eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بنیاد تربیتی حیات برگزار می‌کند: 🌺پرونده ویژه «» 👤سخنران: آقای دکتر حسن ملکی 💬 با موضوع: «سلیمانی؛ ضرورت و چگونگی معرفی در برنامه درسی» 🗓زمان: چهارشنبه، ۱۰دی‌ماه ۱۳٩٩ ساعت ۱۰ صبح 🏢آدرس: تهران، خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، انتهای کوچه معیر ۱؛ معیر ۲ ، پلاک ۱ 📱با توجه به ظرفیت محدود شرکت‌کنندگان به صورت حضوری، برای ثبت‌نام از طریق شناسه @hayat_edu در پیام‌رسان بله اقدام فرمایید. 🎧حضور مجازی از طریق لینک زیر در اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/a.s.mir/hayatedu https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍁🍂مادری خورد زمین و همه جا ریخت به هم... 🍂 روزی سلام الله علیها به اسماء فرمودند: "چه بد است این تخته‌ هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می‌ گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است". 🍂 اسماء گفت: "من که در حبشه بودم، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند و مرده را داخل آن می‌گذاشتند. شاید دیدنش شما را به بیاورد؟ می خواهید آن را برای شما بسازم؟" 🍂 حضرت پاسخ فرموند: "آری" 🍂 سپس اسماء تختی را طلبید و آن را واژگون بر زمین نهاد و سپس چند چوب خواست و آنها را بر پایه های تخت محکم کرد. بعد هم پارچه ای به روی آن کشید و به فاطمه علیهاسلام نشان داد. 🍂 حضرت فاطمه تبسمی بر لب آوردند و فرمودند: "این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی ‌شود مرده مرد است یا زن" و فرمودند: "پس از مرگم، مانند همین را برای من بساز و مرا بپوشان. تو را از آتش بپوشاند". 📚منبع: کلینی، 228.3، ابن عبدالبر، 1897.4 🍁فرا رسیدن ایام فاطمیه و علیها بر تمام تسلیت باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی‎ویکمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "سند آموزش 2030 از منظر الگوی توسعه" 🍀با ارائه 👤 آقای علی پارسانیا، پژوهشگر تعلیم و تربیت و مدیرعامل بنیاد تربیتی حیات 🍂 و همراه با یادبود سالگشت عروج سردار دل‎ها 🍂 💬 با عنوان: "گفتمان مقاومت در مدرسۀ شهید سلیمانی؛ انتقام سخت در میدان تعلیم‎وتربیت" 🍀با ارائه 👤 آقای دکتر حسن اسلامیان، پژوهشگر و مدرس علوم تربیتی ⏰ زمان: چهارشنبه 10دی ماه ساعت 14:45 و 15:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: Vroom2.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقه‌مندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، می‎باشد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶چهارمین هدف از 17 هدف سند توسعه پایدار، مربوط به است. تدوین کنندگان سند آموزش 2030، پنهانی که داشتند این بود که در ابتدا علنی نکنند که چه اهدافی دارند و پس از این که دولت‌ها با آنها همراه شدند، سند مستقیم آموزشی خود را ارائه کنند و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ از سند را انجام دادند. 🔶سند ۲۰۳۰ در ظاهر شعارهای بشردوستانه و خوبی دارد که است، اما بررسی اسنادی که توسط یونسکو تدوین شده بود، نشان داد که مطالب آن کاملاً دینی و ملی ما است و مخالفت با سند فقط از نگاه متدین مسلمان نیست و قطعاً اقلیت‌های مذهبی نیز، فرزندان خود را اینگونه تربیت نمی‌کنند. 🔶در گذشته اسنادی از را پیدا کردیم که در آن ردپای سند ۲۰۳۰ به طور مستقل وجود نداشت و گفتیم یونسکو چنین حرف‌هایی می‌زند و اگر اجرای سند ۲۰۳۰ آغاز شود، کتاب‌های راهنمای یونسکو می‌آید و... اما در مرحله بعد طی تحقیقات خود متوجه شدیم که در سند سال ۲۰۱۸، محتوای خلاف دین و ملیت، آرم ۲۰۳۰ در کنار آرم یونسکو قرار گرفته است. 🔶گاهی برنامه درسی پنهان است که به دلیل ضعف یک برنامه ایجاد می‌شود و گاهی عامدانه است. ما از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سعی در آنکاورینگ کردیم؛ ولی خود آنها به این نتیجه رسیدند که را انجام دهند. 📌اکنون انتخاب با است که این سند آشکارسازی شده را بپذیرند یا خیر. 👤مصاحبه کامل دکتر هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در خبرگزاری فارس 👇 https://www.farsnews.ir/razavi/news/13991008000089/ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 بیست‌وهفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "تر
🔷گزارشی از بیست‌وهفتمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان " در ادب و (1): تحلیل دو کتاب لینالونا و نیم‎وجبی‎ها" ⏰در تاریخ چهارشنبه 28 آبان ساعت 15:15 👥👥این جلسه به صورت و با مشارکت اعضای محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به‎صورت وبینار و همچنین حضوری، برگزار گردید. درادامه خلاصه ای از این نشست ارائه می‌شود. 👤دکتر سعیدی رضوانی در ابتدای جلسه اظهار نمودند، طی چند ماه تلاش کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، 17 کتاب ویژه کودکان و نوجوانان (تألیف و یا ترجمه) که با توسط انتشارات معتبر و بعضاً با تیراژ (5000) و نوبت چاپ (بالای 50 دوره) بسیار قابل توجه، روانه بازار شده بود، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و به دست آمده به برخی فرهنگی ارائه شد. 🍃امید است که در زمینۀ چاپ و نشر کتابهای داستان، دقت و نظارت بیشتری صورت بگیرد. اما کتابهای مورد بررسی در این جلسه، جزء کتابهای مناسب و مثبت در و نماد آن حجاب، به شمار می روند و دلیل انتخاب این دو کتاب، مطرح بودن آنها در فضای مجازی و رضایت برخی از خانواده ها و مربیان و همچنین کودکان از آنها است. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 https://eitaa.com/umefafgaraei
🍃کتاب «نیم‌وجبی‌ها» برای آشنا کردن کودکان با و ابزارهای مرتبط با آن منتشر شده است. ، در پنج داستان کوتاه به سراغ رفته و حجاب را از نگاه ‌آنها برای بچه‌ها قصه‌ گویی کرده است. این پنج داستان هر کدام داستان یکی از اشیای مربوط به حجاب مثل چادر، لباس بلند، پارچه چادر و حجاب و کش چادر را وارد دنیای کودکانه و داستانی کرده است، تا بچه‌ها با کمک قوه تخیل خودشان ارتباط بهتری با ارزشمندی و جایگاه حجاب پیدا کنند. 👤دکتر شیبانیان: کتاب در کل نکات مثبتی دارد و انتخاب رنگهای هم خوب بود.. چون کتاب ویژه کودکانی است که هنوز وارد مرحله استدلال و دلایل منطقی برای حجاب نشدند، از جملاتی استفاده کرده که بییشتر بار حسی و عاطفی دارد. از شگرد جان‎بخشی به اشیا استفاده کرده است. کش چادر و پارچه ای که به عنوان روسری مورد استفاده قرار گرفت، هر دو در مرکز توجه کودک قرار گرفت. ها بدون آوردن استدلال بود. مثلاً در جایی که ذکر شد "چادر شدن از همه چیز بهتره"؛ اما دلیلی برای آن گفته نشد و به طور ملال آوری وارد استدلالات نشد خوب بود. در جای دیگر از داستان گفته شد که "مامان می‎دانست که حانیه دوست ندارد عروسکش را با شلوار کوتاه به بیرون ببرد" و همین فعل نوعی ارزشگذاری است. 👤دکتر صابری فتحی: نویسنده با انجام ریزه کاری هایی را به کودک معرفی کرده و کتاب هم مناسب است. کتاب همانطور که بحث حجاب را مطرح می‎کند، این موضوع را نیز منتقل کند که هر چیزی که در خانه وجود دارد، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. @umefafgaraei
👤دکتر سعیدی رضوانی: آیا برای اینکه نشان دهیم چادر خوب است، دلیل می‎شود که دستمال گردگیری را که کار و کار مفیدی را انجام می دهد، نشان دهیم که از خودش راضی نیست؟ این موضوع برای بنده جای سؤال دارد که آیا دستمال گردگیری نوعی کارکرد منفی را در ذهن کودک ایجاد نمی‎کند؟ آیا با توجه به فرمایش خانم دکتر در خصوص جان‎سپاری به اشیا، به نظر شما نوعی القای منفی هست یا خیر؟ آیا کودک این دستمال را به جای در نظر نمی گیرد؟ مثلاً یک کارگر که وظیفه اش نظافت ساختمان است، به هرحال لباس‎هایش کثیف می‎شود، پس باید از کار خود بکشد؟ و نوعی وهن یقه آبی ها محسوب نمی شود؟ 👤دکتر صابری فتحی: به نظر می آید که این مطلب می‎تواند برگرفته از فرهنگ جامعه ما باشد که برخی والدین برای اینکه کودکان خود را به درس خواندن کنند، نتیجۀ درس نخواندن را برای آنها رفتگری و... تصویر می‎کنند. بنابراین نویسنده می‎توانست بار مثبت تری به جملات خود بدهد و دستمال می‎توانست بگوید که کار من گردگیری است و کثیف شدنم اجتناب ناپذیر است و بحث کشیدن مطرح نمی شد و این نقد به کتاب وارد است. 👤یکی از مهمانان جلسه: کتاب نیم وجبی ها بیشتر به موضوع و استفاده از دورریزها می پردازد. 👤دکتر تقی پور: بهتر بود قبل از برگزاری این جلسه، یک از مخاطبان این کتاب‎ها صورت می‎گرفت، تا دیدگاه و برداشت‎های آنها نیز بیان میشد و در آن صورت تحلیل ما بهتر صورت می‎گرفت. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 دکتر شیبانیان: از نقاط ضعف کتاب این است که را برای موقعیت‎های خاصی از زندگی معرفی کرده بود. آیا این نوع اشاره، ممکن است استفاده از چادر را، برای زندگی روزمره هم به کودک بیاورد و یا فقط در اماکن مذهبی و حرم و شرکت در جلسات قرآن و...؟ ضمناً طرز پوشیدن چادر حانیه طوری بود که هنگامی که قصد ورود به امامزاده را دارند، مانع دیده شدن لباسها و موهایش نبود و چادر پشت حانیه را پوشانده بود و پوشش کاملتری را ایجاد نکرده بود که قابل نقد است. 👤خانم فرج پور: چرا ما در کتاب‎های کودکان، همیشه حجاب را با تصاویر حرم و امامزاده نشان می دهیم؟ آیا نباید کودک و مخصوصاً ، از همان ابتدا آگاه شوند که حجاب فقط موقع حرم رفتن نیست؟ 👤آقای شریف: پارچه آپشن‎های زیادی برای انتخاب داشت و میل به دیده شدن هم مطرح بود. او می‎خواست کارکردی را انتخاب کند که پیش حانیه باشد یا بیشتر دیده شود. جوانان ما امروز دوست دارند که در فضای مجازی دیده شوند و لایک شوند و این ریشه در کودکی آنها دارد. بنابراین موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و به چه قیمتی دیده شدن اهمیت دارد. همچنین اگر امکان برقراری ارتباط و یا دعوت کتاب به جلسه بود، نتایج خوبی به دست می‎آمد. پیشنهاد می‎شود این کتاب برای چند کودک خوانده شود و نظرات آنها مورد بررسی قرار گیرد. 👤دکتر رسولی: اصولاً کودکان با هر داستانی ارتباط برقرار نمی‎کنند. خواندن داستان برای کودکان خوب است؛ ولی برای تعداد پایین نتیجه ندارد و باید جامعه آماری بالایی را درنظر گرفت. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌿«لینالونا» کتابی است از خانم که را تبیین می‎کند. لینالونا در قالب داستانی تخیلی، ماجرای دوستی یک دختر خردسال به نام صبا را، با آدم کوچولویی به اسم لینالونا بیان می‎کند. لینالونا وسط جنگل کاج زندگی می‌کند و موهایی رنگ دارد که بخاطر رنگ موهایش مورد توجه اهالی جنگل است. این داستان فانتزی به زبانی کودکانه از مسئلۀ حجاب می‌گوید. دوستی صبا و لینالونا و صحبت‌های آن‌ دو دربارۀ با قلمی روان و زیبا، این امکان را به مخاطب کم سن و سال می‌دهد تا بدون استفاده از کلمات قلمبه ‌سلمبه، با آشنا شود. 🌿 لینالونا برای کودکان سالهای آغاز دبستان نوشته شده و تبیین حجاب در آن، مخصوصاً برای یک دختر نوجوان یا دختری که تازه به سن تکلیف رسیده، یا دختر بچه ای که می خواهیم ذهنش را برای پذیرش حجاب، آماده کنیم مناسب است. قدرت تبیین مفاهیم دینی با زبان کودکانه و ساده به حدی است که حتی برای بزرگسالان هم مایه و است. 👤خانم فرج پور: کوتاه کردن موها و رنگ موها و زشت شدن لینالونا به این اشاره داشت که زیبایی ظاهری ماندگار نیست و خوب داشتن مهم است. نویسنده به ها و استعدادهای افراد اشاره کرده بود که چرا از این موارد کسی تعریفی نمی‎کند و این نکتۀ مثبت کتاب بود. 👤آقای شریف جمعه: کتاب زیبایی را تنها شاخص نمی‌دانست و در قالبی و در قالب اعتراض آن دختر موآبی، به خوبی به آن پرداخته بود. اما بهتر است اطلاعاتی در خصوص اقبال جامعه، انتقادات وارده به کتاب، تیراژ و یک سری اطلاعات این‎چنینی هم ارائه شود. @umefafgaraei
👤دکتر شیبانیان: شنیدن این داستان بسیار جذاب بود و مفاهیم به طور گیرا و بیان شده بودند. بارزترین ویژگی آن، پرورش قوۀ تخیل کودک و طرف بحث قرار گرفتن موجودی خیالی بود که بر روی کودک بسیار تأثیرگذار است. شخصیت پردازی هم خوب صورت گرفته بود. از ظاهر گرفته تا کلمات و تکیه کلام‎هایی نظیر "اوووه" و کلماتی مثل"خصوصی" و.. . در دیالکتیک (مناظره)، مرز بین پیچیدگی و سادگی خیلی خوب رعایت شده بود و متعادل بود. در عین داشتن بخش‌های مختلف، مثل سکانس‌های انتظار برای برگشت لینالونا، همگی آغاز و خاتمه خوبی داشت. مفاهیم سخت و پیچیده با تصویرسازی خوب به سادگی و زیبایی بیان شده بودند. مثل دوست داشتن نباید به خاطر ظاهر و بایستی براساس باشد و داشتن حجاب به خاطر است و نمی‎دانم به غیر از این زبان، این مفاهیم چگونه می توانست برای کودک مطرح شود. 👤دکتر رسولی: برای آموزش به داستان نویس‎ها، همیشه به آنها توصیه می‎کنم که کودکان دارای ذهنی پرسشگر هستند و کافی است که شما کلیدواژه ها را به آنها بسپارید و خود کودک همراه با تخیل، جستجوگر خواهد بود و آن را خواهد یافت. مثلاً ذکر واژه خیلی مناسب بود و کودک با شنیدن این واژه از خود خواهد پرسید که خصوصی یعنی چه؟ و دیگر چه چیزهایی خصوصی هستند و ادامۀ کودک صورت می‎گیرد. یکی از معضلات نویسندگان و برخی بزرگسالان، چگونگی بیان این مفاهیم به کودک است، در حالی که بیان این مسائل با جزئیات، برای کودک ضرورت ندارد. از نقاط قوت این کتاب این بود که را با یک کلیدواژه مطرح کرد. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺پویش سراسری دختران حاج قاسم 🌺 🌸با موضوع تشویق و ترویج سبک زندگی عفیفانه 🌸 🔹🔹ویژه مجاهدان فاطمی سراسر کشور🔹🔹 ✅نحوه ارسال گزارش بخش مُبلغین: 🔸ارسال تصاویر و تعداد محصولات اهدایی به @MirasAdmin در ایتا ✅نحوه ارسال آثار بخش مسابقه: 🔸آثار به @MirasAdmin در ایتا ارسال گردد. 🔸نام و نام خانوادگی، سال تولد، محل سکونت صاحبان آثار نیز باید ارسال شود. 🍃🌷🌷🌷🍃 https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 2️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_دو ✍️ گاهی از سوی برخی صاحب‎نظران یا مسئو
✴️در خصوص مسابقه هفته 32 به استحضار می‎رساند، 6 نفر از عفافگرایان گرامی خانم‌ها نجاح ، نفیسه ، مائده ، فاطمه ، طیبه و آقای مشارکت داشتند. 🍃در سؤال این هفته، تحلیل عفافگرایان ارجمند در خصوص موضع برخی صاحب‎نظران یا مسئولان بود که اذعان می‎کنند، راه با فساد آن است که افرادِ دارای بسیار قوی پرورش دهیم که در مقابل هر شرایطی در فضای واقعی و مجازی، کنند. ❇️برخی صاحب‎نظران و مسئولان فرهنگی معتقدند، باید فرزندان‌ خود را به‌ گونه‌ای بار بیاوریم که در هر محیطی فاسد نشوند و ، آنها را از هرگونه خطرات و آسیب‌ها مصون نگه دارد. اما ‎آفرین، اگرچه بسیار الهام ‎بخش و زیبا است؛ اما متأسفانه نوعی ‎انگاری در مواجهه با مسئله بسیار پیچیده جنسی است. ❇️همواره دو نوع نگاه به تربیت جنسی، وجود داشته است. در ، تربیت جنسی به مفهوم انتقال آموزه‌ هایی است که به فرد کمک می‌کند در مواجهه با میل جنسی، عملی صحیح را انجام دهد و ، علاوه بر ضرورت اقناع و تبیین، بر فضاسازی‌ها، نظام‌سازی‌ها، همگانی، دخالت دادنِ امربه‌معروف و نهی‎ازمنکر و مشارکت اجتماعی در تربیت و مطالبه‎گری اجتماعی برای اصلاح جامعه و جلوگیری از اشاعه فساد جنسی هم تأکید دارد. 📌 غفلت از وظیفۀ ، درست به آن می‌ماند که دولت اسلامی تا هنگامی که همۀ مردم داوطلبانه و از سرِ عشق، به ارتش اسلام ملحق نشده‌اند، از کشور را معطل کند! ✍️محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #شکوه_عفاف ✴️در خصوص مسابقه هفته 32 به استحضار می‎رساند، 6 نفر از عفافگرایان گرامی خانم‌
🍃تربیت افراد ، هر چقدر هم که قدرتمند و قوی باشند، جامعه را از و تباهی، نمی‎کند. 🍃زیرا یک کشاورز و هم، برای پرورش و تولید ، از ابتدای رویش آن، با علف‎های هرز و آنها را نابود می‎کند. زیرا بخش زیادی از انرژی و مواد مغذی زمین را، مصرف خواهند کرد و با توجه به سرعت و قدرت نموّشان، بالاخره میدان را برای رشد محصول اصلی تنگ و خواهند کرد. 🍃علاوه بر این، بسیاری از انرژی، توان و ظرفیت محصول اصلی، که باید برای مصرف شود، برای با هجمه‎های هرزه‎ها و اراذل بکار خواهد رفت. درحالیکه هدف اصلی آفرینش، و جامعه و انسان‌هاست، نه فقط مبارزه با هرزه‎ها. 🍃بدی‎ها و شرارت‎ها، اگر نتیجه هواپرستی و خودخواهی نباشند، معمولاً وسیله انسان و ابزار قوی شدن و رشد او هستند. توانایی و ظرفیت همه انسان‌ها، آنقدر قوی نیست که بتوانند دائم در مقابل و اشرار، کنند و خیلی‎ها دیر یا زود، در برابر تهاجم و وسوسه دائمی و بسیار اشرار، زمین می‎خورند و نمی‎توان همۀ آحاد جامعه را قبل از ظهور، بطور یکدست و کامل، قوی و نمود. 🍃انسان، هرچقدر هم که قوی و خویشتندار باشد، اگر بخواهد مدت طولانی در برابر فساد، وسوسه، تهدید و فشار قرار بگیرد، بالاخره احتمال و سستی و شکست دارد. بنابراین باید بدی‎ها، شرارت‎ها و هرزه‎ها را، برای جلوگیری از سقوط و تباهی گسترده جامعه، از بین بُرد و زمینه و فرصت تکامل همۀ اقشار جامعه را فراهم کرد. ✍️محمدحسن صمدی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درد دل یک دختر تنهای ایرانی! ✴️این حرف‌ها نه تبلیغات نه سیاه ‌نمایی... 🍂 برآمده از دل آدم‌های جامعه‌ خود ماست. ⚠️چه شد که به اینجا رسیدیم؟!؟ ♨️مقصران اصلی این اجتماعی چه کسانی هستند؟!؟ 🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱 https://eitaa.com/umefafgaraei
✴️ گاهی از سوی برخی صاحب‎نظران یا مسئولان چنین بیان می‎شود که راه مقابله با فساد آن است که افرادِ دارای خویشتنداری بسیار قوی پرورش دهیم که در مقابل هر شرایطی در فضای واقعی و مجازی، مقاومت کنند؛ تحلیل شما راجع به این موضع چیست؟ 🌿در شرایط فعلی فرهنگی و اجتماعی، بهترین و تنها راه برای حفظ فرزندان از آسیب‎ها و ‎ های فرهنگی، تربیت فرزندانی با اعتقاد و بالاست؛ ♨️ اما مسئله اینجاست که کودکان، نوجوانان و جوانان ما هم، انسان‏هایی هستند با حجم بالایی از سؤالات، تمایلات و نیازهای غریزی و روحی. قطعاً رها کردن آنها در این محیط پر از شُبهه و هجمه، باعث ضربه خوردن و آنها می‌شود. ⚠️ از طرفی متأسفانه برخی از مسئولین، عمداً یا سهواً در بازی می‌کنند و باعث به وجود آمدن شرایط نابسامان فرهنگی کشور شده اند و این نظر آنها، در ادامه پروژۀ نابود کردن ایمان و اعتقاد فرزندان مسلمان است. چراکه بسیاری از سایت‎ها و شبکه های اجتماعی خارجی نیستند. ✅بنابراین برای حفظ فرزندان و حتی بزرگسالان، از تنش‎های موجود در فضاهای مجازی و حقیقی، علاوه بر تقویت ایمان و آموزش ، دور ماندن از این فضاها نیز باید رعایت شود. ✍️فاطمه احمدی نیک https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 2️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_دو ✍️ گاهی از سوی برخی صاحب‎نظران یا مسئو
✴️ گاهی از سوی برخی صاحب‎نظران یا مسئولان چنین بیان می‎شود که راه مقابله با فساد آن است که افرادِ دارای خویشتنداری بسیار قوی پرورش دهیم که در مقابل هر شرایطی در فضای واقعی و مجازی، مقاومت کنند؛ تحلیل شما راجع به این موضع چیست؟ ♨️ این نگاه، یک نگاه است. چراکه ایده ای برای برطرف کردن ندارد؛ بلکه صرفاً به دنبال در برابر آسیب است. بماند که در میدان عمل، درصد کمی موفق به امرِ مهم می‌شوند. 🔶 چراکه (هرچند با تجهیزات کامل)، متناسب با حمله ساختارهای فسادزا نیست و شخص به صورت فردی، در ساختار فسادزا هضم می‎شود و زمانی که دشمن به صورت تشکیلاتی و در قالب ساختارها به فرد آسیب می‎زند، فرد نیز بایستی مقاومتی در لایه و ساختاری با او داشته باشد و به قول ، نبرد امروز جبهه ای است و کار فردی جواب نمی‎دهد. ✅ در حالت مطلوب، فرد در میدان جهاد و در قالب ساختارها و تشکیلات ایمان محور، هم به رشد و واکسینه کردن خود می‎پردازد و هم با حالت فعال، به دشمن ضربه می‎زند. 🌿🌺🌺🌺🌿 ✍️طیبه عباسی https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔶 از مسائل اقتصادی، ترس از آینده اقتصادی فرزند، ترس از عاقبت به خیر نشدن فرزند و... ازجمله عواملی هستند که باعث می ‌شود پدر و مادر مرتکب عمل زشت شوند. 🔶 به علاوه، عده‌ای هم هستند که بچه‌دار شدن و یا تعدد فرزندان را بی‌فرهنگی و به اصطلاح عامیانه «بی‌کلاسی» برای خود می‌دانند و در صورت باردار شدن، اقدام به سقط جنین می‌کنند و در بسیاری از این موارد زن و شوهر هم عقیده هستند. 🔶 افزون بر این موارد، متأسفانه روزانه شاهد مراجعه کنندگانی هستیم که به دلایلی ازجمله در ارتباط با جنس مخالف، و وعده ازدواج، تماشای فیلم‌های مبتذل و... با بارداری ناخواسته مواجه‌اند که راحت‌ترین کار را سقط جنین می‌دانند. ♨️ اما که از رایج ترین روش‌های سقط جنین است، چگونه صورت می گیرد؟! https://eitaa.com/umefafgaraei
📊مقایسه رفتار کاربران حوزه حجاب در سال‌های 98 و 99: 📉کمرنگ شدن هشتک دوربین ما اسلحۀ ما 📉تغییر رفتار و رویکرد مسیح علینژاد در حوزۀ حجاب 📉رشد منفی نه به حجاب اجباری ⚠️و در مقابل 📈رشد چشمگیر هشتک‎های حجاب شیک 🔸رهنما: سامانه رصد هوشمند شبکه‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه خواهران https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷توجه داشته باشیم که مقیاس درگیریِ فرهنگی با دشمن، در حال است. ممکن است ما یک نقشه‌ای برای مبارزه بکشیم اما دشمن را عوض کند. 🔷مثلاً امروز وارد جنگ در یک مقیاس دیگری شده‌اند و دارند را طرحی می‌کنند. برای تقریب به ذهن، شما یک اسنپ درست می‌کنید و کل تاکسی‌رانی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ حالا آنها هم یک آموزش الکترونیکِ از راه‌دور درست می‌کنند و جامعه جهانی را وارد این فضا می‌کنند و بعد می کنند؛ وقتی به آن فضا بردند، آرام‌ آرام کل « آموزش پرورش» و تعطیل خواهد شد. این طراحیِ است. 🍂🍁🍂🍁🍂 🔷شما می‌گویید ما دنبال این بودیم که «طرح تحول آموزش و پرورش» را عملی کنیم و جلوی 2030 را بگیریم؛ اما دشمن برای فراتر از 2030 برنامه‌ریزی می‌کند؛ می‌خواهند همه نوجوانان و جوانان را به ببرند و و بعضی از مدارس معتبر جهانی و دانشگاه‌های معتبر جهانی در حال طراحی دوره هستند که همه دانش آموزان و دانشجوهای ما را ثبت‌نام کنند. یعنی در این صورت، عملاً آنچه تحت ‌عنوان 2030 می‌خواست عمل بشود بسیار گسترده‌ تر عمل خواهد شد. 🔷باید به این در درگیری با دشمن توجه کنیم. اگر تمام تمرکزمان این شد که فقط «طرح تحول آموزش و پرورش» را عمل کنیم و شدیم که اینها موضوعِ آموزش و پرورش را دارند منتفی می‌کنند و با آنها نکردیم و در طرح آنها قرار گرفتیم، دچار آسیب‌های زیادی خواهیم شد. 👤محمدمهدی میرباقری @umefafgaraei