📣 هفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402
🔔#نشست_حضوری_و_مجازی
💬 با عنوان: «هماندیشی در مورد هویتبخشی به دانشجویان (گامی در مسیر احیای پیشرانهای عفاف در دانشگاه)»
4⃣#حلقه_چهارم
👥👥میزگرد عفافگرایان؛ با مشارکت جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای محترم کارگروه
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
📆زمان: چهارشنبه 18 مرداد، ساعت 16:45
🎥پخش مستند ساعت 16:40
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#اصلاحیه 📣ششمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402 🔔#نشست_صرفاً_مجازی🔔 💬 با عنوا
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_ششم
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#حلقه_سوم
#بیان_تجارب_زیسته
🔰ششمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
💬 با عنوان «هم اندیشی در مورد هویت بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشرانهای عفاف در دانشگاه)»
3️⃣#حلقه_سوم: تجارب زیسته
🟢با حضور دانشآموختگان و مدرسان مدعو دانشگاه فردوسی مشهد
👤دکتر سمیه ابراهیمی کوشک مهدی
👤دکتر اکبر امراهی
⏰چهارشنبه 11 مرداد ساعت 16:30
🎧 بهصورت وبینار، با مشارکت جمعی از مدرسان و اعضای هیئت علمی و دانشجویان و علاقهمندان مسائل فرهنگی برگزار شد.
👤دکتر محمود سعیدی رضوانی در ابتدای نشست اشاره کردند که بحث این روزهای کارگروه، در خصوص #لایه_های_عمیق_تربیتی است و درواقع، به دنبال این هستیم که اساتید و همکاران را با تجاربی آشنا کنیم که بتوانند در سطح کلاس خود و در مراحل بعدی در سطح دانشکده و دانشگاه، #اثرآفرینی_تربیتی داشته باشند. ازاینرو تأکید داریم که #هویت_بخشی ای که توسط اساتید ایجاد می شود، فواید زیادی دارد؛ ازجمله #تقویت_عفاف_و_حجاب.
🟣حلقه سوم هم اندیشی در خصوص هویت بخشی به دانشجویان، با کمی تفاوت نسبت حلقه اول و دوم، در ابتدا با بیان تجارب زیسته دو تن از اساتید مدعو دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دکتر ابراهیمی و دکتر امراهی آغاز شد و درادامه، برخی بزرگواران حاضر در جلسه مجازی، نظیر دکتر مرتضی مغربی، دکتر سیدمجید صابری فتحی، سیدرضا محروقی و دکتر اعظم محمدزاده به نقد اظهارات ایشان و همچنین بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#تجارب_دکتر_ابراهیمی
🌱پرورش و رشد دانشجویان در حوزه های غیرعلمی برای بنده اهمیت دارد. #هویت_جوان ما مهم است و مانند خون در بدن است. متخصصان بسیاری درمورد هویت صحبت کرده اند. شهید مطهری معتقدند، هویت از چهار عنصر فطرت، طبیعت، جامعه و خانواده، شکل میگیرد و در لایه های بعدی، عناصر فرهنگ، اقتصاد، سیاست و اجتماع مطرح میشود.
🌱 به بیان شهید مطهری، از میان همه عناصر سازندۀ شخصیت و هویت انسان، عنصر «#فطرت» است که منشأ و خاستگاه انسانیت انسان است. در زمان حاضر که جوان ما با انواع #تهاجمات_فرهنگی و فضاهای مجازی و محیط های آلوده مواجه است، فطرت اهمیت خودش را بیشتر نشان میدهد. بیدار کردن فطرت انسانی، می تواند مسائل دیگر را تاحدی حل کند.
🌱 شناساندن هویت، خصوصاً هویت زنانه به دختران ما، می تواند تاحدی با رجوع به فطرت، اصلاح شود. فطرت فرد را از خودشناسی به خواشناسی می رساند. تدوین برنامه هایی، برای #خودشناسی دانشجویان، مسیر زیادی از هویت بخشی را طی می کند. تجاربی را در این خصوص دارم که حاصل سالها، ارائه در کلاسهای درس است.
🌱جوان امروز، ما نصیحتها را برنمی تابد و #همدلی و نزدیک شدن به جوانان مهم است. برچسب زدن به جوان، مقایسه کردن او با نسلهای قبل و... توسط برخی از افراد، نارضایتی دانشجویان و دور شدن آنها را از فضای راهنمایی و مشاوره در پی دارد.
👤دکتر سمیه ابراهیمی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#تجارب_دکتر_ابراهیمی
🌱ایجاد فضایی امن در کلاس و جلب اعتماد دانشجویان، قابلیت انجام و پذیرش از سوی دانشجویان افزایش می یابد. بنده #خودسازی را انتخاب کردم. خودسازی با نگاه های مختلفی مطرح است؛ اما سه گام اصلی در خودسازی، #مشارطه، #مراقبه و #محاسبه است.
🌱بنده به دانشجویان عرض میکنم که یک ویژگی خودتان را انتخاب کنید و بعد مشارطه (شرط) کنید که آن ویژگی را در طول این ترم، تقویت و یا از بین ببرید و بعد با مراقبه آن را کنترل نمایند. راهکارهایی در مراقبه و محاسبه به آنها داده میشود و از دانشجویان می خواهم که در آخر ترم، گزارش کوتاه برای من بنویسند که میزان موفقیت خود و اثر آن را بر زندگی خود بیان کنند. بازخوردهایی که از دانشجویان مختلف گرفته ام، نشان می دهد که نزدیک شدن به دانشجویان و برقراری ارتباط با آنها، بسیار مؤثر است.
🌱برنامه خودسازی برای مدیران و معلمان هم قابل اجراست و پیامدهای قابل توجهی را به همراه دارد. چراکه آنها هم در کلاسهای درس خود این برنامه ها را اجرا میکنند. برخی از دانشجویان بنده که ازقضا خودشان معلم بودند و گزارشی از اجرا و تأثیر آن را در کلاسهای درس خود ارائه دادند.
👤دکتر سمیه ابراهیمی
🔖 پاورپوینت ارائه شده دکتر سمیه ابراهیمی
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/jJ96fxwrCi3Kxpq
🔊 کلیپ ارائه شده دکتر سمیه ابراهیمی (بازخورد یکی از دانشجویان)
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/AijSBN4TpZFJcsB
🎙 پاسخ به برخی انتقادات وارد شده توسط دکتر سمیه ابراهیمی
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/9y6PY4W6ATiHtxY
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#تجارب_دکتر_امراهی
🍃در فضای هویت بخشی و نگاه ناظر به تربیت، 20 درصد کنش های اجتماعی جوانان، نظیر رفتار و کردار، قابل مشاهده است؛ اما چه چیزی باعث ظهور و بروز آن 20 درصد می شود و دانشجویان رفتار و عاداتی را از خود بروز میدهند. ما باید روی آن 80 درصد کار کنیم.
1⃣ شناخت مسئله ناظر به مخاطب: مخاطبان ما دارای تفاوتهای فردی و تربیت خانوادگی هستند. رسانه و فضای مجازی آنها چگونه است؛ ویژگی های نسلی مشترک آنها چیست؛ گفتمان غالب فکری (ارزشهای دینی و غیردینی) آنها چگونه است. چه چیزهایی را ارزش میدانند. با چه سطحی از بینش و نگرش و... وارد جامعه شدند. ذهنشان چگونه است و اینها مستلزم داشتن یک طراحی است.
2⃣ شناخت مسئله اصلی دانشجویان: برای مثال، آیا آزادی از پوشش مسئله، اصلی دانشجویان است؟ مسئله ها چگونه و توسط چه کسانی ساخته میشوند؟ دانشگاه و اساتید، بعنوان سیاستگذاران و جریان سازان فضای فرهنگی، میتوانند این مسائل را ساری و جاری کنند.
3⃣ معناسازی: معناهایی که دانشجویان از مسائل فهم میکنند، چقدر مبتنی بر فکر، احساس و عادات است؟
4⃣ فکر کردن: دانشگاه محیطی است که خرد را پرورش میدهیم. منطق حاکم است و قوانین برساخته از نظریه های علمی، قابل ارزش و احترام هستند. باید به همه این مفاهیم در دانشگاه پرداخته شود.
5⃣ نتیجه گیری: شناخت دانشجو و احترام به عقل و فکر او، سوق به خودشناسی و خداشناسی و هدفمندی از فلسفه هستی او، در مواجهه با بی تکلیفی و بی برنامه گی، او را به #هویت_اصلی خود نزدیک میکند.
👤 دکتر اکبر امراهی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#تجارب_دکتر_امراهی
🍃در پرداخت به این مسئله، ما یک #خلأ_گفتگو با دانشجویان داریم. رسانه آنها را #تربیت کرده است. یک آسیب شناسی جدی مطرح است. در نوع رفتارها و نوع ارزش گذرای ها، نوع تمایلات فکری، نحوه فکر کردن و... تربیت شده اند و اینها در خلأ یک گفتمان بوده است. بنده بارها به طرح مسائلی در کلاس پرداختم و تغییراتی جدی را در دانشجویان دیده ام.
🍃با بسترهایی نظیر موسیقی، تاریخ، شعر، بازی ها و... که خیلی بین بچه ها مرسوم است، #تغییر_نگرش و نگاه دینی انجام میگیرد؛ ولی ما چقدر از این بسترها استفاده می کنیم؟ برای مثال چرا از موسیقی های عرفانی و دینی استفاده نمیکنیم؟ #دشمن از ظرفیت موسیقی، برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرده و #ذائقه_بچه_ها را تغییر داده است. ارتباط گرفتن حزب الهی ها با بچه های با ظاهر متفاوت، برای اثرگذرای روی آنها موضوعیت دارد. برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، این فضاها باید اتفاق بیفتد.
🍃هدفگذاری در بچه ها خیلی کم دیده میشود، چون امید ندارند. وقتی کلید #امید و #هدفگذاری جدی شود، حال بچه ها خوب می شود. تفویض اختیار برای دیده شدن، در حوزه های مختلف و غیرعلمی، خیلی کمک کننده است. بازخورد خوب دادن، باعث رشد و اعتماد به نفس دانشجویان می شود. لذت بردن از تفکر و تفهّم هم مطرح است.
👤 دکتر اکبر امراهی
🔖 پاورپوینت ارائه شده دکتر امراهی
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/s9cpgEqAxtWfKXM
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه جهت بهرهبرداری علاقهمندان تقدیم است:
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/FsxrZxJbZE5btzE
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_کودکان
🎥قدرت تربیت رسانه
📌فیلمی کوتاه و بدون کلام در خصوص تأثیر رسانه بر فرزندان
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#غیرت_ورزی
#حجاب
🍂در هیاهوی #شهر گم شدهام. میان صدای بوق ماشینها، معامله آدمها و چهره غمگین و شادشان حیرانم.
🍂حال انسانها عوض شده است. گویی مانکنهایی برای #تبلیغ لباس بر روی زمین #خدا شدهاند.
🍂#حجاب...، غریبترین و مظلومترین پوشش این روزهاست.
🍂چشمانم را میبندم و پرنده دلم، به سوی #شهیده_کمایی پرواز میکند. منافقین او را با چادرش خفه کردند. نمیدانم چرا مردم با #چادر قهر کردهاند! آن را بوسیدهاند و گوشه کمدهایشان خاک میخورد.
🍂چشمانم به #موهای بافته شده زیبایی میافتد. بافت این موها، مرا یادِ دستهای بسته #شهدای_غواص میاندازد.
🍂نمیدانم بافت دستهای بسته محکمتر است یا بافت موهای رها شده در خیابانها؟ آنان با دستِ بسته هم #مقاومت کردند؛ اما ما، با دستهای باز چه میکنیم؟!
🍂روز به روز لباسها آب میرود. خیاط سلیقهها، قد شلوارها را کوتاهتر میکند و بخیل میشود در خرج کردن دکمه برای #مانتوهایی که لبههایش از هم فراریاند.
🍂یاد شهدایی میافتم که دستهایشان را فدا کردند، اما پیراهنهایی با آستین بلند میپوشند تا کسی را مدیون و #شرمنده نبینند.
🍂کمی آنطرفتر #مردهایی را میبینم کنار این #عروسکهای خوش رنگ و بدلباس، که رگ #غیرت بر گردنشان نبض ندارد و بیخیال به این نمایش #بی_حیایی لبخند میزنند.
🍂شلوارهایشان در نبرد بین افتادن و نیفتادن معلق مانده و #موهای رنگ شده و ابروهای خوش فرمشان گاهی مرا گمراه میکند که نکند این ها #دختر باشند.
🍂#دلم گرفته و #اشکهایم پایان تلخ قصه #آزادی است.
✍️طاهره بنائی منتظر
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#دعاهای_امام_سجاد
#مصونیت_از_آلودگی_های_دنیوی
#شهادت_امام_سجاد
🤲 دعاهای امام سجاد (ع) پوششی در مقابل #گناهان
🟢 هرچند که #حجاب، به معنای پوشش و هر چیزی که نیاز به پوشاندن دارد، اعم از پوشش زبان، فکر، پا، دست و تمام اعضا که نیاز به پوشش دارد؛ اما در آموزههای دین ما، این نگاه به حجاب به معنی وسیعتری به کار میرود.
🟡 با نگاه به سیره و زندگی #امام_سجاد (ع) میبینیم، روشی که آن حضرت در گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی اتخاذ کردند، بحث دعاهاست.
🟩 دعاهای امام سجاد (ع) صرفاً #دعا نیست، بلکه نوعی #حجاب و #پوشش است.
🟪 انسان قبل از انجام هرکاری و بیان هر موضوعی، ابتدا نیازمند حجاب است؛ بنابراین نگاه ما به سیره امام سجاد (ع) این نکته را تداعی میکند که با دعاها، علاوه بر نزدیکی خود به خداوند، در جهت حجاب و پوشش و #عفاف نیز قدم برداشتهایم.
🟧 به طور کلی منظور از حجاب و پوشش، #مصون ماندن انسان در مقابل #گناه و #آلودگی_های_دنیوی است.
🟦 نگاه دوم در بحث حجاب و عفاف در تعالیم امام سجاد (ع) غیر از جنبه دعا، کلام، روایات و گفتاری است که از آن حضرت به ما رسیده است.
👤 حجت الاسلام علی اکبر میرزایی، عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان
🍁 #شهادت_امام_سجاد_علیه_السلام به عفافگرایان تسلیت باد.
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#حجاب
🎥گفتگوی دو بانوی تازه مسلمان دربارهٔ حجاب
🧕🏻خانم ادواردز، مدیر فروش پروژه سینمایی جنگ ستارگان:
🟢حجاب، میدان را برای نقش آفرینی زن هموارتر میکنه!
🧕🏻خانم رزالی، بازیگر سابق هالیوود:
🟣بدون کار خاصی، دیدن یک محجبه باعث میشه که یاد خدا بیاد وسط!
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥#وظایف_والدین_در_تربیت
❇️در #عفاف_ورزی باید به جوان و نوجوان #کمک کرد؛
⚠️اما گاهی افکار #روشنفکری باعث می شود او را در محیط گناه #تنها بگذاریم....
🍂🍃🌺🍃🍂
✍️دکتر محمود سعیدی رضوانی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#ازدواج_بهنگام
#همراهی_والدین_در_ازدواج_فرزندان
⚠️افزایش سن ازدواج، تقویت کننده روابط خارج از عرف دختران و پسران
🔶کارشناسان حوزه خانواده معتقدند، با توجه به تحولات ناشی از مدرنیته، #سن_بلوغ دختران و پسران با کاهش محسوسی روبهرو شده است. از این رو امروزه، شاهد رابطه میان این دو جنس در قالب دوستی آن هم در سنین #نوجوانی هستیم.
🔷این روند به شکلی است که سن بلوغ در پسران و دختران ۱.۵ سال کاهش یافته و در دختران به ۱۱.۵ و در پسران به ۱۳.۵ سال رسیده است.
🔶نتایج تحقیقات در این زمینه نشان میدهد، ۴۰ درصد از دختران پیش از ورود به دانشگاه، با پسری ارتباط داشته و ۲۰ درصد دیگر قطع ارتباط کردهاند. بنابراین ۶۰ درصد آنها ارتباط با جنس مخالف را پیش از سن ۱۸ سالگی تجربه کردهاند.
♨️طبقنظر کارشناسان مسائل اجتماعی، #افزایش_سن_ازدواج، به عاملی برای ترویج #روابط_آزاد دختران و پسران تبدیل شده است که اگر جوانان در #سنین_احساس_نیاز ازدواج نکنند؛ قطعاً به سمت این روابط خواهند رفت.
💥امروزه تقریباً یک فاصله زمانی ۱۰ سال از سن بلوغ تا ازدواج وجود دارد و به دلایل متعددی، #سن_ازدواج نیز بالا رفته است و #جوان ممکن است، این خلأ زمانی را با ارتباطات قبل از ازدواج پر کند.
✍️ساناز باقری راد
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥فیم کوتاه مثل مامان
#آموزش_حجاب_به_دختران
🟢 در#آموزش_حجاب به دختران، گرچه نمیتوان منکر نقش مواردی نظیر
🍃#اجتماع
🍃#رسانه
🍃#سیستم_آموزشی و
🍃#گروه_همسالان
🟢شد...
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🍃🌺🍃🌺🍃
🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
🟣اما میتوان اذعان نمود، هیچ نهادی به اندازه #خانواده، بر حجاب دختران اثرگذار نیست و خانواده #قابلیت این را دارد که فرزندان را مطابق هنجارهای خود #تربیت کند.
@umefafgaraei
🏴#شاهچراغ
🌷#در_باغ_شهادت_باز_باز_است
🌴وَسَيَعلَمُ الَّذينَ ظَلَموا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبونَ
🏴حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی (ع) و #شهادت دو تن از خادمان شایسته را به مردم ایران و شیراز عزیز #تسلیت عرض میکنیم و برای مجروحان این حادثه، #شفای_عاجل آرزومندیم.
@umefafgaraei
41.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شهبازی_مدافع_خون_شهدا
#غیرت_و_مردانگی_مجری_انقلابی
🎥کناره گیری محمدرضا شهبازی از برنامه پاورقی
✍بسم الله
🌴از اجرای برنامه پاورقی کنارهگیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم.
🌴خلاصهش اینکه قرار نیست #بسیجی فحشخور زمان فتنه و جنگ و... باشه و در عافیت، سلاحورزیها و رشیدپورها و آخوندیها، در میدان اقتصاد و فرهنگ و سیاست جولان بدن.
🌴قرار نیست هنوز سال #شهید_عجمیان و #شهید_علیوردی نشده، فعالان و ساکنان و مشوقان فتنه برگردن روی آنتن.
🌴ما زورمون به هیچکس هم نرسه، به خودمون که میرسه!
🌴زورمون میرسه یقه خودمون رو بگیریم که آهای! مرد حسابی، بلند شو، داد بزن، نذار فحش به نظام و انقلاب و نایب امام زمان و شهدا عادی بشه. بلند شو یه دادی بزن که خون شهید آب جوی نیست که راه بیفته کف خیابون و هنوز سالش نشده به بهانههای مختلف اونایی که روی خونش پا گذاشتند رو برگردونید به آنتن. بلند شو فریاد بزن اون بدن عجمیان روی آسفالت داغ اتوبان کشیده نشد که شما برید سراغ اونایی که دور بدنش هلهله میکردن.
🤲امیدوارم خدا عاقبت همهمون رو ختم به خیر کنه.
✍با تماس با 162، نسبت به آن انتصاب ها و این استعفا بی تفاوت نباشیم.
#بی_تفاوت_نباشیم.
@zahremar_tv
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#شهبازی_مدافع_خون_شهدا #غیرت_و_مردانگی_مجری_انقلابی 🎥کناره گیری محمدرضا شهبازی از برنامه پاورقی ✍ب
#عفافگرایی
#مطالبه_گری
#پویش_عدم_بازگشت_حامیان_براندازی_به_صداوسیما
#تقاضای_بازگشت_محمدرضا_شهبازی
🟣لطفاً از فعالیت و برنامهسازی برخی سلبریتیهایی که در ایام اغتشاشات، با معاندان همسو بودند، حذر و از بازگشت دوباره آنها به آغوش صدا و سیما ممانعت شود.
🔴چرا که نباید از بودجه بیتالمال، مبالغ کلان برای برنامههای بیمحتوای آنها پرداخت شود.
✍لطفاً برای پایمال نشدن #خون_شهدا، از این پویش حمایت کنید و آن را نشر دهید.
https://farsnews.ir/my/c/216417
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥اولویت قانون خدا در هر شرایطی
#حجاب_قانون_خدا
#رعایت_حریم_قانون_خدا
#سرباز_امام_زمان
🧕🏻روایت دختربچۀ تازه به تکلیف رسیده ای را بشنویم که، گفتگوی خود را با آقای خیرخواهی، که قصد کمک کردن به او را در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) داشت.
🌷قرار نیست که اگر 2 تا تیر از تفنگ اومد، من #قانون_خدا رو زیر پا بگذارم...
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#معماری_عفیفانه
#معماری_اسلامی
🌻بر روی درب خانه های قدیمی، #کوبه_مردان از #کوبه_زنان جدا بوده است.
🌻ارتفاع کوتاه درب خانه، باعث میشد که افراد، موقع ورود به خانه، سرشان را ناخودآگاه پایین بیندازند.
🌻تورفتگی در ورودی خانه، باعث می شود تا هم ورودی درب سایه باشد و هم موقع باز کردن درب، #حجاب خانه حفظ شود و شخصی که درب را باز میکند، از اطراف دیده نشود.
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥شأن آور بودن حجاب
🟠حجاب راحتی نیست... حجاب شأنیته.
🟢خدا نامحرم نیست، ولی وقت نماز باید چادر سرت باشه.
🔴برخی می گویند مهم قلب انسانه...
🔵اما نصف شخصیت هر کس در ظاهرشه.
⚫من به عنوان استاد نمی توانم در دانشگاه کت نپوشم، تیشرت بپوشم و یا کت قرمز را با پیراهن زرد و شلوار سبز بپوشم و...
🎈چون شأن و جایگاه مهم است.
🎙دکتر سعید عزیزی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#روزگار_عجیبی_است
🔴#روزگار_عجیبی_است!!
🍂دخترانی در نوبهار زندگانی خود، عکسهایی در شبکه های اجتماعی می گذارند که حتی حیوانات هم از آن شرم می کنند.
🔵#روزگار_عجیبی_است!!
🍂پدران و مادران به غذا و لباس فرزندان اهمیت می دهند اما فراموش می کنند که بذر ارزشها و اخلاق را در وجودشان بنشانند.
🟣#روزگار_عجیبی_است!!
🍂مردان، همسران و دختران و خواهران خود را می بینند لباسهایی می پوشند که برجستگی های بدنشان را آشکار می کنند اما به #غیرت نمی آیند و با ادعای اینکه آنها روشنفکر، آزاداندیش و متمدن هستند، هیچ واکنشی نشان نمی دهند!!
✍ناصح سعدی (با تلخیص)
🌾🌱🌾🌱🌾
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥 پیامد نگاه های تحريک آمیز
#چرایی_حجاب
🟢 به نظر شما نگاه تحریک آمیز با مردها چه می کند؟!؟
💥هزاران دومینویی که در خیابان یا مجالس، به وسیله خانمهای بدپوشش ریخته می شود و هزاران تنوع طلبی و از هم پاشیدن زندگی های مشترکی که به سردی ختم می شود...
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#حیاورزی
#تفاوت_حیا_و_کمرویی
📝 پژوهشگران دانشگاه چمران اهواز در سال 1398، در پژوهشی با عنوان "بررسی تفاوت ها و شباهتهای #حیا و #اضطراب اجتماعی (کمرویی)" به این نتیجه رسیدند که حیا و اضطراب اجتماعی اگرچه هر دو منبعث از احساس #شرم هستند و وجوه مشترکی دارند، اما سازه های #مجزا و متفاوتی هستند و الگوهاي پيشايند و پيامدهاي يکساني ندارند.
🔷این پژوهش که با تکمیل پرسشنامه در بین ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه شهید چمران صورت پذیرفت، نشان داد که متغیر #ترس از ارزیابی، اعم از منفی و مثبت، به عنوان نقطه مشترک احساس شرم در #حیا و #اضطراب اجتماعی نقش مهمی دارد. همچنین #خودکنترلی عامل کلیدی تفاوت حیا و کمرویی می باشد و حیا معلول خودکنترلی و کمرویی معلول عدم خودکنترلی می باشد.
🔷 خودکنترلي مي تواند به عنوان نقطه عطف در تفاوت حيا و کمرويي مدنظر قرار گيرد. چرا که خودکنترلي بالا پيشبيني کننده حياي بالا و بالعکس است. مي توان اذعان کرد منشأ #حيا و درواقع تفاوت اصلي حيا و کمرويي مي تواند همين #خودکنترلي باشد.
🔷 به عبارتي حيا و کمرويي هر دو موجب احساس #شرم در افراد مي شوند؛ اما شرم ناشي از حيا، معلول يک #نفس_قوي و کنترل کننده است؛ در حاليکه شرمِ ناشي از کمرويي معلول #ضعف_نفس و عدم کنترل آن مي باشد.
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥انیمیشن بی کلام قلب
🌷#رابطه_حجاب_و_تحکیم_خانواده
🌷#رابطه_عفاف_و_تحکیم_خانواده
🥀🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂🥀
🍁سامان آشیانه ی ما را به هم مزن...
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#خویشتنداری
#کنترل_نفس
🔶 به #شیطان گفتم: "لعنت بر شیطان!"
🔷 لبخند زد.
🔶 پرسیدم: "چرا میخندی؟"
🔷 پاسخ داد: "از #حماقت تو خندهام میگیرد".
🔶 پرسیدم: "مگر چه کردهام؟"
🔷 گفت: "مرا #لعنت میکنی، در حالی که هیچ بدی در حق تو نکردهام".
🔶 با تعجب پرسیدم: "پس چرا زمین میخورم؟!"
🔷 جواب داد: "#نفس تو مانند اسبی است که آن را رام نکردهای. نفس تو هنوز #وحشی است و تو را زمین میزند".
🔶 پرسیدم: "پس تو چه کارهای؟"
🔷 پاسخ داد: "هر وقت #سواری آموختی؛ برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز!"
@umefafgaraei