#عفافگرایی
🌹#گرامیداشت_مقام_استاد_و_معلم
📜 داستانک
🍀محمدجعفر خیاطی، از عجیبترین معلمان دنیا بود و امتحاناتش عجیبتر!
🍀 امتحاناتی را هر هفته میگرفت، که هر کسی باید برگه خودش را #تصحیح میکرد؛ آن هم نه در کلاس، در خانه و دور از چشم همه!
🍀 اولینباری که برگه #امتحان خودم را تصحیح کردم، سه غلط داشتم. نمیدانم #ترس بود یا #عذاب_وجدان، هر چه بود نگذاشت اشتباهاتم را نادیده بگیرم و به خودم 20 بدهم.
🍀 فردای آنروز در کلاس، وقتی همه بچهها برگههایشان را تحویل دادند، فهمیدم همه 20 شدهاند به جز من. به جز من که از خودم #غلط گرفته بودم. من نمیخواستم خودم را فریب بدهم.
🍀 بعد از هر امتحان آنقدر #تمرین میکردم تا در امتحان بعدی نمره بهتری بگیرم.
🍀 مدتها گذشت و نوبت امتحان اصلی رسید، امتحان که تمام شد، معلم برگهها را جمع کرد و برخلاف همیشه در کیفش گذاشت. چهره همکلاسیهایم #دیدنی بود.
🍀 آنها فکر میکردند این امتحان را هم مثل همه امتحانات خودشان تصحیح میکنند.
🍀 اما اینبار فرق داشت و قرار بود #حقیقت مشخص شود. فردای آنروز وقتی #معلم نمرهها را خواند، فقط من 20 شدم.
🍀 چون برخلاف دیگران از خودم #غلط میگرفتم؛ از اشتباهاتم چشمپوشی نمیکردم و خودم را #فریب نمیدادم.
🌹 🌹 🌹
🌹 #زندگی پر از امتحان است... خیلی از ما انسانها آنقدر اشتباهاتمان را نادیده میگیریم تا خودمان را فریب بدهیم؛ تا خودمان را بالاتر از چیزی که هستیم، نشان دهیم. اما یکروز برگه امتحانمان دست #معلم میافتد. آنروز حقیقت مشخص میشود و #نمره_واقعی را میگیریم.
🌹 #عید_فطر_عید_بندگی
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «حلقۀ مفقود
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_دوم
#حلقه_مفقود_عفاف_جنسی_در_روانشناسی_تحول_دینداری
🔰دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
💬 با عنوان «حلقۀ مفقود ارتباط مباحث عفاف جنسی و روانشناسی تحول دینداری»
👤با ارائه دکتر حسین باقری
⏰در تاریخ چهارشنبه 24 فروردین
🎧 بهصورت وبینار برگزار شد.
❇️ دکتر باقری در این نشست، به توضیح پیشینه، چگونگی ظهور و گسترش حوزه تحول دینداری و موضوعات مورد مطالعه آن پرداختند. طبق توضیحات ایشان، مطالعات تحول دینداری، زمینه #تربیت_دینی کودکان و نوجوانان را گسترش داده است. چراکه در گذشته فکر میشد که اساساً تربیت دینی مربوط به #دوره_کودکی نیست و یا اگر بدان توجه میشد، برمبنای تجارب شخصی مربیان انجام میگرفت؛ اما امروزه مربیان و مبلغان دینی مسیحی و یهودی از این مطالعات، برای پیشبرد تربیت ایمانی و دینی کمک میگیرند.
📌اما بکارگیری یافته های نظریات این حوزه در #کشور اسلامی به دلایلی ازجمله مبتنی بودن این نظریه ها بر مفاهیم مادی گرایانه لیبرالیستی و سکولاریستی ایراد دارد.
🔷#روانشناسی_تحول_دینداری به عنوان یک حوزه مطالعاتی زیرمجموعه روانشناسی دین، برای پاسخ به این پرسش که مسیر تحول دینداری از کودکی تا بزرگسالی کدام است، شکل گرفته و در یک شاخه علمی مستقل، گسترش یافته است.
🔷دکتر باقری به توضیح روانشناسی دین و پرسشهای مطرح در این حوزه به همراه مثال و تشریح جریانها و نظریه های تحول دینداری پرداختند و #عدم_ورود این مطالعات به حوزه #عفاف_جنسی آشکار گردید.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/PXmFiCXpnKDkW6z
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#عید_سعید_فطر
🌺عید فطر، روز #رها شدن از #بندهای_گناه و نافرمانی و روز #پاک شدن از #بندهای_شیطانی است.
🔰امیرالمؤمنین #حضرت_علي (ع) در یكي از اعیاد فطر خطبه اي خوانده اند و در آن #مؤمنان را #بشارت و مبطلان را بیم داده اند. ایشان در این خطبه فرمودند:
🌱"اي مردم! این روز روزي است كه #نیكوكاران در آن #پاداش ميگیرند و زیانكاران و تبهكاران در آن مأیوس و ناامید مي شوند و این شباهتي زیاد به #روز_قیامت تان دارد؛
🌱 پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه #نماز_عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوي پروردگار
🌱 و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را
🌱 و با بازگشت به سوي منازل خود، متذكر شوید بازگشتتان را به سوي منازلتان در #بهشت برین".
🌸#عید_فطر، جشن #پیروزی_بر_شیطان، جشن #پاک_شدن_از_آلودگیها و جشن پاک ماندن و #استمرار_بر_پاکی، بر کلیه عفافگرایان تبریک و تهنیت باد.
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#حجاب
🎥اگر فقط یک نفر اشتباه کند!
♨️خطای یک شخص در جامعه، مانند صحنه این فیلم است...
♻️با #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر باید به برخی بگوییم که نمیتوانند #اشتباه کنند و بگویند به خودم مربوط است. چراکه دیگران هم #تاوان آن را خواهند داد.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#مقابله_با_عرفی_شدن
#حفظ_ارزشهای_دینی
📝پژوهشی در خصوص رابطه مستقیم مدرنیته با عرفی شدن
🔶 عرفی شدن به صورت عام فرآیندی است که در حوزۀ اجتماع، نقش و #پایگاه_دین در نزد کنشگران و افراد متزلزل میشود و جهان بینی دنیوی جایگزین #ارزشهای_دینی میشود.
⚠️ #عرفی_شدن باعث شده که نقش دین و کارکردهای آن در زمینه اجتماعی و فردی فرو بریزد.
♨️ مدرنیته و مؤلفه های آن (جهانی شدن، فردگرایی، علم گرایی) فرآیند عرفی شدن را شدت بخشیدند.
💥 طبق برخی شواهد، پدیدۀ عرفی شدن در #ایران، در بین برخی اقشار جامعه رسوخ کرده است و آنچه این مسئله را جدی تر میکند، فراگیر شدن آن در همه سطوح و در بین همه اقشار جامعه است.
📊 دکتر پارسامهر و همکاران خود در سال 1399، طی پژوهشی پیمایشی و به روش نمونه گیری، به بررسی تأثیر مؤلفه های مدرنیته بر ابعاد عرفی شدن دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد پرداختند.
🔖 براساس نتایج تحقیق آنها، بین مؤلفه های مدرنیته و عرفی شدن دانشجویان، #رابطه_مستقیم و معناداری وجود دارد.
🔶 به طور کلی یافته های پژوهش آنها نشان داد، مدرنیته و عناصر آن، نقش اساسی در گسترش فرآیند عرفی شدن داشته است. به صورتی که پذیرش عناصر عرفی شدن و مدرنیته در #اقشار_جوان و دانشجو، به علت تغییرات نسلی، آسانتر می باشد.
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_مجازی 💬 با عنوان: «مهارت های خود
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
#گزارش_نشست_سوم
#مهارتهای_خودشناسی_بستری_برای_افزایش_تاب_آوری
🔰سومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
💬 با عنوان «مهارت های خودشناسی: بستری برای افزایش تاب آوری دانش آموزان در مقابل تحریکات جنسی»
👤با ارائه سرکار خانم مرضیه سنجری
⏰در تاریخ چهارشنبه 7 اردیبهشت
🎧 بهصورت وبینار برگزار شد.
❇️ خانم سنجری در ابتدای این نشست، به توضیح مفهوم تاب آوري پرداختند و آن را ظرفیتی براي #مقاومت در برابر استرس و فاجعه دانستند. به علاوه افزودند میتوان تاب آوري را مفهومی روانشناختی دانست که میخواهد توضیح دهد افراد چگونه با موقعیت هاي غیرمنتظره کنار می آیند.
🔷طبق تعریف ایشان، تاب آوري افراد را توانمند می سازد تا با دشواري ها و ناملایمات زندگی و شغلی رو به رو شوند، بدون اینکه آسیب ببینند و حتی از این موقعیت ها براي #شکوفایی و رشد شخصیت خود استفاده کنند.
📌تاب آوری پدیده ای ذاتی نیست. بلکه از طریق #تمرین، #آموزش، #یادگیري و #تجربه حاصل می شود.
🔷سخنران کارگروه در ادامه، #خودشناسی را فرایندی انسجام بخش و انطباقی عنوان کردند. چراکه تجارب و صفات، خود را در ستیزی معنی دار وحدت می بخشد.
✅دانش آموزی که #تاب_آوری را نیاموخته و درک مناسبی نسبت به خود، توامندیها و نقاط قوت و ضعف خود ندارد، نه تنها عملکرد تحصیلی مطلوبی نشان نمیدهد؛ بلکه در گذر بزرگسالی، با ظهور عوامل #خطر_و_فشار، بهداشت روان او از جادۀ اصلی منحرف و به #بیراهه کشیده خواهد شد.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
#گزارش_نشست_سوم
#مهارتهای_خودشناسی_بستری_برای_افزایش_تاب_آوری
📝سرکار خانم سنجری به تشریح پژوهش خود بر روی 15 دانش آموز پرداختند که موفق شده بودند با آموزش مهارت خودشناسی به دانش آموزان، که نسبت به پیامهای ارسالی از طرف سایر همکلاسی هایشان، واکنشهای عجولانه و غیرمنطقی نشان میدادند و مهارتهای ارتباطی خوبی نداشتند، تاب آوری شان را افزایش دهند.
🔷ایشان طی #شش_جلسه نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی مهارت خودشناسی دانش آموزان اقدام نمودند.
🔷ایشان اذعان داشتند که ارتقای تاب آوري منجر به رشد دانش آموزان در به دست آوردن تفکر و مهارت هاي #خودمدیریتی بهتر و دانش بیشتر میشود.
✅یکی از راهکارهای #ارتقای_تاب_آوری، شفاف سازی خودشناسی در درون دانش آموزان می باشد. به عبارت بهتر پذیرفتن خود به عنوان #فردی_ارزشمند و سعی در شناخت نقاط مثبت خود و پرورش دادن آنها و از طرف دیگر شناخت نقاط ضعف خود و کتمان نکردن آنها، موجب ارتقای تاب آوری و تقویت آن میشود.
💎افرادی که تاب آوری بالایی دارند، دارای احساس ارزشمندی، کفایت اجتماعی، خوش بینی، همدلی و عزت نفس هستند.
👈برخی از محدودیتها و چالشهای فرایند نظارتی در اجرای راهکارها نیز، عدم همکاری و حمایت خانواده به نحو مطلوب، تغییر عقیده تعدادی از دانش آموزان مبنی بر تأثیر شانس در موفقیت، وابستگی بیش از حد به والدین و... عنوان شد.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/R8jitq4msy2fWXs
@umefafgaraei
📣📣📣 چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
🔔#نشست_حضوری_و_مجازی
👥👥هماندیشی گروهی
💬 با عنوان: «تحلیل فعالیتهای پیشین کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی و ترسیم افقهای پیشرو»
📜 🎁 به همراه گزارش یک دهه تلاش کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی و تقدیر از فعالان جلسات سال 1400🎁
📆زمان: چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه ساعت 16:30
🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:20
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
📚 کتاب زیباترین حیوان
🌿ظاهر داستان این کتاب در مورد لجبازی و غرور است؛ اما در اصل به موضوع #عفاف می پردازد. کودکان با خواندن این کتاب درک میکنند که چرا نباید زیبایی خود را در هر جایی به نمایش بگذارند.
▫️نویسنده احمد طالبیان
▫️ناشر بهار دلها
▫️قطع خشتی
▫️تعداد صفحات 12
✅ مناسب برای کودکان
📸 تصاویر بیشتر از کتاب
https://eitaa.com/tasavir2/3223
🔴 قیمت پشت جلد : 10.000 تومان
🔵 قیمت با تخفیف : 9.500 تومان
ادمین ثبت سفارش و ارسال🚚👇
@ketabejonob
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#راهکارهای_توسعه_عفاف_و_حجاب
❇️به نظر ميرسد، #توسعه_فرهنگ_عفاف و حجاب، با به کار بستن روشهاي ذيل ما را تا ميزان قابل قبولي به سوي #وضعيت_مطلوب سوق خواهد داد.
1️⃣روش اقناعي:
☘️استدلال عقلي، شرعي و اجتماعي در مورد آثار مطلوب فردي و اجتماعي حجاب.
2️⃣روش ترغيبي:
☘️ترغيب و آماده سازي فرد براي تغيير رفتار از طريق اصرار و تشويق، آموزشهاي جذاب همگاني از طريق بهره گيري از گروه هاي مرجع تأثيرگذار و توجه به ذائقه هاي روانشناختي و زيبايي شناختي.
3️⃣روش تسهيلي:
☘️ايجاد تسهيل براي تغيير رفتار از طريق در دسترس قرار دادن رفتار مورد نظر از لحاظ ذهني و عیني با توجه به الگوهاي پوشش ملي، متناسب و سازگار با فرهنگ بومي و رفع هرگونه موانع در اين فرآيند.
4️⃣روش تلفيقي:
☘️با بهره گيري همزمان سه روش قبلي و تأکيد بر جلب مشارکتهاي سه گانه عمومي مدني و دولتي براي مديريت امنيت عمومي با توجه به لحاظ قرار دادن مواردي ازجمله:
🔺تعريف مفهومي و تعيين حدود حجاب و بدحجابي به صورت عيني و مصداقي
🔺تشکيل شوراي فرابخشي در راستاي کنترل ناهنجاري در پوشش
🔺بازنگري در قانون فعلي بدحجابي و تبصره621 قانون مجازات اسلامي
🔺کنترل مستمر مراکز تهيه و توزيع البسه زنان و پرهيز از رواج مدهاي نامناسب و قرار دادن البسه هاي نامناسب در ويترين فروشگاه ها
🔺توجه و دقت مراکز فرهنگي از قبيل صداوسيما و تهيه کنندگان فيلمهاي سينمايي از طريق نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
🔺و...
✍️دکتر نیره قوی و معصومه امیرلو
@umefafgaraei
📢دوره کوتاه مدت عدالت جنسیتی
#ویژه_خواهران
📃موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با همکاری پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی، گروه عدالت اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی دوره عدالت جنسیتی را برگزار مینماید.
🔹با حضور اساتید برجسته کشوری
🔹 برگزاری دوره به صورت حضوری و مجازی
🔹تاریخ برگزاری: اول تا چهارم خرداد
🔹مهلت ثبت نام: ۳۰ اردیبهشت
🔸 اولویت ثبت نام با دانشجویان و طلاب ارشد و دکتری رشتههای مطالعات زنان، فقه خانواده و علوم اجتماعی، حقوق، علوم سیاسی و...
🔻هزینه دوره ۵۰ هزارتومان، هزینه صدور مدرک ۵۰ هزارتومان
🔻اعطای گواهینامه
🔻معرفی عناوین پایان نامه
💎نحوه ثبت نام: ارسال نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات(حوزوی، دانشگاهی) رشته، کدملی، شماره تماس، نوع شرکت(حضوری یا مجازی)، ارسال فیش واریزی به مبلغ ۵۰ هزارتومان.
🔴جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر، به آیدی زیر در پیام رسان ایتا مراجعه شود:
@Pasokhgo8
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#آسیبهایی_بدحجابی
⚠️#پوشش_نامناسب برخی از دختران و پسران که به دنبال تبلیغات غربی در کشور مرسوم شده است، آسیبهایی را در جامعه، هم برای افراد بدپوشش و هم دیگر افراد جامعه به وجود آورده است.
♨️#آسیب هایی که بدحجابی برای افراد بدحجاب دارد:
1️⃣ جامعه ما یک جامعه خانواده محور است و #بی_حجابی منجر به افزایش خیانت بین زوجین و فروپاشی خانواده ها میشود. بی حجابی، مردها را تشویق به بی وفایی میکند و این امر، #فروپاشی_خانواده ها و در پی آن، فروپاشی اجتماعی را در پی خواهد داشت.
2️⃣ ترویج بی حجابی در جامعه منجر به #ترویج_بی_دینی و لاابالی گری و بی اعتنایی به #احکام_شرعی می شود و وقتی در جامعه، دین مورد بی اعتنایی قرار گیرد؛ درواقع پایه های حکومت دینی سست می شود و حتی حکومت دینی در معرض فروپاشی قرار می گیرد.
3️⃣با بی حجابی، توجه افراد جامعه از امور جدی مانند معنویت، تولید، عدالت خواهی و سازندگی، معطوف به مصرف گرایی، مدپرستی و امور تفننی می شود؛ یعنی بخش عظیمی از جامعه که نیروی جوان هستند به جای اینکه وقت خودشان را صرف تفکر، عقلانیت و تولید در همه عرصه ها بکنند، وقت، توان و سرمایه خود را صرف شهوت می کنند.
📚پایگاه مقاومت دانشگاه محقق اردبیلی
@umefafgaraei