eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
107 عکس
123 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
sharh-roohemojarrad-15.mp3
10.09M
﷽ ╭┅──────┅╮ ✾ ۱۵ ✾ ╰┅──────┅╯ 📌 ادامه‌ی بخش چهارمین| سفر سوم حضرت علامه طهرانی رحمه‌الله علیه به اعتات عالیات ✅ طریقه‌ی فنای نفستوجه به اذکار خوب یا بد؟ ✅ توصیف مرحوم حداد از زبان حضرت مرحوم علامه طهرانی رحمه‌الله علیه ✅ لزوم رجوع جاهل به عالم ✅ طلب حقیقی در را باز می‌کند ✅ شخصیت مرحوم شیخ عباس طهرانیصور مثالیه در عالم خواب و مکاشفه متناسب با روحیات خود افراد است ✅ باطن مصیبت در نگاه سالک ✅ وظیفه‌ی مرجعیت ✅ شخصیت مرحوم آیت‌الله گلپایگانیدرد داشته باشیم که درد نداریم ✅ مقام رضای اولیای الهی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تعامل با روایات طبق روش مکتب نجفی و قم.فقه جنسی ج۱۶.mp3
7.84M
⭕️استاد وکیلی؛تربیت جنسی (6) 💠تعامل با روایات، طبق روشِ مکتبِ فقهی نجف و قم چگونه است❓ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman09_3.mp3
462.6K
💠استاد وکیلی؛(59) ❓خدا بعضی کارها را حرام فرموده و بعضی از همین راه ها پولدار می‌شوند اگر روزی دست خداست پس چرا به این انسان های پولدار خدا رزق می‌دهد ؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(27) 💠تعریف یقین در منطقیان متاخر 🌀از عصر خواجه نصیر به بعد برخی به جای قید ((اعتقادا لایزول))تعبیر دیگری آورده و گفته اند قضیه یقینی قضیــه ای اســت کــه بالفعــل یــا به قوۀ نزدیک به فعلیــت، اعتقاد داریم که احتمال خلاف نــدارد و از طرفــی مطابــق با نفس الامر اســت. 🔷 یعنی به جــای ((اعتقاداالیزول)) قید ((مطابقت با نفس الامر)) را آورده اند. قطب رازی در شرح شمسیه میفرماید:((والیقین هو اعتقاد الشیء بانه کذا مع اعتقاده بانه لا یمکن ان یکون الاکذا، اعتقادا مطابقــا لنفس الامر غير ممكن الزوال. فبالقيد الاول یخرج الظن،وبالثانی الجهل المرکب،و بالثالث اعتقاد المقلد)) 🔹و جرجانی در تعریفات میفرماید: ((اليقين فى اللغة العلم الذي لا شك معه و فى االصطلاح اعتقاد الشــيء بأنــه كــذا مــع اعتقــاد انه ال يمكــن الا كــذا مطابقــا للواقع غير ممكــن الــزوال و القيد الاول جنس يشــتمل على الظــن أيضا و الثاني يخــرج الظــن و الثالــث يخــرج الجهــل و الرابع يخــرج اعتقــاد المقلد المصیب)) 🔶اگر در عبارات منطق دانان دقت کنیم متوجه میشویم که ایشان در ذیــل ایــن تعریــف توضیــح داده انــد کــه مطابقــت بــا نفس الامــر را به وسیلۀ پایداری یقین کشف میکنیم. 🔸اگر اعتقادی پایدار بود یعنی مطابقت با نفس الامر دارد و ا گر ناپایدار است یعنی جهل مرکب بوده و واقعیت نداشته است. 📚معرفت شناسی ص ۸۳ و ۸۴ https://eitaa.com/taraef110
✊ وَ إِنَّهُ لَجَهادٌ، نَصْرٌ أَو إِسْتِشْهادٌ... هنيئاً لك يا هنية 🔺جبهه حق، ابراهیم می‌دهد، اسماعیل می‌دهد، اما اراده خداوند بر امامت مستضعفان قرار گرفته... وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ... إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ علوم اسلامی.تاثیر مباحث الفاظ در فهم متون دینی.خارج اصول سال اول دور دوم ج۳۲.آوکیلی.mp3
4.39M
⭕️استاد وکیلی؛خارج اصول 💠تاثیر مباحث الفاظ در فهم متون دینی 🔻زمینه های لازم برای رشد علوم... 🔺سطح فهم و سواد مردم در زمان اهل بیت ع چقدر بوده است❓ https://eitaa.com/taraef110
9.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛ 💠فراق یار 🔷عبارت سیدابن طاووس در فراق 🔶نگاه توحیدی به انتظار حضرت https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا