#کرسی_ترویجی
🔔 مناظره "بررسی فقهی حضور #بانوان در ورزشگاه ها"
🗓 زمان: 25 دی
⏰ساعت ۹:۳٠ صبح الی 12:00
👇 ارائه دهندگان:
👤 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد نجفی
👤 حجت الاسلام والمسلمین کاظم قاضی زاده
👤 حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا
👤 حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله باقری
و
👤 مدیر جلسه: حجت الاسلام والمسلمین مهدی فیروزی
👈 لینک ورود به جلسه:
http://dte.bz/danaee
┄┅═══••✾••═══┅┄
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥دینداری ناقص
#اخلاق_دینی
#رفتار_دینی
✴️چرا در بعضی خانواده ها، پدر و مادر متدین و مسلمان و #باحجاب هستند اما فرزندان.....
🎙استاد عالی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#آسیبهای_اجتماعی
#زیر_پوست_شهر
⚠️فقر توأم با فحشا
💥صحنه های هولناک شبهای تهران
♨️شب های پایتخت فاجعه است!
❇️جمعی از #نمایندگان مردم تهران در مجلس به دعوت سردار ساجدینیا به مقر پلیس رفتند تا زیر پوست شهر تهران را در شب ببینند، محمود #صادقی در خصوص نتیجه این بازدید اظهار داشت:
👈"وضعیت اسف باری را شاهد بودیم که انسان با دیدن آن دچار #افسردگی می شود؛ زیرا عمق فاجعه قابل تأمل و نگران کننده است و مشاهده فقر آمیخته با فحشا تا عمق جان انسان را می سوزاند".
🔥در این شب در گفتگو با زنان تن فروش، خانم میانسالی می گفت سرپرست خانوار و دارای مادر پیر و از داشتن شغل و بیمه محروم است و کاری را آموزش ندیده که بخواهد از آن طریق گذران زندگی را داشته باشد. دختر جوانی نیز در این خصوص گفت که در نوجوانی مورد تجاوز قرار گرفته و خانواده او را طرد کردند و از شهرستان به تهران آمده و از این طریق زندگی را می گذراند.
🔶متن کامل گزارش👇👇👇
https://tadbirvatoseh.ir/?p=9456
@umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 سیوسومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 با عنوان: "عفاف در ادب و هنر (3): "اکران و بررسی برخی از انیمیشنهای تلوزیون"
👥👥جلسه هماندیشی با مشارکت اعضای محترم کارگروه
⏰ زمان: چهارشنبه 24 دی ماه ساعت 15:00
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#ایده_پردازی_برای_عفاف_وحجاب
🔻 مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم همزمان با سالروز عفاف و حجاب برگزار میکند:
💡سلسله رویدادهای ایدهپردازی
1️⃣ رویداد یکم:
فراخوان "ایده های خلاقانه در تبیین اهمیت عفاف و حجاب و شیوه های ترویج آن"
⏳مهلت ارسال آثار: تا نیمه بهمن ماه، مقارن با میلاد حضرت زهرا (س)
🔍اعلام نتایج: بیستم اسفندماه، همزمان با سالروز مبعث رسول گرامی اسلام (ص)
📦ارسال آثار: تحویل به معاونت فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان قم، یا ارسال به پست الکترونیک f.nikzad@whc.ir
🔺شرکت برای عموم آزاد است.
⏰تلفن: 02531285151
👈جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت حوزه علمیه مراجعه نمایید:
http://qom.whc.ir/news/view/101942
@umefafgaraei
#عفافگرایی
🔰 سلسله نشست های امر جنسی با موضوع:
❇️ بررسی پدیدۀ #همباشی (ازدواج سفید) به عنوان رقیبی برای نهاد سنتی #خانواده
👇 با حضور اساتید
👤 دکتر تقی آزاد ارمکی
👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر فرج الله هدایت نیا
👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین بستان
📝 دبیر جلسه: دکتر مهدی عباسی
📆 زمان: پنجشنبه: 25 دی ساعت 10 صبح
🎧 لینک جلسه مجازی:
http://dte.bz/ethicsconf
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 4️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_چهار ✍️ گروهی معتقدند، میتوانیم خوبهای
#عفافگرایی
#شکوه_عفاف
✴️سؤال مسابقه هفته 34، پاسخ مستدل –و احتمالاً متکی به منابع- #عفافگرایان ارجمند در خصوص نظر گروهی بود که معتقدند، میتوانیم خوبهای #2030 را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛
🌺در مسابقه این هفته شکوه عفاف، 4 نفر از عفافگرایان گرامی:
🍃خانمها مائده #سبزی، عصمت #براتی، لیلا #کامیار و آقای سیدعلی #بیضائی پاسخهای خود را ارسال نموده بودند؛ که متن آقای بیضائی مورد توجه قرار گرفت.
🍃🌺🌺🌺🍃
🔶 در هر طرح بايد #استناد، #ارتباط، #هماهنگى و #جامعيت را بررسی کنیم و بایستی مجموعه #مستند باشد؛ وگرنه استناد اجزاء، باعث استناد مجموعه نخواهد بود.
🔶 ممكن است يك كتاب، يك حدیث داشته باشد و مستند باشد و حجّیت داشته باشد و مبنای صحیح حرکت فردی- اجتماعی توحیدی فرد قرار بگیرد و ممكن است هزار حدیث در آن باشد؛ اما مستند نباشد... چه برسد یک سند کلانِ بالادستیِ بسیار تأثیرگذار مانند #2030 که در یک پارادایم دیگر و با شبکه ای از روابط در هم تنیده طراحی شده است، که نمیتواند مورد مماشات قرار بگیرد و اجزاءش را بدون این #ملاحظات، وارد طرح مبتنی بر #نگاه_توحیدی خویش کرد.
🔶 چراکه ما در هر طرحى- چه تربيتى، چه اخلاقى، چه اجتماعى و سياسى و چه اقتصادى و حقوقى-، بایستی گزارهها را با ربطهایشان و ناظر به جهت حرکتشان مورد بررسی قرار بدهیم.
🌿🌸🌸🌸🌿
📚 ملغمه ای از اندیشه های دو اندیشمند جلیل القدر، استاد مرحوم علی صفایی حائری ره و استاد سید محمدمهدی میرباقری حفظه الله
✍️سیدعلی بیضایی
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 4️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_چهار ✍️ گروهی معتقدند، میتوانیم خوبهای
#چرایی_نه_به_سند_2030
#حق_تحفظ
#بخش_اول
✍️ گروهی معتقدند، میتوانیم خوبهای 2030 را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛
✴️این سخن در نگاه اول درست است. اگر مطلبی به دست ما میرسد، باید سعی کنیم سره را از ناسره تشخیص دهیم و سند ۲۰۳۰ به عنوان یک مقالۀ علمی! جا دارد که چنین برخوردی با آن شود؛ ولی ۲۰۳۰ یک سند دارای چارچوب و #راهنمای_عمل است، نه یک متن علمی؛ بنابراین باید به سؤالات زیر #پاسخ دهیم:
1️⃣چرا سراغ سند ۲۰۳۰ برویم؟ آیا سند بالادستی آموزشی مان را باید از کشورهای دیگر بگیریم؟
🔷پاسخ به این سؤال خیلی دشوار نیست. تمام قواعد علمی و دانش مطالعات برنامه درسی، چنین راهنمایی می کنند که هر کشوری باید بر اساس #فرهنگ خودش، #نظام_آموزشی اش را #تدوین و ترسیم نماید.
2️⃣فارغ از مسئله مربوط به سؤال یک، آیا #منفعتی از اتخاذ برخی مواضع مثبت این سند، وجود نخواهد داشت؟
🔷پاسخ خیلی روشن آن است که اگر مطالبی کاملاً نو و راهگشا در سند ۲۰۳۰ هست که در اسناد بالادستی نظام ما نیست، لازم باشد که در اسناد خود #تجدیدنظر کنیم و به هر روی، یک سند (یعنی سند بومی خودمان) باید در جبهۀ کار #تربیت قرار گیرد.
3️⃣آیا این سؤال واقعاً مسئله ما است؟
🔷زمانی این سؤال منطقی است که واقعاً بررسی نشان دهد که ۲۰۳۰ سخن نو و راهگشایی دارد؛ اما خوشبختانه بررسیها نشان میدهد که تمام گزاره های مثبت 2030، ناظر به عدم ظلم و تبعیض و... در اسناد داخلی ما هم وجود دارد و دلیلی برای #تواضع به #فرهنگ_بیگانه وجود نخواهد داشت.
🌱ادامه دارد...
✍️محمود سعیدی رضوانی
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#چرایی_نه_به_سند_2030 #حق_تحفظ #بخش_اول ✍️ گروهی معتقدند، میتوانیم خوبهای 2030 را بگیریم و بدهای
#چرایی_نه_به_سند_2030
#حق_تحفظ
#بخش_دوم
✍️ گروهی معتقدند، میتوانیم خوبهای 2030 را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛
4️⃣آیا اتخاذ مباحث مثبت سند ۲۰۳۰ -ولو آنکه می دانیم در اسناد بومی هست- هیچ منفعتی نخواهد داشت؟ حداقل آن است که رابطۀ ما را با جهان غرب بهتر میکند.
🔷باید توجه داشت که #پیامهای_مثبت ۲۰۳۰ هم، ملمو از #ابهام و #مناقشه است. مثلاً حذف #کلیشۀ_جنسیتی ظاهری خوب دارد ولی باطنی خطرناک! چراکه #باطن (تفسیر متن) به عهدۀ #بیگانه است.
⚠️شما حذف کلیشه جنسیتی را می پذیرید و مجبور میشوید روزی به نام #روز_مادر نداشته باشید. شما این عبارت را می پذیرید و باید بپذیرید، زن برای خروج از کشور به تنهایی، به هیچ اجازهای نیاز نخواهد داشت.
📌دقت بفرمایید #تفسیر کننده شما نیستید! شما به عنوان یک مطلوب میپذیرید که مدارس باید #تربیت_جنسی را اجرا کنند؛ اما مفهوم تربیت جنسی شما با تدوین کنندگان ۲۰۳۰، زمین تا آسمان #متفاوت است!
✍️محمود سعیدی رضوانی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#ابعاد_نوروبیولوژیک_عفاف_و_حجاب
📝دکتر ساقیان و همکاران در سال 1396، پژوهشی را با عنوان "ابعاد نوروبیولوژیک عفاف و حجاب" انجام دادند و نتایج آن نشان داد به منظور حفظ #بهداشت_روانی و برقراری #تعادل در هورمونهای استرسی و جنسی، پایبندی به فرهنگ #عفاف و #حجاب ضرورت مییابد.
❇️از دیدگاه نوروبیولوژی یا زیست شناسی عصبی، تحریکهای جنسی مداوم، به عنوان عامل استرسزا شناخته میشود که در صورت عدم پاسخ مناسب به آنها با ارضای درست میل جنسی، #تعادل هورمونهای جنسی و استرسی به هم می خورد. علاوه بر این، آثار نامطلوبی نظیر تنشهای روانی، بیماریها و انحرافات جنسی، بلوغ زودرس و #آسیب به عملکرد مغز نیز، بروز میکند.
✴️حجاب و عفاف از دیدگاه #نوروبیولوژی، دو جنبه دارد:
1️⃣یکی اینکه، شخص ورودیهای تحریک جنسی را #دریافت نکند
2️⃣و دیگر اینکه، از تحریک جنسی دیگران #خودداری کند.
🍀بر اساس ساختار مغزی زن و مرد، خصوصاً در بخش #هیپوتالاموس که به فعالیت بیشتر غدد جنسی در مردان، نسبت به زنان منتهی میشود، به نظر میآید که نقش زن در #جلوگیری از ایجاد محرکهای جنسی و نقش مرد در #کنترل ورودیهای تحریک جنسی، اهمیت بیشتری دارد.
🍀به علاوه، به دلیل بزرگتر بودن اندازه #آمیگدال نیز، مردان پاسخهای قویتری به تحریکات جنسی میدهند.
📌بنابراین، اگر چه تحریکگری جنسی مردان هم میتواند برای زنان و مردان دیگر #زیانبار باشد؛ ولی تحریکگری جنسی از سوی خانمها، اثر بسیار شدیدتری بر آقایان میگذارد و این امر، بر اهمیت لزوم #پوشیدگی_مناسب و #رفتارعفیفانه زنان می افزاید.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#علل_تأخیر_ازدواج
#علل_افزایش_طلاق
🔴فراخوان گروه خانواده پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
💠به منظور بررسی علل #کاهش_ازدواج و #افزایش_طلاق و ارائه راهکارهای مواجهه با این دو آسیب اجتماعی در جامعه ایران، گروه خانواده پژوهشکده علوم رفتاری در صدد برنامه ریزی به منظور برگزاری سلسله کرسی های علمی ترویجی با محوریت سرفصلهای زیر می باشد.
🌼علل و زمینههای تأخیر ازدواج و راهکارهای برون رفت از این آسیب در ابعاد:
♦️اجتماعی فرهنگی
♦️روانشناختی و تربیتی
♦️اقتصادی
♦️حقوقی
🌼علل و زمینههای افزایش طلاق و راهکارهای برون رفت از این آسیب در ابعاد:
♦️اجتماعی فرهنگی
♦️روانشناختی و تربیتی
♦️اقتصادی
♦️حقوقی
🌼آینده پژوهی خانواده:
♦️پیش بینی وضعیت آینده ازدواج و طلاق در ایران
♦️ارائه برنامههایی و راهبردها برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق در آینده
💠بدین منظور جناب آقای دکتر محمدرضا سالاری فر مدیرمحترم گروه خانواده و رئیس مرکز آموزش، تحقیقات و مشاوره خانواده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از متخصصان خانواده در رشته های مختلف دعوت به عمل می آورد که با ارائه طرح در این نشستها مشارکت نمایند.
👇مراکز مرتبط و پژوهشگران، می توانند از راه های زیر برای هماهنگی اقدام نمایند:
🔺کارشناس گروه پژوهشی خانواده (آقای خزاعلی): 02532111361
🔺دبیر اجرایی سلسله کرسی ها (خانم هاشمی): 09301373086و 02166402600
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
💠 اولین درجۀ عفت چیست؟
🎈کار سختی است، اما با تمرین شدنی است...
🌿و افرادی که این سختی را کشیده اند، شیرینی و لذت عبادات را چشیده اند...
🌱🌷🌷🌷🌱
🎙 استاد عالی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف
5️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_پنج
✍️علاوه بر حیا و ایمان، پرورش چه مؤلفههایی (روحیات، صفات و ویژگیها)، میتواند به افزایش عفافورزی در افراد کمک کند؟
🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره سیوپنج، دوشنبه 29 دی
🔹اعلام برندگان به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 1 بهمن
🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ و مشخصات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#شهادت_حضرت_زهرا
🔰رسول خدا صلیاللهعلیهوآله فرمودند:
🔶«إنَّ فاطِمَةَ اَحصَنَت فَرجَها فَحَرَّمَ اللهُ ذُرَّیَّتَها عَلَی النّارِ»
🔶همانا فاطمه بهشدت #عفاف ورزید در نتيجه خداوند فرزندانش را بر آتش حرام نمود.
✴️آری اگر خداوند به مریم علیهاالسلام بهخاطر #عفافگرایی و #پاکدامنی، عیسی مسیح را عنایت فرمود، به #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها نیز بهخاطر #عفاف_ورزی، فرزندانی پاک و معصوم از گناه عطا نمود که مقام برخی از آنها بهمراتب از عیسی علیهالسلام برتر است.
✅نمونههایی از #عفافگرایی شدید حضرت زهراء سلام الله علیها:
🍁الف) وقتی براساس تقسیم کار بنا شد کارهای بیرون از خانه به امیرمؤمنان علیه السلام و کارهای داخل خانه به ایشان واگذار شود حضرت زهرا سلام الله علیه بسیار مسرور شدند؛ زیرا بر اساس این تقسیم کار، از معاشرت با مردان جهت خرید کالا و... معاف گشتند.
🍁ب) حضرت زهرا سلام الله علیه خود را از مردی نابینا پنهان نمودند تا خدای نکرده بوی بدنشان به مشام او نرسد.
🍁پ) ایشان در گفتار و در عمل معتقد بودند که بهترین چیز برای زن آن است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را.
🍁ت) به هنگام ایراد خطبة فدکیه در مسجد، میان ایشان و مردان پردهای کشیده شد تا مردی او را نبیند.
🍁ث) ایشان حتی برای بعد از وفات خود نگران بودند که نکند چشم نامحرمی به جنازه ایشان بیافتد لذا سفارش کردند پیکر مبارکشان در تابوت لبهدار قرار گیرد.
📚منبع درسنامه عفاف، ص104
#شهادت_حضرت_فاطمه_زهرا_بر_عفافگرایان_تسلیت_باد.
Kanoon-amin.ir
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#حجاب
❇️پیام حجاب هنوز به #دختران ما نرسیده است!
🔺آن نوجوانی که #حجاب را رعایت نمیکند، به دلیل این است که #پیام_حجاب به او نرسیده است. ما در نظرسنجیهایی که خصوصاً در مدارس داشتیم، دستنوشتههایی از دانشآموزان داریم که نوشتهاند چرا تا حالا کسی اینها را به ما نگفته است.
❇️بعضی #استدلالها برای مخاطب پذیرفته نیست!
🔺اگر فقط بگوییم باید حجاب داشته باشید که در آتش #جهنم نسوزید و اگر دختر ما نفهمد که #کارکرد_حجاب برای دنیای الانش چیست، مخاطب را از دست دادیم. اگر بگوییم که باید حجاب داشته باشید، برای اینکه #مردان به گناه نیفتند، این منطقی نیست که #جوان امروز بپذیرد.
❇️برخی نقش #دشمن را انکار میکنند!
🔺یکی از عوامل بدحجابی، گرایش ذاتی و غریزۀ جنسی و سیر قهقرایی ذهنی است که افراد را به این سمت میکشاند. #دشمن ما در این سالها روی غریزه و جذابیتهای ظاهری و #لذتهای_زودگذر کار کرده است؛ نقش دشمن را نمیشود انکار کرد. متأسفانه بعضیها میخواهند انکار کنند.
👤نعیمه اسلاملو پژوهشگر حوزه مطالعات زنان و فعال حوزۀ حجاب
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
#اهمیت_دوران_بلوغ
#نظارت_بر_دوستی_های_نوجوانان
🌱نحوه #تعامل_صحیح با نوجوان🌱
💠یکی از تغییرات دوران #نوجوانی، نوسانات خلقی است، که بیشترین ناراحتی را برای #والدین ایجاد میکند. آنچه مهم است این است که بدانیم، این حالت در نوجوانان طبیعی است و #نوسانات_خلقی آنها را به خود نگیریم.
🔷در دوران نوجوانی، نیاز است که خانوادهها و مربیان، در زمینه دوستیها، معیارهای انتخاب #دوست خوب و خطرات ناشی از معاشرتهای آلوده، با نوجوانان گفتگو کنند و ذهن آنها را به شیوه مناسبی #آگاه سازند.
🔷والدین باید نسبت به دوستیهای مشکوک، به ویژه با شخصی که بزرگتر از فرزندشان است، دقت و تجدید نظر کنند. صمیمی شدن بیش از حد و ایجاد #روابط_نزدیک با دوست و همسایه در #سنین_بلوغ، باید با احتیاط زیادی کنترل شود.
♨️یکی از علتهای کاهش #ارتباط نوجوانان و جوانان با والدین این است که والدین همیشه میکوشند آنها را #نصیحت کنند، نظرشان را #تغییر دهند، اشتباههایشان را #گوشزد کنند و چیزی به آنها بیاموزند.
✅بهعبارت دیگر، بهتر است هنگام صحبت با فرزندمان سعی کنیم، به نتیجهای بیش از یک گفتگوی لذتبخش برسیم. در غیر اینصورت، فرزندمان اشتیاقی برای #صحبت کردن با ما نخواهد داشت.
📌نکته با اهمیت این است که باید #هدف ما از حرف زدن با فرزندمان، تنها حرف زدن باشد، نه نتیجهگیری خاص.
📚سلسله نشستهای #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#خویشتنداری
#تقویت_اراده_برای_ترک_عادات_ناپسند
#راه_های_تقویت_اراده
🔶#اراده، ابزاری توانمند برای دور کردن نوجوان، از بسیاری از گناهان بوده و از گامهای مهم برای غلبه بر #انحرافات جنسی و اخلاقی محسوب میشود.
🔶اگر #نوجوان به تمام فنون درمان انحرافات و مشکلات آشنایی داشته باشد، ولی #اراده استفاده و #ترک از آنها را نداشته باشد، نتیجهای از این راهکارها حاصل نمیشود.
✴️راههای تقویت اراده
1️⃣تمرکز بخشیدن به فعالیتهای گوناگون
2️⃣به پایان بردن کارهای نیمه تمام
3️⃣تلقین به خود
👤 به گفته پل کلمنت ژاکوا یکی از صاحبنظران اراده:
🌱"وقتی بخواهیم با عادت زشتی مبارزه کنیم، نخست باید نتایج نامطلوب آن را، در نظر مجسم سازیم و بعد از آن، منافع و فواید ترک آن عمل زشت را در روح خود تصور کنیم و سپس مواقع مختلفی که گرفتار آن #عادت زشت شدهایم، به خاطر آوریم؛ در نتیجه این عمل، هر بار که چنین نمایشی در #روح خود میدهیم، بر آن تحریک یا وسوسه (عادت زشت) چیرگی یافته و #لذت_ترک آن را در خود احساس میکنیم".
4️⃣تشویق نوجوانان به سحرخیزی و انجام وظایف دینی
5️⃣عدم مقایسه نوجوان با دیگران
6️⃣توصیه به تجربه اندوزی از شکست ها
7️⃣تشویق به مبارزه با خواسته های نفسانی
📚منبع: کتاب "با دخترم (ویژه والدین و مربیان دختران نوجوان)" نوشته علی احمدپناهی و داود حسینی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#خویشتنداری
#قدرت_اراده
🔥 عوارض زیان بار تصاویر و فیلمهای مبتذل
❇️تصاویر و فیلمهای مبتذل، زمینۀ #انحرافات_فکری، و مشغلههاى ذهنى افراد را فراهم میآورد و ذهن بیننده را در طول شبانه روز، درگیر خود میکند و این موضوع علاوه بر ایجاد زمینه #گناهان بیشتر، #آرامش_روانى فرد را نیز، به خطر میاندازد.
📌 همچنین مشاهده مکرر و در دسترس بودن این نوع تصاویر و فیلمها، باعث شکستن زشتى امورى است که #اسلام، عقلا و #عرف_جامعه آن را قبیح مىشمارند.
💥مشاهده، بیان و نقل اینگونه مطالب هم، باعث از بین رفتن #عفت_عمومى و اجتماعى مىشود.
📛 همچنین به دنبال مشاهده اینگونه تصاویر، افراد به مقایسه آنچه دیدهاند و زندگی خود میپردازند و در نتیجه، کمبودها و ضعفهاى احتمالى خود و همسرشان، در ذهنشان برجسته شده و چه بسا باعث کاهش علاقه به همسر شده و به تدریج #کانون_خانواده را دچار اختلال و #فروپاشى کند.
♨️ اگر ما هم خدای ناکرده، به دیدن #تصاویر_ضدعفاف میپردازیم، از خود بپرسیم که ثمرۀ دیدن این تصاویر و فیلمها چه بوده است؟ و اگر جواب قانع کنندهای داشتیم، به این کار ادامه دهیم.
👈و در غیر اینصورت، هرچه زودتر نسبت به #ترک آن اقدام کنیم و #نگران عملی شدن این تصمیم نباشیم.
✅چراکه انسان موجودی دارای #اراده است. پس خود را دست کم نگیریم و بدانیم که انسان، با قدرت فوقالعاده و تکیهگاهی مانند #خدا، به هر جا که اراده کند میتواند برسد. چه بسا افرادی که مشکلات آنها از ما بیشتر بوده ولی با #تلاش و مجاهدت به مقامات عالیه رسیدهاند.
✍️زهرا محمدی
@umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 سیوچهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 با عنوان: "عفاف در ادب و هنر (4): اکران و تحلیل برخی از کلیپهای مروّج حجاب در فضای مجازی"
👥👥جلسه هماندیشی با مشارکت اعضای محترم کارگروه
⏰ زمان: چهارشنبه 1 بهمن ماه ساعت 15:15
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#نقش_والدین_در_عفافگرایی_فرزندان
✅#پوشش_مناسب، یک عامل اصلی در جلوگیری از وقوع بسیاری از #مفاسد در جامعه به شمار میآید و در این بین، #خانواده نقش مهمی را ایفا میکند.
🔵 #پدر و #مادر اولین #معلمان فرزندان هستند. در کل خانواده هسته اصلي و اوليه جامعه بوده و حالات فكري و رواني انسان بیشتر در #محیط_خانواده شكل ميگیرد.
🔵 #كودك از زمانی که چشم به این دنیا باز میکند، در آغوش گرم پدر و مادر، در یک خانواده به زندگی خود ادامه میدهد و #ذهن خالی او، آماده برای فیلمبرداری از محیط پیرامون خود است و هر چه را که در دوران کودکی در ذهن خود ضبط کند، در بزرگسالی طبق آن، #شخصیت و #رفتار خود را شکل میدهد.
🔵 بنابراین اگر در محیطی باشد که پدر و مادر #حجب و #حیا داشته باشند و مواظب رفتار و برخوردهای یکدیگر باشند و در لباس پوشیدن مراعات کنند و از همه مهمتر #مادر که نقش اصلی را در تربیت فرزندان دارد در برخورد با #محرم و #نامحرم فرقی قائل شود و... کودک هم بر اساس رفتار والدین عمل خواهد کرد.
📌از آنجا که مادر، نقش تأثیرگذاری را روی شخصیت و طرز تفکر فرزندان به خصوص #دختران را داراست و رفتار، کردار و پندار او مستقیماً در فرایند رشد و تکوین شخصیتی و رفتار اجتماعی فرزندان، نقش تعیین کننده دارد، #امام_صادق علیهالسلام میفرمايند:
🍃 "خوشبخت كسي است كه مادرش داراي گوهر گرانبهاي #عفت باشد".
✍️محمدابراهیم نامدار
@umefafgaraei
#عفافگرایی
✴️برخی #پندارهای_ناصحیح_متداول در باب مباحث #فرهنگی_دانشگاه
1️⃣پندار ناصحیح #اول:
💢 حضور همزمان دو جنس مخالف در دانشگاه، به معنای پسندیده بودن #اختلاط دو جنس به عنوان یک #ارزش است.
✅پاسخ:
🔻 این که در دبستان و حتی دبیرستان تفکیک کامل جنسیتی هست اما در دانشگاه نیست، بدان معناست که در دانشگاه دانشجو بدان رتبه از #بلوغ_فکری رسیده است که بتواند رشد علمی خود را حول محور استاد پی بگیرد و مثل نوجوانان ناپخته سرگرم جنسیتزدگی نشود. در واقع حضور همزمان دو جنس مخالف در دانشگاه، جهت دسترسی برابر و عادلانه (فارغ از جنسیت) دانشجویان به دانش دانشمندان است و نه جهت دسترسی بیشتر دو جنس به همنشینی با یکدیگر.
👤 دکتر مرتضی مغربی، هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
@umefafgaraei