eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ رطب خورده، منع رطب کِی کُند؟! 🔺تبلیغ کالای #خارجی می کنند؛ از طرفی خرید کالای خارجی را ضربه کاری به کارگر ایرانی می دانند! 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon
⭕️ #تریبون_مستضعفین درشبکه های اجتماعی: 🔹سروش http://sapp.ir/teribon_ir 🔹ایتا Eitaa.com/teribon_ir 🔹بله ble.im/teribon_ir 🔹آی گپ igap.net/teribon 🔹اینستاگرام https://www.instagram.com/teribon_ir
⭕️چپ کردن چپ های دیروز: حزب توده کاپیتالیسم! 🔺 دیروز، امروز منورالفکر و شده‌اند. وضعیت تراژدیک چپ‌گرایی باعث شد تا افراد زیادی از آن ببرند. بریده‌های چپ‌گرای دیروز، امروز و از منتها الیه یک تراژدی، به اصلی‌ترین کاراکترهای یک کمدی تبدیل شده‌اند. 🔺 پروژه هم در سطح کنش‌گران ذهنی و هم در سطح عاملیت‌های عینی‌اش بر این بریده‌ها استوار است. تفکر نظری این پروژه از جانب کسانی امثال تقویت می‌شود که روزی مروج چپ آلتوسری بودند. در سطح تحلیلی چهره هایی همچون نمونه‌ی کاملی از یک چپ غیرمذهبی و بریده‌ی سابق است‌. در سطح ترویجی اما روزنامه نویسانی همچون مشتی است از خروارها بریده از چپ‌‌گرایی مذهبی. 🔻 در سطح عاملیت‌های بروکراتیک، مدافعان امروز با ته ریش‌هایی در چهره، اغلب کسانی هستند که دیروز با انبوهی از محاسن از محاسن ایده‌های چپ اقتصادی می‌گفتند و دفاع می کردند. کسانی که امروز کوشش زیادی برای برکشیدن حجابی از دین بر روی مفاهیم سرمایه‌داری می‌کند، روزگاری متأثر از فضای دهه چهل، چپ گرایی را پیشه کرده و بعدها با آشکار شدن افول ستاره چپ است که راست می‌شوند. 🔻 آن‌ها در واقع علیه سابقه‌ی خود شوریده‌اند. این ویژگی انسان‌های بریده‌ است که در وضع جدید خود همواره و در همه جا، به مدد تحلیل‌هایی آمیخته با هراس، نشانه‌ای از سابق می جویند. آن‌ها که روزی عالم و آدم را به خاطر ناباوری به کیش چپ‌گرایانه‌ی خود سرزنش می‌کردند، امروز خاطرات سابق خود را چونان کابوسی مرور می‌کنند و همواره حامل سطحی از توهم توطئه هستند و همه چیز را ساخته‌ی چپی‌ها می‌دانند. 🔻 آن‌ها دن‌کیشوت‌وار به جنگ صورتک‌های چپ‌گرایی می‌روند و  همه چیز را مرده‌ریگ حزب توده می‌نامند. غافل از این که هم اینان، التقاط را به مثابه اصلی‌ترین میراث و منشأ حزب توده به ارث برده‌اند. این کار آن‌ها علاوه بر ، از آن‌جا ناشی می‌شود که برای بازتولید خود نیازمند یک دگری رادیکال است. 🔻 به هر روی کسانی که دیروز در منتهای الیه چپ تراژدی می‌آفریدند، امروز در منتها الیه راست بازیگران کمدی هستند اما برای این‌که کار کمدی‌شان بیشتر به چشم بیاید، می‌کوشند تصویری از تراژدی دیروز را همواره پیش چشم قرار بدهند. 🔻 پیش از این خبرنگاری از غنی‌نژاد پرسیده بود: «شما در دوره انقلاب کجای جهان ایستاده بودید؟» و جواب شنیده بود که «این اهمیتی ندارد که من در آن زمان کجا ایستاده بودم»؛ وقتی اصرار کرده بود که «چرا مهم است. موسی غنی‌نژاد در برهه انقلاب 57 چه اندیشه‌ای داشت؟» غنی‌نژاد پاسخ می‌دهد «من، مثل بقیه ضد امپریالیست بودم، اما بعد فهمیدم که اشتباه کرده‌ام.» غنی‌نژاد، «چپ‌گرایی که لیبرال شد»، در دهه‌ی 40 و 50 یک تمام عیار بوده؛ وی درباره‌ی گرایش چپ‌گرایانه‌اش به محمد قوچانی که از او می‌پرسد: «در چپ چه گرایشی داشتید؟ چپ اروپایی؟» پاسخ می‌دهد «نه، نمی‌توانم بگویم. بیشتر چپ مارکسیستی بود. نوعی چپ به اصطلاح که به شوروی و حزب توده متمایل بود.» 🔻 روشنفکری چپ‌گرا در آخرین دوران خود به «دلالی» می‌رسد و به متأخر(کاپیتالیسم) خدمت می‌کند: « که در اثر پیروزی انقلاب به شدت منفعل و مبهوت شده بود، فروپاشی بلوک شرق نیز به حیرت و سردرگمی آن پایان داد، و به دنبال آن، با بازگشت به بستر اصلی روشنفکری، یعنی روشنگری قرن هجدهم، در خدمت و پروژه‌ی ناتمام آن قرار گرفت.» (انواع و ادوار روشنفکری؛ حمید پارسانیا) 🔹امروز خبری از حزب توده‌ی کمونیستی نیست و این کاپیتالیسم است که در ایران، حزب توده‌‌ای وابسته بناکرده است. بازیگران این حزب توده‌ی جدید، همان بازیگران سابقی هستند که در تراژدیِ حزبِ توده‌ی کمونیسم بازی می‌کردند و امروز در کمدیِ کارگردانی می‌کنند. ✍ 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #دعوت_به_پویش حاج سعید قاسمی، فعال جهادی قرارگاه متوسلیان 🔹اگر هر هیأت یک خانه بسازدتا مهر امسال همه زلزله‌زدگان،خانه‌دار می‌شوند 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon
⭕️بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در خصوص حکم صادره برای چهار عدالتخواه شیراز 🔺بر اساس حکم صادره دادگاه تجدید نظر چهار چهره عدالتخواه، دو تن از دبیران اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی (آقایان سلمان کدیور و حسین شهبازی زاده)، عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه (آقای هادی مسعودی) و دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز (آقای مصطفی پورخسروانی)، به دلیل انتقاد به عملکرد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر سر هزینه های انتخابات خبرگان سال 94 و همچنین مطالبه شفافیت از قوه قضائیه در پرونده های مهم ملی به نود و یک روز حبس تعزیری (تا دوسال معلق) و همچنین شش ماه ممنوعیت هرگونه فعالیت سیاسی و حضور در فضای مجازی محکوم شدند. 🔹این حکم و تجارب مشابه دیگر، به خوبی نشان داده که چگونه میشود از ظرفیت قوانین تفسیر پذیر و همگامی دستگاه قضاوت با زورمندان، برای سرکوب عدالت طلبان استفاده کرد. اکنون، از گوشه و کنار کشور خبرهایی در مورد شکایت از طلبه منتقد به اشرافیت امام جمعه ایلام، خبر شکایت امام جمعه شاهین شهر و بسیاری موارد مشابه دیگر نیز به گوش میرسد. 🔺در نتیجه نه فقط برای حمایت از چهره های شریف عدالتخواهی، بلکه برای جلوگیری از تعمیم این رویه، و نیز به تاسی از منطق «لا تَظلِمونَ وَلا تُظلَمونَ» تمام توانمان را برای نقض این حکم _ که مستقیما به حیثیت دستگاه عدلیه نیز لطمه میزند_ به کار خواهیم بست ان شاالله 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چشم طمع به بازار ایران و گوش به حرف آمریکا 🔺گزارشی از مواضع اروپا در قبال ایران 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon
⭕️ گفتم کالای ایرانی نه تولید داخلی! 🔺 برای عید دیدنی با گروهی از مسئولین خدمت رهبر انقلاب رسیدیم. یکی از مسئولین چند جمله ای صحبت کرد وقتی که خواست سال نو را تبریک بگوید گفت: سال حمایت از را تبریک می گویم. رهبر انقلاب بلافاصله فرمودند من نگفتم تولید داخلی گفتم حمایت از . 🔹 انتخاب هوشمندانه شعار حمایت از کالای ایرانی نشان می دهد برندهایی مثل سامسونگ، ال جی، دوو و ... حتی اگر در ایران مونتاژ یا تولید شوند کالای ایرانی به حساب نمی آید بلکه تولید داخلی هستند. بنابراین منظور رهبر انقلاب حمایت از برندهای تمام ایرانی است. 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ نظر رهبر انقلاب در مورد نهی از منکر و حجاب 🔺نهی ازمنکر با زبان خوش، نه از روی نفرت، پذیرای جوان باشید، با روی خوش هم پذیرا باشید 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon
⭕️انتقال از حوزه سیاست به ، راه حل مساله 🔺این گزاره مشهور این روزها متعدد تکرار می شود که وضعیت فعلی بی حجابی حاصل برخورد قهریه با این ناهنجاری اجتماعی است. بر خلاف این نظر معتقدم وضعیت فعلی نه حاصل الزام به بلکه حاصل دیدگاهی است که معتقد بوده است شل فرهنگی یا در امر از جمله در مسائلی مانند و و و می تواند به ابزاری برای سرگرم کردن عامه و مغفول نگه داشتن آن ها از فشارها و مفاسد حاصل از سیاست های آزادسازی اقتصادی پس از جنگ باشد. متفکران مکتب انتقادی مانند کارکرد سرگرمی های فرهنگی را از بی خود بیگانه کردن انسان ها و فراموشي نيازهاي واقعي و اصيل انساني و تقليل يافتن آن‌ها به نيازهايي و می دانند. در دوران پس از جنگ نیز ذیل چنین سیاستی تسامح در امر فرهنگی به سیاست بخش عمده دستگاه اجرایی جمهوری اسلامی تبدیل شد (سیاستی که بعدها نیز تغییر جدی عمومی در آن ایجاد نشد). 🔹بر خلاف تصور رایج شدن و تساهل نسبت به حجاب و امر فرهنگ در جمهوری اسلامی بیش از این که ناشی از تقدم امر یا اولویت دغدغه باشد متاثر از تقدم امر نسبت به فرهنگ در جمهوری اسلامی پس از جنگ است و راه حل مساله نیز در تبدیل مجدد این موضوع از محل تنازع و استفاده سیاسیون به مساله ای فرهنگی است. ضریب دهی به اقلیت بی حجاب در رسانه به ویژه در ایامی مانند و مراسمات ملی و حذف تقریبا کامل صدای مخالفان ولنگاری فرهنگی در صدا و سیما و اغلب رسانه های رسمی نیز تنها در همین چارچوب معنی می یابد. 🔺تاریخ تغییرات جنسی نشان می دهد عقب نشینی فرهنگ عمومی در امر ، همواره مرحله به مرحله و تدریجی بوده و هر وقت هم که حکومت ها و فرهنگ عامه بر اثر فشار اقلیت معمولا صاحب قدرت و رسانه متمایل به این نوع از ها عقب نشینی کرده اند، نه تنها مساله ای حل نشده که فقط انواع جدیدتری از مطالبه توسط همان طبقه اجتماعی باز تولید شده است. به عنوان مثال در غرب اگر چه مساله از مطالبه آزادی بیشتر در پوشش (به ویژه در سال های بعد از جنگ جهانی دوم) آغاز شد اما در تنها اندکی بیش از نیم قرن این جریان تا رسیمت بخشی به برهنگی کامل و ناهنجاری های جدیدی مانند ازدواج ادامه یافت و امروزه مطالبات جدیدی در حوزه ازدواج با محارم و افراد کم سن و سال شکل گرفته و زمزمه هایی نیز در مورد رسمیت ازدواج با حیوانات در حال شکل گیری است. از همین جهت نیز معتقدم الزامی نمودن رعایت حجاب در فضاهای عمومی بعد از انقلاب نشان از درک عمیق از امر اجتماعی بر خلاف خط روشنفکری عوامانه حاکم بر برخی مذهبیون (چه در دوره مذکور و چه امروز) است. 🔺نمونه ای از مطالبه رسمیت بخشی به ارتباط جنسی با کودکان در غرب : Richard Dawkins defends “mild pedophilia,” says it does not cause “lasting harm” https://www.salon.com/2013/09/10/richard_dawkins_defends_mild_pedophilia_says_it_does_not_cause_lasting_harm/ 🔹در واقع سوالی که قائلین به تساهل مطلق در امر فرهنگ باید به آن پاسخ دهند این است که بر فرض که با منطق «استفاده از قوه قهریه در مسائل فرهنگی جواب نمی دهد»، برخورد با اشکال مختلف ناهنجاری های اجتماعی مانند بی حجابی کنار گذاشته شد و به تدریج بروز چنین ناهنجاری هایی تبدیل به عرف پذیرفته شده و شد، آیا شکل های جدیدی از مطالبه عرفی شدن ها در میان همان قشر بروز نخواهد یافت. در این صورت مرز دقیقی که قوه قهریه می تواند بر خلاف منطق مذکور در مقابل آن ورود پیدا کند در طیفی که تا کامل و اخلاقی مطلق امتداد پیدا می کند کجاست؟ ✍ 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon
⭕️ مسئول خرید هواپیماهای پسابرجامی، بعد از آنکه #اروپا و #آمریکا به ایران هواپیما ندادند، استعفا داد و رفت! 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon
⭕️چهارمین هفته «راهپیمایی بازگشت» در غزه با عنوان «جمعه شهدا و اسرا»/تاکنون 2 شهید و دهها زخمی 🔹هنوز صدایی از تشکلهای دانشجویی و حوزه های ایران به گوش نمی رسد!!! 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon
⭕️وحید جلیلی: کسانی که به هنر بی‌اعتنا هستند؛ تیشه به ریشه انقلاب می‌زنند / در پیوند انقلاب و هنر، بحث مرگ و زندگی است. 🔺 در شرایطی که یک عده که خودشان از هم پاشیده‌اند؛ از فروپاشی! و بن‌بست و بحران... حرف می‌زنند، وقتی به واقعیت نگاه می‌کنید در سینما که عرصه تسخیر شده توسط روشنفکرها و غرب‌زده‌ها تلقی می‌شد، چهارتا فیلم همزمان اکران شده. هر چهار تا هم پرفروش و هر چهارتا هم ذیل گفتمان انقلاب. در بیست سال اخیر اولین فیلم سینمایی است که ساواک و سلطنت‌طلبها را زده. غیرت ملی را مطرح کرده. و هم یک جور دیگر. 🔺در علم مدیریت، یعنی کشف و استحصال پایدار در شرایط رقابتی. فیلشاه این مزیت انحصاری را نسبت به فیلم‌های غرب زده دارد که در 800 کشور معرفی شود و برایش بلیط فروخته شود. بله یکسری امکانات هم آن‌ها دارند و ما نداریم. آن‌ها در رسانه قوی هستند، ما ضعیف‌تریم. ولی ما هم امکاناتی داریم که آن‌ها ندارند. مثل همین انگیزه‌های داوطلبانه، همین شور جوانانه‌ی نسل جدید انقلاب که در یک نماز جمعه ۴۰۰ بلیت می‌فروشد. در دیروز فیلشاه سه و نیم میلیون فروخته است. 🔹مثل اینکه عملیات در جریان باشد، ولی مساجدِ پشت جبهه؛ بی‌اعتنا باشند. «کأن لم یکن شیئا مذکورا». در دفاع مقدس، وقتی عملیاتی می‌شد بلافاصله سر چهارراه‌ها و جلوی مسجدها بلندگو می‌گذاشتند، صندوق کمک به جبهه در مساجد راه می‌افتاد، شوری ایجاد می‌شد. الان این عملیات شروع شده است. چهارتا اسکادران سینمای انقلاب فیلم ساخته‌اند. باید پشتیبانی کنیم. بالاخره ما یک وُسعی داریم. انگار درکی نداریم چه اتفاق بزرگی افتاده. 🔹 بلیط‌فروشی در نماز جمعه بهترین مثال است. چرا در و و و نشده است؟ این مشکل است. نه ربطی به تهیه‌کننده دارد، نه کس دیگری. در تبریز هم پای کار آمده است. باید فقط دراستان های آذری؛ سه چهار میلیاردتومن فروش می‌کرد. 🔹 ما باید در لحظه؛ تشخیص بدهیم چه کنیم. شماها باید افسران جنگ نرم باشید. همه می‌گویند «ما همه سرباز توییم خامنه‌ای». آقا می‌گوید من می‌خواهم باشید! ما می‌گوییم نه، می‌خواهیم باشیم! می‌گوید من افسر می‌خواهم که خودش بفهمد، کند که چه کند. افسر جنگ نرم باید بفهمد که اگر به وقت شام 30 میلیارد بفروشد انقلابی در سینمای ایران به وجود خواهد آمد. اگر به وقت شام 30 میلیارد فروش کند یعنی تیر خلاص به . و شوق این را داشته باشید که این هدف محقق شود. و این خیلی دور از دسترس نیست و شدنی است. 🔹ما الان می‌توانیم خودمان را معطل آسیب‌شناسی ستادها کنیم، ولی می‌توانیم هم بگوییم . این را متناسب با فرصت‌های فوری و از دست‌رونده، هدف عملیاتی خود قرار دهید. بعد ساز و کارهایش را بچینید و ابتکار کنید. اگر قرار است به وقت شام 30 میلیارد بفروشد باید چه کار کنیم. بعد دیگر به معنای واقعی کلمه؛ کار شبانه‌روزی و جبهه‌ای می‌شود. امروز یک کار خوبی کرده است. همه برویم زیر علمش سینه بزنیم تا این پرچم برافراشته شود. 🔺همین تجربه صومعه‌سرا را گسترش دهید. مشابه صومعه‌سرا ما حداقل 300 تا شهر داریم. به راحتی همین اکران‌های مردمی می‌تواند میلیاردها تومان به فروش فیلم اضافه کند. جریان روشنفکری این را ندارد، این همه آدم داوطلب و با انگیزه ندارد. از نظر کمّی هم ما بیشتریم. 🔹 این جمله‌ی آقا را که در زمان ریاست جمهوری گفته‌اند و پس نگرفته‌اند باید سر در بزنیم که هیچ انقلابی اگر با هنر آمیخته نشود ماندگار نخواهد شد. یعنی در پیوند انقلاب و هنر، بحث مرگ و زندگی است. بحث مستحب نیست که به شعر و موسیقی و گرافیک و داستان انقلاب اعتنا کردی یا نکردی، به سینمای انقلاب اعتنا کردی یا نکردی؛ فرقی نمی‌کند و ربطی به انقلابی بودن ندارد! کسانی که وسعش را دارند اما به هنر بی‌اعتنا هستند دارند تیشه به ریشه انقلاب می‌زنند. 🔺 مصداقش چه است؟ در همین سه چهار سال این همه فیلم خوب آمده است، چند تا از بچه‌بسیجی‌ها احساس وظیفه کرده‌اند؟ حداکثر در حد یک کار مستحب دیده‌اند! گفته‌اند اگر اعتکاف یا راهیان‌نور برویم بهتر است. که هیچ، واجب کفایی هم نمی‌بینند. از 80 میلیون، حداکثر دومیلیون می‌روند سینما. 78 میلیون نفر به هر دلیلی سینما نمی‌روند. اگر ما در کنار دو میلیون فعلی، دو میلیون نفر را به هنر انقلاب علاقه‌مند کنیم؛ برده‌ایم. کاری که با وجود این همه آثار خوب و جذاب اما ناشناخته و بی‌پشتیبان؛ سخت هم نیست و فقط همت لازم دارد. ✅ سخنان در جمع اعضای دبیرخانه 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon