⭕️وزارت پزشکان کاسبکار!
🔹وزارت بهداشت لیست بلندبالایی از ۱۵۶۸ قلم "تجهیزات #ضروری پزشکی" منتشر کرده که بناست با ارز دولتی وارد کشور شود. فارغ از اینکه "چسب کاغذی" و "پروتز سینه" در این لیست دیده میشود؛ بررسی کلیت این لیست و مقایسه با لیستهای منتشر شده در سامانه اداره تجهیزات وزارت بهداشت نشان میدهد اکثریت قاطع این اجناس دارای #مشابه_داخلی هستند که مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را نیز اخذ نمودهاند. برای مثال در بخش مصرفیهای چشم که تخصص شخص قاضیزاده است و نمیتواند اظهار بیاطلاعی کند، ۱۶ مدل جنس با برندهای مختلف در شهرهای مختلف کشور تولید میشود که به تایید وزارت بهداشت رسیده است اما برای تمام آنها اجازه واردات صادر شده است و در لیست دریافتکنندگان #ارز_دولتی قرار گرفته است!
🔹در شرایط بحران ارزی و در سال حمایت از کالای ایرانی، و در شرایطی که مرتبا توسط رهبر معظم انقلاب، منع مصرف و واردات کالای خارجی که نمونه داخلی دارد توصیه میشود چگونه است که وزارت بهداشت که بدست تعدادی از پزشکان کاسبکار اداره میگردد؛ بجای حمایت از تولید داخل در جهت #اقتصاد_مقاومتی، اقدام به واردات بیرویه اجناس آنهم با ارز دولتی میکند؟ کدام وجدان غیرکاسبکاری در اوج مشکلات اقتصادی مردم این گونه آتش به ذخایر ارزی مملکت میزند؟ سود هنگفت حاصل از تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد در واردات بیهوده به جیب چه کسانی میرود؟! هرچند از وزارتی که از کار ساده، بیهزینه و شفافیتآوری چون الزام مطب پزشکان به استفاده از کارتخوان برای اخذ مالیات طفره میرود توقعی از شفافیت نیست!
#پزشک_فراری_از_کارتخوان
#پزشک_فراری_از_مالیات
#مافیای_واردات
#پزشکان_کاسبکار
✍ #امید_نیکو
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
4.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️"60 ثانيه با تاريخ" با موضوع "خسران اعتماد به امریکا"
#مصدق
#تراژدی_اعتماد_به_آمریکا
#unreliable_usa
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
⭕️۲۸مرداد و نذری انگلیس برای هیئت های مذهبی
🔺یک زمانی بعد از کودتای ۲۸ مرداد ، انگلیس در مشهد برای هیئت های مذهبی کمک فرستاد، انگلیس و دربار پرچم های عزاداری بین هیئت ها تقسیم کردند، تو همین مشهد خودمان، بعد کودتای ۲۸ مرداد، قمه توزیع کردند، سفارت انگلیس پول داد و قمه توزیع کرد بین عزاداران امام حسین، گفت بزنید توی سر خودتان ولی با ما کاری نداشته باشید!
🔺میگویند زمانی که روسها آذربایجان را گرفته بودند، روز عاشورا که بیست تا سی هزار قمه زن در خیابانهای تبریز آمده بود، همانروز روسها عالم مشروطه خواه و مجاهد تبریز-میرزاعلی ثقه الاسلام تبریزی- را گرفته بودند و میخواستند اعدامش کنند،در میدان مرکزی شهر این آخوند مجاهد را آوردند به دار بکشند، بیست هزار مرد هم در خیابانها، قمه میزدند، یکی رفت پیش قمه زنها ، گفت شما که اینها را توی سر خودتان میزنید، من نمیگویم توی سر روسها بزنید ولی لااقل با همین قمه ها بیایید به میدان اعدام و پای چوبه دار که اینها ببینند بیست هزار آدم قمه به دست آمده و بترسند و ایشان را به دار نکشند، قمه زن ها گفتند برو خجالت بکش، اباعبدالله را سیاسی نکن، امام حسین را بگذار برای ما، امروز ما آمدیم با امام حسین حال کنیم و قمه بزنیم ...
خب این نوع امام حسین را ، انگلیس و روس قمه هایش را میخرند و هدیه میدهند...
("زندگی به سبک امام حسین" سال ۹۱ استاد رحیم پور ازغدی)
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
1.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️خیلی خری...
🔺خاطره طنز امام خمینی در مورد آیت الله کاشانی که جماران را به قهقهه انداخت...
#کودتای_آمریکایی
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
🔺بسیاری از #کارهای_خوب که از ائمۀ جمعه و سایر محترمین سر میزند، کارکردی شخصی دارد. این کارها تنها به دردِ صلاح و فلاحِ خود ایشان میخورَد. آنها از رهگذر این کارها، در مسیر سازندگی اخلاقیِ خود قدم برمی دارند. برای مثال، امامجمعهای که داس در دست گرفته و رفته سرِ زمین کشاورزی و در دروی گندمِ کشاورزان کمک میکند، دارد #اخلاق_فردی خود را رشد میدهد. نمیتوان برای این دسته از کارها کارکرد اجتماعی قائل بود. حتی نتایجی مانند «اصلاحِ نگاه مردم به روحانیت» یا «ترمیم رابطۀ مردم با ائمۀ جمعه» و... را هم نمی توان واجد خاصیت اجتماعی دانست. در این نتایج هم، در واقع نه مردم، که روحانیت و ائمۀ جمعه هستند که فضایل خود را رشد میدهند.
🔺روشن است که معنای این حرف، بیهوده بودنِ کارهای خوبِ ائمۀ جمعه نیست؛ نکته این است که نباید امری فردی را به جای تکلیفی اجتماعی نهاد. اخلاق فردیِ ائمۀ جمعه و تواضع و مردم دوستی و صفاتی از این دست، سرمایۀ آنهاست برای انجام تکالیف بزرگتر. آنها باید ساخته و پرداخته شوند برای ماموریتهای اساسی. ماموریت اساسی چیست؟ «نبرد برای استقرار عدالت از طریق درگیری با پایهگذاران #فقر و #فساد و #تبعیض.» هرگاه ائمۀ جمعه وارد این میدان شدند و با ارباب زر و زور و تزویر درگیر شدند و جراحت برداشتند، میشود گفت که به تکلیف اجتماعی شان عمل کردهاند.
✍ #روح_الله_رشیدی
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
4.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ #کلید دستِ عاملان وضع موجود!
🔹زرشناس: آقایان خودشان مدل اقتصادی ناکارامد حاکم کردهاند، اما حالا علت ناکارامدی اقتصاد را قطع رابطه با آمریکا میدانند
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
1.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️میگویند به برادر رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس، برادر رئیس جمهور و برادر معاون رئیس جمهور، اتهاماتی وارد شده، چرا نمیآیید به مردم جواب بدید؟
🔹 #رحیمپور در تجمع طلاب قم
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️سخنرانی #رحیمپور در مورد ریشه #سکولاریسم در حوزه علمیه
🔹 هنر نیست، در درس خارج فقها بحثهای طهارت،نجاست و ... تکرار بشود
🔹 علت بیتوجهی دروس خارج به مسائل حکومتی #بیسوادی است
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
بازخوانی خلاصهای از سرمقالهٔ توقیفشدهٔ ماهنامهٔ سوره در سال ۸۵ | به بهانهٔ تغییر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
⭕️ انقلاب فرهنگی منهای فرهنگ انقلابی!
🔹تأملی در تنگهٔ احد مديريت فرهنگی جمهوری اسلامی
از كمترين چيزهایی كه در مورد فرهنگ انقلاب اسلامی میتوان ادعا كرد اين است كه يك «فرهنگ انقلابی» است. شاخصهای فرهنگ انقلابی چيست؟ و مديريت بخشهای مختلف فرهنگی كشور چقدر تجلیگاه اين شاخصها هستند؟ و اگر نيستند، چرا و چگونه مديريت فرهنگ انقلاب را به دست گرفتهاند؟ آيا اراده و منافع عناصر يا جريانهایی اقتضا میكند كه فرهنگ انقلاب از فرهنگ انقلابی فاصله بگيرد و اين تركيبِ وصفی به يك تركيب «اضافی»! تبديل شود؟
همهٔ دوستانی كه در يكی دو دههٔ گذشته از توفيق اجباری همصحبتی با مديران يقهسفيد عرصهٔ فرهنگ در جمهوری اسلامی برخوردار بودهاند با كلماتی نظير «كار علمی»، «كار كارشناسی»، «برنامهريزی استراتژيك»، «چشمانداز»، «پرهيز از شعارزدگی» و ... آشنايند و البته نتايج درخشان اين ادبيات و گفتمان رايج در بسياری مديريتهای ريز و درشت فرهنگی را نيز بالعيان به نظاره نشستهاند.
«آيا مديران پرشياسوارِ جردننشين مايل يا قادر به تحقق اهداف انقلاب مستضعفان و آرمانهای اسلامِ پابرهنگان هستند؟» آيا چنين پرسشی يك شعار افراطی است يا يك سوال تئوريك؟ تناقض در اينجاست كه اين دوستان با همين شعارهای افراطی و غيرعلمی و غيركارشناسی و صدها هزار خونی كه به پايش ريخته شده است روی كار آمده و مناصب خدمت را به چنگ و دندان گرفتهاند و حالا يادشان افتاده كه چقدر عباراتی مثل «اسلام پابرهنگان» و «گرسنگان مغضوب قدرت و پول» افراطی، شعاری، غيرعلمی، غيركارشناسی، سطحی و ... است. اين مديران سوار بر اتومبيلهای آخرين مدل در خيابانهای جمهوری اسلامی و در حالی كه گرسنگانِ پاپتی انگشت به دهان، برهنگیشان را از بديهیترين ارزشهای مديريتی انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی نظاره میكنند از اين جلسه به آن جلسه میروند و از لزوم كار عمقی، مقابله با افراطیگری، برنامهريزی استراتژيك و ... داد سخن میدهند.
از نگاه اينان نه جنگ فقر و غنايی وجود دارد نه امام خمينیِ منادی اسلام پابرهنگان است، نه انقلاب اسلامیِ حاصلِ فداكاری مستضعفان و نه نظام جمهوری اسلامیِ عهدهدار رفع اختلاف طبقاتی و مبارزه با سرمايهداری و تكاثر. و تا دلتان بخواهد برای آنكه ادبيات خشن، غيرعلمی، شعاری و افراطی امام خمينی كه به بهترين وجه در پيام ايشان به هنرمندان جلوه كرده است تلطيف و تعديل شود كلمهها و تركيبهای تازه ابداع كردهاند.
استراتژی دقيق اين مديران در مواجهه با نيروهای فرهنگی انقلاب (كه همان نيروهای انقلابیِ فرهنگ هستند) استراتژی خوف و رجا يا كجدار و مريز است. نه آنقدر قدرت بيابند و اميدوار شوند كه بتوانند مستقلاً و بدون اتكا يا اجازه از باندهای سياسی و اصحاب قدرت تأثيری معتنابه بر تودهها بگذارند و نه آنقدر نااميد و خسته شوند كه افسار پاره كنند و بر زمرهٔ زور و تزوير بشورند.
قيف مديريت فرهنگی در جمهوری اسلامی كه گردانها را به گروهان و گروهانها را به دسته و دستهها را به نفر تبديل میكند در طی ساليان به فرمولهای پيچيده و گاه سادهای دست يافته است كه با آن آهن را هم خرد میكند؛ همان آهنی كه «فيه بأس شديد و منافع للناس» است و ادامهٔ «ليقوم الناس بالقسط». اين مديريت در جستوجوی نوعی انقلاب فرهنگی منهای فرهنگ انقلابی است و اين تناقضی است كه بسياری از دستگاههای فرهنگی جمهوری اسلامی را به خود دچار كرده و هر روز فرصتها و منابع بيشتری را ضايع میكند.
فرهنگ انقلابی هم هدف و هم مسير انقلاب فرهنگی است و با انكار و طرد و لعن آن به زبانهای مختلف اتفاقی بيش از آنچه تاكنون روی داده رخ نخواهد نمود. فرهنگ انقلابی بر خلاف تصويرهای دروغين و تفسيرهای سترونگری كه از آن ارائه میشود تا منافع اهالی قدرت را تضمين و تأمين كند بسيار لطيفتر، مهربانانهتر، معقولتر، معتدلتر، معنویتر، آسمانیتر و زمينیتر از همهٔ ورژنهای فرهنگ قلابی ماهیگيرانی است كه بر ساحل سياست خزف قدرت صيد میكنند.
فرهنگ انقلابی با تبسم و لبخند و آرامش نه تنها به نظارهٔ فقر و فساد و تبعيض نمینشيند بلكه پرده از چهرهٔ كريه و خشن و جنايتبار چنين لبخندهايی كنار میزند. فرهنگ انقلابی، آرامش در حضور ظلم و قرار در برابر «كظه ظالم و سغب مظلوم» را نه نشانهٔ فرهيختگی و اعتدال و عقل و علم و كارشناسی و ... كه قرينهایی بر فساد و فسق میداند چرا كه در قاموس فرهنگ انقلابی «اخذ الله علی العلماء أن لا يقاروا» و آگاهان و فرهيختگان بیقرارانند و هر چه فرهيختهتر بیقرارتر. در كداميك از دستگاههای فكری و فرهنگی كشور، استراتژی «بيقراری در برابر كظه ظالم و سغب مظلوم» در دستور كار است؟
✍ #وحید_جلیلی
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
✅ @teribon