eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
996 ویدیو
31 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️اباحی گری در نمایش خانگی ⚠️ترویج بدحجابی با ابزار حجاب 🔷فیلم‌های شبکه نمایش خانگی هیچ نشانی از و اسلامی ندارد و به نوعی را در خانواده سست می‌کند و هیچ نشانی از آموزه های مورد نظر را نمی توان در آن یافت. حتی می‌توان گفت که این تولیدات به آن اندازه بی‌مایه هستند که نمونه آن را در هم نمی‌توان مشاهده کرد. 🔷برای این می‌گویم فیلم‌های شبکه ‌نمایش خانگی هستند که در این کارها سعی شده، به بدترین شکل ممکن برخی پیام‌های اخلاقی داده شود تا مجوز پخش دریافت کند، اما همان کارهای سطحی آسیب جدی به ارزش‌های اخلاقی و دینی وارد کرده اند. ⭕️برای مثال در خصوص در این کارها، به ظاهر خانم‌ها حجاب دارند، اما با بستن شال و روسری به شکل‌های عجیب و غریب به نوعی هستند. درضمن پوشش‌هایی که در این کارها دیده می‌شود به هیچ وجه با واقعیت روز جامعه همخوان نیست! ✍️ امیر حسین شریفی @umefafgaraei
❇️دو کار در حوزه و داریم 👇 🍀 اول "یدعون الی الخیر" و دوم در ادامه آن، "یامرون بالمعروف" ✅این‎دو مترادف با هم نیستند! 👈"یدعون الی الخیر" در تعابیر فقها، تحت عناوین "ارشاد جاهل" یا "هدایت گمراه" آمده است. 🌿بعضی وقت‌ها ممکن است، یک یا دسته‌ای از ، در بستر جامعه دچار شبهه شود که از قضا ، در این مورد خیلی نقش دارد. 📛وقتی از اساس می‌کند، ممکن است درصدی از ، نسبت به احکام، در این "بستره جدید زندگی"، دچار ‎شوند. ⚠️اینجا مدام گفتن امربه‎معروف، کار درستی نیست. اول باید صورت بگیرد. ✅"امر" نیز در ارشاد جاهل نیامده؛ لذا می‎توان از همین ‎ها استفاده کرد و دست به زد. باید با جامعه حرف زد. 🌺مثال: در یک بررسی آماری در سال65، قریب 86درصد پاسخ دهندگان گفته‎اند که رعایت نکردن از طرف مردم است و در سال71 جواب مردم به همین سؤال، به 41درصد تنزل کرده است. ✅مشخص می‎شود که در این بازه زمانی یک سری شبهاتی وارد شده که بحث یدعون الی الخیر مطرح می‎شود که کار است. 🔰فقها می‎گویند کسی که حکم را نمی‎داند، یا درباره آن دچار شبهه شده، اول باید این مرحله را طی کند و بعد اگر اصرار بر آن کار داشت، نوبت به امربه‌معروف می‌رسد. ✅بنابراین، جامعه حتماً منطبق بر مسئله شرعی نیست. ارشاد جاهل -که کاری فرهنگی است- تلاش برای این است. 📌جهالت در اینجا، سویه منفی ندارد بلکه منظور این است که حکم دچار شبهه شده است. ✍️حجت الاسلام قنبریان @umefafgaraei
🔹بسیاری از کسانی که در ظاهر به پای‌بندی‌های دینی توجه نمی‌کنند؛ یک وابستگی درونی و عاطفی به دارند؛ یعنی به صورت کلی از نبریده‌اند. 🔹برخی از شبکه‌های پرمخاطب فارسی‌زبان، با درک این رابطه درونی، سیاستی را در پیش گرفته و برنامه‌هایشان را با این ذائقه‌ها هماهنگ می‌کنند؛ مثلاً در هنگام نماز، شیعی پخش می‌کنند، در مناسبت‌های مذهبی برنامه‌هایی با موضوع روز می‌گذارند، در مناسبت‌هایی مانند شهادت اهل‌بیت (ع)، به ویژه در محرم، تغییرات محسوسی در برنامه‌های خود ایجاد کرده و از پخش آهنگ‌های تند پرهیز می‌کنند. آن‌ها با این‎کار، خود را هم‌زنگ با مخاطبان نشان داده و خود را پشت سر این فریب‌کاری‌ها می‌کنند. 🔹به همین دلیل، وقتی با برخی از مردم ساده‌اندیش درباره اهداف شوم این شبکه‌ها صحبت می‌کنید، تعجب کرده و می‌گویند: "شما نسبت به همه چیز بدبین هستید. این بندگان خدا هم مثل ما هستند و در زمان اذان، اذان پخش می‌کنند و به هنگام عزا موسیقی محزون می‌گذارند". 📚منبع: کتاب بشقاب‌های سفره پشت‌بام‌مان نوشته محسن عباسی ولدی 💠 علیه السلام می فرمایند: 🍃بپرهیز از مصاحبت و در معرض بودن با ؛ چون که او همانند است. ظاهرش زیبا و اثراتش و است. 📚منبع: مستدرک الوسائل، ج ۸، ص ۳۵۱ @umefafgaraei
📌امر رهبری به فیلتر سلطه دشمن در فضای مجازی ✅ چکیده‌ای از سخنان رهبری: 1️⃣اهمیت فضای مجازی، «حیاتی» است. ۳ فروردین ۹۹ 2️⃣«اصل» مسأله نیز، «اختیار مدیریت و حاکمیت بر» این فضا است؛ ۲ شهریور ۹۹ 3️⃣اما اکنون این فضا، «در دست سرسخت‌ترین دشمن» است؛ ۱۴ خرداد ۹۵ 4️⃣مدیریت دشمن بر این فضا، به گونه «آرایش جنگی» است؛ ۱۱ اردیبهشت ۹۸ 5️⃣پس مسئولین، مردم را «بی‌پناه» در مدیریت جنگی دشمنی با ابزار «سلاح شیمیایی» رها کرده‌اند؛ ۱۲ مهر ۹۷ 6️⃣ازاین‌رو فضای مجازی، «حقیقتاً قتلگاه جوانان و نوجوانان» شده است؛ ۱۹ آبان ۹۵ 7️⃣تدبیر و «حکم» رهبری: باید فضای مجازی را از «سلطه دشمن» درآورد ! ۱۴ خرداد ۹۵؛ و دقیقاً می‌گویند که «باید فیلتر کرد»! ۲۲ اردیبهشت ۸۲ 8️⃣رهبری: تغییر مدیریت دشمن بر فضای مجازی را کار «کوتاه‌مدت و میان‌مدت و نزدیک» دانستند؛ ۲۲ تیر ۹۹ 9️⃣این تغییر در سلطه دشمن بر فضای مجازی، «اولویت کلیدی» است؛ ۲۲ تیر ۹۹ 🔟در انجام این کار نیز «نباید، ملاحظه برخی مخالفت‌ها به نام مردم کرد»؛ ۱۴ خرداد ۹۹ @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #فیلتر_سلطه_دشمن_در_فضای_مجازی 📌امر رهبری به فیلتر سلطه دشمن در فضای مجازی ✅ چکیده‌ای از
✅ چکیده‌ای از وظایف ما 1️⃣آیا آفریده‌ای را می‌یابید که از «زیستگاهی» که «قتلگاه» شده است، به زیستگاه امنی که اینک خرّمی کمتری دارد، نکوچد؟ 2️⃣کارکرد دولت، وزارت ارتباطات و اطلاعات، مجلس، قوه قضائیه، صداوسیما، حوزه علمیه، جامعه مدرسین، منصوبان رهبری، ائمه جمعه، سپاه، بسیج، سازمان تبلیغات، ارشاد و نخبگان چیست؟ 3️⃣آیا پیگیری این حکم‌های «روشن» رهبری، «اولویت» ندارد؟ آیا در «مارپیچ سکوت» قاتلان و قالتاق‌های فضای مجازی اسیریم؟ یا در آن «چاه معروفی» افتاده‌ایم، که «علامه حلی» آن را پر کرد؟! ولی ما حاضر نیستیم! 4️⃣ وقتی خودمان به فضای مجازی دشمن آلوده باشیم، خُب با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه کثیف را پاک کرد! بلکه ما، به حضور مردم بی‌پناه، در این قتلگاه وجاهت هم می‌هیم و شریک قاتلان صهیونیست هستیم! 5️⃣آنچه از افراد و مراکز انقلابی نامبرده، به چشم عموم مردم می‌آید، «سکوت» در قبال قتلگاه» یا «سخنی بگو و بگذر» است! نه «استقامت» و «پیگیری مؤثر»! بسیاری از اینها، کم‌توجه یا دچار مشاوره غلط هستند! اما برخی افراد مؤثر، محافظه‌کار و در پی «مُلک ری»! 6️⃣ چقدر با ذهن تاریخی‌مان بجنگیم که برای «بی‌عملی» برخی، در برابر فریادهای «حیاتی»، عالمانه، مکرر، «اولویت‌دار» و آتشین رهبری، سخن امیرالمؤمنین (ع) به خاطرمان نیاید که: «قاتَلَکُم اللهُ»! 7️⃣ای ایرانی گرامی! شما «زنده» باشید و «برازنده پیگیری فرمان رهبر» در این مسألۀ «حیاتی و اولویت‌دار»! و خوب یادمان باشد که دچار توجیهات و حواشی نشویم که: «اولویت ترور، ترور اولویت» است! @umefafgaraei
🌿سردار دل‎ها، دو سال است‎ که دیگر سایه‎ ات بر سر نیست؛ ✅اما بدان یاد و فکر تو همیشه در این مرزوبوم خواهد بود و همیشه قاسم زندگی خواهند کرد. 🌿دو سال است که پر کشیده ای و اکنون توست؛ ✅اما این را بدان که هنوز بر دل مردم کشورمان و جوانان این مرزوبوم تازه است و آنها تمام تلاش شان را در راستای پیشرفت و تعالی جامعه خواهند کرد تا انتقامی سخت از بگیرند. 🌹حاج قاسم در خدا آرامش را تجربه کن. چراکه جوانان این مرزوبوم از تو و را به خوبی آموخته اند. چون تو برای ما مردم این میراث را به جا گذاشتی. ✅اکنون مردم ما هر کدام به نوع خود، با غیرت و مردانگی شان سعی می کنند راه تو را ادامه دهند و در مسیر تو، برای پیشرفت جامعه و نابودی دشمن تلاش کنند. 🌹سالگشت شهادت سرداران بزرگ شهید و شهید بر تک تک حامیانِ انسانیت، شرافت، بصیرت، غیرت و عفاف و تمام آزادمردان تسلیت باد. 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بتاب ای ماه... 🍂جهان سبز از سلام تو 🍂وطن سرخ از مرام تو 🍂هنوز اشکی که در چشم است 🍂به ما آرد پیام تو 🍂🌷🍂🌷🍂 🔰حضرت امام صادق (ع) می‎فرمایند: 🌱«اِنَّ اللَّه غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیورٍ» 🌱خداوند غیور است و هر غیرتمندی را دوست دارد. 🔶 یعنی انسان نسبت به امور محترم، حریم‌ها و چیزهایی که مورد علاقۀ اوست، حساس باشد. 🔶وجود مقدس خداوند هم دارد؛ ازجمله، دین خدا، احکام الهی، قرآن، اولیا و انبیای الهی و حقوق مؤمنان، از محترمات الهی هستند که پروردگار عالم از آن‌ها می‌کند. 🔶پس اولین غیور عالم، خود خداوند است و این صفت را در هر کسی، ولو مشرک و غیرمسلمان، دوست دارد و بی‌غیرت را ولو عابد باشد، مبغوض می‌دارد. ✍️استاد عالی 🌷سالروز شهادت غیورمرد ایران، مالک اشتر زمان، سردار رشید سپاه اسلام به محضر مقدس امام زمان عج، مقام معظم رهبری و همه غیرت ورزان، تسلیت باد. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥غرب بدون روتوش از دید شهید حاج قاسم سلیمانی ♨️آنقدر قبح موضوعات اخلاقی در کشورهای اروپایی شکسته شده که رئیس جمهوری با رفیقه خودش در کاخ کشوری که قدمتی تاریخی دارد زندگی می‌کند! و در ملأ عام حاضر می‌شود و از سایر رؤسای دنیا استقبال می‌کند! 🔥، ، و... هم افتخار آمریکاست! ⚠️ اینها کشورهایی هستند که ما را فرامی‌خوانند و بعضی ‌ها در کشور ما فکر می‌کنند که ما منزوی شدیم و برای خارج شدن از انزوا، باید با این‌ها ارتباط برقرار کنیم! و اینها بر ما اثرگذار بشوند! 🎙 @umefafgaraei
⚠️افزایش سالانه فرار دختران از خانه ❇️ (نسل‎های گذشته)، بیشتری برای فرزندان خود درنظر می‎گرفتند، اما فاصله کمتری از بچه‌های خود داشتند. ❇️و ، به طور برعکس، تنبیه کمتری برای فرزندان خود درنظر می‎گیرند، اما بیشتری از آنان دارند. 🔷به بیان دیگر، والدینِ امروز کمتر تنبیه می‎کنند و امکانات بیشتری برای فرزندانشان تهیه می‎کنند، اما متأسفانه کمتری با فرزندانشان دارند و روابط کلامی عاطفی یا همان قربان صدقه رفتن‌شان کاهش یافته است. ✅اما با فرزند مستلزم رابطه صمیمانۀ والدین با یکدیگر است. 🔷والدینی که با یکدیگر، به ویژه در حضور فرزندان به مشاجره می‎پردازند، زمینۀ سستی رابطۀ صمیمانه با فرزندشان را ایجاد می‎نمایند. 📌 تضمین کننده فرزند ماست. ✍️ کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی ⚠️ امروزه مسئله و زنان از خانه، جنبه فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و آمار آنان به طرز نگران کننده‌ای در حال است و بر اساس گزارش معاونت عملیات پلیس تهران، آمار دختران و زنان فراری هر سال افزایش می‌یابد که بیشتر دختران در سنین ۱۴ تا ۱۸ سال هستند. 👇 https://www.salamatnews.com/news/316903/ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دعای مادر (س) 🍁پناه می برم... 🍁شبیه بچگی، به چادرِ مادرم... 🍂🌻🌻🌻🍂 🍁خزان زود هنگام و كبود شدن ياس بوستان پيامبر، بر عفافگرایان تسليت باد. @umefafgaraei
🍂آن غنچه که پژمرد، شکوفا شدنی نیست 🍂آن پهلو که بشکست، مداوا شدنی نیست 🍂گیرم پس از این، هیچکس از یاس نگوید 🍂این داغ جگر سوز، که امحا شدنی نیست 🍂🍁🍂🍁🍂 🌻با سلام و عرض ادب 📣به استحضار عفافگرایان ارجمند می رساند به دلیل تقارن زمانی جلسه عفافگرایی با شب شهادت عفیفه دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، جلسه کارگروه عفافگرایی چهارشنبه 15 دی ماه برگزار نمی شود. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و یکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: «بررسی و نقد برنامه‎ ها
🔰31مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "بررسی و نقد برنامه‎ های تربیت جنسی رایج دنیا" 👤با ارائه دکتر سید محسن اصغری نکاح؛ روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 📆در تاریخ چهارشنبه 1 دی، به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. 👤 به منظور ایجاد بینش مناسب در خصوص و برنامه های آموزش یا تربیت جنسی جهان و با هدف بررسی برنامه های تربیت جنسی در جهان، به ارائه بحث پرداختند. 🔷مراد از در سخنان ایشان، برنامه های رسمی و مدونی است که از و برخوردار شده اند و گزارش های رسمی از آنها وجود دارد. بنابراین اذعان می‎شود که در ادیان ابراهیمی و به خصوص ، به تربیت جنسی اهتمام ویژه شده است؛ اما در دهه های اخیر متناسب با تغییرات اجتماعی و متولیان دینی، به دلایل مختلفی از سرمایه گذاری و تدوین و ارائه تربیت جنسی جای مانده اند. ✅گذشته از تحریف های پیش آمده در برخی ادیان، شاید مهمترین دلیل عدم بروز و ظهور برنامه های رسمی تربیت جنسی برخاسته از ادیان ابراهیمی، و به از جریان برنامه سازی بوده است. 🍃🌻🌻🌻🍃 @umefafgaraei
🔶برای آگاهی از روند توسعه جریان آموزش یا در جهان، رخدادها و فعالیتهای منتهی شده به تدوین برنامه های تربیت جنسی در برخی کشورها مورد پیگیری قرار گرفت. ضمن مرور رخدادهای زمینه ای مرتبط با مسائل جنسی، برنامه های مدون و رسمی تربیت جنسی رایج در خارج از کشور، که بیشتر منبعث از کشورهای غربی بوده و هستند، بررسی شد. ازجمله این برنامه ها می توان به برنامه های زیر اشاره کرد: 👈فقط پرهیز (AOE)، 👈آموزش جامع جنسی (CSE) 👈آموزش جنسی و ارتباطات (SRE) 🔶در مقام نقد و بررسی، مشاهده می شود، نسبت به این برنامه‌ ها توسط متخصصان همان کشورها شده است و برخی از تحقیقات جدید نیز، گویای این برنامه‌ ها در دستیابی به سه هدف اصلی و مشترک زیر بوده است: 👈 پیشگیری از شیوع ایدز و بیمارهای منتقله 👈پیشگیری از بارداری ناخواسته 👈و گاه پیشگیری از سوءاستفاده ⚠️با توجه به تحولات اجتماعی و صنعتی و فناوری، نیاز به برنامه های تربیت جنسی سنجیده و پاسخگو و رشد دهنده، یک واقعی است که کشورهای غربی، با درک ناکافی از مسئله و با هدفگذاری های نامناسب و شیوهای اجرای چالش انگیز، نه تنها نتواسته اند به موجود پاسخ دهند؛ بلکه با خارج کردن مسئله از و جایگزین کردن آموزش مستقیم به جای جریان های تربیتی اصیل، امروزه خود به چالش های جدیدی برای جوامع تبدیل شده اند. @umefafgaraei
🔷به عبارتی برنامه‌هایی که در دهه های اخیر، در کشورهای مختلف در حال برگزاری است و یا جهت گیری ‌های تربیت جنسی که اکثر کشورها دارند، به جای ، بر و چالش آفرینی متمرکز شده اند! ✅و در مقام عمل نیز، به و در مدرسه و ترویج دسترسی به وسایل پیشگیرانه بارداری پرداخته اند! 🔷در حالی که وضعیت رو به تزاید ایدز و سایر بیماری های منتقله جنسی و بارداری های ناخواسته، حکایت از برنامه های مزبور در کشورهای مبدع و مجری برنامه های آموزش یا تربیت جنسی مزبور دارد. 📌از طرفی، از آنجا که چنین الگوها و برنامه هایی با جایگاه تربیتی خانواده و با ارزش های فرهنگی جوامع مختلف نیز در تضاد است، نمی توان از این برنامه‌ها، برای و به خصوص استفاده کرد. ⛔️از جهت دیگر، مرور و بررسی منابع و آثاری که در ایران در رابطه برنامه های یا ایده های تربیت جنسی منتشر شده ‌اند نیز، در بسیاری از موارد برگرفته از همان برنامه‌های کشورهای غربی می باشند که با تمرکز بر جنسی به جای جنسی نمی توانند جوابگوی و ایرانی باشند. @umefafgaraei
🔶مرور تحلیلی برنامه های آموزش یا تربیت جنسی سایر کشورها، زمینه با سازوکارها و استفاده از برخی این برنامه ها را فراهم می آورد... 🔶اما اغلب برنامه های آموزش یا تربیت جنسی بررسی شده، برنامه‌ها و روش های مدونی برای جلوگیری از ، که یکی از است، ارائه نکرده اند. 🔶همچنین، جلوگیری از پرورش و رشد و سوءاستفاده کننده نیز، در برنامه‌های جنسی مانده است. درواقع تربیت جنسی باید به گونه ای باشد که از پرورش سوءاستفاده گران نیز نماید. 📌نکته مهم: اهرم ها و نهادهای اجتماعی، حقوقی و فرهنگی، نقش مهمی در ، شکل گیری و توسعه برنامه های تربیت (آموزش) جنسی داشته اند. ✅نکته دیگر: برنامه های مزبور همواره از برخودار شده و با ساختارهای رسمی نظیر پیوند خورده اند؛ که این عوامل به همراه جریان رسانه ای و استنادسازی های علمی و دانشگاهی، نقش مهم و شاید ناپیدایی در گسترش و برنامه های آموزش جنسی داشته اند و 📣پیام آن برای جامعه آن است که و تریبت جنسی رشد دهنده و در قالب و نیز، نیاز به و و البته نیازمند و پیوند خوردن با نهادهای رسمی و نیمه رسمی در جامعه است. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/fiPospP27XWfb7Q @umefafgaraei
❇️ کاربرانی هستند که هر روز ‎ های رنگی زیبایی از خانه و زندگی و اعضای خانواده‌شان در حالت‌های مختلف منتشر می‌کنند. آنها بیشتر روزمره نویسان اینستاگرامی هستند که فعالیت‌های خود را با تمام جزئیات به تعریف می‌کنند. از آشنایی با همسرشان و عاشقانه‌شان می‌گویند. درباره شان و بارداری و زایمانشان می‌نویسند و از تک تک لحظه‌هایشان، عکس‌های خوشرنگ و لعاب دارند و در پست می‌کنند. ⚠️این فعالان بی‌سروصدای اینستاگرامی بسیار پرطرفدارند. کاربرانی که ساده و بی سروصدا به نظر می‌رسند؛ اما مثل یک سینمایی ذهن‌های زیادی را به خودشان مشغول می‌کنند. در ظاهر بی‌خطر هستند؛ اما باعث مشکلات و ‌های زیادی شده‌اند. 💥 های اینستاگرامی روزبه روز بیشتر می شود. تاجایی‎که کامنت‌های این صفحات پر است از پیام‌های طرفدارگونه و خوش به حالت گفتن‌هایی‌هایی که نشان از محبوبیت بسیار اینستاگرامرها و سوئیت‌هوم‌های رنگی دارد: 🍁"صفحه شما حال مرا خوب می‌کند" 🍁"خوشبختی یعنی همین!" 🍁"چقدر خوشبختید...حسودیم شد" 🍁"دلم برای خودم سوخت" 🍁"کاش من هم می‌توانستم مثل شما زندگی کنم" و... ⁉️ اما این جملات تا کجا ادامه دارند؟ آرامش چند زندگی، تحت تأثیر سوئیت‌هوم‌ها بهم ریخته است؟ و... 🔥متأسفانه اکثر کاربران نمی‌دانند همه چیز در قاب مربعی خلاصه نمی‌شود و همه آنچه که می‌بینند نیست. چون آنها تنها شاهد یک برش یا به اصطلاح یک از کیک بزرگ زندگی اینستاگرامرها هستند. @umefafgaraei
♨️متأسفانه برخی زوج ها، تحت تأثیر و زندگی واقعی‌شان با زندگی اسلایسی آن‌ها، کردند و تصمیم گرفتند زندگی مشترکشان را به امید یک زندگی زیبای دیگر مشابه بلاگر‌ها، کنند! 👇👇👇 ❇️ اتاق زایمانم باید عین اتاق زایمان آن بلاگر باشد! 🔻 خانم: این بلاگر اینجا زایمان کرد، پس من هم باید بروم اینجا زایمان کنم؛ مگر من چیزی از فلانی کمتر دارم؟! 🔻 هدیه فلان بلاگر برای زایمانش فلان چیز بوده، تازه شوهرش هم بیکار است. تو که خیرِ سرت شغل خوب داری و مدام کار می‌کنی، پس حتماً باید برای من آن هدیه را تهیه کنی. 🔻 در بیمارستان، گل‌آرایی فلان بلاگر چنین بوده و تو هم باید برای من چنان کنی! 🔺 آقا: این بادکنک‌آرایی و گل‌آرایی را برای چه می‌خواهی؟ بیمارستان‌ها که به‌خاطر کرونا اصلاً اجازه ملاقات و این چیز‌ها را نمی‌دهند. یعنی فقط خودت هستی و بعد به خانه می‌آییم. چه لزومی دارد اینقدر هزینه کنیم؟ 🔻 خانم: خب می‌خواهم عکس‌های زیبا بگیرم! 🔺 آقا: خب این عکس‌ها را چه کسی قرار است ببیند؟ پس تو دنبال آن حس خوبی که از این تزئینات می‌آید نیستی، دنبال آن عکس هستی! 🔻 خانم: آره! من چه چیزی کمتر از آن بلاگر دارم؟ من هم می‌خواهم یک صفحه بزنم. چرا او اینقدر موفق است و من نیستم؟! 👆👆👆 ⚠️چرا هیچ کس در این زمینه کاری نمی‌کند که بگوید این اصلاً آدم موفقی نیست! این زندگی کاملاً برش خورده است و آن قسمت‌هایی که دلشان می‌خواهد را می‌دهند. 👤 مریم لامعی، وکیل پایه یک دادگستری @umefafgaraei
📚معرفی کتاب الکترونیکی گلابتون 🛍 ✴️گلابتون داستان موزونی است که در قالب 35 بیت و 20 صفحه، به موضوعاتی نظیر ، و پرداخته است. 🌿گلابتون، روایتگر اتفاقات یک روز شخصیت ریحانه است. ریحانه که حدوداً ۱۰ سال دارد، به همراه مادرش، برای خرید لباس وارد فروشگاهی می‌‎شود و پس از انجام خرید، خود را برای رفتن به یک میهمانی پرماجرا آماده می‌کند... 🌿ریحانه در این مهمانی متوجه می‌شود که می‌تواند پیامدهای ناگواری را برای او و اطرافیانش داشته باشد. 🎈🎁🎈🎁🎈 ✅ویژه دختران 9 الی 11 سال 👈کاری از اعضای کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی ✏️شعر: فاطمه غلامی 📝مشاوران و ویراستاران محتوایی و ادبی: 👥دکتر محمود سعیدی رضوانی و دکتر علیرضا رسولی ❇️نسخه الکترونیکی "گلابتون" در فروشگاه طاقچه 👇 https://taaghche.com/book/111203/ @umefafgaraei
📚 کتاب جذّابِ «من زنده ام» را به خاطر دارید؟ 👈"خاطرات اسارتِ خانم معصومه آباد و همراهانش" 📃 یکی از خوانندگان این کتاب «» بودند. ایشان پس از خواندن کتاب، دو نامه، خطاب به خانم آباد نوشته اند. یکی از نامه ها در «نینوا» نوشته شده و به رشادت های معصومه آباد اشاره دارد و نامه دیگر که در بغداد نوشته، به این شرح است: بسمه تعالی 🍃 خواهرم، مثل همان برادرهای اسیرت همه جا با تعصّب مراقبت می‌کردم، کسی عکس روی جلد کتابت را نبیند. 🍃 و در تمام کتاب با ناراحتی و استرس بدنبال این بودم که آیا کسی به شما جسارت کرد؟ 🍃 آخر مجبور شدم روی عکست را با کاغذ بچسبانم تا نامحرمی او را نبیند. برادرت بغداد « سلیمانی » ✅ آری! در که تحقق آموزه های اسلامی است " و " چون نگینی می درخشد 💎 📌 و چقدر امروز، زمانه ما، محتاجِ این نگاهِ است. 🌹 کاش می شد این نگاه را تکثیر کرد. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «تلاشی
🔰32مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "تلاشی برای ارتقای «راهبرد سه پایه در مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران» ✅ (ارائه شده توسط مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور) و بر پایۀ نظرات اعضای محترم کارگروه عفاف‎گرایی" 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی، مسئول کارگروه عفافگرایی 📆در تاریخ چهارشنبه 8 دی ماه، به‎صورت وبینار و حضوری برگزار شد. 👤 در این نشست، در دو بخش به کلی طرح دکتر سید مجید امامی اشاره کردند و همچنین کارگروه عفافگرایی را برای ارتقای طرح ارائه کردند. ✴️ دکتر امامی طرح سه پایه خود را به شرح زیر معرفی نموده بودند: 1️⃣تبدیل گفتمان حجاب اجباری (ساخته دشمن) به گفتمان حیا و امنیت جنسی جامعه و آرامش روانی خانواده 2️⃣دسترس پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه 3️⃣برخورد انتظامی و سلبی هوشمند، هدفمند و اثربخش 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
❇️برخی از ابهامات طرح: 🔶آیا برای این طرح امکانات ویژه‎ای تدارک دیده شده است؟ 🔶اگر فقط ساماندهی بر مُد و لباس باشد، فقط یک راهبرد (راهبرد دوم) مستقیماً مرتبط است؛ والا باید پذیرفت: 🔺حجاب فارغ از بحث عفاف جنسی مطرح شده و کلاً عفاف جنسی مغفول مانده است! 🔺نسبت‌ طرح با تشکل های حجاب و عفاف و مردم مؤمن (آمرین به معروف و ناهیان از منکر) تبیین نشده است و... ❇️برخی از پیشنهادات مطرح شده: 1️⃣در راهبرد اول: 🔶واژه حیا به عفت (عفاف) تبدیل شود یا عفاف بعد از حیا بیاید. 🔶به پیشنهاد استفاده از گفت‎وگوی عمومی توجه شود. 2️⃣در راهبرد دوم: 🔶در کنار دسترس‌پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه، جلوگیری شدید از واردات، تولید و توزیع البسه غیرعفیفانه و برخورد بسیار جدی با متصدیان امر ضروری است. 🔶طراحی البسۀ عفیفانه، به دو صورت عمومی و اختصاصی (دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندان دولت، ورزشکاران و... پیگیری شود. 3️⃣در راهبرد سوم: 🔶موضع برخورد اولاً باندهای طراحی لباس و لابراتورهای عکاسی و آرایشگاه‎ها، سپس فروشگاه‎ها و ثالثاً فروشندگان لباس و در مرحلۀ بعدی خود مشتریان در عرصه‎های مختلف اجتماع است. 🔶در مورد برخورد با مشتریان، مخاطب شناسی و تعیین مصادیق تخلف و نوع برخورد مناسب، بسیار اساسی و فوری است و... 📚 پاورپوینت ارائه شده: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ioAwfKeFKJCiRt4 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/DQL7F6xio5FCW6M @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافیک تکریم عفت ✅ برخی بر این باورند که بدون رعایت حجاب و نداشتن محدودیت ناشی از آن، راحت تر زندگی می‎کنند و حتی بیشتر مورد قرار می‎گیرند؛ ⚠️ آنها تلاش می‎کنند دیده شوند و به چشم بیایند؛ اما کار به اینجا ختم نمی‎شود و به مرور در یک نادرست، هر روز باید متفاوت تر و دیدنی تر از دیروز به میدان بیایند، تا شان حفظ شود! 🍂🍃🌺🍃🍂 📌 اگر بخواهیم جامعه ای با حیا و آرام داشته باشیم، آیا نباید و در آن شود؟ @umefafgaraei
📣📣📣 سی و سومین نشست در سال 1400 🔔 💬 با عنوان: «واکاوی عوامل مؤثر بر هویت‏یابی عفاف و حجاب در دانشجویان پزشکی» 🎤 ارائه دهنده: خانم دکتر معصومه محمدحسین ‎زاده؛ دکتری برنامه‎ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 22 دی ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، مقابل مسجد امام رضا (ع)، اداره کل امور شاهد و ایثارگر 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
🔰حلقه علمی رسانه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار می کند؛ 📚نشست علمی «فرهنگ سلبریتی و آسیب‌های پیش‌روی سبک پوشش از منظر اسلام» 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر حسین اسدی 📝دبیر علمی: جناب آقای دکتر کوشکی 📆زمان: سه شنبه 21 دی ماه ساعت 16 ✴️موضوعات نشست: 🔶مفهوم شناسی پژوهش 1️⃣تعریف سلبریتی و تفاوت آن با شهرت 2️⃣تعریف فرهنگ سلبریتی 3️⃣تعریف سبک پوشش 🔶آسیب های فرهنگ سلبریتی بر سبک پوشش 1️⃣جلوه گرایی (با بررسی مفهوم تبرج و لباس شهرت) 2️⃣مصرف گرایی (با بررسی مفهوم اتلاف، اسراف و تبذیر) 3️⃣تغییر ارزش های اجتماعی پوشش (با بررسی مفهوم حیا و عفاف) 🔗لینک جلسه در بستر قرار: https://room.gharar.ir/c1b0bfe1-fa97-450a-ad52-ed4902b12c59 @umefafgaraei
📝طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال 1397، نتایج حاصل از وضعيت سنجي پوشش و آرایش ایرانيان نشان مي‌دهد كه با افزایش مصرف محصولات سينمایي، زنان نيز مي‏شود. ⭕️در كمترین ميزان بدپوششي 54/8 درصد از زنان قرار دارند كه اصلاً به نمي‏روند و در بيشترین حالت 81/8 درصد زنان بدپوشش هستند و هر هفته به سينما مي‏روند. 🍂🌻🌻🌻🍂 📌البته این نكته قابل بررسي است كه در این رابطه كدام متغير مستقل و كدام وابسته است: 👈بدپوششي زنان، گرایش آنها را به سينما رفتن تشدید مي‏كند و یا سينما رفتن موجب افزایش بدپوششي زنان مي‌شود؟ ✅اما آنچه قطعي است، آسيب‏دار بودن توليدات سينمایي است كه آن را در شرایط علت و معلولي قرار مي‏دهد. ❇️درواقع دو تئوري جامعه شناختي «» و «» كه در اولي، تأثير سينما بر اجتماع و درمورد دوم، بازتاب فضاي اجتماعي بر توليدات سينمایي مورد توجه قرار مي‌گيرد. ✅اما آنچه از تعریف برمي‌آید، بيشتر شامل نظریات تأثيرات مي‌شود و رسانه را یک نهاد معرفي مي‌كند. @umefafgaraei