eitaa logo
جامعه ایمانی مشعر
20.4هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
346 فایل
اجتماع هیأت‌های حسینی سراسر کشور 🌷چهاردهم‌های چهارده‌هزارتومانی @chahardahomha 🔸 توضیحات درباره کانال، درگاه‌ها، تبلیغات و... @mashar1542 💥گروه دریافت و عرضه محتوا http://eitaa.com/joinchat/3388080161Cbadca94f51 ♦️ ارتباط با مدیر: 🆔 @admin1542
مشاهده در ایتا
دانلود
علیه‌السلام در باغ جهان نسیم سرمد آمد بر غنچۀ علم، فیض بی‌حد آمد نوری ز حسن در اوست، نوری ز حسین آیینۀ سبطین محمد آمد 💐 میلاد باسعادت امام محمدباقر علیه‌السلام مبارک‌باد. 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
🔹 ♦️ ‌ 🔸 اعتکاف برتر آنان که ذهن خلاق دارند و یا به اذهان خلّاق اعتماد دارند، همواره بهترین مدیران هستند و مسئولیت خود را به احسن وجه انجام می دهند. چون همه افکار معمولاً به نتایج واحد نمی رسند، بهتر است ایده های خود را به اشتراک بگذارند. در طرح کارای ۶، متن راهنمای برگزاری اعتکاف نوشته حجت الاسلام مهدوی ارفع به عنوان پایه قرار گرفت و نظرات و پیشنهادات ناب افراد صاحب فکر از گوشه و کنار کشور در این منشور دخیل شد تا مجریان اعتکاف با به کار بستن آن، اهداف این برنامه معنوی را به احسن وجه محقق کنند. 🔸 جهت دریافت این محصول به آدرس زیر مراجعه نمایید. 🔗 heyat.co/p/2065 ‌ 💠 جامعه‌ ایمانی مشعر ✅ @www1542org
💠 علیه‌السلام «اَلتَّوَاضُعُ أَنْ تُعْطِيَ النَّاسَ مَا تُحِبُّ أَنْ تُعْطَاهُ» فروتنی در آن است که با مردم چنان باشی که دوست داری با تو چنان باشند. 📗 الكافی، ج۲، ص۱۲۴ 🔹فروتنی جانا! به فروتنی، گر ایمان داری یا میل به رفتار کریمان داری با مردم روزگار خود همدل باش آن‌گونه که انتظار از آنان داری ◼️ شهادت امام هادی علیه‌السلام تسلیت باد. 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
یکی از چیزهایی که در این مجالس باید حتماً به فضل الهی دنبال بشود، مسئله‌ سبک زندگی اسلامی است؛ من می‌خواهم خواهش کنم که برادران عزیز در مطالعات خودشان، در پیگیری‌های خودشان روی مسئله‌ سبک زندگی ائمّه علیهم‌السّلام و سبک زندگی اسلامی کار کنند؛ شعرای متعهّد و برجسته‌ ما این را به هنر شعر مزیّن کنند و در مجالس خوانده بشود تا فرهنگ‌سازی بشود. اگر بخواهیم سبک زندگی را به صورت درست در مقابل موج جبهه‌ دشمن به حالت اسلامی برگردانیم، راهش این است؛ یعنی فرهنگ‌سازی باید بشود. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ 📦 مجموعه محتوای کتاب و منشورات با موضوع خانواده و سبک زندگی ارائه شده در بسته‌های محتوایی جامعه ایمانی مشعر ❇️ جهت تهیه این مجموعه به لینک زیر مراجعه نمایید. 🔗 heyat.co/pst/1452 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ www.heyat.co@www1542org
هدایت شده از شعر هیأت
از بستر بیماری خود پا شدنی نیست بی لطف شما، شهر مداوا شدنی نیست رفتیم به دیدار حکیمان و طبیبان گفتند که با دانش آن‌ها، شدنی نیست این زخم که بر پیکر ما دست خودی زد آنقدر عمیق است که حاشا شدنی نیست کُند است چنان رفتن هر ثانیه، انگار شب، این شب عقرب‌زده، فردا شدنی نیست هرقدر که پیراهن گلدار بپوشد بی نور شما باغچه زیبا شدنی نیست رخصت بده بانوی عزیزم بنویسم بی عطر حرم، چشم غزل وا شدنی نیست 📝 #اعظم_سعادتمند 🌐 shereheyat.ir/node/4518 ✅ @ShereHeyat
جامعه ایمانی مشعر
💠 این کار از شما بر می‌آید... ✍️ #محمد_حسین_طاهری #امتداد_دیدار_یار یادداشت ۱۲ 🔰 یادداشت‌هایی پی
💠 هیأت و سبک زندگی اجتماعی ✍️ یادداشت ۱۳ 🔰 یادداشت‌هایی پیرو جلسه دیدار۹۸ ستایش‌گران اهل‌بیت با رهبر معظم انقلاب «جامعه‌ مدّاح یک کار بزرگی برعهده دارد و آن عبارت است از: مدیریّت شادی و عزای جامعه؛ شما در حقیقت شادی‌های معنوی و عزاهای اساسی و قلبی و عمیق را مدیریّت می‌کنید، جهت می‌دهید، هدایت می‌کنید». (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان ۹۸/۱۱/۲۶) اگر قرار باشد ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام، مدیریت شادی و عزای جامعه را برعهده داشته باشند، وظیفه‌ این قشر در اتفاقاتی مانند بیماری کرونا چیست؟! وقتی قرار است هیأت پناهگاه روح و روان و حتی جسم مردم باشد، آیا تعطیلی هیأت و رها کردن مردم به دامان آلوده و بی‌صاحب فضای مجازی، به معنای مدیریت شادی و غم جامعه است؟ بله؛ اگر هیأت را تنها مکانی برای سینه زدن بدانیم، تعطیلی آن در چنین مقطعی طبیعی است، ولی اگر قرار است در هیأت سبک زندگی اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، اتفاقا در این بزنگاه‌ها وظایف مهم‌تری بر دوش آنها قرار می‌گیرد. مثلاً اگر هیأت‌ها، به فراخور ظرفیت و بضاعتی که دارند، توزیع اقلام پزشکی، ترویج مسائل بهداشتی، دعوت از پزشکان و سخنوران آشنا به مسائل مرتبط با دغدغه‌های مردم را در برنامه‌های خود قرار دهند، آیا در هدایت غم و شادی جامعه مؤثر نخواهند بود؟ آنچه این روزها بیش از آسیب جسمانی رواج یافته، ناامنی فکری و روانی است؛ در این‌باره، توسل و روضه و بُکاء و بروز احساسات شاد و غمگینانه متناسب با مناسبت‌های مذهبی می‌تواند کمک شایانی به افزایش ضریب روحی-روانی جامعه داشته باشد. بنابراین، از تمامی هم‌لباسی‌های عزیز متواضعانه درخواست دارم به‌جای عافیت‌طلبی یا مسئولیت‌گریزی و رهاکردن مردم به حال خود، به وظیفه‌ تاریخی هیأت‌ها در مدیریت غم و شادی جامعه عمل کنند. همچنین با برپایی منظم جلسات با رعایت دقیق مسائل بهداشت شخصی و اجتماعی، به جهت‌دهی و هدایت صحیح افکار عمومی در این برهه توجه نماییم و همچنان هیأت را پناهگاه آحاد مختلف جامعه بدانیم و از این فرصت برای تعمیق اعتقادات دینی و ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام استفاده کنیم. 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
📸 جمعی از طلاب، روحانیون و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام با انتشار نامه‌ای به وزیر بهداشت، آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی به مردم جهت مقابله با کرونا اعلام داشتند. ‌ در این نامه امضاهای آیت‌الله محمدباقر تحریری، حجت‌الاسلام رحیمی صادق، حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی، محمود کریمی، علی حاج قربانعلی، محمدمهدی سماواتی، نریمان پناهی، عبدالرضا هلالی، حسین هوشیار، میثم مطیعی، محمدحسین پویانفر و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران، حوزه‌ علمیه مروی، حوزه علمیه آیت‌الله حق‌شناس، هیأت رایة‌العباس، رزمندگان اسلام، هیأت‌الرضا، هیأت میثاق با شهدا، هیأت عشاق‌الحسین، هیأت بیت‌الحسین، هیأت بیت‌النور، هیأت ریحانه‌النبی و... به چشم می‌خورد. ‌ 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
جامعه ایمانی مشعر
📸 جمعی از طلاب، روحانیون و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام با انتشار نامه‌ای به وزیر بهداشت، آمادگی خود
‌🔸 متن نامه جمعی از طلاب، روحانیون و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام به وزیر بهداشت 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
🔻 توزیع ماسک به صورت رایگان در شهر اصفهان توسط خادمین هیأت فدائیان حسین علیه‌السلام 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
جامعه ایمانی مشعر
💠 هیأت و سبک زندگی اجتماعی ✍️ #میثم_نادی #امتداد_دیدار_یار یادداشت ۱۳ 🔰 یادداشت‌هایی پیرو جلسه
💠 مدیریت شادی و عزای جامعه ✍ یادداشت ۱۴ 🔰 یادداشت‌هایی پیرو جلسه دیدار۹۸ ستایش‌گران اهل‌بیت با رهبر معظم انقلاب درک صحیح از «مدیریت شادی و عزای جامعه» به‌عنوان کار بزرگی که جامعه‌ مداحان برعهده دارند، نیازمند تحلیل و بررسی عالمانه و دقیقی از مفهوم و است. متأسفانه امروزه شاهد «خلط مفهومی شادی و عزا» هستیم؛ گاهی برخی رفتارهای نادرست به‌عنوان شادی مطرح می‌شوند که عین عزاست و مواردی نیز عزا دانسته می‌شوند که چیزی جز فرح و شادی نیست. یکی از موارد اشتباه در فهم شادی و عزا، ناشی از «ادراک عوامانه نسبت به گریه» است؛ برخی را برابر با عزا می‌دانند؛ حال آن‌که گاهی گریه ناشی از عزا و گاهی ناشی از شوق و شعف است. متأسفانه برخی روشنفکرمآبان، مجالس روضه و گریه را نشان عزا می‌دانند و پرهیز از گریه و روضه را برای شاد بودن تجویز می‌کنند. حال آن‌که گریه در مصائب یک انسان وارسته و الهی که با ایثار و فداکاری تمام، جان خود را در مقابله با ظلم و برای دستگیری از بندگان خدا فدا کرده است، روح انسان را وسعت داده و او را آن‌قدر بزرگ می‌کند که تمام دنیا و مشکلات آن - که عامل اصلی غم و غصه‌ اهل دنیاست - در نظرش خوار و کوچک خواهد شد. تجربه یکایک ما در گریه بر مصائب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام تأییدی بر این مطلب است که این گریه، فرح‌بخش و حرکت‌آفرین است. شاید به همین جهت بود که رهبر فرزانه انقلاب، بعد از بیان وظیفه «مدیریت شادی و عزای جامعه»، بلافاصله به تبیین مفهوم گریه پرداختند. گویی مقابله با یک تحریف احتمالی از کلام ایشان بود. «از بعد از حادثه‌ کربلا، عزاداری شهدا یک کار رایجی شد که عزاداری کنند برای شهیدان و ائمه علیهم‌السّلام این را ترویج می‌کردند که تا امروز هم باقی‌ مانده و برخلاف آن‌چه بعضی تصوّر می‌کردند - در یک برهه‌ای یک گرایشات روشنفکرانه‌ای در بعضی بود که [عزاداری،] گریه‌ ضعف و مانند این چیزهاست- «گریه‌ در مجالس شهیدان، گریه‌ ضعف نیست،‌ گریه‌ اراده‌ است، گریه‌ عزم است، گریه‌ تبیین احساسات عالی یک انسانِ وسطِ میدان است». 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
⭕️ بااعلام آمادگی هیأت یاحسین بندرگز کلیه اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرگز در هفته جاری ضد عفونی می‌شود. ✅ هیات یا حسین بندرگز در یک اقدام فرهنگی وانقلابی بصورت خودجوش ضد عفونی مدارس و اماکن عمومی را در برنامه فعالیت عام المنفعه خود کارسازی نموده است. 🔻مکان هایی که جوانان هیأت یاحسین تا به حال ضدعفونی کردند: ۱۴مورد از مدارس سطح شهرستان، پارک ها ،سرویس های بهداشتی دریا ،پارک‌ها، مسجد جامع، معابر ورزشی پیاده روها، سالن انتظار ایستگاه راه آهن، حوزه علمیه امام محمدباقر و گلزار شهدای گمنام 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
🌳 هر ایرانی یک درخت؛ درختکاری امسال به یاد حاج قاسم سلیمانی 🍃 روز ۱۵ اسفند را روز "درختکاری" نام گذاشته اند، واقعا شایسته است که در جامعه اسلامی به این روز اهمیت زیادی داده شود چرا که اسلام ارزش زیادی برای درختکاری قائل است و پروردگار متعال پاداش های بزرگی برای این عمل در نظر گرفته است. امام صادق علیه السلام فرمودند: شش چیز بعد از وفات مومن به او ملحق شده(و به او فایده میدهد که یکی از آن ها درختی است که کاشته است. اتاق محیط زیست مسجد حضرت موسی بن جعفر علیه السلام در نظر دارد، تعدادی نهال زیتون سه ساله اصلاح نژاد شده "مانزالیا" که متناسب با اقلیم واوان می باشد خریداری نماید. شهروندان گرامی واوانی! اگر چنانچه شما نیز قصد کاشت نهال در باغچه منزل، بالکن خانه، محیط کار یا نقاط پیش بینی شده توسط اتاق محیط زیست مسجد را دارید جهت ثبت سفارش خود با تلفن 📞 ۰۹۹۰۳۶۶۷۵۷۰ تماس حاصل نمایید. و گرامی نیز می توانند جهت باقیات الصالحات و همچنین به نیت خیرات اموات و گذشتگان خود برای این‌کار خداپسندانه اقدام نمایند. قیمت هر اصله نهال سه ساله ۱۵ هزار تومان می باشد. 🍀 صدور شناسنامه برای نهال درخت مسجد در نظر دارد بابت هر اصله نهال به صورت جداگانه شناسنامه صادر نماید. بنابراین شما می توانید به انتخاب خود، اصله نهال درخت زیتون خود را به نام یکی از اموات یا به نام یکی از فرزندان دلبندتان، یا به نام حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا نامگذاری نمایید. اتاق محیط زیست مسجد حضرت موسی بن‌جعفر علیه‌السلام @qiyamir 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
جامعه ایمانی مشعر
💠 مدیریت شادی و عزای جامعه ✍ #سید_مجتبی_موسوی #امتداد_دیدار_یار یادداشت ۱۴ 🔰 یادداشت‌هایی پیرو جل
💠 هیأت؛ سبک زندگی و رسانه ✍️ یادداشت ۱۵ 🔰 یادداشت‌هایی پیرو جلسه دیدار۹۸ ستایش‌گران اهل‌بیت با رهبر معظم انقلاب از جمله آثار غیرقابل‌انکار هیأت، رواج اخلاق و معنویت و ترویج سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه بوده است. سبک زندگی در واقع مواجهه یک جامعه با سرمایه‌های خود برای مصرف است. بنابراین الگوی مصرف دینی، اصلی‌ترین منشأ بروز سبک‌ زندگی اسلامی می‌باشد. پدیدار شدن سبک‌زندگی همراه با اختیار است فلذا عنصر فرهنگ‌سازی نقش بسزایی در ایجاد آن دارد. نتیجه فرهنگ‌سازی در حوزه سبک زندگی نیز عبارت است از انسجام و هم‌بستگی فکری که مقدمه هر کنش اجتماعی است. همین وحدت و نظام‌مندی باعث می‌شود که دو سبک زندگی از یکدیگر متمایز شوند. توجه به قالب و معنا در سبک زندگی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. یعنی جهان‌بینی و اعتقادات و باورهای هر جامعه، سازنده رفتارها، نمادها و محصولات آن است. بنابراین باورها و ارزش‌های دینی، لایه بنیادین سبک زندگی اسلامی است. ترویج و فرهنگ‌سازی این ارزش‌ها در جامعه از جمله رسالت‌های ستایشگران است. که از طریق رسانه منحصر به فرد شیعی تحقق می‌یابد. هیأت از بهترین مولّدهای سرمایه فرهنگی برای جامعه است، سرمایه‌ای که تغییر آن سایر سرمایه‌های جامعه از جمله سرمایه اقتصادی و سیاسی را نیز دستخوش تغییر می‌کند. ستایشگران هیأت، چون دارای سرمایه فرهنگی نمادین هستند، به‌خوبی می‌توانند بار پایداری و درونی‌کردن عادت‌واره‌های دینی یا همان سبک زندگی را به دوش کشند و در ساخت هویت اجتماعی آحاد جامعه نقش‌آفرینی کنند. آن‌چه که امروز و در جریان این رسالت مهم برای جامعه ستایشگران و هیآت مهم به‌نظر می‌رسد، باور به ایجاد تغییر و قدرمت‌مندی هیأت در این زمینه است. برای فرهنگ‌سازی سبک‌ زندگی ابتدا باید فرهنگ «ما می‌توانیم» را درون خود نهادینه کنیم. یکی از عناصر تأثیرگذار در جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی هر امری که در این یادداشت کوتاه جا دارد بیان شود، توجه به رسانه است. در مورد فرهنگ‌سازی سبک زندگی نمی‌توان نقش پر رنگ رسانه را منکر شد. هیأت گرچه خود رسانه قدرتمند شیعه است اما توسط رسانه‌های مدرن بازنمایی می‌شود. حقیقت آن است که سبک زندگی هیأتی را تا کسی در هیأت حضور پیدا نکند نمی‌تواند درک کند. هیأت دارای یک نظام ارتباطی منحصر به فرد است که جا دارد در محافل مختلف تبیین شود. اما متأسفانه در بازنمایی آن هم، تصویری که رسانه مدرن و نوین از هیآت نشان می‌دهد، تصویر ناقصی است و فقط محدود به پخش گوشه‌هایی از عزاداری هیأت است. این در حالی است که سبک زندگی در هیأت جاری و ساری است. رفتار خادمان با یکدیگر، محوریت یک عالم دینی یا پیرغلام در امور، فضای معنوی حاکم بر محیط، کار خالصانه و جهادگونه خادم‌ها و هزاران نمونه دیگر که در رسانه‌های ما کم‌تر به آن توجه می‌شود. بنابراین رسالت رسانه این است که زیست هیأتی را در قاب تلویزیون به نمایش بگذارد. 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
هدایت شده از شعر هیأت
فرازی از یک 🔹این روزها...🔹 این روزها حس می‌کنم حالم پریشان است از صبح تا شب در دلم یک‌ریز باران است... گاهی دلم مثل مصلّی غرق تنهایی‌ست چشمم قم است و قلب دلتنگم خراسان است یا حضرت معصومه! قم تنهاست این شب‌ها شمس‌الشموسِ من ببین! حالم پریشان است در خانه‌ها و کوچه‌ها دردی‌ست پنهانی هر ‌لحظه بُهتی تازه در چشم ‌خیابان است... از کوچه آیینه‌ها آرام‌تر بگذر! در شهر ما در هر‌قدم آیینه پنهان است تابوت‌ها و دوش تنهایان! چه می‌بینم؟ آیا خیابان‌ها خیابان‌های تهران است؟ در ما حسینِ تشنه‌ای را سر بریدند آه حس می‌کنم این روزها شام غریبان است ما با حسینیم و علی، با هادی و مهدی... دنیا پر از آل‌زیاد و آل‌مروان است این روزها مردان مرد از بین ما رفتند این روزها مردن خدای من! چه آسان است هر روز می‌میریم و هر شب زنده‌تر هستیم هر روز ما را می‌کشند و عید قربان است کاری کنید آه! ای مسلمانان مسلمانان دنیای ما در دست مشتی نامسلمان است... هندوی افراطی به جان مُسلم افتاده‌ست این کید ابلیس است و فکر و مَکرِ شیطان است... بازی‌خور شیطان اکبر! وقت جولان نیست بسیار فتنه پشت این شمشیر پنهان است تیغ از غلاف فتنه بیرون کرده‌ای، هیهات... آهسته‌تر! آرام‌تر! این بازیِ جان است شیطانِ اکبر، سامری گوساله را ماند نطقی اگر قی می‌کند وسواس شیطان است دنبال غصب عقل و عشق ماست اسرائیل حس می‌کند دنیا بلندی‌های جولان است ما هفت‌خان را در خطر طی کرده‌ایم، امّا این هشتمین خان است، آری! هشتمین خان است سهراب من! گُردآفرید من! سپر بردار رستم کجایی؟ هان! تهمتن! روز میدان است وا می‌شود قفل لجوج هرچه دشواری وقتی کلید کارها دست کریمان است قاسم نمی‌میرد، سلیمانی نمی‌میرد در جان ابراهیم آتش‌ها گلستان است ای اُف به آنانی که از عکس تو می‌ترسند ای اُف به دنیایی که از نامت هراسان است مانند ابراهیم اَدهم تشنه خواهم ماند زمزم نخواهم خورد تا از دلوِ سلطان است بشکن شب خاموش دل را نازنین! بشکن دل را چراغان کن، نترس این شب، چراغان است بیرون بیا از خانه با لبخند و با امید بی چتر و بارانی بیا در کوچه باران است سر در گریبانی چرا؟ بشکن زمستان را لبخندهامان شیشه عمرِ زمستان است اسپند و کندر دود کن! عودی بسوزان باز هرچند از داغ عزیزان سینه بریان است... روز پریشانی نماند و شام دلتنگی شام نکوکاری‌ست این یا روز احسان است در کوچه‌ها آلوچه‌ها گل می‌کنند از نو در کوچه لبخند و گل و باران فراوان است شکر خدا سجاده‌های عاشقان پهن است شکر خدا در سفره‌های عاشقی نان است... قصد عبور از نیل و طوفان کن خدا با ماست این ناخدا نوح است یا موسی‌بن‌عمران است با ما خلیل است و مسیح و صالح و یوسف با ما شعیب و احمد و با ما سلیمان است آیین ما درد است و ایثار و خردورزی میراث ما عشق است و ایمان است و قرآن است این خاک خاک حافظ و سعدی و فردوسی‌ست این ملک ملک بی‌زوال، این ملک ایران است... پایان غم‌هامان همین نوروز خواهد بود آغاز شادی‌هایمان در بیت پایان است 📝 🌐 shereheyat.ir/node/4519@ShereHeyat
🔴 سیاست‌های فعالیت هیآت در مقابله با ویروس منحوس کرونا با شیوع ویروس کرونا در کشور و بسیج شدن نیروهای مردمی برای کمک به سلامت جامعه، هیأت‌ها نیز مطابق وظایف اجتماعی خود، وارد میدان شده‌اند. بارها گفته‌ایم و متذکر شده‌ایم که رسالت اصلی هیأت، احیای معارف و امر اهل‌بیت علیهم‌السلام است و قطعاً یکی از مصادیق آن کمک به شیعیان آل‌الله در اقصی نقاط عالم است. هیأتی که کارکرد خود را فقط منحصر به برگزاری مراسم کند، با شیوع این ویروس منحوس و با تبلیغات رسانه‌ای دشمن منفعلانه عمل می‌کند و منجر به تعطیلی می‌شود. اما هیأتی که کمک به سلامت جامعه را هم از وظایف خود می‌داند، با وجود این بلا و فتنه، احیاء می‌شود و به کمک آحاد جامعه می‌شتابد. میاندار هیأت، امروز تبدیل به میاندار خدمت شده و هم‌بستگی اجتماعی خود را فعال می‌کند. آموخته‌های هیأت را با رفتار دینی و انسانی خود به سایرین می‌نمایاند و بار غم و غصه مردم را به تأسی از اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌کاهد. سیاست‌های زیر برآمده از ایده‌ها و تجربه‌های هیأت‌های کشور است که جهت مدل‌سازی و الگودهی عرضه شده است: ۱. اعلام آمادگی هیآت برای کمک‌رسانی و انجام خدمات بهداشتی و درمانی به نهادهای متولی امر بهداشت و درمان. این مهم باید در قالب یک بیانیه زیبا از طرف هیأت یا اجتماع هیأت‌های شهر و منطقه انجام شود. علاوه بر این، انتشار رسانه‌ای خوب و مکفی این بیانیه در تمام شبکه‌های اجتماعی هیأت و کانال‌های خبری سطح شهر و منطقه نیز در ترغیب دیگر هیأت‌ها به این کار، تأثیرگذار خواهد بود. ۲. ضدعفونی کردن سطح شهر، معابر عمومی و محل‌های پرتردد نظیر فروشگاه‌ها، پارک‌بازی‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، عابربانک‌ها، خانه سالمندان و... ۳. خدمت‌رسانی هیأت به مراکز درمانی، کادر درمان و بیماران درگیر با این ویروس با همکاری نهادهای متولی امر بهداشت و درمان. ۴. با توجه به توصیه نهادهای متولی امر بهداشت و درمان نسبت به عدم برگزاری تجمعات در شهرهای پرخطر؛ پیشنهاد می‌شود مراسم هیأت به‌صورت مجازی و همراه با پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی و در صورت امکان پخش زنده از صدا و سیمای مراکز استانی برگزار شود. ۵. راه‌اندازی پویش نذر قرائت ادعیه وارده و توصیه شده نظیر دعای هفتم صحیفه سجادیه، زیارت عاشورا و حدیث کساء. نظم و انضباط بیشتر در اطلاع‌رسانی، ثبت اعضا و کار رسانه‌ای در این پویش، طبعاً تأثیرگذاری بهتری خواهد داشت. ۶. ایجاد ایستگاه‌ها و پایگاه‌های سلامت با محوریت امر پیشگیری، مشاوره و آموزش در سطح شهر با عنوان‌های جایگزین همچون «شفاخانه اهل‌بیت»، «دارالشفاء» و... . پخش محتوایی توصیه‌های بهداشتی سفارش‌شده و ادعیه وارده (دعای هفتم صحیفه سجادیه، زیارت عاشورا و حدیث کساء)، از جمله اقدامات اساسی این ایستگاه‌ها است. ۷. با توجه به کم‌یاب و گران شدن برخی از داروهای گیاهی مؤثر در درمان این بیماری نظیر زنجبیل و... هیأت می‌تواند به‌جهت در دسترس قرار دادن این داروها با قیمت مناسب، شبکه توزیع داروهای گیاهی مؤثر را در حد توان خود فعال کند. در این راستا انجمن تغذیه سالم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که متشکل از ۱۲۰ پزشک متخصص است، بسته پیشنهادی ناظر به این اقدام را تهیه کرده است. ۸. راه‌اندازی پویش روضه خانوادگی و دعا برای دفع این بلیه از خانواده‌ها. اطلاع‌رسانی به موقع و هم‌چنین بازخورد رسانه‌ای آن، اثر مستقیمی بر تأثیرگذاری پویش دارد. خانواده‌های عضو این پویش می‌توانند عکس و فیلم این مراسمات را جهت جریان‌سازی این موضوع در شبکه‌های اجتماعی بارگزاری کنند. ۹. جمع‌آوری کمک‌های مردمی مبتنی بر الگوی محله‌محوری و تمرکز کمک هر هیأت به محله و منطقه خود جهت خرید و توزیع ماسک و سایر اقلام ضدعفونی‌کننده درب منزل نیازمندان. با توجه به خطر شیوع این بیماری، رفت‌و‌آمد به سایر شهرها در این ایام توصیه نمی‌شود. ۱۰. شناسایی افراد نیازمند و ناتوان جهت توزیع عادلانه اقلام بهداشتی خانه‌به‌خانه به ایشان. سازمان‌دهی و تقسیم‌بندی صحیح محله یا محلات مختلف شهر، به شناسایی دقیق‌تر این افراد کمک می‌کند. ۱۱. شناسایی خانواده‌های متوفی یا خانواده‌هایی که سرپرست خانوارشان درگیر این ویروس هستند و رفع نیازهای آنان در حد توان. این نیاز می‌تواند از تسلی دادن به ایشان تا تهیه برخی از اقلام مورد نیاز برای ایشان در ایام قرنطینه و محدودیت تردد باشد. ۱۲. شناسایی سالمندان و ناتوانان برای تهیه و خرید اقلام ضروری و مورد نیاز ایشان. این مهم می‌تواند با راه‌اندازی اقدامات شبکه‌ای نظیر پیک موتوری هیأت برای رفع نیازهای محلی شکل بگیرد. 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
🔸 یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ 🔰 به نیت سلامتی و شفای جانباز و ستایشگر بااخلاص اهل‌بیت(علیهم‌السلام) "حاج مهدی سلحشور" که به دلیل عارضه شیمیایی در بیمارستان بستری شده‌اند، حمد شفاء و صلواتی قرائت بفرمائید. هم‌چنین به اطلاع می‌رسانیم الحمدلله آزمایش کرونای ایشان منفی بوده است و از این باب جای نگرانی نیست. 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
❇️ 🔸 علیه‌السلام ✅ با فضیلت ترین و ارزشمندترین عبادت‌ها آن‌است که خالص و بدون ریا باشد. 📚 بحار‌الانوار جلد ۶۸، صفحه ۲۴۵ 💐 میلاد باسعادت جوادالائمه، امام محمدتقی علیه‌السلام مبارک‌باد. 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۹ آذرماه ۱۳۹۸) حزب فعلی حاکم بر هند، قانونی در مجلس این کشور به تصویب می‌رساند که به موجب آن، کسانی که نمی‌توانند هندی بودن خود را با مدارکی که منوط به قبل جولای ۱۹۸۸ باشد اثبات کنند، از کشور هند اخراج می‌شوند. پس از به اجرا گذاشتن این قانون در ایالت آسام، حدود یک میلیون و نهصد هزار نفر نتوانستند هندی بودن خود را اثبات کنند؛ از این تعداد یک میلیون و سیصد هزار نفر غیر مسلمان بودند که باید اخراج می‌شدند اما حزب حاکم که متشکل از هندوهای افراطی است را اولاً با کمبود بانک رأی مواجه می‌کرد و ثانیاً تعداد هندوها را در هند کاهش می‌داد. لذا با خباثت تمام، قانونی تحت عنوان اصلاحیه شهروندی (CAB) در مجلس به رأی گذاشته و تصویب شد. مطابق این قانون، اتباع غیرهندی سه کشور بنگلادش، پاکستان و افغانستان که از مذاهب هندو، مسیحی، سیک، بودایی، جین و زرتشت هستند، می‌توانند در هند با شرایط اعلام‌شده‌ای حق شهروندی بگیرند اما مسلمانان از این قانون مستثنا شده و جزو شهروندان این کشور شمرده نشده‌اند. این در حالی است که این مسلمانان هندی‌الاصل محسوب می‌شوند. هم‌زمان و پس از دیدار رئیس جمهور اسلام‌ستیز آمریکا از هندوستان و اظهارات مغرضانه و خصمانه علیه مسلمانان این کشور، هزاران نفر از افراط گرایان هندو با آتش زدن منازل و مساجد مسلمانان، درگیری‌های فرقه‌ای خونین را به‌وجود آورده که تاکنون بیش از ۳۵ نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی از میان افراد بی‌گناه و مظلوم بر جای مانده است. از سوی دیگر دولت هند در راستای اجرای قانون جدید شهروندی، فشارها و محدودیت‌های شدیدی برای میلیون‌ها مسلمان مقیم دراین کشور ایجاد کرده که آنان را ملزم به ترک وطن و خانه و زندگی‌شان نموده است. به نحوی که دچار آوارگی و بی‌پناهی و آسیب‌دیدگی شدید گردیده‌اند. دولت هند با اعطای تابعیت به مهاجران از سه کشور همسایه و تنها با شرط عدم مسلمان بودن آن‌ها موافقت نموده است. این اقدام دولت هند، فراتر از تبعیض دینی و مذهبی، برای هر انسان آزاده‌ای دردناک و تأسف‌بار است. جامعه ایمانی مشعر متشکل از تعداد کثیری از هیآت مذهبی سراسر کشور، حمایت معنوی و انسانی از پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام و عموم مسلمانان جهان را وظیفه و رسالت ایمانی و انسانی خود می‌داند و نگرانی عمیق خود را از اقدامات ناخوشایند دولت هند ابراز می‌دارد. ضمن ابراز تأسف و تأثر از این حوادث غیرانسانی که برخلاف قواعد حقوقی انسانی و آزادی ادیان و مذاهب است از آن دولت می‌خواهیم تا با رعایت قوانین بین‌المللی و حقوق بشری و عدم اعمال فشار و محدویت بر اقلیت مسلمان کشور، موجبات تنزل جایگاه و موقعیت خود در نزد افکار عمومی را بیش از این فراهم نیاورد. 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⚫️ إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون برگ‌های زرین افتخارآفرین انقلاب اسلامی ایران، همواره با روحیه جهادی و انگیزه الهی و حضور بی‌منت در میادین و عرصه‌های جهادی و انقلابی توسط مردانی رقم زده شده است که هرگز آسودگی و آسایش را برنتابیدند. همان شیرمردانی که هیچ‌گاه آرامش و آسایش را برای خود طلب ننموده و خالصانه و عاشقانه برای خدمت‌رسانی، شوق وصف‌ناپذیر داشتند. با کمال تأثر و تأسف با خبر شدیم حجت‌الاسلام احمد خسروی، از مدیران مدارس اسلامی صدرا و از جهادگران فعال در عرصه خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی که خدمات ارزنده‌ای در مناطق محروم ارائه کرده‌بود، ساعاتی قبل به‌ دیار باقی شتافت. ساخت‌وساز مدارس و منازل، رسیدگی به کودکان و ایتام و نیز تهیه اقلام مورد نیاز اقشار مستضعف، بخشی از خدمات حجت‌الاسلام خسروی در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان است. جامعه ایمانی مشعر ضمن ابراز تأسف، این مصیبت را به خانواده این جهادگر فقید و جامعه جهادگران تسلیت عرض کرده، رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم و سلامتی و شکیبایی برای بازماندگان وی را از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نماید. 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
جامعه ایمانی مشعر
💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
🔴 در پی زندانی‌شدن حجت‌الاسلام سرپرست جمهوری و از روحانیون سرشناس این کشور، نگرانی تشکل‌های مختلف اسلامی و شیعی این کشور از شرایط به‌وجود آمده برای مسلمانان تشدید شده است. چند سال پیش از این نیز در جریان مخالفت اسلام‌گرایان با ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس آذربایجان دو سال زندانی دولت آذربایجان بوده است. این‌بار وی در تاریخ دهم اسفندماه از سوی سرویس امنیت دولت آذربایجان احضار و به چندین ماه حبس محکوم شده است. در این مقطع زمانی که ادعای اصلاحات سیاسی و اقتصادی دولت باکو بیش از هر زمانی مطرح است، دستگیری سرپرست حزب اسلام چه ضرورت یا کارکردی برای دولت آذربایجان داشته است؟ واقعیت آن است که پس از شهادت سپهبد شهید و به دعوت بزرگانی چون حاج الهام علی اف، مردم مسلمان آذربایجان هم‌چون تمام آزادی‌خواهان جهان، در ابراز عشق و علاقه قلبی خود به سردار بزرگ جبهه مقاومت سنگ تمام گذاشتند و این موضوع علاوه بر نگرانی حاکمیت آذربایجان، واهمه و ناخرسندی سفارت در باکو را در پی داشته است. جامعه ایمانی مشعر که متشکل از جمع کثیری از هیأت‌های مذهبی سراسر کشور است، ضمن محکومیت این اقدام دولت آذربایجان، خواستار آزادی حاج الهام علی‌اف در راستای آزادی دینی در این کشور است. از دولت آذربایجان خواستاریم ضمن هوشمندی در برابر اقدامات تفرقه‌افکنانه رژیم غاصب صهیونستی، به محبوس کردن شهروندان خود در راستای تمایلات اسرائیل جنایتکار خاتمه دهد و آزادی دینی مسلمانان را به رسمیت بشناسد. 💠 جامعه ایمانی مشعر 🌎 معاونت بین‌الملل ✅ @www1542org
🔶 توزیع اقلام بهداشتی رایگان از سوی جمعی از هیآت 🔻 موکب شباب الامام الخامنئی که برخاسته از دل‌ هیأت‌های مختلف است، در سه ایستگاه به توزیع رایگان اقلام بهداشتی بین مردم برای مبارزه با کرونا می‌پردازد. 🔻 سیدحسین موسوی از مسؤولان موکب شباب الامام الخامنئی اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور تصمیم گرفتیم تا به کمک‌رسانی به مردم در زمینه توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک، مایع ضدعفونی کننده دست و سطوح و دستکش بپردازیم که برای این امر تاکنون سه ایستگاه در سطح شهر برپا کردیم 🔻 وی گفت: تاکنون در این ایستگاه‌ها ۳ هزار ماسک، ۱۸ هزار مایع ضدعفونی دست و سطوح در بسته‌های ۳۰ میلی‌لیتری و ۴۰ هزار دستکش توزیع شده است. البته باید گفت برای تأمین و حتی خرید این اقلام نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. به‌طوری که حتی حاضریم با کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده اقلام را خریداری کنیم؛ سپس رایگان توزیع کنیم، اما بازهم دسترسی به اقلام نداریم. 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
🛑تقابل مناسک با کرونا؟! هیأت‌ها برقرار باشد؟ نمازجمعه ها و نمازجماعت برگزار شود؟ حرم ها چطور؟ پاسخ شما بله است. احتمالا معتقدید مراقبت های لازم صورت گیرد و مناسک دینی تعطیل نشود. ممکن است پاسخ تان منفی باشد. احتمالا می گوئید وقتی قرار شد تجمعات محدود شود حرم و نمازجمعه و مسجد و هئیت نیز خارج از این دسته بندی نیست. اما فراتر از این بله و خیر، یک ملاحظه جدی تر هم وجود دارد. یک زمان حضرت روح الله مجالس امام حسین را به خدمت شکل گیری یک حادثه بزرگ سیاسی به نام انقلاب کشاند. وقتی طاغوت بهوش شد و درصدد ممانعت برآمد، استاد عرفان امام حضرت آیت الله شاه آبادی طرح هیات های خانگی را کلید زد. امام حسین همیشه بود. گریه و ندبه و عزاداری نشانه شیعه بود، اما خمینی کبیر قدرت گریه را به ظهور کشاند و از دل عزاداری و سینه زنی یک تحول سیاسی را در عالم رقم زد. مسجد نیز. مسجد و نماز جماعت و دعا و نیایش همیشه تاریخ بوده است. اما حضرت امام از درون مسجد، جهاد و بسیج و خیریه را رقم زد. نه اینکه حاشیه نماز بود؛ خیر. معنای اقامه نماز را ارتقا بخشید؛ تعالی یافت تا یک قیام اجتماعی. اهل نماز شدند اهل کار خیر؛ شد صندوق جاوید بازار که با خوش فکری استاد عرفان امام شکل گرفت. شد مسجد قبا که محفل انقلابیون بود. شد مسجد جلیلی که سنگر مجاهدین بود. شد مسجد هدایت که محل هدایت انقلاب بود. شد مسجد سید عزیزالله و شیخ علی و امین الدوله  که همه قیام های تهران را مدیریت می کرد. شد پایگاه بسیج و مامن و محل صیانت و امنیت. آمد و شد شبکه ای عظیم مسجدی ها که اعزام داوطلبین روزهای مقدس را شکل می داد. رهبرانقلاب می گویند اقامه نماز تنها برپایی نماز نیست. یعنی برقراری ذکر بر یک شهر؛ بریک دیار. یک امت را به ذاکری کشاندن و به یاد خدا بردن و به رفتار الهی رساندن، اقامه نماز است. شهرسازی براساس ذاکری؛ تابه حال اقامه نماز را چنین یافته بودید؟ امروز، روز وزن کشی است. هرکس و هرجا و هرمکان با هرمناسکی هرچه اندوخته است امروز خرج کند. خرج مردم کند. انقلاب مناسک را به خدمت اجتماعی کشاند. مناسک را از پستوخانه ها درآورد و با آن یک تحول سیاسی و بیرونی را رقم زد. مناسک شدند انسان ساز. شدند جامعه ساز. نقش ها روشن است. نقش بگیریم با نام کرونا. امام جمعه و امام جماعت و ذاکر و واعظ نقش بگیرند. هرانچه داریم به خدمت مردم ببریم و الله را به ظهور بکشیم. توحید را از بیرق هیات تا سراسر شهر امتداد بخشیم. عالم را مجدد به تماشای کارامدی مناسک بنشانیم. حسین علیه السلام اینجاست؛ نماز اینجاست؛ توحید اینجا میان مردمست.   @mahdian_mohsen 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org