eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
تریبون مستضعفین
⭕️«عدالتخواهی» برتر است یا «مواسات»؟! 🔺آن زمان‌ها که هنوز دوران نگذشته بود، از امیرالمؤمنین پرسيدند برتر است يا ؟ فرمود «عدل» و دو دلیل آورد: - «عدالت» هر چيزى را در جاى خود مى‌نهد، درحالی‌كه «بخشش» آن را از جاى خود خارج مى‌سازد. - «عدالت» تدبير عمومى مردم است، درحالی‌كه «بخشش» گروه خاصى را شامل است. 🔺دلیل دوم خیلی مهم است، چرا که زاویه نگاه را تعیین میکند. این «العدلُ سائِسٌ عَام» همان «اداره عمومی» و «حکمرانی»‌ای‌ست که در مدیریت و سیاستگذاری سالها درموردش بحث شده و خطابش به حاکمیت و برای تدبیر کل جامعه است. اما بخشش و مواسات خطابش به مردم و ناظر به حرکت‌های محدود و موضعی‌ست. 🔺اگرچه بین اینها تعارضی نیست اما دعوا اینجاست که «مسئولیت اجتماعی» را چگونه و ناظر به کدام و یا با تأکید بر کدام تعریف کنیم؟ مردم خطاب به حکومت، عدل را مطالبه کنند یا خطاب به همدیگر جود و بخشش داشته باشند؟ «عدالتخواهی» اینجا وارد میشود. عدالتخواهی برتر است یا بخشش؟! 🔺آقای پناهیان می‌گوید دوران عدالتخواهی گذشته، چون امروز دیگر قوه قضاییه دارد مبارزه با فساد را پیش می‌برد! صرف‌نظر از اینکه قوه قضاییه چقدر در این راه موفق است و یا اینکه خودش به نظارت عمومی و کمک مردم نیاز دارد یا نه، آیا از نظر آقای پناهیان عدالتخواهی صرفاً مساوی با مبارزه با فساد و «گرفتن دزدها»ست؟! 🔺«عدالتخواهی»، تولید قدرت اجتماعی برای قرار دادن هر چیز سر جای خودش در حکومت و در نتیجه تدبیر عمومی جامعه بشکلی عادلانه است. دورانی که خیلی چیزها سر جای خودش نیست و خبری از تدبیر و اداره عمومی نیست، اتفاقاً دوران عدالتخواهی‌ست. البته که جود هم فضیلت است و اساساً دوران این دوگانه‌سازی‌هاست که گذشته! 📎 پ.ن: حکمت ۴۳۷ نهج‌البلاغه: وَ سُئِلَ أَيُّهُمَا أَفْضَلُ، الْعَدْلُ أَوِ الْجُودُ؟ فَقَالَ: الْعَدْلُ يَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا، وَ الْجُودُ يُخْرِجُهَا مِنْ جِهَتِهَا؛ وَ الْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ، وَ الْجُودُ عَارِضٌ خَاصٌّ؛ فَالْعَدْلُ أَشْرَفُهُمَا وَ أَفْضَلُهُمَا. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ ۶ 🔺️نه تسلیم دلیلانه نه وحدت سیاستمدارانه 🔺️امام حسین (ع) در مسجد النبی در پاسخ مروان‌ حکم به‌عنوان نماینده‌ی معاویه فرمود: 🔺️«وَ أَمَّا صُلْحُ مَا بَيْنَ هَذَيْنِ الْحَيَّيْنِ فَإِنَّا قَوْمٌ عَادَيْنَاكُمْ فِي اللَّهِ وَ لَمْ نَكُنْ نُصَالِحُكُمْ لِلدُّنْيَا.» 🔺️ و اما در مورد صلح (پیوند دادن) بین این دو قبیله، ما قومی هستیم که به‌خاطر خدا با شما دشمنی کردیم و هرگز به‌خاطر دنیا با شما مصالحه نخواهیم کرد. (مناقب آل‌أبي‌طالب، ج‏4، ص 39.) 🔺️در روز عاشورا فرمودند: . 🔺️«وَ اللَّهِ لَا أُعْطِيكُمْ بِيَدِي إِعْطَاءَ الذَّلِيلِ وَ لَا أَفِرُّ فِرَارَ الْعَبِيد.» به خدا سوگند، من دستم را مثل ادم‌های ذلیل در اختیار شما نمی‌گذارم (بیعت نمی‌کنم) و مانند فرار کردن بنده فرار نمی‌کنم. ( الإرشاد، ج‏2، ص 98.) 🔹در منطق حسینی در منازعه با باطل نه می‌شود ذلیلانه تسلیم شد، نه می‌توان مانند یک بنده گریزپا فرار کرد. باید ایستاد و به درگیری مستقیم پرداخت 🔹به‌خاطر قدرت و محاسبه سیاسی، نمی‌شود مصالحه و وحدت کرد. وحدت باید بر مبنای پایبندی واقعی به اصول باشد، نه سر تقسیم منافع که با توجیه‌‌های ظاهراً دینی انجام شود. همین است که حسین‌بن‌علی (ع) حاضر نشد نه با وصلت سیاسی با بنی‌امیه صلح کند و عکس یادگاری بگیرد و بگوید ما همه با هم هستیم، نه با بسیاری جریان‌های مخالف یزید، مثل زبیری‌ها همراه شود. تا دفع افسد به فاسد کند 🔹این خلوص حق است که می‌تواند بر باطل پیروز شود و دل‌ها را جذب کند. حقی که به‌خاطر محاسبات مادی و سیاسی خود را به باطل آغشته کند، دیگر حق نیست، دنیاگرا شده و براساس سنت قرآنی توانایی پیروزی ندارد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️صحبت های رهبری که سانسور شد! 🔹در ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با جلسه هیئت دولت، بخش های مهم از فرمایشات ایشان، کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه (فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی) 🔺قسمت اول:حکومت اسلامی با احدی رودروایسی ندارد 🔹شما می پرسید که حسین بن علی(ع) به دنبال چه نوع حکومت دینی بود و آیا ممکن بود؟ آری ممکن بود... حکومتی که حاکمش علی (ع) مَصقَلَةَ بن هُوِیره را که از کارگزاران خودش بود، به جرم در حکومت، گوشمالی داد، حکومتی که با عَلابن زیاد یکی دیگر از مسئولین که خانه برای خود ساخت برخورد کرد. حکومتی که وقتی مُنذَر بن جارود کرد، حضرت امیر او را کوبید. حکومتی که وقتی عبدالله بن زَمعه سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست، حضرت امیر(ع) او را پیش چشم مردم کرد. حکومتی که وقتی عثمان بن حُنیف حاکم بصره در مهمانی شرکت کرد و فقط در مهمانی شرکت کرد و بر سر سفره آنها نشست، او را به شدت کرد. حکومتی که وقتی ابن عباس پسر عموی خود علی (ع) در حاکمیت خطا کرد، او را هم در هم کوبید و گفت: به خدا سوگند با شمشیری تو را خوهم زد که هر کس را با این شمشیر زدم، به جهنم رفت.حکومتی که آهن گداخته به دست برادرش عقیل نزدیک کرد چون سهم اضافی از می خواست.حکومتی که ابوالاسود دوئلی را که از اصحاب درجه یک خود علی بن ابیطالب (ع) و آدم صالح و شریفی بود، از قضاوت عزل کرد برای آن که صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود. حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل سازش و سستی نباشد. ادامه دارد... http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ماجرای درگیری در روستای ابوالفضل اهواز از زبان موسوی امام جماعت و نماینده اهالی روستا http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا هیچوقت استیضاح نمی‌شود⁉️ 🔹شگردهای زنگنه برای فرار از استیضاح http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹غزلی عاشورایی از حسین منزوی، با صدای مهدی رسولی ای خون اصیلت به شتک‌ها ز غدیران افشانده شرف‌ها به بلندای دلیران جاری شده از کرب و بلا آمده و آنگاه آمیخته با خون سیاووش در ایران تو اختر سرخی که به انگیزه‌ی تکثیر ترکید بر آیینه خورشید ضمیران ای جوهر سرداری سرهای بریده وی اصل نمیرندگی نسل نمیران خرگاه تو می‌سوخت در اندیشه تاریخ هر بار که آتش‌زده شد بیشه شیران آن شب چه شبی بود که دیدند کواکب نظم تو پراکنده و اردوی تو ویران؟ و آن روز که با بیرقی از یک سر بی تن تا شام شدی قافله‌سالار اسیران تا باغ شقایق بشوند و بشکوفند باید که ز خون تو بنوشند کویران تا اندکی از حق سخن را بگزارند باید که به خونت بنگارند دبیران حد تو رثا نیست عزای تو حماسه ست ای کاسته شان تو از این معرکه‌گیران http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ما ملت گريه هستيم 🔺ما ملتى هستيم که با همين اشک‌ها سيل جريان مى دهیم و خرد مى‏ کنیم سدهايى را که در مقابل اسلام ايستاده است ✅تریبون مستضعفین: http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ان شاءالله پیش عباسم... 🔺 برشی از مستند و صحبت رفاقتی شهید «مصطفی صدرزاده» و شهید «مرتضی عطایی» برای شهادت و شفاعت. 🔸اﻳﻦ مستند را در سایت ببینید. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه (فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی) 🔺قسمت دوم:آبرویش را بریزید... 🔹حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل و سستی نباشد. حضرت امیر (ع) نکته مهمی فرموده اند که باید این تعبیر را مجریان همه حکومت ها ببینند: «کسانی می توانند حکومت دینی واقعی تشکیل بدهند که اهل مداهنه و سازشکار و مصانعه و ریاکاری نباشند؛ کسانی که با صاحبان و با جناح های قوی و سرمایه دارها و با قدرت های داخلی و خارجی، معامله نکنند و نترسند؛ کسانی که نباشند» 🔹حکومتی که وقتی ابن حرمه _ناظر مالی اهواز_ کرد، گرفت و کرد، حضرت امیر او را به زندان اندخت و دستور داد او را به بردند(یعنی ملاقات ممنوع شد) و فرمود او را در و جلوی چشم مردم، بزنید نه اینکه مجازات مخفی کنید؛ بلکه آبرویش را بریزید. حکومتی که امام حسین می خواست احیا کند حکومتی بود که خودش و مردم قبلا تجربه کرده بودند و در عاشورا به خاطر همان اصول کشته شد. ادامه دارد... http://Eitaa.com/teribon_ir
nakhoda-beshno az ney-(www.matamdaran.ir) (Trimmed) (2).mp3
2.36M
⭕️ آمیخته با مفاهیم ناب در خدمت آرمان های + صوت اندر آنجا که حق سر به زیر است اندر آنجا که باطل امیر است اندر آنجا که دین و مروّت پایمال و زبون و اسیر است راستی زندگی ناگوار است مرگ بالاترین افتخار است اندرآنجا که از فرط بیداد نیست مظلوم را تاب فریاد اندرآنجا که ظالم به مستی بر سر خلق می تازد آزاد مُهر بر لب نهادن گناه است خامُشی بدترین اشتباه است این اساسِ مرام حسین است روح و رمز قیام حسین است یا که آزادگی یا شهادت حاصلی از پیام حسین است شیعه ی او هم این سان غیور است تا ابد از زبونی به دور است شیعه و تن به بیداد دادن؟! شیعه و مُهر بر لب نهادن؟! شیعه و خفتن وآرمیدن؟! شیعه و در مَذَلَّت فتادن؟! شیوه ی شیعه هرگز نه این است شیعه نبود هرآن کس چنین است مداح: ناخدا عبدالحمید دشتی فرد شاعر: محمد حسین بهجتی (شفق) ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️امام خمینی(ره): قیام ،با عددی قلیل و ایمانی وعشقی بزرگ،در مقابل ستمگران کاخ نشین و مستکبران غارتگربود ودستور آن است که این برنامه سرلوحه زندگی است درهر روز و درهر سرزمین. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️فتح خون... 🔺گاه هست كه كس از «خويشتن» رسته، اما هنوز در بند «تن خويش» است ... تن هم كه مقهور دهر است. آنگاه از دهر می نالد كه : یا دهر اف لك من خلیل كم لك بالاشراق و الاصیل من صاحب او طالب قتیل و الدهر لا یقنع بالبدیل و انما الامر الی الجلیل و كل حی سالك السبیل 🔺این آوای است كه ازخیمه همسایه می آید، آنجا كه «جون» شمشیر او را برای پیكار فردا صیقل می دهد. شعر و شمشیر؟ عشق و پیكار؟ آری! شعر و شمشیر، عشق و پیكار، این حسین است، سر سلسله عشاق، كه عَلَم جنگ برداشته است تا خون خویش را همچون كهكشانی از نور بر آسمان دنیا بپاشد و راه قبله را به قبله جویان بنمایاند. 🔺آنجا كه قبله نیز در سیطره حرامیان خون ریز است، عشاق را جز این چاره ای نیست. شعر نیز ترنم موزون آن مستی و بیخودی است و شاعر تا از خویش نرهد، شعرش شعر نخواهد شد. شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است، پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیكار با هم جمع شود... كه كار عشق، یاران، لاجرم كربلایی است. 🔺پس دیگر سخن از منصور و بایزید و جنید و فلان و بهمان مگو كه عشاق حقیقی، تذكرة الاولیاء را بر خیابان های خرمشهر و آبادان و سوسنگرد و بر دشت های پرشقایق خوزستان و بر سفیدی برف های ارتفاعات بلند كردستان باخون می نویسند، با . ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عزاداری ضدآمریکایی مردم، عاشورای ۵۸ مقابل لانه جاسوسی با مداحی دانشجوی پیرو خط امام شهید مهدی رجب بیگی http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺عدالتخواران در امنیت 🔺عدالتخواهان در فشار 🔹حجه الاسلام سیدمحمد شب تاسوعا، کانون رهپویان وصال شیراز: 🔹آقایان «دولت بین الاغنیا» راه انداخته اند. حتی وقتی می خواهند خیریه راه بیندازند، زمین ها را بین خودشان تقسیم می کنند. یک سفره ای است نشسته اند دورش چپ و راست و با هم می خورند. بنیاد مستضعفان باید توضیح دهد چرا زمین ها را به آنها داده است. 🔹مردم از تبعیض و رانت به استیصال می رسند. جوان وقتی می بیند برای یک موقعیتی تلاش می کند و فلان آقازاده یک شبه به آن جایگاه و مقام می رسد از خشم لبریز می شود. 🔸قانون «از کجا آوردی» چه شد؟ منافع چه کسانی در خطر افتاده بود که این قانون فراموش شد؟ چه شد یک عده یکباره صاحب میلیاردها شدند؟ آنها که قبل از انقلاب در یک بالا پشت بام می‌خوابیدند حالا چه طور صاحب میلیاردها ثروت اند؟ دولت موظف است از اینها مالیات بگیرد و حق مستضعفان را بازپس بگیرد. 🔹عدالت خواران به جان عدالت‌خواهان افتاده اند و‌ مدام آنها را تحت فشار می گذارند که چرا از عدالت می گویید. جامعه بدون عدالت مردمش آرامش ندارند.. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ بگذار این سال های حرام بگذرد! 🔺در قبائل عرب، همواره جنگ بود... دو قبیله که با هم می جنگیدند، تا وارد ماه حرام می شدند ، جنگ را موقتا تعطیل می کردند، اما برای اینکه اعلام کنند که در حال جنگند و این آرامش از سر سازش نیست... 🔺و چون بگذرد، جنگ ادامه خواهد یافت، سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله، پرچم سرخی بر می افراشتند ، تا دوستان، دشمنان و مردم همه، بدانند که «جنگ پایان نیافته است.» 🔺آنها که به کربلا می روند، می بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ، آرامش مرگ سایه افکنده است. اما می بینند که بر قبه آرامگاه حسین، پرچم سرخی در اهتزاز است! بگذار این سال های حرام بگذرد! ✍🏻 http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله جوادی آملی: نهضت جهانی سالار شهیدان علیه السلام 🔺این مطلب را نفرمود مخصوص من است، فرمود همه شما اینچنین هستید. فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). نفرمود من نمی کنم، فرمود: هر کس فکر می کند، با کنار نمی آید؛ از همان اول حرف زد. نفرمود که من بیعت نمی کنم! اگر می فرمود اَنَا لا اُبایِعُ، می گفتیم این مخصوص خود امام بود؛ بلکه فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). هر کس حسینی فکر می کند، الی یوم القیامه زیر بار نمی رود؛ این جهانی می شود. اگر می بینید دارد، عاشورا دارد، عاشورا دارد؛ برای اینکه نفرمود این قیام من است یا است یا است یا است، اینها نیست! فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَه http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب اسلامی هم به عاشورا ختم می‌شود اگر... 🎙 ، ۱۳۷۵/۳/۲۰: 💬 جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟! 💬 اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر، جامعه‌ی اسلامی ما کارش به جایی برسد که در زمان امام حسین علیه‌السّلام رسیده بود. 💬 دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پیغمبر شروع شد. ابتدا سابقه‌داران اسلام از امتیازات برخوردار شدند، که بهره‌مندی مالی بیشتر از بیت‌المال، یکی از آن امتیازات بود. در دوران خلیفه‌ی سوم، وضعیت به گونه‌ای شد که برجستگان صحابه‌ی پیغمبر، جزو بزرگترین زمان خود محسوب می‌شدند! ✅ @teribon
قرائتی که از دین ارائه می‌دهد در همه طول تاریخ بوده و اتفاقا همیشه هم طرفدار داشته. حالا الان که آخرالزمان است و دینداری سخت شده هیچ، بابا یک زمان پیامبر خدا به مردمش گفته این یک روز را ماهی نگیرید، بعد انسان راحت‌طلب که حال یک روز کمتر خوردن نداشته زیر بار نرفته! یعنی میخواهم بگویم نه این حرفها خیلی تازه و عجیب است و نه آن خیل طرفداران در بین توده مردم. اما آن چیزی که برای من در این چند روز خیلی خنده‌دار بود، این بود که یکسری از دوستان جوری عوام‌الناس و مخاطب اینستاگرامی را بخاطر تمایل نشان دادن به آقامیری شماتت می‌کنند که انگار قشر فرهیخته و دانشجو و... دارد هر روز مطهری می‌خواند و مصباح مباحثه می‌کند و سرش بجای کانالهای فیکِ اسکرین‌بگیر در کتاب است و... سطحی شدن توده مردم، نتیجه قهری سطحی شدن گروههای مرجع است. به قول «سفر به چزابه» ملاقلی‌پور، فرمانده که برود بنشیند توی سنگر، بقیه جمع می‌کنند برمیگردند شهرشان! آقایانی که جماعت را رام و گوسفند و سر به زیر و بدون تحلیل و بله قربان گو خواستند، حالا چرا تعجب میکنند که حرفهای سطحی آقامیری انقدر راحت دست به دست می‌شود و از خیل شرکت‌کنندگان دوره‌های بصیرت و... یکی هم نمیتواند جوابش را بدهد؟ تازه اگر خودش مریدش نشده باشد! آن روزی که طرح ولایت آیت الله مصباح را علی‌رغم تاکیدات چندباره و محرز حضرت آقا به حاشیه راندید چون تویش نمی‌توانستید برای اردوگاه سیاسی‌تان یارگیری کنید باید فکر مشکل معرفتی دانشجوها را میکردید. آن روزی که پسندیدید تاریخ‌نگاری انقلاب بیفتد دست یک جوانک بی‌ریش که زرتی به این و آن بهایی بودن و یهودی بودن ببندد باید به فکر مشکل فهم تاریخی جوانان می‌افتادید. آن روزی که فهم و انتقاد جوانان حزب اللهی را سرکوب کردید و از چهارتا منبری و خطیب امضا جمع کردید تا کسی علیه لیستتان حرف نزند و هر بار از ترس لولو گفتید به این هلوها رای بدهید و متر و معیار و اصلح و... را بگذارید دم کوزه، باید به فکر مشکل تحلیل سیاسی ما رعیت می‌افتادید! آن روزی که بجای ترویج کتاب و کتابخوانی، اهالی اردوهای بصیرت و دوره‌های آموزشی‌تان را اهل کانال‌های فیک محرمانه و نیمه محرمانه و یه ذره محرمانه و بیا توی سایه و... کردید و پسندیدید بجای کتاب خواندن، اسکرین بخوانند باید فکر امروز را میکردید. حالا حرفهای صد تا یه غاز آقامیری فشار آورده؟ باشد! خلع لباسش که کردید، خلع مودم و موبایلش هم بکنید! کاری کردید که تحلیل‌های غلط و استدلالهای سستی که میتوانست مثل میکروب ضعیف، حکم واکسن را داشته باشد حالا اینطور ترسانده‌تان ✍️ @teribon
🔺️‏از دوطرف به‌جان اندیشه شیعی افتاده‌اند یکطرف به‌اسم جلوگیری از انحراف به‌دنبال مهار انقلابیگری است و نادانسته خط ضداهل‌بیتیِ اشاعره را بالای منبر در ذم عدل و عقل انهم به‌اسم دفاع از ولایت تکرار میکند. 🔺️یکطرف روشنفکری دینی که اندیشه دینی را به مدرنیسم تطبیق میدهد یا اسلام رحمانی ‏بی‌دافعه را برای جلب ممبر ترویج میکند. 🔺️تحجر و تجدد دوسر یک قیچی برای زدن اسلام ناب و تقویت اسلام سنتیند. 🔺️طرف مثلا استاد دانشگاه و حوزه است، با لباس روحانی بالای همان منبری که بهشتی و خامنه‌ای چهل سال پیش به اسلام شیعی دعوت کرده‌اند، قیام و خطبه‌های حسینی را به خروج برای دفاع از‏جامعه مدنی دربرابر دولت تفسیر کرده و جای روضه شعر درنفی استبداد خوانده، اینقدر بیسواد است که اَشِراََ و بَطِراََ و یستشعرون الخزی را غلط غلوط خوانده. 🔺️ دست بردارید از اینکه برداشتهای شخصی و گرایشهای گروهی و تعلقاتتان را بالای منبر به‌اسم دین فریاد کنید و بنیانهای شیعی را تخریب کنید‏ یا حرفی بزنید که این و آن را خوش آید! 🔺️این نتیجه بی‌توجهی به مجتهدان دین‌شناس انقلابی و زمان‌شناس از جانب ما و سکوت خود انهاست که شجره طیبه اندیشه شیعی و نخل انقلاب موریانه زده! افاضل کنار نشسته و کم‌صلاحیتها میداندار شده‌اند. 🔺️این روزها چقدر دل آدم برای امثال حماسه حسینی مطهری،‏عبرتهای عاشورا و عوام‌وخواص اقا، بایدها و نبایدها و مبارزه پیروز بهشتی، حماسه و عرفان و عدالت اجتماعی در پرتو نهضت حسینی جوادی آملی، پس از پنجاه سال شهیدی، به‌ویژه حسین‌ عقل سرخ رحیمپور و... تنگ میشود. 🔺️اندیشه دینی را از متحجران و متجددان کم‌سواد و مدعی نجات دهید! ✍ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "عزای حسین با پول انگلیسی های حق کُش! 🔹 در مقابل سكوت كردين و اونوقت به عزای حسين ع نشستين، شرم نمی‌کنید؟" 🔹ديالوگ ماندگار در سریال دلیران تنگستان 🔺۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد رهبر انقلاب از طرح «سوالات فقهی کمیاب» در گزینشها رهبر معظم انقلاب: 🔹️ «ما یک سابقه‌ی نامطلوبی در امر گزینش از سالهای قبل در جاهای مختلف داشته‌ایم که معیارهای گزینش، معیارهای درستی نبوده؛ فرض کنید مثلاً راجع به فلان مسئله‌ی فقهیِ خیلی کمیاب که از یک فقیه هم آدم بپرسد، معلوم نیست حاضر باشد بتواند جواب بدهد، از یک جوانی بپرسند که اگر جواب نداد، رد بشود؛ این کارها را نکنید. یک گزینش درست و حسابیِ کاملاً خردمندانه و صحیح انجام بگیرد تا با گزینش وارد بشوند.» ۹۹/۰۶/۱۱ ✅ @teribon