eitaa logo
نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام
447 دنبال‌کننده
131 عکس
97 ویدیو
2 فایل
کانال دوم ما ✳️اَحاديث ناب۱۴معصوم✳️ @Ahaadith_Ahlebait قال الامام صادق علیه السلام: کسی که احادیث ما را در دل شیعیان ما جای می دهد از هزار عابد برترست. 📚اصول کافی جلد۱صفحه۳۳ #کپی با ذکر #صلوات 💫 @ya_amiralmomenin110 💫 خادم کانال @Amirovisi
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام خدمت عاشقان امیرالمؤمنین علی علیه السلام لطفا کانال به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید 🌼🌸 یا علی مدد
هدایت شده از امیر اویسی
«لَبَّیْکَ یـٰاسَیِّدَنَااْلقٰآئِـد»: سلام به تمام شیعیان امیرالمومنین(ع)✋ 🎗میخوام امروز یک‌کانال خوب،باکلی مطالب مفید بهتون معرفی کنم ‼️🌷🕊 ✅ اگر میخواید مولاتون امیرالمؤمنین علی (ع) را خوب بشناسید و با مذهبتون کامل آشنا بشید توصیه میکنم این کانال را ازدست ندید👇 🌐مرکزنشرفضائل امیرالمومنین(ع)📡👇 🌐مرکزنشرفضائل امیرالمومنین(ع)📡👇 🌐مرکزنشرفضائل امیرالمومنین(ع)📡👇 ✅ باذکر وارد شوید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2786983938C086f209fee
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🌸🍂 : شیعیان و ائمه علیهم السلام در 🍂🍂 اشاره ۱- يَرفَقُ مَلکُ المَوتِ الشیعةِ ۱-عَن عَلى بِنِ الحُسَين عَليهِمَا السَّلام عَن رَسُولِ الله صَلَی اللهُ عَلیهِ وَآلِه قَالَ: وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَا تُفَارِقُ رُوحٌ جَسَدَ صَاحِبِهَا حَتَّى يَأْكُلَ مِنْ ثِمَارِ الْجَنَّةِ أَوْ مِنْ شَجَرَةِ الزَّقُّومِ وَ حِينَ يَرَى مَلَكَ الْمَوْتِ يَرَانِي وَ يَرَى عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ وَ حَسَناً وَ حُسَيْناً فَإِنْ كَانَ يُحِبُّنَا قُلْتُ: يَا مَلَكَ الْمَوْتِ ارْفُقْ بِهِ إِنَّهُ كَانَ يُحِبُّنِي وَ يُحِبُّ أَهْلَبَيْتِي وَ إِنْ كَانَ يُبْغِضُنَا قُلْتُ: يَا مَلَكَ الْمَوْتِ شَدِّدْ عَلَيْهِ إِنَّهُ كَانَ يُبْغِضُنِي وَ يُبْغِضُ أَهْلَبَيْتِي. [۱] ۲- أحاديثُ نَبويُّ فِي فَضلِ مُحبّى الأَئِمَّةِ عَلَیهِم ُالسَّلام فِي الآخِرَةِ ۱- قالَ رَسُولُ الله صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِه: حُبّي و حُبُّ أهلِبَيْتي یَنفِعٌ عندَ المَوتِ وَ فِي القَبرِ وَ يِومَ القِيامَةِ وعندأهْوالُ العِظامِ و فِي النَّشرِ وَعِندَ المِيزانِ و عِندَ الحِسابِ [۲] ۲- قالَ رسُولُ صَلَى اللهُ عَلَيهِ وَ آلِه: حُبّي و حُبُّ أهلِ بَيْتي نافِعٌ في سَبعِ مَواطِنَ أهْوالُهنَّ عظيمةٌ: عِند الوَفاةِ، و في القَبرِ، و عِند النُّشورِ، و عِند الكِتابِ، و عِند الحِسابِ، و عِند الميزانِ، و عِند الصِّراطِ [۳] الموت با با و مدارا می‌کند 🌼🍃 ۱- على بن الحسین علی فرمودند: رسول خدا صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه فرمودند: قسم به کسیکه جانم به دست اوست روح از جسد صاحبش جدا نمی شود مگر اینکه از میوه‌های بهشت و یا از درخت زقّوم جهنم بخورد. و هنگامیکه عزرائیل را می‌بیند من و علی و فاطمه و حسن و حسین را نیز مشاهده می‌کند. پس اگر محبّ ما باشد به ملک الموت می‌گویم: با او نرمی و مدارا کن همانا او از محبین من و اهل بیت من است و اگر دشمن ما باشد می‌گویم: ای عزرائیل بر او سخت بگیر همانا او از دشمنان من و دشمنان اهل بیت من است. نبوی در مورد محبين ائمه عَلَیهِم السَّلام در 🌸🍃 ۱- رسول خدا صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه فرمودند: دوستی من و دوستی اهل بیت من در هنگام مردن و در قبر و روز قیامت و در نزد هول و ترس‌های بزرگ و در زمان برانگیخته شدن و در نزد میزان و هنگام حساب نافع و سودمند است. ۲- رسول خدا صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه و فرمودند: محبت من محبت اهل بیت من در هفت موضع که ترس و هول آنها عظیم است نافع است: هنگام وفات و در قبر، و هنگام بر انگیخته شدن (نشر) و هنگام کتاب (زمانیکه نامه اعمال به دست افراد داده شود)، و هنگام حساب، و نزد میزان و صراط. ۳-قَالَ رَسُولُ الله صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهِيداً أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ مَغْفُوراً لَهُ أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ تَائِباً أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ مُؤْمِناً مُسْتَكْمِلَ الْإِيمَانِ أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ بَشَّرَهُ مَلَكُ الْمَوْتِ بِالْجَنَّةِ ثُمَّ مُنْكَرٌ وَ نَكِيرٌ أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ يُزَفُّ إِلَى الْجَنَّةِ كَمَا تُزَفُّ الْعَرُوسُ إِلَى بَيْتِ زَوْجِهَا أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ فُتِحَ الله لَهُ بَابَینِ مِن الْجَنَّةِ أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ جَعَلَ اللَّهُ زوّارَ قَبْرَهُ مَلَائِكَةِ الرَّحْمَةِ أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ عَلَى السُّنَّةِ وَ الْجَمَاعَةِ أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَكْتُوبٌاً بَيْنَ عَيْنَيْهِ آيِسٌ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ تَعالی أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ كَافِراً أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ لَمْ يَشَمَّ رَائِحَةَالجَنَّةِ. [۱] ُ ۴- عَن عَلی بن الحُسین عَلَیهِم ُالسَّلام قالَ: قالَ سَلمانِ الفارسی ُرَحمَةُ الله عَلیه: کنتُ ذاتَ يَومٍ جالِسا عندَ رسُول الله إذ أقبَلَ علىَّ بنُ أبي طالب فقالَ لَهُ: ألا أبَشِّرُكَ يا عَلِىُّ؟ قالَ: بَلَی یا رَسُولَ الله قالَ:...... ---------- 📚منابع: [۱]: بشارة المصطفى / ۲۵ [۲]: غرر الأخبار، الديلمي / ۱۳۲ [۳]: بشارة المصطفى /۴۱ - فضائل الشيعة / ۶- أمالي الصدوق /۱۰ م۳ [۱]: بشارة المصطفى /۳۰۴ ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام 💫 @ya_amiralmomenin110
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: پنجشنبه - ۲۸ مهر ۱۴۰۱ میلادی: Saturday - 20 October 2022 قمری: الخميس ، 23 ربیع‌الاول 1444 🌹 متعلق است به: 🔸حضرت حسن بن علي العسكري علیه السلام 🗞 وقایع مهم شیعه: 🌼🍃  ورود حضرت معصومه عليه السّلام به قم در اين روز در سال ۲۰۱ ه’ كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه سلام اللَّه عليها به قم تشريف فرما شدند كه ۱۷ روز قبل از رحلت آن حضرت است. (نظر به اينكه رحلت آن حضرت در ۱۰ ربيع الثانى است و حضرتش ۱۷ روز در قم اقامت گزيده اند، روز ۲۳ ربيع الاول سالروز ورود آن حضرت به قم است) آن حضرت با قدوم مبارك خود اين شهر را متبرك گردانيدند، و به درخواست جناب موسى بن خزرج پسر سعد اشعرى كه از بزرگان قم بود، منزل او را منوّر نموده در آنجا نزول اجلال فرمودند. در همكان مكان تشريف داشتند و زنهاى قم مخصوصاً علويات به خدمت آن حضرت مى رسيدند و از وجود آن حضرت استفاده مى كردند تا بعد از ۱۷ روز از دنيا رحلت فرمودند. عبادتگاه حضرت معروف به «ستيّه» در ميدان مير قم معروف است. (بحار الانوار، ج ۶۰، ص ۲۱۹) 📆 روزشمار: 🔹03 روز تا صلح حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام (۴۱ ه‍ ق) 🌼10 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🌸14 روز تا ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام (۲۳۲ ) ◾️16 روز تا وفات حضرت معصومه سلام الله علیها (۲۰۱ ه‍ ق) میلاد حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به روایتی (۲۳۲ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠🔹 🔹💠 🔸🔹 🔹🔸 مؤلف گويد: «متّقى» اين روايت را در [📚كنز العمال ۱/ ۴۴] نقل كرده است و گفته كه «طبرانى» هم در «الكبير» از «زيد بن ثابت» روايت نموده است و در صفحه ۴۷ گويد كه روايت فوق را «عبد بن حميد» و «ابن انبارى» از «زيد بن ثابت» روايت كرده اند و بار ديگر، در صفحه ۴۷ اظهار داشته است كه «طبرانى» در «الكبير» و «سعيد بن منصور» در «سنن» از «زيد بن ثابت» روايت كرده اند و باز هم «طبرانى» در «الكبير» از «زيد بن ارقم» روايت نموده است و در صفحه ۹۸ مى گويد: حديث مورد نظر را «ابن جرير» در «تهذيب الآثار» متذكر است و «مناوى» در [📚متن فيض القدير ۳/ ۱۴] متعرض شده و در شرح آن پس از آنكه روات آنرا از قول «هيثمى» توثيق كرده است، مى نويسد: حديث مذكور را «ابو يعلى» به سندى كه تا حدى قابل اعتماد است، روايت نموده است و «حافظ عبد العزيز اخضر» به نقل آن پرداخته است و اضافه كرده كه در حجّة الوداع چنين فرمود- تا آنجا كه اظهار داشته است- «سمهودى» گويد: در اين باب، بيشتر از بيست نفر از صحابه حديث مورد نظر را نقل كرده اند. «ابن حجر» در [📚صواعق ص ۱۳۶] مى نويسد: حديث مورد نظر را، از طرق بسيارى، بيشتر از بيست نفر از صحابه نقل كرده اند. و ما در حال حاضر نيازى به بسط كلام درباره آنها نمى بينيم. (۱) [📚حلية الاولياء ابو نعيم ۱/ ۳۵۵] به سند خود، از «حذيفة بن اسيد غفارى» روايت مى كند كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله خطاب به مردم فرمود: من پيش از شما از دنيا رحلت مى كنم و شما در روز قيامت كنار حوض كوثر بر من وارد مى شويد و هنگام ورود، از چگونگى رفتار شما با «ثقلين» مى پرسم، اكنون بنگريد كه چگونه بايد با آنان مدارا نمائيد. آرى «ثقل اكبر»، كتاب خداست و ريسمان استوارى است كه يك طرف آن در دست خداست و طرف ديگر آن، در دست شماست. اينك قرآن كريم را دستاويز خود قرار بدهيد و از آيات آن، روگردان نشويد و تغيير و تبديلى در آن، روا مداريد. و ديگر عترت و اهل بيت من مى باشد كه خداى مهربان به من اطلاع داده است كه اين دو يادگار، هرگز از يكديگر جدا نمى شوند تا كنار حوض كوثر با من ملاقات نمايند. مؤلف گويد: حديث مزبور را «خطيب بغدادى» در [📚تاريخ بغداد ۸/ ۴۴۲] متذكر است و «متّقى» هم در [📚كنز العمال ۷/ ۲۲۵] روايت كرده و مى نويسد: حديث مورد بحث را «طبرانى»، «ابو نعيم» در «حلية»، «خطيب» در «تاريخ» و «هيثمى» در [📚مجمع ۱۰/ ۳۶۳] روايت نموده و اظهار مى دارد كه حديث مذكور را «طبرانى» به دو سند روايت كرده است. (۱) [📚همان كتاب ۹/ ۶۴] به سند خود، از حضرت على عليه السّلام روايت كرده است كه در محل جحفه، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله خطابه اى ايراد كرد و خطاب به مردم فرمود: اى مردم! نه اينست كه من اوليتر از شما به جان شمايم؟ همگان گفتند: چنين است..... ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🌸🍂 : شیعیان و ائمه علیهم السلام در نبوی در مورد محبين ائمه عَلَیهِم السَّلام در 🌸🍃 قالَ: هذا حَبِيبِي جَبرَئيلُ يُخبِرُني عنِ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ أنّه قد أعطى مُحِبَّیكَ و شِيعَتَكَ سَبعَ خِصالٍ: الرِّفقَ عِندَ المَوتِ، و الاُنسَ عِندَ الوَحشَةِ، وَ النُّورَ عِندَ الظُّلمَةِ، و الأمنَ عِندَ الفَزَعِ، و القِسطَ عِندَ المِيزانِ وَ الجَوازَ عَلَى الصِّراطِ، و دُخولَ الجَنَّةِ قَبلَ سائرِ الناسِ مِن الاُّمَمِ بثمانینَ عاما ۳- رسول خدا صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه فرمودند: هر که بر حبّ و دوستی آل محمّد بمیرد شهید است. بدانید هر که برمحبت آل محمد بمیرد آمرزیده است. بدانید هر که برحبّ آل محمد بمیرد توبه اش پذیرفته است. بدانید هر که بر حبّ آل محمّد بمیرد با ایمان کامل مرده است. بدانید هر که بر حب آل محمّد بمیرد ملک الموت و سپس منکر و نکیر او را به بهشت بشارت میدهند. بدانید هر که بر حب آل محمّد بمیرد همانگونه که عروس به خانه ی همسرش می‌رود او نیز به سمت بهشت می‌شتابد. بدانید هر که بر حب آل محمّد بمیرد خداوند دو در از بهشت بر او باز می‌کند. بدانید هرکه بر حب آل محمد بمیرد خداوند ملائکه ی رحمت را زائران قبر او قرار میدهد. بدانید هر که بر حب آل محمد بمیرد بر سنت و جماعت مرده است. بدانید هرکه بر بغض و دشمنی آل محمد بمیرد در حالی در روز قیامت وارد محشر می‌شود که بین دو چشمش نوشته شده: «مأیوس از رحمت خدا» بدانید هر که بر بغض آل محمد بمیرد کافر مرده است. بدانید هر که بر بغض آل محمد بمیرد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد. ۴- امام سجاد عَلَیهِ السَّلام فرمودند: سلمان فارسی که خدایش رحمت کند نقل کرد: روزی در محضر رسول خدا صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه نشسته بودم که ناگاه علی بن ابیطالب تشریف آوردند پس رسول خدا صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه فرمودند: این حبیب و دوست من جبرئیل است که از جانب خداوند عزوجل به من خبر داد که همانا خداوند به محبین و شیعیان تو هفت خصلت را عطا فرموده است: راحتی هنگام مرگ، اُنس هنگام وحشت، نور هنگام ظلمت، امان هنگام ترس و فزع، قسط نزد میزان، جواز عبور بر صراط، و داخل شدن در بهشت هشتاد سال زودتر از سایر مردم امت ها. ۵-عَنِ ابْنِ عُمَرَ قَالَ سَأَلْتُ اَلنَّبِىَّ صَلَی اللهُ عَلَیهِ وَآلِه عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيهِ السَّلامُ فَغَضِبَ وقَالَ مَابَالُ أَقْوَامٍ يَذْكُرُونَ مَنْزِلَةَ مَنْ لَهُ مَنزِلَةٌ كَمَنزِلَتي ألا وَمَن أحَبَّ عَلِيّاً فَقَد أَحَبَّنِي وَمَن أَحَبَّنِي رِضى اللَّهُ عَنْهُ مِنْ رِضَى اللَّهِ عَنْهُ كَافَاهُ بِالجَنَّةِ ألا وَمَن أَحَبَّ عَلِيّاً يَقْبَلُ اَللَّهُ صلاتهُ وصيامَهُ وقِيَامَهُ وَ اسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ دُعاءَهُ ألا وَمَن أحَبَّ عَلِيّاً فَقَدِ اسْتَغْفَرَتْ لَهُ المَلائِكَةُ وفُتِحَتْ لَهُ أبوابُ الجَنَّةِ فَيَدخُلُ مِن اَيِّ بابٍ شَاءَ بِغَيرِ حِسابٍ ألا وَمَن أحَبَّ عَلِيّاً لا يَخرُجُ مِنَ اَلدُّنْيَا حَتَّى يَشْرَبَ مِنَ اَلْكَوْثَرِ وَ يَاكِلٌ مِن شَجَرَةٍ طُوبِي وَ يَرى مَكانَهُ مِنَ الْجَنَّةِ ألا وَمَن أَحَبَّ عَلِيّاً هَوَّنَ اللَّهُ تَبَارَكَ وتَعَالى عَلَيْهِ سَكَرَاتِ اَلْمَوْتِ وَ جَعَلَ قَبرَهُ رَوْضَةً مِن رِياضِ الجَنَّةِ ألا وَمَن أَحَبَّ عَلِيّاً أعطاهُ اللَّهُ بِعَدَدِ كُلِّ عِرقٍ في بَدَنِهِ حَوراءُ وَيُشَفَّعُ في ثَمانينَ مِن أَهلِ بَيتِهِ وَ لَهُ بِكُلِّ شَعرَةٍ فِي بَدَنِهِ مَدينَةً فِي الْجَنَّةِ الاّ وَمَن أَحَبَّ عَلِيّاً بَعَثَ اللَّه اِليهِ مَلَكَ اَلْمَوْتِ يَرفُقُ بِهِ وَ دَفَعَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ عَنهُ هَولَ مُنكَرٍ وَنَكيرٍ وَنَوَّرَ قَلبَهُ وَبَيَّضَ وَجهَهُ الاّ وَمَن اَحِبَّ عَلِيّاً أظَلَّهُ اللَّهُ فِي ظِلِّ عَرْشِهِ مَعَ الشُّهَدَاءِ وَ الصِّدِّيقينَ الاّ وَمَن أَحَبَّ عَلِيّاً نَجَّاهُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ اِلاّ وَمَن اَحِبَّ عَلِيّاً تَقَبَّلَ اللَّهُ مِنْهُ حَسَناتِهِ وَ تَجاوَزَ عَنْ سَيِّئاتِهِ وَ كانَ في الجَنَّةِ رَفِيقَ حَمْزَةَ سَيِّدِ الشُّهَداءِ الاّ وَمَن أَحَبَّ عَلِيّاً ثَبَّتَ اَلْحِكْمة فِي قَلبِهِ وَ أَجْرَى عَلَى لِسَانِهِ الصَّوَابَ وَ فَتَحَ اللَّهُ لَهُ أَبْوَابَ الرَّحْمَةِ الا وَمَن أَحَبَّ عَلِيّاً سَمَّى فِي السَّمَاوَاتِ أَسِيرَ اللَّهِ فِي الْأَرْضِ ألا ومَن أحَبَّ عَلِيّاً نَادَاهُ مَلَكٌ مِنْ تَحْتِ اَلْعَرْشِ يَا عَبْدَ اَللَّه اِسْتَأْنِفِ اَلْعَمَلَ ..... فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: جمعه - ۲۹ مهر ۱۴۰۱ میلادی: Saturday - 21 October 2022 قمری: الجمعة ، 24 ربیع‌الاول 1444 🌹 متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام 🗞 وقایع مهم شیعه: امروز مناسبتی نداریم 📆 روزشمار: 🔹02 روز تا صلح حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام (۴۱ ه‍ ق) 🌼09 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🌸13 روز تا ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام (۲۳۲ ) ◾️15 روز تا وفات حضرت معصومه سلام الله علیها (۲۰۱ ه‍ ق) میلاد حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به روایتی (۲۳۲ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹   🔹🔸🔸 در دوران ▪️ اهل و پرچمهای 🌸✨ همچنین تمام مؤلفان بعدی، در خلال قرن‌ها بر این مسأله اتفاق نظر دارند، بگونه ای که ماجرای خروج صاحبان پرچم‌های سیاه در نزد آنان، امری کاملا روشن و ثابت بوده است، دلیل این ماجرا آن است که هیچ یک از راویان و دانشمندان نگفته اند که ممکن است این گروه مثلا اهل ترکیه و یا هند یا جای دیگری غیر از ایران باشند. بلکه عده ای از راویان و مؤلفان تصریح کرده اند که آنان ایرانیانند، حتی نام خراسانیها در برخی احادیث به چشم میخورد. چنان که در روایت مربوط به درفش‌های خراسان خواهد آمد. سوم: نهضت مذکور با نوعی مخالفت جهانی و جنگ روبرو خواهد شد، و در ابتدا علیه حاکم خود آنان صورت خواهد گرفت اما نزدیک ظهور تبدیل به قیامی فراگیر خواهد شد. چهارم: بر هر فرد مسلمان معاصر آنان واجب است که به یاری آنان برخیزد هر چند که در شرائط دشواری بسر برد حتی اگر لازم باشد که برای یاری آنان روی یخ و برف حرکت نماید. پنجم: این روایت از آینده و غیب خبر میدهد و یکی از معجزات نبوت نبی اکرم صلی الله علیه و آله است، زیرا آنچه آن بزرگوار از مظلومیت اهل بیت علیهم السلام و آوارگی و پراکندگی آنان در چهار گوشه جهان اطلاع داده، در طول قرون گذشته محقق شده است تا جایی که ما خاندانی را در طول تاریخ و در سطح جهان سراغ نداریم که مانند اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و فرزندان حضرت علی علیه السلام و فاطمه علیها السلام با تبعید و آوارگی مواجه شده باشند. علاوه بر این مطالب، عبارت‌های موجود در روایت، اوصاف دقیقی از نهضت و قیام ایرانیان را در بر دارد، از این رو بخش هائی از آن را مورد ارزیابی قرار میدهیم. به نظر من این روایت با حدیثی که قبلا از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شد، ارتباط دارد. به عبارتهای امام باقر علیه السلام دقت کنید: " گویا میبینم گروهی از مشرق زمین خروج کرده اند " از این جمله میتوان فهمید که این قیام، از وعده‌های حتمی خداوند متعال است و این مفهوم همان جمله ای است که پیامبر صلی الله علیه و آله و امامان علیهم السلام چنین تعبیر کردند " گویا آن را میبینم " و یا " آن مسأله محقق شده " این گونه کلمات دلالت بر حتمی بودن و روشن بودن مسأله در ذهن شریف آنان به شکل حتمی دارد، گویا که آن ماجرا را میبینند بلکه میتوان گفت دلالت بر دیدن آنان با بصیرت ویژه ای دارد که خداوند به آنان عنایت فرموده و متناسب با مقام پیامبر صلی الله علیه و آله و مقام اهل بیت آن حضرت است. همچنین میتوان از این روایت فهمید که نهضت ایرانیان از طریق انقلاب است، زیرا مفهوم عبارت " خروج کرده اند " نیز همین است، به عبارت امام توجه کنید: " طالب حق اند اما آنها را اجابت نکنند، مجددا بر خواسته هایشان تأکید دارند، اما مخالفان نپذیرند، وقتی چنین شود. شمشیرها را به دوش کشیده در مقابل دشمن بایستند، آنگاه پاسخ مثبت گیرند ولی این بار خودشان نپذیرند تا آنکه همه قیام کنند و آن را جز به صاحبتان تحویل ندهند ". این پافشاری در حق جوئی ایرانیان تداوم مییابد، آنها از دشمنان خود " طالب حق اند " یعنی از ابرقدرتها میخواهند که در شئون زندگی آنان دخالت ننموده و دست از این مردم بردارند تا دارای استقلال باشند... اما به آنان اعتنا نمیکنند، تا مجبور به گرفتن سلاح شوند. ایرانیان در این نبردها به پیروزی میرسند، دشمنان خواسته اولیه آنها را میپذیرند اما دیگر دیر شده و شرائط دگرگون گشته و ایرانیان زیر بار آن نمیروند. پس از آن، انقلاب جدید مردم آغاز میگردد: " تا اینکه قیام کنند " انقلابی که متصل به ظهور حضرت میشود و با ظهور او، پرچم مبارزه را بدست وی میسپارند. در یکی از این روایت‌ها آمده است که ایرانیان پس از درخواستهای اولیه شان دست به مبارزه میزنند و در آن مبارزه به پیروزی میرسند: " آنان حق را طلب کنند اما اجابت نشوند پس به نبرد پردازند و پیروز شوند آنگاه خواسته آنان را بپذیرند ولی ایرانیان قبول نکنند ". توجه به این نکته در حدیث لازم است که از جمله " حق را طلب کنند اما اجابت نشوند " میتوان فهمید که اولا حق طلبی ایرانیان طی دو مرحله صورت میپذیرد یکی قبل از جنگ و درگیری و دیگری بعد از آن و ثانیا انقلاب فراگیر و گسترده آنان نزدیک به زمان ظهور حضرت خواهد بود " تا آنکه قیام کنند ". نکته دیگر اینکه حدیث مذکور، نهضت ابتدائی ایرانیان را با عبارت " خروج " مطرح کرد اما از نهضت دوم که متصل به ظهور حضرت است با عبارت " قیام " یاد نمود. از این بیان امام علیه السلام میتوان فهمید...... فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️ 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ میلادی: Saturday - 22 October 2022 قمری:السبت ، 25 ربیع‌الاول 1444 🌹 متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم 🗞 وقایع مهم شیعه:  🔹جنگ دومة الجندل در اين روز در سال پنجم هجرى در زمان پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله غزوه دومة الجندل اتفاق افتاد. (قلائد النحور: ج ربيع الاول، ص ۱۵۰) در اراضى «دومة الجندل» گروهى از اشرار همدست شده و به كاروآنهاحمله مى كردند. پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله سباع بن عرفطه غفارى را روز ۲۵ ربيع الاول در مدينه به جاى خود قرار داد، و با هزار رزمجو بيرون آمدند تا به آن نواحى رسيدند. راهزنان چون متوجه آمدن آن حضرت شدند، فرار كردند. مسلمانان اموال آنان را برداشتند و در بيستم ربيع الثانى وارد مدينه شدند. (قلائد النحور: ج ربيع الاول، ص ۱۵۰) عبدالرحمن بن ابى ليلى مى گويد: من با ابوموسى اشعرى از دومة الجندل عبور مى كرديم. ابوموسى به من گفت: زمانى كه با پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله به دومة الجندل رسيديم آن حضرت به من فرمود: «در اين مكان دو تن از بنى اسرائيل حكم به جور كردند، و به زودى در ميان امت من دو تن در اين مكان به جور حكم مى نمايند». راوى مى گويد: ابوموسى و عمروعاص براى حكميت در صفين به دومة الجندل رفتند و ميان على بن ابى طالب عليه السّلام و معاويه حكم كردند. بعد از ماجراى حكمين ابوموسى را ملاقات كردم و به او گفتم: «مگر تو نبودى كه از پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله چنين حديثى را نقل كردى؟! گفت: «واللَّه المستعان»!! (وقايع الايام: ج ربيع الاول، ص ۱۵۰) 📆 روزشمار: 🔹01 روز تا صلح حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام (۴۱ ه‍ ق) 🌼08 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🌸12 روز تا ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام (۲۳۲ ) ◾️14 روز تا وفات حضرت معصومه سلام الله علیها (۲۰۱ ه‍ ق) میلاد حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به روایتی (۲۳۲ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ میلادی: Saturday - 22 October 2022 قمری:السبت ، 25 ربیع‌الاول 1444 🌹 متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم 🗞 وقایع مهم شیعه:  🔹جنگ دومة الجندل در اين روز در سال پنجم هجرى در زمان پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله غزوه دومة الجندل اتفاق افتاد. (قلائد النحور: ج ربيع الاول، ص ۱۵۰) در اراضى «دومة الجندل» گروهى از اشرار همدست شده و به كاروآنهاحمله مى كردند. پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله سباع بن عرفطه غفارى را روز ۲۵ ربيع الاول در مدينه به جاى خود قرار داد، و با هزار رزمجو بيرون آمدند تا به آن نواحى رسيدند. راهزنان چون متوجه آمدن آن حضرت شدند، فرار كردند. مسلمانان اموال آنان را برداشتند و در بيستم ربيع الثانى وارد مدينه شدند. (قلائد النحور: ج ربيع الاول، ص ۱۵۰) عبدالرحمن بن ابى ليلى مى گويد: من با ابوموسى اشعرى از دومة الجندل عبور مى كرديم. ابوموسى به من گفت: زمانى كه با پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله به دومة الجندل رسيديم آن حضرت به من فرمود: «در اين مكان دو تن از بنى اسرائيل حكم به جور كردند، و به زودى در ميان امت من دو تن در اين مكان به جور حكم مى نمايند». راوى مى گويد: ابوموسى و عمروعاص براى حكميت در صفين به دومة الجندل رفتند و ميان على بن ابى طالب عليه السّلام و معاويه حكم كردند. بعد از ماجراى حكمين ابوموسى را ملاقات كردم و به او گفتم: «مگر تو نبودى كه از پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله چنين حديثى را نقل كردى؟! گفت: «واللَّه المستعان»!! (وقايع الايام: ج ربيع الاول، ص ۱۵۰) 🔸صلح امام حسن عليه السّلام قراداد امام حسن مجتبى عليه السّلام با معاويه ملعون در ۲۵ ربيع الاول بوده (تتمة المنتهى: ص ۴۱ ۴۰) و بعضى در ۲۶ اين ماه نقل كرده اند (فيض العلام: ص ۲۲۵. قلائد النحور: ج ربيع الاول، ص ۱۵۵. مستدرك سفينة البحار: ج ۵، ص ۲۱۳) كه شامل موارد زير بود: ۱ - به على عليه السّلام دشنام ندهند. ۲ - خون شيعيان محترم و محفوظ بماند، و حقوقشان پايمال نگردد. ۳ - معاويه يك ميليون درهم بين يتيمان جنگ جمل و صفين تقسيم كند. ۴ - امام عليه السّلام معاويه را امير المؤمنين نخواند. ۵ - معاويه بايد بر اساس كتاب خدا و سنّت پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله عمل كند. ۶ - معاويه پس از مرگ، خلافت را به ديگرى واگذار نكند. معاويه اين شرائط و شرائط ديگر مربوط به حفظ اسلام به ويژه شيعيان را پذيرفت و جنگ پايان يافت، اما آن ملعون به هيچيك از شروط اين قرارداد عمل ننمود بلكه خلاف تمام آنها عمل كرد. 📆 روزشمار: 🌼08 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🌸12 روز تا ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام (۲۳۲ ) ◾️14 روز تا وفات حضرت معصومه سلام الله علیها (۲۰۱ ه‍ ق) میلاد حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به روایتی (۲۳۲ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫