eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قسم به لاک سیاه ناخن؟! 📺برنامه «از سرگذشت»، ۱ مرداد، شبکه نسیم 🎙آقای هلالی در این برنامه همان شعر غلط زیر را میخواند! 💥"مرا به لاک سیاه همان زنی، که پشت دسته های عزای تو می رود، ببخش!" 💥 🟣قسم برای برای طلب عفو، به و پایمال کننده های حرمت مجلس عزای امام حسین علیه السلام را کجای دلمان بگذاریم؟! 🟢کمترین انتظار ما این است که در برنامه های مذهبی، حداقل زده نشود. @umefafgaraei
📚معرفی 📣📣📣 کتاب از مجموعه داستان‌های تدوین شده توسط و تربیت جنسی به چاپ رسید. 3⃣کتاب سوم: 👣مهمان های سرزده👣 ✅ویژه دختران 🍃🍎🍃🍎🍃 4⃣کتاب چهارم: 💫ستاره های خاموش💫 ✅ویژه پسران 🍃🍎🍃🍎🍃 ✴️این دو داستان موزون، در قالب 56 بیت و 32 صفحه، موضوعاتی نظیر رعایت عفاف در فضای مجازی، حفظ حریم شخصی، عدم‎اعتماد به غریبه‎ها، سواد رسانه‎ای و باور به مرجعیت والدین را پیگیری می‎نماید. 👈کاری از کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی ✏️شعر: فاطمه غلامی 📝مشاوران و ویراستاران محتوایی و ادبی: 👥دکتر محمود سعیدی رضوانی و دکتر علیرضا رسولی 🎨تصویرگر: زنده یاد فهیمه حقیقی ❇️اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی دسترسی به کتاب ها به زودی اعلام خواهد شد. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی 📚معرفی #کتاب_داستان_ویژه_کودکان 📣📣📣 #سومین_و_چهارمین کتاب از مجموعه داستان‌های تدوین شده
🍃هوالطیف 🍃با سلام و احترام ⬛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان و آرزوی بهروزی و سلامتی و سربلندی، برای تک تک عفافگرایان و همراهان همیشگی کارگروه، به استحضار می رساند، کارگروه عفافگرایی در راستای تولید محتوای تربیتی ویژه کودکان و نوجوانان، بعد از کتاب های "پای سیب" و "گلابتون"، اقدام به انتشار کتاب های داستان جدیدی با عناوین "مهمان های سرزده" و "ستاره های خاموش" نموده است. 🟥 با توجه به تصمیم کارگروه عفافگرایی، مبنی بر تبدیل برخی از کتاب های داستان به صورت محتوای الکترونیکی، از کودکان و نوجوانانی که در زمینه اجرای داستان (اعم از صدا، بیان، لحن و انتقال احساس) توانمند هستند، دعوت می شود متن انتخاب شدۀ زیر را و 🎙 را به آیدی @gholami35 در پیام رسان ایتا ارسال نمایند. انشاالله فایل های دریافتی، بررسی و اجراهای مناسب، برای مراحل بعدی دعوت به تست حضوری خواهند شد. 🟪 بخشی از متن داستان موزون ستاره های خاموش 👇👇👇 🔸یه روزِ گرم‎و خیلی داغ، تک‎تازی بود تو سایه‌ای 🔸پوینده‎یَل اومد و گفت: "تک‎تازی‌جون آماده‌ای؟!" 🔹تک‎تازی با تعجبی، جواب دادِش: "دوستِ عزیز؟ 🔹نذار بازم سربه‌سرم، شوخی نکن، مزه نریز!" 🔸پوینده‎یَل با خنده گفت: "برادرِ جوگندمی... 🔸گفته به من بریم همه، تو صفحه‎ی سیاه‌دُمی 🔹گفته قشنگ‎و جالبه، عکس‎و کلیپ‎و مُحتواش 🔹تبلتِ تو کجاست داداش؟، تندوسریع آماده باش..." 🔖: متن فوق، شامل یک راوی و دو شخصیت اسب حدوداً 10 ساله (دو پسر به نامهای تک تازی و پوینده یل) می‎باشد. سن و جنس صداپیشگان محدودیتی ندارد، اما صداهای دو شخصیت تک تازی و پوینده یل، می بایست به پسر 10 ساله بخورد. 🟨دلتان به نور لطف خدا منوّر، مشام جانتان به شمیم بهار معطّر، لطف روزگار بر ایام تان مقرّر و هر روزتان مظفّر باد. ✍️محمود سعیدی رضوانی: مسئول کارگروه عفافگرایی دانشگاه فردوسی مشهد @umefafgaraei
🟪مؤسسه فرهنگی، که کارکنانش با انتشار تصویر بی‌حجاب‌شان در انظار عمومی، به دنبال در جامعه با هدف بیشتر دیده شدن هستند؛ چه تضمینی وجود دارد که بعدها در نرم افزارشان کتاب و محتواهای غیراخلاقی و ضد ارزش‌های ایران اسلامی منتشر نکنند؟ 🟥ما به عنوان کسانی که نگران نوجوانان و جوانان پاک سیرت و علاقمند به کتاب و کتابخوانی هستیم، قاطع خودمان را نسبت به بی‌حجابی در این نرم‌افزار اعلام می‌کنیم و از مسئولان فرهنگی انتظار داریم جلوی این گونه هنجارشکنی‌ها گرفته شود. ✍️ در صورت تمایل، شما هم به این پویش بپیوندید و آن را نشر دهید: https://www.farsnews.ir/my/c/211476 🍁🍂🍃🍂🍁 ✅در پی اقدام خلاف قانون کارکنان پلتفرم طاقچه به کشف حجاب و انتشار تصویر آن در فضای مجازی، انتشارات ، ، (متعلق به آستان قدس رضوی) و برخی دیگر از انتشارات های جبهه انقلاب، اقدام به با این پلتفرم کردند. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ع) 📣 📣 👈محرم و صفر هر سال، از همه چیز امام حسین (ع) میگن: 🍂از مظلومیتش، از غربتش، از نهضتش... 🍂حتی از اسب امام حسین میگن، ولی از هدف قیامش نمیگن... 🍂از رنگ خیمه هاش میگن، ولی از هدف قیامش نمیگن... 📌از و که هدف امام حسین بود، نمیگن! ✅ امر به معروف خیلی مهمه.... ♻️با یه "به تو چه" حق عقب نشینی نداری... 🎙 استاد تقوی @umefafgaraei
✴️فضایل اخلاقی حضرت علی اکبر با استناد به واقعیات تاریخی و روایات معتبر 1️⃣شبیه ترین فرد به اخلاق نبوی 2️⃣بصیرت دینی 3️⃣عزت نفس 4️⃣ایثارگری 5️⃣سخاوت و بخشندگی 6️⃣دلاوری و شجاعت 7️⃣بردباری و خستگی ناپذیری ✍️بابک هادیان حیدری 🍂🍁🍂🍁🍂 🍂 امام حسین (ع) سبب شد که حضرت علی اکبر (ع)، به بهترین صفات آراسته شوند. خلق و خوی حضرت علی اکبر و رفتار و حرکات و و ایشان، در حدّ اعلای برجستگی و درخشندگی بود. 🍂رابطۀ سرشار از ادب و علی اکبر (ع) به پدر و علاقه و محبت پدر به فرزند، در همه مراحل زندگی این دو ، وجود داشت و نهایت و اوج آن، در صحنه دیده می شود. @umefafgaraei
🔻 اساساً موضوع در ، نمود بسیار ممتازی داشت و حتی تاریخ در مورد و علیهماالسلام نیز، این ویژگی و تبلورش را بیان کرده است. اما در مورد (ع)، این ویژگی بیشتر بیان شده است. 🔺در مورد ابعاد قمر بنی هاشم (ع) می‎توان به چند مسأله اشاره داشت که یکی از آنها مربوط به است؛ تا زمانی که ابوالفضل العباس(ع) به نرسیده بودند، حرم و اهل بیت از خیمه‎ها بیرون نیامدند و تمامی کارها را حضرت عباس (ع) انجام می‎دادند. 🌴غیرت در منش حضرت عباس (ع) دو بعد دارد: 🟢 و 🟢؛ 🔻 ابوالفضل علیه‎السلام به حدّی بود که نمی‎توانستند ناملایمات را تحمل نمایند. در هنگام مسافرت به فرمان (ع)، آن بزرگوار سوار کردن و پیاده کردن بودند و در آن محیطی که عبّاس علیه‎السلام به این وظیفه مشغول بودند، کسی جرأت نمی‎کرد نزدیک ایشان برود و وی شخصاً به همه ، که از 250 نفر کمتر و از 2500 نفر بیشتر نبودند، رسیدگی می‎فرمودند. 🔺 در حقیقت حضرت عباس برای امام حسین (ع) به منزله حضرت علی (ع) برای پیغمبر (ص) بودند و هیچ نیرویی غیر از این بزرگوار، روح ، ، و او را نداشت که این قافله را اداره کند و به سر منزل مقصود برساند. ✍️محمدعلی نورائی 🏴 بر عفافگرایان تسلیت باد. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لبیک یا عباس (ع) 🍁دو دست بریده اش کافیست... 🍁برای گرفتن دست تمام عالمیان... 🏴ألسَلاَمُ عَلَیکَ یَا أبوُالفَضل ِاَلعَبّاس @umefafgaraei
🔶یکی از خصلت‌های ارزشی که ریشه در آدمی دارد، مسئله است. 🔷خداوند اصل این صفت را در درون همه انسان‌ها نهاده است؛ اما هر کس در طول حیاتش بر اساس که می‌شود، یا این خصلت و خویش را می‌کند و یا با ارتکاب گناهان آن را می‌کند تا جایی که دیگر اثری از حیا در وجود چنین انسانی باقی نمی‌ماند. 🔶اولیای خدا و در رأس ایشان امامان معصوم، این خصلت حیاتی را در اوج خود دارند. صفت در وجود نازنین حضرت اباعبدالله موج می‌زد و تاریخ زندگانی امام از تا ، شاهد این مدعاست. 🔰 از حضرت رسول (ص) نقل‌ شده است: 🌱"وَ لَوْ كَانَ الْحَيَاءُ صُورَةً لَكَانَ الْحُسَيْنَ" 🌱"اگر می‌توانست به‌صورت انسانی مجسم شود آن صورت انسانی، کسی جز نبود". 📚منبع: مئه منقبه من مناقب امیرالمؤمنین و الائمه، ص 135 ☑️ این کلام کنایه از نهایت حیای امام حسین (ع) دارد. 🔸 🔸 حیا در فردی و اجتماعی 🔸 حیا در قبال و بندگی‌اش 🔸 و حیا در برابر و خدا، همگی از است که حضرت همه را به بهترین وجه ممکن دارا بودند. ✍️سیدروح الله علوی 🏴 بر عفافگرایان تسلیت باد. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لبیک یا امام حسین (ع) 🍂، گلستانی است با سَروْهای سرخ شهادت و نخل‌های ارغوانی ایثار و خون و دانشگاهی است که هر سالک الی اللّه‏ باید آن را ببیند. 🏴ألسَلاَمُ عَلَیکَ یَا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ @umefafgaraei
🍀تجلی و و در اهل بیت امام حسین (ع) 🔷 (ع) در کربلا، به و به فاطمه (س)، توصیه فرمودند که اگر من کشته شوم، چاک نزنید، مخراشید و ناروا و نکوهیده مگویید. 🔷 وقتی زینب کبری (س)، بی‌طاقت شدند و به‌صورت خود زدند، امام به ایشان فرمودند: "آرام باش، زبان شماتت این گروه را نسبت به ما دراز مکن". 🔷 در آخرین لحظات نیز، وقتی آن حضرت، صدای گریه بلند دخترانشان را شنیدند، برادرشان عباس و پسرشان علی‌اکبر را فرستادند که آنان را به صبوری و مراعات دعوت کنند. 🔷 به نقل سید بن طاووس، امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خانواده‌شان، آنان را به و و توصیه کردند. 🔷 (ع) هم تا می‌توانستند، مراقب حفظ شئون آن بودند و در کوفه به ابن زیاد گفتند: "مرد مسلمان و پاک‌دامنی را همراه این زنان بفرست، اگر اهل تقوایی!" 🔷 زینب کبری (س) خویش را حتی در سخت‌ترین شرایط به نمایش گذاشتند و در دوران اسارت و در حرکت از کربلا تا شام، سخت بر عفت خویش پای ‌فشردند. https://www.karbobala.com/articles/info/962 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تماس امام حسین با ما 🟢فکر می‎کنید، اگر یک تماس از سمت حسین ابن علی (ع) داشتید، امام چه می‌فرمودند؟ @umefafgaraei
(ع) 🔰امام سجاد علیه السلام می فرمایند: 🌱 است که در هر کس باشد، ایمانش کامل، گناهانش بخشوده خواهد بود و در حالتی را ملاقات می کند که از او راضی و است. 1️⃣ با کارهایی که برای مردم به دوش می کشد. 2️⃣راستگوئی و با مردم. 3️⃣ و نسبت به تمام زشتی های در پیشگاه خدا و مردم. 4️⃣ و خوش برخوردی با خانواده خود. 📚منبع: مشکاه الانوار، ص 172 🍁 علیه السلام به عفافگرایان تسلیت باد. @umefafgaraei
📣 ششمین نشست در سال 1402 🔔 💬 با عنوان: «هم‎اندیشی در مورد هویت‎بخشی به دانشجویان (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» 3️⃣ 👥👥میزگرد عفافگرایان؛ با مشارکت جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای محترم کارگروه 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 11 مرداد، ساعت 16:30 🎥پخش مستند ساعت 16:15 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بانوی چادری توسط 🍂 هنوز چند روز از عاشورای حسینی نگذشته است که گفته می شود: 🍂 جلوی دختری... 🍂 مادری چادری را به خاطر و وحشیانه کتک زدند... 🔥دیگر خونمان به جوش آمد. https://dailyfootball.tv/183418/narenjestan-hijab-clash-mor-1402/ @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 ششمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «هم‎اندی
📣ششمین نشست در سال 1402 🔔🔔 💬 با عنوان: «هم‎اندیشی در مورد هویت‎بخشی به دانشجویان (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» 3️⃣: تجارب زیسته 🟢با حضور: 👤دکتر سمیه ابراهیمی کوشک مهدی 👤دکتر اکبر امراهی 🍃دانش‎آموختگان و مدرسان مدعو دانشگاه فردوسی مشهد 🟣ضمن عرض پوزش از عفافگرایان و همراهان ارجمند، به استحضار می رساند به دلیل تعطیلی دانشگاه همچون سایر ادارات مشهد مقدس در روز چهارشنبه، این نشست صرفاً به صورت برگزار خواهد شد. 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 11 مرداد، ساعت 16:30 🎥پخش مستند ساعت 16:15 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 پنجمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «هم‎اند
🔰پنجمین نشست 💬 با عنوان «هم ‎اندیشی در مورد هویت‎ بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» ⏰چهارشنبه 28 تیر ساعت 16:30 🎧 به‌صورت وبینار و حضوری، با مشارکت جمعی از مدرسان و اعضای هیئت علمی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی برگزار شد. 👤دکتر محمود سعیدی رضوانی در این نشست، ضمن تشکر از کلیه مشارکت کنندگان ارجمند و تسلیت ایام عزاداری آقا اباعبدالله الحسن (ع)، ابراز امیدواری کردند که انشاالله کارگروه بتواند با همراهی اعضای محترم، حدود شش یا هفت جلسه را در خصوص موضوع هویت بخشی به دانشجویان برگزار نماید و به جمع بندی قابل قبولی برسد. 👤 دکتر اکبر امراهی نیز افزودند، در جلسه قبل، سعی شد با عبور از نظریه، راهکارهایی برای هویت بخشی به دانشجویان ارائه شود و در این جلسه نیز شنوای نظرات حضار محترم هستیم. یکی از دغدغه های مهم، و فرهنگی، ازجمله موسیقی های رکیکی است که در گوشی های دانش آموزان و دانشجویان هست و ما برای آن چه اندیشیده ایم؟ آیا این جلسات میتواند راهکاری در این خصوص هم بدهد؟ متأسفانه الان بچه ها رکیک صحبت میکنند و حیا کمتر شده. هم مطرح است که نباید از آن غافل شد. دانشجویان خیلی احساسی هستند و حضور در اغتشاشات دانشگاه، براساس وجه عقلانی نبود. وقتی دانشجویان 24 ساعت در گوشی بوده اند، معروف را نشناخته اند که به آن امر شوند. لزوم توجه به بدنه نخبگانی و در دانشگاه هم مهم است. @umefafgaraei
👤دکتر مرتضی مغربی: 🍃در تکمیل نظرات ارائه شده در جلسه قبل، اینکه گفته شد: چه مدلی برای هویت بخشی به دانشجویان بهتر است؛ الان برای ما مصداقی ندارد. چراکه اگر هر مدلی هم انتخاب شود، اگر عمل نشود و نداشته باشد میشود هیچ. لذا باید درمورد فاعلها هم صحبت کرد. آیا خود ما حاضریم نقشی را ایفا کنیم؟ در سطح سازمانی هم، فاعلین بسیار مهم هستند. تهیه هرگونه محتوایی، زمانی که بعضاً توسط جلوی کار توسط مدیریت فرهنگی، معاونت فرهنگی و دانشکده ها، گرفته شود، چه فایده ای دارد؟ آیا کمیته انضباطی حاضر به همکاری هست؟ ما واقعاً و دلسردکننده ای داریم که به در این موارد اجازه داده نشد و زیادی در این مسیر بوده است. 🍃 مهم است. محتوا برای چه مخاطبی آماده میشود؟ مخاطبی که قرار است با محتوای تلنگرآمیز ما متنبه شود، قشر خاکستری هستند که تعدادشان زیاد است و گزینه دیگری، غیر از نصب پوسترها در داخل دانشگاه نداریم. البته گزینه پیامک هم در برخی موارد، میتواند مفید باشد، ولی از این پیشنهاد استقبال نشد. بنابراین گزینه اول، است. 🍃در دانشکده مهندسی، هرچه اقدامات تقریباً سلبی، نظیر تفکیک جنسیتی بوستان ها را مطرح کردیم، شدیداً میکنند و میگویند باید اینها را هدایت کنید! اما چرا نمیگذارید هدایتشان کنیم؟ بعد از کلی پیگیری، بیلبوردهای دانشکده را با شرایطی در اختیار گذاشتند و محتوا را کاهش دادند؛ اما برای ، چند ثانیه کافی نیست. حتی اگر با هزینه شخصی، محتوایی آماده شود، اجازه نصب ندارد. @umefafgaraei
👤 دکتر حسن اسلامیان: 🌱 دکتر مغربی مصداقی بفرمایند چه پیشنهادی به مدیریت فرهنگی داده اند که رد شده؟ انشاالله اگر اعلام آمادگی بفرمایید جلسه ای در خصوص ایده های شما در مدیریت فرهنگی گذاشته خواهد شد تا در این خصوص بحثی گفتگو محور داشته باشیم تا مواردی که می فرمایید پیگیری و عملیاتی شود. 🌱 مؤلفه های متعددی در هویت بخشی مؤثرند. یک مؤلفه عملکرد اساتید هست. فضا و محیط هم مؤثر است. فضاهایی که دانشجویان بیشتر تردد و زندگی میکنند و کلاسهای درس و... کسی که مسئول آموزش دانشگاه میشود، شاید به این مورد آنچنان توجه نمیکند که مدل کلاسهای دانشگاه برای یادگیری مناسب نیست. ما فکر میکنیم فقط مهدهای کودک به عناصر احتیاج دارد. درحالی که مؤلفه کالبدی نیز، در هویت بخشی مهم است. با هزینه های پایینی میتوان کلاسها را زیباتر کرد. مؤلفه دیگر فضای رفاهی است که مثلاً نمازخانه خوابگاه ها را جذابتر نمود. 🌱 از ظرفیت برنامه های فوق برنامه هم نمیتوان گذشت. انسجامی در این فعالیتها وجود ندارد. کاش مسئولی، نظام بخشی این برنامه ها را توضیح دهد تا روشمندی و هدفمندی آنها مشخص شود. آیا نمیتوان یک درصد هزینه های چندهزار میلیاردی سالانه دانشگاه را، در این خصوص صرف کرد؟ در دانشگاه جزیره ای کار میکنیم. باید قائل به کار گروهی، در حوزه عمل و نظر باشیم. همپوشانی هایی در بخشهای مختلف انجام میشود. اغلب در نظرسنجی برای برنامه ریزی های فرهنگی، اساتید از ارائه مشورت پرهیز میکنند و بعد از طراحی و هنگام اجرای برنامه ها، مخالفت میکنند. @umefafgaraei
👤فرید محمدی مقدم: 🌿در خصوص مبانی این حرکت، میتوان به حرکت امام حسین (ع) اشاره کرد. امام حسین، خون و قلب خود را بذل کرد که بندگان را از نجات دهد. بررسی آموزه های دینی، جهالت را در مقابل عقل معرفی میکند که هریک لشگریانی دارند. گناهان جزء لشگر جهل و معروفها مصداق لشگر عقلند. امام حسین خون و قلبش را اهدا کرد تا بندگان را از جهالت گناه نجات دهد. یکی دیگر از جهالتها، و بی عفتی و بی حجابی است. امام، خون و دلش را داد، تا ما را از منجلاب گناه و آتش نجات دهد. 🌿حضرت علی (ع) مراتب امر به معروف را بصورت انزجار قلبی، تذکر لسانی و بصورت فیزیکی مانع گناه شدن مطرح میکند و طبق روایات، زمانیکه حاکم جامعه هم نبودند، سیلی ای به صورت جوان چشم چرانی که تذکرپذیر نبود، نواختند و خلیفه دوم هم از اقدام ایشان حمایت کرد. مرحله چهارمی هم در برخی روایات ذکر شده؛ فردی که در جامعه به جایگاه اجتماعی میرسد و مسئولیت‌های فرهنگی و سیاسی و.. را بدست میگیرد، باید به گونه ای عمل کند که کلمه الله (علیا) را بالا برده و کلمه باطل (سفلی) را به زیر بکشد و ساختارها را اصلاح کند و این کار، از دست مسئولان برمی آید. 🌿لزوم در دانشگاه مهم است. زمانیکه مسجدالنبی بنا شد، تنها یک در داشت و مشکلاتی نظیر برخورد زنان با مردان پیش می آمد. پیامبر (ص) فرمودند درب دیگری برای خانمها ایجاد کنند که به باب النسا معروف شد و اینگونه را اصلاح کردند. در دانشگاه هم اصلاح ساختارها، به حل ناهنجاری‌ها می انجامد. @umefafgaraei
👤حسین مدبر عزیزی: 🍃تمام زندگی کاری ام را صرف رسانه کرده ام و در این گونه موضوعات، تنها یک حرف دارم و آن است. اگر مسئولان کلان ما، رسانه را درست بشناسند، که من معتقدم به هیچ عنوان نمی شناسند؛ چه مسئولان فعلی و چه مسئولان قدیم. در تقسیم اعتبارات هم، عدم شناخت رسانه، خودش را نشان میدهد. با تعدادی از دوستان در فرهنگسرای رسانه، روی تأثیر موارد مختلف روی مخاطبان کار میکردیم و تبلیغات محیطی کمترین سهم را دارد. 🍃دانش آموز ما از موقعی که از خواب بلند میشود، با گوشی اش سروکار دارد و زمانی که در شهر هم دور میزند، فکر و ذکرش همین گوشی است. البته این هم، خودش تقسیم بندی دارد. در تقسیم بندی های دیداری و شنیداری، می‎بینیم رتبه اول را دارد و بعد و در رده های آخر بحث گرافیک و نویسندگی و.... چون با این نسلی که ما داریم و به آنها میگوییم (حوصله ندارند و بیش از سه خط، نمیشود آنها را درگیر کرد) و اتفاقاً دیگران هم اینها را خوب درک کرده اند. بنابراین اول باید ببینیم اینها از کجا و چطور تحت تأثیر قرار میگیرند و بعد براساس ذائقۀ او، ذائقه سازی و تولید محتوا کنیم و تحت تأثیرش قرار دهیم. غیر از این نمیشود و راهی ندارد. 🍃درحاضر حاضر کتاب نوشتن، فقط برای مخاطب خاص جواب میدهد نه مخاطب عام. نسل جوان تأثیر نمیگیرد. اگر رسانه را دریابید، بحث جوان ما هدایت میشود. @umefafgaraei
👤حسین مدبر عزیزی: 🌱 غربی ها خیلی زیبا را فهمیدند و از سال 1384 که ماهواره را بصورت فارسی زبان راه انداختند، متوجه بودند که برای گرفتن هویت جوان و نوجوان، باید روی رسانه سرمایه گذاری کنند. مثلاً در قضیه حجاب، برای چیست؟ چون هویت او در رسانه شکل گرفته و ممکن است تا پای جانش هم پیش برود. 🌱 جوانهایی که در همایشهای عفاف و حجاب حضور دارند، بدلیل مراقبت خانواده هایشان و قدرت دین بود و رسانه برای آنها کاری نکرده است. ولی چند سال آینده، اینطور نیست و بچه های خانواده های مذهبی هم، از دین جدا می شوند؛ چون پدر و مادر مذهبی ما، بچه ها را به گوشی سپرده اند و ای ندارند. برخی مسئولان، خصوصاً قبلی ها، از رسانه شناخت دارند؛ ولی غرض دارند. رسانه را دریابید... وضعیت فرزندان ما رو به وخامت می‌رود. ما در دانشگاه چند کلاس BBCشناسی داریم؟ تا دانشجوی ما براساس تصاویر و اطلاعات غیرواقعی، در دانشگاه تجمعات اعتراضی برپا نکند. شما خودتان را جای دانشجو که در اوج هیجان است بگذارید. این روشنگری ها در دانشگاه، می‌تواند مؤثر باشد. 👤دکتر حسین باقری: 🌿برای مقابله با آسیب اعتیاد در روانشناسی، برخی اذعان میکنند، روش پیشنهادی آنها کارآمدتر است و برخی به تجارب شخصی اشاره می‎کنند. اما مقالات بررسی میکنند کدام روش مؤثرتر است. همفکری برای تعیین راهکارهای مؤثر، خوب است؛ اما اصرار بر مؤثر بودن روش‎های پیشنهادی و ناکارامدی سایر روشها، بنظر میرسد تجربه شخصی افراد است و برای رسیدن به راهکار مؤثرتر، باید بگذاریم داده ها صحبت کنند. @umefafgaraei
👤دکتر سعیدی رضوانی: 🌱باید برای خروج دانشجویان از ، اقدام کنیم. اگر بتوانیم را عوض کنیم، تأثیرگذار است. طی پژوهشهایی که براساس مطالعه ، توسط دانشجویان داشتیم و یا درمورد ، تأثیرات قابل تأمل بود. اخیراً هم در اردوی دانش آموزی دختران دبیرستانی به کرمان، حال و هوای دختران در مسیر رفت با برگشت بسیار متفاوت بود. ما کاری برای دانشجویان انجام نداده ایم واقعاً. در یک نمونه عملی دیگر، در مجموع 4000 دختر سیاه و نه خاکستری، در مدت 14 روز، توسط مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، به اردوی 24 ساعته برده شدند و طی گفتگوهای انجام شده، اذعان کرده اند که ما خبر نداشتیم. بنده هم در تجمعات دانشجویی پاییز گذشته در دانشگاه، در پاسخ به دختری که فریاد اعتراضی به کشته شدن مهسا امینی داشت، گفتم: اصلاً ما مهسا را کشتیم؛ ما اشتباه کردیم و شما هم که دیشب دوست ما را کشتید. این سروصداها برای چیست؟ من همانجا احساس کردم که این دانشجو تلنگری خورد. 👤 دکتر اکبر امراهی: 🌱دانشجویان، به فضای مجازی وابسته هستند. ما ظرفیتهایی خوبی را داخل همین گوشی ها داریم. ترم گذشته، از ظرفیت فضای مجازی، برای تغییر دیدگاه برخی دانشجویان سرسخت استفاده کردم. برای مثال، از پادکستهایی که در خصوص شهدا هست، میتوان استفاده های کاربردی داشت. بنده فضای عاشقانۀ شهید با خدا را در کلاس مطرح کردم و بچه ها به زیبایی آن، اذعان کردند و نظرشان واقعاً نسبت به ، متفاوت‌تر از قبل شد. @umefafgaraei
👤دکتر عباس قائمی: 🍃ما اگر صفر و یکی نگاه نکنیم، بخش عمده ای از افراد می‌توانند به ما کمک کنند. بنده تعبیر "همکلاسی" را دارم؛ یعنی هر کس، در یک زمینه که قوت دارد، می‌تواند به دیگری کمک کند. دانشجویی که حکم انضباطی در اغتشاشات داشت، میگفت: ممکن است که باحجاب نباشم، اما عفیف هستم. ما با این دید، میتوانیم شبهای دانشگاه (روابط خارج از عرف و شرع دانشجویان) را، با یک عفیف غیرمحجبه جمع کنیم. معتقدم 90 درصد بچه های ما پاکدامنند و اگر در فضای دانشگاه پخش شوند، مشکلات حل می‎شود. آیا را انجام داده ایم؟ آیا دین و حجاب و عفت و... به قلب جوان ما رسیده؟ اصلاً اینها به قلب خود ما رسیده است؟ 🍃دانشجویان در هویت بخشی فاعلند یا مفعول؟ تا الان به گونه ای صحبت کردیم که در هویت بخشی، دانشجویان مفعول هستند. سبک پیامبر اینگونه نبوده است. ما دانشجویان را خطاب قرار میدهیم که شما چرا اینقدر بی دین هستید؟ حداقلِ حجاب را هم رعایت نمیکنید! آیا ما به دنبال مدلهای دانشجوفاعل هستیم یا دانشجومفعول؟ آیا ما میخواهیم پیشرانهای عفاف و حجاب را در بین دانشجویان احیا کنیم؟ یا با پیشرانهایی، دانشجویان را هل دهیم؟ 🍃پیشنهاد میکنم جلسات بعدی را در سراهای دانشجویی برگزار کنید. شهید سلیمانی میگویند: "میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم". ما در سینما ترسیدیم؛ در رسانه ترسیدیم و شیوه های سلبی انجام دادیم. کمی هم بدویم و بقیه را هم، همراه کنیم. @umefafgaraei