eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت سوره ❤مریم❤ توسط: ملک القرا عبد الباسط عبد الصمد ⚘⚘⚘ به ما بپیوندید @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
دعوت مامون از امام به مجلس مباحثه بزرگان اديان مأمون به وزير خود، فضل بن سهل، دستور داد صابي - بزرگ صائبين - و هربذ اکبر - بزرگ آتش پرستان - و علماي زرتشت و نسطاس رومي و علماي اديان ديگر را جمع کند تا با آنها سخني را در ميان بگذارد. فضل بن سهل همه ي آنها را جمع کرد. مأمون به آنها گفت: « من پسر عمويي دارم که مي‌خواهم با او مناظره کنيد. فردا صبح همه شما نزد من حاضر شويد. » فضل نوفلي روايت مي‌کند که: ما نزد حضرت رضا عليه السلام نشسته بوديم که ياسر، خادمش، وارد شد و عرض کرد: « آقاي من! مأمون خدمت شما سلام مي‌رساند و مي‌گويد فردا علماي اديان مختلف نزد ما جلسه اي تشکيل مي‌دهند ؛ شما هم تشريف بياوريد. » امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 37.mp3
5.31M
❇️ تدریس کتاب ( جلسه 11 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 استاد حسن رحیم‌پور ازغدی، امروز در مراسم دانشجویی به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) : کشف حجاب‌ها و سلبریتی‌سازی‌ها برای برگرداندن ما به دوران قبل از انقلاب است/ در همه کشورها جز ایران کاپیتولاسیون وجود دارد + فیلم 👇👇 https://snn.ir/fa/news/1078484 ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپی‌ از صحنه‌های‌ حماسی‌ جنگ به‌ همراه مصاحبه با شهید مرحمت دوران دفاع مقدس
اشتغال نفس به واسطه آرزوهای آن قوله علیه السلام: فَأَسْأَلُکَ یَا مَوْلاَیَ سُوءَالَ مَنْ نَفْسُهُ لاَهِیَةٌ لِطُولِ [۱] أَمَلِهِ. بدان که: « نفسه » گاهی اطلاق می‌شود بر ذات انسان، کما قال تعالی عن لسان عیسی: « تَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِی وَ لا أَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِکَ [۲] »، ای تعلم ما فی ذاتی و لا أعلم ما فی ذاتک. و گاهی اطلاق بر قلب می‌شود، که مراد مرتبه[ای] از مراتب سبعه نفس است، و در کلامِ امامْ مقصود، معنی ثانی مراد است، کما فی قوله تعالی: « لاَهِیَةً قُلُوبُهُمْ [۳] »، أی مشغولة بالباطن عن الحقّ و تذکّره. یقال: تلهیت و لهیت عنه إذا شغلت عنه و ترکته، قوله تعالی: « أَلْهَاکُمُ التَّکَاثُرُ * حَتَّی زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ [۴] »، یعنی أشغلکم التفاخر و کثرة الأموال و الأثقال عن اللّه و عن ذکر الآخرة، « حَتَّی زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ »رأی، حتّی أدخلکم مقابر الأبدان، لأنّ البدن الأخروی قبر الروح [۵]، أو أشغلکم النزول بعالم الکثرات و بُعدکم عن عالم الوحدة « حَتَّی زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ ». یعنی: توجه به کثرت اموال و اولاد به درجه[ای] شما را از عالم آخرت که عالم وحدت است باز داشت که میل و قصد نمودید مقابر ابدان را، یعنی از کثرت غفلت و اعراض آخرت فقط مقصود خود را حیات دنیوی و صحّت بدنی قرار دادید، چه دنیا مقبره است و ابدان دنیوی به منزله تابوتی است که ارواح در او مدفون و محبوسند، کما قال مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام: ---------- [۱]: ۶ - اصل: بطول. [۲]: ۷ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۱۶. [۳]: ۸ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۳. [۴]: ۱ - سوره مبارکه تکاثر، آیات ۱ و ۲. [۵]: ۲ - اصل: لروح. و فی الجهل قبل الموت موت لأهله، و أجسادهم قبل القبور قبور [۶] چه، حیات دنیا نسبت به حیات آخرت، نوم و موت است از باب اتحاد معنای نوم و موت ؛ لأ نّه یزول معها الحسّ و الحرکة و لا شکّ أنّ الانسان مادام کونه فی الدنیا نائم بمقتضی: « الناس نیام فاذا ماتوا انبتهوا » [۱]، و قال تعالی: « إِنَّکَ مَیِّتٌ وَ إِنَّهُم مَّیِّتُونَ [۲] »، و الموت الاضطراری الانتباه، و البعث من النوم، لذا یقولون الارواح بعد الموت: « مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا [۳] ». و یوم الموت: یوم القیامة. بمفاد: « من مات فقد قامت قیامته » [۴]، و قال تعالی: « ثُمَّ إِنَّکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ تُبْعَثُونَ [۵] »، کما قال فی موضع آخر. « وَ هُوَ الَّذِی یَتَوَفَّاکُم بِاللَّیْلِ وَ یَعْلَمُ مَا جَرَحْتُم بِالنَّهَارِ ثُمَّ یَبْعَثُکُمْ فِیهِ لِیُقْضَی أَجَلٌ مُّسَمًّی ». [۶] لذا قال: « ثُمَّ أَمَاتَهُ فَأَقْبَرَهُ [۷] »، أی أماته فی الحیاة الدنیا، فأقبره فی البدن ؛ لأنّ القبر الغلاف، و هو شی ء یواری فیه. « ثُمَّ إِذَا شَآءَ أَنشَرَهُ [۸] »، أی أحیاه و أیقظه بالموت الاضطراری و بعثه بحیاة الأخروی [۹] التی هی حقیقة الحیاة، کما قال تعالی: « وَ مَا هَذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَآ إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الاْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوَانُ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ [۱۰] »، و قیل: مرده دلا قبر تن خاکی است زنده شو از عشق و در آی از قبور الامل فی عنوان الدعاء: الرجاء، و هو ضدّ الیأس، و فی الحدیث: « من أطال الأمل أساء العمل [۱۱] » ؛ و أیضاً: « طول الأمل ینسی الآخرة [۱۲] » لأنّ من لوازم طول الأمل حبّ الدنیا ؛ فاذا أنس الانسان بها و لذّاتها ثقل علیه مفارقتها. پس ماحصل کلام امام علیه السلام آن که سؤال تضرع و استغاثة می‌نمائیم تو را ای رب و مالک و مدبّر و أولی به تصرّف در امور خودم، سؤال کسی که مشغول است قلب او از حقّ به ذکر باطل دنیا به سبب طول آرزوهای نفسانی و حبّ الشهوات. ---------- [۶]: ۳ - دیوان علی علیه السلام، ص ۱۷۹. [۱]: ۴ - مجموعة ورام، ج ۱، ص ۱۴۵ ؛ خصائص الأئمة، ص ۱۱۲ ؛ بحارالأنوار، ج ۷۰، ص ۳۹. [۲]: ۵ - سوره مبارکه زمر، آیه ۳۰. [۳]: ۶ - سوره مبارکه یس، آیه ۵۲. [۴]: ۷ - بحارالأنوار، ج ۵۸، ص ۷ و ج ۷۰، ص ۶۵. [۵]: ۸ - سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۶. [۶]: ۹ - سوره مبارکه انعام، آیه ۶۰. [۷]: ۱۰ - سوره مبارکه عبس، آیه ۲۱. [۸]: ۱ - همان، آیه ۲۲. [۹]: ۲ - کذا صحیح: بالحیاة الأخرویة. [۱۰]: ۳ - سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۶۴. [۱۱]: ۴ - بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۱۳ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۱۸، ص ۱۵۵. [۱۲]: ۵ - الکافی، ج ۱، ص ۴۴ ؛ أعلام الدین، ص ۸۹ ؛ خصائص الأئمة، ص ۹۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تجسم عمل آنچه انسان می‌بیند به علت همراهی آن با عوارض مادیه است که به لباس جسمانی درآمده است و در وضع خاصی از قرب و بعد قرار گرفته است و همان چیز در حس مشترک که هیچ کدام از آن عوارض را ندارد بوجود می‌آید. مثلاً صور علمی که در بیداری ایجاد می‌شود و عقل یا وهم آن را درک می‌کند، در خواب به صورت شیر خوراکی دیده می‌شود. ظاهراً آنچه در بیداری و در خواب دیده می‌شود یکی است و آن دانش است ولی تجلی آن در هر عالمی به شکلی خاص آن است، پس ظهورش در هر عالمی مناسب به آن است. از آنچه گفته شد، سر تجسم اعمال که در شریعت آمده است، آشکار می‌شود. حتی حرف عارفان که می‌گویند: اعمال صالحه به صورت حور و قصور و انهار آشکار می‌شود و اعمال بد به صورت مار و عقرب و آتش آشکار می‌گردد، واضح می‌شود. اینکه قرآن می‌فرماید: وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکٰافِرِینَ [۳]، مسئله ای حقیقی است نه مجازی. یعنی واقعاً دوزخ محیط بر آنهاست، یعنی خویهای زشت آنها در این عالم، بصورت جهنم در آن عالم تجلی می‌کند. نیز معنای این آیه روشن می‌شود که إِنَّ الَّذِینَ یَأْکُلُونَ أَمْوٰالَ الْیَتٰامیٰ ظُلْماً إِنَّمٰا یَأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ نٰاراً [۴] یعنی از بین بردن مال ایتام در دنیا به صورت آتش شکم در قیامت متجلی می‌شود. نیز درستی این حدیث هم آشکار می‌شود که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید: آنها که از ظرف طلا و نقره استفاده می‌کنند در درونشان آتش جهنم شعله ور است و نیز فرموده است: الظلمات ظلمات یوم القیامة یعنی ستمگری در دنیا، تیرگی در آخرت است. ---------- [۳]: ۳) - توبه، ۴۹. [۴]: ۴) - نساء، ۱۰. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدرسه کادرسازی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره 3 🔰 تحقق تمدن نوین اسلامی، خواست رهبری از جوانان انقلابی 🎤 با تدریس 🎬 جلسه 3⃣ ✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
ميانجى گرى اميرالمؤمنين (عليه السّلام) عثمان و معترضان از اميرالمؤمنين (عليه السّلام) خواستند تا بين آن‌ها را اصلاح كند. حضرت على (عليه السّلام)، عثمان را قانع كرد تا عبدالله بن ابى سرح را از حكومت مصر عزل كند و محمد بن ابى بكر را به جاى او بگمارد و تعهّد كند كه از اين پس مطابق كتاب خدا و سنت پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) عمل نمايد و به محرومان و فقرا رسيدگى كند و تبعيدشدگان را به وطن بازگرداند و حقوق همه را به تمام و كمال پرداخت نمايد. در اين صورت على (عليه السّلام) ضامن اجراى اين تعهّدات است. عثمان انجام اين تعهّدات را اعلام كرد. پس از نوشتن عهدنامه اى در اين خصوص، انقلابيون به سوى شهرهاى خود روان شدند. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) به عثمان فرمود به منبر برود و از گذشتۀ خود اظهار پشيمانى كند تا خبر به همۀ شهرها برسد و مردم دست از خروش و قيام بردارند. عثمان چنين كرد و مردم از توبۀ او خوشحال شدند و به گريه درآمدند؛ اما پس از بازگشت او، مروان رأى خليفه را عوض كرد و با اجازۀ عثمان به جمع مردم درآمد و به آن‌ها ناسزا گفت و تهديد كرد. پس از اين ماجرا اميرالمؤمنين (عليه السّلام) با خود تعهّد كرد كه ديگر دربارۀ عثمان ميانجى گرى نكند. [۱] خليفه چون ديگر در مدينه پايگاهى نداشت، براى سركوب هرگونه حركت و قيام احتمالى بر ضدّ خود، از معاويه در شام درخواست كمك كرد. معاويه نيز به بهانۀ اين كه از درگيرى با اصحاب پيغمبر وحشت دارد، اقدامى به عمل نياورد و بنا به نقلى به ظاهر پاسخ مثبت داد و نيرويى را روانه كرد، اما به آنان فرمان داد در مرز شام و حجاز اردو بزنند و تا او دستور نداده به مدينه نروند. همين طور نيز شد و اين سپاه پس از قتل عثمان به شام بازگشت. [۲] از سوى ديگر عثمان به حاكم مصر نامه نوشت و در آن دستور داد پس از رسيدن معترضان به مصر، همه از جمله محمدبن ابى بكر را از دم تيغ بگذراند. اتفاقاً پيك خليفه در راه مصر با معترضان برخورد كرد. به او مشكوك شدند و پس از بازرسى، نامۀ محرمانه كه دالّ بر خيانت به آن‌ها بود، كشف شد. معترضان مصرى به مدينه بازگشتند و ديگر انقلابيون و مهاجر و انصار مدينه را از خيانت خليفه آگاه ساختند. [۳] سرانجام مردم خشمگين مجدّداً خانۀ خليفه را محاصره كردند و ارتباط خانه با بيرون به كلّى قطع شد؛ به گونه اى كه خليفه به آب آشاميدنى دسترسى نداشت. عثمان ناچار به پشت بام آمد و از محاصره كنندگان پرسيد آيا على در بين شما نيست؟ گفتند: خير. پس درخواست آب كرد، ولى مردم جواب ندادند. چون خبر به على (عليه السّلام) رسيد، ناراحت شد و تعدادى مشك آب به وسيلۀ چند نفر از بنى هاشم و به سرپرستى امام حسن (عليه السّلام) براى عثمان فرستاد. با اين كه محاصره كنندگان ممانعت مى كردند، اما امام حسن (عليه السّلام) آب را به عثمان و خانواده اش رساند. [۴] ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۶۰ تا ۳۶۴ و ص ۳۶۹ به بعد و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۴. [۲]: . تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۵ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۱۵۱ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۶۸. [۳]: . نگاه كنيد به: تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۵ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۶۷ و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۴۱۲ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۱۴۹ و تاريخ الخلفا، ص ۱۲۵. [۴]: . نگاه كنيد به: تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۶ و الامامة و السياسة، ج ۱، ص ۴۴ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۸۳ به بعد و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۴۲۶ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۱۵۵ به بعد. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357