eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🍂در غروبی شاعرانه 🍂مرد خانه، شادمانه 🍂خستگی، بر روی شانه 🍂پر کشید...، به آشیانه 🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂 🍂شوکه شد، ناباورانه 🍂یک غریبه، غاصبانه 🍂در برِ ناموس خانه 🍂می‎خرامید چهچهانه .... 🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂 🌺کاری از https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 0️⃣2️⃣#سؤال_شماره_بیست ✍️ پيامبر اكرم صلي‎الله‌علیه‌وآله در پاسخ
مسابقه هفتگی 👤سرکار خانم لیلا کامیار از شهر بناب استان آذربایجان شرقی ✴️هدیه ایشان ارسال گردید. 💠 با سلام و تشکر از تمامی بزرگواران مشارکت کننده در مسابقه هفته بیستم شکوه عفاف، همان‌طور که مستحضرید، سؤال این هفته در خصوص پاسخ صلي‎الله‌علیه‌وآله به پرسش زناني بود که دلیل محرومیت در و عدم دریافت اجر آن را عنوان نموده بودند و همچنین پیام دریافتی از این روایت بود که، 13 تن از بزرگوران مشارکت داشتند و تمامی پاسخ دهندگان در پاسخ به سؤال طرح شده، به نکات ارزشمندی توجه کرده بودند. 🔰پیامبر اکرم (ص)، در پاسخ به آن فرمودند: " در مقابل بهتر كردن و دنبال رضا و طلب خواسته‌هاى شوهر بودن و در امور، و موافقت او را نمودن، ثوابى به شما مى‌دهد كه معادل با تمام اجرهایى است كه براى قرار داده است". 🔶به طور خلاصه مهم آن است که هر فرد متناسب با سن، جنسیت خود و... وظیفه خود را انجام دهد. در اسلام ملاک است و اجر افراد، براساس میزان آنان و نه براساس ظاهر عمل تعیین می‌شود. 📌باید اضافه نمود، فی‎الواقع نقش مادران، همسران و حتی خواهران رزمندگان و شهدا، کمتر از آنان نیست و بلکه با نظر به ابعاد و ملاحظاتی، چه بسا بیشتر هم باشد! ❇️با مسابقه هفتگی شکوه عفاف همراه باشید. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️آیا تاکنون در مقابل پرسش‌های کودکانه‌ی فرزندان‌مان قرار گرفته‌ایم؟ ✅یکی از مهم‌ترین حساس تربیتی خانواده، پاسخ به پرسش‌های جنسی فرزندان است. اما برخی خانواده‌‌ها به دلایل مختلف، این کارکرد تربیتی حساس خود را انجام نمی‌دهد. 🔰نکات مهم در پاسخگویی به 3️⃣ نکته سوم: فرزندتان، چه میزان از جواب مسئله آگاه است؟ ❇️ گاهی ممکن است کودک یا نوجوان، به دنبال پاسخ سؤال دیگری است؛ اما پرسش او، ذهن ما را متوجه مسئله‌ی دیگری می‌کند. 🔶برای اجتناب از هرگونه سوءبرداشت، ابتدا بایستی مطمئن شویم که به‌خوبی منظور فرزندمان را از متوجه شده‌ایم یا نه. ✅بنابراین با پرسیدن سؤالات ساده‌ای از قبیل: 🌿"چی شد که این موضوع برات مهم شد؟"، "این حرف رو از کی شنیدی؟"، "خودت چی می‌دونی؟"، "تو چی فکر می‎کنی؟" یا "خودت تا حالا چی یاد گرفتی؟" و... 📍هم به فرزندمان از مسئله پی ببریم و هم از سؤالش مطمئن شویم تا بتوانیم پاسخ مناسبی را به او ارائه کنیم. 📌بنابراین میزان اطلاعات فرزندان از مسائل، نقش مهمی در پاسخ‌های والدین خواهد داشت. 📚سلسله نشست‎های https://eitaa.com/umefafgaraei
⛔️ نخست‌وزیر مجارستان از ناشران کتاب‌های مبلّغ همجنس‌بازی ✍️به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، "ویکتور اوربان"، در مخالفتی شدید با انتشار کتابی جدید برای کودکان، که حاوی شخصیت‌های همجنسباز است، خطاب به ناشران این کتاب‌ گفت: 💥"دست از سر فرزندان ما بردارید".😡😔 👤نخست وزیر مجارستان در گفت‌وگویی رادیویی گفت: 🍀"مجارستان قوانینی در مورد همجنسبازی دارد که کاملاً بر تساهل و بردباری بنا شده، اما خط قرمزی وجود دارد که نباید از آن عبور کرد". ⚠️وی اقدام ناشران در نشر چنین کتاب‌هایی برای کودکان را "تحریک‌آمیز" توصیف کرد. 📛طی سال‌های اخیر برخی ناشران دست در داستان‌های مشهور برده و با تغییر آنها به گونه‌ای، به تبلیغ و ترویج همجنسبازی اقدام کرده‌اند. ♨️از سوی دیگر، یک گروه جنبش خودجوش جامعه مدنی، خواستار جمع‌آوری این کتاب‌ از بازار شده‌اند و یک سیاستمدار از جناح راست‌گرایان افراطی نیز، در یک کنفرانس مطبوعاتی نسخه‌ای از این کتاب را کرد. 🔥انجمن فروشندگان و ناشران کتاب مجارستان این واکنش‌ها را محکوم و آنها را با نگرش سانسورکنندگان "نازی و کمونیست‌" مقایسه کرده‌اند. با گسترش مناقشه پیرامون این کتاب، میزان فروش آن افزایش یافته و در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور جای گرفته است. 👇👇👇 https://www.mashreghnews.ir/news/1127375/ https://eitaa.com/umefafgaraei
📜 200 فعال حوزه حجاب به مدیر تلویزیون ✍️جمعی از و مردمی حوزه و ، خطاب به معاون سیمای سازمان صداوسیما عنوان کردند: "شجاعانه مقابل برنامه‌های ضدحجاب و تعالی زن بایستید". 📜در این نامه که به امضای ۲۰۰ نفر از نخبگان و فعالان مردمی حوزه حجاب و عفاف رسیده، خطاب به سیدمرتضی میرباقری، با ‌اشاره به طرح در حوزه حجاب در یکی از برنامه‌های سیما، آمده است: 🍀"در عوض القای سیاه‌نمایی و نمایش غیرواقعی وضعیت زنان، به چهل سال درخشش این سرزمین در مسیر رشد و آزادی و آنها اشاره می‌شد و حضور اجتماعی و صعود چهل ساله آنان که در سایه‌سار حجاب و عفت زنان این سرزمین که نظام اسلامی بستر آن را فراهم کرده است، تبیین می‌گردید؟ درخششی که امثال به اصطلاح روشنفکرنماها و کارشناسان زاویه‌دار از انقلاب برگشته و شبه اپوزیسیون چشم دیدن و زبان گفتن آن را ندارند". 👇👇👇 http://kayhan.ir/fa/news/200329/ ✴️لازم به ذکر است مهدی نصیری، مدیر سابق کیهان، اخیراً در برنامه تلویزیونی زاویه، در مخالفت با حجاب اجباری، آمارهایی از وضعیت بدحجابی ارائه نموده بود. https://eitaa.com/umefafgaraei
1️⃣2️⃣ ✍️برنامه از لاک جیغ تا خدا، برنامه‎ای است که به تحول برخی افراد و خصوصاً گرایش بانوان به حجاب می‎پردازد. حداقل سه عامل را که باعث تغییر درونی و انتخاب حجاب از سوی مهمانان این برنامه می‌شود را، بیان نمایید. 🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره بیست‎ویک، دوشنبه 21 مهر 🔹اعلام برندگان به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 23 مهر 🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ و مشخصات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #عفت_بینایی 🔶 جوانی از عالمی پرسید: "من #جوان هستم و بنا به جوانیم، نمی‎توانم #نگاهم را کنترل کنم! و به #نامحرم نگاه نکنم... چاره این مشکل چیست؟" 🔶 مرد عالم کوزه‎ای پر از شیر به او داد و به او توصیه کرد که کوزه را #سالم به جایی ببرد و هیچ چیز از کوزه بیرون نریزد! 🔶 سپس از شخصی درخواست کرد، او را همراهی کند و اگر شیر را ریخت؛ جلوی همه مردم او را کتک بزند! 🔶 جوان کوزه را سالم به مقصد رساند و چیزی بیرون نریخت. 🔶 عالم از او پرسید: "چند #خانم را سر راه خود دیدی؟" 🔶 جوان جواب داد: "هیچ! فقط به فکر آن بودم که شیر را نریزم که مبادا جلوی مردم کتک بخورم و خفیف بشوم". ✅عالم گفت: "این حکایت مؤمنی است که همیشه #خدا را ناظر بر کارهایش می‎بیند و از #روز_قیامت و حساب و کتابش، که مبادا در نظر مردم خار و خفیف شود، بیم دارد". 🌺تفاوت دیدن و نگاه کردن🌺 🔷 تفاوت دیدن و نگاه کردن در آن است که در اولی قصد و #اراده خاصی، سبب دیدن نبوده، اما در دومی #قصد و #علاقه مطرح است. 🔷 علاوه بر این، در نگاه کردن، #توجه نیز وجود دارد که در دیدن نیست. از این جهت است که ما بسیاری از چیزها و صحنه‎ها را می‎بینیم که خیلی زود اثر وجودی آنان از زمینۀ روحی ما حذف می‎شوند و یا به علت اینکه فکر ما متوجه مسائل دیگر است، باعث می‎شود اصلاً موارد و یا اشخاص رؤیت شده را نبینیم. 📚پرسمان دانشگاهیان https://eitaa.com/umefafgaraei
#بازگشت_به_عفاف #شهید_شاهرخ_ضرغام #شاهرخ_حر_انقلاب_اسلامی 🍃شهید ضرغام در 1 دی سال 1327 دیده به جهان گشود. در 12سالگی طعم تلخ یتیمی را چشید. در جوانی به سراغ #کشتی رفت. پله‎های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‎کرد. قهرمان جوانان، دعوت به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی، همراهی تیم المپیک ایران و... 🍃اما اینها همه ماجرا نبود. قدرت بدنی، شجاعت، نبود راهنما، #رفقای_نااهل و... همه دست به دست هم داد و انسانی بوجود آمد که کسی جلودارش نبود. هرشب کاباره، دعوا، چاقوکشی و... 🍃پدر نداشت و از کسی هم حساب نمی‎برد. مادر پیرش هم کاری نمی‎توانست بکند الا #دعا! اشک می‎ریخت و برای فرزندش دعا می‎کرد. دیگران به او می‎خندیدند. اما او می‎دانست که #سلاح_مؤمن دعاست. 🍃زندگی شاهرخ در #غفلت و #گمراهی ادامه داشت. تا اینکه دعاهای مادر پیرش اثر کرد. #مسیحا نفسی آمد و از انفاس خوش او، مسیر زندگی شاهرخ #تغییرکرد. 🍃بهمن 1357 بود. شب و روز می‎گفت: "فقط امام، فقط خمینی (ره)" 🍃وقتی در تلویزیون صحبت‎های حضرت امام پخش می‎شد، با احترام می‎نشست. اشک می‎ریخت و با دل و جان گوش می‎کرد. 🍃وقتی حضرت امام فرمود به یاری پاسداران در کردستان بروید. دیگر سر از پا نمی‎شناخت. حماسه‎های او در سنندج، سقز، شاه نشین و بعدها در گنبد و لاهیجان و خوزستان و... در خاطره‎ها باقی است. 🍃آنقدر شجاعانه رفت تا کسی به گرد پایش نرسد. رفت و رفت تا با #ملائک همراه شد. 🍃شاهرخ ضرغام در 17 آذر 1359، در دشت‌های شمال آبادان، این #پرواز را ثبت کرد. کسی دیگر او را ندید؛ حتی پیکرش پیدا نشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از بیستمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "عفاف‎گرایی در پرتو درک ‎گرانه از تربیت: رهیافتی مبتنی بر آموزه‎های انقلاب اسلامی" 👤با ارائه آقای مرتضی ، دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 9 مهر ساعت 15:45 🎧جلسه مذکور به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، به صورت مجازی و همچنین حضوری، برگزار گردید. 👤آقای نقره‌ای در ابتدای جلسه، به مفهوم شناسی پرداختند و سپس توضیحاتی را در خصوص فلسفه سیاسی متفکرین انقلاب اسلامی، آموزه‎های انقلاب اسلامی و ماهیت انقلاب اسلامی ارائه دادند و درنهایت به تشریح مطالبه‎گری در پیوند با مفاهیم پیرامونی پرداختند و دلالت‌های جامعه شناختی و تربیتی مطالبه‌گری در عرصه را ارائه نمودند. 👤سخنران کارگروه عفافگرایی، مفهوم مطالبه‎گری را "یادآوری، مطرح کردن، خواستن و طلبکار بودن، نسبت به تحقق یک موضوع که با نگاهی همراه است" عنوان نمودند و پیوند میان مطالبه‎گری و گفتمان‎سازی را یادآور شدند. ✅به بیان ایشان، مطالبه‌گری گفتمانی معرفت شناختی است که در برهه‎ای از تاریخ مطرح می‎شود و تفسیر مشترک بین مردم است. بین و همیشه تضاد وجود دارد و ، واقعی‌ترین شکل یک رابطه است. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای نقره‌ای با بیان اینکه، انسان نمی‌تواند داشته باشد، چون به می‎رسد و نمی‎توان نسبت به مسائل پیرامون بی‌تفاوت عمل نمود؛ مطالبه‎گری را "رفتاری فعالانه و پیگیرانه، برای ارتباط با یا اداری دارای صلاحیت اجرایی، جهت انتقال درخواستِ تخصیص و توزیع کالا و خدمات عمومی" عنوان کردند. 🔷در ادامه، چنین مطرح شد: نیاز نسبت به چیزی، مسئول دانستن دولت، مؤثر دانستن مواجهه با دولت، آگاهی از کانال‎های تسهیل‎گر عمل مطالبه‎گری، تکیه ‌بر باورهای برانگیزاننده (شامل منافع، احساس محق بودن، احساس اثرگذاری) که آرمان‌ها و افق مطالبه‏گری را شکل می‏دهند و... 👤 سخنران کارگروه عفافگرایی، ضمن تشریح مبانی نظری انقلاب اسلامی (ماهیت، آموزه‎ها و فلسفه سیاسی)، آموزه‎های معنویت، استقلال، آزادی و عدالت را توضیح دادند و سپس، مطالبه‎گری را در پیوند با مفاهیم پیرامونیِ حرکت، قیام، امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر، جهاد، تواصی و مشارکت، تبیین نمودند. 👤 آقای نقره‎ای، به باز تعریف مطالبه‎گری پرداختند و اذعان نمودند: " تلاش و صیرورتی (فردی و) اجتماعی است و از زمانی آغاز می‌شود که انسان به‌واسطه که نسبت به ، قدر و نیازهای خود و جامعه پیدا می‎کند، بیداری و انقلاب در او به وجود می‎آید؛ لذا به نقد و اصلاح مستمر (خود و) جامعه می‎پردازد". 🔰آیه 100 سوره مائده: "...هرگز مردم پاک و ناپاک یکسان نخواهند بود؛ هر چند (در جهان) بسیاریِ پلیدان تو را به شگفت آرد. پس ای از خدا بترسید، باشد که شوید". 🌺 https://eitaa.com/umefafgaraei
✴️دلالت‌های جامعه شناختی و تربیتی مطالبه‎گری در عرصه عفافگرایی: 1️⃣واقعیت‎های موجود باید با ، یعنی با توجه به لزوم حرکت به سمت عدالت، آزادی، معنویت و... تبیین شوند. یعنی پدیده همان پدیده است، اما به پدیده باید متفاوت شود. 2️⃣یک صورت‎بندی مطالبه‎گرانه‎ای از عقلانیت، در پیوند با عدالت و معنویت اسلامی باید ارائه شود. به شکل شفاف‌تر، آرمان‎ها در کنار واقعیت‎ها، که مستلزم بودن و پیچیدگی‎های زمانه است، در نظر گرفته شود. مثال: آقای نصیری (منتقد اخیر حجاب) از الزام به التزام رسیدند و کلاً منکر الزام هستند. 3️⃣توجه به تشکیک و مراتب مثال‌: درنظر گرفتن خلقیات، روحیات و مطالبات جامعه ایرانی، ضمن درنظر داشتن هویت مطلوب اصیل ایرانی 4️⃣ به تحقق وضعیت مطلوب مثال: الگوی سوم زن. مقام معظم رهبری: "زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‎توان زن بود، بود، و بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. می‎توان را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‎های جدید کرد". 5️⃣تقویت روحیه جرأت‎مندی و اجتماعی 6️⃣تواصی و درک همدلانه رهبری: آمر به معروف و ناهی از منکر، باید خودش به آنچه دارد امرونهی می‎کند، عالم باشد و عامل. 7️⃣چگونگی مطالبه‏گری در عرصه عفافگرایی، در پرتو آموزه‎های انقلاب اسلامی باید دیده شود؛ یعنی در پرتو حفظ مکتبی و ملی، اقتصادی و اجتماعی، معنوی و اجتماعی و تحقق . https://eitaa.com/umefafgaraei