eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ «هاشمی زنده است» به دانشگاه رسید 🔺برای ثبت نام و درخواست اکران دانشگاهی مستند «هاشمی زنده است» به سایت اکرانت مراجعه کنید 👉 https://ekranet.ir 🔹اولین اکران مستند «هاشمی زنده است» سه‌شنبه 27 آذر ماه از ساعت 15 تا 17 سالن مولانا دانشگاه امیرکبیر @safirfilm #هاشمی_زنده_است 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ بازیگران پشت پرده تحمیل قراردادهای استعماری این بار قسر در نخواهند رفت 🔺آقایان تجربه ipc و خسارت محض برجام کافی نیست؟ حال دنبال تحمیل لوایح استعماری #FATF به نظامید؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ بیانیه جمعی از مؤسسین، دبیران و نیز سخن‌گویان در دهه هشتاد - بخش اول بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 نامه یکی از تشکل‌های منسوب به جریان عدالتخواهی در شیراز به مقام معظم رهبری در ماه جاری واکنش‌های گوناگونی برانگیخته است. ما به عنوان مؤسسین، دبیران و نیز سخن‌گویان جنبش عدالتخواه دانشجویی در دهه هشتاد، ذکر نکاتی را در این باره بایسته دیدیم: 1⃣ ما از آموخته‌ایم که هیچ مقامی حتی جایگاه رهبری در نظام اسلامی نیست. در این نگاه، بودن رهبری نه تنها از سلامت، کارآمدی و تعالی نظام صیانت می کند بلکه در منطق امامت، لازمه و آگاهی‌بخشی به است. همچنین شکل گرفتن سؤال در اذهان مردم بویژه جوانان امری طبیعی بوده و هست. رفتار رهبری نیز همواره نشانگر این بوده که بیش از هر مسئول دیگری دغدغه تبیین مسائل، پاسخگویی به چالش‌های ذهنی و عملی جامعه و جلب مشارکت مردم و دانشجویان در اداره کشور را داشته‌اند. آنچه مجموعه‌های دانشجویی باید از آن مراقبت کنند، نحوه مطالبه‌گری و نیز ایجاد از جریان‌های سیاسی‌ای است که به‌دنبال سوء‌استفاده از پرسش‌ها و مطالبات درست و غلطند. 2⃣ ما پرچمدار در کشور را می‌شناسیم. در دورانی که فضای دانشگاه امتداد منازعات سخیف جناح‌های سیاسی بود، افق‌گشایی رهبری در حوزه‌هایی چون مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، عدالتخواهی دانشجویان و پاسخگویی مسئولان، تولید علم و جنبش نرم‌افزاری و... بود که فضا را دگرگون کرده و باعث شد عدالت‌خواهی به گفتمان غالب جریان دانشجویی در همه تشکل‌ها تبدیل شود. همچنان که رهبر انقلاب یگانه فردی است که آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی را همواره در سقف خود در مطرح کرده و جریان پیشرفت ایران اسلامی را برای تحقق این آرمان‌ها با جدیت و بدون خستگی دنبال می‌کند. همچنان که ایشان همواره به‌مثابه ، پاسدار حقیقی نظام بوده و نگذاشته است اصحاب فساد سیاسی و اشرافیت اقتصادی، مراجع تعیین تکلیف سرنوشت کشور باشند. بنابراین در واقعی‌ترین تحلیل، ما رهبر انقلاب را صاحب پربارترین کارنامه عملی و واقعی در پیگیری اهداف عدالت‌خواهانه، آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه انقلاب اسلامی می‌شناسیم. 3⃣ نسبت به جایگاه امامت و ولایت جامعه، منجر به درکی از جایگاه رهبری می‌شود که یک روی سکه آن، جلوگیری از پرسش‌گری و بصیرت‌مندی جامعه است اما روی دیگر آن، داشتن توقعات ایده‌آلیستی از رهبری، دامن زدن به اجتماعی و انداختن بار همه مسائل بر دوش رهبری است. در منطق دینی، هم رهبری مسئول است و هم مردم، به‌ویژه خواص و نخبگان که در احیای ظرفیت‌های جدید برای جهاد مستمر علمی و عملی در کشور، نقش مهمی دارند. موضع نخبگانی و دانشجویی به موضعی صرفاً منتقد و پاسخ‌خواه خود انحرافی بزرگ در منطق جمهوریت اسلامی است. البته اقتضای ایفای نقش دانشجویی، حفظ موضع مطالبه‌گر و انتقادی در برابر مشکلات هست، اما فهم انتزاعی و غیرواقعی از نظامات مدیریتی کشور، جریان مطالبهگری را از درک درست و جامع «صورت‌مسئله‌ها و روش‌های حل مسئله» در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی، سیاسی، اجتماعی، رسانهای و... بازداشته و آن را به ورطه سیاست‌زدگی مفرط و چالش فرسایشی و بی‌ثمر با بخش‌های مختلف اجرایی کشور ذیل مشهورات رسانه‌ای یا منازعات ساختگی جریان‌های دیگر می‌کشاند. 4⃣ میزان تحقق منویات رهبر انقلاب گاه به مجموعه‌ها و افرادی مربوط است که به رهبری‌اند. تحلیل پیشرفت‌ها و کاستی‌های کشور می‌تواند به ما نشان دهد مدیریت مستقیم رهبر انقلاب چقدر پیشرفت‌آفرین بوده و عملکرد منسوبین به رهبری چه نقاط قوت یا ضعفی داشته است. باید حق پرسشگری مردم به‌ویژه جوانان انقلابی را نسبت به عملکرد قوه قضاییه، صداوسیما، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر مجموعه‌ها و افراد منسوب به رهبری یا منصوب ایشان را به رسمیت شناخت و عملکرد آنان را بر اساس مطالبات و توقعات رهبری سنجید تا هزینه عملکرد غلط آنان به پای رهبری نوشته نشود. ادامه دارد... 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️ بیانیه جمعی از مؤسسین، دبیران و نیز سخن‌گویان #جنبش_عدالتخواه_دانشجویی در دهه هشتاد - بخش اول بسم
⭕️بیانیه جمعی از مؤسسین، دبیران و نیز سخن‌گویان در دهه هشتاد- بخش دوم 5⃣ هدف نهایی در عدالت‌خواهی اصیل، تغییر عملی شرایط به‌نفع آرمان‌ها و مردم به‌وسیله و ظرفیت‌های واقعی نظام است و نه فقط گرفتن موضع آرمان‌گرایانه. بنابراین شرط اول اقامه ، اتکا به بینات و داشتن گفتمانی اصیل، مستدل و اقناع‌گر است. بازی تشکل‌های دانشجویی در پازل گفتمان‌های غیراصیل، می‌تواند آنان را دچار ادبیات و رفتارهای التقاطی کند. دلبستگی و وابستگی به جریان‌های سیاسی، سم مهلکی برای انان خواهد بود که به تشدید سیاست‌زدگی و دوقطبی‌گرایی منجر شده و تا حدی پیش ‌رود که نقاط قوت کارنامه جمهوری اسلامی، به عنوان مساله و ضعف مورد سؤال و مطالبه قرار ‌گیرد! وقتی برخی جریانات که زمانی با امواج مردمی عدالت‌خواهی بر کرسی قدرت قرار گرفته و فرصت خدمت یافتند و می‌خواهند تا همیشه همه‌چیز را بر مدار حقانیت خود تحلیل کنند، دچار چنان اعوجاجی شده‌اند که حسادت‌مآبانه حتی حضور افتخارآفرین ایران در منطقه را نیز زیر سؤال می‌برند، امید داشتن به نجاتبخشی آنان و تفسیر و توجیه ادبیات سیاسی آنان، دردی از جریانات انقلابی دوا نخواهد کرد. بنابراین، پاسخ‌خواهی از رهبری اگر ذیل گفتمان اصیل انقلابی می‌بود، قابل دفاع بود ولی ذیل گفتمان مبتذل مزبور، نقض غرض اساسی است. هرچند طرح این مطالبات از رهبری، در این زمان، نشانه فهم ضعیف سیاسی مطالبه‌‌گران نیز هست. چرا که امروز روز طرح مطالبات عینی مردم و کشور از مدیران ارشدی است که نسبت به وظایف مسلم خود کوتاهی کرده و می‌خواهند سستی و بی‌تدبیری خود را با اتکا به وعده‌های موهوم دشمن جبران کنند. 6⃣ باید مراقب بود نه مدعیان دروغین نقد و اصلاح از حرکت‌های دانشجویی میوه سیاسی خود را بچینند و نه محافظه‌کاران، از انحرافات و لغزش‌ها دستمایه‌ای برای طعن عدالتخواهان و به محاق بردن مفهوم ناب عدالت‌خواهی درست کنند. عدالت‌خواهی بخشی برجسته و انکارناشدنی از منظومه فکری امام و رهبری ذیل گفتمان جامع اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب اسلامی است. ظهور مستمر ریزش‌ها و رویش‌ها در یک جریان زنده و متحرک نیز جزئی از سنت تحویل‌ناپذیر «تحول» است. تجربه دست‌کم پنج دهه فعالیت جنبش دانشجویی و ادوار مختلف رکود و انحراف آن، باید برای بدنه دانشجویی موضوع تأمل و مطالعه قرار گیرد تا مانع افراط‌ها و تفریط‌های جدید هم درون جریان دانشجویی و هم در نسبت با جریان‌های سیاسی و فکری کشور شود. شکل‌گیری جنبش عدالتخواه دانشجویی در ابتدای دهه هشتاد، خود پاسخی بود به شرایط رخوت کشور به سبب طرح تحلیل‌های انتزاعی و مطالبات رادیکال از سویی و تلاش منفعلانه برای پاسخگویی نظری و جدلی به آن از سوی دیگر. در چنان شرایطی جنبش عدالتخواه دانشجویی پرچم مطالبه عینی و روش‌مند درباره ضرورت‌های کشور از همه دستگاه‌های مسئول را بلند کرده و به مسائل واقعی مردم توجه کرد؛ مزیتی که همچنان فرصت درگیری واقعی با مسائل کشور را برای جنبش دانشجویی فراهم کرده و می‌تواند مانع از دستور کارهای انحرافی برای این حرکت پیش‌رو، سالم و مردمی باشد. امیر تفرشی- عضو هیئت مؤسس و شورای مرکزی اول. سعید خورشیدی-عضو هیئت مؤسس و شورای مرکزی اول. سید علی موسوی-عضو هیئت مؤسس و شورای مرکزی اول. امیرجلیلنژاد، دبیر جنبش در سال تحصیلی 84-85 و دبیر و سخنگوی جنبش در سال تحصیلی 85-86. سیدمحمدجواد میری، سخنگوی جنبش در سال تحصیلی 84-85. مرتضی فیروزآبادی، دبیر و سخنگوی جنبش در سال تحصیلی 86-87. محمدصادق شهبازی، دبیر و سخنگوی جنبش در سال تحصیلی 87-88. سیدحسن موسوی فر، دبیر و سخنگوی جنبش در سال تحصیلی 88-89. مسعود براتی، دبیر و سخنگوی جنبش در سال تحصیلی 89-90. محمدجعفرینژاد، دبیر و سخنگوی جنبش در سال تحصیلی 90-91. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ "نمی‌دانم چگونه و با چه رویی این اظهارات توسط رئیس‌جمهور گفته می‌شود" 🔹 ۲۰ آذر ۹٧ | افشین پروین‌پور، استاد دانشگاه علم و صنعت و رئیس سابق مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با روزنامه وطن‌امروز: در این دولت، رقمی بسیار بزرگ‌تر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که آقای روحانی می‌گوید، به پایه پولی افزوده شد، اما یک خانه هم ساخته نشد؛ بیش از ۱۰۰ درصد تورم و افزایش قیمت ارز همه زاییده همان پایه پولی است که آقای روحانی بر گردن دیگران می‌اندازد؛ نمی‌دانم چگونه و با چه رویی این اظهارات توسط رئیس‌جمهور گفته می‌شود، اما افزایش نقدینگی حاصل از افزایش پایه پولی موجود ارتباطی با مسکن مهر ندارد و دلیل آن را باید در سیاست‌های اشتباه همین دولت جست‌وجو کرد 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سخنان صریح جلیلی خطاب به دولتمردان: چه کسانی دنیا را در غرب میبینند؟ انقلابیون؟! یک درصد هم احتمال بدهید مخاطبان شما حُر باشند نه چیز دیگر! 🔺کدام معامله ی عاقلانه ای وجود دارد که یک طرف به تمامی تعهدات خود پایبند باشد اما طرف دیگر زیر توافق بزند؟ چه شد گلابی های باغ برجام؟! 🗝بدانید مشکلاتی که با نماد کلید حل نشد با نماد نعل وارونه هم حل نخواهد شد! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نزدیکترین و دورترین آدم ها به جمهوری اسلامی محمدصادق شهبازی؛ پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی و دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نطق نماینده سراوان بعد از انتشار فیلم برخورد با شهروندان: «اگر وزیر استیضاح نشود و رئیس گمرک و کارمند هتاک عزل نشوند، همین امروز استعفایم را می‌نویسم» 🔹حمایت علی لاریجانی از نماینده هتاک: این ویدیو را کی داده؟ شوخی نیست. پیگیری می‌کنیم تا برخورد جدی با او بشود 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ برای نسل مابین اُمُّلیسم و فُکُلیسم کاری بکنید... 🔺«...این نسل دارد از میان می رود. نسلی که در میان دو پایگاه تجدد و تقدم، دو قطب مجهز و شکل گرفته : سنّت و بدعت، اُمُلیسم و فُکُلیسم، ارتجاع و انحراف، مقلدین گذشته و مقلدین حال، کهنه پرست و غرب پرست، متعصب مذهبی و متعصب ضد مذهبی، تنها مانده و بی پایگاه و بی پناه. این نسل نه، در قالب های قدیم موروثی مانده است، و نه در قالب های جدید تحمیلی و وارداتی شکل گرفته و آرام یافته، در حال انتخاب یک «ایمان» است، نیازمند و تشنه، آزاد است اما آواره ... او در برابر صدها ایدئولوژی و مکتب فلسفی و اجتماعی و علمی امروز که از تمدن جدید بر او هجوم آورده‌اند، نمی تواند بایستد. برای این نسل کاری کنید، برای او خوراک فکری تازه ای فراهم نمایید، برای حرف زدن با او، برای شناساندن اسلام و تشیع و فرهنگ و تاریخ و ایمان و توحید و قرآن و محمد و علی و فاطمه و کربلا و امام و عدالت و امامت و جهاد و اجتهاد، زبان تازه ای بیافرینید. دست به خلق یک «رُنِسانس اسلامی»، یک نهضت «انقلاب فکری»، یک جوشش نو و نیرومند شیعی بزنید، زیرا این فرصت از میان می‌رود، این ایمان به فردا نمی‌رسد. هنوز که می توان و هنوز که می توانید، کاری بکنید !» #دکتر_علی_شریعتی 🔺برشی از کتاب #پدر_مادر_ما_متهمیم، انتشارات حسینیه ارشاد، سال ۱۳۵۰ ، صص ۱۳۹ - ۱۴۱ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ وثیقه ۵۰۰ هزار متری «هنگامه شهیدی» برای آزادی «درمنی» 🔺سال ۹۶ خانم هنگامه شهیدی (محکوم امنیتی فتنه) یک زمین ۵۰۰ هزارمتری برای وثیقه آزادی باقری درمنی مفسد بزرگ اقتصادی تودیع کرد؛ زمینی که از هدایت الله آقایی عضو حزب کارگزاران به نام شهیدی سند زده شده است 🔺هنگامه شهیدی دقیقا زمانی که ادعا می‌کرد برای معیشت به او کمک می‌کنند برای آزادی "باقری درمنی" ابر بدهکار بانکی ، ۵۰۰ هزار متر زمین سند خورده به نامش رو وثیقه گذاشته 🔹ارتباط محکومان امنیتی با مفسدان اقتصادی چیست؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فریاد نماینده سنی مذهب بوکان، محمد قسیم عثمانی به جای نمایندگان سیستان و بلوچستان: 🔹وقتی به همکار ما که زاهدانی هم هست، بی‌حرمتی می‌شود، جلسه غیرعلنی می‌گذاریم، وزیر را تهدید به استیضاح می‌کنیم، کل کشور را درگیر این موضوع می‌کنیم 🔹اما همزمان ۴ دانش آموز زاهدانیِ معصوم در آتش سوختند، کدام وزیر را احضار کردیم؟ کجا این مسئله را انعکاس دادیم؟ 🔹اگر نماینده #مردم هستیم، چرا نسبت به همکار خودمان حساس هستیم، ولی نسبت به ۴ نفر از مردم که در آتش سوختند، سکوت می‌کنیم؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ در ادامه حضور فعال سیاسیون اصلاح طلب و اصولگرا در مدارس غیردولتی این بار لیستی از سیاسیون فعال در عرصه دانشگاههای غیر دولتی منتشر شد... 🔺دانشگاههای غیردولتی وابسته به کدام مسئولان هستند؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ امضایِ «کری» و روزنامه‌نگاریِ پس‌افتاده 🔺روزگاری _نه چندان دور_ روزنامه‌نگاری را پیش‌رو و پیش‌رانِ جریان‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌دانستند و روزنامه‌‌نگاران را در زمرۀ پیش‌برندگانِ جامعه. 🔸همه، حتی سیاست‌ورزان، بسیاری از تحلیل‌های خود را از ستون‌های روزنامه‌ها می‌گرفتند. گاهی یک تیتر، می‌توانست جهتِ حرکت دستگاه دیپلماسی را تغییر دهد و مثلاً مذاکره‌کنندگان را از پشت میز مذاکره بلند کند و تصمیمشان را عوض نماید. روزنامه‌نگارانِ جسور و باهوش، با پیش‌بینی‌های خود، می‌توانستند آینده را واکاوی کرده و مردم را از آنچه در پیشِ روست آگاه سازند. و این ویژگی بود که مرجعیت مطبوعات را جا انداخته بود. 🔺زمان گذشت و رسیدیم به یکی از فرازهای مهم تاریخ معاصر کشور. ایران، رویاروی غرب ایستاد برای ستاندن یک حقِ غصب شده. کلی آمدند و رفتند و نشستند و برخاستند و نوشتند و خواندند تا رسیدیم به «امضای کَری»! حالا وقت آن بود که جریان روزنامه‌نگاری حرفه‌ای و پیش‌رو، دِین خود را نسبت به ملت و تاریخ کشور ادا نماید و چند گام پیشتر از سیاسیون، آینده را ببیند... یکهو چشم باز کردیم و دیدیم که از آن جریانِ پیش‌روِ پیش‌ران، چیزی جز چند برگ کاغذِ بی‌روح چیزی نمانده! روزنامه‌های عصرِ مذاکره، نه تنها دیگر توان پیش‌بینی آینده را نداشتند که حتی جربزۀ تردید در آنچه می‌گذشت را نیز در خود نمی‌دیدند. نه تنها نمی‌توانستند جهانِ ذهنیِ مذاکره‌کنندگان را متاثر سازند که تحت تاثیر فضای ساخته شده توسط سیاست‌ورزان قرار گرفتند. 🔺قلّۀ این ارتجاع را در دیدیم؛ آنجا که تیتر زد ! بخشی از جامعه، به هوای وضعیت قدیم، تصور کرد که با روزنامه‌ای حرفه‌‌ای طرف است که آینده را کاویده و چندگام پیشتر از سیاست‌ورزان، می‌داند که چی به چیست؛ و به این تضمینِ من‌درآوردی، دل خوش داشت. امروز که سبو بشکسته و پیمانه ریخته، باید دوباره از نو خواند آن تیترِ تاریخی را؛ نه برای تحقیر شرق، که برای فهم معنای «روزنامه‌نگاریِ پس‌افتاده» ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ به مناسبت ایستادگی کارمند جوان گمرک، در برابر ویژه خواری و تکبر یک نماینده مجلس، جشن بلوغ نیروهای انقلاب، توسط جنبش عدالتخواه دانشجویی جلوی درب اداره گمرک برگزار شد. 🔺شاه رفت، مسئولین هم رفتار شاهانه خود را کنار بگذارند. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گپ حقوق بشری عراقچی با آمریکایی ها 🔺برایان هوک گفته در جلسه کمیسیون مشترک برجام به عراقچی لیست آمریکایی‌های زندانی در ایران رو داده و گفته باید آزاد شوند. یعنی #عراقچی به اسم مذاکرات برجامی با نماینده دولت ترامپ درباره مسائل حقوق‌بشری گپ میزده درحالیکه دولت روحانی همیشه ادعا داشت فقط گفتگوی هسته‌ای با آمریکا داشته! t.co/MlDHN09Ge7 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جزئیات و اسناد یک دستاورد در حوزه مبارزه با فساد؛ بازگشت بیش از ۳۰۰میلیاردتومان از معوقات بانکی، از طریق پیگیری رسانه‌ای! 🔺مالک روزنامه ‌قانون در زندان/ مصادره زمین۱۹۰میلیاردی از بدهکاربانکی معروف #خبر_خوب 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺 استاد حسن رحیم پور ازغدی در نشست سکولاریسم در حوزه و دانشگاه: 🔹حوزه هنوز ایده‌آل نیست و باید اسلامیتر شود 🔹برخی جریان ها مانند حجتیه در حوزه فعالند اما کسی اعتراضی نمی کند؛ اما اگر نقدی به کسی وارد شود آتش‌فشان می‌شود 🔹به تدریج هدف‌شان به جای دفاع از دین، دفاع از خودشان میشود 🔹بارها به دین حملات سنگینی شده و آن‌ها سکوت و توجیه کردند 🔹کلیسا نیز در دل سکولاریسم شکل گرفته 🔹هنوز در مشهد، قم و برخی شهرهای دیگر مطهری را به اسم مذهب لعن می‌کنند. 🔹در گذشته دانشجو، روحانی را موجودی موذی و خطرناک و روحانی، دانشجو را به چشم کافر نگاه می‌کرد. 🔹وحدت این نیست که اختلاف سلیقه و انتقاد وجود نداشته باشد. 🔹وحدت این نیست که یک حرف وجود داشته باشد؛ زیرا این امر دیکتاتوری است. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مرحوم آیت الله حائری شیرازی خطاب به #سپاه_پاسداران: 🔺آرزو دارم همه بانک‌ها ورشکست شوند آرزو دارم بانک‌های #سپاه هم ورشکسته شود 🔺 چرا در حوزه مبارزه با ربا بیکار نشسته‌اید؟! #سپاه می‌تواند. #سالگرد_ارتحال_آیت_الله_حائری_شیرازی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ فاجعه در گمرک! مجلس ما دچار غیرت شد باز در صحن آن قیامت شد گفتم "آیا چه اتفاق افتاد؟ بمب ترکید یا جنایت شد؟ داعش آیا دوباره خونی ریخت؟ یا که از ملک، هتک حرمت شد؟ در نهادی مگر زبانم لال جیب ملت دوباره غارت شد؟ باز هم کودکی در آتش سوخت؟ یا زنی طعمه ی شرارت شد؟ یا به اندک حقوق کارگران باز در گوشه ای خیانت شد؟ در خیابان مگر به دست فروش باز هم حمله و جسارت شد؟" گفت "این حرف ها که چیزی نیست! ظلم شد، جور بی نهایت شد فسقی این بار اتفاق افتاد که از آن خون به قلب امت شد! مگر ای بی خبر نمی دانی چه زیانی نصیب ملت شد؟!" گفتمش "زودتر بگو چه شده ست؟ که ز کف، صبر رفت و طاقت شد!" ناله ای کرد و گفت "در گمرک به نماینده ای اهانت شد!" ✍🏻 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #دهنمکی: در سیره حضرت امیر(ع) مسئولین فاسد در نظام اسلامی باید #رسوا بشوند، الان برعکسه و احترام بیشتری دارند 🔺ثروتمندان، شریک در گناهِ فقرای گناهکارند. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ یلدایی که بود، یلدایی که هست 🔺امروز وقتی نام شب یلدا را می‌شنویم چه چیزهایی به ذهنمان متبادر می‌شود: دورهم نشینی با میوه‌های رنگارنگ فصل و غیر فصل، تخفیفات فروشگاه‌های حقیقی و مجازی، برنامه‌ها و جُنگ‌های تلویزیونی و....همه این بازنمودهای یلدا اما در یک محور با هم مشترکند: مصرف زدگی! اما یلدا از کجا آمده است و آیا همیشه همین معنای امروزی از آن مستفاد می‌شده است؟ با یک مرور تاریخی در می یابیم که صورت فعلی این آیین با زمینه‌های تاریخی شکل‌گیری آن تفاوتی بنیادی دارد. در حقیقت آیین‌ها و مناسک فرهنگی ایرانی از جمله نوروز، یلدا، چهارشنبه سوری و ... در صورت ابتدایی خود در پیوستگی با تغییر و تحولات «طبیعت» تکوین یافته‌اند. این آیین‌ها در نسبت با فرهنگ تولیدی کشاورزان و دامداران و دیگر تولیدگران سنتی ایرانی معنا یافته‌اند. یلدا جشنی بر پایان یافتن «کوتاه شدن روزها و آفتاب» بوده است. خورشید در حركت سالانه خود، در آخر پاییز به پایین‌ترین نقطه افق جنوب شرقی می‌رسد كه موجب كوتاه شدن طول روز و افزایش زمان تاریكی شب می‌شود. اما از آغاز زمستان یا انقلاب زمستانی، خورشید دگرباره به‌سوی شمال شرقی باز می‌گردد كه نویدبخش بلندشدن آفتاب و کوتاه شدن شب‌هاست. در این موقع سال توسط کشاورزانِ منتظرِ رسیدن فصل آغاز کشت و کار یعنی فصل بهار آیین‌هایی برگزار می‌شده است كه یكی از آنها جشنی شبانه و بیداری تا بامداد و تماشای طلوع خورشید تازه متولد شده، بوده است. 🔺اما در عصر مصرف گرایی و کالایی شدن همه چیز، آیین‌ها و مناسک فرهنگی نیز از صورت اصیلِ تولیدی خود تهی گشته و وجهی مصرفی یافته و حتی به ضد خود تبدیل شده است: عامه مردم امروزه حتی تصور می‌کنند که یلدا را به خاطر بلند بودن شبش جشن می‌گیریم؛ در پیام‌های تلگرامی‌مان می‌نویسیم : «یلدا را دور هم گرامی می‌داریم چون بدانیم ارزش یک دقیقه بلندتر بودن از باقی شب‌ها را...» 🔺این بازنمایی فعلی شب یلدا همچنین نسبتی با بحران زیست‌محیطی امروز ایران دارد. پیش از این برای تزیین سینی و سفره روی کرسی شب یلدا میوه‌هایی از اواخر تابستان و اویل پاییز در سرداب‌ها و یخچال‌های طبیعی کنار می‌گذاشتند. اما امروزه سفره‌های جشن یلدا ایرانی پر شده از میوه‌های چهار فصل و تازه‌ای که پیش از این تنها در فصلی خاص میهمان خانواده ایرانی بوده است. 🔺سفره‌هایی که از دهه سی و چهل تا همین چندسال پیش به مدد توسعه مبتنی بر «اصل چهار ترومن» و «موتورهای آب پر زور» و «سدهای غول پیکر» رنگارنگ شده‌اند. در این چند دهه اگرچه باغستان‌های فراوانی در سراسر فلاتِ خشکِ ایران سبز شده و باغات و آبادی‌های بسیاری رونق گرفته و سفره‌های ما از میوه‌های چهارفصل رنگارنگ پر شده اما این همه به قیمت مکیدن شیره جان زمین و تخلیه لایه‌های سفره‌های آب زیرزمینی این سرزمین بوده است. این خشکسالی اگرچه بسیاری از همان آبادی‌های رونق یافته را اخیرا خشک و روستاهای بسیاری را تخلیه و ساکنانش را آواره حاشیه کلان شهرها کرده و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی بسیاری را برای کشور ما به ارمغان آورده است اما به مدد پول نفت و با واردات میوه‌های رنگارنگ نگذاشته‌ایم هیچوقت از رنگارنگی سفره یلدا و نوروز کاسته شود و بفهمیم که برای مصرف بیشتر چه بر سر خاک و سرزمین و شیره جانش آورده ایم. 🔺 در این شب‌ها حتی همان پناهندگان از روستای تولیدی به حاشیه و متن شهرهای مصرفی از این که می‌توانند در شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌های خود از هر رنگ و نژادی میوه‌هایی سر سفره خود داشته باشند حتماً خوشحال هستند اما این هندوانه های بی فصل از خون "مادرکشی" قوم ایرانی سرخ رنگ شده اند... ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ تجمع دانشجویان انقلابی در اعتراض به هتاکی نماینده سراوان 🔹فردا شنبه 1دی ماه مقابل مجلس شورای اسلامی #من_هم_کارمند_گمرک_هستم 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺شب یلدا ، اصفهان تعمیرات لباس، شب عید! 🔹 شب عید می تواند تلخ ترین، سیاه ترین و یلدا ترین شب سال باشد. شبی که دردها، نداری ها، زخم ها، بیشتر به چشم می آید. #شب_حسرت 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺 #مهدی_حاجب (دلال) قبلاً تو دفترِ #پورفاطمی نماینده تنگستان بوده و حالا همراه با نماینده سراوان و #لکسوس_آبی پشت درب گمرک 🔹هیئت نظارت بر نمایندگان؛ یک راهنمایی ساده: 🔹اول ارتباط ردصلاحیت پورفاطمی در انتخابات۹۴ با موضوع «تمدید ضمانتنامه‌های گمرکی» را بررسی کنید بعد به پرونده #درازهی بپردازید ✍ #میلاد_گودرزی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🍉🇵🇸🍉🇵🇸🍉 فلسطین یکی از اولین کشتگاه های در دنیاست؛ رنگهای هندوانه (سبز، سفید، قرمز و سیاه) شبیه پرچم فلسطین است؛ سال ۱۹۶۷ هنگامی که اسرائیل حمل پرچم فلسطین را ممنوع کرد، مردم در اعتراض به این تصمیم، اسلایس های هندوانه را جلوی صهیوینستها بلند میکردند؛ حتی بعد از توافق اسلو۱۹۹۳ هم اسرائیل با حمل کنندگان هندوانه در غزه برخورد میکرد! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir