eitaa logo
طلاب الکریمه
12.2هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻تاریخچه نظام آموزشی ایران به روایت یک یهودی متعصب! انتشار ترجمه کتاب «نظام آموزشی و ساختن ایران مدرن» نوشته دیوید مناشری با حمایت «Eduction and the making of modern iran» نوشته در سال ۱۹۹۲ انتشار یافت و در سال ۱۳۹۶ با عنوان «نظام آموزشی و ساختن ایران مدرن» توسط آقایان بادامچی و مصلح، و به سفارش کمیسیون تعلیم و تربیت ترجمه شده است. فارغ از محتوای جهت دار و بسیار مخدوش این اثر، تصریح نویسنده به حمایت مالی و معنوی نهادهای صهیونیستی و کانون های اسرائیلی در تدوین این اثر، از نکات عجیبی است که انگار برای متولیان ترجمه و نشر و متولیان فرهنگی کشور اصلا حساسیت برانگیز نبوده است!! به عنوان نمونه مناشری در پیش گفتار کتاب خود از تشکر ویژه عمل آورده است. لوبرانی چهره صهیونیست شناخته شده ای است که در دهه پنجاه، بیش از پنج سال سفیر رژیم جعلی اسرائیل در ایران بوده است! حمایت مالی بنیاد فورد(بنیاد امنای اسرائیلی) و بنیاد فول برایت(بنیاد آموزشی آمریکا_اسرائیل) در انجام تحقیقات طولانی این اثر(از ۵۳ تا ۷۱) بسیار عجیب و قابل تأمل است. چرا چند نهاد صهیونیستی باید این حجم از حمایت مالی را برای تدوین تاریخچه نظام آموزشی مدرن ایران هزینه کنند؟! آیا خروجی چنین پژوهش هایی خالی از اغراض سیاسی و فکری است؟! چرا بجای هزینه کرد بیت المال برای ترویج پژوهش های مغرضانه دشمنان، چنین پروژه هایی مستقلا در داخل ایران و به دست اندیشوران متعهد مسلمان انجام نمی شود. ❄️در جای جای کتاب، با دقتی مثال زدنی، تلاش شده فرایند انتقال مرجعیت آموزشی کشور از حوزه های علمیه، به روشنفکران غربگرا، مورد تأکید قرار گیرد. با این وجود از چه رو حوزه علمیه تا کنون ایجابا و نفیا در مورد تاریخ قرن ها فعالیت گسترده خود در عرصه آموزش و پرورش، اثری تولید نکرده است؟!! ❄️با پیروزی انقلاب اسلامی که به تصریح مناشری، فلسفه سیاسی کشور گردش بنیادین یافت و طبیعی بود که سیاست های آموزشی نیز تغییر یابد! ❄️این پروژه نشان داد مخالفان جمهوری اسلامی و تشیع، تا چه اندازه به سیاستگذاری کلان آموزش و پرورش ایران حساسیت دارند و تلاش دارند روایت های تاریخی و دیدگاه های آموزشی مطلوب خود را در بدنه تصمیم سازی عالی نظام اسلامی نهادینه سازند. نقل از روزنه @tollabolkarimeh 🌷
🔻 آیت الله فاضل لنکرانی: ✳️ دشمن برای از بین بردن انقلاب و صدمه به دین از راه حجاب وارد شده است 🔸 امروز دشمن برای از بین بردن انقلاب و صدمه زدن به دین از راه مسأله حجاب وارد شده است و با مسائل ساختگی همچون «حجاب اجباری» به تبلیغات سوء می پردازند 🔸 رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه خواهران طلبه باید بر همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و عقلانی حجاب مسلط باشند تا بتوانند شبهات جوانان را پاسخ دهند، مطرح کرد: امروز جریان فمینیسم در تلاش است تا مسأله حجاب را تضعیف کند و خواهران طلبه باید با تبیین حجاب در جامعه به صورت مستدل و مبرهن جلوی اقدامات آنها را بگیرند. 🔸 امروز وظیفه خواهران طلبه در برخی زمینه ها همچون حجاب و عفاف به مراتب از برادران بیشتر است و باید با مطالعه بسیار و پژوهش های علمی بتوانند از حریم دین حراست کنند. 🔸 امروز ما وظیفه داریم به صورت کامل حقایق دین را بشناسیم و آنها را به دیگران بشناسانیم؛ امروز نیازمند کارشناسان حقیقی و واقعی دین هستیم که به صورت کامل بر مسائل دینی مسلط باشد و بتواند به شبهات پاسخ دهد. ➕ بیشتر بخوانید: http://kowsarnews.ir/news/view/78962 @tollabolkarimeh 🌷
💢ولایت فقیه در رأس ارزش‌های قرآنی قرار دارد/ رهبری با فقاهت پویا انقلاب را پیش می‌برند 📌آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی، در جمع تعدادی از فعالان فضای مجازی حوزوی به تبیین نقش مهم حوزویان در حفاظت و صیانت از دستاوردهای انقلاب پرداخت و اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه طلبه در قبال نظام دفاع از ارزش‌های انقلاب است. 🔹یکی از ارزش‌های مختص انقلاب اسلامی «ولایت فقیه» است. ولایت فقیه در رأس ارزش‌های نه تنها شیعی بلکه قرآنی قرار دارد. زیرا این اصل، ریشه در قرآن دارد که به فرموده امام(ره) از ضروریات شمرده می‌شود. 🔹متأسفانه برخی که درس دین هم خوانده‌اند گمان می‌کنند در مسائل و معاهدات بین‌المللی مانند برجام، 2030، اف ای تی اف که قراردادهای بین‌المللی هستند، ولی فقیه نمی‌تواند دخالت کند. این‌ها ولایت فقیه را نفهمیده‌اند. شاید در لفظ و بیان دم از ولایت فقیه بزنند ولی ماهیت و حقیقت ولایت فقیه را نفهمیده‌اند. 🔹مقام معظم رهبری دقیقاً در خط نور ولایت و فقاهت پویا، زنده و فعال انجام وظیفه کرده و مسئولیت خطیر رهبری را بر عهده گرفته‌اند، در این شرایط وظیفه حوزویان حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/95Vo5 @tollabolkarimeh 🌷
🔲 به مناسبت ایام درگذشت عالم مجاهد مشروعه خواه اصفهان، آیت الله حاج آقا محمد تقی نجفی اصفهانی(معروف به آقا نجفی از دوستان مرجع شهید نوری) رضوان الله تعالی علیهما / ۱۴ تیرماه ۱۲۹۳ شمسی 🔴 آیت‌الله [شیخ لطف الله] صافی گلپایگانی از پدرشان آیت‌الله شیخ محمدجواد صافی که از یاران مرجع شهید نوری بود، نقل کردند: هنگامی که در اواخر حیات مرحوم آقانجفی به ملاقتشان رفتم، از چگونگی شهادت[مرجع شهید، علامه] شیخ فضل‌الله نوری اعلی الله مقامه[زعیم نهضت مشروطه طلبان مشروعه خواه] سؤال کردند. من شروع به نقل وقایعِ منجر به شهادت ایشان کردم، در هنگام نقل من، ایشان[آقانجفی] های‌های گریه می‌کرد. در نقلی دیگر، آیت‌الله العظمی شیخ‌محمدعلی اراکی بیان کردند: در زمان درگیری‌های مشروطیت و اختلاف میان مشروعه[اسلام]‌خواهان با مشروطه‌خواهان جریان انگلیسی، آقانجفی برای مرحوم [مرجع شهید علامه] شیخ فضل‌الله نوری کاغذی نوشته بودند و گفته بودند من برای جان شما بیمناکم و در آیات و روایات که مطالعه نموده‌ام و دقت کرده‌ام، احتمال می‌دهم مصداق آن کسی که "شهید" می‌شود، شما باشید. ایشان جواب داده بودند: من هم این‌هایی را که فرموده‌اید، مطالعه کرده و دیده‌ام. "امیدوارم که مصداق آن، من باشم" ندای اصفهان/ از مقاله محمد علی فولادگر 🔶 زندگینامه آقا نجفی اصفهانی(ره)/ موسسه مطالعات و پژوهش هاي سياسي👇 http://ir-psri.com/?page=ViewNews&NewsID=5898&cat=7 @tollabolkarimeh 🌷
🔴 ایام صدورحکم جهاد آیت الله محمد تقی شیرازی (میرزای دوم) علیه اشغالگری انگلیس در عراق باهم رزمی آیات، آقا سید مصطفی کاشانی، آقا سیدابوالقاسم کاشانی، آقا سید محمد تقی خوانساری، آقا مهدی خالصی، آقا سید محمد یزدی، آقا باقر زنجانی و.. رضوان الله تعالی علیهم ۱۲۹۹ش 💠 امام خمینی(رضوان الله) میرزا محمدتقی شیرازی سلام الله علیه با یک فتوا عراق را از حلقوم انگلستان بیرون کشید! ۵۸/۳/۲۶ وقتیکه انگلیس‌ها به عراق تجاوز کردند و عراق را در معرض استعمار قرار داده بودند، یک پیر مرد به مردم حکم دفاع داد و قیام کردند مردم و ملت عراق را نجات دادند. این یک قدرتی بود از یک پیرمرد، و آن میرزای شیرازی دوم، مرحوم آقا میرزا محمدتقی رضوان الله علیه بود! ۵۹/۸/۲۶ 💠 امام خامنه ای(حفظه الله) فتوای میرزای شیرازی دوم در مقابله با انگلیسیها، و فتوای تحریم انتخابات قلابی انگلیسیها در عراق، نمونه حضور علما در سیاست است! ۷۰/۱۲/۱۴ 🔸 زندگینامه آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی(میرزای دوم) ره/👇 https://hawzah.net/fa/Article/View/6428/ @tollabolkarimeh 🌷
♨️گرفتن وجوهات پس از فوت یک مرجع، موجب وهن مرجعیت خواهد شد! 🔳انتقاد "آیت الله مکارم شیرازی" از ادامه فعالیت های برخی بیوت پس از فوت مراجع تقلید: 🔸یکی از سنت های حسنه ای که در میان مراجع و برزگان دین وجود داشته، تعطیلی دفاتر این مراجع پس از رحلت ایشان بوده است، که این روند در چند سال اخیر و پس از رحلت چند تن از مراجع عظام تقلید با نوعی خلل روبرو شده است. 🔸پس از درگذشت چند تن از مراجع تقلید در سالهای گذشته، شاهد ادامه فعالیت دفاتر آنها توسط بستگان آنها بودیم، اما طبق روال گذشتگان، سنت بر این استوار بود که همزمان با درگذشت مرجع، دفاتر آنها نیز تعطیل می شد و تنها یک دفتر برای رجوع مقلدان برای دریافت پاسخ سوالهای شرعی ادامه کار می داد. 🔸ادامه فعالیت این دفاتر به دلیل دریافت برخی وجوهات موجب وهن مرجعیت خواهد شد و به این دلیل رسم بر آن است که دفاتر مراجع تعطیل و حتی مهرها نیز شکسته می شود. 🔸براساس سنت سلف گذشتگان، بزرگان و مرجعیت شیعه، سنت بر این بوده پس از درگذشت مرجعی، تمام برنامه‌ها مرجعیت در دفاتر این مرجع تعطیل می‌شد و مهرها را می‌شکسند و این روش را بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله حکیم و آیت‌الله بروجردی انجام دادند ما نیز باید بر همین سنت عمل نماییم. 🔸من در وصیت‌نامه خود نوشته‌ام که من از دنیا رفتم تمام دفاتر شهرستان‌ها تعطیل و مهرها را بشکنند و دفاتر شهرستان‌ها زیر نظر مدیریت حوزه فروخته و تبدیل به مدرسه علمیه شود تا طلاب در آن تحصیل کنند و وجوهات را در اسرع وقت به طلاب بدهند و تنها دفتر قم را برای نشر آثار و کتب نگهد‌ارند. @tollabolkarimeh 🌷
🔻من دخترم... دختری مسلمان! من دخترم… دختری از جنس بلور، همطراز نور، پُر وجود و پُر سرور، پرتوی از تلألؤ حور، پُر غرور در مقابل چَشمانی که نامحرم می‌خوانندشان! من از جنس آن بانوئی‌ام که رحمت عالمیانم، امّ ابیها می‌خواندش… من از جنس آن دختری هستم که محل جلوسش زانوان احمد و مصطفای خداوندی بود… من از جنس فاطمه‌ای هستم که سیب بهشتی، عِطر از سینه‌اش طلب می‌نمود… گلهای همیشه بهار حیاط مادربزرگ هم توان رقابت با طراوت پیچیده در حیای دخترانه‌ام را ندارند… شاید تنها دماوند بتواند غرور مقدسم را درک کند؛ آن زمان که زیبائی های خداوندی‌ام را در لابلای چادر عفت و حیا می‌پوشانم! من دخترم… دختری مسلمان! پدرانه‌های پدرم مرا سیراب از محبت اغیار می‌کند و رفاقت‌های برادرم، بی‌نیاز می‌کند مرا از طلب توجه جنس مخالف در کوی و بازار! ملاک بلوغ عقلی‌ام را درآمدن دندان عقل نمی‌دانم؛ بلکه برق نگاه از سر رضایت شماست مادر، که مرا به خودباوری می‌رساند! آنقدر ز دامان عفیف و پُر زمهر مادرم دانستنی‌ها کسب نمودم که دیگر نیازم به سمت “ادب از که آموختی ز بی‌ادبان” نمی‌رود… دختری که ظرافت‌های خانه‌داری‌اش، عِطر کدبانوگری‌های مادرش را می‌دهد… آماده برای همسر شدن… جنس دخترانه من آن قدر ترد و لطیف است که حتی صدای پای گامهایم نیز می‌تواند سرهای اغیار را به سمتم بکشاند… که حتی طنین صدایم نیز ممکن است دلها را بلرزاند؛ اما زینب سلام‌الله‌علیها، دخت امیرِ مؤمنان مقتدای من است؛ صلابت در نوای من است… حُجب همراه حیا در نگاه من است… آزادگیِ در پس معجر پناهگاه من است… آری، دختر حیدر کرار مقتدای من است… زینب سلام الله علیها ، بانوی تمام عیار من است… من دخترم… دختری مسلمان… ✍به قلم @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتخابات عمومی در کشور ما جزو کم‌نظیرترین انتخابات‌ها در تمام دنیا و در کشورهای مختلف است. تقریباً همه‌ی سال‌ها و اخیراً هر دوسال یک بار، انتخابات انجام می‌گیرد. در انتخابات همه آزادند، همه شرکت می‌کنند، با شور و شوق هم ملّت ما شرکت می‌کنند. شما ملاحظه کنید در این چهل سال، دولت‌هایی که با انتخاب مردم سرِ کار آمدند، دارای گرایش‌های مختلف بودند؛ یک‌وقت گرایش به نوعِ سیاستی داشتند، یک‌وقت گرایش به ضدّ آن داشتند؛ همه‌ی این‌ها را مردم انتخاب کردند. مردم‌سالاری در کشور ما مستقر است. ما در انتخابات‌های خودمان نگذاشتیم یک روز تأخیر بشود، حتّی در دوران جنگ. ۱۳۹۷/۱/۱ @tollabolkarimeh 🌷
🔻حج_سیاسی 📛 بدون برائت از مشرکین، حج ما، حج نیست 📛 ⛔️ ممکن نیست حجاج ما به حج بروند و دست به تظاهرات علیه #استکبار_جهانی نزنند. 💠 اصولاً #برائت_از_مشرکین از #وظایف_سیاسی_حج است و بدون آن، حج ما حج نیست. آل سعود بدانند اگر غیر از این عمل کنند، در مقابل تمام مسلمین دنیا ایستاده‌اند و اگر صحیح و درست عمل کنند به نفع خودشان است. 🌐 ۱۳۶۷/۰۱/۲۲ #امام_خمینی #حج_سیاسی #برائت_از_مشرکین @tollabolkarimeh 🌷
♦️از صبر استراتژیک تا نبرد استراتژیک چهار سال قبل سعودیهای مغرور با حمایت آمریکا به یمن حمله کردند، یمن را از زمین و هوا و دریا محاصره نمودند، به هواپیماهای ایران اجازه فرود در فرودگاه های این کشور را ندادند، تا این گونه مانع کمک های ایران به یمن شوند و به راحتی پیروز این نبرد نابرابر شوند. در آن ایام لاجرم استراتژی جبهه مقاومت این شد که به جای انتقال تجهیزات به یمن، دانش ساخت تجهیزات و رزم جنگی در شرایط سخت را آموزش دهند و رزمندگان مقاوم یمنی در مرحله «صبر استراتژیک» این استراتژی را به خوبی عملیاتی کردند و چهار سال مقاومت جانانه آنها؛ مانع پیروزی سعودیها و مزدورانشان شد. صبر استراتژیک کلید واژه ای بود که سید حسن نصرالله چندین بار بر آن تاکید کردند. اما چند صباحی است که مقاومت یمن، از مرحله صبر استراتژیک وارد مرحله «نبرد استراتژیک» شده است. مرحله ای که مهمترین هدف آن حملات تاکتیکی و هدفمند به فرودگاه ها، بنادر و پایگاه های نظامی عربستان و امارات است. این حملات تا زمانی ادامه خواهد داشت که فرودگاه های یمن بازگشایی شود و با بازگشایی فرودگاه های یمن، مرحله بعدی عملیات یعنی حضور تجهیزات و نیروهای تازه نفس جبهه مقاومت که به تازگی از نبرد عراق و سوریه فارغ شده اند، آغاز خواهد شد و این به معنای پایان عمر آل سعود و آل صهیون در منطقه خواهد بود. چیزی تا یک فتح راهبردی و استراتژیک دیگر برای جبهه مقاومت نمانده است. اللهم انصر الاسلام و المسلمین و اخذل الکفار و المنافقین نقل از بینش راهبردی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 طلبه‌های فیک، سربازان جدید جنگ روانی! 🔸از فیک نیوزها تا اکانت‌های فیک! در این کلیپ از یکی دیگر از پروژه های دشمن و پیاده نظام داخلی اش علیه حوزه های علمیه و روحانیت پرده برداری می شود... @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رشته توئیت محمد حسین صبوری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی @tollabolkarimeh 🌷
🔴 مقصر خواص طرفدار حق هستند! امام خامنه ای: مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه میکنم، میبینم و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی. شریح قاضی که جزو بنی‌امیّه نبود! کسی بود که میفهمید حق با کیست. میفهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ی او اطراف قصر عبیدالله زیاد را به کنترل خود درآوردند. ابن زیاد ترسید. آنها میگفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح دید هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمیآیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟! شریح قاضی گفت: میخواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آن‌جا حضور داشت و ! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما میگوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام میداد، تاریخ عوض میشد. اگر شریح به مردم میگفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیدالله قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها میریختند و هانی را نجات میدادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا میکردند، روحیه مییافتند، دارالاماره را محاصره میکردند، عبیدالله را میگرفتند؛ یا میکشتند و یا میفرستادند میرفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام میشد و دیگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمیافتاد! اگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمیافتاد؛ یعنی امام حسین علیه‌السّلام به حکومت میرسید. حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول میکشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد. ✍🏻مقاومت در قم : از اول انقلاب روز بدون فساد در جمهوری اسلامی نداشته ایم ، ولی در کارنامه ی خیلی از خواص طرفدار حق یک قیام علنی و با صدای رسا علیه فساد ندیده ایم. افراد مرضی طرفین که اغلب این شکل افراد خروجی حوزه است . @tollabolkarimeh 🌷
🔻پاسدا‌شت چهاردهم تیر، روز قلم: "ن و القلم و ما یسطرون" روز چهاردهم تیرماه، به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان "روز قلم" در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است. روز قلم، بهانه‌ای است برای یادآوری منزلت، قداست و حرمت قلم. در بیان ارزش، جایگاه و اهمیت قلم همان بس که قرآن فرموده است: «ن والقلم و ما یسطرون؛ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد» و چه زیبا و بزرگ است این قلم که خداوند به آن سوگند یاد می‌کند. هویت، چیستی و «قلمرو قلم» بسیار گسترده‌تر از آن است که در بیان بگنجد. هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی، آرامش، معرفت، شناخت ریشه در قلم دارد. قلم‌ ترسیم‌کننده‌ خطوط‌ فکری‌، سیاسی‌، اجتماعی‌ و ادبی‌ است‌. انتقال‌دهنده‌ «فکر و فرهنگ»‌ به‌ نسل‌های‌ حاضر و آینده‌ است‌. حلقه‌ وصل‌ فرهنگ‌ها و اندیشه‌هاست‌. قلم‌ ترجمان‌ فکر، هنر، اندیشه‌ و پرده‌گشای‌ راز آفرینش‌ است‌. هدایتگر عقل‌ها و مغزهاست. قلم، تخریب می‌کند. می‌سازد. واقعیت‌ها را آشکار می‌کند. آشکارها را نهان می‌کند. به واقع قلم، معجزه‌ای است جاودان! در یک کلام، قلم نمایشگاه توانمندی‌های اندیشمندان بوده و هست. امیر بیان، حضرت علی(ع) در این مورد می‌فرماید: "اندیشه‌های دانشمندان، به بلندای قدرت قلم‌هاشان است." نقش قلم از نقش زبان، شمشیر، درهم و دینار، شهرت و فرزند بیشتر است. زیرا قلم تجربه قرنها را به هم منتقل می‌کند و فرهنگ را رشد می‌دهد. افراد را با قلم می‌توان خواب یا بیدار کرد. ملّتى را می‌توان با قلم، عزیز یا ذلیل کرد. قلم یک فریاد ساکت است. قلم سند رسمى و گزارشگر تاریخ است. فرمودند: در میان تمام صداها، سه صدا امتیاز دارد: صداى قلم دانشمندان، صداى پاى مجاهدان و صداى چرخ ریسندگان. آرى، امّتى عزیز است که علم و قدرت و اقتصادش پویا باشد و اگر امروز بخواهیم این سه صدا را نقل کنیم، باید بگوییم: صداى چاپخانه، توپخانه و کارخانه، یعنى «قدرت فرهنگى، نظامى و اقتصادى» پس بهوش باشید یاران قائم (عج) که حراست کنیم، هم‌زمان سه صدا را در این انتظارِ سبز! جان کلام قلم‌های نویسندگان حقیقت‌گرا و فضیلت‌خواه و واقع‌بین، عامل بقای قدرت سالم در حکومت‌اند و هرگز حکومت سالم به جنگ اهل قلم نمی‌رود و در حکومت سالم، شمشیر و سرنیزه در مقابل "قلم" قرار نمی‌گیرد. به فرموده حضرت امام (ره) قلم‌ها اگر در دنیا برای خدا و برای خلق خدا به کار بیفتد، مسلسل‌ها کنار می‌رود، و اگر برای خدا و برای خلق خدا نباشد مسلسل‌ساز می‌شود. همچنین، امام شهدا فرمود: شهدا را قلم‌ها می‌سازند و قلم‌ها هستند که شهید پرورند. پس امروز قلم را و صاحب قلم را رسالتی است بس شگرف و تعهد‌آور! به واسطۀ قلم و کتابت، این‌همه علوم در دسترس ماست و اگر احیاناً قلمى نبود و نوشته‌اى در ‌‌‌‌‌‌عالم وجود، صورت تحقّق به خود نمى‌گرفت این عالم فعلى ما در پهناى ظلمت و جهل و کورى باطنى گرفتار، و در امواج دلهره‌آمیز لُجّه‌هاى غامره و گردابهاى ژرف دریاى تاریکى غوطه‌ور بود. به این «قلم» سوگندی یاد شده که از سوگندهای معجزه آسای قرآن کریم است. پس سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تکیه بر قلم، تکیه بر سند و استدلال است. رابطه با قلم رابطه با علم است. الحَمْدُ لِلّهِ وَحْدَه که چنین پروردگارى انسان را بیافرید، و وى را به نیروى علم به وسیلۀ قلم و کتابت بیاراست. الحمد لله شکراً ✍ به قلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا فرهنگ #کار_جمعى در جامعه‌ى ما ضعیف است؟ این یک آسیب است. با اینکه کار جمعى را غربى‌ها به اسم خودشان ثبت کرده‌اند، اما اسلام خیلى قبل از اینها گفته است: «تعاونوا على البرّ و التّقوى»، یا: «واعتصموا بحبل الله جمیعا». یعنى حتّى اعتصام به حبل‌الله هم باید دسته‌جمعى باشد؛ «و لا تفرّقوا». ۹۱/۷/۲۳ 🔹امام خامنه‌ای @tollabolkarimeh 🌷
آیت‌الله مصباح یزدی: 🔸مشکلات سال‌های اخیر کشور ناشی از عدم انتخاب «اصلح» بوده است. 🔸سهم‌خواهی یعنی دنیاطلبی، یعنی اگر من می‌دانم فردی از یک گروه دیگر اصلح است، به او ر‌أی ندهم بلکه به هم‌گروهی خود رأی بدهم. اما چرا او را انتخاب نکنم؟! فردا که خودم بخواهم رأی بدهم اگر به او رأی ندهم چه حجتی پیش خدا دارم؟! @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 حجت الاسلام رهدار: شورای عالی فقهی وزارت نفت یک طلبه پایه 7 است❗️ @tollabolkarimeh 🌷
📎🔹️رئیس‌دادگاه انقلاب تهران: دریافت‌کنندگان پول برای ترویج بی‌حجابی تفاوتی با جاسوس ندارند 🔸رئیس‌دادگاه‌ انقلاب اسلامی تهران گفت: فردی که برای دریافت پول بی‌حجابی و بی‌عفتی را در جامعه ترویج می‌دهد، با جاسوس هیچ تفاوتی ندارد یعنی هر دو به نظام ضربه می‌زنند. ▫حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که «امروز در بیشتر کشورها رعایت حجاب از دولت مطالبه می‌شود چرا در جامعه کنونی ایران برخی به بد‌حجابی روی آورده‌اند؟»، گفت: تبلیغات سوء که از طرف کشورهای غربی بر علیه دین مبین اسلام انجام می‌شود سبب رشد بی‌حجابی و بدحجابی در کشور ما شده است. غضنفرآبادی اظهار داشت: باید جلوی این تهاجم فرهنگی گرفته شود تا مردم تحت تاثیر آن قرار نگیرند زیرا با هجوم مد و لباسی که در سطح جامعه رواج پیدا کرده است، افرادی که دارای اعتقادات کامل نیستند هم با این موج هماهنگ می‌شوند. وی با بیان اینکه بخشی از فساد جامعه در اثر تمایل به‌اشرافی‌گری است، عنوان داشت: بخش دیگر فساد ناشی از این است که برخی مسئولان وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند؛ از جمله کمرنگ شدن احساس مسئولیت در زمینه عفاف و حجاب مدارس دخترانه، نمود آن است. رئیس‌دادگاه انقلاب اسلامی افزود: متأسفانه برخی افراد فریب شعارهایی نظیر «حجاب اجباری نیست» را خورده‌اند در حالی که این گونه شعارها بسیار غیر تخصصی و صرفاً سیاسی است. غضنفرآبادی با بیان اینکه در زمینه حجاب و عفاف فعالیت‌های فرهنگی کمرنگ انجام شده است، اظهار داشت: با وجود این جامعه باید در زمینه حجاب و سایر مسائل، قانون‌مدار و قانون‌محور باشد که متأسفانه چنین نیست؛ رعایت حجاب و امر به معروف نباید صرفاً به فعالیت‌های فرهنگی محدود شود بلکه باید با هنجارشکن‌های عفاف و حجاب برخورد صورت گیرد. وی ادامه داد: در زمینه حجاب و عفاف افزون بر کار فرهنگی باید با افراد مزدور برخورد قاطع شود زیرا فردی که جاسوسی بر علیه نظام اسلامی می‌کند با کسی که برای دریافت پول بی‌حجاب و بی‌عفتی را در جامعه ترویج می‌دهد هیچ تفاوتی وجود ندارد هر دوی آنها به جامعه اسلامی ایران آسیب وارد می‌کنند. ‌‌ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| صداوسیما، به دنبال تقدّس زدایی از دین و روحانیّت ایت‌الله حامد وفسی @tollabolkarimeh 🌷
✨﷽✨ 🔹 ؟ 🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟ 🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟ شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بی‌دینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟ به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش می‌کند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود. اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید. 🔹بدحجاب تر؟ گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزش‌‌ها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیت‌سنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد. این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل می‌کند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد. بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی. حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند. 🔹خطای تحلیل ایستا تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل می‌گیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمه‌های شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است. 🔹حجاب پرقدرت نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و یک اعتقاد راستین به مبارزه و است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟ نقل از جامع مبلغین @tollabolkarimeh 🌷
جریان روشنفکری دغدغه دینی ندارند! 🔴 حجت الاسلام مریجی با اشاره این فرمایش مقام معظم رهبری که "روشنفکری در ایران، بیمار متولد شده است"، گفت: در هم اوضاع به همین منوال است؛ یعنی من معتقدم در حوزه علمیه هم روشنفکری مبتلای به این بیماری شده است. البته اعتقاد دارم میزان بیماری روشنفکری در حوزه، کمتر از فضای روشنفکری غیرحوزوی است. روشنفکری در حوزه به معنای اصطلاحی خود حوزه، در حال گذار است. اساسا ما باید روشنفکری دینی را در قالب حوزه تعریف کنیم؛ چون اگر بخواهیم روشنفکری را در قالب چهارچوب‌های خارج از حوزه تعریف کنیم، حتی کسانی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری هم در این قالب جا نمی‌گیرند. میرزا ملکم خان می‌گوید ما تلاش کردیم همه آنچه که اندیشه غربی بیان می‌کند را در لفافه دین مطرح کنیم. این مسئله‌ای که ملکم خان مطرح می‌کند بیانگر این است که جریان مذکور اساسا ندارد؛ بلکه دغدغه‌اش حاکم کردن اندیشه غربی با ظاهر دینی است. یعنی نظیر همان کاری که در دوره انجام شد. معاویه، جاهلیت نو را بر منبر و از طریق منبر ارائه کرد. بنابراین ما باید تعریف روشنفکری و نواندیشی دینی را در خود قالب تعریف کنیم. به نظر من مسئله در حوزه، در حال شکل‌گیری است؛ ولی روند حرکت آن کند است. البته این را باید گفت که برخی از کسانی که ‌می‌خواستند وارد مقوله نواندیشی دینی بشوند، دچار آفت شدند. نقل از حجره @tollabolkarimeh 🌷
حملات سازماندهی شده به سریال #گاندو هرچی خواستن حمله نکنن به این سریال تا ضریب بهش ندن دیدن نمیشه داره جای خودش و پیدا میکنه مجبور شدن مستقیم بیان جلو جالب تر اینکه همشون میگن کی نگاه میکنه به این سریال ولی دقیق تر از ما نگاه میکنن و ایراد میگیرن "طاها باقری" @tollabolkarimeh 🌷