#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/1)
#تأمل_نهم:
✍️ چرا #سند_2030 حساسیت برانگیز شد؟ (2) 🧐
💢 در گزارش مراسم "نشست عالیرتبۀ مشورتی در زمینۀ آموزش ۲۰۳۰ در ایران"، بهمناسبت رونمایی از #سند_ملی_آموزش_2030 (20 آذرماه ۱۳۹۵)، که در سایت یونسکو نمایندگی ایران وجود داشته و هم اکنون آن گزارش، از روی این سایت حذف شده است، به نقل از خانم ماکی #هایاشی_کاوا، هماهنگکنندۀ آموزش ۲۰۳۰ در منطقه آسیا و اقیانوسیه آمده است:
💢 "#ایران، اولین کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که سند ملی آموزش ۲۰۳۰ را تهیه نموده و اولین کشوری است که در طرح پیمایشی #آموزش_2030_یونسکو [GEM] شرکت کرده و این امر بسیار #قابل_تقدیر است". 😲😳😔
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خلاصه ای از نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
💬 عنوان نشست: "گزارش و بیان تجارب #مطالبه_گری تشکّلهای بانوان فعال فرهنگی در موضوع #عفاف_و_حجاب"
👤رائه دهنده: سرکار خانم مهدیه #خادم، پژوهشگر، مدرس و مدیر مؤسسه منادیان رویش
⏰ تاریخ جلسه: چهارشنبه 27 آذر
🔺 در این نشست، خانم خادم به معرفی و ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت مجموعه خود در خصوص مطالبهگری از مسئولین شهری، استانی و کشوری در مباحث مربوط به عفاف و حجاب پرداختند و برخی از نتایج مطالبات خود را از مسئولین ارشد بیان نمودند و گزارشهایی را نیز در خصوص نحوه و روند پلمپ برخی فروشگاههای پوشاک نامتعارف ارائه کردند. خانم خادم عدم تمایل، عدم اراده و تصمیم و عدم اطلاع کافی و ناآگاهی برخی مسئولین را، جزء موانع دستیابی به اهداف خود عنوان نمودند و آگاهی از قوانین، شناخت معروفها و منکرات، آگاهی از حقوق شهروندی، آگاهی از وظایف مسئولین، هویت بخشی به کار جمعی و اعتمادبه نفس بالا را از دلایل موفقتهای خود در مطالبات برشمردند. ایشان شش گام جستجوی مشکل، تشخیص منکر، تدبیر و چاره اندیشی، اقدام و اجرا، عکسالعمل مخاطب و مسئول و واکنش مجموعه خود در مقابل مسئولین را، در امر مطالبه گری تشریح و تبیین نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانم خادم:
🔺 با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: در هر میدانی که بانوان مسئولانه وارد شوند، پیشرفت در آن میدان چند برابر خواهد شد، به سراغ مسئولین رفتیم. غالباً نگاهی که به خانم ها از سوی برخی متدینین وجود دارد، نگاه یک ضعیفه ذلیله می باشد. ورود به حوزه مسئولین سختیهای خودش را دارد. مخصوصاً با وجود تفکرات لیبرالی برخی از آنها. متأسفانه برخی مسئولین گمان می کنند که خانم های چادری از نظر علمی، فاقد صلاحیت صحبت با آنها هستند. در صورتی که ما در جمع ۲۰ و ۲۵ نفره خود، پزشک، مهندس، استاد دانشگاه، دندانپزشک، وکیل و فرهنگی داریم و با یک جمع نخبگانی و با مطالعه قبلی برای مطالبه میرویم. ما حقوقدان نیستیم، اما یکی از سرفصل های کار ما، آشنایی با قوانین است. ما قوانین را میدانیم.
🔺 بیشترین وظیفه را در خصوص مطالبه گری صدا و سیما دارد. گاهی ما متهم به هیجانی و احساساتی شدن میشویم و سعی میکنیم که این مسئله روی ندهد. وقتی می خواهیم با مسئولین حرف بزنیم، با زبان قانون حرف می زنیم. مسئول باید معروف و منکر را بشناسد و در این زمینه با ما همراهی کند. اما متأسفانه مثلاً خانمی که مسئول عفاف حجاب فلان دستگاه می باشد، از قانون عفاف و حجاب چیزی نمی داند و این جزء موانع مطالبه گری می باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانم خادم:
🔺 بدون اغراق به یکی از مسئولین گفتیم که شما وظیفه دارید که از ما حمایت کنید. نگاه برخی مسئولین به تشکلهای مردمی این است که ما نخودی هستیم. اما غالباً وقتی که ما سخن می گوییم آنها پاسخی ندارند. ما به عنوان نماینده افراد کف جامعه از مسئولین مطالبه می کنیم. آقای پژمان فر (نماینده مجلس مردم مشهد) همکاری های اثربخشی را با مطالبات ما دارند. در راستای برخی از فعالیتها، طومارهای ارسالی ما از مشهد را، بر روی میز آقای لاریجانی گذاشتند.
🔺 متأسفانه مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس، کار خود را درست انجام نمی دهد. به برخی از مسئولین صحبت های ما بر می خورد که این هم جزء موانع کار به شمار میرود. اما ما همیشه فرمان امام خمینی رضوان الله علیه را نصب العین خود قرار می دهیم. هویت بخشی به کار جمعی و اعتماد به نفس از عوامل پیش برنده مطالبه گری هستند و از موانع کار نیز می توان به نابلدی مسئولین، عدم اطلاع کافی و ناآگاهی برخی مسئولین رأس کار اشاره نمود. برخی مسئولین اصلاً اراده ای ندارند. متأسفانه برخی از آنها همسر و فرزندان با حجابی ندارند. اما برخی مسئولین قدرت اراده و تصمیم را دارند، اما ترس و طمع دارند و این دو عامل که ذکر شد نیز، جزء موانع امر به معروف و نهی از منکر است.
🔺 خطابه نامه ها نیز بسیار مهم است. محتوای نامه هم باید شامل چند قسمت مهم باشد. از قبیل اشاره به اصل ۸ قانون اساسی که به امر معروف اشاره دارد؛ اشاره به قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر؛ اشاره کردن به قانون عفاف و حجاب و ... ما در خطابه های خود به قانون استناد میکنیم.
🔺 واکنش ما در مقابل مسئولین به چه صورت میتواند باشد؟ سکوت، پاسخ کلی و یا پاسخ معین و جزئی. سکوت به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد. چون می تواند نشانه ضعف ما باشد. چندین بار در نقاط مختلف شهر مشهد با مانتوهای جلو باز مواجه شدیم که چند نمونه ای از مانتوها را خریداری کردیم تا به مسئولین نشان بدهیم. بنده و مجموعه نزد غالب مسئولین رفتهایم. خانم های مجموعه ما با ارائه گزارش و مطالبه به صورت تلفنی و تماس با شماره ۱۳۷ و همچنین به شکل حضوری، خیلی تلاش کردند. به همت این خانم ها مغازه هایی که پوشش های نامتعارف مانتو را در خیابان ایثار و راهنمایی مشهد، به فروش می رساندند، پلمپ شدند.
🔺 24 مورد را برای افرادی که مغازه هایشان پلمب شد پیشنهاد دادیم. از جمله اینکه کتابهایی را پیشنهاد دادیم که بخوانند و آزمون بدهند و یا مانتو هایی را که میشود اصلاح کنند (از قبیل دوختن دکمه و یا گذاشتن آستین)، اصلاح کنند و به مناطق محروم بدهند. کارگروه های مختلفی نیز داریم. مدارس طبیعت که در راستای اهداف سند ۲۰۳۰ فعالیت میکردند را اگر خاطرتان باشد، با حرکت مجموعه ما در مشهد، به حالت تعطیل درآمد.
🔺 ما مطالبه گران در فضای مجازی و پیام رسان بله گروهی را با یکدیگر تشکیل دادهایم که نام آن را "زنان والا؛ دیدهبان ولایت و محافظان حریم خانواده" گذاشتهایم. حقیقت این است که خانمها چیزهایی را می بینند که آقایان نمی بینند. یکی از رزم های ما نیز، رزم پیامکی می باشد. بانوان پزشکی در مجموعه ما هستند که خواهران شهید هستند. آنها می گویند به علت ناهنجاری ها و مسائل فرهنگی کشور، شب ها خوابشان نمی برد.
🔺 طبق آموزه های قرآنی و آیه ۳۱ سوره نور، خداوند اول مردان مؤمن را مورد خطاب قرار می دهد و سپس بانوان را و غالباً خانمها در خصوص رعایت حجاب مخاطب هستند، چرا که مردان نیز حیات اجتماعی دارند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانم خادم:
🔺 مجموعه ما مشکلات را در سطح کشور رصد و سپس نسبت با آنها مقابله میکنند. یکی از نقاط ضعف کار ما این است که نمی توانیم رسانه شویم. رسانهها باید این کارهای تشکل ها را انعکاس بدهند. یکی از مسئولان اصناف در مقابل اعتراضات تشکلها، در خصوص لزوم جمع آوری مانتوهای نامناسب می گفت: "این ذائقه مردم است و باید انواع پوششها در جامعه وجود داشته باشد و آنها در انتخاب لباس حق انتخاب داشته باشند".
🔺 رویکرد های ایجابی باید پررنگ تر باشد و حالت دلسوزانه و خیرخواهانه هم داشته باشد. این مسیری که در پیش داریم مشکلات خودش را دارد و نیازمند همراهی نخبگان هستیم. در صحبتی که با آقای رحیم پور ازغدی داشتم، گفتم که شما نیز به عنوان یک نخبه باید در این مسیر، با ما همراه شوید و ایشان فرمودند که من نخبه نیستم .
🔺 متأسفانه ارتباط لازم مابین سازمان ها، ادارات و دستگاه ها نیست و نقش تشکلهای مردمی و سازمان های مردم نهاد حلقه اتصال آن سازمانها است. سازمانها عمدتاً شأن نظارتی خود را انجام نمی دهند. ما چکلیست هایی برای عفاف و حجاب داریم و وقتی که وارد دستگاهها و سازمانهای مختلف میشویم، آنها را مورد بررسی قرار می دهیم و کمیت و کیفیت آن را مشخص میکنیم. اما برخی از سازمانها فاقد چک لیست هستند.
🔺 جزء وظایف همه دستگاه ها این است که منشور عفاف و حجاب داشته باشند. اکثر سازمان ها به بیان جملات ساده اکتفا می کنند و وقتی به آنها می گوییم که چرا بر روی برد و یا قسمت های مختلف سازمان از عبارات و جملات زیبا و مربوط به عفاف و حجاب استفاده نمی کنید؟ می گویند که انجام آنها زمانبر است و فرصت کافی برای آنها نداریم! در صورتی که اسلاید ها پوستر ها و طرح های بسیار زیبایی را سازمان تبلیغات تهیه کردند که قابل استفاده است. چرا که یکی از وظایف آنها تهیه این انواع پوسترها می باشد و متأسفانه این سؤال همیشگی بدون جواب است که چرا دستگاهها در این خصوص، با یکدیگر همکاری و هماهنگی ندارند؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢گزیده ای از نظرات برخی از افراد حاضر در جلسه:
🔺 خانم عرفانیان: حد و حدود شئونات از دید افراد مختلف متفاوت است و باید چک لیست های عفاف و حجاب به صورت همسان تهیه شود و به صورت سلیقه ای مطرح نشود.
🔺 خانم کرد نوقانی: آیا راهکار و روش هایی برای به دل نشستن در باور و رفتار افراد دارید یا خیر؟
🔺 خانم رضایی: بنده در هر سه مقطع مدارس کار کردم و با تجربه ای که دارم، با تذکر خیلی موافق نیستم. چون نتیجه نداده است. شما مشکلات را ریشه یابی کرده اید؟ باید از ریشه به بالا رسید. بعضی از بچهها شخصیت نمایشی دارند و دوست دارند خود را بروز بدهند و چون مهارت خاصی ندارند، می خواهند با ظاهر خودشان را نشان بدهند. ما باید فعالیت هایی انجام بدهیم تا خانمها سراغ لباس جلوباز نروند که بخواهیم مغازه ها را پلمپ کنیم.
🔺 آقای دکتر تقی پور: چطور درخصوص خرید و فروش میوه و و سایر اقلام در بازار نظارت می شود، اما در خصوص عفاف و حجاب خیر؟
🔺 آقای سهندی طرقی: حدود سه سال پیش ناظر خوابگاه های خودگردان مشهد بودم. ۸۰ درصد این خوابگاه ها مربوط به خواهران بود. متأسفانه یکسری آسیب های اجتماعی را در آنها مشاهده می کردیم. مسئلهای که ذهن را درگیر میکند بحث ریشه ها است. باید گروههایی در این خصوص باشند. پیشگیری قبل از درمان، مهم است. زمانی که از مهدکودک رقص و آواز شروع شود، در دانشگاه نمیتوان جلوی آن را گرفت. باید برنامهای باشد که ضمن کم شدن هزینه ها، منافع آن هم زیاد باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر مغربی: اگر نمایندگان شهرهای دیگر نیز، مانند مشهد بودند وضع جامعه این نبود. شما باید کارهایی را که انجام می دهید به دیگران واگذار کنید و به شهرهای دیگر بروید. من این استنباط را کردم که شما نقش مردم به مردم را کم کرده اید. آیا می توانید بگویید که چند درصد وقت و انرژی خود را برای امر معروف به نسبت به مردم می گذارید؟
🔺 آقای دکتر ترابی: گفته شد که باید کار فرهنگی شود تا مردم اصلاً خواهان مانتوهای نامتعارف نشوند. این فرهنگ را متعالی کردن است و راه دیگر، گرفتن جلوی افراد مسئلهدار است. متأسفانه تذکرات به دانشجویان هم جواب نمیدهد و اگر هم بدهد موقتی می باشد. اگر تذکرات چند نفر به یک فرد صورت بگیرد، آنگاه جواب می دهد. مثلاً به طور همزمان، هم خانواده هم دوست هم استاد و هم سایرین به یک نفر تذکر بدهند. در ثانی باید دید که منشأ پوشش های نامتعارف از کجاست. مثلاً برخی از فیلمهای سینمایی و فیستوال دهه فجر، سلبریتی ها و غیره باید مورد بررسی و جلوی آنها گرفته شود.
🔺 آقای محمدی مقدم: مسئولینی که در این جایگاه قرار گرفتند، غالباً با رأی مردم بوده اند. برخی از آنها بر این باورند که مردم به ما رأی دادند که آزاد باشند و اصلاً ما نیز، برای همین آمدیم. بنابراین مسائل عفاف و حجاب برای آنها معنایی ندارد. باید بپذیریم که فرهنگ ایران تغییر کرده است. همانطور که می دانید انگلیس، از لیست انتخابات مجلس و خبرگان سال ۱۳۹۴ حمایت کرده بود. سبک زندگی مردم غربی شده است و آنها به افراد حزب اللهی رأی نمیدهند و به کسی که با نظام زاویه دارد رأی می دهند. حدیث داریم که مردم به مسئولان شان شبیه تر از آبا و اجدادشان هستند؛ با اینکه خانواده و وراثت خیلی تأثیر دارد، اما باز هم مسئولین شبیه ترند و همچنین مردم به فرهنگ زمانه شان شبیه ترند. بنابراین باید بر روی تغییر فرهنگ کار کرد و کار ریشهای انجام شود. بنابراین تا اصول طراحی نگردد، فروع فایده ندارد.
💢قبل از آغاز جلسه و در ساعت 15 نیز، 4 فیلم کوتاه از جشنواره عمار پخش گردید که به زوایای مختلف جنگ، اشغال، شهادت و قتل عام کودکان پرداخته اند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
♨️#جنگ_علیه_خانواده در #هجوم فیلمهای تلویزیونی و سینمایی
🔻در حال حاضر در سینمای خانگی، فیلمسازانی را میبینیم که برای سودآوری بیشتر و هزینه کمتر، از داستانهایی بیکیفیت و بهکارگیری الفاظ رکیک، شوخیهای جنسی و حتی تبلیغ "#هم_باشی یا ازدواج سفید" استفاده میکنند!
🔻مخاطب اصلی این سریالها نیز پدر و مادر و فرزندانشان هستند که به صورت جمعی این داستانها را دنبال میکنند.
🔻حال نکته اینجاست که چرا با وجود تأکید "سیاستهای کلی خانواده" به ممنوعیت انتشار #محتوای_ضد_خانواده، نظارتی مبنی بر ممنوعیت انتشار چنین برنامههایی در صداوسیما، سینما و مخصوصاً سینمای خانگی توسط وزارت ارشاد و صداوسیما انجام نمیشود؟!
✍️ مشروح گزارش در خبرگزاری تسنیم:
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/10/28/2184196
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/2)
#تأمل_دهم:
✍️ چرا #سند_2030 حساسیت برانگیز شد؟ (3) 🧐
💢 #سند_2030، علاوه بر جهات اقتصادی و ... یک #سند_آموزشی است و سؤال اینجاست که رابطۀ آن با اهداف و اسناد ملی ما در عرصۀ #آموزش چیست؟🤔🙄
💢 ظاهراً پذیرش سند 2030، به منزلۀ آن است که ما برای تعیین #خطوط_کلی_آموزش_و_پرورش، به جای اسناد ملی (سند تحول، برنامه درسی ملی) باید به سند مذکور، مراجعه کنیم! 😔😳😲
💢 این سند در هیچ نهاد و شورای داخلی (شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی) #مطرح_نشد ولی #تصویب_شد! 😡😲
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#عفت_خیال
#نطفه_پاک
#استفاده_از_معیار_زندگی
#خانواده_متعالی
🎥 چگونه شیطان در نطفه انسان تأثیر میگذارد؟
🔹 پرهیز از زندگی کردن و به یاد آوردن خیالات ناپسند
🔹 اینکه گفته می شود #شیطان در #نطفه فلان افراد سهیم بوده است، به معنای جنبه فیزیکی او نیست، بلکه به جهت خیالات ناپسند افراد به هنگام مناسبات خود می باشد.
⚠️ چه مقدار از ذهن زنان و مردان جامعه، از #زنای_ذهنی آکنده است؟
📌 هیچ کس برآوردی ندارد.
⚠️ چه مقدار از نوجوانان دختر و پسر امروز، اسطوره ها و الگوهای فوتبالی، هنری، سینمایی و ... را در ذهن و خیال خود دارند؟ و با اینها مناسبات جنسی دارند؟ و خودارضایی جنسی می کنند؟
📌 هیچ کس برای این برآوردی ندارد.
🔹 غالباً بر این باورند که اینها حرفهای مگو است و نباید به دنبال آن رفت.
🔹 اما این یک استراتژی است.
⚠️ افراد وظیفه دارند که مراقب خود و مناسبات خود باشند.
🔹 محل شکاف وحی الهی و شیطانی همین جا است.
🔹 هر پدیده ای در عالم #مخلوق خداست و #خداوند یک #نقشه و معیار برای همه چیز دیده است و خط کش و #معیار در اختیار ما قرار داده و به ما #قرآن داده است.
👤استاد #حسن_عباسی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
📚#معرفی_کتاب
🔸 #گلبرگ_زندگی، مجموعه ای چهار جلدی درباره #ازدواج و #زندگی_مشترک است و از گفتگوهای تلویزیونی حجت الاسلام والمسلمین #دهنوی گرفته شده است.
🔸 این دوره چهار جلدی به ترتیب در چهار موضوع مهم «#ازدواج»، «دوران #عقد و آغاز #زندگی»، «#تفاوتهای_زن_و_مرد» و «#مسائل_جنسی_در_زندگی_زناشویی» به سؤالات جوانان پاسخ داده است.
🔸 بارزترین خصوصیت این اثر آمیختگی مباحث آن با علوم روز دنیا از جمله #روانشناسی و #روان_پزشکی است که با رایحه خوش #آموزه_های_اسلامی همراه شده و به مخاطب مسلمان اطمینان می دهد که برای رفع مشکلات زندگی خود و ارتقای آن راه درست را برگزیده است.
1️⃣جلد اول به مباحثی همچون «ضرورت ازدواج»، «روابط پیش از ازدواج»، «سن مناسب ازدواج»، «موانع و آسیب های ازدواج»، «ازدواج های خاص» و به طور کلی صفر تا صد موضوعاتی که ذهن قشر #جوان را درگیر خود کرده، می پردازد.
2️⃣دومین جلد این مجموعه به سؤالات مربوط به دوران عقد پاسخ گفته که مهمترین فایده آن، آماده کردن #زن_و_شوهر برای آغاز یک عمر زندگی مشترک است.
3️⃣در جلد سوم نگارنده به سراغ مباحث جدی تری رفته و از #تفاوت_های_زن_و_مرد سخن گفته است.
4️⃣پس از بیان تمام این مسائل، نوبت به سؤالات #زوج_های_جوان درباره #مسائل_جنسی می رسد که جلد چهارم به همین موضوع اختصاص دارد.
🔸 جهت سفارش کتاب و #مشاوره:
@sefaresh_ketab
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔻#دیدن مانند غذا خوردن است،
🔻هر چیزی را ببینی، گویی آن را میل میکنی.
🍃🍂خدا فرموده است: انسان باید به طعام خود #نگاه کند.
🔻یعنی ببیند چه چیزی وارد روحش میشود.
🌺 دیدن، عبور صحنهها از مقابل #چشم ما نیست؛
📌 هر چیزی را میبینیم، با همۀ آلودگیها و پاکیها، وارد #روح ما میشود و به سادگی بیرون نمیرود.
#استاد_پناهیان
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/3)
#تأمل_یازدهم:
✍️تفاوت #غربی_بودگی با #غربی_شدن چیست؟ 🧐
💢 غرب سعی می کند با روش هایی روان شناسانه، افراد را در مقابل خود، خودباخته کند. تبلیغات می تواند "آمریکایی بودگی" یا "غربی بودگی" را ایجاد کند. در واقع اتوپیای مورد اشارۀ #سند_توسعه_پایدار_2030 تبلیغ "غربی بودگی" برای دیگر جوامع است و "غربی بودگی" مفهومی متفاوت از "غربی شدگی" است. 🤔🙄
💢 در "غربی شدگی" فرد با دیگری (غرب) یکی می شود؛ یا به عبارت دیگر از نظر تفکر و رفتار، قابل تمییز با غربی ها نیست؛ اما در مفهوم "غربی بودگی" خواستِ "غربی شدن" نهفته است؛ یعنی فرد، غربی نمی شود و همیشه تمایزپذیر است. 🤨🤔🧐
💢 به عبارت دیگر #تقلید_فرهنگی می کند و بنابراین، یک دوگانگی فرهنگی به وجود می آورد که منجر به تشدید #معضلات_فرهنگی در جامعه می شود. یکی از معضلات از خودبیگانگی و در سطح ملی، از بین رفتن #عِرق_ملی و بیگانه پرستی است. 😲😔
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/4)
#تأمل_دوازدهم:
✍️ آیا در غرب، نظارتی بر رسانه ها نیست؟ (1) 🧐
💢 تقریباً هیچ شبکۀ تلویزیونی برای کشورهای اتحادیۀ اروپا، برای مخاطبین خارج از مرزهای آن، #برنامه_سازی و پخش برنامه ندارد. به عنوان مثال، هیچ شبکه ای در #ایتالیا، برای مخاطبین فرانسوی در #فرانسه، برنامه تولید و پخش نمی کند. 😳🤨
💢 با بررسی برنامه هایی که در شبکه های تلویزیونی آمریکا پخش می شود، می توان گفت تقریباً تمام برنامه ها و فیلم ها محصول هالیوود هستند. 🧐🤔😦
💢 در کشورهای اروپایی، برای رسانه¬ها #قوانین دقیقی با جزئیات کامل در برنامه سازی، تولید، پخش و سانسور وجود دارد. در آمریکا نیز، "#کمیسیون_فدرال_ارتباطات" (FCC )، مسئول تعیین و #نظارت بر سانسور در رسانه ها است. 😠🧐
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 سی و هشتمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398
💬 نشستی صمیمی با زوج جوان روسی تازه مسلمان
👥آقای دکتر نیکی تال، پژوهشگر و دانشجوی مقطع پسادکتری دانشگاه تربیت مدرس و سرکار خانم داریا فیودوروا دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو
💢 این زوج اخیراً (21 دی ماه 1398) در دانشگاه تربیت مدرس، با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شدند و مراسم ازدواج آنها با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد.
⏰ زمان: سه شنبه 8 بهمن ساعت 12:00
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
💢 به دلیل محدودیت حضور آقای دکتر نیکی تال و همسر ایشان در شهر مشهد مقدس و تعطیلی روز چهارشنبه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، استثنائاً این هفته سه شنبه ساعت 12 برگزار خواهد شد.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#تسلیم_در_برابر_احکام_خالق
⁉️ #پوشش امری #فردی است یا #اجتماعی؟!
✅طبیعتاً پوشش ما در حریم شخصی و خصوصی، مانند منزل، امری شخصی می باشد (البته به استثنای تراس و پشت بام)
✅اما پوشش در اجتماع و جامعه، متفاوت است. تمام اعمال ما در جامعه تأثیرات مثبت و منفی بر جای می گذارد.
✅پس #حجاب به #حقوق_اجتماعی مربوط میشود نه مسائل شخصی.
✅جوانان مجرد زیادی هستند که با دیدن این بدحجابی ها و بی حجابی ها دچار #ناکامی ها و #خطا هایی می شوند و گاهی با رفتارهایشان، باعث به خطر افتادن #امنیت جامعه می شوند.
💎 #قادر_متعال داناتر و عالم تر از هر کسی بوده و نسبت به بندگان خودش نیز، بسیار #مهربان و رئوف است. بنابراین تسلیم #احکام_الهی باشیم، تا بتوانیم #زندگی بهتری را بسازیم.
📝دکتر #مرعشی (روانشناس و استاد دانشگاه)
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_فرزند
#عزت_نفس
🎥 با وجود تمام مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ...، اگر قابلیت تربیت چنین #نسلی را دارید، حیف است که #ازدواج نکنید و یا صاحب #فرزند نشوید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#سبک_زندگی_اسلامی
🔻 گزارش نشست "راههای ترویج سبک زندگی اسلامی"
👤حجت الاسلام #جلائیان:
🔹سبک زندگی جریانی به معنای حرکت و پویائی است و فقط یک جاده نیست؛ این #جریان بر اساس #جهان_بینی حاکم بر جامعه شکل گرفته و دارای #اصول و مبانی است.
🔹سبک زندگی امروزی از نوع جهان بینی فرد خارج شده و در واقع جریان سبک زندگی امروزی، بطن و متن زندگی افراد را شکل میدهد. بدین معنا که #ظاهر_و_باطن زندگی را میسازد و همانطور که اعتقادات #سبک_زندگی را میسازد.
🔹همچنین ممکن است سبک زندگی، #اعتقادت جامعه را تحت الشعاع قرار دهد و با جابجایی افراد، پایههای اعتقادی آنان در سبک زندگی #تغییر کند.
👤حجت الاسلام #الهی_خراسانی:
🔹در شرایط فعلی کمتر به پژوهشهای #الگوی_پوشش پرداخته شده است و کمتر نهادهای دینی و فضای علوم انسانی، به سمت ارائه پژوهشهای الگو و مدل سوق داده میشوند.
🔹در سبک زندگی غربی، همه چیز در حال تبدیل شدن به #کالا است و فرهنگ و دین و آموزش و پرورش و همه اجزای فرهنگ در حال کالائی شدن است.
🔹از آنجا که جامعه امروز همه چیز را در #کالا میبیند، سبک زندگی اسلامی از این رقابت و عرضه فرهنگ به صورت کالا، عقب میماند.
👤دکتر #نوئی:
🔹در حال حاضر غرب #ساختارهای_اجتماعی ما را شکل میدهد و با طی این مسیر، رفتار جوانان شکل میگیرد و اکثر افراد به لحاظ فرهنگی، #لیبرالی هستند.
🔹یکی از مبانی لیبرالی، #خردگرائی است و برای لیبرالیستها، خردگرائی به معنای #عقلانیت_ابزاری است. بدان معنا که کنش و رفتاری انجام شود که #منفعت آن بیشتر از هزینه باشد.
🌐 vasael.ir/00047H
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/5)
#تأمل_سیزدهم:
✍️ آیا در غرب، نظارتی بر رسانه ها نیست؟ (2) 🧐
💢 قانون عمومی حفاظت اطلاعات اتحادیه اروپا نشان می دهد، شهروندان این اتحادیه، #کنترل بیشتری بر اطلاعات خود دارند. از این رو، گوگل و رهبران فناوری، در مقابل مشکل بزرگی قرار گرفته اند که تنش بین شیوۀ آنها و #منافع_ملی_قانون_گذاران می باشد. 🤔🙄
💢 طبق گزارش فورتون، اتحادیۀ اروپا، #فیسبوک را به خاطر #نقض_حریم_خصوصی در ماه مه 2017، #جریمه کرده است. 😲😳
💢 اگر دادگاه های اتحادیه اروپا به بررسی #تخلف ها و جُرم های #گوگل، #تلگرام، #تویتر و غیره در ایران می پرداختند، چه تعداد #پرونده برای آنها تشکیل می دادند و چقدر آنها را #جریمه یا ممنوع از حضور در کشور می کردند؟ 🤔🤨🧐
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
💢خانه حجاب صدف برگزار میکند:
#کارگاه_آموزشی_مروارید_شو
💢 نگاهی نو به #چرایی_حجاب، به زبان ساده و جذاب
⏰ تاریخ برگزاری: یکشنبه 13 بهمن، سه شنبه 15 بهمن و پنجشنبه 17 بهمن، ساعت 18 الی 19:30
🏢 آدرس: مشهد مقدس، خیابان آبکوه، نبش آبکوی 15
تلفن تماس: 09105001655 و 37297816
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_کودکان
#تهدیدات_خاموش
🚫 #چادر پوشش انتخاب شده برای یک #زغال در انیمیشن شهر قصه در شبکه پویا
🎥 #ننه_زغالی_سیاه_خالی
🔶یک تکه زغال پیر، که شخصیت قصه می باشد، #محجبه می باشد و #چادر_مشکی بر سر دارد.
🔶با آمدن زمستان قصد می کند که به سراغ آدم برفی برود تا نقش #چشم او را ایفا کند.
🔶اما آدم برفی می گوید: تو سیاه هستی و در شرایط حاضر به درد من نمی خوری! و اگر چشم من شوی، دیگران از من #دوری می کنند.
🔶ننه زغالی چادرش را جمع و جور می کند و می نشیند به غصه خوردن.
🔶با خودش فکر می کند که شاید دوره من گذشته است!
🔶عمو رفتگر او را از دور می بیند و خوشحال می شود. او را برمی دارد و در #آتش می اندازد تا گرم شود.
🔶ننه زغالی سیاه خالی، #سرخ می شود و به رفتگر گرما می بخشد.
🔶ننه زغالی سیاه خالی، سرخ می شود و گرما می دهد. عمو رفتگر با سرخی او #گرم شد و خوشحال.
🔶همه جا با ننه زغالی سرخ خالی گرم شد.
🔶آدم برفی از دیدن این صحنه خجالت کشید و آب شد!
🔎 #کودکان ما، با دیدن چنین برنامه هایی، تا چه اندازه نسبت به انتخاب #پوشش_چادر در آینده رغبت خواهند داشت؟!؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
#معرفی_کتاب 📚
#والد_سوم؛ کتابی برای افزایش #سواد_رسانه_ای خانوادهها
🔹کتاب والد سوم به قلم سیدعلیرضا تراشیون نگاشته شده و به همت نشر معارف منتشر شده است.
🔹این کتاب در سه فصل با عناوین انواع سواد، #آسیبهای استفاده از رسانه و #راهکارهای استفاده از رسانه تدوین شده است.
🔹نگارنده در فصل اول به موضوعاتی همچون سواد ارتباطی، سواد عاطفی، سواد رایانهای، سواد آموزشوپرورش؛ سواد مالی و کارکرد سواد رسانهای، علل استفاده فرزندان از رسانهها پرداخته است.
🔹در فصل دوم به #آسیبهای_جسمی استفاده از رسانه، #آسیبهای_رفتاری استفاده از رایانه و سایر آسیبهای استفاده رسانه اشاره شده است.
🔹فصل سوم این اثر به بیان #راهکارها پرداخته است. استفاده نادرست از رسانههای جمعی، به اصطلاح نداشتن سواد رسانهای است؛ لذا مدیریت رسانه و آشنایی با راهکارهای مدیریت این فضا، باعث میشود که مخاطبان از جانب محتوای رسانهها آسیبی ندیده و تنها به استفاده درست و مطلوب از آن روی آوردند و در ادامه چند راهکار اشاره شده است.
🔹قانونمندی استفاده از رسانه، گزینشگرایی در استفاده از رسانه، سودمندگرایی در استفاده از رسانه، هدفمندگرایی در استفاده از رسانه، #مقاومت در برابر برنامههای نامناسب، برنامهریزی نسبت به اوقات فراغت فرزندان و.... برخی راهکارهای این فصل است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/6)
#تأمل_چهاردهم:
✍️ #شستشوی_مغزی توسط #فضای_مجازی چیست؟ 🧐
💢 نمونۀ شستشوی مغزی را، در #رفتار_اجتماعی برخی جوانان می توان دید؛ مانند خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی. 😔 😔
💢 این دو نوجوان تحت تأثیر #رسانه (نقش ماهواره در عادی سازی روابط دختر و پسر و شبکه های اجتماعی در آسان کردن ارتباط) با دو پسر آشنا و دوست می شوند. #روابط بین آنها، بهدلیل خام بودن طرفین، دچار #تزلزل گردیده و سپس #شکست_عشقی روی می دهد. 😟🤭😦
💢 از طرف دیگر، "مرگ" همواره بهگونه ای سهل و آسان، در فیلمها و بازی های کامپیوتری نشان داده می شود. این دو نوجوان، خندان به سمت خودکشی پیش می روند. چون همانگونه که در سخنان ایشان منعکس است، #بازی_مرگ را "نمایش" می دهند. آنها می خواهند پس از مرگ شان دیگران #پشیمان شوند و آنها نیز پس از این بازی، همانند فیلمها به نظارۀ پشیمانی دیگران بنشینند. 🤭😦😔
📌 و متأسفانه یکی از مشخصه های تغییر #سبک_زندگی، گرایش به "#نمایش" دادن است 🤔 (گی دبور، 1393، ص 69)
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خلاصه ای از نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
💬 عنوان نشست: "#تغییر_اجتماعی و مسأله #حجاب"
👤ارائه دهنده: جناب آقای دکتر حسین #اکبری، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰ تاریخ جلسه: چهارشنبه 4 دی ساعت 15:15
🔺 در این نشست، دکتر اکبری از نگاه اجتماعی، به تحلیل انتخاب و نوع پوشش افراد در جامعه پرداختند. ایشان ماهیت پوشش و حجاب را بهعنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري #عامليت و #ساختار و همچنین برآيندي از رابطه عامليت (هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي بیان نمودند. دکتر اکبری افزودند ایجاد تغییر در برخی عناصر اجتماعی، مسأله تغییر در پوشش و حجاب را در پی دارد و عاملین اجتماعی به دو دسته #خواهان_تغییر و #خواهان_عدم_تغییر تقسیم میشوند که #کنشگران_تغییرخواه از فرصتها و منابع موجود در جهت تغییر ساختاری اجتماع تلاش میکنند و #کنشگران_تداوم_خواه از فرصتها و منابع موجود در جهت تداوم ساختار اجتماعی بهره میگیرند. ایشان اینگونه تبیین نمودند که نوع پوشش در جامعه، به رقابت این دو گروه کنشگران تغییرخواه و کنشگران تداوم خواه بستگی دارد و افراد در این دو گروه به یک #تعادل و #پذیرش یکدیگر میرسند و هیچ یک بر دیگری غلبه نخواهد داشت و در نهایت، به یک #بردباری_اجتماعی نزدیک میشوند. دکتر اکبری #غفلت_از_ساختارها را بهعنوان یکی از عوامل مهم عدم موفقیت دغدغهمندان عرصه #عفاف، در پوشش مورد انتظار و مطلوب مردم جامعه اذعان نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢آقای دکتر اکبری:
🔺 بررسي سنت جامعه شناسي کلاسيک، دو الگوي بازنمايي کلي از شکلگيري اعيان اجتماعي را نشان ميدهد؛ يکي رويکرد وبري که در آن اعيان اجتماعي به عنوان نتيجهاي (يا ساخته شده به وسيله) از رفتار نيت مند و معنيدار انساني در نظر گرفته ميشوند و رويکرد دوم رويکرد دورکهايمي است که بر اساس آن، اعيان اجتماعي نتيجه و تحت تأثير واقعيتهاي اجتماعي بيروني و الزوامآور است.
🔺 عليت وجود شناختي اجتماعي ارائه شده مبتني بر #فرض_همزماني است. يعني اينکه اعمال اجتماعي، به توليد و بازتوليد ساختارهاي اجتماعي ميپردازند و همزمان ساختارهاي اجتماعي عامليت (توانش) و تمايلات عاملين را بر #کنش_اجتماعي تجهيز، ترغيب و تحديد مينمايند. فرض اساسي: ماهیت پوشش و حجاب بعنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري عامليت و ساختار است. ماهیت پوشش (حجاب) به عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه عامليت(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي است.
https://eitaa.com/umefafgaraei