🔺 تعاریف مردم پدیده های اجتماعی را تشکیل میدهد. رابطه دورانی بین عاملیت و ساختار وجود دارد. چه میشود که در عاملیت ساختار، تغییر به وجود میآید؟ گروهی می توانند در برابر گروه دیگر، همچنین بچه ها در مقابل والدین بایستند. وقتی از جامعه صحبت می کنیم، از یک سیستم سخن میگوییم که اجزای به هم مرتبطی دارد. تغییر در هر جزئی از سیستم باعث تغییر در کل سیستم میشود. عناصر اجتماعی، پرورش ها، سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و غیره تغییر کرده است و نمی توان انتظار نوع پوشش همان صد سال پیش را داشت. در برخی از خانوادههای مذهبی بعضاً ماهواره وجود دارد، وسایل خارجی هم وجود دارد، اما هنوز بر روی همان پوشش سنتی پایبند هستند! ولی به صورت منطقی نباید اینگونه باشد. وقتی در سیستم خانواده، خیلی چیزها تغییر کرد، نمی توان چیزی را ثابت نگه داشت. ثابت نگه داشتن پوشش به لحاظ منطقی ممکن نیست.
🔺 #عاملین_اجتماعی دو دسته هستند که یک دسته خواهان تغییرند و دسته دیگر خواهان عدم تغییر و دلیل این مسئله بحث منافع می باشد. در پوشش و حجاب هم همینطور. گاهی در مورد یک نفر دو رفتار دیده می شود. یکی از عناصر اصلی ساختار اجتماعی که می تواند همزمان بر روی هر دو گروه تأثیر بگذارد، نوع #پوشش است. این دو گروه در خصوص پوشش به رقابت می پردازند که در نهایت به پذیرش یکدیگر می رسند. مثلاً در تهران دو الگوی رقابتی در بین پوشش وجود دارد. دسته اول، افرادی که خواهان پوشش کامل هستند و افرادی که خواهان آزادی هستند. این دو گروه در #بردباری و #تعادل، به پذیرش هم نزدیک می شوند ولی هیچ یک بر دیگری غلبه پیدا نمیکنند. بردباری مکانیزم حل تضاد در جامعه می باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیدهای از نظرات برخی از حاضران در کارگروه
🔺 آقای دکتر صمدی: در یکی از نظرسنجی هایی که صورت گرفته بود، مشخص گردید که مصادیق حیا و عفاف در نظر افراد متفاوت است. مصاحبه ای که از برخی دانشآموزان در مدارس پخش شده بود را، احتمالاً دیده اید. این که در آن مصاحبه، زمانی که از دانش آموزان سؤال شده بود که چند درصد بچه های مدرسه نماز نمی خوانند، پاسخ آنها نسبت به آن که از آنها پرسیده بودند که آیا خودتان نماز می خوانید یا نه، بیشتر بود. جالب اینجاست که طبق آمار به دست آمده، با این که بچه ها به نماز خواندن خود اذعان کرده بودند، اما دیگران را دارای این ویژگی نمی دانستند.
🔺 آقای محمدی مقدم: این که فرمودید خود مردم قبول میکنند که چه پوششی بر جامعه حاکم باشد، این قضیه در غرب اتفاق نیفتاد و فشار و تصمیم گرفته شده از بیرون، باعث تحمیل نحوه پوشش در جامعه شده است و این نظریه در جامعه وجود ندارد. وقتی غربی ها یک با حجاب را نمی توانند تحمل کنند و او را از اماکن آموزشی اخراج میکنند، چگونه ممکن است که یکدیگر را بپذیرند؟
🔺 خانم صراف نژاد: نظریه اجتماعی شما را در پوشش می پذیرم، اما بحث فقط مربوط به پوشش نیست. ارزش های انسانی نیز مطرح است. این مدل دودستگی مطرح شده را نیز، قبول ندارم که فرد با پوششی سنتی، حیا و عفت نداشته باشد. متأسفانه زمانی که حیازدایی در خانوادههای مذهبی رخ می دهد، پوشش هم تغییر می کند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 خانم قوی پنجه: مسئله حجاب در چندین جای قرآن کریم آمده است و مسئله دینی می باشد. با توجه به اینکه گفتید که مسئله پوشش در جامعه تغییر می کند، چطور می توان این را با مبانی دین و قرآن تبیین نمود؟ در اسلام و قرآن آمده است که حجاب از گذشته بوده است. زمانی که آن جوان با دیدن پوشش نامناسب خانمی، به پیامبر اعتراض نمود و آن آیه حجاب نازل شد. به عقیده بنده حجاب امروزی جامعه امروز متأثر از هجمه های بیرونی خارج از کشور می باشد.
🔺 آقای بنده ئی: آن گونه که در کشورهای غربی، افراد از نظر اعتقادی و پوشش رویش دارند، در کشور ما افرادی هستند که از این لحاظ دارای ریزش هستند که باید دلایل آنها مورد بررسی قرار گرفته شود.
🔺 آقای دکتر رضوی: طبق مبانی اجتماعی، اگر رفتارهای افراد جامعه را بر روی نمودار ترسیم نماییم، درصدی از افراد پوشش نامطلوب و درصدی پوشش مطلوب دارند و بخش زیادی از افراد جامعه به حالت بینابین و متوسط هستند. ما باید سعی کنیم که افرادی را که پوشش نامناسب دارند، کاهش دهیم و آنها را به سمت افراد بینابین سوق بدهیم.
🔺آقای دکتر باغیشنی: در ارائه امروز، بین تغییر و سلب تفاوت قائل شده است. با توجه به بردباری های اجتماعی، در دانشگاه به عنوان یک جامعه کوچک، به نظر چه کاری می شود انجام داد که نیروهای طرفدار حجاب حالت اکثریت را پیدا کنند که در دانشگاه، پوشش مطلوب به عنوان یک محیط نخبگانی رعایت گردد؟
🔺 آقای دکتر حسین زاده: به نظر می رسد که زاویه دید شما با اعضای کارگروه متفاوت است و این تفاوت زاویه دید نقطه اختلاف ما و شما می باشد. شما نگاه تان از پایین به بالا می باشد و این نگاهی اجتماعی است و نگاه ما از بالا به پایین و این نگاهی واقع گرایانه می باشد. هر کس بیشتر از سیاست گذاری و سیاست اندیشی کار کند، پیروز و موفق می باشد. ما نیاز به این دید داریم و فکر میکنم که باید نگاه از بالا به پایین باشد.
🔺 آقای وارسته پور: در خصوص پیشبینی شما که فرمودید طی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده به تحمل و بردباری اجتماعی می رسیم بهتر است بگوییم که جریان جامعه در آینده به دو بخش عفیفانه و غیر عفیفانه خواهد شد. جریان اول تهاجم فرهنگی و نکته دوم مسائل داخلی می باشد و بعید است که جریان اسلامی داخل غرب را تحمل کند و بعید میدانم که به یک پایداری برسیم.
🔺 آقای دکتر تقی پور: آیا بردباری اجتماعی به خاطر مصادیق به وجود میآید؟ آیا تغییرات انجام شده، برگشت به اصول دارد؟ حفظ حجاب را در این تغییر و تحولات چطور می بینید؟
🔺آقای دکتر طهمورث پور: بنده حجاب را مرتبط بر مسائل فرهنگی و آن را ریشه می دانم؛ اما مسائل فرهنگی ریشه ای تر هستند. فکر می کنم تا زمانی که آنها را حل نکنیم، نمی توانیم مسئله حجاب و پوشش را حل کنیم. برای مثال در کشوری مثل لبنان یک دختر بدحجاب و یک دختر باحجاب، هر دو در یک حزب و گروه هستند و این بردباری را که شما فرمودید، در کشوری مثل لبنان زیاد مشاهده می شود. برای مسئله حجاب باید عوامل اصلی حل شود تا بتوان حجاب را حل نمود.
🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: زمانی که بحث ساختارها مطرح شد این تصور بود که تأثیر ساختارها بسیار مهم است و بدون توجه به آنها به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید. نگاه ما ساختاری می باشد و دنبال این هستیم که چطور ساختارها را عوض کنیم. پاداش اجتماعی بدترین عامل برای بدحجابی می باشد. چرا که اگر در محله های پایین شهر، فردی مانتوی کوتاه و پوشش نامناسبی داشته باشد، مورد توجه دیگران قرار میگیرد و افراد محله با خود فکر میکنند که این فرد از جای دیگری آمده و متعلق به این منطقه نیست. چرا که پوشش او متفاوت است و نگاه های خاصی به او می کنند و این نگاهها حس خوبی به آن فرد بدحجاب میدهد که باعث میشود کوشش خود را به همین صورت ادامه بدهد. در نقد مباحث استاد گرامی جناب دکتر اکبری باید گفت که جهتگیری تغییرات مهم است. نه آن که گفته شود حامیان حجاب تداوم خواه هستند و مخالفان حجاب تغییرخواه. برای مثال مجموعه ما نیز موافق تغییر ساختار فعلی هستیم. همانطور که بدحجابان خواستار تغییر پوشش به شکل آزادتری هستند، ما نیز ساختار تغییر پوشش به سمت کاملتر را خواهانیم. پس ما نیز جزء کنشگران تغییر محسوب می شویم نه کنشگران تداوم خواه.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 دکتر اکبری:
🔺طبق تحقیقاتی که انجام شده است، اهمیت مذهب خانواده و بازگشت به سنت ها مطرح شده است. با اینکه غرب از مرحله مدرن عبور کرده و وارد دوره پست مدرن شده است. چطور می شود ادراکات افراد را تغییر داد و اطلاعات جدید را تعریف نمود؟ دختر ۱۰ ساله بنده کیس مطالعاتی من است. وقتی در انیمیشن ها و بازی های موبایلی، زیباییها را نشان می دهند، فرزند من تا چه حد میتواند در مقابل آنها #مقاومت نماید؟ بنده به شخصه خودم دیدگاههای مذهبی دارم اما تا کجا می توانم در مقابل این #هجمه_ها استقامت کنم؟ در حال حاضر منابع بیشتر در دست دوستان تداوم خواه است اما قدرت بیشتر در دست گروه تغییرخواه. امروزه افراد، #حیا و #پاکدامنی و #حجاب را با یکدیگر مغایر می دانند. من نیز معتقدم برداشت های کف جامعه در خصوص این مقوله ها تفکیک شده است. یعنی مردم جامعه کمکم به این دیدگاه می رسند که کسی که حجاب ندارد، لزوماً بی حیا نمی باشد و کمکم بحث پوشش را از حیا جدا می کنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 در پاسخ به این که در سطح دانشگاه چه میشود کرد؟ باید گفت در حد تحول های فردی می توان اقدام نمود و از طریق ادراک سازی و نمونه سازی نمی توان افراد را متحول کرد. بایدها و نبایدها باید تبدیل به مطلوب شوند. یعنی افراد دوست داشته باشند که نسبت به امور عمل کنند و از روی اجبار نباشد. بنابراین با غفلت از ساختارها، برگزاری جلسات، طراحی پوستر، برگزاری کارگاه، کلاس و ... خیلی فایده ندارد. در تصریح صحبت یکی از اعضای کارگروه پدیده خود مقدس انگاری و دیگری پلید انگاری، پدیده رایج و صحیح می باشد. این پدیده در همه حوزه ها شایع میباشد که ریشه در عوامل سطح بالاتر دارد که دورویی در آنها بالاست. متأسفانه در مصاحبه های صورت گرفته دیگری نیز، فرد با دیدن تصاویر مربوط به نوع پوشش، پوششی را انتخاب می کند که پوشش خود متفاوت با آن می باشد.
💢 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 15 نیز، مستند "قهرمانان خانه ما" پخش گردید که روایتگر یک معلم پرورشی سبزواری است که با ابتکار، بچهها را در مسیر پژوهش تاریخ شفاهی از خانوادههایشان قرار میدهد. آشنا کردن نسل جوان با خاطرات انقلاب و جنگ، کار مقدس و شایستهای است که در این فیلم دیده میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/7)
#تأمل_پانزدهم:
✍️ روشنفکر کیست؟ 🧐
💢 #روشنفکر، نه مصالحه گر است و نه بانی توافق؛ 🤔🤨
💢 روشنفکر کسی است که راه حل های ساده را به هر قیمتی نمی پذیرد و همچنین تأییدهای #مصلحت_اندیشانۀ حرفها و اعمال زورگویان در سطح جهان و سایر افراد اهل معامله داخلی را! 🤨☺️
💢 نه اینکه فقط، منفعلانه، آنها را رد کند؛ بلکه، فعالانه #متعهد می شود که آنها در ملأ عام اعلام کند. 🙂🙄
💢 روشنفکر کسی است که متعهد می شود و تمام وجود خود را بر مبنای حسی دائماً انتقادی، به #مخاطره می اندازد؛ 🤭🙂
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/8)
#تأمل_شانزدهم:
✍️ سؤالی از مسئولان #آموزش_سند_توسعه_پایدار (2030) در جمهوری اسلامی ایران! 🧐
💢 اگر قرار مسئولان، بر #تحفظ – جلوگیری از موارد خلاف فرهنگ بومی – بوده است، به چه دلیل در هیچ قسمت از سند ملی آموزش 2030 کشور ما – تهیه شده از سوی شما –، نسبت به تفسیرِ بومی بندهای سند اقدامی انجام نشده است؟ و فقط در یک متن ۳۰۰ صفحه ای، عیناً برای اجرا به مجریان سند در داخل کشور ابلاغ شده است؟ 🤔😲
💢تنها پاسخی که می توان بیان نمود، ادعایی است که دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران مطرح کرد و گفت:
💢 "این سند #ویرایش_اول است که بعد از اعمال نظرات کارشناسان متعدد و تنظیم ویرایش نهایی، به صورت لایحه توسط دولت به مجلس می رود تا به عنوان مصوبه قانونی برای اجرا ابلاغ شود".🤔😲🤨
💢اما جالب آنکه پس از مدتی، #ویرایش_دوم نیز انتشار یافت که تفاوت ماهوی و محتوایی، غیر از مقدمۀ آن! با ویرایش نخست وجود نداشت!. 😔😳
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#کنترل_نفس
#خویشتنداری
#عفاف_در_فضای_مجازی
🔸اینترنت و فضای مجازی سر دارد، اما ته ندارد! 🙄
🔸مثل چاه عمیق و بدون آبی است که اگر سنگی درونش بیندازی، هر چه گوش کنی، صدای افتادن سنگ را به ته چاه نمیشنوی! 😟
🔸شما شروع می کنید...
🔸اما مشخص نیست تمام کنندۀ این بازی چه کسی است؟ و چگونه تمام می شود! 🤔
🔸فضای مجازی از آن دسته جاهایی است که
⚠️اگر #مهار_نفس تان را نداشته باشید
مدیر #شیطان می شود. 🤭😲
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#بازگشت_به_خدا
💠اگر #گناه کردی ولی هنوز محبت #صدیقه_طاهره (س) در قلبت جای داشت،
بدان آب از سرت نگذشته است ...
آیت الله #شاه_آبادی
#شهادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها_بر_تمام_عفافگرایان_تسلیت_باد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#نفوذ_فرهنگ_شیطانی
⛔️ فرهنگ شیطانی در دهه های اخیر، ارزشهای #عفت و #حیا را به شدت مورد #هجوم قرار داده است.
⛔️ فرهنگ شیطانی در پی صادر شدن بی عفتی، بی حیایی، بی غیرتی از سوی مردان و زنان می باشد.
⛔️ فرهنگ شیطانی در پی تغییر دادن مفاهیم و #ارزشهای_اخلاقی است. بی غیرتی را به عنوان یک شاخصه اجتماعی و غیرت را به عنوان حسادت می شناسد.
⛔️ فرهنگ شیطانی در پی تغییر دادن #هویت زنان و مردان می باشد.
💠 زنان تا قبل از انقلاب صنعتی در غرب، دارای حق مالکیت نبودند، اما بعد از اینکه این حق مالکیت به آنها داده شد، غرض از این خدمت ارائه شده، لطف به زن نبود.
💠 همراه با راه اندازی کارخانه جات و تولید انبوه، نیاز به مصرف انبوه و مصرف کننده انبوه نیز ایجاد شد و بهترین راه تبلیغ و جذب مشتری، زنان بودند و این دومین خدمت به زنان در غرب بود.
💠 خدمت سوم به زنان در نظام سرمایه داری، تأمین تقریباً رایگان غریزه های جنسی توسط آنها بود. چرا که اگر زنان و مردان در سنین جوانی #ازدواج می کردند، نیروی کار و سود و سرمایه کاهش می یافت و بنابراین باید سن ازدواج را بالا می بردند و برای این هدف، رواج بی بندوباری خیابانی، راهکار مناسبی بود.
💠 در دنیای غرب از جاذبه های زنانگی زن استفاده نمودند، نه از عاطفه، انسانیت، علم و خلاقیت او و به نوعی از او استفاده ای ابزاری نمودند.
💠 و اکنون تجارت زن و کودک، بعد از تجارت اسلحه و مواد مخدر یکی از تجارتهای مهم جهانی می باشد.
⚠️ در جاهلیت گذشته، #شخص_زن زنده به گور می شد و در این جاهلیت مدرن #شخصیت_زن.
👤حجت الاسلام #عالی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/10)
#تأمل_هفدهم:
✍️ آیا اساساً بنای #مسئولان #سند_آموزش_توسعه_پایدار_ایران، بر تحفظ بود؟ 🧐
💢مصوبه هیأت وزیران با امضای معاون اول رئیس جمهور، نشان دهنده آن است که، #سند_مادر (2030) به دستگا¬ه ها جهت اجرا ابلاغ گردیده است و بنایی برای طرح در مجلس یا اصلاح آن وجود نداشت و بیانیه ما نحن فیه دولت نیز، ادعای طرح سند در مجلس را نداشت. 🙄😲😳
💢 لذا تأسف بار باید گفت دولت محترم هرچند به صورت شکلی نسبت به سند 2030، اعلام #تحفظ کرده است، آن را در محتوای سند ملی اعمال ننموده، تا به طور کامل منویات سند جهانی بدون هیچ گونه تغییری در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و فناوری اجرا شود. 😡🤔😦
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#معرفی_کتاب📚
#کتاب_تبرج
🔹این اثر گران سنگ که با رویکردی فقهی، اجتماعی و سیاسی، به بررسی مسئله #تبرّج و تبیین رابطه آن با فحشاء و فسادهای جنسی پرداخته، در سال 1398 چاپ گردیده و دارای نه فصل به شرح زیر می باشد:
1️⃣قرآن و جاهلیّت
2️⃣قرآن و تبرّج
3️⃣فتوای مراجع عظام
4️⃣بانوان مؤمن و عرصۀ فعالیّت
5️⃣زن در نگاه سیاستمداران فاسد
6️⃣ولایت مطلقۀ فقیه
7️⃣زنان و قانون اساسی جمهوری اسلامی
8️⃣خطر تعطیل شدن کامل أمر به معروف و نهی از منکر
9️⃣وظایف بانوان
🔹در فصول دوم و سوم، ادلّه فقهیِ حرمت تبرّج بررسی و همچنین فتاوای مراجع عظام تقلید در این موضوع بیان شده است.
🔹در فصل چهارم، مصادیق فراوانی از بانوان مکرّمۀ اسلام و دفاع از جایگاه حجاب و پاسخ به شبهۀ تزاحم حجاب با حضور اجتماعی بانوان در عرصه های مختلف مطرح گردیده است.
🔹در فصل پنجم، با بیان آمار فسادهای جنسی و اخلاقی، رابطۀ تبرّج و فحشاء را به ذهن تقریب نموده و از سوءاستفادۀ سیاستمداران فاسد، از جنسیّت زن پرده برداشته شده است.
🔹شاید برجسته ترین و جذّاب ترین فصل از نگاه آشنایان با شبهات روز جامعه، فصل ششم باشد که در آن تلاش شده به شبهاتی از قبیل شیوه تعامل رهبر معظّم انقلاب با تبرّج و بی حجابی، قابل پذیرش بودن تبرّج امروزی در قالب احکام حکومتی و تزاحم برخورد با تبرّج و بی حجابی با جذب حداکثری، پاسخ داده شود.
🔹در مجموع می توان هشتمین کتاب حضرت آیت الله وفسی را مکمّل و متمّم کتاب ارزشمند حجاب قرآنی ایشان و شاهکاری دیگر در راستای احیای فرهنگ ناب فاطمی و دفاع از ارزش های انقلابی دانست.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠نشستی صمیمی با حضور #زوج_جوان_روسی_تازه_مسلمان، آقای #دکتر_نیکی_تال و سرکار خانم #داریا_فیودوروا، در کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی در تاریخ سه شنبه 8 بهمن ساعت 12:30 الی 14:00 برگزار گردید. این زوج که به تازگی و در تاریخ 21 دی ماه، در دانشگاه تربیت مدرس، با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شده بودند، جهت زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس سفر نموده و در این جلسه حضور یافتند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠دکتر نیکی تال، ریاضیدان و دانشجوی پسادکتری دانشگاه تربیت مدرس و خانم داریا فیودوروا دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو، اذعان نمودند که تا پیش از گرایش به دین مقدس اسلام، فاقد هرگونه اعتقادات و گرایشات مذهبی بودند. دکتر نیکی تال 31 ساله که متولد سن پترزبورگ هستند، پس از گرایش به دین مبین اسلام و تحت تأثیر شخصیت والای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نام خود را #قاسم نهادند و خانم داریا فیودوروا نیز که 26 سال دارند، بین انتخاب دو نام #زینب و سکینه مردد هستند. دکتر قاسم در پاسخ به سؤال حاضرین و دلیل برگزیدن دین اسلام اظهار نمودند، علیرغم اینکه به گونهای دیگر متولد شده بودم، بهدلیل درگیریهای ذهنی با مسائل اعتقادی، تصمیم به تغییر مسیر زندگی خود گرفتم. چرا که احساس نمودم بدون برخورداری از اعتقادات، فردی غیرمفید هستم. ایشان دلیل گرایش به اسلام و مذهب شیعه را حاصل مطالعات چند ساله، ارتباطات با مسلمانان روسی، توضیحات پدر غیرمسلمان خود و در نهایت دستیابی به شناخت بیشتر در ایران، عنوان نمودند. خانم زینب نیز دلیل گرایش خود به دین اسلام را ندای درونی قلب خود دانستند و در پاسخ به این سؤال که اگر در روسیه نسبت به نوع پوشش شما اعتراض گردد، چه عکسالمعلی را نشان خواهید داد، پاسخ دادند که دلیل انتخاب این پوشش را توضیح خواهم داد و نوع نگاه و برخورد اطرافیان نیز، اهمیت چندانی نخواهد داشت. ایشان همچنین از دیدن پوششهای کامل بانوان در ایران اظهار خرسندی و رضایت نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠دکتر قاسم اذعان نمودند که ابتدا خانم داریا دین اسلام را برگزیدهاند و بر این باور بودند که شیعه در سطح جهان در حال فراگیر شدن است. این زوج روسی در پاسخ به سؤالات مطرح شده در خصوص چگونگی دعوت سایرین به دین مبین اسلام، اذعان نمودند که امیدوارند اطرافیان، با مشاهده رفتار و #سبک_زندگی صحیح ما به دین اسلام گرایش یابند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠#هدیه_مقام_معظم_رهبری به #زوج_تازه_مسلمان_روسی آقای دکتر#نیکی_تال و خانم #داریا_فیودوروا (#قاسم و #زینب)😊 😊
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/11)
#تأمل_هجدهم
✍️ سند آموزش توسعه پایدار (2030) چگونه به اهداف خلاف طبیعت بشری میرسد؟ (1) 🧐
🔎 مهمترین روش، استفاده از #اصطلاحات_مبهم و #دوپهلوی_تفسیرپذیر در متن سند است؛ متأسفانه این روش، برخی #مسئولان_خودباخته کشورهای مسلمان را #فریفته است! 😔😲
💢 مثلاً جمهوری اسلامی ایران، در ویرایش دوم #سند_ملی_آموزش_2030 (ص 94) موارد زیر را بهعنوان #شاخص_پیشرفت! میپذیرد. 😠🤫
1. درصد دانشآموزان یادگیرندۀ "پایداری" 🙄
📌 مراد از #پایداری! چیست؟ یادگیری پایداری در مقابل سلطهگران یا یادگیری توسعه پایدار ۲۰۳۰؟ 🤔😳😔😲
2. درصد مدارس آموزش دهنده "مسائل جنسی و جنسیتی" 🙄
📌 منظور از #مسائل_جنسی و #جنسیتی چیست؟ آموزشِ احکام اسلامی بلوغ جنسی یا آموزش خودارضایی! 🤔😳😔😲
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی
#الگوی_تربیت_جنسی_خانواده_محور_مبتنی_بر_رشد
#روانشناسی_اسلامی
💢 مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برگزار میکند:
🔷 سومین مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی (مداخلات روان شناختی و آموزشی با رویکرد دینی)🔷
✅ویژه دانشجویان وفارغ التحصیلان ارشد و دکتری مشاوره و روانشناسی
✅به همراه اهدای گواهینامه از مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی، وسازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور
⏰زمان برگزاری: ۲۳ الی ۲۵ بهمن
🏢مکان: مشهد مقدس.
💢 مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی
⌛️#تمدید_زمان_ثبت_نام سومين مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی تا ۱۳بهمن
👇👇آدرس ثبت نام اینترنتی👇👇
https://elmi.razavi.ir/moshavere/fa/elmi-moshavere/payment/intro
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
✍️نشریه فرهنگ پویا
🏢چگونگی امکانپذیری گسترش #عفاف_و_حجاب بواسطه وزارت آموزش و پرورش
📃آموزش، سازماندهی، توجیه و بهکارگیری مدیران، معلمان و کلیه پرسنل جهت ترویج #فرهنگ_عفاف_و_حجاب در بین دانشآموزان و سازمانهای مربوط نظیر بسیج، انجمنهای اسلامی و...
📃انجام تحقیقات لازم در مورد #بسط_حیا و #عفاف در مدارس به منظور اجرای برنامههای فرهنگی، تربیتی و پرورشی در آن.
📃گنجاندن موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آیات و روایات همراه با #تبیین_ضرورت و فلسفهی آن برای دانشآموزان در کتب درسی کلیه مقاطع تحصیلی.
📃اهتمام به مثبتنگری و #زیبااندیشی در مورد فرهنگ عفاف و حجاب در تألیف کتب درسی.
📃اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و علمی با هدف جهتدهی به #افکار_نسل_جوان با موضوع حجاب و عفاف و نظرسنجی از جوانان در تهیهی طرحها و برنامههای مناسب در زمینهی حجاب.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_عفیفانه
مگر #کارخانه_آدم_سازی هم داریم⁉️
✅ راستش را بخواهید، ما و شما ۱۲ سال در این کارخانه زندگی کرده ایم و حالا کودکانمان را به این کارخانه سپرده ایم.
😳 آدم سازی کار کیست؟
✅ کارخانه آدم سازی همان تفکر و بینش #معلم است به همه چیز ؛ مثلاً به #حجاب، به #حیا، به #غیرت
⚠️ حواسمان هست که فرزندمان را به دست کدام کارخانه می سپاریم؟
💯 #تفکر_درست_معلم نسبت به #عفاف، کودک ما را از این رو به آن رو می کند.
💢 فقط کافیست او را به دست مدیر شایستۀ این کارخانه بسپاریم😌
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/12)
#تأمل_نوزدهم
✍️ سند آموزش توسعه پایدار (2030) چگونه به اهداف خلاف طبیعت بشری میرسد؟ (2) 🧐
🔎مهمترین روش، استفاده از #اصطلاحات_مبهم و #دوپهلوی_تفسیرپذیر در متن سند است؛ متأسفانه این روش، برخی #مسئولان_خودباخته کشورهای مسلمان را #فریفته است! 😔😲
💢 عبارتهای "#فراگیر inclusive" یا "#فراگیری inclusion" بیشتر از چهل بار در دستور کار #2030 و به شکل خاص، پنج بار در #اهداف_اصلی_و_فرعی بیان شده است. 🙄🤔😦
💢 در صورتیکه غالب افراد از عبارت "فراگیر" معنای مثبتی برداشت میکنند که منظور از آن، کوشش برای رسیدن به این هدف است که "کسی از رشد و #توسعه بازنماند". اما این اصطلاح، یک #لغت_کلیدی است که در گسترش حقوقِ #LGBT (مخففی برای زنان همجنسباز، مردان همجنسباز، دوجنسیتیها و تراجنسیتها) بهکار میرود. 🤭😲😡
📖برگرفته از سند تحلیلی بر دستور کار سند ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار؛ نوشته شارون #اسلاتر
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#روز_جهانی_حجاب
🔸روز جهانی حجاب (World Hijab Day) هر ساله در ۱ فوریه (۱۲ بهمن) در ۱۱۶ کشور جهان برگزار میشود. این روز به ابتکار نظمه خان (Nazma Khan)، یک زن مسلمان آمریکایی بنگلادشی الاصل مقیم نیویورک و پس از واکنشهای اسلام هراسانۀ پس از رویداد ۱۱ سپتامبر پیشنهاد شد. در «روز جهانی حجاب» زنان غیر مسلمان از ادیان مختلف یک روز را با #حجاب گذرانده و تجربه خود از حجاب را بیان میکنند.
#هدف روز جهانی حجاب
🎯هدف روز جهانی حجاب آگاه کردن مردم سراسر دنیا در مورد حجاب و فلسفه آن و از بین بردن دیدگاه غلطی است که در کشورهای غربی، نسبت به #زنان_محجبه وجود دارد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خلاصه ای از سی و چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی برگزار شد
💬 عنوان نشست "ارائه مدل مردمی و فراگیر کردن #دفاع_از_حجاب"
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام عبدالحمید #صادقی، معاونت مؤسسه امام سجاد (ع)
⏰زمان: چهارشنبه 11 دی ساعت 15:30
💢در این نشست، حجت الاسلام صادقی با توجه به تجارب کسب شده و هماندیشیهای صورت گرفته و در راستای ترویج بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، به ارائه مدل مردمی و فراگیر دفاع از حجاب پرداختند. ایشان با توجه به دغدغه بسیاری از افراد متدین جامعه که نه مسئولیت دولتی دارند، نه مدیر یا سخنران هستند و نه مؤسسه یا سرمایه قابل توجهی دارند، اما نمیتوانند نسبت به موضوع عفاف و حجاب در جامعه بیتفاوت باشند، مدلی فراگیر طراحی نمودهاند که آنها نیز بتوانند سهمی در جهت احیای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه داشته باشند و صرفاً نظارهگر مشکلات ناشی از بدپوششیها نباشند. در این کارگروه، حجت الاسلام صادقی به ارائه این مدل مردمی طراحی شده پرداختند که به جلسه طلایی جبهه عفاف و حجاب موسوم است. در جلسه طلایی، برای کلیه دغدغهمندان عرصه عفاف و حجاب، ضمن ارائه اطلاعات و راهنماییهای مورد نیاز، محتواهای کاربردی، کلیپها و پاورپونتهای مناسب نیز در اختیار گذاشته خواهد شد. در این مدل طراحی شده، عواقب آشکار و پنهان وضعیت فعلی و چند سال آینده عفاف و حجاب تبیین شده است و مخاطب میآموزد که چگونه بتواند نسبت به برخی امور، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 حجت الاسلام صادقی:
🔸 در این جلسه فرض می کنیم که حضار، افراد معمولی اما دغدغه مند جامعه هستند که نمی توانند در مقابل موضوعات مربوط به عفاف و حجاب در جامعه بی تفاوت باشند و قصد ما فراگیر کردن #دفاع_از_حجاب و آماده نمودن این افراد جهت فعالیت های فرهنگی می باشد.
به نام خدا
🔸 هر کدام از ما دغدغه های مختلفی در جامعه داریم. اما برخی موضوعات مورد دغدغه همه ما هستند. مثل وضعیت عفاف و حجاب جامعه. هر روز هم می بینیم که دشمنان جلوتر می آیند. حتماً بارها شده که با خودتان بگویید: ای خدا کی این وضع درست می شود! انشالله که امام زمان بیایند و همه چیز درست بشود. شاید هم خیلی وقت ها تصمیم گرفتید که یک کاری انجام بدهید ولی احساس کردید که کاری از دست شما بر نمی آید. چون نه مسئولیت دولتی داشتید، نه مدیر مدرسه یا طلبه و سخنران بودید، نه مؤسسه بزرگ یا پول هنگفتی داشتید. اما آیا می شود که دست روی دست بگذاریم و ببینیم که چه می شود؟ اگر همچنان دست روی دست بگذاریم و امر به معروف نکنیم، چه می شود؟
یک) وضعیت چند سال آینده ایران (البته در صورت غفلت ما)
الف :بی حجابی آزاد می شود.
ب :تلاش برای آزاد کردن گناهان دیگر
ج :بحران در ازدواج و طلاق
د :حجاب ممنوع می شود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 حجت الاسلام صادقی:
الف :بی حجابی آزاد می شود.
🔸 تا حالا فکر کردید که اگر الان اوج بدحجابی، چند دختر ساپورت پوش و مانتوی جلو باز هست، آن زمان چه می شود؟ تصور کنید که وقتی همسر یا پسر شما از منزل خارج بشود، با چه صحنه ای مواجه می شود؟ اگر الان پلیس با خانم های بدحجاب برخورد می کند، آن زمان همین پلیس موظف است تا با افرادی که مزاحم خانم های بی حجاب می شوند، برخورد کند. پوشش زنها می شود مثل زنهای کنار سواحل ترکیه و آمریکا.
🔸 یک شبهه :حالا بی حجابی آزاد بشود، چی میشود ؟ اوایل مردم کمی بی جنبه میشوند، ولی بعد کم کم عادی میشود! پاسخ :مردم کشورهای دیگر حتی آمریکا هم که محدودیت ها و هنجارهای جامعه شان را کنار گذاشتند، همین گمان را داشتند. اما ... با گذشت زمان، هوسرانی مردم پایان پذیر نیست و روز به روز افزایش می یابد. امروز آمریکا جزو کشورهایی است با بالاترین آمار طلاق، بیشترین کودکان نامشروع، بیشترین سقط جنین و بیشترین قتل و جنایت حتی در مدارس را دارد. توزیع لوازم پیشگیری از بارداری در مدارس (روزنامه دیلی میل 26 سپتامبر (4مهر سال 1390): در کشور انگلیس مدارس ابتدایی درصورتی که درس های آموزش سکس سالم را متوقف کنند مجازات می شوند. مدارس راهنمایی نیز موظف هستند قرص های ضد بارداری و لوازم جلوگیری را توزیع کنند). بی ارزش شدن زن و تبدیل شدن او به وسیله ای برای تبلیغ و فروش کالا و قرار گرفتن زنان به عنوان وسیله شهوترانی مردان و کرایه دادن یا فروش آنها به مردان نیز امکان پذیر است (مثل وضعیت الان در آلمان و هلند و آمریکا و ... و وضعیت قبل انقلاب)
ب :تلاش برای آزاد کردن گناهان دیگر
🔸 افراد بی بندوبار الان تلاش دارند تا بی حجابی را آزاد کنند ولی آن زمان به دنبال آزاد و قانونی شدن ارتباط با همجنس و حیوان و کودک و ... خواهند بود (مثل چیزی که الان در برخی کشورها رخ می دهد).
ج :بحران در ازدواج و طلاق
🔸 آن زمان، دختر و پسر خودمان بجای ازدواج، گزینه روابط نامشروع را انتخاب خواهند کرد (همانطور که الان زمزمه های آن شنیده می شود). آن زمان، دختر و پسر خودمان با کسانی ازدواج می کنند که قبل آن با چند نفر دیگر رابطه داشتند.
د :حجاب ممنوع می شود.
🔸 هنوز پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما خاطرات تلخ کشف حجاب رضاخان را فراموش نکردند.
🔸 ممنوعیت حجاب در کشور آذربایجان
🔸 کشور آذربایجان پس از ایران پر جمعیت ترین کشور با مذهب شیعه است. 95 درصد جمعیت کشور آذربایجان مسلمان و اکثرشان شیعه هستند. برخی از محدودیت های شیعیان کشور آذربایجان را می توان نام برد. ممنوعیت حجاب دختران در مدارس، ممنوعیت استفاده از عکس های محجبه در گذرنامه، شناسنامه، گواهینامه و...، ممنوعیت تأسیس دفاتر مراجع تقلید، ممنوعیت فروش توضیح المسائل مراجع، ممنوع بودن استفاده از هرگونه نشانه های اسلامی اعم از قرآن و تسبیح و مُهر در ادارات، ممنوعیت عزاداری های خیابانی، ممنوعیت پخش اذان از مساجد و...
🔸 با تصویب قانون ممنوعیت حجاب در آذربایجان، مردم تظاهرات گسترده ای انجام دادند که مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار گرفتند. در سال 1396 پلیس این کشور در روز عاشورا، یک فضای خفقان و بازداشت برای عزاداران امام حسین ایجاد کرد. مدیران مدارس برای جلوگیری از حضور دانشآموزان در مساجد و مراسم عزاداری، جریمههای سنگین 1700 مناتی (معادل 12.000.000 تومان) برای والدین دانشآموزانی که در مساجد دیده شده اند، بریدند. سال 1394 با تصویب قانون در پارلمان این کشور، نصب پرچم های حسینی در معابر و خیابان ها را ممنوع و مجازات نقدی تا پنج هزار یورو (معادل 75 میلیون تومان) و یک سال حبس برای متخلفان از این قانون در نظر گرفته شد. پلیس نیز تمامی پرچم های «یاحسین» و «یا ابوالفضل» و پارچههای سیاه را از سردر مساجد جمعآوری کرد و از ورود دانشآموزان به مساجد جلوگیری کرد و جوانانی را که لباسهایشان نوشتههای عاشورایی داشته است، بازداشت کردهاند. این کشور از سال 2000 همجنسگرایی را در این کشور آزاد اعلام کرد و در حالی که عزاداری خیابانی و پوشیدن لباس عزای سیدالشهدا را برای شهروندانش ممنوع کرد، رژه همجنسگرایان را آزاد نموده است (فراموش نشود که 80 درصد جمعیت این کشور شیعه هستند). این وضعیت در حالی است که، بیش از چهل مؤسسه صهیوینستی در این کشور آزادانه فعالیت می کنند. همچنین شرایط گسترده ای برای فعالیت بهائی ها و وهابی ها در این کشور فراهم شده است. وضعیت کاباره ها و دیسکوها در آذربایجان و ترکیه نیز مشخص است.
https://eitaa.com/umefafgaraei