تبادل مقتل پاسخ به سوالات مقتل:
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات ۲۷۱
#شب_جمعه
#علی_اکبر_ع
#حضرت_زهراء_س
باسلام.چرامیگن شب جمعه روضه حضرت علی اکبر ع نبایدخونده بشه؟؟؟ اگه خونده بشه چه اشکالی داره؟؟
سلام علیکم
در سند معتبر و مرجعی نیامده است.
اما زبانحال عاشقانه و درست دلی هست و خواندش صحیح است.
مبالغه به خاطر حضور حضرت زهراء س در حرم است که حضرت س طاقت ندارد.
نتیجه چند سند معتبر گاهی به صورت زبانحال می آید گه بسیار عالی است در این موارد نباید زبانحال مخالف عقل و سند نباشد.
التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم
#ایام_صفر
#راس_الحسین_علیه_السلام
#قرآن_و_امام_حسین_علیه_السلام
#امام_سجاد_علیه_السلام
#زینب_سلام_الله_علیها_رسول_کربلاء
#مجلس_یزید_لعنة_الله_علیه
#مجلس_شراب
خطبه امام سجاد ع در مجلس یزید لع در افشاگری بنی امیه لع
به یاد بود بسیجی عاشق،مدافع حرم سیدالشهداء شهید مرتضی کارگر شریف و همرزمانش شهیدان علی ارغیانی و علی اکبر شاهمرادی وتمامی شهدای حرم حضرت زینب که خونشان طلیعه ظهور امام عصر عج است.
شهدای ذکر شده عاشق این خطبه بودند
گويند: امام زين العابدين به يزيد لعين فرمود: «مرا اجازت ده تا خطبه بخوانم روز جمعه.» گفت: «شايد.»
چون روز جمعه شد، زيد، ملعوني به دست آورد سخت فصيح و شوخ و گفت: «بايد که بر منبر روي و هرچه بر زبان آيد، از بدی علي و حسين بگويي و ثنا و شکر شيخين تقرير کني.»
آن شخص بر منبر رفت و هر مطلبی که مقدور بود، گفت.
امام گفت: «اجازت ده تا من نيز خطبه بخوانم.» لعين را ندامت و پشيماني حاصل شد. گفت: «نه!»
مردم بسيار شفاعت کردند. قبول نکرد. پسر آن لعين، معاويه گفت: «اي پدر! او در صغر سن است. بگذار تا خطبه بخواند. معلوم است که خطبهي او به چه رسد.»
يزيد گفت: «شما در کار او و در کار اين خاندان به شکايد. ايشان را علم و فصاحت ميراثي است. من ميترسم که از زير اين خطبه فتنه حاصل شود که وبال ما باشد.» عاقبت اجازت داد.
امام عليهالسلام بر منبر رفت و گفت: «الحمد لله الذي لا بداية له، والدائم الذي لا نفاد له، والأول الذي لا أول لأوليته، والآخر الذي لا مؤخر لآخريته. والباقي بعد فناء الخلق، قدر الليالي والأيام، و قسم فيما بينهم الأقسام، فتبارک الله الملک العلام.»
«شکر و سپاس مر خداي را که بدايتي نيست مر او را دائمي که تمامي نيست مر او را اولي که او را اولي نيست و آخري که آخر کنندهاي نيست آخر او را و باقي که بعد از فنا همه چيز باشد. تقدير کرد شبها و روزها را و قسمت کرد در مابين ايشان قسمتهاي فتبارک الله پادشاهي داننده را.»
به اين ترتيب ميفرمود: پس به آخر گفت: «حق تعالي حلم و علم و شجاعت و سخاوت به ما داد و محبت بر دل مؤمنان نهاد و رسول صلي الله عليه و آله وسلم و وصي او و سيدالشهدا و جعفر طيار در بهشت و دو سبط اين امت و مهدي که دجال را بکشد از ماست.»
«ايها الناس! من عرفني فقد عرفني، اي مردمان! هر که مرا شناسد، پس شناسد
و من لم يعرفني فقد أعرف بحسبي و نسبي،و هر که مرا نشناسد،حسب و نسب خود ظاهر کنم تا بشناسد.
أنا ابن مکة و مني منم پسر مکه و مني
أنا ابن زمزم والصفا منم پسر زمزم و صفا
أنا ابن من حمل الرکن بأطراف الردا منم پسر آن کس که برداشت رکن را بر اطراف ردا.
أنا ابن خير من ائتزر و ارتدي منم پسر بهترين آنان که ازار پوشيده و ردا بر دوش انداخته است.
أنا ابن خير من طاف وسعي منم پسر بهترين از هرکس که طواف کرده و سعي کرده است.
أنا ابن خير من حج و أتي منم پسر بهترين کسي که حج کرد و بيامد،
أنا ابن من أسري به الي المسجد الأقصي منم پسر آن کس که خدا او را حرکت داد به سمت مسجد القصی
أنا ابن من بلغ به الي سدرة المنتهي منم پسر آنکس که نزديک شد به خداپس سخت نزديک شد.
أنا ابن من دني فتدلي فکان قاب قوسين أو أدني پس بوده نزديکي دو کماندار يا نزديکتر.
أنا ابن من أوحي اليه الجليل الي ما أوحي منم پسر آنکس که وحي کرد به او خداي بزرگ به آنچه وحي کرد.
أنا ابنالحسين القتيل بکربلاء منم پسر حسين کشته شده به کربلا.
أنا ابنعلي المرتضي منم پسر علي مرتضي
أنا ابنمحمد المصطفي منم پسر محمد مصطفي
أنا ابنفاطمة الزهراء منم پسر فاطمهي زهرا
أنا ابنخديجة الکبري منم پسر خديجهي کبري
أنا ابنسدرة المنتهي منم پسر سدرة المنتهي.
أنا ابنشجرة طوبي منم پسر شجرهي طوبي.
أنا ابن المرمل بالدماء منم پسر آغشته به خونها
أنا ابن من بکي عليه الجن في الظماء منم پسر آنکس که بگريست بر او جنيان در ظلمات.
أنا ابن من ناح عليه الطيور في الهواء منم پسر آنکس که نوحه کردند بر او مرغان هوا.»
چون سخن به اينجا رسانيد، غريو از خلق برآمد و مردم در گريه افتادند. يزيد ملعون بر خود ترسيد و بانگ بر مؤذن زد که: «بانگ نماز بگو.» مؤذن برخاست و گفت: «الله اکبر.»امام فرمود:
«نعم، الله أکبر و أعلي و أجل و أکرم مما أخاف و أحذر؛ يعني گفت: «آري! خدا بزرگتر و برتر است و جليلتر و کريمتر از آنچه من ميترسم و حذر ميکنم.»
چون مؤذن گفت: «أشهد أن لا اله الا الله».امام گفت:
«نعم، أشهد مع کل شاهد و أحتمل علي کل جاحد، أن لا اله غيره و لا رب سواه؛ آري
؛ شهادت ميدهم با هر شاهدي و بازميکنم بر هر منکري که نيست هيچ معبودي غير او و نه پروردگاري سواي او.»
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات
@zameneashk
تبادل مقتل پاسخ به سوالات مقتل:
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 3
#حضرت_رقیه_س
شهادت حضرت رقیه ۵ صفر هست یا ۷ام؟
سلام علیکم
ایامی که اسرا در شام بودند را شهادت حضرت رقیه س محسوب می کنند.
اول صفر ورود اسراء ع به شام است و حداکثر تا ۱۰ صفر در شام مانده اند بر اساس برهان عقلی از سوم تا هفتم شهادت حضرت رقیه س اتفاق افتاده است.
تواتر در ۵ صفر است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرمایش علنی، صریح و منفی ولی امر مسلمین امام خامنه ای در مورد پیوستن به #FATF
👈 آقای #لاریجانی چرا نظر رهبری را تحریف کردید❗️
🆘 @Roshangari_ir
https://eitaa.com/zameneashk1
آدرس کانال ضامن اشک در ایتا
برای دوستان امام حسین ع ارسال کنید
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 4
#زینب_سلام_الله_علیها_رسول_کربلاء
#زینب_س_و_پیامبر_ص
#روضه_های_حضرت_زینب_س
#سیره_و_اخلاق_حضرت_زینب_س
#عفاف_و_حجاب_در_قرآن
#عفاف_و_حجاب_در_عاشوراء
چگونه حضرت زینب س در لباس عفاف و حجاب به زیارت رسول اکرم ص می رفت؟
گریزهای زیبا به عفاف و حجاب اسراء در روز عاشوراء
کيف کانت تخرج الي زيارة قبر جدها رسول الله
(حدث) يحيي المازني قال: کنت في جوار أمير [1] المؤمنين عليهالسلام في المدينة مدة مديدة، و بالقرب من البيت الذي تسکنه زينب ابنته، فلا و الله ما رأيت لها شخصا و لا سمعت لها صوتا، و کانت اذا أرادت الخروج لزيارة جدها رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم تخرج ليلا و الحسن عن يمينها و الحسين عن شمالها و أميرالمؤمنين أمامها، فاذا قربت من القبر الشريف سبقها أميرالمؤمنين عليهالسلام فأخمد ضوء القناديل، فسأله الحسن مرة عن ذلک؟ فقال: أخشي أن ينظر أحد الي شخص أختک زينب.
النقدي، زينب الکبري، /22 مساوي عنه: البحراني، العوالم (المستدرک)، 955/2 - 11؛ الصادق، وليدة النبوة و الامامة، /15 - 14؛ الهاشمي، عقيلة بنيهاشم، /13؛ موسي محمد علي، السيدة زينب، /76 - 75؛ دخيل، أعلام النساء، /17 - 16
[نشوء السيدة زينب عليهاالسلام]: نعم، لقد نشأت السيدة زينب عليهاالسلام في حجر أبيها أميرالمؤمنين عليهالسلام و تربت علي يديه، و تثقفت بثقافته حتي بلغت أشدها، و عندها اشتهرت - کما في کتب السيرة و التاريخ من الخاصة و العامة - من بين نساء قريش، و مخدرات بنيهاشم، و بنات آل عبدالمطلب، بکثرة العبادة و الزهادة، و بتمام الحياء و العفة، و بوفور العقل و الحکمة، و بکمال الأخلاق و الآداب، و بنهاية المهابة و الجلالة، بل انها عليهاالسلام أصبحت تمثل - و بجداره - مليکة العرب و العجم السيدة خديجة الکبري عليهاالسلام و مليکة بنات الأنبياء فاطمة الزهراء عليهاالسلام، و لذلک کان أبوها أميرالمؤمنين يکن لها غاية الاحترام و التبجيل، حتي أنها اذا أرادت التشرف بزيارة جدها رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم، کانت تتشرف ليلا، و ذلک بعد أن يأمر أبوها أميرالمؤمنين عليهالسلام باطفاء أضوية المسجد، و کان يصحبها هو و أخواها الامامان: الحسن و الحسين عليهماالسلام ذهابا و ايابا. [2]
الجزائري، الخصائص الزينبية، /157 - 156
و بلغت في العفاف و الحجاب مبلغا لا يسمع الجيران قط کلامها، و لا يري شخصها في النهار أحد من الأجانب.
فاذا أرخي الليل سدوله، و هجع الناس، فتخرج لزيارة قبر جدها العظيم صلي الله عليه و آله و سلم، يحف بها أبوها و أخواها، فاذا اقتربوا من الضريح سبق أبوها الي القناديل يخنق أضوائها لکي لا يري أحد شخص کريمته المخدرة، ثم بعد مدة أصبحت زوجة لأشبه الناس بالنبي خلقا و خلقا، و من ذؤابة بنيهاشم و أکابر أثرياء الحجاز، يباري السحاب جودا، و لا يزال بيته مأوي الطارقين و مقصد العفاة المقترين و مئات الأرامل و الأيتام.
السابقي، مرقد العقيلة زينب، /21 - 20
[
[1] [في عقيلة بنيهاشم مکانه: و لقد حدث يحيي المازني عن خفارتها و صوتها، قال: کنت مجاورا لأمير...].
[2] يحيي مازني قسم ميخورد که ساليان دراز در جوار حضرت علي و دخترش زينب کبري بودم و در اين مدت متمادي اصلا قامت آن مخدره را نديدم و صوت و صداي او را نشنيدم. هر وقتي که ارادهي زيارت قبر مطهر جدش حضرت رسالت صلي الله عليه و آله و سلم را داشت، در دل شب از خانه بيرون ميشد. حضرت علي عليهالسلام در پيش و دو برادرش در راست و چپ وي بودند و در موقع نزديکي قبر مطهر، حضرت علي عليهالسلام سبقت ميگرفت و قنديلها را خاموش ميکرد و در جواب استفسار امام حسن عليهالسلام از سبب آن ميفرمود: «ميترسم که نظر بيگانه به قامت خواهرت افتد.»
مدرس، ريحانة الأدب، 327 - 326/8
و هر گاه عليا مخدره زينب براي زيارت جدش رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم ارادهي مسجد مينمود، امام حسن از يک طرف و امام حسين از يک طرف آن مخدره ميرفتند و اميرالمؤمنين کسي را ميفرستاد که چراغهاي مسجد را خاموش کنند، مبادا نامحرمي به سوي آنها نظر کند.
محلاتي، رياحين الشريعة، 60/3.
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
بسم الله الرحمن الرحیم
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 5
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#القاب_و_اسماء_امام_حسین_علیه_السلام
#ثار_الله
#اولین_پست_شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
السلام علیک یا ثار الله وبن ثاره
چرا به امام حسين ـ عليه السّلام ـ ثار الله ميگويند و چه کسي اين لقب را به ايشان داده است؟
«ثار» در لغت هم به معني خون آمده است و هم به معني طلب و انتقام گرفتن از خون کسي که به دست ديگران کشته شده است.(1)
ثار الله از دو واژه ثار و الله تشکيل يافته و يکي از القاب امام حسين ـ عليه السّلام ـ ميباشدکه در زيارت عاشورا با اين لقب آن حضرت را زيارت ميکنيم. ثارالله: يعني (طلب دمه الله) کسي که طالب خون او خداست و انتقام از قاتلين او را خداوند خواهد گرفت.(2)
يکي ديگر از معاني آن يعني کسي که در راه خدا کشته شود و خويشاوندان و خاندانش در اين راه کشته شود.
مرحوم مجلسي در شرح جمله الوتر الموتور چنين نوشته است: وتر الله اي الفرد المتفرد في الکمال من نوع البشر في عصره الشريف او المراد ثار الله اي الذي الله تعالي طالبُ دَمِه و الموتور قتيلُ له، قتيلُ فلم يدرک بدمهِ؛
يعني فردي که در راه خدا به شهادت ميرسد با اين کيفيت از تمام بشر و در عصرش منحصراً اوست و يا مراد از آن همان ثار الله است که به معني کسي است که طالب خون او خداوند است، و موتور به معناي کشته شدن در راه خداوند و کشته شدهاي است که خونش را انتقام نگرفته باشند، بلکه فقط خداوند است که انتقام خونش را از قاتلين ميگيرد.(3)
و احتمال دارد معناي ثارالله چنين باشد، خوني که صاحب آن خداوند است و ولي دم او خداوند است. چنان که در بحث قتل عمد و غير آن از آن به اولياء دم تعبير ميآورند. در اينجا نيز ولي دم خون حسين و انصارش خداوند است. چون خون حسين در راه خدا و براي حفظ قرآن و تماميت اسلام ريخته شده و خالصاً و مخلصاًلله بوده است و در نهايت درجه اخلاص با تمام وجود براي خداوند بوده است. لذا اين خون و اين شهيدان خدائي هستند. بنابراين انتقام آن نيز بايد از طرف خداوند باشد،
يا اينکه چون امام حسين ـ عليه السّلام ـ حجت خداوند بر زمين و ولي مطلق حق بود و مردم او را کشتند و زمين را از حجت حق خالي کردند بنابراين خداوند انتقام حجتش را از قاتلين او خواهد گرفت. امّا درباره اينکه اين لقب را چه کسي به امام حسين ـ عليه السّلام ـ داده است بايد عرض شود که چون سند زيارت عاشورا قدسي است، يعني زيارت عاشورا که زيارت امام حسين ـ عليه السّلام ـ است از طرف خداوند به ائمه رسيده است و آنرا پيامبر اکرم از جبرئيل گرفته و جبرئيل آن را از خداوند ياد گرفته است و از طريق معصومين به ما آموختهاند تا آن حضرت را زيارت کنيم،(4)
بر اين اساس اين لقب را خداوند به امام حسين ـ عليه السّلام ـ داده است و چه لقب زيبايي است.
معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. منشور نينوا، مجيد حيدري.
2. حماسه سياسي تاريخي زيارت عاشورا، محمد رسول دريايي.
(1) . عبدالسلام محمد هارون، مقابيس اللغه، ج1.
(2) . ابن المنظور، لسان العرب، ج4، واژه ثار.
(3) . مجلسي، محمدباقر، بحارالانوار، بيروت، موسسه الوفا، چاپ دوم، 1403، ج98، ص154.
(4) . ر.ک: قمي، عباس، مفاتيح الجنان، و سيد بن طاووس، اقبال، قم، مرکز نشر تبليغات اسلامي، 1416، ج3، ص 55؛ و دريايي، محمدرسول، حماسه سياسي تاريخي زيارت عاشورا، تهران، انتشارات جعفري، 1371، ص12 ـ 13.
یا علی التماس دعا
@zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 6
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#القاب_و_اسماء_امام_حسین_علیه_السلام
#یا ابا عبد_الله
السلام علیک یا ابا عبدالله
چرا به امام حسین ع ابا عبد الله گویند؟ و چه کسی این نام را برحضرت گذاشته است؟ و مفهوم آن چیست؟
ابا عبد الله نام مقدسی است که در زیارت عاشوراء که حدیث قدسی است آمده است در واقع آنچه اسم و کنیه در زیارت عاشوراء برای امام حسین ع آمده است از طرف خداست . که پیامبر ص از طف خدا آنرا بر امام حسین ع گذاشته است.
پیامبرص هنگام ولادت امام حسین ع را عبدالله کنیه فرمود.
از اسرار مکنونه علی اصغر ع این است که پیامبر ص امام حسین ع را عبد الله کنیه کرد و امام حسین ع نیز علی اصغر ع را عبد الله کنیه کرد السلام علی عبد الله الرضیع
و بالاترین مقام عرفانی ، عبد و عبد الله است لذا حضرت مسیح در گهواره خویش را عبدالله معرفی فرمود انی عبد الله
در دعای توسل نیز به بعضی از ائمه ع ابا عبدالله گویند
در زیارت عاشورا با عنوان السلام علیک یا ابا عبدا لله و ذکر ملکوتی یا ابا عبد الله ملکوت الهی با مجلس نشینان همصدا می شوند .
کنيه اي که شنيدنش، دل را ميلرزاند و اشک را در چشم جاری می سازد.
یا علی التماس دعا
@zameneashk
ذ
بسم الله الرحمن الرحیم
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 7
#مقام_امام_حسین_در_نزد_خدا_و_انبیاء_قرآن_ائمة_دنیا_آخرت
#عباس_قمر_بنی_هاشم_علیه_السلام
آیا امام حسین ع در روز عاشوراء به حضرت عباس ع پناهنده شد؟
قال في منتخب التواريخ حدث الشيخ الجليل الحاج ملا علي التبريزي، قال سمعت من بعض أفاضل علماء العرب
أن الأزري لما قال (يوم أبوالفضل استجار به الهدي) و معناه أن يوم عاشوراء، يوم استجار الحسين عليهالسلام بأخيه العباس،توقف في ذلک و تخيل أن هذا المصراع من البيت لعله غير مقبول عند الحسين عليهالسلام، و لذا توقف في مصراعه الآخر، و ما أتم البيت، فنام و رأي الحسين عليهالسلام في منامه، و قال عليهالسلام له و لنعم ما قلت، و لقد أحسنت و أجدت، نعم، لقد استجرت بالعباس يوم عاشوراء، و تممه و قل بعده (و الشمس من کدر العجاج لثامها)؛ يعني استجرت به حين أن الأرض و السماء اغبرت من کثرة العجاج و الغبار حتي کأن الشمس تلثمت و تنقبت بالعجاج.
المازندراني، معالي السبطين، 441 1 مساوي مثله الزنجاني، وسيلة الدارين، 274 – 273
خلاصه ترجمه : در منتخب نقل شده است که حاج ملا تبریزی از بزرگان عرب نقل کرد از شاعری به نام ازری شنید شعری را با این بیت (يوم أبوالفضل استجار به الهدي) که امام حسین ع در روز عاشورا به امام حسین ع پناهنده شد .
ازری بعد از گفتن شعر توقف کرد و تردید چرا این شعر را گفتم تا اینکه در خواب امام حسین ع رامی بیند که به ایشان می فرماید احسنت عالی گفتی و خورشید و ماه ..همه به عباس ع پناهنده شدند و ظاهرا امام حسین ع به اشعارش شعری اضافه می کند.
سلام علیکم
خدمت عاشقان حضرت عباس ع به نکات روضه و مقتل لطفا دقت کنید.
1. این مطلب نه روایت و نه حدیث معصوم است.
2. مطلب سابقه اش از 150 سال بیشتر نیست
3. مطلب در کتب منتخب التورایخ است که معالی السبطین و وسیلة الدارین که کتب مرجع نیستند نقل شده است.
4. منشاء مطلب در شعری است که شاعر مبالغه کرده است و آنرا سروده است و از تفکرات شعری یک شاعر است که سندی برایش نقل نکرده که بر چه اساسی شعر را سروده است.
5. اسم شاعر آقای الازری یکی از شعرای عرب است.که حدود 150 سال پیش زندگی می کرده است.
6. وقتی شاعر این شعر را می سراید می بیند مطلب خیلی سنگین و با اصول امامت سازگار نیست لذا برای توجیه شعر متوسل به خواب می شود که من حضرت اباعبد الله را در خواب دیدم و ایشان شعر را تائید کرده است.که من به عباس ع پناهنده شده ام.
7. خلاصه اینکه شعر از معصوم نیست و شاعری مطلب را به صورت شعر گفته است و مخالف اصول امامت است و برای توجیه شعرش به خوابی استناد کرده است.
8. خواب سند نیست و از اصول روایت شناسی و حدیث نیست
9. آیا این روضه خوانده شود؟ با توجه به مستندات روضه که هیچ اساس و سندی ندارد و مخالف نص امامت است نباید خوانده شود زیرا معصوم حجت خدا است و چنانچه در زیارت جامعه می خوانیم تمام رزق و هدایت و الطاف الهی از کانال معصوم به هستی می رسد در اینجا امام نعوذ بالله زیر چتر غیر معصوم می رود و پناهنده می شود در حالیکه کل هستی در پناه معصوم است.
10. اگر می فرمود عباس ع به امام حسین ع کمک کرد صحیح بود که درباره یاری عباس ع در زیارت شب عید فطر خواندیم السلام علیک یا ناصر الحسین الصدیق
11. و این کلام معصوم هم هست که فرمود هل ناصر من ینصرنی
12. در خواندن روضه ی دروغ ذاکر مدیون است
یا علی التماس دعا
محمد حسین تابع منش 25/4/17
@zameneashk
1004.ogg
648.1K
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 8
#شعائر_امام_حسین_علیه_السلام
شعائر حسینی ع چیست؟
#گفتار_عاشورایی_سخنرانی_مقتل_خوانی
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
1-کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام )
@zameneashk