eitaa logo
طوبای عفاف
855 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
452 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاظمی‌آشتیانی یا ؟دانش‌آموزان ما کدام را بیشتر می‌شناسند! را در دانش آموزان تقویت کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اهمیت حفاظت از دل 🔰: ✨اين دل اگر خدای ناكرده در تحت تصرّف شيطان قرار بگيرد ما چه كنيم؟ اصرار قرآن كريم بر چند نكته است، يكی اينكه شما هر لحظه پاسدار اين حرم دقيق دل باشيد، ببينيد كه چه خاطره‌ای از كنار اين دل مي‌گذرد، اين به منزله كعبه است اين درش بسته است يك، شما بستيد دو، كليد به دست خود شماست سه، شما هم در درون اين كعبه حضور داريد هم در بيرون؛ چون اشراف داريد دل شماست اين چهار و پنج، اين اصول را حفظ كنيد. فرمود مردان الهی كساني‌اند كه در تمام ٢۴ ساعت چه خواب چه بيداری مواظب حريم اين حرم‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلى الله عليه و آله مى فرمايد: «در داخل بهشت شدم، در آنجا سرزمينى را ديدم كه فرشتگان با خشتهايى از طلا و نقره بنايى را مى ساختند. گاهی دست از كار مى كشيدند. از آنها پرسيدم، چرا گاهى دست از كار مى كشيد؟ گفتند؛ هر گاه مومنى ذكر را مى گويد، ما برايش بنايى را استوار مى كنيم، هر گاه آنها از ذكر باز مى ايستند، ما هم دست از كار مى كشيم، تا اينكه آن مومن دوباره لب به تسبيح و ذكر خدا بگشايد.» ارشاد القلوب ديلمى، ص۸۵ جزو ذكر نماز است كه ثواب و پاداش زيادى را خداوند بر اين ذكر قرار داده. چه خوب است انسان در همه حال به اين دعاى پر فضيلت توجه و مداومت داشته باشد. عاشقان را سر شوريده به پيكر عجب است دادن سر نه عجب، داشتن سر عجب است!...
30.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رحمت‌الله علیه: «اين من را اگر انسان زير پا گذاشت او شد، اصلاح مى ‏كند همه‏ چيز را. گاهى علم توحيد انسان را به جهنم مى‏ فرستند، گاهى علم عرفان انسان را به جهنم‏ مى ‏رساند، گاهى علم فقه انسان را به جهنم مى ‏فرستد، گاهى علم اخلاق انسان را به ‏جهنم مى‏ فرستد، با علم درست نمى‏ شود، تزكيه مى‏ خواهد. 🍃علم توحيد هم اگر براى غير خدا باشد از حجب ظلمانى است. خدا نكند انسان پيش از آن كه خود را بسازد جامعه به او روى آورد و در ميان‏ مردم نفوذ و شخصيتى پيدا كند. 📚صحیفه امام خمینی ره جلد۱۹ ص۱۳۴
حضرت آیت الله بهجت ره: ما در دریای زندگـــی در معرض غرق شدن هستیم....
اثر ذکر آیت‌الله حسن‌زاده آملی ره
«... انسان اگر در آخرین لحظات هم بگوید «یاالله» خدا قبول می کند. هیچ دلیلی نداریم که قبول نمی کند. مرگ از پا شروع شده و به تدریج سرد می شود تا به حلقوم برسد؛ همین انسان نیمه مرده هم اگر بگوید «یاالله»، خدا قبول می کند. مهم اینست که به آنجا برسانیم(موفق به ذکر خدا و توبه شویم.) دنیا جای تحول و تبدیل است. از خاک و کود، گل یاس بر می آید؛ انسان هم می تواند والا شود، بشود گل یاس... . برگرفته از درس تفسیر حضرت آیه الله جوادی آملی(حفظه الله تعالی)، قم، مسجد أعظم، 97/8/1 @toubaefaf
🍁🍂... قصه دنیای بی وفا قصّه عشق سروديم بسى سوى ما گوش نيانداخت كسى كو كسى تا كه بپرسد ز غمى يا كند گوش به فرياد كسى كس به فرياد دل كس نرسد نشنود كس ز كسى ملتمسى رفته رفته ز بر ما رفتند نيست جز ناله كنون هم نفسى بس دُر سرّ كه به منطق سفتند قدر آنها بندانست كسى جانشان بود ز صحراى دگر تنشان بود مر آن را قفسى نيست اكنون اثرى از تنشان نيست اكنون ز روانشان نفسى تنشان خاك شد و رفت به باد شد روان نيز روان سوى كسى نه از آن قافله گردى پيدا نه نشانى نه صداى جرسى تنشان داشت حيات از بادى نفسى رفت و نيامد نفسى اى خوش آندم كه ازين تن برهيم مرغ جان چند بود در قفسى حيف و صد حيف كس از ما نخريد در اسرار كه سفتيم بسى كو كسى تا كه بفهمد سخنى كو كسى تا ببرد مقتبسى سِرِّ اين شهد بپوشان اى فيض نيست در دهر خريدار كسى ديوان فيض كاشانى، ج2، ص: 1243 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢برترين بركات نماز از منظر آية اللَّه بهجت- رضوان اللَّه عليه-، سالك مى‏ تواند با بهره ‏گيرى از نماز، به‏ تداوم ذكر، دست يابد و با تداوم ذكر، به شهود تام، نايل آيد. ايشان در پاسخ اين پرسش كه راه تداوم ذكر چيست، فرمود: توجه به نماز! اگر نماز درست شد، همه چيز درست مى ‏شود. «وَاعلَم أنَّ كُلَّ شَي‏ءٍ مِن عَمَلِكَ تَبَعٌ لِصَلاتِكَ». ميزانُ الحراره، نماز است. و نيز فرمود: راه رسيدن به شهود، مراقبت از ياد خدا و از دست ندادنِ اختيارى توجّهاتى است كه احياناً براى انسان حاصل مى ‏شود. غفلتِ غيراختيارى اهميتى ندارد. واضحات را از دست ندادن، موجب وصول به شهود تام است. 📖شناخت نامه نماز ؛ ج 1؛ ص 14 💫کانال آیت الله بهجت⇩⇩⇩ 🆔 @bahjat_arefan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیس‌جمهور هنگام سخنرانی در سازمان ملل خطاب به لابی های امریکایی_صهیونیزم با در دست گرفتن گفتند: هرگز نمی‌سوزد. ابدی است و تا زمین، زمین است و زمان زمان، است. آتش توهین حریف حقیقت نخواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: ترور شهید حاج قاسم سلیمانی جایزه به داعش بود 🔹رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد: امینت امروز برخی از کشورهای همسایه در منطقه مدیون رشادت‌های سردار شهید و رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است. 🔹اگر رشادت حاج قاسم  قهرمان مبارزه با تروریسم نبود بسیاری از مناطق در آتش داعش می‌سوخت. اما آیا از این رشادت و شهامت و ایستادگی در مقابل تروریسم شما در رسانه‌ها و هالیوودی تصاویری را مشاهده کرده‌اید. 🔹تشییع جنازه ۲۵ میلیونی فرمانده مبارزه با تروریسم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سانسور شد و اندوه و خشم و حس انتقام ۸۵ میلیونی ملت ایران سانسور شد. 🔹ترور شهید حاج قاسم سلیمانی جایزه به داعش بود که به اذعان مقامات آمریکا ساخته دست خودشان بود. 🆔 @Masaf
ثبت دو تصویر ماندگار از سیدابراهیم‌رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در سازمان ملل متحد طی دو سال متوالی سال ۱۴۰۲: سال ۱۴۰۱: تصویر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در اهمیت از مرحوم حضرت آیت‌الله توسلی ره (که یک مرتبه در مدرسه فیضیه ایشان را زیارت کردم) ذکری در قالب لعن به دشمنان اهلبیت علیهم‌السلام و قاتلان حضرت زهرا سلام الله علیها نقل شده که گویا از القائات عجل الله تعالی فرجه الشریف به ایشان بوده و گفته بودند که من خودم این لعن را از عجل الله تعالی فرجه در مدینه گرفته‌ام، به این عبارت: «لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبي حقِّکِ یا مُولاتِي یا فاطمَةُ الزهراء» گنج است، از گنج هم بالاتر است، خیلی راهگشا و پر برکت است. این لعن از الطاف الهی به من است و از کتابی نیاموختم. این لعن را زیاد بگویید و متوسل به سلام الله علیها شوید و حضرت را خطاب قرار دهید، مشکلات به صورت اعجاز آمیزی حل می‌شود. از این ذکر تبری از دشمنان برکاتی دیده‌ام. @toubaefaf
هدایت شده از طوبای عفاف
بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم «اِلـهی عَظُمَ الْبَلاءُ،وَبَرِحَ‌الْخَفاءُ،وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ،وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ‌ وَضاقَتِ‌الاْرْضُ،وَمُنِعَتِ السَّماءُواَنْتَ‌الْمُسْتَعانُ،وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى،وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي‌الشِّدَّةِوالرَّخاءِ؛اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد،اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْناطاعَتَهُمْ ،وَعَرَّفْتَنابِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم،فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاًعاجِلاً قَريباًكَلَمْحِ‌الْبَصَرِاَوْهُوَاَقْرَبُ؛يامُحَمَّدُياعَلِيُّ ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُاِكْفِياني‌فَاِنَّكُماكافِيانِ،وَانْصُراني فَاِنَّكُماناصِرانِ؛ يامَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ،اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني،السّاعَةَ السّاعَةَالسّاعَةَ،الْعَجَلَ‌الْعَجَلَ،الْعَجَل،يااَرْحَمَ الرّاحِمينَ،بِحَقِّ مُحَمَّدوَآلِهِ الطّاهِرين» @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ «أُولئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا...» اول سوره انفال به ویژگی های مؤمنان حقیقی می پردازد و آن را به صفت تأکیدی «حَقًّا» آراسته است. ویژگی های انسان رو به ، ، که برای آنان آمرزش و روزىِ سخاوتمندانه و نيكو تدارک دیده شده است. «أُولئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ دَرَجاتٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ كَرِيمٌ» سوره انفال آیه۴ آنان همان مؤمنان حقيقى هستند، براى آنان نزد پروردگارشان درجات و آمرزش و روزىِ سخاوتمندانه و نيكو است. ✍بدیهی است از ثمره های و به عنوان ویژگی های اساسی انسان، رزق و روزی دائمی، خالص و باوسعت می باشد و این از مصادیق «رِزْقٌ كَرِيمٌ» است. (۲۶۲)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
﷽ «أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا...» در سوره نساء، مقابل آیه «هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا» (سوره انفال، ۴) است و اشاره به کسانی که به بعضی از پیامبران الهی ایمان دارند و یا بخشی از دین را قبول دارند و بخشی را خیر، مانند اینکه: وصول مهریه و نفقات و... قبول دارند ولی و را خیر و... که اینگونه بخش نگری کفر و نتیجه اش سرگردانی و عذاب خوارکننده الهی است. «إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُرِيدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِكَ سَبِيلًا أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنا لِلْكافِرِينَ عَذاباً مُهِيناً» سوره نساء، ۱۵۱-۱۵۰ قطعاً كسانى كه به خداوند و پيامبرانش كفر مى‌ورزند و مى‌خواهند ميان خدا و پيامبرانش جدايى بيفكنند و مى‌گويند: به بعضى ايمان مى‌آوريم و به بعضى كافر مى‌شويم، و مى‌خواهند در اين ميانه راهى در پيش گيرند، (كه مطابق هوس باشد، نه عقل و استدلال). به حقيقت كافر همين‌هايند و ما براى كافران عذاب خواركننده آماده ساخته‌ايم. (۲۶۳)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
نگاهی به زندگی سلام الله علیهما سَکینه دختر امام حسین علیهماالسلام و مادرش رباب دختر امری ءالقیس است. نامش را امینه، امنیه و آمنه ذکر کرده اند و لقب وی را سکینه نهاده اند که به معنی وقار و سکون است. سکینه همسر عبدالله اکبر، فرزند امام حسن و پسر عموی اوست که در روز همراه علیه السلام به شهادت رسید. از زمان ولادت حضرت سکینه علیها السلام اطلاع دقیقی در دست نیست؛ اما با توجه به فرمایش علیه السلام خطاب به وی که فرمود: «تو بهترین بانوانی!» در می یابیم که وی در کربلا بانویی رشیده بوده و بین ده تا سیزده سال، سن داشته است.(1) آن حضرت حدود هفتاد سال عمر کرد و در سال 117 ق. در مدینه و بنابر قولی در راه حجّ عمره از دنیا رفت.(2) خواهر سکینه، فاطمه و برادرانش امام زین العابدین، حضرت علی اکبر و عبدالله (علی اصغر) علیهم السلام اند. رباب کیست؟ رباب همسر گرانقدر امام حسین علیه السلام، مادر عبدالله و سکینه و از زنان شایسته و نامدار تاریخ اسلام است. وی بانویی فاضله و محدّثه بود که همراه امام حسین علیه السلام و فرزندانش در کربلا حضور داشت. وی شاهد شهادت همسر و طفل شیرخواره اش بوده و رنج و مشقّات سفر کربلا را تحمّل نموده است. او وظیفه سنگین خویش را آن طور که مورد رضایت خدا و فرزند پیامبر بود، انجام داد. وی پس از آن به عنوان اسیر همراه دیگر زنان و دختران کاروان حسینی به کوفه و شام برده شد و در نهایت، به مدینه آمد و در آنجا اقامت گزید. رباب که از بهترین زنان عصر خویش بود، نزد امام حسین علیه السلام منزلتی عظیم داشت و شدّت علاقه امام به وی، به قدری بود که حضرت فرمود: «من خانه ای را که سکینه و رباب در آن ساکنند، دوست دارم. علاقه مند به ایشان هستم و مال خود را برایشان خرج می کنم.»(3) در مقابل، رباب هم که افتخار همسری امام حسین علیه السلام را داشت، این ارزش را حفظ نمود و بعد از واقعه عاشورا و شهادت همسرش با اینکه خواستگاران فراوانی داشت همه را رد کرد و گفت: «پس از فرزند صلی الله علیه وآله وسلم همسری بر نمی گزینم.»(4) او به تحقیق دریافته بود که هیچ کس نمی تواند همانند امامباشد و درس هایی را که او از مکتب انسان ساز حسینی فرا گرفته بود، دوباره برایش زمزمه کند. رباب به امام حسین علیه السلام بسیار وفادار بود و در حمایت و تبعیت از آن حضرت، زندگی کرد و پس از شهادت جانگدازش همراه دخترش سکینه، خیمه عزا برپا نمود و به اقامه عزای آن امام همام پرداخت. امام صادق علیه السلام در این باره می فرماید: «هنگامی که امام حسین علیه السلام شهید شد، همسر آن حضرت، رباب، برایش مجلس سوگواری برپا نمود و همراه زنان و خدمتگزارانش چنان گریه کرد که اشک چشمانش خشک گردید.»(5) غم و اندوه فقدان امام سبب شده تا رباب یک سال پس از واقعه عاشورا از دنیا برود. علاّمه مامقانی، رباب را در زمره زنان راوی حدیث نام برده و می نویسد: «نسبت به روایت وی، نهایت اعتماد است.» یکی از مورّخان معاصر می گوید: او یکی از شاعران عرب و از برترین و برگزیده ترین زنان عصر خویش بود.(6) رباب وقتی سر امام را در مجلس ابن زیاد مشاهده کرد، به شدّت منقلب شد و بنابر درخواستش هنگامی که سر را به او دادند، در آغوش گرفت و بوسید، از داغ امام گریست و اشعاری را زمزمه کرد که ترجمه اش چنین است: آه! حسین من که از دستم رفت و داغش تا ابد بر دلم ماند. در کربلا نیزه ها به او هجوم آورده و تنش را به خاک و خون کشید. خداوند، جنایتکاران کربلا را سیراب نگرداند!(7) مرثیه دیگر رباب در غم از دست دادن همسرش این گونه است: آنکه را که فروغ بخش عالَمی بود، به خاک و خون افکندند و تنِ بی سر او را دفن کردند. خداوند، پاداش بسیار به تو عطا کند ای نواده رسول خدا! که با عزّت و شرف، سالار شهیدان گشتی و از خسران دور بودی! تو برای من کوهی بلند افراشتی که در پناهت آرام بودم و الطافت نسبت به ما قطع نمی شد. اکنون که تو رفتی، پدر یتیمان چه کسی باشد؟ و دستگیر محرومان که خواهد بود...؟(8) عبدالله، برادر سکینه عبدالله فرزند دیگر رباب و برادر سکینه علیها السلام است. امام وقتی یاران و افرادی از خانواده اش به شهادت رسیدند، تنها ماند و دیگر امیدی به یاری کسی نداشت، بنابراین برای خداحافظی به جانب خیمه ها آمد و اهل و عیالش را به صبر دعوت نمود و از آنها خواست قضا و قدر الهی را بپذیرند و از اطاعت پروردگار دل خوش باشند. وی سپس طفل شیرخواره اش را طلبید تا برای آخرین بار او را ببیند. علیها السلام عبدالله را نزد امام علیه السلام آورد. آن حضرت فرزندش را به آغوش گرفت و گونه هایش را بوسید. هنوز وداع امام به پایان نرسیده بود که ملعونی از لشکر دشمن، گلوی عبدالله را نشانه گرفت و با تیر جفا پیکرش را به خون آغشته کرد.
امام که از جسارت دشمن و شهادت مظلومانه آن طفل دل آزرده شده بود، مشتش را از خون گلوی او پر نمود و به طرف آسمان پاشید و فرمود: «خداوندا! این مصیبت بر من آسان است، چون که در معرض دید تو است.»(9) امام حسین علیه السلام برای دفن عبدالله قبری حفر کرد و تنِ غرقه به خونش را به خاک سپرد. نگاه پرمهر و غمبار سکینه و مادرش در وداع با قربانی شش ماهه، عظمت این مصیبت را دو چندان نمود. علیه السلام در «زیارت ناحیه مقدّسه» می فرماید: سلام بر عبدالله شیرخوار که او را هدف تیر قرار دادند و در آغوش پدر به قتلش رساندند. خدا لعنت کند حرملة بن کاهلی را که تیر به سویش انداخت... گلستان فضایل حضرت سکینه سلام الله علیها از چشمه زلال دانش و معرفت امام حسین علیه السلام جرعه ها نوشید و به درجه ای از ایمان و باور دینی رسید که امام در توصیفش می فرماید: غالب (اوقات) بر سکینه چنین است که با تمام وجود محو جمال ازلی است. ایّامش غرق در عبادت و راز و نیاز با پروردگار سپری می گردد.(10) این تعریف، بیانگر مقام برجسته دختر امام حسین علیه السلام در راستای یقین به پروردگار متعال و گسستن از مشغولیات و دلبستگی های دنیای فانی است. حضرت سکینه، گوهری مستور در و آراسته به اخلاق محمّدی است. وی شأنش بالاتر از مدح ستایشگران و مقامش والاتر از وصف دوستداران است؛ زیرا او در کنف حمایت بزرگانی چون پدر و برادر رشیدش امام زین العابدین و حضرت علی اکبر علیهم السلام قرار داشت و راه تعالی روح و مبارزه با نفس را از آنها فرا گرفته بود. یکی از نویسندگان معاصر آورده است: «سکینه بانویی جلیل القدر، با نجابت و دارای مقام و منزلتی بلند است.»(11) بانو بنت الشّاطی می گوید: «به حق که خانم سکینه به سبب اصل و نسب عالی و شرافت و منزلت بالایش، صاحب عزّت بی پایان و آشکاری است.»(12) مورّخ شهیر، غیاث الدّین میرخواند در کتاب حبیب السّیر می گوید: «حضرت سکینه دختر امام حسین علیه السلام را به خاطر جمال ظاهری و کمال باطنی و حسن خلق، عقیلة القریش گفته اند.» دختر امام حسین علیه السلام از شجاعتی قابل تحسین برخوردار بود. وی در برابر ظالمان سکوت نمی کرد و به انجام تکالیف الهی همّت می گمارد. او از هیاهوی تبلیغاتی هراسی به دل راه نمی داد و با صلابت فاطمی دشمن را خوار و رسوا می نمود، با دلیل و منطق سخن می گفت و حقّانیّت خویش را به اثبات می رساند. روزهای جمعه، خالد بن عبدالملک، بر بالای منبر می رفت و به بدگویی از علی علیه السلام می پرداخت؛ این خبر به حضرت سکینه علیها السلام رسید، وی همراه خدمتگزارانش نزد خالد می آمد و در مقابلش ایستاده و او را سبّ و لعن می کرد. نگهبانان خالد جرأت آزار رساندن به سکینه را نداشتند؛ اما همراهانش را اذیّت کرده و آسیب می رساندند. در مجلسی که مروان، امیرمؤمنان علیه السلام را سب نمود، با شهامت، او و اجدادش را لعنت کرد. دختر عثمان که در جلسه حاضر بود، رو به سکینه کرد و گفت: من دختر شهیدم! سکینه علیها السلام سکوت کرد و آنگاه که مؤذّن صدا به اذان بلند کرد و به عبارت: «اشهد انّ محمّداً رسول الله» رسید، خطاب به دختر عثمان فرمود: این، پدر من است یا پدر تو؟ دختر عثمان شرمسار گشت و گفت: «لافخر علیکم ابداً؛ من دیگر هرگز به شما فخر نخواهم کرد.»(13) عظمت مقام و فصاحت و بلاغت کلام حضرت سکینه، به کسی اجازه گستاخی و توهین نمی داد و همگان را سرجای خود می نشاند. همان طوری که سخن گفتن عمّه اش زینب علیها السلام بر دهان کوفیانِ بی غیرت و بی وفا مهر سکوت زد و آنان را به حیرت واداشت. ایشان راوی احادیث اهلبیت علیهم السلام، پیام رسان مکتب و تجلی نور ، و ی فاطمی و زینبی علیهم‌السلام است. منابع 1. حضرت سکینه و...، علاّمه مقرّم، ص 262. 2. همان، ص 263. 3. محدّثات شیعه، دکتر غروی نایینی، ص 210. 4. ریاحین الشّریعه، ج 3، ص 315 و 316. 5. تذکرةالخواص، ص 150. 6. اصول کافی، ج 1، ص 462؛ بحارالانوار، ج 45، ص 17. 7. محدّثات شیعه، ص 176. 8. ریاحین الشّریعه، ج 3، ص 315. 9. نفس المهموم، ص 161. 10. اسعاف الراغبین، در حاشیه نورالابصار، ص 202. 11. اعلام النّساء، ج 2، ص 202. 12. تراجم سیّدات بنت النّبوّه، ص 956. 13. همان، ص 157. (۲۶۴)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf