eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 مناظره "بررسی فقهی حضور در ورزشگاه ها" 🗓 زمان: 25 دی ⏰ساعت ۹:۳٠ صبح الی 12:00 👇 ارائه دهندگان: 👤 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد نجفی 👤 حجت الاسلام والمسلمین کاظم قاضی زاده 👤 حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا 👤 حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله باقری و 👤 مدیر جلسه: حجت الاسلام والمسلمین مهدی فیروزی 👈 لینک ورود به جلسه: http://dte.bz/danaee ┄┅═══••✾••═══┅┄ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دینداری ناقص ✴️چرا در بعضی خانواده ها، پدر و مادر متدین و مسلمان و هستند اما فرزندان..... 🎙استاد عالی @umefafgaraei
⚠️فقر توأم با فحشا 💥صحنه های هولناک شبهای تهران ♨️شب های پایتخت فاجعه است! ❇️جمعی از مردم تهران در مجلس به دعوت سردار ساجدی‌نیا به مقر پلیس رفتند تا زیر پوست شهر تهران را در شب ببینند، محمود در خصوص نتیجه این بازدید اظهار داشت: 👈"وضعیت اسف باری را شاهد بودیم که انسان با دیدن آن دچار می شود؛ زیرا عمق فاجعه قابل تأمل و نگران کننده است و مشاهده فقر آمیخته با فحشا تا عمق جان انسان را می سوزاند". 🔥در این شب در گفتگو با زنان تن فروش، خانم میانسالی می گفت سرپرست خانوار و دارای مادر پیر و از داشتن شغل و بیمه محروم است و کاری را آموزش ندیده که بخواهد از آن طریق گذران زندگی را داشته باشد. دختر جوانی نیز در این خصوص گفت که در نوجوانی مورد تجاوز قرار گرفته و خانواده او را طرد کردند و از شهرستان به تهران آمده و از این طریق زندگی را می گذراند. 🔶متن کامل گزارش👇👇👇 https://tadbirvatoseh.ir/?p=9456 @umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی‌وسومین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "عفاف در ادب و هنر (3): "اکران و بررسی برخی از انیمیشن‎های تلوزیون" 👥👥جلسه هم‎اندیشی با مشارکت اعضای محترم کارگروه ⏰ زمان: چهارشنبه 24 دی ماه ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم هم‌زمان با سال‌روز عفاف و حجاب برگزار می‌کند: 💡سلسله رویدادهای ایده‌پردازی 1️⃣ رویداد یکم: فراخوان "ایده های خلاقانه در تبیین اهمیت عفاف و حجاب و شیوه های ترویج آن" ⏳مهلت ارسال آثار: تا نیمه بهمن ماه، مقارن با میلاد حضرت زهرا (س) 🔍اعلام نتایج: بیستم اسفندماه، همزمان با سالروز مبعث رسول گرامی اسلام (ص) 📦ارسال آثار: تحویل به معاونت فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان قم، یا ارسال به پست الکترونیک f.nikzad@whc.ir 🔺شرکت برای عموم آزاد است. ⏰تلفن: 02531285151 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت حوزه علمیه مراجعه نمایید: http://qom.whc.ir/news/view/101942 @umefafgaraei
🔰 سلسله نشست های امر جنسی با موضوع: ❇️ بررسی پدیدۀ (ازدواج سفید) به عنوان رقیبی برای نهاد سنتی 👇 با حضور اساتید 👤 دکتر تقی آزاد ارمکی 👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر فرج الله هدایت نیا 👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین بستان 📝 دبیر جلسه: دکتر مهدی عباسی 📆 زمان: پنجشنبه: 25 دی ساعت 10 صبح 🎧 لینک جلسه مجازی: http://dte.bz/ethicsconf @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 4️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_چهار ✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های
✴️سؤال مسابقه هفته 34، پاسخ مستدل –و احتمالاً متکی به منابع- ارجمند در خصوص نظر گروهی بود که معتقدند، می‎توانیم خوب‎های را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛ 🌺در مسابقه این هفته شکوه عفاف، 4 نفر از عفافگرایان گرامی: 🍃خانم‌ها مائده ، عصمت ، لیلا و آقای سیدعلی پاسخ‎های خود را ارسال نموده بودند؛ که متن آقای بیضائی مورد توجه قرار گرفت. 🍃🌺🌺🌺🍃 🔶 در هر طرح‏ بايد ، ، ‏ و ‏ را بررسی کنیم و بایستی مجموعه باشد؛ وگرنه استناد اجزاء، باعث استناد مجموعه نخواهد بود. 🔶 ممكن است يك كتاب، يك حدیث داشته باشد و مستند باشد و حجّیت داشته باشد و مبنای صحیح حرکت فردی- اجتماعی توحیدی فرد قرار بگیرد و ممكن است هزار حدیث در آن باشد؛ اما مستند نباشد... چه برسد یک سند کلانِ بالادستیِ بسیار تأثیرگذار مانند که در یک پارادایم دیگر و با شبکه ای از روابط در هم تنیده طراحی شده است، که نمی‌تواند مورد مماشات قرار بگیرد و اجزاءش را بدون این ، وارد طرح مبتنی بر خویش کرد. 🔶 چراکه ما در هر طرحى- چه تربيتى، چه اخلاقى، چه اجتماعى و سياسى و چه اقتصادى و حقوقى-، بایستی گزاره‌ها را با ربط‌هایشان و ناظر به جهت حرکت‌شان مورد بررسی قرار بدهیم. 🌿🌸🌸🌸🌿 📚 ملغمه ای از اندیشه های دو اندیشمند جلیل القدر، استاد مرحوم علی صفایی حائری ره و استاد سید محمدمهدی میرباقری حفظه الله ✍️سیدعلی بیضایی @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 4️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_چهار ✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های
✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های 2030 را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛ ✴️این سخن در نگاه اول درست است. اگر مطلبی به دست ما می‌رسد، باید سعی کنیم سره را از ناسره تشخیص دهیم و سند ۲۰۳۰ به عنوان یک مقالۀ علمی! جا دارد که چنین برخوردی با آن شود؛ ولی ۲۰۳۰ یک سند دارای چارچوب و است، نه یک متن علمی؛ بنابراین باید به سؤالات زیر دهیم: 1️⃣چرا سراغ سند ۲۰۳۰ برویم؟ آیا سند بالادستی آموزشی مان را باید از کشورهای دیگر بگیریم؟ 🔷پاسخ به این سؤال خیلی دشوار نیست. تمام قواعد علمی و دانش مطالعات برنامه درسی، چنین راهنمایی می کنند که هر کشوری باید بر اساس خودش، اش را و ترسیم نماید. 2️⃣فارغ از مسئله مربوط به سؤال یک، آیا از اتخاذ برخی مواضع مثبت این سند، وجود نخواهد داشت؟ 🔷پاسخ خیلی روشن آن است که اگر مطالبی کاملاً نو و راهگشا در سند ۲۰۳۰ هست که در اسناد بالادستی نظام ما نیست، لازم باشد که در اسناد خود کنیم و به هر روی، یک سند (یعنی سند بومی خودمان) باید در جبهۀ کار قرار گیرد. 3️⃣آیا این سؤال واقعاً مسئله ما است؟ 🔷زمانی این سؤال منطقی است که واقعاً بررسی نشان دهد که ۲۰۳۰ سخن نو و راهگشایی دارد؛ اما خوشبختانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمام گزاره ‌های مثبت 2030، ناظر به عدم ظلم و تبعیض و... در اسناد داخلی ما هم وجود دارد و دلیلی برای به وجود نخواهد داشت. 🌱ادامه دارد... ✍️محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#چرایی_نه_به_سند_2030 #حق_تحفظ #بخش_اول ✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های 2030 را بگیریم و بدهای
✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های 2030 را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛ 4️⃣آیا اتخاذ مباحث مثبت سند ۲۰۳۰ -ولو آنکه می دانیم در اسناد بومی هست- هیچ منفعتی نخواهد داشت؟ حداقل آن است که رابطۀ ما را با جهان غرب بهتر میکند. 🔷باید توجه داشت که ۲۰۳۰ هم، ملمو از و است. مثلاً حذف ظاهری خوب دارد ولی باطنی خطرناک! چراکه (تفسیر متن) به عهدۀ است. ⚠️شما حذف کلیشه جنسیتی را می پذیرید و مجبور می‌شوید روزی به نام نداشته باشید. شما این عبارت را می پذیرید و باید بپذیرید، زن برای خروج از کشور به تنهایی، به هیچ اجازه‌ای نیاز نخواهد داشت. 📌دقت بفرمایید کننده شما نیستید! شما به عنوان یک مطلوب می‌پذیرید که مدارس باید را اجرا کنند؛ اما مفهوم تربیت جنسی شما با تدوین کنندگان ۲۰۳۰، زمین تا آسمان است! ✍️محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝دکتر ساقیان و همکاران در سال 1396، پژوهشی را با عنوان "ابعاد نوروبیولوژیک عفاف و حجاب" انجام دادند و نتایج آن نشان داد به منظور حفظ و برقراری در هورمون‌های استرسی و جنسی، پایبندی به فرهنگ و ضرورت می‌یابد. ❇️از دیدگاه نوروبیولوژی یا زیست شناسی عصبی، تحریک‌های جنسی مداوم، به عنوان عامل استرس‌زا شناخته می‌شود که در صورت عدم پاسخ مناسب به آنها با ارضای درست میل جنسی، هورمون‌های جنسی و استرسی به هم می خورد. علاوه بر این، آثار نامطلوبی نظیر تنش‌های روانی، بیماری‌ها و انحرافات جنسی، بلوغ زودرس و به عملکرد مغز نیز، بروز می‎کند. ✴️حجاب و عفاف از دیدگاه ، دو جنبه دارد: 1️⃣یکی اینکه، شخص ورودی‌های تحریک جنسی را نکند 2️⃣و دیگر اینکه، از تحریک جنسی دیگران کند. 🍀بر اساس ساختار مغزی زن و مرد، خصوصاً در بخش که به فعالیت بیشتر غدد جنسی در مردان، نسبت به زنان منتهی می‌شود، به نظر می‌آید که نقش زن در از ایجاد محرک‌های جنسی و نقش مرد در ورودی‌های تحریک جنسی، اهمیت بیشتری دارد. 🍀به علاوه، به دلیل بزرگ‌تر بودن اندازه نیز، مردان پاسخ‌های قوی‌تری به تحریکات جنسی می‌دهند. 📌بنابراین، اگر چه تحریک‌گری جنسی مردان هم می‌تواند برای زنان و مردان دیگر باشد؛ ولی تحریک‌گری جنسی از سوی خانم‌ها، اثر بسیار شدیدتری بر آقایان می‌گذارد و این امر، بر اهمیت لزوم و زنان می افزاید. @umefafgaraei
🔴فراخوان گروه خانواده پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 💠به منظور بررسی علل و و ارائه راه‌کارهای مواجهه با این دو آسیب اجتماعی در جامعه ایران، گروه خانواده پژوهشکده علوم رفتاری در صدد برنامه ریزی به منظور برگزاری سلسله کرسی های علمی ترویجی با محوریت سرفصلهای زیر می باشد. 🌼علل و زمینه‌های تأخیر ازدواج و راهکارهای برون رفت از این آسیب در ابعاد: ♦️اجتماعی فرهنگی ♦️روان‌شناختی و تربیتی ♦️اقتصادی ♦️حقوقی 🌼علل و زمینه‌های افزایش طلاق و راهکارهای برون رفت از این آسیب در ابعاد: ♦️اجتماعی فرهنگی ♦️روان‌شناختی و تربیتی ♦️اقتصادی ♦️حقوقی 🌼آینده پژوهی خانواده: ♦️پیش بینی وضعیت آینده ازدواج و طلاق در ایران ♦️ارائه برنامه‌هایی و راهبردها برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق در آینده 💠بدین منظور جناب آقای دکتر محمدرضا سالاری فر مدیرمحترم گروه خانواده و رئیس مرکز آموزش، تحقیقات و مشاوره خانواده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از متخصصان خانواده در رشته های مختلف دعوت به عمل می آورد که با ارائه طرح در این نشستها مشارکت نمایند. 👇مراکز مرتبط و پژوهشگران، می توانند از راه های زیر برای هماهنگی اقدام نمایند: 🔺کارشناس گروه پژوهشی خانواده (آقای خزاعلی): 02532111361 🔺دبیر اجرایی سلسله کرسی ها (خانم هاشمی): 09301373086و 02166402600 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اولین درجۀ عفت چیست؟ 🎈کار سختی است، اما با تمرین شدنی است... 🌿و افرادی که این سختی را کشیده اند، شیرینی و لذت عبادات را چشیده اند... 🌱🌷🌷🌷🌱 🎙 استاد عالی @umefafgaraei
5️⃣3️⃣ ✍️علاوه بر حیا و ایمان، پرورش چه مؤلفه‎هایی (روحیات، صفات و ویژگی‎ها)، می‎تواند به افزایش عفاف‌ورزی در افراد کمک کند؟ 🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره سی‌وپنج، دوشنبه 29 دی 🔹اعلام برندگان به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 1 بهمن 🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ و مشخصات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: 🔶«إنَّ فاطِمَةَ اَحصَنَت فَرجَها فَحَرَّمَ اللهُ ذُرَّیَّتَها عَلَی النّارِ» 🔶همانا فاطمه به‌شدت ورزید در نتيجه خداوند فرزندانش را بر آتش حرام نمود. ✴️آری اگر خداوند به مریم علیهاالسلام به‌خاطر و ، عیسی مسیح را عنایت فرمود، به سلام‌الله‌علیها نیز به‌خاطر ، فرزندانی پاک و معصوم از گناه عطا نمود که مقام برخی از آنها به‌مراتب از عیسی علیه‌السلام برتر است. ✅نمونه‌هایی از شدید حضرت زهراء سلام الله علیها: 🍁الف) وقتی براساس تقسیم کار بنا شد کارهای بیرون از خانه به امیرمؤمنان علیه السلام و کارهای داخل خانه به ایشان واگذار شود حضرت زهرا سلام الله علیه بسیار مسرور شدند؛ زیرا بر اساس این تقسیم کار، از معاشرت با مردان جهت خرید کالا و... معاف گشتند. 🍁ب) حضرت زهرا سلام الله علیه خود را از مردی نابینا پنهان نمودند تا خدای نکرده بوی بدنشان به مشام او نرسد. 🍁پ) ایشان در گفتار و در عمل معتقد بودند که بهترین چیز برای زن آن است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را. 🍁ت) به هنگام ایراد خطبة فدکیه در مسجد، میان ایشان و مردان پرده‌ای کشیده شد تا مردی او را نبیند. 🍁ث) ایشان حتی برای بعد از وفات خود نگران بودند که نکند چشم نامحرمی به جنازه ایشان بیافتد لذا سفارش کردند پیکر مبارکشان در تابوت لبه‌دار قرار گیرد. 📚منبع درسنامه عفاف، ص104 . Kanoon-amin.ir @umefafgaraei
❇️پیام حجاب هنوز به ما نرسیده است! 🔺آن نوجوانی که را رعایت نمی‌کند، به دلیل این است که به او نرسیده است. ما در نظرسنجی‌هایی که خصوصاً در مدارس داشتیم، دست‌نوشته‌هایی از دانش‌آموزان داریم که نوشته‌اند چرا تا حالا کسی این‌ها را به ما نگفته است. ❇️بعضی برای مخاطب پذیرفته نیست! 🔺اگر فقط بگوییم باید حجاب داشته باشید که در آتش نسوزید و اگر دختر ما نفهمد که برای دنیای الانش چیست، مخاطب را از دست دادیم. اگر بگوییم که باید حجاب داشته باشید، برای اینکه به گناه نیفتند، این منطقی نیست که امروز بپذیرد. ❇️برخی نقش را انکار می‌کنند! 🔺یکی از عوامل بدحجابی، گرایش ذاتی و غریزۀ جنسی و سیر قهقرایی ذهنی است که افراد را به این سمت می‌کشاند. ما در این سال‌ها روی غریزه و جذابیت‌های ظاهری و کار کرده است؛ نقش دشمن را نمی‌شود انکار کرد. متأسفانه بعضی‌ها می‌خواهند انکار کنند. 👤نعیمه اسلاملو پژوهشگر حوزه مطالعات زنان و فعال حوزۀ حجاب @umefafgaraei
🌱نحوه با نوجوان🌱 💠یکی از تغییرات دوران ، نوسانات خلقی است، که بیشترین ناراحتی را برای ایجاد می‎کند. آنچه مهم است این است که بدانیم، این حالت در نوجوانان طبیعی است و آن‎ها را به خود نگیریم. 🔷در دوران نوجوانی، نیاز است که خانواده‎ها و مربیان، در زمینه دوستی‎ها، معیارهای انتخاب خوب و خطرات ناشی از معاشرت‎های آلوده، با نوجوانان گفتگو کنند و ذهن آن‎ها را به شیوه مناسبی سازند. 🔷والدین باید نسبت به دوستی‎های مشکوک، به ویژه با شخصی که بزرگتر از فرزندشان است، دقت و تجدید نظر کنند. صمیمی شدن بیش از حد و ایجاد با دوست و همسایه در ، باید با احتیاط زیادی کنترل شود. ♨️یکی از علت‎های کاهش نوجوانان و جوانان با والدین این است که والدین همیشه می‎کوشند آنها را کنند، نظرشان را دهند، اشتباه‎هایشان را کنند و چیزی به آن‎ها بیاموزند. ✅به‎عبارت دیگر، بهتر است هنگام صحبت با فرزندمان سعی ‎کنیم، به نتیجه‎ای بیش از یک گفتگوی لذت‎بخش برسیم. در غیر این‎صورت، فرزندمان اشتیاقی برای کردن با ما نخواهد داشت. 📌نکته با اهمیت این است که باید ما از حرف زدن با فرزندمان، تنها حرف زدن باشد، نه نتیجه‎گیری خاص. 📚سلسله نشست‎های @umefafgaraei
🔶، ابزاری توانمند برای دور کردن نوجوان، از بسیاری از گناهان بوده و از گام‎های مهم برای غلبه بر جنسی و اخلاقی محسوب می‌شود. 🔶اگر به تمام فنون درمان انحرافات و مشکلات آشنایی داشته باشد، ولی استفاده و از آنها را نداشته باشد، نتیجه‎ای از این راهکارها حاصل نمی‎شود. ✴️راه‎های تقویت اراده 1️⃣تمرکز بخشیدن به فعالیت‎های گوناگون 2️⃣به پایان بردن کارهای نیمه تمام 3️⃣تلقین به خود 👤 به گفته پل کلمنت ژاکوا یکی از صاحبنظران اراده: 🌱"وقتی بخواهیم با عادت زشتی مبارزه کنیم، نخست باید نتایج نامطلوب آن را، در نظر مجسم سازیم و بعد از آن، منافع و فواید ترک آن عمل زشت را در روح خود تصور کنیم و سپس مواقع مختلفی که گرفتار آن زشت شده‎ایم، به خاطر آوریم؛ در نتیجه این عمل، هر بار که چنین نمایشی در خود می‎دهیم، بر آن تحریک یا وسوسه (عادت زشت) چیرگی یافته و آن را در خود احساس می‎کنیم". 4️⃣تشویق نوجوانان به سحرخیزی و انجام وظایف دینی 5️⃣عدم مقایسه نوجوان با دیگران 6️⃣توصیه به تجربه اندوزی از شکست ها 7️⃣تشویق به مبارزه با خواسته های نفسانی 📚منبع: کتاب "با دخترم (ویژه والدین و مربیان دختران نوجوان)" نوشته علی احمدپناهی و داود حسینی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 عوارض زیان بار تصاویر و فیلم‌های مبتذل ❇️تصاویر و فیلم‎های مبتذل، زمینۀ ، و مشغله‎هاى ذهنى افراد را فراهم می‎آورد و ذهن بیننده را در طول شبانه روز، درگیر خود می‎کند و این موضوع علاوه بر ایجاد زمینه بیشتر، فرد را نیز، به خطر می‎اندازد. 📌 همچنین مشاهده مکرر و در دسترس بودن این نوع تصاویر و فیلم‎ها، باعث شکستن زشتى امورى است که ، عقلا و آن را قبیح مى‎شمارند. 💥مشاهده، بیان و نقل اینگونه مطالب هم، باعث از بین رفتن و اجتماعى مى‎شود. 📛 همچنین به دنبال مشاهده اینگونه تصاویر، افراد به مقایسه آنچه دیده‎اند و زندگی خود می‎پردازند و در نتیجه، کمبودها و ضعف‎هاى احتمالى خود و همسرشان، در ذهن‌شان برجسته شده و چه بسا باعث کاهش علاقه به همسر شده و به تدریج را دچار اختلال و کند. ♨️ اگر ما هم خدای ناکرده، به دیدن می‎پردازیم، از خود بپرسیم که ثمرۀ دیدن این تصاویر و فیلم‎ها چه بوده است؟ و اگر جواب قانع کننده‎ای داشتیم، به این کار ادامه دهیم. 👈و در غیر این‎صورت، هرچه زودتر نسبت به آن اقدام کنیم و عملی شدن این تصمیم نباشیم. ✅چراکه انسان موجودی دارای است. پس خود را دست کم نگیریم و بدانیم که انسان، با قدرت فوق‎العاده‎ و تکیه‎گاهی مانند ، به هر جا که اراده کند می‎تواند برسد. چه بسا افرادی که مشکلات آن‎ها از ما بیشتر بوده ولی با و مجاهدت به مقامات عالیه رسیده‎اند. ✍️زهرا محمدی @umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی‌وچهارمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "عفاف در ادب و هنر (4): اکران و تحلیل برخی از کلیپ‌های مروّج حجاب در فضای مجازی" 👥👥جلسه هم‎اندیشی با مشارکت اعضای محترم کارگروه ⏰ زمان: چهارشنبه 1 بهمن ماه ساعت 15:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر @umefafgaraei
، یک عامل اصلی در جلوگیری از وقوع بسیاری از در جامعه به شمار می‌آید و در این بین، نقش مهمی را ایفا می‌کند. 🔵 و اولین فرزندان هستند. در کل خانواده هسته‌ اصلي و اوليه‌ جامعه بوده و حالات فكري و رواني انسان بیشتر در شكل مي‌گیرد. 🔵 از زمانی که چشم به این دنیا باز می‌کند، در آغوش گرم پدر و مادر، در یک خانواده به زندگی خود ادامه می‌دهد و خالی او، آماده برای فیلم‌برداری از محیط پیرامون خود است و هر چه را که در دوران کودکی در ذهن خود ضبط کند، در بزرگسالی طبق آن، و خود را شکل می‌دهد. 🔵 بنابراین اگر در محیطی باشد که پدر و مادر و داشته باشند و مواظب رفتار و برخوردهای یکدیگر باشند و در لباس پوشیدن مراعات کنند و از همه مهمتر که نقش اصلی را در تربیت فرزندان دارد در برخورد با و فرقی قائل شود و... کودک هم بر اساس رفتار والدین عمل خواهد کرد. 📌از آنجا که مادر، نقش تأثیرگذاری را روی شخصیت و طرز تفکر فرزندان به خصوص را داراست و رفتار، کردار و پندار او مستقیماً در فرایند رشد و تکوین شخصیتی و رفتار اجتماعی فرزندان، نقش تعیین کننده دارد، علیه‎السلام می‎فرمايند: 🍃 "خوشبخت كسي است كه مادرش داراي گوهر گرانبهاي باشد". ✍️محمدابراهیم نامدار @umefafgaraei
✴️برخی در باب مباحث 1️⃣پندار ناصحیح : 💢 حضور همزمان دو جنس مخالف در دانشگاه، به معنای پسندیده بودن دو جنس به عنوان یک است. ✅پاسخ: 🔻 این که در دبستان و حتی دبیرستان تفکیک کامل جنسیتی هست اما در دانشگاه نیست، بدان معناست که در دانشگاه دانشجو بدان رتبه از رسیده است که بتواند رشد علمی خود را حول محور استاد پی بگیرد و مثل نوجوانان ناپخته سرگرم جنسیت‎زدگی نشود. در واقع حضور همزمان دو جنس مخالف در دانشگاه، جهت دسترسی برابر و عادلانه (فارغ از جنسیت) دانشجویان به دانش دانشمندان است و نه جهت دسترسی بیشتر دو جنس به همنشینی با یکدیگر. 👤 دکتر مرتضی مغربی، هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد @umefafgaraei