eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 🔰"عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی" ❇️ما می‌خواهیم جوانان‌، اعم از پسران و دختران، به اهمیت بدهند. به پوشش مناسب، به آرایش و پیرایش مناسب توجه کنند. برای این منظور، باید به و آنها توجه كنیم. ❇️منظور از توجه این است كه باید بكوشیم آنها را قانع كنیم و بكوشیم در آن‎ها ایجاد احساس خوشایند نسبت به مضامین دینی ایجاد کنیم. یکی از این روش‎ها بیان دلایل علمی و روانشناسی می باشد. زیرا بر پایه علوم روانشناسی و زیست شناسی، و عامل و انسان‎هاست. 🔻 و از دیدگاه ، دو جنبه دارد: یکی اینکه، شخص ورودی‌های تحریک جنسـی را دریافت نکند و دیگر اینکه، از تحریک جنسی دیگران خودداری کند. 🔻 نوروبیولوژی در معنای ساده آن زیست شناسی عصبی است که براساس تحقیقات سلولی و مولکولی تحقیق می‎کند که چه اتفاقاتی در بدن ما با توجه به رفتارمان شکل می‎گیرد. 🔻 مغز انسان رفتارهایی را که وجود دارد مورد بررسی قرار می‎دهد و مسیر مولکول‎ها را شناسایی کرده و به رفتارها می‎پردازد. 🔻 بر اساس ساختار مغزی، و خصوصاً در بخش که به فعالیت بیشتر غدد جنسی در مردان نسبت به زنان منتهی می‌شود، به نظر می‌آید که نقش زن در جلوگیری از ایجاد و نقش مرد در کنترل تحریک جنسی، اهمیت بیشتری دارد. 📝گروه نویسندگان: زینب اختری، محمد ساقیان، مریم صالحی، هدایت صحرایی، غلامحسین مفتاحی، علیرضا محمدی و بشری هاتف https://eitaa.com/umefafgaraei
🌿رابطه دوطرفه‌ای بین و وجود دارد... 🔰چیزی شبیه و ؛ 🍃تولی: دوست داشتن اولیای خدا 🍃تبری: دشمن بودن با دشمنان خدا ♻️هر چقدر فردی باشد و خودش را بیشتر از دور کند، حساسیت و واکنشش نسبت به و هم بیشتر می‌شود. 👈یعنی نمی‌شود کسی و داشته باشد، اما در مقابل و سکوت کند و بی‌تفاوت باشد. ⚠️حتماً دیده‎ید یا می‌شناسید خانم‌های محجبه‌ای را، که در عین باحجابی، با و مخالفند. ♨️یا آقایانی که به ظاهر اهل هستند، ولی نسبت به و ناموس‌‎شان نیستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
... 🍁هزاران سال است که تنها هدفم و انسان‎هاست. 🔶من از روش‌های مختلفی اقدام می‎کنم و اگر جواب ندهد ناامید نمی‎شوم؛ می‎کنم و روش دیگری را امتحان می‎کنم. ⁉️شاید برایتان سؤال شود که چطور می‌شوم؟! با زور و تهدید؟ ⛔️با زور و تهدید که آدم‌ها من را پس می‌زنند و می‎خورم. ⚠️من به شکلی و ماهرانه، از پشت سر و از طرف راست و چپ آدم‎ها سراغ‎شان می‎روم. 📛 را برایشان جلوه می‎دهم. 📛بیراهه‎ها را در نظرشان و آن‎ها را می‎کنم. 📛 را بر جان‌شان چیره می‎کنم. 📛لذت‎های حرام را برای‌شان دوست داشتنی می‎کنم و... ♨️الان هم دارم در همه فضاها را، آرام آرام رواج می‎دهم و عادی می‎کنم! به آن‌ها القا می‎کنم: 🔥"انجام این‎‌کار که اشکالی نداره؛ مگه فلانی رو قبول نداری!؛ ایشونم این کار رو انجام می‌ده". 🔥"آدم همش یه بار به دنیا میاد" 🔥"نگاه کردن عکس و فیلم مبتذل که اشکالی نداره! تو که خودت دست به گناه نمی‎زنی!" 🔥"یه شب که هزار شب نمیشه" 🔥"با چند تار مو که خدا عذابت نمی‎کنه!" 🔥"با مانتوی جلوباز که اتفاقی نمی‌افته! خدا گفته که مردها باید نگاه‌شون رو حفظ کنند". 🔥"تازه اگرم اشکالی داشته باشه، خدا تو رو می‎بخشه". 🔥"توبه تو رو به خدا نزدیکتر می‎کنه" و... 📌درست مثل یک قورباغه آرام آرام آب‌پزشان می‌کنم و به‎همین راحتی به سقوط نزدیک و نزدیکترشان می‌کنم. ⚠️من را دست‌کم نگیرید. چون 💠اما شدیداً متأسفم که در مقابل الهى قدرت اضلال و اغواگرى ندارم. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 یکی از ویژگی‎های بارز (ع) است. اما این غیرت از چه جنسی است و چگونه می‎توان در خود چنین غیرتی را ایجاد نمود؟ 🔻 اساساً موضوع در ، نمود بسیار ممتازی داشت و حتی تاریخ در مورد و علیهماالسلام نیز، این ویژگی و تبلورش را بیان کرده است. اما در مورد حضرت عباس (ع) این ویژگی بیشتر بیان شده است. 🔻 در مورد ابعاد قمر بنی هاشم (ع) می‎توان به چند مسأله اشاره داشت که یکی از آنها مربوط به است؛ تا زمانی که ابوالفضل العباس(ع) به نرسیده بودند، حرم و اهل بیت از خیمه‎ها بیرون نیامدند و تمامی کارها را حضرت عباس (ع) انجام می‎دادند. 🔻 غیرت در منش حضرت عباس (ع) دو بعد دارد: و دیگری ؛ 🔻 ابوالفضل علیه‎السلام به حدّی بود که نمی‎توانستند ناملایمات را تحمل نمایند. در هنگام مسافرت به فرمان (ع)، آن بزرگوار سوار کردن و پیاده کردن بودند و در آن محیطی که عبّاس علیه‎السلام به این وظیفه مشغول بودند، کسی جرأت نمی‎کرد نزدیک ایشان برود و وی شخصاً به همه ، که از 250 نفر کمتر و از 2500 نفر بیشتر نبودند، رسیدگی می‎فرمودند. 🔻 در حقیقت حضرت عباس برای امام حسین (ع) به منزله حضرت علی (ع) برای پیغمبر (ص) بودند و هیچ نیرویی غیر از این بزرگوار، روح ، ، و او را نداشت که این قافله را اداره کند و به سر منزل مقصود برساند. ✍️ 🍂. https://eitaa.com/umefafgaraei
🍀تجلی و و در اهل بیت امام حسین (ع) 🔷 (ع) در کربلا، به و به فاطمه (س)، توصیه فرمودند که اگر من کشته شوم، چاک نزنید، مخراشید و ناروا و نکوهیده مگویید. 🔷 وقتی زینب کبری (س)، بی‌طاقت شدند و به‌صورت خود زدند، امام به ایشان فرمودند: "آرام باش، زبان شماتت این گروه را نسبت به ما دراز مکن". 🔷 در آخرین لحظات نیز، وقتی آن حضرت، صدای گریه بلند دخترانشان را شنیدند، برادرشان عباس و پسرشان علی‌اکبر را فرستادند که آنان را به صبوری و مراعات دعوت کنند. 🔷 به نقل سید بن طاووس، امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خانواده‌شان، آنان را به و و توصیه کردند. 🔷 (ع) هم تا می‌توانستند، مراقب حفظ شئون آن بودند و در کوفه به ابن زیاد گفتند: "مرد مسلمان و پاک‌دامنی را همراه این زنان بفرست، اگر اهل تقوایی!" 🔷 زینب کبری (س) خویش را حتی در سخت‌ترین شرایط به نمایش گذاشتند و در دوران اسارت و در حرکت از کربلا تا شام، سخت بر عفت خویش پای ‌فشردند. 📚سایت تخصصی امام حسین علیه‎السلام https://eitaa.com/umefafgaraei
🍃وسط کلاس دختر دانشجویی که سر و وضع مناسبی نداشت، بلند شد و شروع کرد به انتقاد از و تمجید از فرهنگ برهنگی غرب. 🍃 هم داشت از او دفاع می‌کرد. 🍃جای تحمل نبود. 🍃 بلند شد و شروع کرد به اعتراض. 🍃می‌گفت: "این خانم از مسائل بی‎اطلاع است و دارد مزخرف می‎گوید. شما هم که استاد هستید و دارید تربیت می‎کنید، از حرف‎های بی‎حساب و کتاب او می‎کنید؟" 🍃بعد به نشانۀ ، از کلاس زد بیرون. ✍️، سیره شهید رجایی، ص 46. ✴️ ماه یادآور حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست‌وزیری و مظلومانه شهیدان محمدعلی (رئیس جمهور) و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد (نخست‌وزیر) در سال ۱۳۶۰ است. شهادت مظلومانه این دو شخصیت برجسته انقلاب اسلامی به دست ناپاک و خودفروخته به استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای جهانخوار، دل و را غرق در حزن و اندوه کرد. 🍁شهیدان رجایی و باهنر با روحیه انقلابی و و دوری از تجملات و تشریفات و همچنین در اولویت قرار دادن در راه آبادانی اسلامی سخت کوشیدند. 🍂 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 یکی از و در طول تاریخ، (س) بودند که با آن‌همه مصائب و سختی‌ها، هرگز از زیر بار این وظیفه الهی شانه خالی نکردند. 🌿 بروز و ایشان و سایر اهل‌بیت امام حسین (ع) در واقعه بیش از همه جا نمایان است. 🔷 آن بانوی بزرگوار برای پاسداری از مرزهای و بر سر یزید فریاد برآوردند: " آیا این از عدالت است که زنان و کنیزکان خویش را پشت پرده نشانی و دختران رسول خدا (ص) را به‌صورت اسیر به این‌سو و آن‌سو بکشانی؟ آنان را دریدی و صورت‌های آنان را آشکار ساختی؟!" 🌿این بانوی بزرگوار خود را (در اسارت) با دست خود می‌پوشاندند. 📚سایت تخصصی امام حسین (ع) 🔷 از روایاتی که می‌توان به آن‎ها استناد کرد، می‌شود فهمید که منظور از برداشته شدن اهل بیت امام حسین (ع) همان ظاهر یا نقاب بوده است نه آن عبایه‌ای که بر سر آنان بوده است. 🔷 زنان عرب علاوه بر عبایه‌ای که می‌پوشیدند (شبیه چادر عربی امروزی)، در زیر آن لباس ضخیمی می‌پوشیدند؛ یعنی آن گونه نبود که زنان اهل بیت (ع) موهای سرشان یا بدن‌شان پیدا شود. 🔷 عادت اهل بیت بر این بوده که خود را در معرض دید قرار نمی‏‌دادند و آنچه در کربلا اتفاق افتاد مسلماً این بود که صورت بعضی از خانم‌ها معلوم شده و این ولو حرمت شرعی نداشت، اما همین کشیدن روپوش و معلوم شدن صورت، هتک به اهل بیت (ع) محسوب می‌شده است. ✍️حجت الاسلام https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#عفافگرایی #حیاورزی #امام_حسین_علیه_السلام 🔶یکی از خصلت‌های ارزشی که ریشه در #درون آدمی دارد، مسئله #حیا است. خداوند اصل این صفت را در درون همه انسان‌ها نهاده است؛ اما هر کس در طول حیاتش بر اساس #تربیتی که می‌شود، یا این خصلت #خدادادی و #فطری خویش را #تقویت می‌کند و یا با ارتکاب گناهان آن را #کمرنگ می‌کند تا جایی که دیگر اثری از حیا در وجود چنین انسانی باقی نمی‌ماند. 🔶اولیای خدا و در رأس ایشان امامان معصوم، این خصلت حیاتی را در اوج خود دارند. صفت #حیا در وجود نازنین حضرت اباعبدالله موج می‌زد و تاریخ زندگانی امام از #کودکی تا #کربلا، شاهد این مدعاست. 🔰 از حضرت رسول (ص) نقل‌ شده است: 🌱"وَ لَوْ كَانَ الْحَيَاءُ صُورَةً لَكَانَ الْحُسَيْنَ" 🌱"اگر #حیا می‌توانست به‌صورت انسانی مجسم شود آن صورت انسانی، کسی جز #حسین نبود". 📚منبع: مئه منقبه من مناقب امیرالمؤمنین و الائمه، ص 135 🔶این کلام کنایه از نهایت حیای امام حسین (ع) دارد. #حیا_در_گفتار و حیا در #رفتار فردی و اجتماعی. حیا در قبال #خدا و بندگی‌اش و حیا در برابر #بندگان و #مخلوقان خدا، همگی از #اقسام_حیا است که حضرت همه را به بهترین وجه ممکن دارا بودند. ✍️#سیدروح_الله_علوی 🍂#عاشورای_حسینی_بر_تمام_حیاورزان_و_عفافگرایان_تسلیت_باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اگر با همین فرمان پیش برویم و نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‎تفاوت باشیم، 20 سال دیگر به‎طور طبیعی در اتفاق می‌افتد! 📛واقعه کربلا 50 سال بعد از رحلت پیامبر (ص) اتفاق پیش آمد و الان 30 سال از رفتن امام رضوان الله علیه گذشته و هنوز 20 سال فرصت داریم! 🔥متأسفانه برخی از افراد، علیه‌السلام را برای عزاداری و روضه و.. می‌خواهند و به راه و حرف‌های ایشان کاری ندارند! 📌 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
🌿 علیه‎السلام می‎فرمایند: 🌿 هرکس دارای چهار خصلت باشد، کامل، بخشوده خواهد بود و در حالتی را ملاقات می‌کند که از او و است: 1️⃣ خصلت و ؛ به‌طوری که به تواند بدون توقّع و چشم داشتی، نسبت به مردم خدمت نماید. 2️⃣ راستگویی و نسبت به مردم، در تمام موارد زندگی. 3️⃣ و نسبت به تمام زشتی‎های و . 4️⃣ و خوش برخوردی با نزدیکان و خانواده خود. 📚 منبع: مشکاه الانوار، ص 172 🍁 . https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از پانزدهمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "نقدی بر مجموعه کتب زندگانی حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) از ولادت تا شهادت، با محوریت نقش اعتقاد و باورپذیری در کودک، نوجوان و جوان" 👤با ارائه آقای دکتر ، پژوهشگر، منتقد و مدرس ادبیات داستانی ⏰در تاریخ چهارشنبه 5 شهریور ساعت 17 🎧جلسه مذکور به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، به صورت مجازی و همچنین حضوری، برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 در ابتدای جلسه مذکور، بخش‌هایی از دو کتاب زندگانی (ص) از ولادت تا شهادت و زندگانی (ع) از ولادت تا شهادت بازخوانی گردید و از لحاظ علمی و تخصصی، کتاب‎ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت و تأثیرات آن بر دینی و جنسی کودکان، نوجوانان و جوانان تحلیل و تشریح گردید. 👤 آقای در ابتدای نشست به دو اشکال اساسی (ظاهری) و (محتوایی) کتاب‎ها اشاره کردند و اذعان نمودند که، ظاهر و محتوای کتاب‌ها، به صورت زیرکانه‎ای، متصل به هم و مکانیسم‎وار، را به تزریق می‌کند که شاید از اهداف گردآورنده‎های این مجموعه باشد. 1️⃣ ✅ اگر به کتاب به عنوان یک مجموعه تصویری نگاه شود، مشاهده می‌شود که کتاب با نوع صفحه‎آرایی و تصویرنگاری متناسب با گروه سنی و است. این همان چیزی است که در کتاب به آن اشاره شده است. اما وقتی به مؤلف توجه شود، مشاهده می‌شود که کتاب مربوط به گروه سنی است و یک بسیار آشکار بوده و این شائبه را قوت می‎بخشد که به عمد چنین تناقضی شکل گرفته است. ✅ چون قطعاً از نحوه و صفحه‎آرایی مطلع بوده و خوب می‌داند که این نوع تصویرنگاری متناسب با گروه سنی جوانان نیست. به‎عبارتی، وجود چنین کتابی در کتاب فروشی، به‌دلیل نوع تصویرنگاری جلد و صفحات، فقط کودکان و نوجوانان را به سوی خود جلب می‎کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 در ادامه دکتر رسولی، به بیان اشکالات ماهوی کتاب پرداختند و دو فرض را برای آن در نظر گرفتند. 2️⃣: محتوای کتاب متناسب با جوانان باشد! 💠 ظاهر کتاب به‎گونه‌ای است که به هیچ وجه، جوانی سراغ چنین کتابی نمی‎رود و هرچند که ادعای نویسنده برای مخاطبان جوان، از اساس باطل است، اما ایشان هدف خود را "الهام بخش و هدایتگر بودن کتاب برای جوان" ذکر کرده‎اند. اکنون چند سؤال مطرح است: 🔺 جوان امروز برای نیاز به نقل اتفاقات ماوراء‎الطبیعه دارد؟ مثلاً مطالب صفحات ۲۲، ۲5، 30 و... هدایتگر است؟ 🔺 آیا نقل احادیث (فارغ از درستی و نادرستی)، چون شیردهی حضرت محمد توسط !، باعث هدایت جوانان امروزی می‌شود یا ایجاد زمینه برای دین، و ؟! 🔺 نویسنده چه شناختی از امروز دارد که با آوردن مطالب ماورایی و سطحی (فارغ از صحت آن)، انگاشته که معضلات جوانان با خواندن چنین مطالبی، حل‎وفصل می‌شود و ده‌ها سؤال دیگر. 🔺 متأسفانه فارغ از درستی یا نادرستی قضاوت‌های مطرح شده از سوی حضرت علی (ع) در خصوص زنان بدکاره، اصلاً بیان آن‎ها، آن هم به این صورت، چگونه زمینه هدایت جوانان و الگوپذیری آنان را فراهم می‎آورد؟ آیا آشنایی با چنین محتواهایی به طور صریح و بی‎پرده، آن هم در قالب کتب مربوط به زندگی ، اثرات سوء و نامطلوبی را، از جمله و شکسته شدن ، برای مخاطبان نوجوان در بر نخواهد داشت؟. ♨️گویا نویسنده در دوران وسطی فکری به‎سر می‌برد و از و امروز جوانان بی‎خبر است. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 سخنران محترم عفافگرایی کتاب را، در صورتی که ویژه کودکان نگاشته شده باشد، که به‎دلیل نوع تصویرنگاری و سرشناسه کتاب قطعاً همین‌گونه است، مورد نقد قرار دادند. 2️⃣: محتوای کتاب متناسب با کودکان باشد! 💠 آیا بیان مکرر واژه‎های مرتبط با روابط جنسی آن هم از نوع نامشروع، با روحیه کودکان سازگار است؟ اگر کودک با چنین واژه‌هایی بیگانه باشد که قطعاً برایش سؤال می‌شود که معانی اینها چیست و در پی دریافت پاسخ خود، این مسأله را دوستان و یا بزرگترهای خود مطرح می‎کند و اگر هم آشنا باشد که شنیدن مجدد آن، آن هم از طریق کتب ائمه معصومین (ع)، زمینه و عادی‎سازی این مسائل فراهم می‌شود. 🔺 متأسفانه غالب از محتواهای ارائه شده در این کتاب‌ها، خصوصاً قضاوت‌های حضرت علی (ع) در خصوص مسائل جنسی، بی‎اطلاع هستند و این کتاب‌ها را جهت مطالعه کودکان خود مناسب می‌بینند و با آرامش خاطر نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند و حتی ممکن است که خودشان هم به دلیل اعتمادی که به این‌گونه کتاب‌ها دارند، به تورق آن اکتفا کنند و مطالب آن را مرورد بررسی قرار ندهند. 🔺 متأسفانه این مطالعه این‎گونه کتاب‌ها، ذهن کودکان را کاملاً جنسی می‌کند. کتاب‌هایی که کودکان و نوجوانان را دچار و اخلاقی می‎کنند کم نیستند و عمده کتاب‎هایی که از سوی چاپ می‎شوند، از این‎گونه هستند که عمدتاً بی‌خدایی و را ترویج می‎کنند. اما خانواده‎ها به کتاب‎های مذهبی، اعتماد دارند و به همین جهت، آنها را برای کودکان و نوجوانان خود خریداری می‎کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای دکتر رسولی در ادامه، از لحاظ علمی و روانشناسی به مطالعه کتاب‎ها بر روی پرداختند. ایشان ضمن بیان مفهوم شناسی ‌و ‌جایگاه ‌تعمیق ‌، به بیان چگونگی فرآیند پرداختند و اذعان نمودند که فرد از سوی دیگران، تحت تأثیر عواملی از جمله متابعت، همانندسازی یا الگوگیری و درونی‎سازی می‎باشد. 🔺 در ادامه، دو رویکرد اصلی و پرطرفدار دربارۀ کودک و نوجوان را که شامل رویکرد ‌برون‌گرا ‌(متابعت) و درون‎زا است را تشریح نمودند. 🔺 رویکرد ‌برون‌گرا، رفتار فردی را توصیف می‎کند که به منظور کسب پاداش و یا اجتناب از تنبیه و یا با تحمیل و اکراه بیرونی برانگیخته شده باشد و رویکرد‌ درون‌زا تنها بر زمینه‎سازی و درونی‌سازی مفاهیم دینی تأکید دارد. 🔺 ایشان در توضیح تربیت ‌عمقی ‌و ‌توحیدی‌ تأکید نمودند که عامل در این رویکرد نه درونی صرف است و نه بیرونی صرف؛ بلکه تربیت در این رویکرد گرچه مبتنی بر تعمیق باورهاست، از وجوه و عوامل بیرونی تربیت، غافل نیست. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای دکتر رسولی، ابعاد و روش‌های تعمیق باورها را در چهار حوزه تقسیم‌بندی کردند: 1) پرورش : همجوار ساختن روح کودک با مظاهر معنوی و حس مذهبی 2) پرورش : (تقویت اعمال دینی) عادت دادن کودک بـه عبادت و رعایت ضوابط دین 3) پرورش (تقویت افکار دینی) بیان معقول و تحلیلی اصولی و تعالیم دینی 4) پرورش (تقویت احوال دینی) ایجاد اشتیاق به خداوند و معصومین و رها کردن او در عرصه بندگی 🔺 ایشان در انتهای جلسه ضمن بیان نقد اجمالی یکی از مجموعه‎ کتاب‎های داستان قصه‎های هزار و یک شب، که کتابی سراسر مستهجن است و انواع پدیده‎های حیوانگرایی و روابط نامشروع را برای کودکان در قالب داستان تشریح می‎کند، به سؤالات و انتقادات اعضای حاضر در جلسه پاسخ دادند. 💠 اعضای حاضر در جلسه نیز، به بیان دغدغه‎های خود در خصوص کودکان و نوجوانان جامعه پرداختند و اذعان نمودند که عمدتاً والدینی که سعی دارند خود را از آسیب‎های دور نگاه دارند، کودکان خود را به کتاب خواندن تشویق می‎کنند. 📌یکی از حاضران در جلسه، با نامناسب بودن محتواهای حداقل نیمی از کتاب‎های داستان، که به وفور و در تمام کتاب فروشی‎های معتبر نیز عرضه می‎شود، آینده نامعلومی را برای کودکان و نوجوانان نسل‎های بعدی متصور شدند. چراکه کودکان و نوجوانان امروز که کتاب‎های نامناسب، مبتذل و دارای انحرافات اخلاقی را مطالعه می‎کنند و با و بیگانه می‌شوند، نمی‎توانند مادران و پدران شایسته‎ای برای باشند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 شانزدهمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "معرفی طرح هادی 313 «جبهه فراگیر یاوران حجاب»" 👤ارائه دهنده‌گان: حجه‎الاسلام عبدالحمید صادقی و امیر عباس‌زاده پهلوان از مسئولین مؤسسه تخصصی امام سجاد (ع) ⏰ زمان: چهارشنبه 12 شهریور ماه ساعت 16:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 اخیراً موضوع و ، مسئله وسیعی در آمریکا شده است. 🔷 واژه جندر (gender) در طول زمان مورد قبول فضای علمی! اومانیستی قرار گرفته و اکنون واژه کاملاً رایجی شده است. 💥 ، به صفات و رفتارهایی که در یک ، برای یک مرد یا زن تعریف می‎شود، گفته می‎شود و تأکید می‎شود که جندر یک است، نه یک مسئله . 📛 در چند سال اخیر در آمریکا افراد راهنمایی می‎شوند که چگونه خود را در جامعه کنند و بنرهایی بر روی در و دیوار اماکن آموزشی نصب می‎گردد تا افراد به کمک آن‌ها خود را بدانند!. 🔥 به مرور اسباب بازی‎های و در برخی فروشگاه‎ها به‎صورت مشترک ارائه و از رنگ‌های استفاده می‌شود. ⚠️ اخیراً در برخی ایالت‎ها به هنگام دریافت ، جنسیت فرزند در شناسنامه درج نمی‎شود و والدین ترجیح می‌دهند که اجازه بدهند وقتی فرزند آن‌ها بزرگ شد تصمیم بگیرد که چه جنسیتی داشته باشد!. در نیز به جای ذکر ازدواج یک زن و یک مرد، ! قید می‎شود!. ♨️ در ایالت کالیفرنیا، را به سه بخش تقسیم نموده‎اند. یک بخش ویژه خانم‎ها، یک بخش ویژه آقایان و بخش دیگر ویژه افرادی که جنسیت آنها هیچ کدام از اینها نیست!. 🔥 در چند سال اخیر از افراد پرسیده می‎‍‌شود که دوست دارید که با چه ضمیری (She یا He یا Theyو Them) شما را صدا بزنند؟!؟ ♨️ برخی بعد از تولد فرزندشان، دوست دارند که بر روی آنها بگذارند تا فرزندشان تصمیم‎گیرنده تعیین ضمیر خود باشد!. https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 5️⃣1️⃣ #سؤال_شماره_پانزده ✍️ نظر حضرت اباعبدالله حسین علیه‎السلا
مسابقه هفتگی 👤سرکار خانم فاطمه اکبری، از شهر قوچان استان خراسان رضوی ✴️هدیه ایشان ارسال گردید. 💠 طبق بخش اول سؤال مطرح شده، حضرت الحسین علیه‎السلام لباس‌های تنگ را و مایه می‎دانند. 💠 در بخش دوم نیز، دلایل گرایش برخی افراد جامعه، نسبت به انتخاب ، ذکر شده بود که پاسخ خانم اکبری به‎ شرح زیر تقدیم است: 1️⃣آن‌ها می‌خواهند بودن خود را از جامعه و به‎نوعی خود را نشان دهند. 2️⃣ گرایش نوجوانان و جوانان به و نیز عامل مهمی است. در صورتی که جوان و نوجوان، دوستان خوبی برای خود انتخاب نکنند، با برقراری ارتباط با آن‎ها، به‏تدریج به آن‎ها شبیه شده و به پوشش‎های نامتعارف روی می‎آورند. 3️⃣ متأسفانه و نوجوانان ایرانی تغییر کرده است. هنرپیشه‎های غربی جای اسطوره‎های اسلامی و ایرانی را، در دل‎های جوانان و نوجوانان گرفته‎اند و آن‎ها را مجذوب خود کرده‎اند. 4️⃣ علاقه‎مندی به و مورد توجه دیگران قرار گرفتن، در پوشش، ‎ها نسبت به پوشش فرزندان و بودن البسه نامتعارف نسبت به البسه فاخر و مناسب نیز، از دلایل دیگر انتخاب پوشش‎های نامتعارف می‎باشد. 🍀 این نکته قابل ذکر است که اکثر مشارکت‏کنندگان محترم، دلایل مطلوبی را برای انتخاب پوشش‎های نامتعارف ارائه کرده بودند، اما به‎دلیل پرهیز از اطاله کلام، برخی از موارد ارائه می‎گردد. 👇 ❇️با مسابقه هفتگی شکوه عفاف همراه باشید. https://eitaa.com/umefafgaraei
📛دلایل برخی افراد جامعه، نسبت به انتخاب (بخش اول) 🔷، معیار و ارزش‎های زنان؛ و چرخش به سمت و سوی فرهنگ غربی؛ تغییر مفهوم زیبایی؛ پوشش‎های نامتعارف و ناصحیح ‎ها (اعم از فضای مجازی و تلویزیون)؛ تعریف و ترویج راه‏های نامتعارف در افزایش زیبایی زنان و استفاده افراطی از لوازم آرایشی؛ استفاده ابزاری از زنان زیبارو در تبلیغات تلویزیون، برندها و محصولات؛ رواج پوشش‎های نامتعارف و مدهای غربی ناهمخوان با فرهنگ و سبک ایران؛ سکوت مسئولان و فراموشی فرضیه و مردم؛ نیاموختن کامل و صحیح به فرزندان خود؛ و مردان و آن‎ها از پوشش‎های نامتعارف. ✍️ زهرا ابراهیمی 🔷عدم عمیق نسبت به امانت‎های الهی در وجود انسان و عدم باور به این‎که همیشه و در همه حال شاهد و ناظر اعمال و نیت‎های آن‎ها است و واقعی وجود را به بالاترین قیمت خریدار است. ✍️ لیلا کامیار 🔷 این افراد کافی در این موارد که چقدر این امر، موجب ، هم برای خودشان و هم دیگران می‎شود، ندارند. همچنین اینکه چقدر و درمورد عواقب پوشش نامتعارف گفته‎اند؛ نمی‎دانند و چقدر خوب است و موجب قوی شدن می‎شود و چقدر پوشش نامناسب، باعث کمرنگ شدن . عده‎ای هم فکر می‎کنند، پوشیدن چنین لباس‎هایی خیلی زیباست و بیشتر این استدلال را دارند که حجاب به من نمی‎آید و اگر به این‎صورت باشم زیباترم. ✍️ نفیسه شهرکی https://eitaa.com/umefafgaraei
📛 دلایل برخی افراد جامعه، نسبت به انتخاب (بخش دوم) 🔷 گرایش برخی افراد به پوشش‎های نامتعارف را می‎توان در نوعی کمبود جستجو کرد. این‎گونه افراد اگر و شخصیتی نداشته باشند، نیازی نیست که خودشان را در اجتماع نخ‎نما نمایند. آن‏ها به‎علت می‎خواهند دیده شوند. ✍️ خدیجه سادات خطیبی 🔷به نظر مهم‎ترین دلیل ‎ است، وگرنه افراد واقعاً اذیت می‌شوند. اما سرسپرده مد روز می‎شوند و اذیت آن را به جان می‎خرند، تا اُمل معرفی نشوند. البته و کم‌هزینه‎تر بودن لباس تنگ و شیک بودنی که جا افتاده و همچنین نیز، قطعاً مؤثرند. ✍️ آرمان برتر 🔷 ناشی از تمایلات فرد به و خودنمایی است. فرد در درون خود کمبود و خلأیی حس نموده و سعی می‎کند با نمایش خود، مورد و توجه دیگران قرار گیرد. شاید فرد در صدد است را که در محیط خانه از آن بوده، در محیط بیرون بیابد. عده‎ای هم با مقاصدی خاص و برای فرهنگ‎سازی، ، اهداف جنسی و مقاصد مالی دست به این انتخاب می‎زنند. ✍️ فاطمه ایزدپناه 🔷 لباس تنگ،‌ لباس ذلّت است! حالا چگونه عده‎ای این لباس خواری را با افتخار به تن می‎کنند؟ این مسأله یا از روی است و یا از روی فرهنگی به مد و مدگرایی. عده‎ای با این کار خود، دشمن را لبیک گفته‎اند. آن‎ها لبیک‎گویان به این غرب، با چشم‎های بسته به بیراهه‎ای خواهند رفت، که پایان آن چاهی است که بیرون آمدن از آن امکان‎پذیر نخواهد بود. ✍️ احمد یوسفی https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️جلوی اجرای را بگیرید! 👤: 🔥 به این فکر کنیم چرا آنقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم، اصرار دارند که در کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، کنند؟!؟ اصرار آن‎ها به نفوذ، به خاطر تأثیر آموزش و پرورش است!. ♨️ قصد دارد کاری را که بوسیله از انجام آن است، با نفوذ و از راه‎هایی مانند سند ۲۰۳۰ و انسان‎هایی که مثل او کنند و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند انجام دهد، تا زمینه ملت‎ها فراهم شود. ⚠️ الان هم شنیده‌ام سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار، بوسیله آدم‎های ناباب یا غافل دارد می‎شود؛ این را باید به‎طور جدی دنبال کنید. ♨️ متأسفانه رها است. مهدکودک‌ها هم ذیل آموزش پرورش است، این رها است. اولاً دستگاه‎های مختلف دولتی با هم توی این زمینه بگومگو دارند که این بگومگوها باید برطرف بشود. 🔥 وانگهی وقتی که دستگاه را شما بگذارید، دیگران می‌آیند بچه‎های مردم را می‎گیرند، می‌برند آنجا و داده می‎شود. 📌 گزارش‎های بسیار بدی، بنده دریافت کردم از بعضی از مهدکودک‌ها، که واقعاً نگران‌کننده است. 🔰 ارتباط تصویری با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، 11 شهریور 1399 👇👇👇 https://www.leader.ir/fa/content/24598/ https://eitaa.com/umefafgaraei