eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴⚪️ پایان سایه نشینی (بخش اول) شکست تحجر و التقاط در مصاف با اسلام ناب بزرگوارانی که دغدغه انقلاب دارند بخوانند: 🔸 پنهان شدن پشت عنوان رهبری شگرد نخ نما شده ی قدرت طلبان سال ها تلاش می شد انتقاد به امام جمعه ها و مسئولان معمم یا برخی مقامات حکومتی، به معنای انتقاد به امام خامنه ای، نشان داده شود و با این شگرد خطرناک و ضدانقلابی، عده ای پشت نام رهبری مخفی می شدند و هرکاری می خواستند ، می کردند و بازخورد اجتماعی این شگرد خباثت آلود، نوشته شدن کارهای این افراد به پای امام مظلوم جامعه بود. 🔸 تحریک احساسات افراد سطحی، پشتوانه ی سایه نشینان بزرگترین پشتوانه این نقشه شوم، نا آگاهی و ساده اندیشی جمعی از ما طرفداران انقلاب و از طرفی تحریک احساسات دوستداران آقا، توسط آن حضرات سایه نشین بود و در واقع، با نیت دفاع از ولایت، حاشیه امنی برای قدرت طلب ها و رانت خوارها و حتی نفوذی ها، ایجاد شده بود. این توطئه توسط شخص امام خامنه ای با روشنگری های معظم له و مقاومت بخش بصیر جبهه انقلاب در برابر توهین های دوستداران ناآگاه، تا حد زیادی خنثی شد: 《 ۱- يكي از اين اعتراضها، اعتراض به صدا و سيما بود و اينكه بعضي ميگويند اگرچنانچه صدا وسيما را نقد كنيم، برخلاف رهبري مطلبي گفته ايم؛ چرا! چون رهبري رئيس صدا وسيما را معين ميكند! اگر واقعاً ملاك اين باشد، كه آدم بايد به هيچكس اعتراض نكند؛ چون رئيس قوه ي قضائيه را هم رهبري انتخاب ميكند، رئيس جمهور هم بعد ازانتخابات، تنفيذ رهبري دارد؛ ميگويد نصب كردم. پس بايد به هيچكس اعتراض نكرد. نه آقا، اولاً صدا وسيما را رهبري اداره نميكند؛ اين معلوم باشد. صداوسيما را رئيس صدا و سيما اداره ميكند و رهبري هم در موارد زيادي اعتراض هائي دارد، انتقاد شما از صدا وسيما مطلقاً به رهبري منتقل نميشود. شما حق داريد انتقاد كنيد؛ هيچ اشكالي ندارد. ۱۳۸۷/۰۷/۰۷ ۲- هیچ شخص یا نهادی نمیتواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد. فرمان هشت ماده ای - اردیبهشت ۸۰ ۳- هیچ کس فوق نظارت نیست. . بنابراین همه باید نظارت شوند. نظارت بر کسانی که حکومت می‌کنند - چون حکومت به‌ طور طبیعی به معنای تجمّع قدرت و ثروت است؛ یعنی اموال بیت‌المال و اقتدار اجتماعی و اقتدار سیاسی در دست بخشی از حکّام است. برای این که امانت به‌ خرج دهند و سوء استفاده نکنند و نفسشان طغیان نکند، یک کار لازم و واجب است و باید هم باشد... بنابراین چنین نیست که دستگاههای مربوط به رهبری از نظارت معاف باشند؛ نه، به‌نظر ما بازرسیها لازم است. ۷۹/۱۲/۹ 》 🔸 انزوا سرنوشت محتوم اتهام زنندگان به جبهه انقلاب تا جایی که اگر امروز کسی بخواهد به بهانه دفاع از ولایت به فرزندان ولایت اتهام زنی کند، یا انتقاد و مطالبه به هر بخش حکومت یا هر شخصی را انتقاد به امام خامنه ای نشان دهد، قطعا مطرود و منزوی می شود. 🔸 رهبر انقلاب علمدار مطالبه و انتقاد نسبت به بخش های منتسب به رهبری این رشد و تربیت و آگاهی جامعه دینی، حاصل هدایت های امامت انقلاب بوده است. و با وجود اصرار بسیاری از نخبگان دینی و علمی بر منفی بودن انتقاد به منصوبان رهبری و شخصیت های حکومتی و حتی استدلال سازی های فراوان و گوناگون و از سر دلسوزی برای جلوگیری از انتقاد و مطالبه ی از این بخش ها ، رهبر معظم انقلاب مانند همیشه شجاعانه و با نگاهی عمیق و آینده نگر ، خود مشوق و مروج انتقاد نسبت به حساس ترین بخش های حکومت شدند و نگذاشتند کسی از عنوان ولایت برای قدرت طلبی استفاده کند. لذا این ابزار یعنی پنهان شدن پشت عناوین مقدس، بعد از سال ها از دست قدرت طلبان خارج شده و از این جهت، ناکامند و اگر نگاه در ظاهر عاقلانه ی جمعی از دلسوزان انقلاب بر نگاه حضرت آقا در این خصوص غلبه می کرد باز هم شاهد مصونیت پولادین بسیاری از شخصیت ها می بودیم. 🔸 مقدس سازی و بسط ولایت عامل انحراف امت در صدر اسلام و این رشد اجتماعی همان دستاوردی است که اگر زمان نبی مکرم اسلام، مردم واجد آن بودند، پروژه نفوذ یهود، بی فرجام می ماند و انحراف در امت اسلامی ایجاد نمی شد. مقدس سازی از صحابه و تابعین و اقوام و آشنایان و دوستان و... موجب مظلومیت اسلام در صدر اسلام شد. اما در انقلاب اسلامی این قدیس سازی با افول مواجه شد، البته در زمان حیات امام راحل، با کم کاری انقلابیون، باز انحراف مذکور ادامه پیدا کرد و پدیده شوم و یادگار بازی ها، پیامد همین تقصیر انقلابیون است. @teribon_ir
🔴⚪️ پایان سایه نشینی (بخش دوم) همچنانی که ذکر شد در چند سال اخیر با خارج شدن انحصار رسانه از دست احزاب قدرت طلب، پروژه مقدس سازی تا حد زیادی شکست خورده است، اما تا شکست کامل این توطئه مشکلاتی در پیش است که مهم ترین آن سطحی نگری بخشی از دوست داران ولایت است که مقام ولی فقیه را برای دیگران هم قائلند!! 🔸 خط اسلام ناب در تقابل نگاه افراطی و تفریطی در سال های اخیر همین نزاع درباره در فرهنگ سیاسی ما وجود دارد، گروهی انتقاد به دفتر را انتقاد به آقا میدانند، یک عده با فاجعه انگاری، اساس دفتر را زیر سوال میبرند و عده ای با ساده انگاری عملکردهای نادرست را نیز عادی می دانند و باز هم شخص امام خامنه ای با صراحت و در جلسات علنی راه درست را به حق جویان نشان دادند و انتقاد به دفتر را هم تأیید فرموده اند و هم آن را لازم دانسته اند: 《 ۱- بنده این نگاه نقادانه را صددرصد تأیید میکنم. ممکن است بعضی نقدها را وارد ندانم؛ چه آنچه به قوه مجریه است، چه آنچه به قوه قضائیه است، چه آنچه مربوط به است. ممکن است بعضی‌ وارد باشد، بعضی‌ وارد نباشد، لکن نفس این نگاه نقادانه را من صددرصد تأیید میکنم. هم نقادانه هم آرمان گرایانه ، باید دنبال آرمان ها باشند، روی کاستی ها و کژی ها علامت سوال بگذارند. ۹۶/۳/۱۷ ۲- این پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را زمین نگذارید؛ مخاطب مطالبه‌گری، گاهی بود، گاهی مجموعه‌های دیگر بودند؛ این بسیار چیز با ارزشی است. این مطالبه‌گری را ازدست ندهید، این آرمان‌خواهی را از دست [ندهید]... این آرمان‌خواهی موجب میشود که ما راه را گم نکنیم و وسط راه، کج و راست و به چپ و راست حرکت نکنیم. ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ 》 🔸 دلسوزی نا به جا برخی هم از باب دلسوزی می گویند انتقاد به دفتر آقا یعنی زیر سوال بردن مدیریت آقا که درجواب این افراد باید گفت همین شبهه درباره خود منصوبان ایشان نیز مطرح می شد که خود معظم له این شبهه را پاسخ دادند در حالی که در موضوع منصوبان به دلیل وجود حکم انتصاب، این شبهه شدیدتر است و دیگر اینکه نمی شود از ترس انتشار این شبهه موضوعی به این مهمی را رها کرد و نیاز است با توضیح و تبیین، از رسوب شبهه جلوگیری کنیم. 🔸 هزینه مقاومت بیش تر از سازش مطلبی که انسان را نگران می کند، سبقت گرفتن برخی روشنفکرمآبان در این قضیه از فضلای حوزوی می باشد، یعنی به جای اینکه شاگردان و مقلدان خود حضرت آقا، این نقایص را حل و فصل کنند و نگذارند غرض ها و جهل ها یا ضعف های دیگران به پای آقا نوشته شود ، در اثر انفعال و تعصبات بی اساس و ترس از نادانی ها و برخی قضاوت ها، کار را معطل می کنند تا عده ای افرادِ بدون مبنای فکریِ درست، وارد قضیه بشوند که هزینه آن، بسیار بیشتر از هزینه ورود حزب الله در این قضیه بوده است و اگر روشن فکران دینی مقاومت کنند و هزینه این‌ مقاومت که هجمه ی دوستان نادان است را به جان بخرند، جریان نفوذ با نگاه عوامانه از این فضا سوء استفاده نخواهد کرد. اگر اصلاح پذیری مدیریت دفتر، بالا باشد و خیرخواهی ها را با انگیزه، دنبال و انتقادات مستند دلسوزان را پذیرا باشد، دغدغه مندان واقعی انقلاب ناچار به اظهار و اعلان نمی شوند. خلاصه آنکه نظارت عمومی مدنظر امامت انقلاب، یعنی امربه معروف و نهی از منکر، شامل دفتر آقا هم می شود و راهکار اصلی بالا رفتن حساسیت مثبت دفتر به تذکرات دلسوزانه و پیگیری دقیق و سریع است. @teribon_ir
31.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️📹محمد امینی رعیا مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی در دیدار نخبگان با رهبری 🔸در حال حاضر مدیریت ناکارآمد در کشور هزینه ندارد و اگر مدیران به دلیل ترک فعل ها محاکمه نمی‌شوند 🔸اگر تسهیلات کلان بانکی شفاف و نظارت می‌شد یک بانک خاص نمی‌توانست ۴۰ برابر سقف قانونی برای ساخت یک مال تسهیلات بدهد! 🔸دفتر رهبری اهتمام لازم برای سیاستهای اقتصادی را ندارد و اعضای اقتصادی دفتر برای کشور گاهی هزینه سازی هم می‌کنند @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ یک دست زغالی 🔸روایتی از شهید علی اکبر جزینی... ⬅️ بچه ها چقدر حاضریم پای دین خدا بایستیم؟! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ فاین تذهبون!! آخرت از آن کسانی است که دنبال برتری و فساد نباشند. در این ایام بعد از تشکیل دولت، برخی خود احساس وظیفه می کنند که پست های وزارتی و مدیریتی بگیرند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ 📹هشدار استاد رحیم پور ازغدی درباره پروژه در شهر قم! 🔸کسانی هستند که می‌خواهند با خواندن تعدادی حاشیه و شرح مرجع بشوند! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ انتساب و انتصاب ❓آیا محتوای این همون محتوای نظام است؟ و این یه نظام شاهنشاهی است با یه اسم عوضی است؟؟ 🔰 تقدیم به آقای عبدالله گنجی و همه‌ی آقایان و آقازادگان سرزمینم. همین. @teribon_ir
🔴 به نام بسیجیان 🔹به نام اول بسيجي عالم؛ همان امیر مظلومي که وقتي در محراب عبادت غرق خون شد، معاويه صفتان مي گفتند مگر علي نماز مي خواند که در مسجد کشته شد؛ به نام سالار بسيجيان،که شمشير و نيزه ها را بر تن خود نشاند اما تن به ذلت نداد و به نام آن یار غريب بسیجیان که 1200 سال گمنام و مظلوم و تنها ماند تا روزي بيايد و عالم را از بند تبعيض و بردگي و جهالت نجات بخشد. 🔸به نام پيرمرد بسيجي عصر، خميني کبير که تنها افتخار او به گفته خودش، اين بود که يک بسيجي واقعي باشد. رهبر جهان اسلام بود و در خانه اي ساده مي زيست و در گرماي تابستان وقتي خواستند پنکه اي براي او تهيه کنند تا بدن نحيفش در گرماي تابستان کمی آرام بگیرد، مي گفت: چون ديگران از اين وسيله بي بهره اند لازم نيست براي من پنکه بياورند. 🔹به نام بسيجيان 8سال درد و رنج، 8سال جانفشاني و ايثار، 8سال شنیدن آواي "اي لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش"، 8سال خون و آتش و عشق. به نام بسيجياني که از سیم خاردار نفس عبور کردند و بر سيم خاردارهاي جهان شرق و غرب، ديوار گوشتي ساختند تا هيمنه ي استکبار را درهم شکنند و خون آنها از ارتفاعات کردستان و ايلام گرفته تا مرزهای خوزستان و خليج تا ابد فارس با خاک هم کيش گشته و نقشه راه کهکشانی آزادگان و سرافرازان و مظلومانی شده است که امروز در سراسر این کره خاکی، چون شجره طیبه ای منتشر و از لبنان و سوریه و عراق گرفته تا افغانستان و پاکستان و کشمیر و هند و تا سرزمین های اروپایی و آمریکایی خواب را از چشمان دشمنان بشریت ربوده اند. 🔸به نام آن بسيجي 13 ساله، شهید حسین فهمیده که به خود نارنجک بست تا در عصر فرار و گريز از مرگ درس آزادگي و شهادت را به جهانيان بياموزد و حالا خبیث های زمانه می خواهند با حذف نام وی از کتب درسی، رسم او را به فراموشی بسپرند. 🔹به نام آن بسيجي که فرمانده لشکر بود اما هنگاميکه همسرش از او 5000 ريال دستي مي خواهد، از يکي از دوستانش قرض مي گيرد و به او مي دهد تا شرمنده همسرش نشود و به نام آن بسيجي عاشق، که شهردار بود و هنگام عبور از خيابان وقتي ديد که راه جوي آب بسته شده، جوي را به تنهايي باز نمود و بعد از شهادتش پيکرش هدف خمپاره قرار گرفت تا حتي يک متر از خاک اين دنيا را براي تدفينش اشغال نکند. 🔸به نام آن اَبَرمرد بسيجي که با مدرک دکتراي فيزيک پلاسما از دانشگاه هاي آمريکا قيد زندگي راحت مادي را در آمريکا زد و راهي لبنان و ايران شد تا در جنگ و مبارزه مستضعفان جهان عليه استکبار شرکت کند و عروس شهادت را در آغوش بکشاند. به نام آن فرمانده گردان بسیجی که وقتی در گرمای سوزان خوزستان از عملیات بازگشت و مسئول پشتیبانی، کمپوت آلبالویی را در مقابلش گذاشت اما وقتی فهمید تعداد کمپوت ها به تعداد نیروها نیست آن را به کناری نهاد و به آب گرم قناعت کرد! 🔹و به نام آن زن بسيجي که هنگام ازدواج، همسرش به او گفت: در اين دنيا هر کاري براي خوشبختي تو انجام مي دهم ولي اکنون 35 سال که از آن روز مي گذرد هر روز با لبخندي بغض آلود، چندين بار براي شوهر قطع نخاعي اش لگن مي آورد و خم به ابرو نمي آورد. 🔸و به نام آن زن بسيجي که هر وقت همسر جانبازش تعادل عصبيش را از دست مي دهد، فرزندانش را به اتاق پشتی می فرستاد و خود را در مقابل شوهرش قرار مي دهد تا شوهرش او را آنقدر بزند تا به حال عادي بازگردد. وقتي از او مي پرسند چرا خودت از جلوي او کنار نمي روي؟! پاسخ مي دهد: اگر من مقابل او نباشم و مرا نزند، خودش را مي زند و به خود صدمه وارد مي کند. 🔹و به نام بسیجیان همیشه مظلوم تاریخ که زیر آتش توپ و تانک و موشک بودند و خم بر ابرو نیاوردند و پیوسته و پیوسته بر لبانشان لبخند عاشقانه ای نقش بسته است تا در درون بسوزند و همچون شمع آب شوند و به نام بسیجیانی که همیشه برچسب باران شده و می شوند و خواهند شد، تا آنان را دلسرد کنند، اما حاشا که میدان را خالی کنند. 🔸سلام بر آنان و بر روزی که همراه با امام عزیزشان بر حسین بن علی علیه السلام وارد می شوند و چون پروانه گرد تا گرد او می چرخند. سلام بر آنان؛ روزی که متولد شدند و روزی که می میرند و روزی که برانگیخته خواهند شد. 🔺آری بسیجی باید اینگونه باشد @teribon_ir
🔴بحران آب در نصف جهان و جلگه‌های نصفه‌جان 🔹 از رونق، نصف جهان است و خوزستان، بی‌رمق و نصفه‌جان. رونق آن فزون باد و رمق این، افزون. یزد در فلات مرکزی ایران است و خوزستان در مرز فلاکت. کاریزهای آن پرآب باد و رودهای این پرخروش. زاینده رود، جریانی فصلی و زینت اصفهان است و کارون شریان اصلی حیات در رگ‌های خوزستان. اصل اول در ، آمایش سرزمین است، نه آرایش سرزمین. انتقال آب مثل اهدای خون به اضطرار است و به اندازه. آب شرب حق آحاد است اما انتقال آب شرشر، لزوما برای نوشیدن نیست. صنعت فولاد، آب‌آشام است و کویری که آن را میزبانی می‌کند، تشنه‌کام. شروع انحراف سرچشمه‌ها با ماست اما انتهایش ناکجاآباد است. 🔹سدها، این سازه‌های بتنی غول‌پیکر، همچون آمبولی ریوی نفس خوزستان را گرفته‌اند. هوای اسیدی ناشی از اگزوز نیروگاه‌ها و چپق کارخانجات و پیپ فلرهای نفتی، ابرهای این استان را بخیل کرده‌ است. به لطف مدیریت‌های آبکی، بارانی اگر ببارد، سیل می‌شود و اگر نبارد خشکسالی. ضریب نفوذ فناوری و مدیریت چرخه‌ی آب در کشتزارهای خوزستان اگر ضعیف است، سرچشمه‌ی آن در حاکمیت است، نه در مردم. اگر کشاورزی سنتی در خوزستان پرتی آب دارد، همسایگانش نیز زراعت پست‌مدرن ندارند. 🔹مردم اصفهان دیروز در بستر خشک زاینده رود، رزمایش وحدت برگزار کردند. صدای مطالبه‌گری آنها در امنیت کامل شنیده شد و برچسب ضدامنیتی نخوردند. صدا و سیمای ملی چهره‌ی جماعت مطالبه‌گر را پخش کرد، نه برای اینکه جمعشان کنند، برای آنکه خاطرجمعشان کنند که مورد حمایتند. مسئولان منطقه‌ای و کشوری به حمایت از مردم اصفهان برخاستند و یحتمل پیوست اجتماعی یک پروژه بزرگ اقتصادی آماده شده است. مدل مطالبه‌گری مردم اصفهان را باید قاب کرد و آویخت بر سردر سازمان‌های مردم‌نهاد بقیه‌ی استان‌ها. 🔹در خوزستان اما اجتماع بیش از دو نفر، خطر بالقوه‌ی امنیتی محسوب می‌شود. هر پابرهنه‌ای که پلاکارد به دست می‌گیرد، لابد ریگی به کفش دارد. بجای دوربین صدا و سیما، دوربین‌های مداربسته زحمت پوشش تجمعات را به‌عهده دارند. بجای ساندیس، بعضا با آب خنک از معترضان به کم‌آبی پذیرایی می‌شود. مردم استان‌های اطراف و اکناف که بپاخیزند، اینترنت خوزستان قطع می‌شود. 🔹یک بام و دو هوا در عدالت، عین تبعیض است. توجه گزینشی به مردم، شکاف‌های ناخواسته ایجاد می‌کند. آب، مایه حیات است نه عامل بحران‌های بین استانی. مدیریت آب باید فرابخشی باشد، نه بکش‌بکشی. آب شرب بر کشت آبی مقدم است. آبی که به احشام رواست، به صنعت حرام است. جلگه نسبت به کویر به کشاورزی سزاوارتر است. صنعت آب‌بر را برِ آب می‌سازند، نه در بر و بیابان. در کنار حق‌الله و حق‌الناس حقابه محیط زیست، حق‌الطبیعه است. اینها اصول مدیریت آب است. همه را باید با هم دید، همچنان که همه مردم را باید با هم دید. @teribon_ir
⭕️و ما ادراک ما بسیجی... 🔺جوهره اصلی بسیجی، نظامی‌گری او نبود. همه طرّاحان نظامی جهان را دست ‌برسر و کلافه کرده بود ولی این نبود آنچه بسیجی حق داشت بدان ببالد و سر به آسمان بساید. چیز دیگری در این میانه بود که در هیچ ارتش دیگری در این دنیا نبود. چیزی بود که جز مثل سینه بسیجی، به هیچ خانه راضی نبود. "عشق خدا بود"، عشقی که خمینی نماینده خدا در زمین، در دهان فرزندانش قطره‌قطره چکانده بود، چون کبوترانی که دانه‌های حیات را در دهان جوجه‌های خویش به‌نوبت می‌نهند؛ و بسیجی‌ها در آستانه شهادت ، یعنی نزدیک‌ترین و مطمئن‌ترین راه به‌سوی بهشت، صف به صف، این پا و آن پا کرده و زیر لب ترنم می‌کردند: خدایا کی رسد نوبت به من؟ یاران همه رفتند. 🔺ریاضی‌ترین محاسبات فنّی برای ترتیب‌دادن یک عملیات کافی نبود. پیش و پس از آن، ریاضت قلب بزرگ بسیجی بود که در مشت کسی جز آن بسیجی پیر تارک‌دنیا، قرار نمی‌گرفت. آقایی که دست بچه‌ها را گرفت و پابه‌پا برد و راه و رسم ترک دنیا و هجرت از بدن را آموخت. آقایی که به همه قانون‌ها، همه رسم‌ها و التزام‌هایی که در طول قرن‌ها در اثر هم‌نشینی با دنیا جان‌ودل‌ها را تسخیر کرده بود، خندید و خنداند و رفت. آقایی که یاد داد تنها تکنیکی که برای فتح حقیقی دنیای خارجی هست، ترک دنیای درونی است. 🔺بسیجی، دست‌پرورده نائب ولی‌عصر بود و برای همیشه سرباز ولیعصر خواهد ماند؛ و بر سر پیمانی که بسته بود ایستاده است. پابه‌پای "رهبری نظام"، برای جنگ‌هایی که فردا و پس‌فردا در پیش است تا شهادت ، یا فتح همه سنگرهای کلیدی جهان 🔻بخشى از سلسله مقالات استاد رحیم پور ازغدی درباره بسیج و بسيجى، به مناسبت هفته بسیج ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: @teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕ اینجا بسیج مستضعفینه 🔸بسیج اگر بسیج مستضعفین باشد و جنگ حق و باطل را در دو گانه های اصیلی چون جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ مرفهین بی درد و پابرهنه ها و مستکبرین و مستضعفین بداند، حرفش را رُک و صریح می زند، نه شیرینی می گیرد و نه گندم ری، افراد برایش هیچ موضوعیتی ندارند. 🔸عملکرد اشخاص را براساس حاصل جمع و برآیند همه ویژگی‌های شخصی، اجرایی و عملی آنها و پایبندی و عمل واقعی و نه شعاری افراد، نسبت به آرمان‌های انقلاب، منویات امامین انقلاب، مردمش و صدای فرو خفته‌ی مستضعفانش می‌سنجد، نه بر اساس آنچه خوشمان یا خوششان می‌آید یا خوشمان یا خوششان نمی‌آید. 🔸چرا کسی از سه کارکرد مهمی که روح الله برای بسيجيانش ترسیم کرد سخن نمی‌گوید؟ مخالفت با استکبار، مخالفت با پول پرستی، مخالفت با تحجر گرایی و مقدس مابی. بسم الله، آقایان گزارش بدهند، کجای عملکرد دستگاه های عریض و طویل تان بوی مقابله با پول پرستی و مقدس مآبی می دهد؟ پس ده‌ها سال تریبون‌داری و میدان‌داری تان، کجاست رویکردهای ضد تحجر و کجاست ضدیت با مقدس‌مآبی نیروهای انقلاب؟ کجاست کنش‌های ضد پول پرستی تان؟ 🔸مگر غیر این است که جریانی محافظه کار، سالهاست تمایل دارد نقش بسیج را به جریان سازمانی خدماتی فروبکاهد؟ قرائتی تخدیری از بسیج که رسالت خود را محدود در اردوهای جهادی و کویر زدایی و یادواره شهدا گرفتن و ایستگاه صلواتی زدن و... تعریف میکند. 🔸مقدس مآبی در نگاه امام نه صرف توجه به احکام فردی و به ظاهر دینی، بلکه غفلت از آرمان ها و مسولیت های اجتماعی و غفلت از خصم ظالم و عون مظلوم است. مگر غیر این است که عده ای خواسته یا ناخواسته در پی آنند که در بسیج، اسلام فردی و مناسکی محض را برجسته تر از اسلام انقلابی و اجتماعی کنند؟ اسلامی که حاضر است صدها ساعت کتاب های شهید مطهری را بخواند اما یک دقیقه بر سر اشرافیت و طبقه مرفه جدید و نوکیسگان انقلاب فریاد نزند! اسلام مبارزه اجتماعی را باهمین دست فرمون سالهاست که به محاق برده و و و سلام علیکم حاج آقا و التماس دعا حاج آقا را جایگزین آن کرده اند. 🔸امروز حزب‌‌الله را می‌بینیم که نه فقط از نقش و کارکرد خمینیستی خود بازمانده، بلکه از هویت اصیل خود نیز خلع شده است. چه کسانی خلع کرده اند؟ همان کسانی که برای ما جا انداخته اند بسیجی خوب بسیجی‌ای است که در حاشیه فلان منطقه محروم سرویس بهداشتی می‌سازد؛ بسیجی خوب بسیجی‌ای است که دوره تربیت مربی بیانیه گام دوم را گذرانده و گواهی آن را در جیب دارد، بسیجی که گشت شبانه و هیات و نماز جماعت و... را هفته ای یکبار می رود و تمام. آن بسیجی‌ای که دنبال مسائل خصوصی‌سازی ماشین‌سازی تبریز و پالایشگاه کرمانشاه و نیشکر هفت تپه می‌رود، «مورد» امنیتی و قضایی دارد و انحرافی وقس علی هذا. بسیجی خوب، بسیجی مرده است. 🔸این قرارمان نبود؛ در قاموس آنی که بسیج را وجود بخشید و حزب‌الله را متولد ساخت، نقش و کارکرد بسیج این نبود. هویت و غیریت حزب‌الله این حرف‌ها نبود. امام روح‌الله بسیج را برای مخالفت با می‌خواست. جانشین امام روح‌الله و روحِ الهی عصر ما، از طبقه جدیدی می‌گفت که به واسطه پول‌پرستی به وجود آمده است؛ از رسالت نیروهای «مخلص» انقلاب اسلامی در مقابله با سخن می‌گفت. خمینی و خامنه‌ای عهد و عصر دیگری را طلب می‌کردند؛ ما شاید لشکر مخلص خدا بودیم اما نیروی مخلص انقلاب نبودیم؛ دچار ناخالصی‌هایی بودیم که هر روز بر فراز منبری و بولتنی، ما را به امری می‌خواندند غیر از آن‌چه امامان‌مان می‌گفتند و می‌گوید. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️📹استاد رحیم‌پور ازغدی؛ 🔹تعدادی از کسانی که در ماهواره تحلیل ضدانقلاب ارائه می‌کنند، فرزند روحانی هستند! 🔸روحانيت متحجر نسبت به زمان امام خمینی (رحمةالله علیه) قوی‌تر شده است. @teribon_ir
⭕هفته کدام بسیج گرامی باید؟ 🔹مگر بسیج با بسیج فرق دارد؟ بله عزیزم! تعجب ندارد! وقتی اسلام با اسلام فرق دارد و میتواند ناب و امریکایی، اصلی و فیک و بدلی داشته باشد، چرا بسیجی که زاییده از آن است نداشته باشد؟ 🔹تفکر اسلام ناب ، بسیج و بسیجی ناب میزاید و تفکر اسلام متحجران احمق و مستکبران داخلی و خارجی، بسیجی آمریکایی! وقتی میگوییم بسیج اسلام امریکایی ، یعنی بسیج تشریفاتی، بسیج بی‌تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده خواهی، بسیج بی‌تفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، بسیج آلت‌دست جناحهای سیاسی، بسیجی که شعارش عدالت نیست، آزادی نیست، رفع اختلاف طبقاتی نیست، دغدغه‌اش هم چرایی عقب افتادگی در آنها نیست! 🔹بسیجی که در تقابل با پول پرستی ، تحجرگرایی و مقدس‌مآبی تعریف نمیشود، بسیجی که مبارزه عملی با استکبار را مبارزه با فقر و فساد و تبعیض نمی‌داند! بسیجی که ولایت پذیریش را هم قاب گرفته و آویزان کرده است بر دیوار! بسیجی که با همه اینها سر سازگاری دارد، بسیج آمریکا پسند است. 🔹اما بسیج اسلام‌ناب بسیج خمینیست! بسیجی که مدافع حقوق محرومان است بسیجی حاج عبدالله والی‌ها! بسیج یوتون الزکوه و هم راکعون بسیج لا یقاروا علی کظه الظالم و لا سغب مظلوم. 🔹بسیجی که فریادهای خدا خدای دخترک بندر عباسی، خواب را بَرَش حرام کرده! بسیج لیقوم الناس بالقسط، بسیجی که مطالبه میکند چرایی عقب افتادن در عدالت را؟ بسیجی که فریاد میزند خطبه منی امام حسین را! بسیجی که رفاه‌طلبان را بیگانه با الفبای مبارزه میداند هیچ‌گاه سر سازش با سرمایه‌داران زالو صفت نداشته و نخواهد داشت! 🔹بسیج فضول‌هایی که به‌توچه و به من‌چه را از ادبیات خود پاک کرده‌اند! بسیج فدایی آرمان، فدایی عدالت ، آزادی، ... بسیجی که حافظ و ناظر نظام است تا هیچ‌گاه علیه انقلاب راهش را کج نکند! بسیج علم‌الهدی، برونسی، چمران ، متوسلیان! آوینی، احمدی روشن، ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی. @teribon_ir
4_5895256704441910358.mp3
2.42M
⚠️یه نیمچه انقلاب باید صورت بگیره 🎙استاد رحیم‌پور ازغدی : 🔹چندصدتا از مسؤولان(هم خائن هم بی‌عرضه‌) باید یا شوند، در سه قوه و حتی در نهادهایی که رهبری مسؤولین آن را منصوب کرده است @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ دیدن این کلیپ جرم است!! 💬 نمی‌ذارم این آقازاده رو امریه کنید 💬 ما صرفا فکر تامین منافع کشوریم! 💬 والله نیازی به ادامه قانون رضاخان نیست.. @teribon_ir
⭕ بسیجِ نق‌نقوی یقه‌گیر را حتی برای لحظه‌ای تحمل نمی‌کنند 🔻له‌له می‌زنند برای ‌. منتهایِ آمالشان، تبدیل این نیروی همیشه‌مبارز به عواملی بر وفقِ امیالشان است. از بسیجِ جسور و حق‌طلب، عنصری سربه‌زیر و مشغول به خود می‌خواهند که زبان در کام گرفته و تماشاگرِ منفعلِ جولانِ تزویرگران باشد. 🔻 حاضرند برای بسیجِ کَر و لال و کور، دکور بزنند و ریسه بیاویزند و بزرگداشت بگیرند و لوح سپاس بدهند و وصفِ حال‌های آنچنانی بخوانند، اما بسیجِ نق‌نقوی یقه‌گیر را حتی برای لحظه‌ای تحمل نمی‌کنند. 🔺 از او می‌خواهند فقط و فقط «لشکر مخلص خدا» باشد و بنشیند سرجایش؛ و کاری به کار بیچارگیِ بیچارگان و فلاکتِ حاشیه‌نشینان و شرمندگیِ دستفروشان و سرنگونی لبوفروشان و کیسه‌‌دوزیِ بیت‌المال‌خوارانْ نداشته باشد! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ حرف های غير قابل پخش رهبر انقلاب! ❓عامل مشكلات اقتصادی مردم و كاهش بركات چيست؟ 👑 فقر مردم گناه فرمانروایان است. آن‌ها هستند که موجب فقر مردم می‌شوند. چون آنچه که از ثروت و منافع به دست می‌آید، برای خود برمی‌دارند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ ما ای دوستان باید بترسیم 🔻باید بترسیم از اینکه خدای ناکرده، آن زیربنای فکری و اساسی خویش را از دست بدهیم و دچار مادی گری و منافع شخصی و مصالح مادی خود بشویم، آنجا غرور غوغا خواهد کرد. 🔻آنجا خواهید دید که جوانی را مامور می کنید که بر گروهی حکمرانی کند، آن گاه همان جوان شکل طاغوتی می شود. تکبر می فروشد، مغرور می گردد، بر دوستان خود دیکتاتوری می کند. 🔻 یعنی آنجا که تشتت و تفرقه به وجود آمد باید حب ذات و منفعت شخصی را سراغ گرفت و این بزرگ ترین انتباه، بزرگ ترین بیدارباش برای جوانان انقلابی ماست تا خود را کنترل کنند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ ما هنوز دلواپسیم 🔺توافق خوب با آمریکا؟! توافق بُرد بُرد؟! اینکه همون مسیر دولت قبل مگر نیست؟! شما دولت انقلابی هستی، ریل را باید عوض کنی... @teribon_ir
⭕️ بیانیه ۲۵۰ نماینده مجلس خطاب به رئیسی درباره مذاکرات وین ✍متن بیانیه بدین شرح است: جناب حجت الاسلام آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم 🔹مذاکرات ایران در مورد رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به نقطه حساسی رسیده است، ما نمایندگان مردم عزیز و سربلند ایران، ضمن تشکر نسبت به دیپلماسی فعال و عزتمندانه حضرتعالی و تیم مذاکرات، ضمن همکاری های لازم، توجه شما و مسئولان مذاکرات را به نکات زیر جلب می کنیم: 1⃣ دولت ظالم و تروریست آمریکا و نیز دنباله روان ضعیف و ذلیل آمریکا یعنی سه کشور اروپایی در طول 8 ساله گذشته نشان داده اند که به هیچ تعهدی پایبند نبوده و از هر وسیله ممکن جهت ضربه وارد کردن به منافع ملت ایران، استفاده و حتی برخلاف تمام قوانین دنیا، دارو را نیز علیه ملت ایران تحریم کرده اند، بر این اساس، باید از تجربه سابق درس عبرت بگیریم و با خط قرمز قراردادن منافع ملت ایران، بدون اخذ تضامین لازم، متعهد به هیچ توافقی با بدعهدان نگردیم. 2⃣ دولت تروریست آمریکا و سایر کشورهای عهدشکن غربی باید تضمین دهند که از برجام خارج نمی شوند. 3⃣ رژیم آمریکا و سایر کشورهای طرف برجام باید تعهد دهند که از مکانیسم ماشه استفاده نخواهند کرد. 4⃣ رژیم آمریکا و سه کشور اروپایی باید به ملت ایران تعهد دهند که تحریم ها علیه ملت ایران به بهانه های واهی هسته ای، تروریسم، موشکی و حقوق بشر را لغو می کنند، از جمله باید تحریم های آیسا، کاتسا و U-Turn لغو شود. 5⃣ در مقام اجرا نیز ابتدا باید آمریکا و سایر اطراف بدعهد برجام به تعهد خود در لغو تحریم ها عمل کنند، و بعد از راستی آزمایی، ایران به سراغ انجام تعهدات خود رفته و آن را انجام دهد. 6⃣ مطابق ماده 7 قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، دولت جمهوری اسلامی موظف است انجام تعهدات از سوی طرف غربی در لغو تحریم ها به ویژه تحریم های نفتی و بانکی و برگشت پول صادرات ایران به صورت بانکی و بدون هیچ مشکلی را به مجلس گزارش کند و در صورت تایید و تصویب مجلس، می تواند نسبت به گام های کاهشی در زمینه هسته ای اقدام نماید. @teribon_ir
🔴 علت اصلی در جامعه چیست؟ 🔹درباره علل دین گریزی درجامعه و شرک به خداوند متعال و اندیشه مادی گرا(ماتریالیسم) می توان به مسائل و زمینه های مختلفی اشاره کرد. می توان ده ها دلیل اخلاقی، معرفتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ردیف کرد اما یکی از عوامل را می توان عامل محوری در این زمینه معرفی کرد. آن عامل کدام است؟ 🔸آیت الله خامنه ای در جلسات «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» (سال 53)، در شرح «توحید» به این موضوع اشاره می کند. چرا شرک در جوامع وجود دارد و دلیل گرایش انسان ها در طول تاریخ به شرک و بی اعتقادی به ماوراء غیب چه بود؟ چرا انسان ها به بی دینی روی آورده اند؟ 🔹اگرچه شاید بخشی از مشرکین برای نفی توحید، به استدلالهای شبه فلسفی و منطقی و عقلانی چنگ بزنند اما هیچکدام نتوانسته اند دلیل و منطق و استدلال متقنی برای اینکه بگویند «خدا وجود ندارد» ارائه کنند. در هیچ مقطعی از تاریخ نتوانسته اند استدلالی برای «نفی وجود خدا» ارائه کنند. دلایلشان معمولاً این بود: «من ندیدم»، «برای من اثبات نشد»، «کسی دلیل قانع کننده ای به من ارائه نکرد» و ... ! 🔸پس دلیل فلسفی، عقلی و منطقی برای نفی توحید وجود نداشته و ندارد. در عمل اما آنچه منجر به بی دینی و نفی اعتقادات دینی انجامیده این بود که آنان، دین و اعتقادات ماوراء غیب را در موضوع مدیریت جامعه، حل مشکلات بشر، مقابله با ظلم و جور و تبعیض و بی عدالتی بی تأثیر می دانستند. آنان می گفتند این دین وقتی نمی تواند مشکلات جامعه را حل کند، وقتی توان مبارزه با ظلم ظالمان و سرمایه داران زالوصفت ندارد، وقتی نمی تواند عدالت را در جامعه برقرار کند، به درد نمی خورد! 🔺بدین ترتیب، مهم ترین عامل شرک در جامعه و دین گریزی مردم، ناکارآمدی این دین در رفع ظلم ها و تبعیض ها و برقراری عدالت بوده است. 🔹دلیل اصلی که رنسانس در اروپا شکل گرفت و دین و اعتقادات به غیب کنار گذاشته شد و بی دینی و الحاد نهادینه شد و بعدها این بی دینی و الحاد به فلسفه و علوم انسانی و اخلاق و ... سرایت کرد و به سبک زندگی بی دینی و فروپاشی دین و نهاد خانواده انجامید همین بود! مردم در اروپا، در قرون وسطی، گرفتاری ها و مشکلات عدیده و فساد و تبعیض و ظلم هایی را در جامعه خود می دیدند که دین مسیحیت و علمای مسیحی برای آن وضعیت، هیچ برنامه ای ندارد بلکه مروج آن شرایط است و خود در بوجود آمدن آن شرایط نقش مستقیم داشته است! 🔸اگر امروز وضعیت دین داری در جامعه خطرناک شده؛ اگر دین گریزی افزایش یافته؛ اگر دختر جوان ما گرایشی به حجاب ندارد؛ اگر پسر جوان ما گرایش به دین ندارد یا بگوییم کمرنگ شده، علت را کجا باید بجوئیم؟ کجا را باید نشانه برویم؟ کجاها را باید اصلاح کنیم؟ 🔹دلیل اصلی دین گریزی در جامعه امروز ایرانی همین است که خیلی از مردم و جوانان، دین و علمای دین و سردمداران دین و مسئولین نظام که همه شخصیت های روحانی و دینی هستند را در رفع مشکلات جامعه و تحقق عدالت و رفع تبعیض ها و فاصله های طبقاتی، موثر و کارآمد نمی بینند. بله عوامل دیگری از جمله تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمن به مفاهیم دینی بی تأثیر هم نیست. اما این مسئله اصلی نیست. 🔸ممکن است کسی بگوید رسانه ها، دین و نظام دینی را ناکارآمد جلوه می دهند. بله نقش اصلی رسانه های دشمن همین است اما آیا واقعاً نگرش امروز مردم در بحث ناکارآمدی ها فقط به رسانه های دشمن بر میگردد یا واقعیات امروز کشور و دولت ها و مجالس و مدیران این نگرش را بوجود آورده؟ 🔻در چنین شرایطی وظیفه مؤمنین حقیقی به اسلام ناب چیست؟ دفاع از وضع موجود؟ توجیه وضع موجود؟ پرداختن به امور فرعی؟ خیر. 🔹متأسفانه برخی برای خودشان یک دسته بندی از مسائل انجام داده اند از مسائل فرهنگی و اقتصادی و بعد می گویند مسائل فرهنگی مهم تر است و ...! در حالیکه اساساً تعریف این عزیزان از فرهنگ و کار فرهنگی اشتباه است. اگر فرهنگ یعنی مجموعه ای از عقاید و باورها و ارزش ها و بایدها و نبایدها و آداب و رسوم؛ پس بدانید مهم ترین این عقاید و باورها و ارزش ها، مفهوم والای و است آن هم توحیدی که آیت الله خامنه ای و شهیدان بهشتی و مطهری تعریفش می کنند نه صرفاً تعاریف کلامی و فلسفی! توحیدی که اگر بر جامعه حاکم باشد دیگر جامعه اسلامی طبقه طبقه نیست! دیگر تبعیض و ظلم نیست! 🔹فکر می کنند مهمترین مسئله فرهنگ، حجاب است و مسائل اخلاقی و جنسی و ...! در حالیکه مسئله اصلی تحقق آن توحید و عدالت است. 🔸علی کل حال؛ ما معتقدیم «اسلامِ بی تفاوت نسبت به دردهای جامعه» و «اسلام سکوت و انفعال»با و «اسلام مبارزه و جهاد» بسیار فاصله دارد و جدال «اسلام ناب محمدی» با «اسلام آمریکایی» و سکولاریسم پنهان بسیار ظریف و پنهان است! «اسلام ناب» اگر چنانچه به آن عمل شود؛ اگر درست تبیین و معرفی شود چاره حل مشکلات کشور است. @teribon_ir
⭕دولت سیزدهم و خسارات خلاء گفتمانی 🔹معمولا دولت ها به گفتمان‌شان شناخته می‌شوند. اما رواج عبارت «دولت سیزدهم» در ارجاعات به دولت در رسانه‌ها، نشان می‌دهد دولت نتوانسته خود را پرچم‌دار یک گفتمان به جامعه معرفی کند. یکی از دلایل اینکه این دولت از همین آغاز کار زیر ضرب رفته، همین خلا گفتمانی است. گفتمان، قدرت نرم ایجاد می‌کند. دولت فاقد گفتمان، از قدرت نرم محروم است و لذا در عرصه جنگ نرم، اولا توان حمله ندارد، ثانیا در برابر حملات نرم بی سلاح و سپر است. 🔹گفتمان است که در قول و فعل کارگزاران، در رویکرد و عملکرد آنان، انسجام ایجاد می‌کند. گفتمان، عینک آسیب‌شناسانه‌ای است که دولت به چشم می‌زند، مشکلات را از زاویه این گفتمان می‌بیند و از همین زاویه راهکارش را ارائه می‌دهد و اجرا می‌کند. دولت فاقد گفتمان به شهرداری تقلیل پیدا می کند و این یکی از جدی ترین خطراتی است که دولت سیزدهم را تهدید می‌کند. 🔹دولتی که ناکارآمدی گفتمانش عیان شود، گرفتار رکود می شود، اما دولت فاقد گفتمان، گرفتار روزمرگی می‌شود و خسارت این روزمرگی از رکود بیشتر است؛ چه، رکود با یک موفقیت گفتمانی -ولو کوچک- شکسته می‌شود، اما بدون گفتمان از روزمرگی نمی‌توان خلاص شد. گفتمان یک شاخص برای انتخاب و ارزیابی مدیران نیز هست. در خلاء گفتمان، تیم دولت با بازیکنان قرضی از تیم‌های دیگر شکل می‌گیرد و روشن نیست این تیم، به کدام اصول باید متعهد باشد و بر اساس کدام معیارها ارزیابی می‌شود. 🔹دولت حتی وقتی پیامی به کشور خارجی می‌دهد باید محور آن، گفتمان‌ش باشد. باید این خلا گفتمانی برطرف شود. اگر تلقی این است که «مردمی بودن» گفتمان دولت است، این سوال مطرح است که آیا اساسا مردمی بودن می‌تواند گفتمان باشد؟ گفتمان، یک دال مرکزی دارد که در حوزه ها و عرصه های مختلف تجلی و امتداد پیدا می کند. بر مبنای گفتمان می شود یک کلان پروژه تعریف کرد و پیش برد و پیشرفتش را سنجید. بر مبنای این کلان پروژه است که در سطوح میانی، پروژه‌های خردتر تعریف می‌شود. آیا «مردمی بودن» این ظرفیت را دارد که برای مثال در حوزه مالیات، در سیاست خارجی، در آموزش و پرورش، در بهداشت و درمان، در کشاورزی و... تجلی و امتداد پیدا کند؟ آیا می‌توان مسائل این حوزه‌ها را از زاویه «مردمی نبودن» آسیب‌شناسی کرد و از زاویه «مردمی شدن» برایشان راهکار ارائه داد؟ پاسخ بلاتردید خیر است، چون این مفهوم اساسا چنان عمقی ندارد؛ هرچند می‌تواند یکی از اجزاء و امتدادهای یک گفتمان باشد. اما راهکار، تمرکز و تکیه بر روی عدالت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم است که هم واجد مشخصات فوق است و هم با شخصیت آیت‌الله رئیسی تناسب و همخوانی دارد. 🔹گفتمان عدالت نباید به لفظ عدالت محدود شده و تقلیل یابد. با صرف تکرار کلمه عدالت، گفتمان ایجاد نمی شود. مراکز فکری و دانشگاهی کشور و مشخصا مراکز فکری در دولت باید بسیج شوند و درباره عدالت ادبیات تولید کنند. رئیس جمهور درباره هر موضوعی و در هر زمان و مکانی صحبت و سخنرانی دارد، باید بتواند اولا بی‌عدالتی‌های منجر به وضع موجود را بیان کند، ثانیا وضع مطلوب را از منظر عدالت توصیف کند، ثالثا اقدامات عادلانه‌ای که دولت می‌خواهد برای گذار از وضع موجود به وضع مطلوب انجام دهد را شرح دهد. این اقدامات، همان پروژه‌های خُرد هستند که ذیل کلان پروژه عدالت، تعریف می‌شوند و باید نظام رصد و پایش و ارزیابی و گزارش‌دهی برایشان ایجاد شود. 🔹هرچقدر ادبیات رئیس جمهور در این سه مرحله، اختصاصی و بدیع و دارای کلیدواژه‌های منحصر بفرد باشد، موفق‌تر خواهد بود؛ و البته بزرگترین تهدید برای گفتمان، این است که به ادبیات‌های وام گرفته شده از منابع دیگر، یا به اقدامات معمول و رایج، بخواهیم رنگ گفتمان خودمان را بزنیم. دولت زمانی توانسته پرچم گفتمان عدالت را بلند کند که مخالفان اقدامات دولت را بتوان مخالفان عدالت توصیف کرد. باید در پایان چهار سال اول دولت، کتاب عدالت آیت‌الله رئیسی برگرفته از مجموعه سخنرانی‌های این چهار سال منتشر شود. همچنین دولت در پایان چهار سال باید بتواند گزارش دهد که چگونه با برقراری عدالت مشکلات را برطرف کرده است. @teribon_ir
🔆 تله های تبیین! 1⃣ دور نشدن از اهداف انقلاب _ مطلوب بودن وضع موجود! • برخی از اینکه رهبر انقلاب ادعای دور شدن از اهداف انقلاب را قویا رد کردند (۱۴۰۰/۱۱/۲۸) نتیجه گرفته اند: پس حتما وضعیت موجود، نزدشان مطلوب است؛ حتی آنرا قسم حضرت عباس و اینرا دم خروس گرفته اند! • در حالیکه این دوگانه تعاندی غلط است و شقّ سومی هم در بین است: از اهداف دور نشده ایم اما نسبت به وضعیت مطلوب هم فاصله(و گاهی فاصله زیاد) داریم. خود رهبر انقلاب در نمونه هایی از این فاصله ها دارند: 《آن عدالتی که اسلام از ما خواسته است با آنچه که امروز در جامعه ماست فاصله زیادی دارد》(۸۹/۱۱/۱۵) 《 این همه راجع به عدالت اجتماعی می گوییم جزو واضحات و مسلمات است خب کو؟ حالا تحقق پیدا کرد عدالت اجتماعی؟ ضریب جینی روز به روز بالاتر رفته است۱؛ بدتر شده است چرا؟!》(۹۶/۳/۳۱) • حرکت به سمت اهداف "کُند یا تند"، "پیوسته یا منقطع" ادامه داشته است؛ اما نظام اسلامی به اهدافش پشت نکرده است. - مثلا اینکه هر روز توئیت زن های ناقد و متعرض به رهبری بیشتر می شوند، یعنی هنوز آزادی بر استبداد ترجیح دارد. حتی اگر سعه صدر بیشتر برای تعرض ها و اقدامات تندتر را از اهداف بدانید، درون آن فاصله است نه پشت کردن به آرمانها. در گذشته به پاسبانی نمی شد چنین تعرض کرد! - عدالتخواهی نظام فقط این تشرها از عقب ماندگی عدالت بر دولتها نیست اقلا ابلاغ و قانون سیاستهای عدالتی(مثل بند ب سیاستهای اصل۴۴) بعنوان سهم جایگاه رهبر در این فرآیند نمونه ای از پشت نکردن به اهداف است. عدم تحقق آنها داخل در بررسی علل فاصله هاست و ایندو نباید باهم خلط شود. 2⃣ کارآمدی ها از ولایت _ ناکامی ها از منتخبین(دولتها و مجالس)! رهبر انقلاب اخیرا درباره برجام گفتند: 《در قضایای برجام در سال۹۴و۹۵ ایرادی که بنده می گرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت می شد که مشکلات بعدی پیش نیاید...در تذکرات هم مکرر گفتم خب بعضی از اینها در نظر گرفته نشد...این مشکلات بعدی پیش آمد که خب همه مشاهده می کنند》(۱۴۰۰/۱۱/۲۸) • برخی کلا اینگونه موارد را تعمیم و به آن خلوص می رسند که: همه عیوب از نهادهای انتخابی و منتخبان ملت است و همه پیشرفتها از ولایت و نهادهای انتصابی! • این رویکرد در هادیان و تبیین گران مجامع حزب اللهی زیاد است که البته مخالف صریح فرمایش رهبر انقلاب است: 《وجود دو گرایش تبلیغاتی غلط است: - یکی اینکه عده ای هر مشکلِ موجود در کشور را به نظام نسبت دهند که الان وجود دارد. اگر تبعیض و فقر هست و اگر مشکل خارجی پیدا می کنیم، قواره نظام اسلامی و قانون اساسی را زیر سؤال می برند و هر مشکل کوچکی در هرگوشه ای را به مشکل نظام برمی گردانند! این غلط است. - نقطه مقابل آن که ۱۸۰ درجه با این تفاوت دارد این است که عده ای نظام را -که نظام را هم در رهبری یا چیزی مثل رهبری خلاصه می کنند- از هر عیوب مبرّا نشان می دهند. هر مشکلی که هست به پای چهار پنج مسئول یک بخش نظام می ریزند، این هم غلط است! ما مشکلاتی داریم که این مشکلات غالبا ناشی از عملکرد مجموعه خود ماست. باید ریشه مشکلات را بشناسیم و به خودمان -همانطور که آقای خاتمی در صحبت اول جلسه اشاره کردند- نگاه نقادانه کنیم، نقاط قوت و ضعف را بیابیم و دلسوزانه به نقاط ضعف بپردازیم و آنها را برطرف کنیم این مارا موفق خواهد کرد》(۸۲/۶/۵)۲ ⬅️ این رویکرد(دوگانه شماره ۲) عملا دو دهه این راه غلط را علیرغم رهبر انقلاب به شکل سازمان یافته برای برگزیده و عملا در توضیح بسیاری از مشکلات، عقیم مانده و لاجرم راه را برای راه حل رقیب(مشکل از قواره نظام و قانون اساسی است) فراهم کرده است! در حالیکه راه درست تر بازبینی و بررسی منشأ ها و کانون های تصمیم سازی و اجرا در کل حکمرانی است... * شاید ادامه یافت! ......................................... ۱. رهبر انقلاب در سیاستهای کلی برنامه ۵توسعه در فقره۳-۳۵ آوردند:"کاهش فاصله دو دهک بالا و پایین درآمدی جامعه به طوری که ضریب جینی به حداکثر۰/۳۵ در پایان برنامه برسد"(۸۷/۱۰/۲۱) برای تحقق آن در بند ب سیاستهای اصل۴۴ ابلاغ کردند ۲۵٪اقتصاد کشور تا پایان این برنامه برای سه دهک پایین درآمدی باشد و ۳۰٪فروش متعلقات اصل۴۴ به تشکیل تعاونی های فراگیر این سه دهک پایین اختصاص یابد! قانون اجرایی هم در مجلس برایش تصویب شد اما...! ۲. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3189 @teribon_ir
🔰 عقب‌نشینی از شروط رهبری، هرگز 📜 نامه 4 بسیج دانشجویی تهران به حجت‌الاسلام رییسی در موضوع عدم عقب‌نشینی از شروط رهبری در مذاکرات وین حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس محترم شورای عالی امنیت ملی سلام علیکم مرور قصه‌ی پرغصه‌ی برجام و بیان اشتباهات فاحش در مراحل مختلف آن دیگر برای همه‌ی دلسوزان کشور آورده‌ای جز خشم و حسرت ندارد. اگر در همان روز‌های مذاکرات به نگرانی‌های مبتنی بر واقعیت و انتقادات کارشناسی لازم اهمیت داده می‌شد این حجم از خسارت به کشور وارد نمی‌شد. « در قضایای برجام در سال‌های ۹۴ و ۹۵ ایراد و اعتراض بنده این بود که نکاتی باید در برجام رعایت می‌شد تا مشکلات بعدی پیش نیاید و در تذکرات هم مکرر آنها را گفتم اما بعضی از آن نکات مورد توجه قرار نگرفت و مشکلات بعدی که همه مشاهده می‌کنند پیش آمد.» این فرازی از بیانات روز گذشته رهبر معظم ‌انقلاب اشاره به همان ایرادات فاحشی که در اصل، نوع و نحوه مذاکره با 5+1 توسط قهرمانان خودخوانده دیپلماسی انجام شد و کشور را به این دور باطل کشاند. وضع امروز ما ناشی از تخطی از شروط رهبر معظم انقلاب در مذاکرات منتهی به برجام بود. اخبار این روز‌ها اما حاکی از این است که مذاکرات وین وارد مرحله سرنوشت ساز خود شده است. رهبر معظم انقلاب در تاریخ نوزدهم بهمن ۱۳۹۹ در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران را با تاکید بر دو محور بیان کردند: ۱- لغو کامل تحریم‌ها توسط آمریکا، درعمل و نه با زبان و یا روی کاغذ ۲- بازگشت جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی خود پس از راستی‌آزماییِ صحت لغو تحریم‌ها عدم تصویب این توافق احتمالی در کنگره و سنای امریکا علاوه بر تضمین رییس جمهور ایالات متحده، عدم تخصیص زمان لازم برای راستی‌آزمایی موثر و لغو نشدن همه‌ی تحریم‌های برجامی و غیربرجامی که همچنان ریسک سرمایه‌گذاری و تبادل اقتصادی با ایران را بالا می‌برند کم‌ترین تضمینی برای دچار نشدن این توافق به سرنوشت برجام وجود ندارد. تجربه‌ی توافق خسارت‌بار برجام و جمع‌بندی کارشناسان و صاحب‌نظان دلسوز نظام و کشور در حوزه سیاست خارجه و سیاست‌ قطعی بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب همه بیانگر این است که هر توافقی که این دو شرط را رعایت نکند نه تنها دردی از دردهای کشور دوا نمی‌کند بلکه همانند برجام، خسارت محض خواهد بود. بیان عجله برای رسیدن به توافق توسط مسئولان دستگاه سیاست خارجه و شنیده شدن زمزمه‌هایی از عقب‌نشینی از سیاست‌های قطعی نظام در روز‌های اخیر نگرانی‌های جدی را برای دلسوزان ملت، کشور و نظام به وجود آورده است. ورود به هر توافقی که شروط ذکر شده را رعایت نکند نه تنها به معیشت مردم و وضعیت اقتصاد کشور کوچک‌ترین کمکی نخواهد کرد بلکه بار دیگر ضربه‌ی فاجعه‌آمیزی به صنعت هسته‌ای کشور وارد خواهد کرد. امضاکنندگان: بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌ طباطبایی بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی @teribon_ir