فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_فرزند
#عزت_نفس
🎥 با وجود تمام مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ...، اگر قابلیت تربیت چنین #نسلی را دارید، حیف است که #ازدواج نکنید و یا صاحب #فرزند نشوید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#سبک_زندگی_اسلامی
🔻 گزارش نشست "راههای ترویج سبک زندگی اسلامی"
👤حجت الاسلام #جلائیان:
🔹سبک زندگی جریانی به معنای حرکت و پویائی است و فقط یک جاده نیست؛ این #جریان بر اساس #جهان_بینی حاکم بر جامعه شکل گرفته و دارای #اصول و مبانی است.
🔹سبک زندگی امروزی از نوع جهان بینی فرد خارج شده و در واقع جریان سبک زندگی امروزی، بطن و متن زندگی افراد را شکل میدهد. بدین معنا که #ظاهر_و_باطن زندگی را میسازد و همانطور که اعتقادات #سبک_زندگی را میسازد.
🔹همچنین ممکن است سبک زندگی، #اعتقادت جامعه را تحت الشعاع قرار دهد و با جابجایی افراد، پایههای اعتقادی آنان در سبک زندگی #تغییر کند.
👤حجت الاسلام #الهی_خراسانی:
🔹در شرایط فعلی کمتر به پژوهشهای #الگوی_پوشش پرداخته شده است و کمتر نهادهای دینی و فضای علوم انسانی، به سمت ارائه پژوهشهای الگو و مدل سوق داده میشوند.
🔹در سبک زندگی غربی، همه چیز در حال تبدیل شدن به #کالا است و فرهنگ و دین و آموزش و پرورش و همه اجزای فرهنگ در حال کالائی شدن است.
🔹از آنجا که جامعه امروز همه چیز را در #کالا میبیند، سبک زندگی اسلامی از این رقابت و عرضه فرهنگ به صورت کالا، عقب میماند.
👤دکتر #نوئی:
🔹در حال حاضر غرب #ساختارهای_اجتماعی ما را شکل میدهد و با طی این مسیر، رفتار جوانان شکل میگیرد و اکثر افراد به لحاظ فرهنگی، #لیبرالی هستند.
🔹یکی از مبانی لیبرالی، #خردگرائی است و برای لیبرالیستها، خردگرائی به معنای #عقلانیت_ابزاری است. بدان معنا که کنش و رفتاری انجام شود که #منفعت آن بیشتر از هزینه باشد.
🌐 vasael.ir/00047H
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/5)
#تأمل_سیزدهم:
✍️ آیا در غرب، نظارتی بر رسانه ها نیست؟ (2) 🧐
💢 قانون عمومی حفاظت اطلاعات اتحادیه اروپا نشان می دهد، شهروندان این اتحادیه، #کنترل بیشتری بر اطلاعات خود دارند. از این رو، گوگل و رهبران فناوری، در مقابل مشکل بزرگی قرار گرفته اند که تنش بین شیوۀ آنها و #منافع_ملی_قانون_گذاران می باشد. 🤔🙄
💢 طبق گزارش فورتون، اتحادیۀ اروپا، #فیسبوک را به خاطر #نقض_حریم_خصوصی در ماه مه 2017، #جریمه کرده است. 😲😳
💢 اگر دادگاه های اتحادیه اروپا به بررسی #تخلف ها و جُرم های #گوگل، #تلگرام، #تویتر و غیره در ایران می پرداختند، چه تعداد #پرونده برای آنها تشکیل می دادند و چقدر آنها را #جریمه یا ممنوع از حضور در کشور می کردند؟ 🤔🤨🧐
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
💢خانه حجاب صدف برگزار میکند:
#کارگاه_آموزشی_مروارید_شو
💢 نگاهی نو به #چرایی_حجاب، به زبان ساده و جذاب
⏰ تاریخ برگزاری: یکشنبه 13 بهمن، سه شنبه 15 بهمن و پنجشنبه 17 بهمن، ساعت 18 الی 19:30
🏢 آدرس: مشهد مقدس، خیابان آبکوه، نبش آبکوی 15
تلفن تماس: 09105001655 و 37297816
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_کودکان
#تهدیدات_خاموش
🚫 #چادر پوشش انتخاب شده برای یک #زغال در انیمیشن شهر قصه در شبکه پویا
🎥 #ننه_زغالی_سیاه_خالی
🔶یک تکه زغال پیر، که شخصیت قصه می باشد، #محجبه می باشد و #چادر_مشکی بر سر دارد.
🔶با آمدن زمستان قصد می کند که به سراغ آدم برفی برود تا نقش #چشم او را ایفا کند.
🔶اما آدم برفی می گوید: تو سیاه هستی و در شرایط حاضر به درد من نمی خوری! و اگر چشم من شوی، دیگران از من #دوری می کنند.
🔶ننه زغالی چادرش را جمع و جور می کند و می نشیند به غصه خوردن.
🔶با خودش فکر می کند که شاید دوره من گذشته است!
🔶عمو رفتگر او را از دور می بیند و خوشحال می شود. او را برمی دارد و در #آتش می اندازد تا گرم شود.
🔶ننه زغالی سیاه خالی، #سرخ می شود و به رفتگر گرما می بخشد.
🔶ننه زغالی سیاه خالی، سرخ می شود و گرما می دهد. عمو رفتگر با سرخی او #گرم شد و خوشحال.
🔶همه جا با ننه زغالی سرخ خالی گرم شد.
🔶آدم برفی از دیدن این صحنه خجالت کشید و آب شد!
🔎 #کودکان ما، با دیدن چنین برنامه هایی، تا چه اندازه نسبت به انتخاب #پوشش_چادر در آینده رغبت خواهند داشت؟!؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
#معرفی_کتاب 📚
#والد_سوم؛ کتابی برای افزایش #سواد_رسانه_ای خانوادهها
🔹کتاب والد سوم به قلم سیدعلیرضا تراشیون نگاشته شده و به همت نشر معارف منتشر شده است.
🔹این کتاب در سه فصل با عناوین انواع سواد، #آسیبهای استفاده از رسانه و #راهکارهای استفاده از رسانه تدوین شده است.
🔹نگارنده در فصل اول به موضوعاتی همچون سواد ارتباطی، سواد عاطفی، سواد رایانهای، سواد آموزشوپرورش؛ سواد مالی و کارکرد سواد رسانهای، علل استفاده فرزندان از رسانهها پرداخته است.
🔹در فصل دوم به #آسیبهای_جسمی استفاده از رسانه، #آسیبهای_رفتاری استفاده از رایانه و سایر آسیبهای استفاده رسانه اشاره شده است.
🔹فصل سوم این اثر به بیان #راهکارها پرداخته است. استفاده نادرست از رسانههای جمعی، به اصطلاح نداشتن سواد رسانهای است؛ لذا مدیریت رسانه و آشنایی با راهکارهای مدیریت این فضا، باعث میشود که مخاطبان از جانب محتوای رسانهها آسیبی ندیده و تنها به استفاده درست و مطلوب از آن روی آوردند و در ادامه چند راهکار اشاره شده است.
🔹قانونمندی استفاده از رسانه، گزینشگرایی در استفاده از رسانه، سودمندگرایی در استفاده از رسانه، هدفمندگرایی در استفاده از رسانه، #مقاومت در برابر برنامههای نامناسب، برنامهریزی نسبت به اوقات فراغت فرزندان و.... برخی راهکارهای این فصل است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/6)
#تأمل_چهاردهم:
✍️ #شستشوی_مغزی توسط #فضای_مجازی چیست؟ 🧐
💢 نمونۀ شستشوی مغزی را، در #رفتار_اجتماعی برخی جوانان می توان دید؛ مانند خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی. 😔 😔
💢 این دو نوجوان تحت تأثیر #رسانه (نقش ماهواره در عادی سازی روابط دختر و پسر و شبکه های اجتماعی در آسان کردن ارتباط) با دو پسر آشنا و دوست می شوند. #روابط بین آنها، بهدلیل خام بودن طرفین، دچار #تزلزل گردیده و سپس #شکست_عشقی روی می دهد. 😟🤭😦
💢 از طرف دیگر، "مرگ" همواره بهگونه ای سهل و آسان، در فیلمها و بازی های کامپیوتری نشان داده می شود. این دو نوجوان، خندان به سمت خودکشی پیش می روند. چون همانگونه که در سخنان ایشان منعکس است، #بازی_مرگ را "نمایش" می دهند. آنها می خواهند پس از مرگ شان دیگران #پشیمان شوند و آنها نیز پس از این بازی، همانند فیلمها به نظارۀ پشیمانی دیگران بنشینند. 🤭😦😔
📌 و متأسفانه یکی از مشخصه های تغییر #سبک_زندگی، گرایش به "#نمایش" دادن است 🤔 (گی دبور، 1393، ص 69)
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خلاصه ای از نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
💬 عنوان نشست: "#تغییر_اجتماعی و مسأله #حجاب"
👤ارائه دهنده: جناب آقای دکتر حسین #اکبری، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰ تاریخ جلسه: چهارشنبه 4 دی ساعت 15:15
🔺 در این نشست، دکتر اکبری از نگاه اجتماعی، به تحلیل انتخاب و نوع پوشش افراد در جامعه پرداختند. ایشان ماهیت پوشش و حجاب را بهعنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري #عامليت و #ساختار و همچنین برآيندي از رابطه عامليت (هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي بیان نمودند. دکتر اکبری افزودند ایجاد تغییر در برخی عناصر اجتماعی، مسأله تغییر در پوشش و حجاب را در پی دارد و عاملین اجتماعی به دو دسته #خواهان_تغییر و #خواهان_عدم_تغییر تقسیم میشوند که #کنشگران_تغییرخواه از فرصتها و منابع موجود در جهت تغییر ساختاری اجتماع تلاش میکنند و #کنشگران_تداوم_خواه از فرصتها و منابع موجود در جهت تداوم ساختار اجتماعی بهره میگیرند. ایشان اینگونه تبیین نمودند که نوع پوشش در جامعه، به رقابت این دو گروه کنشگران تغییرخواه و کنشگران تداوم خواه بستگی دارد و افراد در این دو گروه به یک #تعادل و #پذیرش یکدیگر میرسند و هیچ یک بر دیگری غلبه نخواهد داشت و در نهایت، به یک #بردباری_اجتماعی نزدیک میشوند. دکتر اکبری #غفلت_از_ساختارها را بهعنوان یکی از عوامل مهم عدم موفقیت دغدغهمندان عرصه #عفاف، در پوشش مورد انتظار و مطلوب مردم جامعه اذعان نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢آقای دکتر اکبری:
🔺 بررسي سنت جامعه شناسي کلاسيک، دو الگوي بازنمايي کلي از شکلگيري اعيان اجتماعي را نشان ميدهد؛ يکي رويکرد وبري که در آن اعيان اجتماعي به عنوان نتيجهاي (يا ساخته شده به وسيله) از رفتار نيت مند و معنيدار انساني در نظر گرفته ميشوند و رويکرد دوم رويکرد دورکهايمي است که بر اساس آن، اعيان اجتماعي نتيجه و تحت تأثير واقعيتهاي اجتماعي بيروني و الزوامآور است.
🔺 عليت وجود شناختي اجتماعي ارائه شده مبتني بر #فرض_همزماني است. يعني اينکه اعمال اجتماعي، به توليد و بازتوليد ساختارهاي اجتماعي ميپردازند و همزمان ساختارهاي اجتماعي عامليت (توانش) و تمايلات عاملين را بر #کنش_اجتماعي تجهيز، ترغيب و تحديد مينمايند. فرض اساسي: ماهیت پوشش و حجاب بعنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري عامليت و ساختار است. ماهیت پوشش (حجاب) به عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه عامليت(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 تعاریف مردم پدیده های اجتماعی را تشکیل میدهد. رابطه دورانی بین عاملیت و ساختار وجود دارد. چه میشود که در عاملیت ساختار، تغییر به وجود میآید؟ گروهی می توانند در برابر گروه دیگر، همچنین بچه ها در مقابل والدین بایستند. وقتی از جامعه صحبت می کنیم، از یک سیستم سخن میگوییم که اجزای به هم مرتبطی دارد. تغییر در هر جزئی از سیستم باعث تغییر در کل سیستم میشود. عناصر اجتماعی، پرورش ها، سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و غیره تغییر کرده است و نمی توان انتظار نوع پوشش همان صد سال پیش را داشت. در برخی از خانوادههای مذهبی بعضاً ماهواره وجود دارد، وسایل خارجی هم وجود دارد، اما هنوز بر روی همان پوشش سنتی پایبند هستند! ولی به صورت منطقی نباید اینگونه باشد. وقتی در سیستم خانواده، خیلی چیزها تغییر کرد، نمی توان چیزی را ثابت نگه داشت. ثابت نگه داشتن پوشش به لحاظ منطقی ممکن نیست.
🔺 #عاملین_اجتماعی دو دسته هستند که یک دسته خواهان تغییرند و دسته دیگر خواهان عدم تغییر و دلیل این مسئله بحث منافع می باشد. در پوشش و حجاب هم همینطور. گاهی در مورد یک نفر دو رفتار دیده می شود. یکی از عناصر اصلی ساختار اجتماعی که می تواند همزمان بر روی هر دو گروه تأثیر بگذارد، نوع #پوشش است. این دو گروه در خصوص پوشش به رقابت می پردازند که در نهایت به پذیرش یکدیگر می رسند. مثلاً در تهران دو الگوی رقابتی در بین پوشش وجود دارد. دسته اول، افرادی که خواهان پوشش کامل هستند و افرادی که خواهان آزادی هستند. این دو گروه در #بردباری و #تعادل، به پذیرش هم نزدیک می شوند ولی هیچ یک بر دیگری غلبه پیدا نمیکنند. بردباری مکانیزم حل تضاد در جامعه می باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیدهای از نظرات برخی از حاضران در کارگروه
🔺 آقای دکتر صمدی: در یکی از نظرسنجی هایی که صورت گرفته بود، مشخص گردید که مصادیق حیا و عفاف در نظر افراد متفاوت است. مصاحبه ای که از برخی دانشآموزان در مدارس پخش شده بود را، احتمالاً دیده اید. این که در آن مصاحبه، زمانی که از دانش آموزان سؤال شده بود که چند درصد بچه های مدرسه نماز نمی خوانند، پاسخ آنها نسبت به آن که از آنها پرسیده بودند که آیا خودتان نماز می خوانید یا نه، بیشتر بود. جالب اینجاست که طبق آمار به دست آمده، با این که بچه ها به نماز خواندن خود اذعان کرده بودند، اما دیگران را دارای این ویژگی نمی دانستند.
🔺 آقای محمدی مقدم: این که فرمودید خود مردم قبول میکنند که چه پوششی بر جامعه حاکم باشد، این قضیه در غرب اتفاق نیفتاد و فشار و تصمیم گرفته شده از بیرون، باعث تحمیل نحوه پوشش در جامعه شده است و این نظریه در جامعه وجود ندارد. وقتی غربی ها یک با حجاب را نمی توانند تحمل کنند و او را از اماکن آموزشی اخراج میکنند، چگونه ممکن است که یکدیگر را بپذیرند؟
🔺 خانم صراف نژاد: نظریه اجتماعی شما را در پوشش می پذیرم، اما بحث فقط مربوط به پوشش نیست. ارزش های انسانی نیز مطرح است. این مدل دودستگی مطرح شده را نیز، قبول ندارم که فرد با پوششی سنتی، حیا و عفت نداشته باشد. متأسفانه زمانی که حیازدایی در خانوادههای مذهبی رخ می دهد، پوشش هم تغییر می کند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 خانم قوی پنجه: مسئله حجاب در چندین جای قرآن کریم آمده است و مسئله دینی می باشد. با توجه به اینکه گفتید که مسئله پوشش در جامعه تغییر می کند، چطور می توان این را با مبانی دین و قرآن تبیین نمود؟ در اسلام و قرآن آمده است که حجاب از گذشته بوده است. زمانی که آن جوان با دیدن پوشش نامناسب خانمی، به پیامبر اعتراض نمود و آن آیه حجاب نازل شد. به عقیده بنده حجاب امروزی جامعه امروز متأثر از هجمه های بیرونی خارج از کشور می باشد.
🔺 آقای بنده ئی: آن گونه که در کشورهای غربی، افراد از نظر اعتقادی و پوشش رویش دارند، در کشور ما افرادی هستند که از این لحاظ دارای ریزش هستند که باید دلایل آنها مورد بررسی قرار گرفته شود.
🔺 آقای دکتر رضوی: طبق مبانی اجتماعی، اگر رفتارهای افراد جامعه را بر روی نمودار ترسیم نماییم، درصدی از افراد پوشش نامطلوب و درصدی پوشش مطلوب دارند و بخش زیادی از افراد جامعه به حالت بینابین و متوسط هستند. ما باید سعی کنیم که افرادی را که پوشش نامناسب دارند، کاهش دهیم و آنها را به سمت افراد بینابین سوق بدهیم.
🔺آقای دکتر باغیشنی: در ارائه امروز، بین تغییر و سلب تفاوت قائل شده است. با توجه به بردباری های اجتماعی، در دانشگاه به عنوان یک جامعه کوچک، به نظر چه کاری می شود انجام داد که نیروهای طرفدار حجاب حالت اکثریت را پیدا کنند که در دانشگاه، پوشش مطلوب به عنوان یک محیط نخبگانی رعایت گردد؟
🔺 آقای دکتر حسین زاده: به نظر می رسد که زاویه دید شما با اعضای کارگروه متفاوت است و این تفاوت زاویه دید نقطه اختلاف ما و شما می باشد. شما نگاه تان از پایین به بالا می باشد و این نگاهی اجتماعی است و نگاه ما از بالا به پایین و این نگاهی واقع گرایانه می باشد. هر کس بیشتر از سیاست گذاری و سیاست اندیشی کار کند، پیروز و موفق می باشد. ما نیاز به این دید داریم و فکر میکنم که باید نگاه از بالا به پایین باشد.
🔺 آقای وارسته پور: در خصوص پیشبینی شما که فرمودید طی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده به تحمل و بردباری اجتماعی می رسیم بهتر است بگوییم که جریان جامعه در آینده به دو بخش عفیفانه و غیر عفیفانه خواهد شد. جریان اول تهاجم فرهنگی و نکته دوم مسائل داخلی می باشد و بعید است که جریان اسلامی داخل غرب را تحمل کند و بعید میدانم که به یک پایداری برسیم.
🔺 آقای دکتر تقی پور: آیا بردباری اجتماعی به خاطر مصادیق به وجود میآید؟ آیا تغییرات انجام شده، برگشت به اصول دارد؟ حفظ حجاب را در این تغییر و تحولات چطور می بینید؟
🔺آقای دکتر طهمورث پور: بنده حجاب را مرتبط بر مسائل فرهنگی و آن را ریشه می دانم؛ اما مسائل فرهنگی ریشه ای تر هستند. فکر می کنم تا زمانی که آنها را حل نکنیم، نمی توانیم مسئله حجاب و پوشش را حل کنیم. برای مثال در کشوری مثل لبنان یک دختر بدحجاب و یک دختر باحجاب، هر دو در یک حزب و گروه هستند و این بردباری را که شما فرمودید، در کشوری مثل لبنان زیاد مشاهده می شود. برای مسئله حجاب باید عوامل اصلی حل شود تا بتوان حجاب را حل نمود.
🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: زمانی که بحث ساختارها مطرح شد این تصور بود که تأثیر ساختارها بسیار مهم است و بدون توجه به آنها به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید. نگاه ما ساختاری می باشد و دنبال این هستیم که چطور ساختارها را عوض کنیم. پاداش اجتماعی بدترین عامل برای بدحجابی می باشد. چرا که اگر در محله های پایین شهر، فردی مانتوی کوتاه و پوشش نامناسبی داشته باشد، مورد توجه دیگران قرار میگیرد و افراد محله با خود فکر میکنند که این فرد از جای دیگری آمده و متعلق به این منطقه نیست. چرا که پوشش او متفاوت است و نگاه های خاصی به او می کنند و این نگاهها حس خوبی به آن فرد بدحجاب میدهد که باعث میشود کوشش خود را به همین صورت ادامه بدهد. در نقد مباحث استاد گرامی جناب دکتر اکبری باید گفت که جهتگیری تغییرات مهم است. نه آن که گفته شود حامیان حجاب تداوم خواه هستند و مخالفان حجاب تغییرخواه. برای مثال مجموعه ما نیز موافق تغییر ساختار فعلی هستیم. همانطور که بدحجابان خواستار تغییر پوشش به شکل آزادتری هستند، ما نیز ساختار تغییر پوشش به سمت کاملتر را خواهانیم. پس ما نیز جزء کنشگران تغییر محسوب می شویم نه کنشگران تداوم خواه.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 دکتر اکبری:
🔺طبق تحقیقاتی که انجام شده است، اهمیت مذهب خانواده و بازگشت به سنت ها مطرح شده است. با اینکه غرب از مرحله مدرن عبور کرده و وارد دوره پست مدرن شده است. چطور می شود ادراکات افراد را تغییر داد و اطلاعات جدید را تعریف نمود؟ دختر ۱۰ ساله بنده کیس مطالعاتی من است. وقتی در انیمیشن ها و بازی های موبایلی، زیباییها را نشان می دهند، فرزند من تا چه حد میتواند در مقابل آنها #مقاومت نماید؟ بنده به شخصه خودم دیدگاههای مذهبی دارم اما تا کجا می توانم در مقابل این #هجمه_ها استقامت کنم؟ در حال حاضر منابع بیشتر در دست دوستان تداوم خواه است اما قدرت بیشتر در دست گروه تغییرخواه. امروزه افراد، #حیا و #پاکدامنی و #حجاب را با یکدیگر مغایر می دانند. من نیز معتقدم برداشت های کف جامعه در خصوص این مقوله ها تفکیک شده است. یعنی مردم جامعه کمکم به این دیدگاه می رسند که کسی که حجاب ندارد، لزوماً بی حیا نمی باشد و کمکم بحث پوشش را از حیا جدا می کنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 در پاسخ به این که در سطح دانشگاه چه میشود کرد؟ باید گفت در حد تحول های فردی می توان اقدام نمود و از طریق ادراک سازی و نمونه سازی نمی توان افراد را متحول کرد. بایدها و نبایدها باید تبدیل به مطلوب شوند. یعنی افراد دوست داشته باشند که نسبت به امور عمل کنند و از روی اجبار نباشد. بنابراین با غفلت از ساختارها، برگزاری جلسات، طراحی پوستر، برگزاری کارگاه، کلاس و ... خیلی فایده ندارد. در تصریح صحبت یکی از اعضای کارگروه پدیده خود مقدس انگاری و دیگری پلید انگاری، پدیده رایج و صحیح می باشد. این پدیده در همه حوزه ها شایع میباشد که ریشه در عوامل سطح بالاتر دارد که دورویی در آنها بالاست. متأسفانه در مصاحبه های صورت گرفته دیگری نیز، فرد با دیدن تصاویر مربوط به نوع پوشش، پوششی را انتخاب می کند که پوشش خود متفاوت با آن می باشد.
💢 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 15 نیز، مستند "قهرمانان خانه ما" پخش گردید که روایتگر یک معلم پرورشی سبزواری است که با ابتکار، بچهها را در مسیر پژوهش تاریخ شفاهی از خانوادههایشان قرار میدهد. آشنا کردن نسل جوان با خاطرات انقلاب و جنگ، کار مقدس و شایستهای است که در این فیلم دیده میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/7)
#تأمل_پانزدهم:
✍️ روشنفکر کیست؟ 🧐
💢 #روشنفکر، نه مصالحه گر است و نه بانی توافق؛ 🤔🤨
💢 روشنفکر کسی است که راه حل های ساده را به هر قیمتی نمی پذیرد و همچنین تأییدهای #مصلحت_اندیشانۀ حرفها و اعمال زورگویان در سطح جهان و سایر افراد اهل معامله داخلی را! 🤨☺️
💢 نه اینکه فقط، منفعلانه، آنها را رد کند؛ بلکه، فعالانه #متعهد می شود که آنها در ملأ عام اعلام کند. 🙂🙄
💢 روشنفکر کسی است که متعهد می شود و تمام وجود خود را بر مبنای حسی دائماً انتقادی، به #مخاطره می اندازد؛ 🤭🙂
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/8)
#تأمل_شانزدهم:
✍️ سؤالی از مسئولان #آموزش_سند_توسعه_پایدار (2030) در جمهوری اسلامی ایران! 🧐
💢 اگر قرار مسئولان، بر #تحفظ – جلوگیری از موارد خلاف فرهنگ بومی – بوده است، به چه دلیل در هیچ قسمت از سند ملی آموزش 2030 کشور ما – تهیه شده از سوی شما –، نسبت به تفسیرِ بومی بندهای سند اقدامی انجام نشده است؟ و فقط در یک متن ۳۰۰ صفحه ای، عیناً برای اجرا به مجریان سند در داخل کشور ابلاغ شده است؟ 🤔😲
💢تنها پاسخی که می توان بیان نمود، ادعایی است که دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران مطرح کرد و گفت:
💢 "این سند #ویرایش_اول است که بعد از اعمال نظرات کارشناسان متعدد و تنظیم ویرایش نهایی، به صورت لایحه توسط دولت به مجلس می رود تا به عنوان مصوبه قانونی برای اجرا ابلاغ شود".🤔😲🤨
💢اما جالب آنکه پس از مدتی، #ویرایش_دوم نیز انتشار یافت که تفاوت ماهوی و محتوایی، غیر از مقدمۀ آن! با ویرایش نخست وجود نداشت!. 😔😳
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#کنترل_نفس
#خویشتنداری
#عفاف_در_فضای_مجازی
🔸اینترنت و فضای مجازی سر دارد، اما ته ندارد! 🙄
🔸مثل چاه عمیق و بدون آبی است که اگر سنگی درونش بیندازی، هر چه گوش کنی، صدای افتادن سنگ را به ته چاه نمیشنوی! 😟
🔸شما شروع می کنید...
🔸اما مشخص نیست تمام کنندۀ این بازی چه کسی است؟ و چگونه تمام می شود! 🤔
🔸فضای مجازی از آن دسته جاهایی است که
⚠️اگر #مهار_نفس تان را نداشته باشید
مدیر #شیطان می شود. 🤭😲
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#بازگشت_به_خدا
💠اگر #گناه کردی ولی هنوز محبت #صدیقه_طاهره (س) در قلبت جای داشت،
بدان آب از سرت نگذشته است ...
آیت الله #شاه_آبادی
#شهادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها_بر_تمام_عفافگرایان_تسلیت_باد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#نفوذ_فرهنگ_شیطانی
⛔️ فرهنگ شیطانی در دهه های اخیر، ارزشهای #عفت و #حیا را به شدت مورد #هجوم قرار داده است.
⛔️ فرهنگ شیطانی در پی صادر شدن بی عفتی، بی حیایی، بی غیرتی از سوی مردان و زنان می باشد.
⛔️ فرهنگ شیطانی در پی تغییر دادن مفاهیم و #ارزشهای_اخلاقی است. بی غیرتی را به عنوان یک شاخصه اجتماعی و غیرت را به عنوان حسادت می شناسد.
⛔️ فرهنگ شیطانی در پی تغییر دادن #هویت زنان و مردان می باشد.
💠 زنان تا قبل از انقلاب صنعتی در غرب، دارای حق مالکیت نبودند، اما بعد از اینکه این حق مالکیت به آنها داده شد، غرض از این خدمت ارائه شده، لطف به زن نبود.
💠 همراه با راه اندازی کارخانه جات و تولید انبوه، نیاز به مصرف انبوه و مصرف کننده انبوه نیز ایجاد شد و بهترین راه تبلیغ و جذب مشتری، زنان بودند و این دومین خدمت به زنان در غرب بود.
💠 خدمت سوم به زنان در نظام سرمایه داری، تأمین تقریباً رایگان غریزه های جنسی توسط آنها بود. چرا که اگر زنان و مردان در سنین جوانی #ازدواج می کردند، نیروی کار و سود و سرمایه کاهش می یافت و بنابراین باید سن ازدواج را بالا می بردند و برای این هدف، رواج بی بندوباری خیابانی، راهکار مناسبی بود.
💠 در دنیای غرب از جاذبه های زنانگی زن استفاده نمودند، نه از عاطفه، انسانیت، علم و خلاقیت او و به نوعی از او استفاده ای ابزاری نمودند.
💠 و اکنون تجارت زن و کودک، بعد از تجارت اسلحه و مواد مخدر یکی از تجارتهای مهم جهانی می باشد.
⚠️ در جاهلیت گذشته، #شخص_زن زنده به گور می شد و در این جاهلیت مدرن #شخصیت_زن.
👤حجت الاسلام #عالی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/10)
#تأمل_هفدهم:
✍️ آیا اساساً بنای #مسئولان #سند_آموزش_توسعه_پایدار_ایران، بر تحفظ بود؟ 🧐
💢مصوبه هیأت وزیران با امضای معاون اول رئیس جمهور، نشان دهنده آن است که، #سند_مادر (2030) به دستگا¬ه ها جهت اجرا ابلاغ گردیده است و بنایی برای طرح در مجلس یا اصلاح آن وجود نداشت و بیانیه ما نحن فیه دولت نیز، ادعای طرح سند در مجلس را نداشت. 🙄😲😳
💢 لذا تأسف بار باید گفت دولت محترم هرچند به صورت شکلی نسبت به سند 2030، اعلام #تحفظ کرده است، آن را در محتوای سند ملی اعمال ننموده، تا به طور کامل منویات سند جهانی بدون هیچ گونه تغییری در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و فناوری اجرا شود. 😡🤔😦
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#معرفی_کتاب📚
#کتاب_تبرج
🔹این اثر گران سنگ که با رویکردی فقهی، اجتماعی و سیاسی، به بررسی مسئله #تبرّج و تبیین رابطه آن با فحشاء و فسادهای جنسی پرداخته، در سال 1398 چاپ گردیده و دارای نه فصل به شرح زیر می باشد:
1️⃣قرآن و جاهلیّت
2️⃣قرآن و تبرّج
3️⃣فتوای مراجع عظام
4️⃣بانوان مؤمن و عرصۀ فعالیّت
5️⃣زن در نگاه سیاستمداران فاسد
6️⃣ولایت مطلقۀ فقیه
7️⃣زنان و قانون اساسی جمهوری اسلامی
8️⃣خطر تعطیل شدن کامل أمر به معروف و نهی از منکر
9️⃣وظایف بانوان
🔹در فصول دوم و سوم، ادلّه فقهیِ حرمت تبرّج بررسی و همچنین فتاوای مراجع عظام تقلید در این موضوع بیان شده است.
🔹در فصل چهارم، مصادیق فراوانی از بانوان مکرّمۀ اسلام و دفاع از جایگاه حجاب و پاسخ به شبهۀ تزاحم حجاب با حضور اجتماعی بانوان در عرصه های مختلف مطرح گردیده است.
🔹در فصل پنجم، با بیان آمار فسادهای جنسی و اخلاقی، رابطۀ تبرّج و فحشاء را به ذهن تقریب نموده و از سوءاستفادۀ سیاستمداران فاسد، از جنسیّت زن پرده برداشته شده است.
🔹شاید برجسته ترین و جذّاب ترین فصل از نگاه آشنایان با شبهات روز جامعه، فصل ششم باشد که در آن تلاش شده به شبهاتی از قبیل شیوه تعامل رهبر معظّم انقلاب با تبرّج و بی حجابی، قابل پذیرش بودن تبرّج امروزی در قالب احکام حکومتی و تزاحم برخورد با تبرّج و بی حجابی با جذب حداکثری، پاسخ داده شود.
🔹در مجموع می توان هشتمین کتاب حضرت آیت الله وفسی را مکمّل و متمّم کتاب ارزشمند حجاب قرآنی ایشان و شاهکاری دیگر در راستای احیای فرهنگ ناب فاطمی و دفاع از ارزش های انقلابی دانست.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠نشستی صمیمی با حضور #زوج_جوان_روسی_تازه_مسلمان، آقای #دکتر_نیکی_تال و سرکار خانم #داریا_فیودوروا، در کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی در تاریخ سه شنبه 8 بهمن ساعت 12:30 الی 14:00 برگزار گردید. این زوج که به تازگی و در تاریخ 21 دی ماه، در دانشگاه تربیت مدرس، با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شده بودند، جهت زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس سفر نموده و در این جلسه حضور یافتند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠دکتر نیکی تال، ریاضیدان و دانشجوی پسادکتری دانشگاه تربیت مدرس و خانم داریا فیودوروا دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو، اذعان نمودند که تا پیش از گرایش به دین مقدس اسلام، فاقد هرگونه اعتقادات و گرایشات مذهبی بودند. دکتر نیکی تال 31 ساله که متولد سن پترزبورگ هستند، پس از گرایش به دین مبین اسلام و تحت تأثیر شخصیت والای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نام خود را #قاسم نهادند و خانم داریا فیودوروا نیز که 26 سال دارند، بین انتخاب دو نام #زینب و سکینه مردد هستند. دکتر قاسم در پاسخ به سؤال حاضرین و دلیل برگزیدن دین اسلام اظهار نمودند، علیرغم اینکه به گونهای دیگر متولد شده بودم، بهدلیل درگیریهای ذهنی با مسائل اعتقادی، تصمیم به تغییر مسیر زندگی خود گرفتم. چرا که احساس نمودم بدون برخورداری از اعتقادات، فردی غیرمفید هستم. ایشان دلیل گرایش به اسلام و مذهب شیعه را حاصل مطالعات چند ساله، ارتباطات با مسلمانان روسی، توضیحات پدر غیرمسلمان خود و در نهایت دستیابی به شناخت بیشتر در ایران، عنوان نمودند. خانم زینب نیز دلیل گرایش خود به دین اسلام را ندای درونی قلب خود دانستند و در پاسخ به این سؤال که اگر در روسیه نسبت به نوع پوشش شما اعتراض گردد، چه عکسالمعلی را نشان خواهید داد، پاسخ دادند که دلیل انتخاب این پوشش را توضیح خواهم داد و نوع نگاه و برخورد اطرافیان نیز، اهمیت چندانی نخواهد داشت. ایشان همچنین از دیدن پوششهای کامل بانوان در ایران اظهار خرسندی و رضایت نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠دکتر قاسم اذعان نمودند که ابتدا خانم داریا دین اسلام را برگزیدهاند و بر این باور بودند که شیعه در سطح جهان در حال فراگیر شدن است. این زوج روسی در پاسخ به سؤالات مطرح شده در خصوص چگونگی دعوت سایرین به دین مبین اسلام، اذعان نمودند که امیدوارند اطرافیان، با مشاهده رفتار و #سبک_زندگی صحیح ما به دین اسلام گرایش یابند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠#هدیه_مقام_معظم_رهبری به #زوج_تازه_مسلمان_روسی آقای دکتر#نیکی_تال و خانم #داریا_فیودوروا (#قاسم و #زینب)😊 😊
https://eitaa.com/umefafgaraei