واریز جوایز برندگان مسابقه نیمه شعبان
ان شاء الله که مبارکشون باشه 🌺🌺
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصلا چرا #تقلید مهمه⁉️
#تقلید کجا و کی به درد ما می خوره⁉️
تا چه زمانی باید #تقلید کنیم⁉️
همه این سوالات توی کلیپ بالا جواب داده شده✅
#دکتر_محمد_فراهانی
#آموزش_مداحی_رایگان
#مجمع_حضرت_یاس_کبود
https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
#گزارش_تصویری
اجتماع عمومی شعبات مجمع حضرت یاس کبود
یکشنبه ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۱
سخنران #شیخ_محمود_ریاضت
تدریس #دکتر_محمد_فراهانی
#نکات_آموزشی
#يادگيری_و_يادسپاری
💠ما سه نوع حافظه داریم: کوتاه مدت، بلند مدت و ناخودآگاه؛ مطالبی که می آموزیم، ابتدا وارد حافظه کوتاه مدت ما می شوند و در صورت استفاده از روشهای یادسپاری، وارد حافظه بلند مدت ما خواهند شد، در غیر این صورت و در صورت عدم به یادسپاری، مطالب وارد حافظه ناخودآگاه ما می شوند.
💠مرور: مرور مهمترین راه انتقال مطالب از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت است.مطالب ابتدا در حافظه کوتاه مدت ذخیره می شوند و پس از 24 ساعت 80 درصد آن وارد حافظه نا خودآگاه می شود ما باید با رعایت الگوهای یادآوری این مطالب را وارد حافظه بلند مدت نماییم.
💠الگوی يادآوری:
ابتدا كل مطلب را بفهميد و سپس كلمات و مطالب كليدي را برداشت نماييد. در هنگام يادداشت برداري چكيده و عصاره متن را به صورت كلمات مهم يادداشت نماييد.
💠مراحل مرور
بيش از 80% مطالب خوانده شده بعد از 24 ساعت فراموش مي¬شوند. مراحل مرور در زمانهاي مختلف كه مانع فراموشي مي¬شوند عبارتند از:
الف) مرور بلافاصله ✅
این مرحله در پایان روز یادگیری صورت می گیرد.و نيز در هنگام شب قبل از خواب به مدت كوتاهي (5 الي 10 دقيقه به ازاي هر يك ساعت مطالعه) الگوها را مرور نموده يا از ذهن بگذرانيد.
ب) مرور روز بعد✅
این مرحله در روز بعد از یادگیری قبل از شروع یادگیری مطالب جدید صورت می گیرد.هر روز ابتدا خلاصه مطالب روز قبل را مرور نموده و بعد به یادگیری مطالب جدید بپردازيد. مرحله دوم مرور ميزان ياد سپاري مطالب را تقريبا 7 الي 10 روز ثابت نگه می دارد و بعد از اين مدت در صورت مرور نكردن، آموخته های شما رو به فراموشی خواهند رفت.
ج) مرور يك هفته بعد✅
يك هفته بعد سومين مرور را انجام دهيد. مرور مرحله سوم آموخته هاي شما را تقريبا برای يك ماه حفظ می كند.در نهایت با تداوم مرور مطالب ملکه ذهن می شود و در حافظه رسوخ پیدا می کند. البته زمان مورد نیاز برای ملکه شدن در افراد متفاوت است.مرور را جزء برنامه روزانه خود قرار دهيد، چرا كه از شما نمی پرسند چقدر كتاب خوانده ايد بلكه از شما اطلاعات بيشتر مي خواهند.
#نکات_آموزشی
#دکتر_محمد_فراهانی
#آموزش_مداحی_رایگان
#مجمع_حضرت_یاس_کبود
https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
#گزارش
ارسال جوایز برندگان مسابقه ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه
#کتاب_آموزش_مداحی
جلد دوم
تألیف #دکتر_محمد_فراهانی
#بیاتِ_کُرد یا #کردِ_بیات نام یکی از آوازهای موسیقی ایرانی است که از متعلقات دستگاه شور دانسته میشود. این آواز نزدیکی زیادی با آواز دشتی دارد و در برخی از ردیفها، جزئی از دشتی دانسته شدهاست اما در برخی ردیفهای دیگر تنها به عنوان یک گوشه از دستگاه شور یا آواز دشتی مطرح میشود
#کردِ_بیات
#بیاتِ_کُرد
#نکات_آموزشی
#دکتر_محمد_فراهانی
#مجمع_حضرت_یاس_کبود
#آموزش_مداحی_رایگان
https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 برای لیلای قلب عاشقان 🌹
❤️ حضرت صاحب الزمان ❤️
🌱 ارواحنا فداه 🌱
🔷 بند اول 🔷
دل پر از بهو نه ی من
کسی رو به جز شما نداره
بیا یه شب به خونه ی من
خونه ی من و شما نداره
همیشه منتظر تو
جمعه ها دم غروبم
تو که خوب باشی آقا جون
من به خوبی تو خوبم
دل پر از بهو نه ...
🔷 بند دوم 🔷
به قد تو کسی خداییش
تو ی دل زهرا جا نداره
بیا یه شب به خونه ی من
خونه ی من و شما نداره
الهی یه رو ز بیاد تا
به دعای مادر تو
بخوونیم کنار کعبه
یه نماز پشت سر تو
دل پر از بهو نه ...
🔷 بند سوم 🔷
به غیر تو کسی تو دستاش
حواله ی کربلا نداره
بیا یه شب به خونه ی من
خونه ی من و شما نداره
انگاری می رسه بوی
گل نرگس و گل یاس
قرار من و تو آقا
کنار ضریح عباس
دل پر از بهو نه ...
❇⚛❇⚛❇
#دکتر_محمد_فراهانی
#مجمع_حضرت_یاس_کبود
#آموزش_مداحی_رایگان
❇⚛❇⚛❇
اگه می خواید روضه خونای آقا سید الشهداء که فداشون بشم، بیشتر بشن، این کانال و برا علاقه مندای نوکری حضرت، معرفی کنید
🌹🙏👇
https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
❇⚛❇⚛❇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ادابازی کودک ۲۰ ماهه بعد از هیئت😂😂😂😂😂😂
🔹کودکان تا ۷ سالگی از بزرگترهای خود و هرآنچه که میبینند، تقلید میکنند⁉️
آینده کودکان را زیبا بسازیم🌺
#مجمع_حضرت_یاس_کبود
#آموزش_مداحی_رایگان
https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
#تحلیل_مداحی
دکلمه خوانی #حاج_حسن_خلج در #ولادت_حضرت_رقیه سلام الله علیها
#دکتر_محمد_فراهانی
#متن_شعر
مثل شکوفه رایحه ای دلفریب داشت ..
گلبرگ های روشن او عطر سیب داشت ..
اما نسیم جرأت بوییدنش نداشت ..
حتی فرشته رخصت بوسیدنش نداشت ..
آرام زیر بارش مهتاب خنده کرد ..
آری به روی حضرت ارباب خنده کرد ..
زینب بیا و اوج عنایات را ببین ..
در این قُماط مادر سادات را ببین ..
روح تمام عشق به محراب کوچک است ..
انگار عکس فاطمه در قاب کوچک است ..
آیینه ی تمام تمنای من رسید ..
دختر مگو که ام ابیهای من رسید ..
#نکات_فنی
1. مکث، عامل تأکید✅
در خواندن مصراع اول«مثل شکوفه رایحه ای دلفریب داشت..» بعد از عبارات«مثلِ» و «شکوفه»، مکثی صورت گرفت تا روی موضوع«مثل شکوفه بودن» تا کید شود.
2. حالت دست ✋
در اشاره به صورت: در مصراع« گلبرگ های روشن او عطر سیب داشت ..» منظور از «گلبرگهای روشن» صورت مبارک حضرت است؛ در خواندن این عبارات، با سه انگشت، حلقه(انگشتری)، میانی(بلندترین انگشت) و انگشت اشاره؛ به ترتیب روی گونه، اشاره صورت گرفت. این یکی از حرکات هنر بدن در اشاره به صورت در اینگونه مفاهیم است.
در مفهوم بارش: حالت دست در مصراع«آرام زیر بارش مهتاب خنده کرد..» به صورت پایین آمدن دست از بالا به پایین، در حالتی که کف دست به سمت بالاست، مناسب مفهوم باریدن است.
در حالت تأیید کردن: در مصراع«آری به روی حضرت ارباب خنده کرد..» در تلفظ عبارت «آری» حالت پایین آمدن دست از بالا به پایین، در حالتی که کف دست به سمت پایین است، مناسب مفهوم تأیید است.
در مفهوم صدا زدن: در مصراع«زینب بیا و اوج عنایات را ببین..» در خطاب«زینب بیا» حالت دست در صدا زدن کاملا مشهود است.
3. #استحسان
استحسان در لغت به معنای نیکو شمردن و پسندیدن است، چون اعمال ذوق و سلیقه در ادبیات نیکو است، لذا صنعتی در علم بدیع که یکی از علوم ادبیات است وجود دارد که در حقیقت همین اعمال ذوق و سلیقه و استحسان است؛ اما نام آن را «حسن تعلیل» گذارده اند. همین اتفاق گاهی در مداحی ها می افتد.
در مصراع «مثل شکوفه رایحه ای دلفریب داشت..» از عبارت «شکوفه» یک استحسان صورت گرفت، و آن اینکه «تموم آمال شکوفه، میوه شدنه...» و با این اشاره، به شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در سنین خردسالی اشاره شد.
در مصراع « زینب بیا و اوج عنایات را ببین ..» یک استحسان دیگر اتفاق می افتد و آن اینکه: «ابی عبدالله هر وقت ذوق می کنه زینب(س) رو صدا می زنه»
4. #تناسب_لحن_و _محتوا
در ادا کردن کلمه «اوج» در مصراع « زینب بیا و اوج عنایات را ببین ..» پرده صدا اوج می گیرد و این معنای اوج را بخوبی القا می کند. البته حالت بالا رفتن دست و اشاره به سمت بالا در افاده این معنا بسیار مؤثر است.
مصراع« آیینه ی تمام تمنای من رسید ..» در پرده سقف صدا، خوانده شد تا به نوعی معنای مصراع را برساند؛ در حقیقت مصراعی که می گوید: حضرت رقیه(س) سقف تمنای سیدالشهداء(ع) است، در سقف صدا پیاده می شود تا این معنا بهتر القا شود.
5. #تشویق_و_ترغیب غیر کلیشه ای
بعد از مصراع«در این قُماط مادر سادات را ببین ..» مستمع می خواهد زمزمه کند، اما گویا مردد است، حاج آقای خلج، با یک عبارت تشویقی غیر کلیشه ای، هم مستمع را از تردید خارج می کند، هم او را به اهمیت و ارزش زمزمه، متذکر می شود و می گوید«زمزمه کن، هزار خوننده مثل من باید صبر کنن تا تو زمزمه تُ بکنی»
—---------------------
#هنر_بدن
#دکلمه_خوانی
#استحسان
#تناسب
#تشویق
#آموزش_مداحی_رایگان
#دکتر_محمد_فراهانی
https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b