eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انیمیشن پيامبر اسلام با مسيحيان نجران 🌹مباهله، نمایشگر جایگاه والای اهل بیت (ع) 🍃🌺🍃🌺🍃 🟣مباهَلَه، درخواست و نفرین الهی برای اثبات است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند. 🟠این واژه در اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، اسلام (ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد دادند و آنان پذیرفتند. ✅با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار کردند. 🟢واقعه مباهله در ۲۴ ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره آل عمران به آن اشاره دارد. 🌺روز مباهله، روز جهانی اهل بیت بر شیعان عفافگرا خجسته باد. @umefafgaraei
عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی.pdf
1.07M
🎁 هدیه‌ی ویژه به مناسبت 📚 كتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی-اسلامی از منظر رهبر انقلاب 1⃣ فصل اول: عفت و حیا 2⃣ فصل دوم: روابط زن و مرد 3⃣ فصل سوم: حجاب و پوشش 4⃣ فصل چهارم: کشف حجاب و بی بندوباری 5⃣ فصل پنجم: روش برخورد با بی بندوباری ✍ به کوشش امیرحسین بانکی پور فرد 📜 انتشارات انقلاب اسلامی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥غرب عبرت ما نیست؟! 🗣قوه قضاییه، دولت، مجلس: شما واقعاً ندیدید و نشنیدید که چی گفت؟! ◼اگر زنان را دادید و بی حیایی رواج پیدا کرد، نابود می شود و همه جای ایران را می توانند کنند! ◼اسپانیا را یادتان نیست؟! اندلس را یادتان نیست؟! ⚠یعنی واقعاً نمی دانید اگر این بی حیایی و بی حجابی در جامعه رواج پیدا کند، چقدر آمار بالا می رود؟! چقدر بالا می رود؟ 📌غرب ما نیست؟! 🎙 @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «هم‎ا
🔰چهارمین نشست در سال 1402 💬 با عنوان «هم ‎اندیشی در مورد هویت‎ بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» ⏰در تاریخ سه شنبه 20 تیر ساعت 17 🎧 بصورت وبینار و حضوری، با مشارکت جمعی از مدرسان و اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه و آموزش و پرورش، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی و اجتماعی، برگزار شد. 🟧دکتر محمود سعیدی در این نشست، به تبیین ضرورت برگزاری سلسله نشست های پرداختند و اذعان نمودند انشاالله تلاش میکنیم، با همراهی اعضای کارگروه، تا ایام اربعین، حداقل را در خصوص این مبحث، در روزهای چهارشنبه تشکیل دهیم تا بتوانیم به جمع بندی مطلوب برسیم. 🟩دکتر سعیدی رضوانی افزودند، در چند ترم گذشته (بعد از ایام کرونا)، در دانشگاه با مسائل خاصی مواجه شده ایم. یکی از موارد، (روابط بین دانشجویان) و حجاب و تاحدی زیر پا گذاشتن حرمتهای دینی (نظیر روزه خواری) و افزایش بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان بوده است. به نظر میرسد برای مواجهه با نابهنجاری های مختلف، علاوه بر برخورد انضباطی، نیازمند کارهای مبنایی تری هستیم. براساس نظر برخی دوستان، مسئلۀ امروز، مسئلۀ نوعی ، از انواع مختلف آن، در قشر دانشجو است. تابستان امسال، فرصت خوبی است تا بتوانیم برنامه ریزی هایی برای این پیشبرد این امر، طراحی راهبردها و دینی، ملی و... در دانشجویان داشته باشیم. @umefafgaraei
👤دکتر فهیمه ریواده ای: ☘️مهم این است که ما غالباً خانمها را در موضوع مخاطب قرار می دهیم؛ اما بنده هنگامی که درسی دانش خانواده و جمعیت را تدریس میکنم، از زبان قرآن و بین رشته ای صحبت میکنم. خداوندی که زن و مرد را آفریده، وقتی میخواهد در سورۀ نور، درمورد حجاب صحبت کند، ابتدا مرد را مخاطب قرار می دهد و در آیه 31، به زنان می پردازد. ☘️فارغ از نظریه ها، برای انتقال مطالب به دانشجویان، اگر مخاطب را مردان قرار دهم، می گویم اگر بخواهم بی پرده صحبت کنم، رابطه جنسی دارد: آستانۀ تحریک جنسی، افزایش تحریک جنسی، لذت جنسی و خاموشی. وقتی آقایی (اعم از متأهل و مجرد)، اجازۀ چشم چرانی و برقراری هر سطحی از ارتباط با جنس مخالف را به خودش بدهد، از نگاه روانشناسی، این فرد مرحله اول رابطه جنسی، یعنی آستانۀ تحریک جنسی را افزایش میدهد. مرحله دوم با مرحله سوم نسبت عکس دارد. یعنی هرچه مرحله اول در فردی بالاتر رود، لذت جنسی را از خودش دور و دورتر میکند و لذت جنسی برای او پایینتر می آید. چون بنده کار مشاوره هم انجام میدهم؛ در جریانم که مردان متأهل بسیاری هستند که در روابط خود با همسرانشان دچار مشکل هستند. ☘️متأسفانه طرح خانواده پایدار که بصورت آزمایشی در مشهد انجام شد، نشان داد از هر 10 ، 7 مورد است و 5 یا 6 مورد آن، بدلیل مشکل در روابط جنسی با یکدیگر است؛ هرچند در عنوان موارد دیگری گفته میشود. بنابراین برخی پسران و مردان، به ضربه می زند. @umefafgaraei
👤دکتر سیدمصطفی فرع شیرازی: 🍃برای تأثیرگذرای روی مخاطب، حوزه های شناختی و هیجانی مطرح است و بارها در همین کارگروه بحث شده که باید حوزۀ را ملاک قرار دهیم یا ؟ در سالهای اخیر، جهاد تبیین هم مطرح شده که از مباحث معرفتی و نظری است. مخاطبان ما (دانش آموز، دانشجو، افراد بزرگسال) دچار یک شده اند. همه اقشار ما در سطح معرفتی، به حد قابل قبولی رسیده اند؛ به اینکه فلان رفتار بد است یا خوب. تریبونهای مذهبی هم همیشه فعال بوده اند. 🍃اما ای ایجاد شده که حتی دانشجویانی که رشته های تدین و تشرع دارند، اعمال نابهنجار را انجام میدهند. چراکه نپوشیدن یا کم پوشیدن حجاب و برای آن دختر دارد و درواقع افراد کار بیهوده انجام نمی دهند. اما اگر ما با آن دختر صحبت کنیم که این کار تو بد است و او را قانع هم بکنیم، باز هم ادامه میدهد؛ چون از کم حجابی لذت میبرد و همینطور یک پسر 20 ساله، با اینکه میداند روابط دوستی بد است، آن را ادامه میدهد. خیلی از دختران چادری هم درگیر دوستی با جنس مخالفند! اما چرا افراد با اینکه میدانند کار خوب و بد چیست، اما باز هم انجام میدهند؟ ما میدانیم غیبت، نگاه کردن به فلان تصاویر، ربا و... بد است، اما چرا انجام میدهیم؟ این تقابل مهم است و باید شاه کلید آن پیدا شود. 🍃جهاد تبیین بعد از اغتشاشات خیلی پررنگ بود؛ اما اینها تکراری شده و ما باید به دانش آموز بگوییم که لذتی که تو میخواهی ببری، قربانی کردن اهدف متعالی را ندارد و واقعاً اقناعش سخت است. @umefafgaraei
👤دکتر سیدعلی معینی: ☘️اینکه بچه ها نمیدانند چه هستند، مهم است. هجمه معارف غربی به افکار نوجوانان ما بشدت در حال افزایش است. اطلاعات دینی را تاحدی از رسانه و مدرسه و هیئت و... دریافت کرده اند، ولی با توجه به هجمه های معارف غربی، به لطف ائمه است که جامعه تاکنون توانسته مقاومت کند. ☘️زمانیکه ما میخواهیم تصمیمی را اتخاذ کنیم، چه عواملی بر تصمیم ما اثرگذار است و در این بین، کجاست؟ ضعفهایی جدی مطرح است. آیا معارف دینی نزد نوجوانان ما به اندازه ای هست که زندگی اش را سامان دهد؟ به نظر میرسد زبانی برای ارائه فطری دین نداریم. مثلاً اگر کسی بخواهد یک غذای خوشمزه یا ماشین شاسی بلند را برای کسی تعریف کند، برایش ادبیات تولید کردیم و دیگران را میتوانیم با هیجان و براحتی مشتاق کنیم که آن غذا را بچشند. حال این سؤال مطرح است که آیا چشیدنهای دینی ما در سطحی هست که لذتهای دینی را برای بچه ها تعریف کنیم؟ ☘️بچه های ما با چه دیندارانی مواجه میشوند؟ بخش عظیمی از دین را در ذهن نوجوانان، اطرافشان میسازند. بچه ها در تصمیمگیری هوشیارند. مثلاً میگوییم چرا بچه ها نماز نمیخوانند! برای اینکه میبیند فردی که نماز می خواند، هیچ آثاری، حسی، تفاوتی و... از آن نماز برایش نمیماند! به نظرم رقیبی برای غرب در این خصوص وجود ندارد. به لحاظ معارف غنی هستیم، اما در ارائه آن خیر. بنابراین یکی از کارهای قابل انجام برای رفع مشکلات، تناسب بخشی نیازهای امروزی و و استخراج دستورالعملها و است. @umefafgaraei
👤آقای سلطانعلی قادری: 🍃چون مباحث مربوط به علوم انسانی است، سیستمش دو دو تا چهار تا نیست. مباحث پیچیده است و باید از زوایای مختلف، بررسی شود. فراموش کردن انسان، با حل مسئله انسان متناقض است. و چگونگی صعود و سقوطش مهم است. بهترین مکتبی که تمام ابعاد انسان را بدرستی شناخته، اسلام است. جوان امروز گوشش از تعاریف پُر است و میخواهد ببیند. باید امروز را شناخت و دید از چه چیزهایی لذت می برد و ریشه هایش را هم شناخت. ، جنگ تغییر ذائقه هاست. جنگ خدا و شیطان است و آن را خدا طراحی کرده است. پنهان کردن فطرت در برخی روی داده است. 🍃در پاسخ به اینکه چرا افراد به آنچه میدانند عمل نمیکنند، باید گفت اول نمی خواهند و بعد نمی توانند. بزرگترین مشکلات ما است. اسلام سطوح مختلفی (در قرآن) دارد. مثلاً برخی نماز را قرائت میکنند نه اقامه. اسلام آوردن با ایمان آوردن متفاوت است. همچنین خداوند در اواخر عمر حضرت ابراهیم، به او امر کرد بگو اسلام آوردم. فاصله اندیشه و عمل هم مطرح است. 🍃باید مهندسی معکوس انجام شود. ما یک دیپلماسی و فعالیت میدانی می خواهیم. مردم، امروز بیشتر دنبال یک جریان منسجم هستند. ما منسجم نیستیم، اما حق با ماست و باید شبیه یک (درای اتاق فکر و پشت صحنه) عمل کنیم. تصاویری که میبینیم، در قلب ما هرج و مرج راه انداخته است. تمرکز غرب، بر (افسونگر) است؛ که بسیار هوشمند است و دور را نزدیک و نزدیک را دور و زشت را زیبا و زیبا را زشت معرفی میکند. @umefafgaraei
👤 آقای ابوبکر ثالیثو ☘️اخیراً از نیجریه برگشتم. آنجا مشاهده کردم که گروهی از نوجوانان مجموعه ای را با عناوین مختلف نظیر رسول اکرم، امیرالمؤمنین و... درست کردند و درحال رقابت با بقیه هستند و تلاش میکنند براساس قوانین آن مجموعه عمل کنند. افتخار هم میکنند که از این مجموعه هستند. در قبال این فعالیتهای داوطلبانه و کلاسهای آموزشی، هیچ هزینه ای نمیگیرند. این رفتارها براساس است. درواقع وقتی هویت ایجاد شد، این رفتارها بوجود آمد. در تبدیل اندیشه ها به اعمال و حکمت عملی، بعضی از زمینه ها و اعمال مورد توجه قرار میگیرد و برخی فراموش میشود. ☘️مثل کار کشاورز، که هم می افزاید و هم از بین می برد؛ تا هم محصول رشد کند و هم موانع مضر از بین برود؛ در مقام تربیت هم، برای همین کار را باید انجام داد. اما این مشکل را داریم که فقط به فکر اعطای دینی هستیم که فکری را به طرف منتقل کنیم؛ استدلال عقلی و یا فقط توجه به آخرت را داریم، ولی اثر دنیوی کار مورد نظر را بیان نمیکنیم. همچنین جنبه های برطرف کردنها هم خیلی کم صورت میگیرد. درواقع چگونگی مدیریت کردن برای وارد نشدن افکار بیگانه به ذهن و تأثیر نامطلوب نگذاشتن. ☘️مورد دیگر که از آن غفلت شده، بحث است که یکی از عوامل هدایت است. ما مطالبه گر هستیم؛ نگاه میکنیم که با انجام هر کار، بدست می آید، یا خیر؟ ما چه زمینه هایی را ایجاد کردیم تا نوجوان از انجام آن ببرد؟ البته فقط مشکل از مربی نیست، هم هست. مثل حجاب یا خواندن نماز. @umefafgaraei
👤 دکتر حسن اسلامیان 🍃باید به جامعه ، بقبولانیم که Education (آموزش) یک علم است و نیاز است که درمورد آموزش و یا اثربخشی آموزهای خودشان، اطلاعاتی بدست آورند. حتی وقتی میخواهیم، یک جمله، یک موضوع و یک را در جامعه ترویج کنیم، باید سراغ متخصصان برویم و به آن نگاهی حرفه ای داشته باشیم. 🍃نهاد رهبری، گروه های مختلف در دانشگاه، انجمنهای علمی و... فضا و های کافی را برای در حوزۀ عفاف دارند. این بهانه را که عده ای می گویند فضا و موقعیت و نیروی انسانی نیست را قبول ندارم. این موضوع ربطی به نظام و رئیس جمهور و... ندارد. خود ما در دانشگاه ضعیف عمل میکنیم. آیا ما در دانشگاه، تجربۀ موفقی در داریم؟ 🍃یکی از راهکارهایی که پیشنهاد میکنم، این است که برای اساتید دانشگاه تبیین کنیم که چگونه از برای در دانشجویان استفاده کنند. برای مثال استادی که در دانشکده علوم سیاسی تدریس میکند، درست است که مسئولیتش تربیت سیاسی است، اما نمیتواند بگوید که در حوزۀ تربیت دینی مسئولیتی ندارم. ما میتوانیم در این زمینه دهیم و مدل معرفی کنیم. اعضای هیئت علمی ظرفیت بینظیری هستند. اکنون در دانشکده علوم ورزشی 1700 نفر، در قالب کلاسهای اوقات فراغت، توسط مربیان ورزشی آموزش میبینند. یا ضیافت ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و طرح ولایت در دانشگاه، ظرفیت عظیمی دارند. انتظار جامعه این است که در حوزۀ عفاف و حجاب هم، خود را انجام دهد. @umefafgaraei
حلقه اول هم اندیشی درمورد هویت بخشی به دانشجویان.aac
51.35M
🟢 دکتر اکبر امراهی در این نشست، به عنوان دبیر جلسه، به تبیین بیشتر هدف و ضرورت برگزاری جلسه پرداختند. ایشان فراخور بیانات هر یک از اعضای جلسه، به جمع بندی مباحث می پرداختند و در لابه لای بحثها، به موضوعاتی نظیر لزوم در کارهای فرهنگی و اهمیت توجه به در دانشجویان نیز اشاره نمودند. برای مثال اضافه کردند، اگر مطلبی از امام صادق و امام باقر (ع) نقل شود، توجه چندانی نسبت به آن نمی شود، اما وقتی سخن یک نظریه پرداز یا عالم غربی می شود، توجه دانشجویان به آن جلب می شود و نباید از منابع و خوراک های فکری دانشجویان غفلت نمود. همچنین این سؤال نیز از جانب ایشان مطرح شد که آیا ادب و حجاب و رفتارهایی نظیر عفاف، ارزش و جایگاه سابق را دارد و یا جای خود را به رفتارهای دیگری داده است؟ و در خصوص کلیه مباحث مطرح شده، گفتگو شد. 🟣 درنهایت ایشان اظهار داشتند انشاالله دانشگاه تا مهر ماه و ابتدای سال تحصیلی، به یک و برنامه مطلوب، برای حل مشکلات مربوط به حوزۀ عفاف و حجاب برسد. چراکه حضرت امام هم فرمودند دانشگاه مبدأ تغییرات است و باید به جامعه دهد. 🍃🌺🌺🌺🍃 🎙هرچند فایل صوتی حلقه اول نشست «هم ‎اندیشی در مورد هویت‎ بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» تقدیم شده است؛ در عین حال 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه نیز جهت بهره برداری علاقه مندان تقدیم است: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/tSz8xyg7XKS4g6t @umefafgaraei
🔔مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار می نماید: 🔰کارگاه عملی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه رسانه و مسائل فقهی و حقوقی 🔖اساتید دوره: 👤حجت الاسلام فلاح؛ فعال در حوزه رسانه 👤استاد محدث؛ فعال در عرصه حقوقی و اجتماعی و جزء فعالان ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر در سطح کشور 🌿🌿🌿🌿🌿 🔴مزیت این دوره: 🔶استفاده از شرکت کنندگان آموزش دیده در کارگروه عفاف و حجاب و امر به معروف 🔶اعطای گواهی دوره 🕗زمان برگزاری دوره: 👈دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه؛ ۲۶،۲۷ و ۲۸ تیرماه 👈ساعت ۸ الی ۹:۳۰ 🟣هزینه دوره: ۶۰۰.۰۰۰ ریال 🔲با تخفیف۵۰ درصد ویژه دین پژوهان مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ ریال 🔵مهلت ثبت نام: ۲۵ تیرماه از طریق لینک ذیل👇 https://survey.porsline.ir/s/OlyG3Fq @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حریم خصوصی چیست؟ 🔍آیا خودرو وسیله و حریم‌ شخصی‌ محسوب می شود⁉ 🔍چرا برایش قانون گذاشته شده است⁉ 🔍چرا کشف حجاب در خودرو جرم است⁉ 🎙پاسخ از دکتر علی غلامی @umefafgaraei
📣 پنجمین نشست در سال 1402 🔔 💬 با عنوان: «هم‎اندیشی در مورد هویت‎بخشی به دانشجویان (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» 2⃣ 👥👥میزگرد عفافگرایان؛ با مشارکت جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای محترم کارگروه 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 28 تیر، ساعت 16:30 🎥پخش مستند ساعت 16:15 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
✅ جلسه هم اندیشی با موضوع «نگاهی روان شناسی به حجاب و چالش های آن» 🔹با ارائه: دکتر سیدمحسن اصغری نکاح؛ روانشناس و دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد 📅 چهارشنبه 28 تیر ⏰ ساعت 10 تا 12 📍مکان: سالن جرجانی دانشکده پرستاری و مامایی 💠 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد 💠 دفتر شورای بانوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد 💠دفتر فعالیتهای گفت و گو محور دانشگاه فردوسی مشهد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔸 اکنون بیشتر دختران وجود دارند که پوشش آنها نیست... 🔹 این روسری که می پوشید، اصلاً روسری نیست! 🔸 از پوشیدن یک چادر، آن هم مطابق با مد، تعجب میکنم! 🔹 حضرت زینب (س) اینگونه نبود... 🔸 مورد نیاز ما اینگونه نیست! 🔹 ما باید از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بگیریم. 🎙شهید لبنانی احمد مشلب 🌹 @umefafgaraei
🍂به راستی او کیست که از نای بریده‌اش می‌پراکند؟ 🍂و پاکش بعد از هزاره نیز، می‌جوشد و می‌سوزاند؟ 🍂گویی باد، بوی پیراهنش را، تا چشم‌های خونبار عاشقانش رسانده و سهمیه دلسوختگانش را، هر سال، مادری با پخش می‌کند. 🍂هنوز قربانی شش ماهه‌اش، دل‌ها را به تپش وا می‌دارد و غربت نازدانه خفته در گوشه ، آرامش سینه‌ها را متلاطم. 🍂داغی سنگین بر جان‌ها می‌نشاند یاد و خاطره جوان رعنای او، که پیش چشمان خون‌فشان ، تکه تکه صحرای جنون و عطش را میهمان می‌شود. 🍂دیگر کسی نمانده است برای یاری‌اش، یاران یکی یکی جان را، نثار تنها در روی زمین کردند. 🍂حالا اوست و بدنی مجروح و قلبی مجروح‌تر 🍂اما آوای زیبایش را به بهت و حیرت نشانده: 🍃"اگر جدم جز با کشته شدن من برقرار نمی‌ماند، پس ای شمشیرها مرا در خود بگیرید" 🍂و بر فراز تل، قامت تکیده زنی... 🍁آری است و نواهایش... 🍁محرم است و عزاهایش... 🍁 است و همدردی دل‌های محزون شیعه، با ، منتقم خون خدا عجل الله تعالی فرجه‌ الشریف... ✍️اکرم صادقی 🍂فرا رسيدن ماه محرم بر تمامي عفافگرایان تسليت باد. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گزارش ۲۰۳۰ درباره اجرای 🔵 ضمن تشکر از آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب، شایسته است که به و نه فقط توجه شود. 🟣 رنگ باختگی الزامات شرعی، فقط در افتادن شال و روسری ها نیست؛ متأسفانه زنندگی پوشش های تنگ و کوتاه و نیمه عریان برخی بانوان، قابل چشم پوشی نیست و باید برای آن نیز، تدبیری اندیشید. @umefafgaraei
📜نصب بیلبوردهای جدید در سطح شهر کرمانشاه ✅کار فرهنگی و تبلیغاتی در خصوص رعایت ، با این کیفیت، در بیلبوردهای شهرهای مختلف، کم نظیر بوده است. 💐خداقوت به مسئولان عزیز این شهر ✍شما هم می توانید از مسئولان ستاد امر به معروف و تبلیغات شهر خودتان، نصب چنین بیلبوردهایی را در سطح شهر کنید. @umefafgaraei
🟧چالش ‌ها و زمینه ‎سازهای 1️⃣تأثیر بی‎ حجابی و بی‎ عفتی در تربیت فرزندان: 🟣مربی خوب باید برای متربی، محیط خوب آماده کند؛ چراکه هر انسانی، چه بخواهد و چه نخواهد، تحت تأثیر محیط پیرامونش است. منظور از محیط، فقط مکان نیست؛ مکان اثردارد، زمان اثر دارد، آدمهایی که در اطراف انسان زندگی میکنند اثر دارند. منظور از محیط، مجموع اینها و در یک کلام است. فرهنگی که انسان در آن قرار می گیرد، مثل است و انسان تحت تأثیر آن قرار می گیرد. 2️⃣ارتباط معرفت ‎بخشی و فضای تربیت: 🔵ایجاد معرفت، هیچ منافاتی با ایجاد ندارد؛ چون فضا تأثیر ناخودآگاه دارد. فرد ابتدا باید در موج مثبت قرار بگیرد، تا کم کم معرفت ایجاد شود. 3️⃣از بین بردن زمینه گناه: 🔴همانقدر که ایجاد فضای مثبت اهمیت دارد، و دوری از امکان گناه نیز، لازم و ضرری است؛ اینکه گفته می شود: "در موقعیت گناه قرار بگیر، ولی مرتکب نشو"؛ سخن غلطی است. 📚طبیبانه؛ نوشته حجت الاسلام محمدجواد نظافت @umefafgaraei
🔰مدرسه علمیه حضرت زینب «سلام الله علیها» ایذه، با همکاری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار می‌کنند: 💢موضوع: «زیست عفیفانه و تحولات جدید» 💢با حضور: 👤سرکار خانم دکتر فریبا علاسوند، (استاد حوزه و دانشگاه، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده ) 📋زمان برگزاری: شنبه ۳۱ تیرماه، ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔗مکان برگزاری: http://dte.bz/ssoq @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عدم الزام به حجاب در بردگان 📌کنایه قسمتی از سریال «عشق کوفی» به بی حجابی های ماه های اخیر 🎈"برده که حجاب ندارد، سربندش را بِکَن..." 📺عشق کوفی، پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه. 🌴🌲🌴🌲🌴 ✍مشهور فقها، قائل به عدم وجوب پوشش سر برای کنیزان (در نماز و غیر نماز) شده‌اند؛ اگرچه حکم به استحباب حجاب برای آنان داده‌اند. 📚محمد حسن نجفی، جواهر الکلام فی ثوبه الجدید، ج 4، ص 487 @umefafgaraei
📜پنج مغالطه بامزه در دفاع از بی حجابی 🌲🌴🌵🌳🌵🌴🌲 @umefafgaraei
🛑 یزید چگونه فردی است؟ 🔸اهل عشق و حال است. عرق‌ ناب ایتالیایی میخورد و خوشتیپ است. پارتنر خارجی دارد. مشاوران کروات‌بسته رومی و حیوان‌خانگی دارد. 🔹روشنفکر است و به مردم‌اش آزادی‌های فردی و جمعی می‌دهد. دیسکوها و کلاب‌های بزرگ برای جوان‌ها ساخته. به عقاید همه اقشار احترام میگذارد. 🔸میخواهی عابد و عارفی سینه‌سوخته با پیشانی پینه‌بسته در مدینه و بصره باش یا جوانی آتئیست و اهل دنس و کلوپ در دمشق. همه را در دایره خود نگه‌ می‌دارد. 🔹 میگوید کسی را طرد نکنید. درست نکنید. برای بت‌پرست‌های شام، بت‌های بزرگ و طلایی از شرق‌آسیا وارد میکند و برای مسلمان‌های دوآتیشه، مسجد‌های متنوع و مختلف می‌سازد. 🔸وفادار به آرمان «عیسی به دین خود، موسی به دین خود». را قاطی سیاست‌ نمیکند. از یهودی و مسیحی و مسلمان به یک اندازه در دربار خود استفاده می‌کند. معتقد به دولت فراگیر و پلورالیسم دینی است. 🔹برای سلبریتی‌ها ارزش و احترام قائل است و هوای‌شان را دارد. به سفارش یک‌ سلبریتی، مهم‌ترین زندانی سیاسی خود را آزاد میکند. ✅، تمام صفاتی که در جهان مدرن امروز به‌عنوان «ارزش» شناخته می‌شوند را دارد. 📌هرازگاهی نگاهی به ارزش‌هایمان بیندازیم. در بلندمدت صفاتی را که قبلاً تف و لعن می‌کردیم، به‌عنوان و نقطه‌قوت به‌ خوردمان می‌دهد. به خودمان که می‌آییم می‌بینیم عاشق ویژگی‌های دیو کودکی‌هایمان شده‌ایم! 📝عجم علوی (با ویرایش) @umefafgaraei