابعی از میزان مطابقت آن با واقعیت اعتباری زبان و مقصود و منظور استعمال کننده آن می باشد. ۳.گاهی همین فرایند در رابطه با عرف خاص نیز صورت می‌گیرد. مثلاً در علم اصول به دنبال تعریف اصطلاح مستقر ((مطلق)) است ((استصحاب))می رویم. در این حالت می خواهیم بدانیم اصولیون که از کلمه ((مطلق)) و ((استصحاب)) استفاده می‌کنند، ناظر به چه مفهومی هستند.البته در این مورد نیز همانند مورد قبلی نباید خود را ملزم به کشف جنس و فصل منطقی نموده و گرفتار تکلفات متداول در برخی از کتب اصولی شویم. ۴.از موارد فوق که بگذریم، در برخی مواقع به ((دنبال کشف واقع)) نبوده و نمی خواهیم ماهیت یک امر خارجی یا معنای یک کلمه مستعمل را بفهمیم؛ بلکه در مقام ((انشاء تعریف)) بوده و می‌خواهیم یک ((مفهوم فرضی)) را در ذهن خود ((اعتبار)) و ((خلق)) کنیم. 📚علم دینی جلد اول صفحه ۴۵ و ۴۶ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تغییر احکام شرعی با تغییر مکان و زمان. استاد وکیلی.mp3
9.48M
⭕️ برشی از خارج اصول استاد وکیلی (15) - احکام شرعی بنحو قضیه حقیقیه جعل شده‌اند یا خارجیه؟ - آیا احکام شرعی با تغییر زمان و مکان قابل تغییرند؟ - نقل و قولی درباره سبک زندگی و مشکلات تربیت فرزند در اجانین !! https://eitaa.com/taraef110
حکم الزامی، تشویقی، اباحه. استاد وکیلی.mp3
9.56M
⭕️ برشی از خارج اصول استاد وکیلی (16) احکام شرعی سه تا هستند و نه پنج تا = حکم الزامی ،تشویقی ‌و اباحه https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تعریف وضع از منظر آخوند. استاد وکیلی.mp3
472.8K
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(8) ☑️تعریف وضع از منظر مرحوم آخوند https://eitaa.com/taraef110
معنای_عبد_بودن_فرزند_در7_سال_دوم_زندگی_استاد_وکیلی.mp3
3.64M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (17) 🔶معنای عبد بودن فرزند در7 سال دوم زندگی 🔹 ویژگی عبد در زمان پیامبر 🔹عدم تملیک و استقلال و همچنین تبعیت همراه با خوف 🔹الگوی عبد بودن کودک ، اطاعت و تبعیت حق الطاعه‌ای می باشد که همراه با خوف و..است https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل توحیدیه (1) - استاد وکیلی.mp3
3.06M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طباطبایی (1) ❓مدعای سوفسطائی واقعیت نداشتن عالم است یا قابل شناخت نبودن آن؟ ❓بدیهی ترین گزاره «بطلان اجتماع نقیضین» است یا «ثبوت عالم»؟ ❓در بحث میان سوفسطائی و فیلسوف «وهم مطلق» مصداق دارد؟ ❓آیا «ثبوت» قابل تفصیل است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا