eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️فتح خون... 🔺گاه هست كه كس از «خويشتن» رسته، اما هنوز در بند «تن خويش» است ... تن هم كه مقهور دهر است. آنگاه از دهر می نالد كه : یا دهر اف لك من خلیل كم لك بالاشراق و الاصیل من صاحب او طالب قتیل و الدهر لا یقنع بالبدیل و انما الامر الی الجلیل و كل حی سالك السبیل 🔺این آوای است كه ازخیمه همسایه می آید، آنجا كه «جون» شمشیر او را برای پیكار فردا صیقل می دهد. شعر و شمشیر؟ عشق و پیكار؟ آری! شعر و شمشیر، عشق و پیكار، این حسین است، سر سلسله عشاق، كه عَلَم جنگ برداشته است تا خون خویش را همچون كهكشانی از نور بر آسمان دنیا بپاشد و راه قبله را به قبله جویان بنمایاند. 🔺آنجا كه قبله نیز در سیطره حرامیان خون ریز است، عشاق را جز این چاره ای نیست. شعر نیز ترنم موزون آن مستی و بیخودی است و شاعر تا از خویش نرهد، شعرش شعر نخواهد شد. شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است، پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیكار با هم جمع شود... كه كار عشق، یاران، لاجرم كربلایی است. 🔺پس دیگر سخن از منصور و بایزید و جنید و فلان و بهمان مگو كه عشاق حقیقی، تذكرة الاولیاء را بر خیابان های خرمشهر و آبادان و سوسنگرد و بر دشت های پرشقایق خوزستان و بر سفیدی برف های ارتفاعات بلند كردستان باخون می نویسند، با . ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عزاداری ضدآمریکایی مردم، عاشورای ۵۸ مقابل لانه جاسوسی با مداحی دانشجوی پیرو خط امام شهید مهدی رجب بیگی http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺عدالتخواران در امنیت 🔺عدالتخواهان در فشار 🔹حجه الاسلام سیدمحمد شب تاسوعا، کانون رهپویان وصال شیراز: 🔹آقایان «دولت بین الاغنیا» راه انداخته اند. حتی وقتی می خواهند خیریه راه بیندازند، زمین ها را بین خودشان تقسیم می کنند. یک سفره ای است نشسته اند دورش چپ و راست و با هم می خورند. بنیاد مستضعفان باید توضیح دهد چرا زمین ها را به آنها داده است. 🔹مردم از تبعیض و رانت به استیصال می رسند. جوان وقتی می بیند برای یک موقعیتی تلاش می کند و فلان آقازاده یک شبه به آن جایگاه و مقام می رسد از خشم لبریز می شود. 🔸قانون «از کجا آوردی» چه شد؟ منافع چه کسانی در خطر افتاده بود که این قانون فراموش شد؟ چه شد یک عده یکباره صاحب میلیاردها شدند؟ آنها که قبل از انقلاب در یک بالا پشت بام می‌خوابیدند حالا چه طور صاحب میلیاردها ثروت اند؟ دولت موظف است از اینها مالیات بگیرد و حق مستضعفان را بازپس بگیرد. 🔹عدالت خواران به جان عدالت‌خواهان افتاده اند و‌ مدام آنها را تحت فشار می گذارند که چرا از عدالت می گویید. جامعه بدون عدالت مردمش آرامش ندارند.. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ بگذار این سال های حرام بگذرد! 🔺در قبائل عرب، همواره جنگ بود... دو قبیله که با هم می جنگیدند، تا وارد ماه حرام می شدند ، جنگ را موقتا تعطیل می کردند، اما برای اینکه اعلام کنند که در حال جنگند و این آرامش از سر سازش نیست... 🔺و چون بگذرد، جنگ ادامه خواهد یافت، سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله، پرچم سرخی بر می افراشتند ، تا دوستان، دشمنان و مردم همه، بدانند که «جنگ پایان نیافته است.» 🔺آنها که به کربلا می روند، می بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ، آرامش مرگ سایه افکنده است. اما می بینند که بر قبه آرامگاه حسین، پرچم سرخی در اهتزاز است! بگذار این سال های حرام بگذرد! ✍🏻 http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله جوادی آملی: نهضت جهانی سالار شهیدان علیه السلام 🔺این مطلب را نفرمود مخصوص من است، فرمود همه شما اینچنین هستید. فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). نفرمود من نمی کنم، فرمود: هر کس فکر می کند، با کنار نمی آید؛ از همان اول حرف زد. نفرمود که من بیعت نمی کنم! اگر می فرمود اَنَا لا اُبایِعُ، می گفتیم این مخصوص خود امام بود؛ بلکه فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). هر کس حسینی فکر می کند، الی یوم القیامه زیر بار نمی رود؛ این جهانی می شود. اگر می بینید دارد، عاشورا دارد، عاشورا دارد؛ برای اینکه نفرمود این قیام من است یا است یا است یا است، اینها نیست! فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَه http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب اسلامی هم به عاشورا ختم می‌شود اگر... 🎙 ، ۱۳۷۵/۳/۲۰: 💬 جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟! 💬 اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر، جامعه‌ی اسلامی ما کارش به جایی برسد که در زمان امام حسین علیه‌السّلام رسیده بود. 💬 دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پیغمبر شروع شد. ابتدا سابقه‌داران اسلام از امتیازات برخوردار شدند، که بهره‌مندی مالی بیشتر از بیت‌المال، یکی از آن امتیازات بود. در دوران خلیفه‌ی سوم، وضعیت به گونه‌ای شد که برجستگان صحابه‌ی پیغمبر، جزو بزرگترین زمان خود محسوب می‌شدند! ✅ @teribon
قرائتی که از دین ارائه می‌دهد در همه طول تاریخ بوده و اتفاقا همیشه هم طرفدار داشته. حالا الان که آخرالزمان است و دینداری سخت شده هیچ، بابا یک زمان پیامبر خدا به مردمش گفته این یک روز را ماهی نگیرید، بعد انسان راحت‌طلب که حال یک روز کمتر خوردن نداشته زیر بار نرفته! یعنی میخواهم بگویم نه این حرفها خیلی تازه و عجیب است و نه آن خیل طرفداران در بین توده مردم. اما آن چیزی که برای من در این چند روز خیلی خنده‌دار بود، این بود که یکسری از دوستان جوری عوام‌الناس و مخاطب اینستاگرامی را بخاطر تمایل نشان دادن به آقامیری شماتت می‌کنند که انگار قشر فرهیخته و دانشجو و... دارد هر روز مطهری می‌خواند و مصباح مباحثه می‌کند و سرش بجای کانالهای فیکِ اسکرین‌بگیر در کتاب است و... سطحی شدن توده مردم، نتیجه قهری سطحی شدن گروههای مرجع است. به قول «سفر به چزابه» ملاقلی‌پور، فرمانده که برود بنشیند توی سنگر، بقیه جمع می‌کنند برمیگردند شهرشان! آقایانی که جماعت را رام و گوسفند و سر به زیر و بدون تحلیل و بله قربان گو خواستند، حالا چرا تعجب میکنند که حرفهای سطحی آقامیری انقدر راحت دست به دست می‌شود و از خیل شرکت‌کنندگان دوره‌های بصیرت و... یکی هم نمیتواند جوابش را بدهد؟ تازه اگر خودش مریدش نشده باشد! آن روزی که طرح ولایت آیت الله مصباح را علی‌رغم تاکیدات چندباره و محرز حضرت آقا به حاشیه راندید چون تویش نمی‌توانستید برای اردوگاه سیاسی‌تان یارگیری کنید باید فکر مشکل معرفتی دانشجوها را میکردید. آن روزی که پسندیدید تاریخ‌نگاری انقلاب بیفتد دست یک جوانک بی‌ریش که زرتی به این و آن بهایی بودن و یهودی بودن ببندد باید به فکر مشکل فهم تاریخی جوانان می‌افتادید. آن روزی که فهم و انتقاد جوانان حزب اللهی را سرکوب کردید و از چهارتا منبری و خطیب امضا جمع کردید تا کسی علیه لیستتان حرف نزند و هر بار از ترس لولو گفتید به این هلوها رای بدهید و متر و معیار و اصلح و... را بگذارید دم کوزه، باید به فکر مشکل تحلیل سیاسی ما رعیت می‌افتادید! آن روزی که بجای ترویج کتاب و کتابخوانی، اهالی اردوهای بصیرت و دوره‌های آموزشی‌تان را اهل کانال‌های فیک محرمانه و نیمه محرمانه و یه ذره محرمانه و بیا توی سایه و... کردید و پسندیدید بجای کتاب خواندن، اسکرین بخوانند باید فکر امروز را میکردید. حالا حرفهای صد تا یه غاز آقامیری فشار آورده؟ باشد! خلع لباسش که کردید، خلع مودم و موبایلش هم بکنید! کاری کردید که تحلیل‌های غلط و استدلالهای سستی که میتوانست مثل میکروب ضعیف، حکم واکسن را داشته باشد حالا اینطور ترسانده‌تان ✍️ @teribon
🔺️‏از دوطرف به‌جان اندیشه شیعی افتاده‌اند یکطرف به‌اسم جلوگیری از انحراف به‌دنبال مهار انقلابیگری است و نادانسته خط ضداهل‌بیتیِ اشاعره را بالای منبر در ذم عدل و عقل انهم به‌اسم دفاع از ولایت تکرار میکند. 🔺️یکطرف روشنفکری دینی که اندیشه دینی را به مدرنیسم تطبیق میدهد یا اسلام رحمانی ‏بی‌دافعه را برای جلب ممبر ترویج میکند. 🔺️تحجر و تجدد دوسر یک قیچی برای زدن اسلام ناب و تقویت اسلام سنتیند. 🔺️طرف مثلا استاد دانشگاه و حوزه است، با لباس روحانی بالای همان منبری که بهشتی و خامنه‌ای چهل سال پیش به اسلام شیعی دعوت کرده‌اند، قیام و خطبه‌های حسینی را به خروج برای دفاع از‏جامعه مدنی دربرابر دولت تفسیر کرده و جای روضه شعر درنفی استبداد خوانده، اینقدر بیسواد است که اَشِراََ و بَطِراََ و یستشعرون الخزی را غلط غلوط خوانده. 🔺️ دست بردارید از اینکه برداشتهای شخصی و گرایشهای گروهی و تعلقاتتان را بالای منبر به‌اسم دین فریاد کنید و بنیانهای شیعی را تخریب کنید‏ یا حرفی بزنید که این و آن را خوش آید! 🔺️این نتیجه بی‌توجهی به مجتهدان دین‌شناس انقلابی و زمان‌شناس از جانب ما و سکوت خود انهاست که شجره طیبه اندیشه شیعی و نخل انقلاب موریانه زده! افاضل کنار نشسته و کم‌صلاحیتها میداندار شده‌اند. 🔺️این روزها چقدر دل آدم برای امثال حماسه حسینی مطهری،‏عبرتهای عاشورا و عوام‌وخواص اقا، بایدها و نبایدها و مبارزه پیروز بهشتی، حماسه و عرفان و عدالت اجتماعی در پرتو نهضت حسینی جوادی آملی، پس از پنجاه سال شهیدی، به‌ویژه حسین‌ عقل سرخ رحیمپور و... تنگ میشود. 🔺️اندیشه دینی را از متحجران و متجددان کم‌سواد و مدعی نجات دهید! ✍ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "عزای حسین با پول انگلیسی های حق کُش! 🔹 در مقابل سكوت كردين و اونوقت به عزای حسين ع نشستين، شرم نمی‌کنید؟" 🔹ديالوگ ماندگار در سریال دلیران تنگستان 🔺۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد رهبر انقلاب از طرح «سوالات فقهی کمیاب» در گزینشها رهبر معظم انقلاب: 🔹️ «ما یک سابقه‌ی نامطلوبی در امر گزینش از سالهای قبل در جاهای مختلف داشته‌ایم که معیارهای گزینش، معیارهای درستی نبوده؛ فرض کنید مثلاً راجع به فلان مسئله‌ی فقهیِ خیلی کمیاب که از یک فقیه هم آدم بپرسد، معلوم نیست حاضر باشد بتواند جواب بدهد، از یک جوانی بپرسند که اگر جواب نداد، رد بشود؛ این کارها را نکنید. یک گزینش درست و حسابیِ کاملاً خردمندانه و صحیح انجام بگیرد تا با گزینش وارد بشوند.» ۹۹/۰۶/۱۱ ✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رهبر انقلاب: بچه‌ها اسم فلان بازیکن را می‌دانند اما رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی را نمی‌شناسند http://Eitaa.com/teribon_ir
⁠⁣⭕️در مورد منبری ها و فالوئرهای میلیونی 🔹 در کتاب ده گفتار به پدیده ای در بین برخی از روحانیون منبری نقد وارد می کند که از آن به تعبیر می نماید. شهید عزیز این سوال را طرح می کند که چرا بسیاری از پیغمبران وقتی مبعوث می شوند مخالفان زیادی پیدا می کنند و برخی مانند حضرت پس از صدها سال تبلیغ هم اندازه انگشتان دو دست حتی از نزدیکان خودشان پیرو ندارند و در مقابل برخی از مبلغین و منبری در مدت کوتاهی پیروان زیادی پیدا می کنند. 🔹به تعبیر این پدیده رمزی دارد و آن رمز این است که هدف و پیامبران مبارزه با نقاط ضعف مردم بوده است و ما می خواهیم از همان نقاط ضعف برای جذب مرید بهره برداری کنیم. به تعبیر دیگر هدف پیامبران نقاط ضعف و معایب جامعه است و هدف منبری های مزاج گو راضی کردن مخاطب و لذا اولی مطابق مخاطب سخن می گوید و دیگری مطابق او. 🔹شهید مطهری حالت دوم را بهره برداری از نقاط ضعف و جهالت و عوامی بخشی از مردم و بر ضد و در جبهه مقابل پیامبری می داند و برای آن از تعبیر «تبدیل کردن منبر به کرسی شخصیت ها» استفاده می کند و معتقد است کرسی منبر باید از این آلودگی پاک شود. خود شهید مطهری نیز البته از این قاعده تبعیت می کرد و به همین دلیل هم تا آخرین روزهای مخاطب و مریدی بسیار کم تعدادتر از برخی منبری های مزاج گوی کم سواد همان دوره داشتند. 🔹 خلاصه کلام این که هم کسانی که از فالوئرهای منبری مزاج گوی اخیر ذوق زده شده اند و هم کسانی که از آن به هراس افتاده اند می بایست بدانند این مسئله پدیده جدیدی چه در تشیع و چه نیست. البته این مسئله پدیده ای منحصر به منبری ذکر شده نیز نیست و در برخی از افراد مذهبی و حزب اللهی نیز در سال های اخیر شیوع داشته است. 🔹 خیلی از این رفتارها ناشی از یک فهم غلط و سیاست زده از مفهوم و هست. اساس مفهوم جذب به معنی تلاش برای بالا بردن مخاطب و نزدیک کردن آن به دینی است. اگر قرآن «و ما ارسلنا من رسول الا » هم می گوید، تاکید بر استفاده از و متناسب با مخاطب می کند و نه در محتوا. 🔹اما عده ای چون تحقق این تعریف مستلزم ، برنامه و تلاش و کار است، راه ساده تر را انتخاب می کنند. فکر و رفتارهای خودشان را به سطح تلقی ای که از نگاه طیف جامعه دارد، تقلیل می دهند. ⁣این جا دیگر مساله جذب به مفاهیم و مطرح نیست. مخاطب باید جذب من و شخصیت من شوند که مصداق همان مفهوم دلالی شخصیتی است که شهید مطهری به آن اشاره می کند. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️شهروند درجه صفر! 🔹وقتی از «شهروند درجه صفر» حرف می زنیم، یعنی شهروندی که هیچ حق و حقوقی ندارد و صرفا در برابر نظام موجود تکلیف دارد. شهروندی که براساس یک ساختار طبقاتی درجه صفر تلقی می شود، نه کسی از او خبری می گیرد، نه رسانه ای به دنبال احقاق حقوق آنها می رود، نه نماینده ای برای این طبقه عظیم اما بی پشتوانه فریادی می کشد و نه در دانشگاهی روی این شهروندان درجه صفر تحقیقی انجام می شود و نه حتی اگر خودکشی کنند یا در مرز کشته شوند نه هشتگی برای آنها داغ می شود و نه حقوق بشر به خطر میفتد. 🔹هرجوان ایرانی 2 سال از عمرش شهروند درجه صفر است، سربازانی که با تخصص ها و مدارک تحصیلی مختلف باید قید 2 سال از زندگی اشان را بزنند، آن هم نه در دفاع از کشور، بلکه برای امور کم ثمر و عموما بیهوده. عدم تناسب مهارت ها و تخصص های سربازان با امور محوله نه تنها موجب هدر رفت منابع انسانی و مالی کشور می شود، بلکه باعث احساس سرخوردگی در جوانان خواهد شد. چرا یک فوق لیسانس عمران که می تواند در ساخت پروژه های عمرانی نیروهای مسلح از تخصص خود استفاده کند، را باید مجبور کرد که محوطه را جارو بزند یا میز جناب رئیس را تمیز کند و حتی در برجک نگهبانی دهد، یا در خیابان های شهر مشغول اعمال قانون متخلفین رانندگی شود؟! پتانسیل عظیم جوانان با تخصص های مختلف 2 سال نه تنها نادیده انگاشته می شود بلکه سرکوب می شود و این شهروندان درجه صفر پس گذراندن دوره سربازی دور از بازار کار و تخصص خود افتاده و معلوم نیست به چه سرنوشتی دچار خواهند شد و نتیجه سال ها تحصیل و تخصص به کجا ختم خواهد شد! 🔹تقریبا نیمی از جمعیت کشور بصورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر مساله سربازی می شوند، چرا هیچ رسانه، هیچ مرجع علمی و دانشگاهی پیرامون آسیب های وارده و تبعات این مدل سربازی تحقیقی یا گزارشی منتشر نکرده است؟ آیا تبعات این سربازی بر نرخ بیکاری، هدر رفت منابع انسانی و مالی، افسردگی و افزایش بزهکاری، تخریب بنیان های خانواده در جایی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است؟ حتی بالاتر تاثیرات سربازی غیرحرفه ای و آماتور در ایران بر امنیت و دفاع از کشور حقیقتا چقدر است و آیا با آموزش های اندک و غیرمتربط به سربازان در وضعیت های نامناسب می تواند تضمین کننده امنیت کشور باشد؟ چرا با شهروند درجه صفر قلمداد کردن سربازان، صورت مساله به این مهمی را اساسا پاک می کنیم؟ 🔹امروز در ایران بیش از 3 میلیون نفر جوان به عنوان سرباز فراری وجود دارد، چرا خدمت و دفاع از کشور که می تواند افتخاری برای هر ایرانی باشد تبدیل به یک دوره سراسر رنج و عذاب شده که 3 میلیون نفر! باید از آن فرار کنند و تبعات احتمالی آن را به جان بخرند؟ 🔹وقتی حداقلی ترین حقوق سربازان یعنی احترام و عزت نفس آنها توسط مافوق به بهانه تمرین و ساخته شدن برای زندگی دچار خدشه می شود، روشن است که جوانان یا از سربازی فرار می کنند یا متاسفانه آمار قابل توجهی از خودزنی، خودکشی، درگیری و افسردگی میان این شهروندان درجه صفر وجود دارد. دوره ای که بنا بود جوان ایرانی برای آینده کشور ساخته شود، تبدیل به کارخانه تولید خشم و نفرت از کشور و افسردگی و آسیب های روحی و جسمی شده است. با مدل فعلی سربازی عملا نیروهای مسلح در حال تربیت و پرورش نیروهای ضدنظام هستند، حال آنکه این 2 سال بهترین فرصت است برای اصلاح ذهنی جوانان نسبت به وضع موجود کشور که متاسفانه کاملا برعکس شده است. 🔹شهروندان درجه صفر حتی از حقوق قانونی و مصوب مجلس شورای اسلامی نیز برخوردار نیستند. در سال 86 لایحه در مجلس به تصویب رسید که براساس بند 49 و 50 قانون خدمت وظیفه ی عمومی باید حقوق دریافتی پرسنل وظیفه در حدود 60 تا 90 درصد پرسنل هم درجه کادر نیروهای نظامی باشد. اما پس 13 سال کماکان درب بر همان پاشنه می چرخد و کسی اینجا نگران خدش دار شدن قانون رسمی کشور نمی شود. و امروز حقوق سربازان حدود 10 درصد پرسنل کادر است که حتی به اندازه خرج و مخارج رفت و آمد به شهر و روستای آنها هم نمی شود. 🔹شهروندان درجه صفر جامعه اگر هر ظلمی هم در حقشان بشود نه جرات و نه اجازه اعتراض دارند، و فورا در درون دستگاه نظامی با آنها برخورد می شود و کسی حق ندارد عیوب ساختاری سربازی ذیل دستگاه های نظامی کشور را بیان کند. نهایتا اینکه مقامات تصمیم گیر نیروهای مسلح پس از سال ها حرکت بر این ریل و دیدن نتایج ناگوار آن قرار نیست تغییر و تحولی انجام دهند یا حداقل خودشان را در معرض سئوال و انتقاد افکار عمومی قرار دهند؟ آیا فایده های نسبی و ترسیمی از این وضعیت سربازی به هزینه های آن که ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد غلبه می کند؟ ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ به کسانی که به برچسب مارکسیستی می‌زنند! 🔺 معنای ، غیر از تفکرات مارکسیستی است http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ روستای ابالفضل و حق پایمال شده 🔹 گویا ماجراهای تلخ برخورد با مردم بی پناه و معترض تمامی ندارد. روزی در ده ونک حکم تخریب خانه های قدیمی مردم مستضعف را می گیرند، روزی جواب 6 سال بی آبی مردم محروم غیزانیه اعزام نیروی پلیس و درگیری می شود و روزی هم شهرداری کرمانشاه گردن کلفت های خود را برای تخریب آلونک 12 متری پیرزن کرمانشاهی با اسپری فلفل و گاز اشک آور روانه می کند. هنوز داغ و زخم آن بی تدبیری های مقامات دولتی نگذشته است که خبری در فضای مجازی می پیچد که در روستای ابالفضل در حاشیه اهواز نیروهای پلیس با مردم محلی درگیر شده و با گلوله ساچمه ای جواب اعتراض مردم را داده اند و در این میان حتی حرمت حجه الاسلام سیدیوسف موسوی امام جماعت روستای ابالفضل را نگه نداشته اند. 🔹ماجرا ابعاد خاصی پیدا می کند، اهالی روستا می گویند از قبل از انقلاب در این منازل ساکن اند و حالا بنیاد مستضعفان به استناد حکمی بناست خانه های آنها را تخریب کند. از سویی گویا مردم روستا مدرک قابل استنادی از مالکیت زمین ها ندارند. آن طرف ماجرا هم سر و کله زمین خواران برای تصرف زمین ها پیدا شده که بنیاد مستضفعان مدعی است در برابر آنها می خواهد اقدام کند. 🔹بعد از اتفاق تلخ رخ داده و انتشار عکس های مجروح شدن مردم با گلوله های ساچمه ای، بجای عذرخواهی از مردم، اساس حمله به مردم و عکس ها توسط نیروانتظامی تکذیب می شود! هرچند بعد از گذشت چند روز مقامات نیروی انتظامی با حضور در روستای ابالفضل از مردم عذرخواهی کردند. از سوی دیگر بنیاد مستضعفان هم تحت فشار رسانه ای اطلاعیه ای صادر می کند. 🔹ماجراهای زمین های مردم محروم روستای ابالفضل وارد ابعاد حقوقی خود شده، اما آنچه فارغ از بررسی جزییات این پرونده قابل اهمیت و بررسی نحوه برخورد با مردم و رفع یک مشکل در چنین مواردی است. آنچنان که قبلا هم مکررا در مصادیق ده ونک، غیزانیه و کرمانشاه مشاهده شد و امروز در روستای ابالفضل تکرار شده چیزی جز برخورد سخت و بی تدبیری کامل مقامات تصمیم گیر و اجرایی نبوده است. 🔹اساسا چرا در چنین مسائلی که می توان با گفتگو با مردم و شنیدن مطالبات آنها ماجرا را فیصله داد، مساله را با بی تدبیری تمام به یک مساله امنیت ملی تبدیل کنیم که هم مردم دچار آسیب و بی اعتمادی به نظام شوند و هم ضدانقلاب از آن ماهیگیری کند. به راستی آن کسی که باید به عنوان اقدام علیه امنیت ملی شناسایی شود و توسط دستگاه قضایی مورد پیگرد قرار بگیرد، مقامات مسئولی هستند که با چنین تصمیمات و چنین نحوه اقدام موجب این اتفاقات تلخ و ناگوار می شوند. نمی شد قبلا از ورود پلیس و اجرای حکم تخریب حداقل با نمایندگان روستا گفتگو انجام می گرفت؟ چرا باید در برابر اعتراضات ساده و معمول مردم بی پناه با سخت ترین شیوه برخورد کرد؟ 🔹چرا وقتی قانون و احکام صادره به مقامات عالی و آقازاده هایشان در لواسان می رسد اهل مسامحه و گذشت و مذاکره می شود ولی وقتی نوبت مردم مستضعف می رسد تبدیل به یک حکم خشک و بدون انعطاف می شود که برای تخریب یک آلونک 12 متری اسپری و گاز اشک آور وارد قصه می شود و برای زمین های روستای ابالفضل هم گلوله ساچمه ای؟! حتی اگر ماجرا از جنبه های حقوقی هم به نفع مردم بی پناه روستای ابالفضل نیست، مجریان قانون حق ندارند اینگونه سخت و بی رحمانه مواجه کنند. بلکه خود باید تدبیری بیندیشند تا مشکلات مردم حل شود وگرنه قانون و مجری قانون که شانی جز گره گشایی از مشکلات مردم ندارد. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
🔴جمع آوری خاطرات دانشجویی از مصائب آزاداندیشی در دانشگاه غرب زده 🔸 آرمان‌هایی از سنخ آزاداندیشی، تولید علم بومی، علوم انسانی اسلامی، دانشگاه اسلامی و.... تنها با فعالیت‌های فکری انتزاعی تحقق پیدا نمی‌کنند بلکه برای تبدیل شدن به یک حرکت فرهنگی-اجتماعی موثر، علاوه بر تاملات نظری و تلاش‌های علمی، نیازمند چالش‌ مجاهدانه با جریان‌های غرب‌زده مسلط بر محافل علمی کشورمان نیز هست. جریان غرب‌زده تلاش دارد ذیل هژمونی رسانه‌ای، فرهنگی و فناورانه غرب، ایدئولوژی‌های مختلف وارداتی منتخب خود از غرب (که بعضا در خود غرب هم دیگر اعتباری ندارند) را به جای علم، در اندیشه و ذهن دانشجویان، نخبگان، مدیران و سیاست‌گزاران کشور نهادینه سازد. این جریان علی رغم شعارهای ظاهری اش (هم چون تحمل مخالف، چندصدایی، تضارب آرا و....) در عمل در مقابله با دیدگاه هایی که ادعاهای او را به چالش بکشانند، خشن و دیکتاتورمآبانه تعامل می نماید. تلاش می کند جرات سئوال کردن و اجتهاد را از فعالان علمی کشور بگیرند. بسیاری از دانشجویان، نخبگان و اساتید انقلابی که دغدغه علم و پیشرفت واقعی کشور را دارند، خاطرات ناشنیده بسیاری از چالش با جریان مذکور دارند که نشان‌دهنده کم‌سوادی، بی‌مایگی و سعه‌صدر اندک غرب‌زدگان است. گردآوری این سنخ خاطرات از یک سو به دانشجویان جوان حزب‌اللهی اعتمادبنفس و قوت قلب می دهد که در مقابل این جریان منفعل و منزوی نگردند، و از سوی دیگر بن‌مایه تولیدات هنری و رسانه‌ای در هجو غربزدگی را فراهم خواهد ساخت. ⏪لذا خاطرات دانشجویی از مصائب آزاداندیشی در دانشگاه غرب زده را برای ما در اینستاگرام به آدرس @gharbzadegy و در بله یا تلگرام به آیدی @gharbzadegy_admin ارسال فرمایید. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ رییس محترم قوه قضاییه؛ الوعده، وفا! 🔹 ۲۶ شهریور ۹۸ | سخنگوی قوه قضاییه: رییس قوه قضاییه فهرست اموال خود را به رهبری اعلام کرد 🔸 ۲ تیر ۹۸ | رییسی، رییس قوه قضاییه در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه یک سیما: من حتماً دارایی‌ام را به رهبر انقلاب و هم به مردم به صورت شفاف اعلام خواهم کرد http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️حسن رحیم پور به منبری‌های متهتک، جاهلان متسنک و مسئولین محافظه‌کاران در مورد نفی عدالتخواهی پاسخ می‌دهد: 🔺شریعت ما میگوید مردم ما حق دارند و وظیفه دارند که حاکمان را و یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند . 🔺همه نسبت به پروژه پرسش‌گری، اعتراض و دخالت در همه مسائل حق و تکلیف دارند و هیچ‌کس حق ندارد جلوی مطالبه‌گری را بگیرد. 🔺یاد گرفته‌اند کسی تا از خود او انتقاد میکند میگویند تضعیف نظام، به مقام عظمای ولایت توهین شد، به نظام مقدس جمهوری اسلامی توهین شد! مدام پشت ارزشها قایم می‌شوند تا خودشان را توجیه کنند. 🔺اینکه فلانیها انتقاد میکنند عنصر نامطلوب و خطر‌ بالقوه تلقی میشوند، شاید بعداً منحرف شوند برخوردکنیم، در منطق تشیع، قرآن و نهج‌البلاغه نیست. 🔺خط قرمزهای مصنوعی پذیرفته نیست، حتی به نام دین و به نام مذهب. 🔺میگویند مدام نقد کردن و اِن‌قُلت کردن منفی‌بافی است، در برابر مشکلات سه تا راه حل داریم: اول همیشه ابراز موافقت کنید، این نفاق است. عده‌ای هم با همه‌چیز مخالفند راحت‌طلبی و خودنمایی است. سوم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که درگیری دائمی است. امر به معروف و نهی از منکر درگیری دائمی با وضع موجود است، اما با معیار احکام خدا و حقوق مردم. 🔺روایت میگوید هرگز نباید موضع اعتراض را رها کنید. نهی از منکر یعنی انکار نکن وجود فساد و منکر را توجیه هم نکن. 🔺میگویند سطح توقعات را بالا نبرید: باید در حد مقدورات گفت، باید پرسید مقدورات کجاست؟ مثل آدمهای مفتخور و تنبیل مینشینند زیر سایه میگویند مقدور نیست. 🔺امر به معروف و نهی از منکر یعنی چیزهایی که مقدور هست ولی موجود نیست باید مطالبه کنی. 🔺واقعبینی درست است ولی نه واقعگرایی. نه واقعگرایی و توجیهگری نه خیالبافی! 🔺مصلحت نظام منظور منافع مسئولین نظام نیست، یعنی مصلحت امت. مصلحت اجتماع یک چیز است ولی منافع من و تو چیز دیگری است. 🔺میگویند با مطالبه گری روحیه مردم را خراب میکنید نمیشود! نمیشود یا شما نمیخواهید؟ نمیشود یا شما نمیتوانید؟ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دکتر شایان نادری، پژوهشگر امنیت غذایی در گفتگو با «نود اقتصادی»: قیمت واکسن دام و طیور در ۶ ماه نخست امسال ۲ بار بصورت وحشتناک گران شد؛ این یعنی نابودی کامل کشاورز ایرانی!/ تبعات افزایش چند برابری قیمت واکسن روی افزایش قیمت گوشت تاثیر خود را نشان خواهد داد/ ممکن است بین ۹ ماه تا یک سال آینده با کاهش عرضه دام و طیور رو به رو شویم. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ ذبح به پای قدرت ‌ 🔹 در آخرین شگفتی با اینکه مقامات آموزش و پرورش اعلام کرده بودند آموزش در مدارس در مناطق قرمز ، در مناطق زرد بصورت ترکیبی از حضوری و و تنها در مناطق سفید آن هم با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد، به یکباره اعلام می شود از امروز بازگشایی می شوند. 🔹 این در حالی است که مقامات بارها نسبت به شیوع گسترده‌تر و همزمانی آن با در فصل پاییز هشدار داده بودند. و حتی "ظفرقندی" رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش نوشته است: «اکثر موارد تسری بیماری در دوره بدون علامت است و عدم حضور دانش آموزان در ایام علامت دار حلال مشکل انتقال بیماری نیست. علت واقعی این تصمیم غیر منتظره برای مردم مکشوف نیست و امیدوارم علتی خارج از مصالح آموزشی و پرورشی نباشد ولی هر چه هست با شرایط خطیر کرونا و سلامت دانش آموزان و خانواده آنها سازگاری ندارد و یقیناً موجب تحمیل بیماران بیشتر بر جامعه ، و کادر خواهد شد. 🔺 البته همین عدم ناهماهنگی و ضعف در اطلاع رسانی خود باعث استرس و سردرگمی در خانواده و دانش‌آموزان شود و بسیاری از خانواده ها نیز حاضر نشدند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. و حال نه تنها از آموزش حضوری محروم می شوند، بلکه از آموزش مجازی هم برای آنها خبری نیست! 🌀 در حالیکه بنا بود نگرانی‌های خانواده ها برطرف بشود، اما در عمل هیچ اتفاق خاصی نسبت به سال های گذشته نیفتاده است، مدارس دولتی با جمعیت زیاد و کلاس های کوچک! جناب رئیس جمهور هم که خود دستور بازگشایی مدارس را می دهد، در سخنرانی خود برای روز آغاز مدارس بصورت حرف می زند! جناب‌شان باید حضورا در یکی از مدارس حاضر می شدند تا بصورت عینی بخشی از نگرانی های مردم برطرف می شد نه اینکه از اتاق‌شان دستور بازگشایی بدهند و دانش‌آموزان را به رفتن تشویق کنند! 🔹 اما بعضی از شواهد حکایت از آن دارد که تصمیم ناگهانی و بدون رعایت مناطق قرمز، زرد و سفید از جای دیگری نیز آب می خورد و آن هم جایی نیست جز منافع مدارس غیردولتی! مدارس غیردولتی که در دوره آموزش مجازی با استقبال کمتر مواجه شدند بر بوق تشکیل حضوری مدارس می دمند. آنها با تبلیغات گسترده سعی در جلب مشتری! دارند و به دلیل امکانات متفاوت از مدارس دولتی اینگونه می کنند که در مدارس‌شان امکان اعمال پروتکل های و فاصله گذاری اجتماعی مهیا است. امری که می تواند سبب جذب دانش آموزان به این مدارس و رونق گرفتن دُکان آنها گردد. یعنی امسال علاوه بر بی عدالتی در آموزش، شاهد بی عدالتی در هم هستیم. 🔹 هرچند ضعف جدی ویژه دانش آموزان نیز خود مزید بر علت شده است، تا مدارس غیردولتی بتوانند جولان بدهند و مافیای این مدارس بتوانند بر تصمیمات دولت تاثیر بگذارند تا بیش از گذشته منافعشان تامین گردد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
✊ تجمع اعتراضی دانشجویان انقلابی 🔰 خلع ید از فروپاشی صنعت ملی ⬅️ آیا انسدادِ یکی از بزرگترین صنایع استراتژیک کشور برای خلع ید کافی نیست؟ 🕙 زمان: دوشنبه ساعت ۱۱ صبح 🏢 مکان: مقابل سازمان خصوصی‌سازی 📍آدرس: شهرک قدس(غرب)، فاز یک، بلوار ایران زمین، خیابان مهستان http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ پدیده حسن آقامیری؛ از جذب فالوئر تا استحاله در محتوا 🔹این روزها سخنرانی های حسن آقامیری که به دلیل اظهارات شاذ و خارج از فقه شیعه خلع لباس شده است، در شبکه های اجتماعی مدام بازنشر می شود. لایوهای آقامیری با تعداد قابل توجهی بیننده مواجه شده همین امر هم موجب شده عده ای از این حجم فالوئر ذوق زده شوند و به رخ رقیبان فکری و سیاسی خود بکشند و بگویند با وجود خلع لباس اینقدر مخاطب دارند. جمعی مذبذب هم که در اردوگاه فکری حسن آقامیری تعریف نمی شوند، با استناد به جذب مخاطب توسط آقامیری، منبری های مغضوب خود را مورد انتقاد قرار می دهند که چرا با این حجم از تبلیغات فالوئر شما کمتر است؟! از آن سو هم عده ای ترسیده اند و به دنبال تغییراتی در محتوای منبرها و ابزارهای تبلیغاتی خود افتاده اند تا از قافله جذب ممبر و فالوئر جا نمانند. 🔹اما ماجرا چیست؟ داستان صرفا به مصداق مذکور ختم نمی شود و همیشه در تاریخ تبلیغات دینی رایج بوده است. امری که عده ای به نام جذب حداکثری و جذب طیف خاکستری بجای تغییر و تحول در ابزار و شیوه های تبلیغی، برای جذب دل مخاطب، هرآنچه او می پسندد را می گویند و عملا وارد عرصه استحاله و تحول در مفاهیم و محتوا می شوند. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «وما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه» آنچه از این آیه برداشت می شود تاکید بر انتقال مفاهیم تبلیغی دینی براساس فهم مخاطب با استفاده از ابزارهای متناسب است. 🔹از سویی خداوند در قرآن بر انتقال پیام های دینی بدون کم و کاست و تحریف و استحاله تاکید می کنند. تا جائی که پیامبر عظیم الشان در آیات 44 تا 46 سوره الحاقه تهدید به قطع رگ توسط خدای متعال تهدید می شوند. «وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنا بَعْضَ الْأَقاویلِ، لَأَخَذْنا مِنْهُ بالْیَمینِ، ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتین» اگر او سخنی دروغ بر ما می‌‏بست، ما او را با قدرت می‌‏گرفتیم، سپس رگ قلبش را قطع می‌‏کردیم. 🔹لذا آنچه در امر تبلیغ دینی اهمیت دارد توجه و دقت جدی در عدم تغییر و استحاله مفاهیم دینی است و همزمان استفاده از روش های جذاب و متناسب با مخاطب برای انتقال آن مفاهیم است. اما آنچه حسن آقامیری انجام می دهد و متاسفانه در بسیاری منبری ها و هیئات هم تبدیل به امری معمول شده است، این است که برای جذب طیف به اصطلاح خاکستری مفاهیم دینی را تقلیل می دهند به خواست و علاقه مخاطبین وگرنه تبلیغ و جذب در مفهوم دینی، رشد مخاطب و سخن براساس مصلحت مخاطبین است نه براساس میل و علاقه مخاطب. 🔹روشن است آنان که از تغییر در روش گذر کرده اند و به سمت تنزل و تحول در دین براساس علاقه مخاطب پیش رفته اند، دُکّان بزرگی و پرمخاطبی خواهند داشت و آنچه برایشان اهمیت دارد یعنی تعداد فالوئرها افزایش می یابد ولو به قیمت ذبح حقیقت. 🔹در طول تاریخ نیز منابر علما و فقهای بزرگ دینی عموما پرمخاطب با جمعیت های گسترده نبوده است، چرا که آنها قصد اصلاح انسان و برطرف کردن عیوب و ضعف های مخاطبین را داشته اند نه صرفا تخدیر مخاطب با تغییر محتوا در جهت علاقه و خواسته مخاطبین. لذا تعداد فالوئر نه نشانه حقانیت فرد و جریانی است و نه باید از این جریانات واهمه داشت و ترسید که چون کف روی آبی می آیند و می روند. اساس تبلیغ، اجتهاد در فرم و ثبات قدم در محتوا است. و نباید فرم بر محتوا غلبه کند. 🔹هرچند باید توجه داشت آنچنان که خداوند هم فرموده رسالت تبلیغ باید هنرمندانه، جذاب و با استفاده از ابزارهای روزآمد باشد وگرنه محتوای غنی و سرشار از معارف حقیقی اسلام ناب به گوش و جان مخاطبان نخواهد رسید. لذا محتوای بدون فرم هنرمندانه هم چیزی جز تولید فکر بدون نتیجه و دایره اثر نخواهد شد. http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺 تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با خصوصی‌سازی رانتی شرکت هفت‌تپه ▫️تنها راه نجات هفت‌تپه، ... http://Eitaa.com/teribon_ir