#شب_قدر
هر قدر هم مردم ناراحت باشند و غصه دار، آدم از آنها چیزی نمی پرسد!
لابد در خانه دعوا کرده اند، شاید هم کسی چیزی گفته!
چه بدانم؟
اما وقتی کسی گریه می کند، دیگر کسی از کنارش بی تفاوت رد نمی شود!
حتما کارش به جای باریک کشیده،
یا کارد به استخوانش رسیده!
شاید هم کار از کار گذشته!
خدایا! ما هم غیر از اشک چشم چیزی نداشتیم جهت عذر خواهی به در خانه ات بیاوریم!
✍️ به قلم: طرید
@tollabolkarimeh
4_6044092499662734543.apk
13.3M
#نرمافزار
#تفسیر_نور
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج آقا #مجتبی_تهرانی ره:
💢خدایا عفو کن! شتر دیدی ندیدی ...
در شب قدر
در خواست ما از خدا دو چیز است:
1⃣ترمیم نسبت به گذشته
2⃣ترسیم خوب نسبت به آینده
@tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز بیست و یکم ماه مبارک🌼
🌷اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الی مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین.
خدایا قرار بده برایم در آن به سوی خوشنودیهایت راهنمایی و قرار مده شیطان را در آن بر من راهی وقرار بده بهشت را برایم منزل وآسایـشگاه ای برآورنده حاجتهای جویندگان🌷
@tollabolkarimeh 🌷
📗 داشتن نصاب علمی، شرط تأثیرگذاری
🔻 اگر میخواهید افکارتان، پیشنهادهایتان، خصوصیّات برجستهای که روحیّهی شما بحمدالله از آن برخوردار است، در جامعه تأثیر بگذارد، باید #باسواد باشید، باید درس بخوانید، باید #ملّا باشید. درس را جدّی بگیرید؛
🔹 نگویید حالا دنیا دارد براساس پیشرفتهای فنّی و فنّاوری و مانند اینها اداره میشود، ما نشستهایم داریم مثلاً فرض کنید #حاشیهی_ملّاعبدالله میخوانیم یا فرض کنید #منطق_مظفّر میخوانیم! نه، این منطق مظفّر را باید بخوانید؛ این کتاب نحو را یا کتاب صرف را بهعنوان مقدّمه باید بخوانید؛ این کتاب فقه را و کتاب اصول را باید بخوانید تا بتوانید بهعنوان یک روحانی -که حالا عرض خواهم کرد روحانی یعنی چه- اثرگذار باشید. باید درس خواند.
🔺 ما در بین روحانیّون کسانی را داشتیم که ازلحاظ مبارزه چیزی کم نداشتند، امّا ازلحاظ علمی، نصاب لازم را نداشتند؛ اینها نتوانستند تأثیر قابل توجّهی در پیشرفت این مبارزه یا در ایجاد این حرکت عظیم بگذارند. آن کسی توانست که -مثل امام- در حدّ نصاب کامل بود. ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
@tollabolkarimeh 🌷
⚡️مناسبتهای جدید برای تشدید خصومت مذهبی
تفرقهافکنی و ایجاد جنگ مذهبی میان شیعه و سنی در سالهای اخیر تجربههای جدیدی به خود دیده و نسبت به گذشته بسیار پیچیدهتر شده است. چند سالی است که هفدهم رمضان، روز درگذشت عایشه همسر پیامبراکرم(ص) به مناسبتی جدید برای توهینهای مذهبی تبدیل شده است و عدهای در فضای حقیقی و مجازی به تدارک تفرقهافکنی میپردازند. مروج این موضوع یاسرالحبیب لندننشین است که با انتشار کتاب « الفاحشة الوجه الآخر لعائشة» انگیزههای جدید به جنگ سنی با شیعه بخشید. هرچند محتوای این کتاب در دنیای اسلام به صورت گسترده منتشر نشد ولی عنوان و اسم آن کافی بود تا خصومتها را دوچندان کند. عنوانی که به اهلسنت این مطلب را القا میکرد که شیعه نه تنها حرمت اصحاب پیامبر(ص) را نگاه نمیدارد، بلکه به شخص ایشان نیز توهین میکند، زیرا تهمت زدن به ناموس پیامبر(ص)، هتک حرمت ایشان نیز به حساب میآید. این در حالیاست که امام علی(ع) بعد از جنگ جمل برای حفظ این حرمت از خودگذشتگی کردند و فرمودند: «وَ لَهَا بَعْدُ حُرْمَتُهَا الْأُولَى وَ الْحِسَابُ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى؛ حرمت اولیه او باقی است، و حسابش با خداوند بلند مرتبه»
به هر حال بیان این نسبت و تهمت به عایشه، دشمنان شیعه را از صدور فتوا به کفر شیعه و اثبات آن بینیاز ساخت، زیرا متعصبین اهلسنت برای جنگ و قتل شیعیان دیگر مترصد صدور فتوا نبودند و به هیچ چیز جز انتقامگیری از شیعه فکر نمیکردند.
البته مراجع شیعه و رهبر انقلاب آیت الله خامنهای با صدور فتواهایی از نسبت دادن چنین نظر و گفتاری به شیعه اعلام برائت کرده و هرگونه توهینی به همسران پیامبر(ص) را حرام اعلام کردند. ولی آنچه میان اهلسنت نشر داده میشود نه این فتواهاست بلکه توهینهایی که توسط جریانی خاص در شیعه صورت میگیرد.
علمای اسلام و به خصوص علمای شیعه برای فروکاستن از منازعات مذهبی شیعه و سنی باید اقدامات بیشتری را انجام دهند. در مسائل مذهبی خشونتگفتاری تولیدگر خشونت رفتاری است زیرا افرادی حاضرند جان خود را بدهند ولی به مقدساتشان توهین نشود. خشونترفتاری جسمها را مجروح میکند و خشونت گفتاری قلبها را.
به قلم #مهدی_مسائلی
@tollabolkarimeh 🌷
✅ تبری؛ حقیقت و طریقت
موضوع اصلی مقاله حاضر تبیین و تشریح لعن صریح و با نام و نشان بزرگان اهل سنت، خصوصاً خلیفه اول و دوم است. براساس این تحقیق، غالب روایات دال بر جواز لعن صریح و با نام و نشان بزرگان اهل سنت، مورد مناقشه و خدشه رجالی و درایی بوده و قابل استناد نیستند. بر فرض چشمپوشی از مناقشات و خدشههای وارد بر این روایات، درباره آنها دو احتمال وجود دارد. اول اینکه براساس روایات مختلف، خصوصاً روایت امام رضا(ع)، این نوع روایات ساخته و پرداخته دشمنان اهلبیت(ع) برای مشوه ساختن چهره ایشان در میان امت بزرگ اسلامی است. احتمال دیگر این است که این روایات واکنش و عکسالعمل پیروان اهلبیت(ع) در مقابل بدعتی است که بنیامیه درباره لعن حضرت علی(ع) و شیعیان ایشان گذاشته بودند و شیعیان برای مقابله به مثل به لعن بزرگان آنها، خصوصاً خلیفه اول و دوم پرداختند. در هر صورت استناد به این روایات برای لعن صریح و با نام نشان بزرگان اهل سنت، خصوصاً خلیفه اول و دوم، وجهی وجود ندارد و در مقابل روایات فراوانی از خاندان اهلبیت(ع) در نهی از لعن و توهین صریح و علنی نسبت به آنها وجود دارد. بر این اساس، مقاله حاضر عهدهدار تعریف و تبیین مقوله تبری بوده، موضوع سب و لعن را که از مسائل نخستين در جهان اسلام است و در درون جامعه اسلامى و در برخورد با پيروان مذاهب و مسالك مختلف مطرح و مورد ابتلاء بوده و نیازمند تبیینی نوین است، مورد تحقیق و کاوش قرار داده است.
🌐 لینک مطالعه مقالات:
1⃣ لینک بخش اول مقاله: http://kayhan.ir/fa/news/92044
2⃣لینک بخش دوم مقاله: http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3478142
3⃣لینک بخش سوم مقاله: http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3478923&ref=Author
4⃣لینک بخش چهارم مقاله: http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3480288
به قلم #عباسعلی_مشکانی_سبزواری
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذكر مصائب امیرالمؤمنین(ع) توسط رهبر معظم انقلاب
يا اميرالمؤمنين گريه زينبت را نتوانستی تحمل کنی؟
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 #برخورد_دوگانه با مؤمنین و سلبریتی ها!
از مداح تا مهناز
🔹🔸در ماجرای هتاکی یک مداح به مقدسات اهل سنت گفتن چند نکته ضروری است:
1️⃣ اول، وحدت و مدارا با سایر فرق اسلامی همچون اهل سنت، هم دستور قرآنی است هم سفارش ائمه هدی علیهم السلام است. قرآن بحث جنگ و قتال و محاربه را فقط با کسانی جایز می شمارد که آنها به شما حمله کرده باشند و بدنبال قتل و نابودی شما باشند. آیات مکرر و روایات متعدد از اهل بیت در این باره داریم که فرصت پرداختن در این فرصت کوتاه نیست.
2️⃣ دوم، خداوند متعال در قرآن به صراحت می فرماید: وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ. (سوره انعام، آیه 108)
ترجمه: «و آنهايى را كه جز خدا مىخوانند دشنام مدهيد كه آنان از روى دشمنى [و] به نادانى خدا را دشنام خواهند داد». همین یک آیه برای توقف هرگونه اهانت کافی است.
3️⃣ سوم، حتی اگر توصیه دینی در این زمینه نداشته باشیم عقل و شعور انسانی حکم می کند که از اهانت به مقدسات دیگر فرق و مکاتب و ادیان الهی دوری کنیم.
4️⃣ چهارم، اساساً وحدت به معنای فراموشی دلایل اختلافات مان نیست. بهیچ وجه قرار نیست ما فراموش کنیم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و غصب ولایت امیرالمؤمنین را. وحدت به معنای این است که مسائل اختلافی در فضای جنجالی و التهاب آور و اهانت آمیز مطرح نشود. مسائل اختلافی به شکل محترمانه و منطقی و رجوع به متون تاریخی باید طرح شود. غدیر باید هرسال باشکوهتر برگزار شود. اما نباید به مقدسات اهانت کرد. اهانت به مقدسات باعث نزاع و درگیری و فراموشی دشمن اصلی اسلام یعنی صهیونیستهاست.
5️⃣ پنجم، همه افرادی که دچار این خصلت زشت اهانت به مقدسات اهل سنت هستند را از جریان صادق شیرازی و لندنی نخوانیم! عمده اینها افرادی هستند که بخاطر احساسات و به علت نادانی دست به این اهانت ها می زنند و اصلا سَر و سِرّی با جریان سیدصادق شیرازی هم ندارند. باید هیئت های بزرگ و کوچک، سخنرانان و مبلغین مذهبی، جامعه مداحان و مساجد در این زمینه روشن شوند نه اینکه با برچسب انگلیسی و لندنی سریعاً همه این بچه های پاک با احساسات را طرد کنیم. شیعه لندن نشین بدنبال همین ضعف هاست تا عده ای را سریعاً جذب کند.
6️⃣ ششم، برخورد با همچی افرادی هم باید حساب شده باشد. حساب آنانیکه با برنامه و به قصد ضربه زدن به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند با حساب آن مداح یا بچه هیئتی احساسی و نادان اصلاً یکی نیست. بهر شکل برخورد باید بشود.
🔻اما این مسئله برای من حل نشدنی است: چگونه کسانی از سلبریتی ها، بازیگران و بازیکنان صدها بار به انحاء مختلف سعی کرده اند که بین دو ملت ایران و عراق را با شایعات متعدد که می دانید، اختلاف بیاندازند، آزادانه و راست راست می چرخند؟ نه احضار شدند و نه برخورد با آنان شده؟! چگونه این جماعت بارها و بارها سعی کردند بین اقوام ایرانی عجم و عرب را برهم بزنند ولی خبری از برخورد نشد؟
♦️مگر ماجرای قتل #روحانی_همدانی به همین زودی یادمان رفته که خانم #مهناز_افشار مطلبِ جعلی اکانت توئیتری منافقین را منتشر کرده و سپس یکی از اشرار به آن روحانی همدانی حمله کرده؟ مگر قرار نشد خانم افشار احضار و با وی برخورد شود؟ پس چه شد؟! همه چیز را راحت فراموش کردیم؟! چگونه یک مداح را به فاصله چندساعت دستگیر و بازداشت می کنید اما خبری از احضار و بازداشت مهناز افشار یا بازیکن ذوب آهن یا سایرین نیست؟ چگونه روزنامه شرق و ایسنا و ... براحتی شایعه "سوءاستفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی" را نشر دادند و هیچ برخوردی نشد؟ آیا همین برخورد دوگانه باعث دلسردی متدینین، هیئتی ها و بچه های مسجدی نسبت به نظام و دستگاه قضا نمی شود؟ (شعار ندهیم خواهشاً که نه هیئتی ها خوشحال شدند و ... . هیئتی ها عمده از آن اهانت ناراحت شدند اما از برخورد دوگانه هم ناراحتند)
♦️برادران اهل سنت و آنانیکه در این 40 سال با انقلاب اسلامی همساز و همدم بوده اند می دانند که انقلاب اسلامی اساساً خط کشی بین شیعه و سنی ندارد و این اهانت ها هم کار انقلاب اسلامی نیست اما نباید ما در برخورد با کسانیکه اختلاف افکنی می کنند برخورد دوگانه نشان دهیم که این برخورد دوگانه خود پالس غلطی است به خارج از کشور و اقوام داخلی! بله حتی اقوام داخلی می پرسند که چگونه اهانت سلبریتی ها به برخی اقوام نادیده گرفته می شود؟
❗️باید تکرار کنم: بنده مخالف برخورد با آن مداح هتاک نیستم اما مخالف برخورد دوگانه ام. البته بنده این برخوردهای دوگانه را در موارد متعدد دیدم که انگار برخورد با بچه های حزب اللهی وقتی خطایی می کنند و (حتی گاه خطا نمی کنند) راحت تر است.
✍ #داود_مدرسی_یان
#دقت و #درنگ
#مباحثه
@tollabolkarimeh 🌷
دیفن باخیا خانه ما
محبّت ثمره تواضع
برداشت اول:
"*محبوبه* "یکی از خانمهای فامیل ماست که همه واقعا دوستش دارند چون وقتی جایی مهمانی می رویم و او نیست همه سراغش را می گیرند. سرشار از انرژی مثبت است و همان چند لحظه ای که کنارت نشسته تو را از حس خوب با ارزش بودن و مهربانی پر می کند. نکات مثبت افراد چنان به چشمش می آید که حیرت می کنی! واقعا برایم سوال است که چرا ما نمی بینیم این قشنگی هایی که او می بیند؟ امّا دریغ از یک تعریف ساده از خود! همیشه حرفهای جالبی برای گفتن دارد که البتّه نکته مشترکی در آنهاست ؛ تجربه ای جالب و بدرد بخور یا نکته ای کلیدی در حرفهایش هست که در واقع در زندگی همه ما گاه و بیگاه پیش می آید ولی او در حین تعریف آنها به نقطه ضعف خود هم اشاره کرده و بعد با مهارت، درسی که از آن گرفته را با طنز و خنده برایت تعریف می کند و این است راز محبوبیت محبوبه ی ما.
برداشت دوم:
هر میهمانی که وارد خانه ما می شود از بین همه گل و گیاه های دور و اطراف خانه مان (که در واقع زینتی های خانه ما هم همان ها هستند!) چشمشان یک گل را می گیرد که عکسش را پایین برایتان گذاشته ام. دیفن باخیایی که بالا رفت و بالا رفت تا جایی که به سقف رسید و بعد آرام آرام سر خم کرد و به این شکلی درآمد که می بینید و این شعر شاعر بلند آوازه سعدی شیراز چه زیبا بیانگر حال اوست:" بلندی از آن یافت کو پست شد در نیستی کوفت تا هست شد" الان هر کس وارد خانه ما می شود بی اختیار لب به تعجب و تحسین باز می کند که:" وای خدایا این چقدر قشنگ رشد کرده! چه جالب!"
برداشت سوم:
نمی دانم در این روزهای با برکت ما ه مبارک تا به الان گذارتان به دعای ابو حمزه ثمالی در مفاتیح افتاده یا نه؟ دعایی که از لسان مبارک امام زین العابدین نقل شده است و سرتاسر آن آکنده است از عاشقانه های پرشور و شعور حضرت. عبارتی در این دعا هست که عجیب با دل آدم بازی می کند. عبارتهای زیبای دعا آرام آرام تو را به مرز تواضع و تذلل در پیشگاه حق نزدیک می کند و به ضعف و نا چیزی خود واقف، امّا این عبارت ناگهان زمینت می زند، لهت می کند و حتی به مرز یاس نزدیکت می کند و بعد بلندت می کند و عزیز ت می سازد ،زیرا امام می داند که" چو خود را به چشم حقارت بدید صدف در کنارش به جان پرورید" و در این تذلّل است که صدف عزّت خوابیده.
" و ما انا سیدی و ما خطری " ،" سرورم من کیستم و چه اهمیتی دارم" این امام سجاد است که اینگونه می گوید. خدایا من که باشم که خود را به حساب بیاورم و من که باشم که برای خود ارزشی قائل شوم. ببین محبّت با دل آدم چه می کند؟!
این نوشتار را با گفتاری از عارف واصل حاج اسماعیل دولابی به پایان می برم : " بنده یک وقت در روایات نگاه کردم و دیدم عیب ندارد که آدم بگوید محبّت آدم را می گیرد و ضبط می کند و می خورد؛ آیا نمی دانستی؟ نمی دانی همه فانی امیرالمومنین می شویم؟"
و این باور امیرالمومنین است که" محبّت ثمره تواضع است ."
به قلم: #زهره_ابراهیمنیا
@tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز بیست و دوم ماه مبارک🌼
اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین.
خدایا بگشا به رویم در این ماه درهای فضلت وفرود آر برایم در آن برکاتت را وتوفیقم ده در آن برای موجبات خوشنودیت ومسکنم ده در آن وسطهای بهشت ای اجابت کننده خواسته ها ودعاهای بیچارگان.🌷
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 با الفاظ کاری ساخته نیست...
#امام_خمینی (ره):
همین طور گفتند که ما شیعه علی هستیم، و همین که گفتند ما متمسک به ولایت امیر المومنین هستیم، این کافی نیست، نمیشود این. این امور، اموری نیست که لفظی باشد و با الفاظ و با عبارات بتوانیم ما بگوییم تحقق پیدا کرده است؛ اینها یک امور عملی است، یک حکمت عملی است اینها. باید کسانی که مدعی هستند که ما شیعه امیر المومنین هستیم، تبع او هستیم، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه چیز تبعیت از او داشته باشند. اگر این تبعیت نباشد و ما بگوییم که ما شیعه هستیم، یک گزافی گفتهایم، یک لا طائلی گفتهایم.
@tollabolkarimeh 🌷
🔴آیتالله #مکارم_شیرازی:
پخش سرودهای مبتذل و وادار کردن دختران معصوم کشور به رقاصی و آوازخوانی در کشوری که داعیهدار اسلام است بههیچعنوان پذیرفتنی نیست
♦️عدهای با عناوین جذاب میخواهند زمینه اجرای سند ننگین و استعماری 2030 را در آموزشوپرورش عادیسازی کنند
♦️ نسبت به نوجوانان و فرزندان خود باید هوشیار و حساس باشیم
♦️اگر کوچکترین غفلتی در رابطه با نسل آینده شود، فضای مسموم مجازی و دیگر مسائل و معضلات اجتماعی آنها را با خود برده و در خود غرق خواهد کرد.
@tollabolkarimeh 🌷
👈 تفاوت مشكلات اقتصادي و فرهنگي
🔰علامه مصباح:
🔻 در مسئله اقتصادي وقتي بحراني پيش ميآيد و گراني و تورم همه را ميآزارد، مردم فرياد اعتراضشان بلند ميشود و دولت مجبور است براي حل بحران برنامه ريزي كند؛ اما مسائل فرهنگي اينچنين نيست، نه گلوي كسي را فشار ميدهد و نه داد كسي را درمي آورد، بدون ايجاد حساسيت به آرامي جاي خود را در جامعه باز ميكند و اثر خود را ميبخشد و اگر كسي نيز هشدار بدهد جدي گرفته نميشود.
🔻 چگونه است كه پس از اين همه تأكيد از سوي ولي فقيه حتي آنان كه معتقد به ولايت فقيه هستند و اطاعت ولي فقيه را مثل اطاعت امام معصوم بر خود واجب ميدانند، «الراد عليه كالراد علينا و هو علي حد الشرك بالله»، حساسيت چنداني نسبت به اين مسأله از خود نشان نميدهند، اين ويژگي مسأله فرهنگي است.
🔻 بحرانها و مسائل فرهنگي، داد مردم را درنمي آورد، مگر اينكه در مسائل مادي و زندگي محسوس مردم تأثير بگذارد، آنگاه فرياد اعتراض مردم بلند ميشود. وقتي در خانواده ها ناسازگاري به وجود آمد و از هم گسيخته شد، دختران و پسران به انواع كجرويها عادت كردند، آنگاه ممكن است عدهاي در صدد چاره جويي برآيند و با اين حال هم معلوم نيست كه به ريشه يابي مسائل بپردازند.
علامه مصباح - كتاب تهاجم فرهنگي و راهكارهاي دفاعي
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 اینستاگرام #پیرمؤذن ، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم
تاریخ و حقیقت چنین زخارفی را قضاوت خواهد کرد ...
@tollabolkarimeh 🌷