11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#داستان_کوتاه
#حفظ_بنیان_خانواده
#غیرت_ورزی
#وفای_به_عهد
🍂در غروبی شاعرانه
🍂مرد خانه، شادمانه
🍂خستگی، بر روی شانه
🍂پر کشید...، به آشیانه
🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂
🍂شوکه شد، ناباورانه
🍂یک غریبه، غاصبانه
🍂در برِ ناموس خانه
🍂میخرامید چهچهانه
....
🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂
🌺کاری از #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 0️⃣2️⃣#سؤال_شماره_بیست ✍️ پيامبر اكرم صلياللهعلیهوآله در پاسخ
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
مسابقه هفتگی #شکوه_عفاف
#برنده_هفته_بیستم
👤سرکار خانم لیلا کامیار از شهر بناب استان آذربایجان شرقی
✴️هدیه ایشان ارسال گردید.
💠 با سلام و تشکر از تمامی بزرگواران مشارکت کننده در مسابقه هفته بیستم شکوه عفاف، همانطور که مستحضرید، سؤال این هفته در خصوص پاسخ #پيامبر_اكرم صلياللهعلیهوآله به پرسش زناني بود که دلیل محرومیت در #جهاد و عدم دریافت اجر آن را عنوان نموده بودند و همچنین پیام دریافتی از این روایت بود که، 13 تن از بزرگوران مشارکت داشتند و تمامی پاسخ دهندگان در پاسخ به سؤال طرح شده، به نکات ارزشمندی توجه کرده بودند.
🔰پیامبر اکرم (ص)، در پاسخ به آن #زنان فرمودند: "#خداوند در مقابل بهتر #شوهردارى كردن و دنبال رضا و طلب خواستههاى شوهر بودن و در امور، #متابعت و موافقت او را نمودن، ثوابى به شما مىدهد كه معادل با تمام اجرهایى است كه براى #مردان قرار داده است".
🔶به طور خلاصه مهم آن است که هر فرد متناسب با سن، جنسیت خود و... وظیفه خود را انجام دهد. در اسلام ملاک #تقوای_الهی است و اجر افراد، براساس میزان #اخلاص آنان و نه براساس ظاهر عمل تعیین میشود.
📌باید اضافه نمود، فیالواقع نقش مادران، همسران و حتی خواهران رزمندگان و شهدا، کمتر از آنان نیست و بلکه با نظر به ابعاد و ملاحظاتی، چه بسا بیشتر هم باشد!
❇️با مسابقه هفتگی شکوه عفاف همراه باشید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
⁉️آیا تاکنون در مقابل پرسشهای کودکانهی فرزندانمان قرار گرفتهایم؟
✅یکی از مهمترین #وظایف حساس تربیتی خانواده، پاسخ به پرسشهای جنسی فرزندان است. اما برخی خانوادهها به دلایل مختلف، این کارکرد تربیتی حساس خود را انجام نمیدهد.
🔰نکات مهم در پاسخگویی به #پرسشهای_جنسی_فرزندان
3️⃣ نکته سوم: فرزندتان، چه میزان از جواب مسئله آگاه است؟
❇️ گاهی ممکن است کودک یا نوجوان، به دنبال پاسخ سؤال دیگری است؛ اما پرسش او، ذهن ما را متوجه مسئلهی دیگری میکند.
🔶برای اجتناب از هرگونه سوءبرداشت، ابتدا بایستی مطمئن شویم که بهخوبی منظور فرزندمان را از #سؤال متوجه شدهایم یا نه.
✅بنابراین با پرسیدن سؤالات سادهای از قبیل:
🌿"چی شد که این موضوع برات مهم شد؟"، "این حرف رو از کی شنیدی؟"، "خودت چی میدونی؟"، "تو چی فکر میکنی؟" یا "خودت تا حالا چی یاد گرفتی؟" و...
📍هم به #میزان_اطلاعات فرزندمان از مسئله پی ببریم و هم از سؤالش مطمئن شویم تا بتوانیم پاسخ مناسبی را به او ارائه کنیم.
📌بنابراین میزان اطلاعات فرزندان از مسائل، نقش مهمی در پاسخهای والدین خواهد داشت.
📚سلسله نشستهای #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی
#حفظ_بنیان_خانواده
#نه_به_گناه_همجنس_بازی
#گناه_قوم_لوط
⛔️#انتقاد نخستوزیر مجارستان از ناشران کتابهای مبلّغ همجنسبازی
✍️به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، "ویکتور اوربان"، #نخست_وزیر_مجارستان در مخالفتی شدید با انتشار کتابی جدید برای کودکان، که حاوی شخصیتهای همجنسباز است، خطاب به ناشران این کتاب گفت:
💥"دست از سر فرزندان ما بردارید".😡😔
👤نخست وزیر مجارستان در گفتوگویی رادیویی گفت:
🍀"مجارستان قوانینی در مورد همجنسبازی دارد که کاملاً بر تساهل و بردباری بنا شده، اما خط قرمزی وجود دارد که نباید از آن عبور کرد".
⚠️وی اقدام ناشران در نشر چنین کتابهایی برای کودکان را "تحریکآمیز" توصیف کرد.
📛طی سالهای اخیر برخی ناشران دست در داستانهای مشهور برده و با تغییر آنها به گونهای، به تبلیغ و ترویج همجنسبازی اقدام کردهاند.
♨️از سوی دیگر، یک گروه جنبش خودجوش جامعه مدنی، خواستار جمعآوری این کتاب از بازار شدهاند و یک سیاستمدار از جناح راستگرایان افراطی نیز، در یک کنفرانس مطبوعاتی نسخهای از این کتاب را #پاره کرد.
🔥انجمن فروشندگان و ناشران کتاب مجارستان این واکنشها را محکوم و آنها را با نگرش سانسورکنندگان "نازی و کمونیست" مقایسه کردهاند. با گسترش مناقشه پیرامون این کتاب، میزان فروش آن افزایش یافته و در صدر جدول پرفروشترین کتابهای کشور جای گرفته است.
👇👇👇
https://www.mashreghnews.ir/news/1127375/
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#حجاب_ایرانیان
📜#نامه 200 فعال حوزه حجاب به مدیر تلویزیون
✍️جمعی از #نخبگان و #فعالان مردمی حوزه #حجاب و #عفاف، خطاب به معاون سیمای سازمان صداوسیما عنوان کردند:
"شجاعانه مقابل برنامههای ضدحجاب و تعالی زن بایستید".
📜در این نامه که به امضای ۲۰۰ نفر از نخبگان و فعالان مردمی حوزه حجاب و عفاف رسیده، خطاب به سیدمرتضی میرباقری، با اشاره به طرح #آمار_اشتباه در حوزه حجاب در یکی از برنامههای سیما، آمده است:
🍀"در عوض القای سیاهنمایی و نمایش غیرواقعی وضعیت زنان، به چهل سال درخشش #بانوان این سرزمین در مسیر رشد و آزادی و #کرامت آنها اشاره میشد و حضور اجتماعی و صعود چهل ساله آنان که در سایهسار حجاب و عفت زنان این سرزمین که نظام اسلامی بستر آن را فراهم کرده است، تبیین میگردید؟ درخششی که امثال به اصطلاح روشنفکرنماها و کارشناسان زاویهدار از انقلاب برگشته و شبه اپوزیسیون چشم دیدن و زبان گفتن آن را ندارند".
👇👇👇
http://kayhan.ir/fa/news/200329/
✴️لازم به ذکر است مهدی نصیری، مدیر سابق کیهان، اخیراً در برنامه تلویزیونی زاویه، در مخالفت با حجاب اجباری، آمارهایی از وضعیت بدحجابی ارائه نموده بود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف
1️⃣2️⃣#سؤال_شماره_بیست_و_یک
✍️برنامه از لاک جیغ تا خدا، برنامهای است که به تحول برخی افراد و خصوصاً گرایش بانوان به حجاب میپردازد. حداقل سه عامل را که باعث تغییر درونی و انتخاب حجاب از سوی مهمانان این برنامه میشود را، بیان نمایید.
🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره بیستویک، دوشنبه 21 مهر
🔹اعلام برندگان به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 23 مهر
🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ و مشخصات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_بینایی
🔶 جوانی از عالمی پرسید: "من #جوان هستم و بنا به جوانیم، نمیتوانم #نگاهم را کنترل کنم! و به #نامحرم نگاه نکنم... چاره این مشکل چیست؟"
🔶 مرد عالم کوزهای پر از شیر به او داد و به او توصیه کرد که کوزه را #سالم به جایی ببرد و هیچ چیز از کوزه بیرون نریزد!
🔶 سپس از شخصی درخواست کرد، او را همراهی کند و اگر شیر را ریخت؛ جلوی همه مردم او را کتک بزند!
🔶 جوان کوزه را سالم به مقصد رساند و چیزی بیرون نریخت.
🔶 عالم از او پرسید: "چند #خانم را سر راه خود دیدی؟"
🔶 جوان جواب داد: "هیچ! فقط به فکر آن بودم که شیر را نریزم که مبادا جلوی مردم کتک بخورم و خفیف بشوم".
✅عالم گفت: "این حکایت مؤمنی است که همیشه #خدا را ناظر بر کارهایش میبیند و از #روز_قیامت و حساب و کتابش، که مبادا در نظر مردم خار و خفیف شود، بیم دارد".
🌺تفاوت دیدن و نگاه کردن🌺
🔷 تفاوت دیدن و نگاه کردن در آن است که در اولی قصد و #اراده خاصی، سبب دیدن نبوده، اما در دومی #قصد و #علاقه مطرح است.
🔷 علاوه بر این، در نگاه کردن، #توجه نیز وجود دارد که در دیدن نیست. از این جهت است که ما بسیاری از چیزها و صحنهها را میبینیم که خیلی زود اثر وجودی آنان از زمینۀ روحی ما حذف میشوند و یا به علت اینکه فکر ما متوجه مسائل دیگر است، باعث میشود اصلاً موارد و یا اشخاص رؤیت شده را نبینیم.
📚پرسمان دانشگاهیان
https://eitaa.com/umefafgaraei
#بازگشت_به_عفاف
#شهید_شاهرخ_ضرغام
#شاهرخ_حر_انقلاب_اسلامی
🍃شهید ضرغام در 1 دی سال 1327 دیده به جهان گشود. در 12سالگی طعم تلخ یتیمی را چشید. در جوانی به سراغ #کشتی رفت. پلههای ترقی را یکی پس از دیگری طی میکرد. قهرمان جوانان، دعوت به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی، همراهی تیم المپیک ایران و...
🍃اما اینها همه ماجرا نبود. قدرت بدنی، شجاعت، نبود راهنما، #رفقای_نااهل و... همه دست به دست هم داد و انسانی بوجود آمد که کسی جلودارش نبود. هرشب کاباره، دعوا، چاقوکشی و...
🍃پدر نداشت و از کسی هم حساب نمیبرد. مادر پیرش هم کاری نمیتوانست بکند الا #دعا! اشک میریخت و برای فرزندش دعا میکرد. دیگران به او میخندیدند. اما او میدانست که #سلاح_مؤمن دعاست.
🍃زندگی شاهرخ در #غفلت و #گمراهی ادامه داشت. تا اینکه دعاهای مادر پیرش اثر کرد. #مسیحا نفسی آمد و از انفاس خوش او، مسیر زندگی شاهرخ #تغییرکرد.
🍃بهمن 1357 بود. شب و روز میگفت: "فقط امام، فقط خمینی (ره)"
🍃وقتی در تلویزیون صحبتهای حضرت امام پخش میشد، با احترام مینشست. اشک میریخت و با دل و جان گوش میکرد.
🍃وقتی حضرت امام فرمود به یاری پاسداران در کردستان بروید. دیگر سر از پا نمیشناخت. حماسههای او در سنندج، سقز، شاه نشین و بعدها در گنبد و لاهیجان و خوزستان و... در خاطرهها باقی است.
🍃آنقدر شجاعانه رفت تا کسی به گرد پایش نرسد. رفت و رفت تا با #ملائک همراه شد.
🍃شاهرخ ضرغام در 17 آذر 1359، در دشتهای شمال آبادان، این #پرواز را ثبت کرد. کسی دیگر او را ندید؛ حتی پیکرش پیدا نشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از بیستمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷با عنوان "عفافگرایی در پرتو درک #مطالبهگرانه از تربیت: رهیافتی مبتنی بر آموزههای انقلاب اسلامی"
👤با ارائه آقای مرتضی #نقره_ای، دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد
⏰در تاریخ چهارشنبه 9 مهر ساعت 15:45
🎧جلسه مذکور بهصورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقهمندان مسائل فرهنگی، به صورت مجازی و همچنین حضوری، برگزار گردید.
👤آقای نقرهای در ابتدای جلسه، به مفهوم شناسی #مطالبه_گری پرداختند و سپس توضیحاتی را در خصوص فلسفه سیاسی متفکرین انقلاب اسلامی، آموزههای انقلاب اسلامی و ماهیت انقلاب اسلامی ارائه دادند و درنهایت به تشریح مطالبهگری در پیوند با مفاهیم پیرامونی پرداختند و دلالتهای جامعه شناختی و تربیتی مطالبهگری در عرصه #عفافگرایی را ارائه نمودند.
👤سخنران کارگروه عفافگرایی، مفهوم مطالبهگری را "یادآوری، مطرح کردن، خواستن و طلبکار بودن، نسبت به تحقق یک موضوع که با نگاهی #آرمان_خواهانه همراه است" عنوان نمودند و پیوند میان مطالبهگری و گفتمانسازی را یادآور شدند.
✅به بیان ایشان، مطالبهگری گفتمانی معرفت شناختی است که در برههای از تاریخ مطرح میشود و تفسیر مشترک بین مردم است. بین #مطالبه_گر و #مخاطب همیشه تضاد وجود دارد و #تضاد، واقعیترین شکل یک رابطه است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای نقرهای با بیان اینکه، انسان نمیتواند #سکون داشته باشد، چون به #رکود میرسد و نمیتوان نسبت به مسائل پیرامون بیتفاوت عمل نمود؛ مطالبهگری را "رفتاری فعالانه و پیگیرانه، برای ارتباط با #مقامات_رسمی یا اداری دارای صلاحیت اجرایی، جهت انتقال درخواستِ تخصیص و توزیع کالا و خدمات عمومی" عنوان کردند.
🔷در ادامه، #شرط_تحقق_مطالبه_گری چنین مطرح شد: نیاز نسبت به چیزی، مسئول دانستن دولت، مؤثر دانستن مواجهه با دولت، آگاهی از کانالهای تسهیلگر عمل مطالبهگری، تکیه بر باورهای برانگیزاننده (شامل منافع، احساس محق بودن، احساس اثرگذاری) که آرمانها و افق مطالبهگری را شکل میدهند و...
👤 سخنران کارگروه عفافگرایی، ضمن تشریح مبانی نظری انقلاب اسلامی (ماهیت، آموزهها و فلسفه سیاسی)، آموزههای معنویت، استقلال، آزادی و عدالت را توضیح دادند و سپس، مطالبهگری را در پیوند با مفاهیم پیرامونیِ حرکت، قیام، امربهمعروف و نهیازمنکر، جهاد، تواصی و مشارکت، تبیین نمودند.
👤 آقای نقرهای، به باز تعریف مطالبهگری پرداختند و اذعان نمودند: "#مطالبه_گری تلاش و صیرورتی (فردی و) اجتماعی است و از زمانی آغاز میشود که انسان بهواسطه #بینشی که نسبت به #فطرت، قدر و نیازهای خود و جامعه پیدا میکند، بیداری و انقلاب در او به وجود میآید؛ لذا به نقد و اصلاح مستمر (خود و) جامعه میپردازد".
🔰آیه 100 سوره مائده: "...هرگز مردم پاک و ناپاک یکسان نخواهند بود؛ هر چند (در جهان) بسیاریِ پلیدان تو را به شگفت آرد. پس ای #خردمندان از خدا بترسید، باشد که #رستگار شوید". 🌺
https://eitaa.com/umefafgaraei
✴️دلالتهای جامعه شناختی و تربیتی مطالبهگری در عرصه عفافگرایی:
1️⃣واقعیتهای موجود باید با #عینک_مطالبه_گرانه، یعنی با توجه به لزوم حرکت به سمت عدالت، آزادی، معنویت و... تبیین شوند. یعنی پدیده همان پدیده است، اما #لنز_نگاه به پدیده باید متفاوت شود.
2️⃣یک صورتبندی مطالبهگرانهای از عقلانیت، در پیوند با عدالت و معنویت اسلامی باید ارائه شود. به شکل شفافتر، آرمانها در کنار واقعیتها، که مستلزم #بصیر بودن و #درک پیچیدگیهای زمانه است، در نظر گرفته شود.
مثال: آقای نصیری (منتقد اخیر حجاب) از الزام به التزام رسیدند و کلاً منکر الزام هستند.
3️⃣توجه به تشکیک و مراتب #وضعیت_مطلوب
مثال: درنظر گرفتن خلقیات، روحیات و مطالبات جامعه ایرانی، ضمن درنظر داشتن هویت مطلوب اصیل ایرانی
4️⃣ #امید به تحقق وضعیت مطلوب
مثال: الگوی سوم زن. مقام معظم رهبری: "زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که میتوان زن بود، #عفیف بود، #محجبه و #شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. میتوان #سنگر_خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازیهای جدید کرد".
5️⃣تقویت روحیه جرأتمندی و #کنشگری اجتماعی
6️⃣تواصی و درک همدلانه
رهبری: آمر به معروف و ناهی از منکر، باید خودش به آنچه دارد امرونهی میکند، عالم باشد و عامل.
7️⃣چگونگی مطالبهگری در عرصه عفافگرایی، در پرتو آموزههای انقلاب اسلامی باید دیده شود؛ یعنی #عفافگرایی در پرتو حفظ #استقلال مکتبی و ملی، #عدالت اقتصادی و اجتماعی، #آزادی معنوی و اجتماعی و تحقق #معنویت_اسلامی.
https://eitaa.com/umefafgaraei