eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ای عدالت‌خواهان عدالت‌خواه شوید! 🔺یکی از مسائلی که ما در زمینه‌ی منظومه‌ی تفکر عدالت‌خواهانه با آن مواجهیم این است که ما اغلب معنای عدالت را در مقابل «فساد» تصویر کرده‌ایم. علو و برتری طلبی که جان‌مایه‌ی اشرافیت است، ممکن است به فساد هم ختم نشود ولی باید هدف مقابله‌ی ما باشد که تا کنون کمتر بوده است. 🔹ما از مبارزه با فقر و فساد و تبعیض تنها مبارزه با فساد را گرفتیم. مبارزه با تبعیضِ ما کجاست؟ روشن است که منظور تبعیضی است که هنوز منتهی به فساد نشده است. مبارزه با فقر ما کجاست؟ دقت کنید «مبارزه با فقر» تفاوت می‌کند با «کمک به فقیر». کمک به فقیر، مواجه شدن با معلول است. اگر چه خوب و لازم و واجب است اما اگر منهای «مبارزه» با فقر دیده شود در واقع به نوعی سرویس دادن به روابط ناعادلانه است. 🔺مسئله این‌جاست که گویی ما در عدالت‌خواهی‌مان دچار بدقوارگی شده‌ایم. همین امر منتهی شده به این که منتفعان تبعیض بشوند مدعیان عدالت و مبارزه با فساد. 🔹یک مثال بزنم، ببینید ما همین مسئله حقوق‌های نجومی یا واگذاری املاک را به مثابه یک «فساد» می‌فهمیم؛ به همین خاطر فقط بخشی از ماجرا که تحت این عنوان باشد را می‌بینیم اما از بخش مهم‌تر و بزرگ‌تر مسئله هیچ تصویر روشنی نداریم. در همین ماجرای حقوق‌های نجومی و واگذاری املاک توجیه‌های دو طرف چه بود؟ این پرداخت‌ها و واگذاری‌ها مطابق ساز و کارهای قانونی بوده است. قانونی بوده یعنی فساد نبوده ولی تبعیض که بوده و هست. 🔺نقد ما باید به خودمان باشد؛ چرا ما در برابر پرداخت‌ها و واگذاری‌هایی که مصداق فساد می‌دانیم معترضیم و «محاکمه‌ی مردمی» برگزار می‌کنیم، اما در برابر تبعیض‌ها ساکتیم؟ چرا عدالت‌خواهی ما شامل مبارزه با تبعیض نمی‌شود؟ شامل علو و برتری‌طلبی‌ها نمی‌شود؟ شامل فَأَمّا حَقَّ الضُّعَفاءِ فَضَیَّعتُم ، وأمّا حَقَّکُم بِزَعمِکُم فَطَلَبتُم نمی‌شود؟ 🔹شاید این وضع را بتوان بدقوارگی عدالت‌خواهی خواند. یک گونه‌ی عدالت‌خواهی که در آن فساد رقیب سیاسی برجسته است. اگر هم بخواهیم خوش‌بینانه تحلیل کنیم؛ این عدالت‌خواهی ما، یک عدالت‌خواهی اجمالی است. به هر حال همین اجمال یا بدقوارگی در عدالت خواهی بوده است که امروز، رسانه‌هایِ وابسته به اشرافیتی که همیشه در نظام جمهوری اسلامی مدیر هم بوده‌اند‌، پُر شده از تیترهای عدالت‌خواهانه و مبارزه با فساد؟ این‌ها عدالت‌خواه شدند یا ما عدالت‌خواهی را بد تعریف کردیم؟ 🔺چاره چیست؟ فرمود: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا آمِنُوا»؛ چاره، بازایمان است. باید از این «عدالت‌خواهی اجمالی» به «عدالت‌خواهی تفصیلی» برسیم. توسُّع در عدالت‌خواهی که شامل مبارزه با فقر و فساد تبعیض هم بشود. 🔹شمایی که در میدان عدالت‌خواهی بودید می‌توانید برگردید، الهیات عدالت‌خواهی را مرور مجدد کنید؛ استدلال‌های رهبران و متفکران انقلاب را بازخوانی کنید و تجربه‌هایی که داشته‌اید را بازخوانی کنید و به یک توسع نظری در عدالت‌خواهی برسید. این درست است که امروز شعار عدالت‌خواهی به حربه‌ی تبلیغاتی رسانه‌های 99 درصدی تبدیل شده و عمل عدالت‌خواهانه، مصادیقی تکراری و کلیشه‌ای یافته است؛ چاره‌ی کار اما عبور از عدالت‌خواهی نیست. چاره‌ کار در «یا‌یُّهَا الَّذینَ آمَنُوا آمِنُوا» نهفته است: «ای عدالت‌خواهان عدلت‌خواه شوید!» ♦️متن کامل را در سایت بخوانید: http://yon.ir/h4gie 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️مردم عراق در واکنش به اظهارات «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور در قبال تحریم های ایران هشتگ #العبادي_لایمثلنا (عبادی نماینده ما نیست)را در فضای مجازی کار کردند 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon/teribon_ir
⭕️گزارش دروغ علی لاریجانی به شورای نگهبان! 🔹کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز اعلام کرد که ایراد شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی رفع شده است. او افزود شورا در این زمینه تابع نظر و گزارش آقای لاریجانی است که گفته مراحل قانونی طی شده است. 🔹علی لاریجانی نامه ای به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در تاریخ ۹ مرداد ۹۷ نوشته و گفته مصوبه مجلس مورخ ۲۶ اردیبهشت ۹۷ مجلس، لایحه "قضایی" اصلاح قانون مبارزه با پولشویی بوده که توسط " رییس قوه قضاییه تهیه شده" و "مراحل قانونی" را طی کرده است! 🔸این در حالیست که خود او در نامه دیگری که قبل از این در ۲ خرداد ۹۷ به آیت‌الله جنتی نوشته بود و مصوبه ۲۶ اردیبهشت مجلس را "لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی" ذکر کرده بود و عنوان "قضایی" و تهیه شدن توسط ریاست قوه قضاییه چیزی نگفته بود! 🔹واقعیت این است که حسن روحانی در ۲۲ آبان ۹۶ در نامه به لاریجانی لایحه "اصلاح قانون مبارزه با پولشویی" را ارائه کرده بود. و روحانی شخصا در نامه نوشته بود که این پیشنهاد از طرف " وزارت امور اقتصادی و دارایی" داده شده و به تایید هیات وزیران رسیده، نه از قوه قضاییه! 🔸و سپس این لایحه ۲۶ اردیبهشت در صحن تصویب و به شورای نگهبان فرستاده شد اما شورای نگهبان بعلت قضایی بودن آن و عدم ارائه توسط رییس قوه قضاییه آنرا رد کرد. 🔹طبق با قانون اساسی تهیه لوایح قضایی با رییس قوه قضاییه است و مطابق با تفسیر شورای نگهبان هیات دولت خود نمیتواند مستقلا لایحه قضایی تصویب کند. همچنین سابقه لایحه" تامین مالی تروریسم" از سال ۱۳۹۰ نشان میدهد که وقتی شورای نگهبان ایراد به قضایی بودن آن لایحه و عدم ارائه ‌اش توسط قوه قضاییه گرفت، علی لاریجانی به آیت‌الله آملی نامه نوشت و تقاضا کرد در صورت موافقت با مصوبه اعلام کنند که به شورای نگهبان اعلام شود 🔹پس از آنکه مصوبه مطابق با نظرات قوه قضاییه در سال ۹۴ اصلاح شد و مجددا به شورای نگهبان ارسال شد اما شورای نگهبان با وجود اینکه با اعمال نظارت قوه قضاییه، نظرات آن قوه هم درج شده بود لیکن باز آنرا رد کرد چراکه طرح از طرف قوه قضاییه ارائه نشده بود. 🔹فلذا برای تصویب قانون آیت‌الله آملی طرح را به دولت فرستاد، دولت به مجلس ارسال کرد و پس از تصویب در مجلس و یک رفت و برگشت به دلیل چند ایراد حقوقی ریز، نهایتا به تایید شورای نگهبان رسید؛ یعنی با وجود عدم تغییر محتوای ‌کلی قانون اما عدم ارایه توسط رییس قوه قضاییه سبب شد یک فاصله ۴ ساله از شروع تا تصویب نهایی سپری شود. 🔸اما اینبار عجله برای رساندن این قانون به مهلت FATF سبب شد که علی لاریجانی با بی‌قانونی و دروغ و خلاف، مصوبه ۲۶ اردیبهشت ۹۷ مجلس را که به عنوان لایحه دولت تصویب شده بود تحت عنوان لایحه قضایی که توسط رییس قوه قضاییه تهیه شده معرفی کند و روند حداقل چندماهه را دور بزند!قابل تصور نیست که هدفی جز رساندن این قانون به مهلت FATF باعث این بی‌قانونی باشد! ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️روایتی از تناقض و کینه انقلابی نماها 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️سرنوشت سه قرارداد دریای‌خزر/ آیا ایران سهم ۵۰درصدی داشته است؟ 1️⃣بر مبنای یک اعتقاد عامیانه، عده ای مدعی اند از آنجاییکه روزگاری دریای خزر محصور بین ایران و شوروی بوده است در نتیجه فارق از اینکه بعدا شوروی تجزیه شده و عدد کشورهای ساحلی به 5 رسیده است، سهم کشور ما از منابع دریای خزر 50درصد و سهم بقیه کشورهای ساحلی 50درصد شوروی سابق. می باشد ‌2️⃣البته چنین چیزی نه مبنای حقوق بین الملل دارد و نه مبنای منطقی(اگر نه یک کشور مثلا به اسناد مرزها 500سال پیشش میتونست مدعی منافع جغرافیایی بشه و بالعکس). اما یک استثنا وجود دارد و آن هم اینکه وضعیت بهره برداری از منابع بحر محصور قبل از فروپاشی یا تجزیه مشخص شده باشد. ‌3️⃣به تاریخ که رجوع کنیم سه پیمان حقوقی اصلی بین ایران و شوروی وجود دارد که اگر در آن ها اشاره ای به سهم مساوی از منابع یا چنین چیزی وجود داشته باشد، ایران میتواند به استناد آن مدعی سهم 50درصد از منابع خزر شود ‌ 4️⃣پیمان حقوقی اول عهدنامه ترکمنچای است که به موجب آن کشور ایران حتی حق کشتیرانی آزاد با پرچم ایران در دریای خزر را هم از دست میدهد...چه برسد به تثبیت حق استفاده از منابع بالسویه! ‌ 5️⃣پیمان حقوقی دوم "عهدنامه منعقده دوستی بین دولتین ایران و شوروی"در سال 1921 هست که در آن صرفا حق کشتیرانی بالسویه در دریای خزر که به موجب ترکمنچای از ما سلب شده بود مجددا بازگردانده میشود اما اشاره ای به حق انتفاع از منابع نشده و حتی خزر "آب آزاد" محسوب شده که عملا به ضرر ماست. ‌6️⃣متن حقوقی سوم "قرارداد بازرگانی و بحرپیمایی بین ایران و شوروی" در سال1940 است که در آن هم هیچ اشاره ای به سهم طرفین از منابع خزر نشده و تنها نکته مثبت آن استفاده از عنوان "دریای ایران-شوروی" در متن قرارداد است که آن هم از نظر حقوقی چیزی را به نفع ما تغییر نمیدهد! ‌7️⃣در حالت عادی بر اساس حقوق بین الملل دریاها سهم هر کشور از منابع دریا چیزی بین 200 تا 300مایل دریایی هست(تقریبا به نفع ایران و روسیه)، اما در صورت بروز مناقشه سه فرمول برای تقسیم بندی دریا وجود دارد که... ‌ 8️⃣فرمول اول تقسیم دریا بر مبنای طول خط ساحلی (به نفع قزاقستان با بیشترین طول و به ضرر ایران با کمترین طول ساحل) ‌فرمول دوم تقسیم بر اساس مساحت کف دریا(به نفع روسیه با بیشترین مساحت محصور) ‌فرمول سوم تقسیم به مساوات (بهترین حالت برای ایران با سهم 20درصدی) ‌9️⃣تمام بحث ها بر سر رژیم حقوقی دریای خزر بر سر پذیرش یکی از سه فرمول بالا در جریان است که البته ج.ا. با وجود اینکه طبق دو فرمول اول حدود 8 تا 10درصد سهم خواهد داشت و به رغم مقاومت شدید کشورهای همسایه(بویژه آذربایجان) تا کنون موفق شده تا محدوده 18درصدی مقتدرانه اعمال حاکمیت کند... ‌🔟کلام آخر اینکه دیدم همان گروهی دلواپس سهم ایران از دریای خزر شده که ننگ بذل بخشش کوه های آرارات و جزیره بحرین را در کارنامه دارند... ‌جای آن مثل معروف که "مژدگانا که گربه زاهد شد!" ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️ راه حل های 20گانه که رهبر انقلاب امروز تأیید کردند: 🔺من خوندم نامه رو با دقت، دیدم درسته، از روی دلسوزی نوشتن، #تقریبا_همه راه حل ها درسته 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
تریبون مستضعفین
⭕️سرنوشت سه قرارداد دریای‌خزر/ آیا ایران سهم ۵۰درصدی داشته است؟ 1️⃣بر مبنای یک اعتقاد عامیانه، عده ا
⭕️مذاکرات دریای خزر و پاسخ به چند سوال؛ 1⃣اهمیت امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در چیست؟ کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر مثل قانون اساسی کشورها است، یعنی سندی جامع و چارچوبی است که بر اساس آن حقوق و تعهدات کشورهای ساحلی مشخص می‌شود. متعاقباً بر پایه این اصول کلی، کشورهای ساحلی خزر با امضای موافقتنامه‌های تخصصی به جزئیات خواهند پرداخت. امضای کنوانسیون رژیم حقوقی گام بسیار مهم و حائز اهمیتی است که برداشته می‌شود و به مذاکرات ۲۱ ساله در این ‌خصوص خاتمه می‌بخشد. البته باید اذعان کرد که امضای این کنوانسیون، پایان همه مذاکرات و اقدامات در خزر نیست و در واقع نقطه عطف و آغازین برای اجرای تفاهمات، نظارت بر اجرا و همچنین شروع مذاکرات برای امضای موافقتنامه‌های جدید و ضروری به شمار می‌رود. 2⃣آیا موارد دیگری در خصوص خزر لاینحل باقی مانده که در آینده نیاز به مذاکره بیشتر بین کشورهای عضو داشته باشد؟ تقریبا ۹۰ درصد کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر نهایی شده که در آکتائو به امضاء رسید. تنها دو مورد تعیین خطوط مبدا و تحدید حدود بستر و زیر بستر دریا باقی مانده که نیاز به مذاکره بیشتر و تعامل بین کشورهای عضو دارد. امیدواریم که با همکاری همه کشورها، این دو مورد نیز هر چه سریعتر نهایی شود. بنابراین اجماع بی نظیری بین کشورهای ساحلی دریای خزر حاصل شده که برای همه این کشورها یک پیروزی به شمار می‌رود. 3⃣خطوط مبدأ و تحدید حدود، چه زمانی مشخص خواهد شد؟ در کنوانسیون مزبور روشن می‌شود که خطوط مبدأ برای رژیم حقوقی با اتفاق نظر پنج کشور بعداً تعیین شود؛ البته در مورد خطوط مبدأ نکاتی در این کنوانسیون آمده و مخصوصاً در یک بند قید شده که شرایط ساحل بعضی از کشورها به گونه‌ای است که نیازمند مقرراتی ویژه می باشد و این به ساحل دریای خزر اشاره می‌کند که این ماده برای ما بسیار اهمیت دارد، اما در عین حال خط مبدأ هنوز در این کنوانسیون روشن نیست و در موافقتنامه‌های بعدی باید روشن شود. حدود بستر و زیر بستر هم در این موافقتنامه روشن نیست و تعیین آن به آینده واگذار می شود و این یکی از مسایلی بوده که حدود ۲۲ سال است راجع به دریای خزر بین این پنج کشور مذاکره می‌شود. 4⃣ویژگی‌های کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر چیست؟ خزر یک دریاچه است که طبیعتاً رژیم حقوقی آن خاص و ویژه خودش است و با رژیم حقوقی دریاهای آزاد مندرج در کنوانسیون سال ۱۹۸۲ حقوق دریاها نیز متفاوت است. ما و کشورهای ساحلی با الگو برداری از رژیم حقوقی سایر دریاچه ها و استفاده از مفاد کنوانسیون حقوقی دریاها و تطابق آنها با وضعیت دریای خزر، یک رژیم حقوقی خاص و منحصر به فرد برای خزر تنظیم کرده‌ایم. در این کنوانسیون تصریح شده که همه مسایل حقوقی دریای خزر تنها با اتفاق نظر پنج کشور عملی و اجرایی بوده که این نکته بسیار مهم و اساسی است و کاملاً رژیم حقوقی این دریا را از کنوانسیون دریاها جدا می‌کند. همچنین این کنوانسیون، رفت و آمد کشتی‌های نظامی خارجی را در این دریا کاملاً ممنوع می‌کند. این موضوع اهمیت بسیاری از لحاظ امنیت ملی کشورهای حاشیه خزر دارد. در کنوانسیون ذکر شده دریای سرزمینی مشخص و مناطق انحصاری ماهیگیری و رفت و آمد کشتی‌ها تعیین می‌شوند. در مجموع، این یک کنوانسیون بسیار با مهم است که ما را یک قدم به جلو می‌برد، اگر چه هنوز مسایل بسیار مهمی برای آینده باقی می‌مانند. 5⃣وضعیت نیروهای نظامی و امنیتی در دریای خزر چگونه خواهد بود و آیا کشورهای ثالث نیز در این دریا حضور نظامی خواهند داشت؟ بر اساس توافق کشورهای ساحلی خزر، این دریا به عنوان یک دریای صلح و دوستی بین کشورهای عضو خواهد بود و حضور نیروهای نظامی ثالث در خزر ممنوع است. همچنین دریانوردی در این دریا تنها زیر پرچم ۵ کشور ساحلی انجام خواهد شد و کشورهای ساحلی نمی توانند قلمرو خود را جهت اقدام و تجاوز به سایر کشورها در اختیار بیگانگان قرار دهند. جای خرسندی است که در کنوانسیون، بر انحصار حضور و دریانوردی هرگونه شناور صرفاً با پرچم یکی از کشورهای ساحلی و همچنین ممنوعیت حضور و عبور نیروهای نظامی بیگانه و غیر ساحلی اتفاق نظر دارند. 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️بلایی که اشرافیت آقازاده‌ها بر سر امید مردم می‌آورد 🔹صدرالساداتی:مسئولی که بالاشهر زندگی می‌کند و آقازاده‌اش #مانور_اشرافیت می‌دهد، چطور می‌تواند درد مردم را بفهمد؟ #ژن_خوب 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️خاطرات مقدمفر و برخی احمدینژادیها! 🔹هر بار که رهبری از روی برجام رد میشوند، خاطرات جناب مقدمفر و برخی احمدینژادیها برایم زنده میشود. 🔹در پیچ و تاب تصویب برجام بود که برخی سینه چاک کردند و گفتند چرا به برجام انتقاد میکنید، همه چیز هماهنگ است. رهبری هست. کارشناسان هم نظراتشان را دادهاند. از خطوط قرمز هم رد نشدهاند تازه اگر شده باشند هم خطوط قرمز زمین مینگذاری شده نیست! شما آتش به اختیارها چرا اینقدر شلوغش میکنید؟! 🔹جناب مقدمفر همان زمان دست به قلم شد تا در نامهای عجیب، حسین شریعتمداری را مورد لطف قرار دهد و بنویسد:«آیا اگر امر دایر باشد که جهت‌گیری پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری را در این مورد بپذیریم یا نوشته جنابعالی را، به‌نظر کدام را باید انتخاب کنیم؟ آیا بیان صریح مقام معظم رهبری مبنی بر طی مسیر قانونی و تصویب یا عدم تصویب براساس مصالح ملی را به گوش جان بسپاریم و از شتابزدگی در استنتاج بپرهیزیم؟ یا به‌تشخیص خود آن‌چنان پا بفشریم و به دیگران القا کنیم به‌گونه‌ای که هر نوع نتیجه‌گیری غیر از مجاری قانونی مغایر نظر رهبری جلوه داده شود؟ آیا تصور نمی‌کنید در شرایطی که نیروهای انقلاب به یک‌پارچگی و وحدت کلمه بیش از گذشته نیاز دارند، این‌گونه موضع‌گیری کردن یک دوگانگی و شکاف بین نیروهای انقلاب ایجاد می‌کند؟ بهتر نیست به‌گونه‌ای موضع‌گیری کنید که حداکثر مواضع خود را اعلام کنید نه اینکه از زبان رهبری سخنی بگویید؟» جناب مقدمفر نگران وحدت نیروهای انقلاب بود و نامه سرگشاده نوشته بود تا وحدت را برقرار کند!!!! 🔹برخی احمدینژادیها هم میگفتند کار هماهنگ است و شما انقلابیها بیهوده دست و پا میزنید. هر بار یکی از این آقایان اصولگرا حرفهای آن جریان را تکرار میکرد هم میگفتند ببینید از زبان فلانی هم در رفت و گفت ماجرا از چه قرار بوده است! 🔹جالب این است که این روند در خلال اظهارات برخی کاندیداهای اصولگرا در همین انتخابات اخیر هم ادامه داشت! اشاره به شخص خاصی نداریم! 🔹این همه خیلی وقت است نشان میدهد انتقادات آتش به اختیارها به جا بوده است. همچنین مصالحی با توجه به شرایط داخلی و خارجی در نهایت موجب پذیرش مشروط برجام شده و الا رهبری خود نخستین منتقد برجام بوده و هستند. مذاکرهکنندگان مورد اعتماد بودند اما به دلیل برخی سادهاندیشیهایی که فرصتی برای جبرانش باقی نبود و نیز به دلیل عدم بصیرت توجیهگران اصولگرا ضربه خوردیم. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️هیچ عالِمی حق ندارد بگوید به من چه در جامعه چه می‌گذرد! 🔹 #وحید_جلیلی: امیرالمومنین فرمودند فضای علمی و حوزوی نباید پرخوری ظالم و گرسنگی مظلوم را ببیند و آرام باشد #تحجر 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️سانسور بیانات رهبری و هزینه‌سازی های بیت رهبری باز هم ماجرای حذف بخشی بیانات رهبرمعطم انقلاب توسط بیت رهبری حاشیه ساز شده. اما ماجرا چیست؟ 🔹اول: برخلاف تصور عمومی که وجود دارد، نه سایت Khamenei.ir و نه صدا و سیما هیچکدام متن و فیلم دیدارهای رهبری را حذف نمی‌کنند، یعنی اصلا و اساسا اجازه این کار را ندارند. اگر دو سایت leader.ir  و Khamenei.ir را رصد کرده باشید، دقایقی پس از دیدار، «خبر دیدار» که حاوی رئوس مطالب مطرح شده توسط رهبری و گاهی «عین برخی جملات»  است منتشر می‌شود. 🔸چند ساعت بعد هم «متن بیانات» که پیاده شده صحبتهای رهبری است منتشر می‌شود. متن بیانات که اهمیت بیشتری دارد، توسط «دفتر رهبری» که زیر نظر آقای حجازی است تهیه می‌شود و سایر رسانه‌ها- حتی سایت Khamenei.ir  - موظفند آن متن را منتشر کنند.  صدا و سیما نیز نسخه فیلمی از دیدار را پخش می‌کند که توسط دفتر رهبری تدوین و برایش ارسال شده است. 🔹دوم: واقعیت آن است که آقای حجازی از طرف شخص رهبری، اجازه دخل و تصرف در متن بیانات منتشره را دارند. اما یک سوال! هدف از حذف برخی جملات رهبری چیست؟ غیر از این است که حول آن صحبت در فضای رسانه‌ای «حاشیه‌سازی» نشود؟ حالا یک سوال دیگر! اگر ما در این فرآیند جوری عمل کنیم که منجر به «هزینه‌زایی مضاعف» شود چه؟ چند مورد جنجالی سالهای اخیر را مرور کنیم. جمعی از دانشجویان در دیداری که سالی یکبار برگزار می‌شود حاضر بوده‌اند و از ایشان شنیده‌اند که «من استالین نیستم» یا شنیده‌اند که تلویحا تسخیر سفارت انگلیس را محکوم کرده‌اند. یا در دیدار اخیر مردم از رهبری شنیده‌اند که  در قضیه مذاکره با آمریکا اشتباه کردم به دولت اجازه دادم. بعد در تیتر و خبرهای منتشره توسط بیت رهبری، آن جمله سانسور شود. چه اتفاقی می‌افتد؟ کلی جنجال توسط افراد حاضر در دیدار و رسانه‌های مغرض و غیر مغرض داخلی و خارجی _از احمدی‌نژادیهای کینه‌ به دل گرفته از رهبری تا بی‌بی‌سی _ به راه می‌افتد که فلان جمله حذف شده توسط سایت رهبری چه بود؟ چرا سخنان رهبری سانسور می‌شود؟ چه کسی سخنان رهبری را سانسور می‌کند و کلی تیتر و مطلب و تحلیل های این مدلی. 🔸خب بینی و بین‌الله این کار دفتر رهبری حاشیه‌سازتر و آسیبب‌زاتر است یا انتشار همان یک جمله؟ شما با سانسور آن جمله و تعبیر می‌خواهید جلوی انتشارش را بگیرید ولی با این کارتان هم آن جمله بیشتر شنیده شده و بلکه در فضای خبری ترکیده؛ هم کلی حاشیه و جنجال و فحش از طرف جاهلان و مغرضان و کلی شبهه از طرف دوستان به رهبری و بیت رهبری بار کرده‌اید. غیر از این است؟ 🔹سوم: نکته قابل توجه دیگر این است که اساسا چرا نباید این فرآیند تهیه بیانات رهبری به اطلاع مردم برسد؟ اینکه هر دفعه سر حذف بخشی از بیانات رهبری، عده‌ای سایت Khamenei.ir را شماتت کنند، عده‌ای صدا و سیما و  عده‌ای آقای حجازی و دفتر را و به خاطر سکوت همه این مجموعه‌ها در اینباره، جریان حزب‌اللهی هم بر شبهاتش افزوده شود بهتر است یا اینکه یک بار این فرآیند و ابعادش تبیین شود و به این سوال پاسخ داده شود که چرا بیانات رهبری که در جمع عمومی بیان می‌شود سانسور می‌شود؟ آیا با این کار آن حاشیه‌سازیهای مغرض و مسموم ضدانقلاب و بدخواهان بی‌اثر و شبهات دوستان برطرف نمی‌شود؟ 🔸از چه چیزی می‌ترسیم؟ وقتی رهبری حرفی را در علن و در دیدار عمومی می‌زنند چرا باید برخی جملاتش حذف شود و آن اقدام اینچنین حاشیه‌ساز شود؟ می‌فرمایند تصمیم بر این است؟ باشد، نتیجه‌اش را که دیده‌اید، بهتر نیست بازخوردهای این اقدام را ارزیابی کرده و اگر اشتباه است اصلاحش کنیم؟ 🔸از این میترسیم که مردم بشنوند رهبری گفته من اشتباه کردم؟ با این نگاه باید آن بخش از منشور روحانیت که امام‌خمینی فرمود "من امروز بعد ‌از ده سال ‌از پیروزی انقلاب اسلا‌می همچون گذشته اعتراف می‌کنم ‌که بعض تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهمه کشور به گروهی ‌که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته‌اند، اشتباهی بوده ‌است ‌که تلخی آثار آن به راحتی ‌از میان نمی‌رود، گر چه در آن موقع ‌هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاح‌دید و تأیید دوستان قبول نمودم" یا آن صحبت مرداد 58 که گفتند ما در مسامحه با ضدانقلاب اشتباه کردیم و "من توبه میکنم از این اشتباهی که کردم" را هم از تاریخ حذف کنیم!! ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️کنایه سنگین نبویان به ظریف و روحانی 🔹تیم #مذاکره_کننده مثل ابوموسی اشعری به رهبری تحمیل شدند 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon