eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۷- دیدگاه مقام معظّم رهبری درباره ی لوایح دوگانه ی دولت ثالثاً خواهش میکنم نظر صریح خود را راجع به لوایح دوگانه ی دولت که این روزها در سطح رسانه‌ها جنجال زیادی بابت آنها ایجاد کرده اند، بیان فرموده، راهنمایی‌های لازم را برای روشن شدن افکار ما مبذول فرمائید. درباره ی محتوای این لوایح که من حتماً اظهارنظر نمیکنم. اینکه ایشان فرموده اند نظر صریحتان را بگوئید، من نظر غیر صریحم را هم نمیگویم! خب، این یک کاری است، یک روند قانونی دارد؛ در اینجا مجلس شأنی دارد، دولت شأنی دارد، شورای نگهبان شأنی دارد - هر کدام شأنی دارند - یک راه قانونی هم وجود دارد که باید طی شود. هر لایحه ای که دولت به مجلس بدهد، قوّه ی مقنّنه - شامل مجلس و شورای نگهبان - آن را بگذرانند، این طبعاً معتبر است؛ برای من هم معتبر است، برای شما هم معتبر است؛ هر کدام هم این روند را طی نکند، طبعاً نه. بنابراین درباره ی محتوایش من نظری نمیدهم. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کارگاه انصاف_14.mp3
11.5M
۱۴ ▪️فرق انسان ، با حیوان این است که؛ در نظام انسانی، معنا ندارد. یک انسان واقعی؛ نه تنها در مواجهه با بدیهای دیگران، مقابله به مثل نمی‌کند؛ که برای محبت کردن نیز، توقع جبران ندارد. 💥چرتکه‌ای بیندازیم؛ اگر برای محبت کردن، سابقه‌ی کسی را درنظر می‌گیریم، یا در برابر اشتباهات‌شان، قصد جبران داریم؛ هنوز در دایره‌ی زیستِ انسانی، وارد نشده‌ایم. 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۶۲) 💠ما با نوكرى اجانب مخالفيم 📌امام خمینی (ره): يك مغالطه ‏اى است كه تا صحبت «دانشگاه اسلامى» مى ‏شود و اينكه بايد انقلاب فرهنگى پيدا بشود، فرياد مى ‏زنند آنهايى كه مى ‏خواهند ما را به طرف شرق و عمدتاً، به طرف غرب بكشانند، كه اينها با تخصص مخالف ‏اند، با علم مخالف ‏اند. خير، ما با تخصص مخالف نيستيم؛ با علم مخالف نيستيم؛ با نوكرى اجانب مخالفيم. ما مى ‏گوييم كه تخصصى كه ما را به دامن امريكا بكشد يا انگلستان يا به دامن شوروى بكشد يا چين، اين تخصص، تخصص مهلك است، نه تخصص سازنده‏. 📚صحیفه امام؛ جلد ۱۴، صفحه ۳۵۹ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
40.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️تلاوتی بسیار زیبا از قاری بین‌المللی کشورمان استاد حاج کریم منصوری در حـرم مطهر ثامن‌الحجج امـام رضـا علیه‌آلاف‌التحیةوالثناء 📖سوره مبارکه تـحریـم آیات ۸ تا آخر و سوره مبارکه طـارق @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
فضيلت اهل بيت بر ديگران دراين هنگام مأمون پرسيد: « آيا خداوند عترت رسول الله را بر ساير مردم فضيلتي داده است؟ » حضرت رضا عليه السلام فرمود: « بله، در آيه ۳۳ سوره آل عمران چنين فرموده است: « خداوند آل ابراهيم و آل عمران را از همه مردم عالم برگزيد. » (آيه ۳۳ سوره آل عمران) و در آيه ي ۵۴ سوره ي نسا فرموده است: « پس کتاب و حکمت و ملک عظيم را به آنان ارث داديم. » و مقصود از ملک عظيم همان اطاعت از برگزيدگان الهي است که خداوند بعد از آن _ در آيه ي ۵۹ همين سوره _ خطاب به همه ي اهل ايمان فرموده: « اي مؤمنين! از خدا و رسول او و اولي الامر اطاعت کنيد. » علما گفتند: « آيا خداوند متعال « اصطفينا » را در قرآن توضيح داده و خصوصيات برگزيدگان را بيان فرموده است؟ » امام فرمود: « در چند جاي قرآن به طور آشکار تفسير فرموده: يکي آيه تطهير که ثابت مي‌کند اهل بيت از هر گونه پليدي پاک و مطهرند. دوم آيه شريفه مباهله که وقتي نازل شد، روشن شد حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام و فاطمه زهرا و حسن و حسين عليهماالسلام، به منزله ي جان پيامبرند. (همان طور که در جنگ با بني وليعه نيز رسول خدا فرمود: « به سوي آنها مردي را خواهم فرستاد که مانند جان من است. ) و سپس همه ديدند که علي عليه السلام را فرستاد. ) سوّم آيه اي است درباره ي حضرت موسي و حضرت هارون عليه السلام که فرمود: « ما به موسي و برادرش حضرت هارون عليه السلام وحي کرديم. » آيه ۸۷ سوره يونس) از اين آيه قدر و منزلت حضرت حضرت هارون عليه السلام معلوم مي‌شود. رسول خدا صلي الله عليه و اله و سلم هم خطاب به اميرالمؤمنين علي عليه السلام فرمود: « انت مني بمنزله هرون من موسي » (اي علي، تو نسبت به من به منزله ي حضرت هارون عليه السلام نسبت به موسي هستي) و نيز وقتي رسول خدا در خانه ي اصحاب را رو به مسجد بست جز در خانه علي عليه السلام را، عباس (عمويش) گفت: « يا رسول الله! ما را از مسجد بيرون کردي و علي را نگاه داشتي! » پيامبر فرمود: « من از پيش خود، کاري نکردم. همه به دستور خداي متعال بود. » و اين فضيلتي بسيار عظيم است. و نيز رسول خدا فرمود: « وارد شدن به اين مسجد براي هيچ جنب و حائضي جايز نيست، مگر براي محمد و آل محمد صلي الله عليه و آله وسلم. » و نيز فرمود: « من شهر علم هستم و علي درِ آن شهر است. هر کس مي‌خواهد به شهر علم بيايد، بايد از در آن وارد شود. » يعني راه رسيدن به معارف نهفته در سينه رسول خدا که همان معارف قرآن است، اميرالمؤمنين علي عليه السلام است. اينها فضايلي است که جز دشمنان، کسي نمي تواند آن را رد کند. چهارم آيه ي « و آت ذالقربي حقه » (اي پيامبر حق نزديکان را بده) _ سوره اسراء، ۲۶ _ است. خداوند آل پيغمبر را با اين امر، مخصوص گردانيده است. هنگامي که اين آيه فرود آمد، رسول خدا فرمود: « اي فاطمه! فدک بدون لشکرکشي و جنگ به دست آمده و متعلق به من است. آن را به تو مي‌بخشم ؛ خداوند فدک را به تو و فرزندانت داده است. » پنجم آيه ي « اجر رسالت » است که فرمود: « اي رسول ما! به مسلمان‌ها بگو من از شما اجر و مزدي نمي خواهم جز مودّت و محبّت به نزديکان خاصّ من. » (آيه ۲۳ سوره شوري) در صورتي که خداوند در داستان حضرت نوح و هود و چندين پيامبر ديگر از قول آنان مي‌فرمايد: « اجر و پاداش ما جز بر خداوند نيست. » پس محبّت آل رسول از طرف خداوند بر مومنين واجب شده است. ششم اين آيه است: « ان الله و ملائکته يصلّون علي النبي يا ايها الذين امنوا صلوا عليه و سلموا تسليما » _ سوره احزاب، ۵۶_ (خداوند و ملائکه اش بر رسول خدا صلوات مي‌فرستند. اي کساني که ايمان آورده ايد، شما نيز بر او صلوات بفرستيد و تسليم او باشيد. ) آنگاه مسلمين از پيامبر پرسيدند: « چگونه صلوات بفرسيتم؟ » رسول خدا فرمود: « بگوييد اللهم صل علي محمد و آل محمد. » سپس حضرت رضا عليه السلام پرسيد: « تفسير « يس » چيست؟ » علماي حاضر در مجلس گفتند: « مقصود از « يس » محمد است و در آن شکي نيست. » حضرت رضا فرمود: « خداوند به محمد و آل محمد فضيلتي داده که به هيچ کس عطا نکرده ؛ و آن اين است که جز به انبيا به کس ديگري سلام نکرده. او فرموده است: « سلام بر ابراهيم. » (آيه ۱۰۹ سوره صافات)، يا « سلام بر نوح » (آيه ۷۹ سوره صافات) و يا « سلام بر موسي و هارون. » (آيه ۱۲۰ سوره صافات) ؛ اما در مورد پيامبر اسلام فرموده است: « سلام علي آل « يس » يعني سلام بر آل محمد. » (آيه ي ۱۰۳ سوره صافات) پس خداوند بر آل محمد نيز سلامي مانند سلام به پيامبران داده است. هفتم آيه ي خمس است که مي‌فرمايد: « يک پنجم هر غنيمتي متعلّق به خدا و رسول و نزديکان خاص اوست. » (آيه ي ۴۱ سوره ي انفال) در اين آيه، بين نزديکان خاص پيامبر با مردم فرق گذاشته شده و آنچه را خداوند براي خود برگزيده، براي آنها نيز اختيار کرده
است. اما در آيه ي صدقات مي‌فرمايد: « صدقات فقط براي فقرا و مساکين و جمع کنندگان صدقات و براي نزديک کردن قلب‌ها و آزادي اسيران و ضررديدگان و در راه خدا و درسفرماندگان است » (آيه۶۰ سوره توبه) مشاهده مي‌کنيد که خداوند در اين آيه براي خود و رسولش و ذوي القربي (خويشان او) سهمي معين نکرده است زيرا صدقه بر آنها حرام است. هشتم آيه اي که مي‌فرمايد: « اگر نمي دانيد، از اهل ذکر بپرسيد. » (آيه ۷ سوره انبياء) و اهل ذکر ماييم. » علما گفتند: « مقصود، علماي يهود و نصاري هستند. » حضرت رضا عليه السلام فرمود: « مقصود از ذکر، رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم است که خداوند مي‌فرمايد: « خداوند ذکر يعني رسولش را به سوي شما فرستاد که براي شما آيه تلاوت کند. » (آيات ۱۰ و ۱۱ سوره طلاق) اين آيه تصريح دارد بر اينکه ذکر، رسول خداست. پس اهل ذکر، « اهل رسول خدا » يعني ما هستيم. نهم آيه اي است که مي‌فرمايد: « ازدواج با مادران و دختران و... حرام است. » (آيه ۲۳ سوره نساء) اينک جواب دهيد آيا رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم اگر زنده بود مي‌توانست با دختر من ازدواج کند؟ » گفتند: « نه. » فرمود: « آيا مي‌توانست با دختر يکي از شما ازدواج کند؟ » گفتند : « آري. » فرمود: « پس از اينجا معلوم مي‌شود ما آل او هستيم و شما امّت او. فرق آل با امت همين است. دهم، اين آيه: « و مرد مؤمني از آل فرعون گفت... » (آيه ۲۸ سوره غافر) آن مرد پسردايي فرعون بود و خداوند او را ازآل فرعون معرفي مي‌کند. همين طور هم خداوند ما را به « آل محمد » مخصوص گردانيده زيرا ما از رسول خدا متولد شده ايم ولي ساير مردم به دين او نسبت داده شده اند. يازدهم، اين آيه: « اهل خود را به نماز امر کن و بر آن شکيبا باش! » (آيه ۱۳۲ سوره طه) وقتي اين آيه نازل شد، رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم هر روز وقت نماز، مقابل در خانه اميرالمؤمنين علي و فاطمه زهرا مي‌ايستاد و با صداي بلند مي‌فرمود: « به نماز بشتابيد. رحمت خدا بر شما. » سپس حضرت رضا عليه السلام فرمود: « خداوند هيچ يک از فرزندان پيغمبران را مانند ما گرامي نداشت. » اخبار و آثار حضرت امام رضا عل? ه السلام، ص ۶۲۶، ح ۷. ار تحف العقول. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاصترین و مهمترین کار حضرت علیه السلام تبلیغ ولایت و بوده است و تکلیف برای ما واضح است. پس کوتاهی نکنیم تا شرمنده آل الله نشویم‼️ @zandahlm1357
طرح شهید مطهری 3.mp3
5.16M
❇️ تدریس کتاب 3 ❇️ جلسه 3 ( جلسه 3 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 برادران پیامبر اکرم در آخرالزمان، که هر یک برابرند با پنجاه تا از اصحاب ایشان❗️ ⬅️ سالم ماندن در آخرالزمان اینقدر مهمه ... استاد_رحیمپور_ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ۴ توصیه مهم به نوجوانان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 حاج حسین یکتا @zandahlm1357
تنها ملجأ انسانها قوله علیه السلام: وَ لاَ مُنْقِذَ لَهُ مِنْکَ، وَ لاَ مَلْجَأَ لَهُ مِنْکَ، إِلاَّ إِلَیْکَ. النقذ و التنقیذ: التخلیص، و منه حقّاً علی أن استنقذه من النار، و منه: « یا منقذ الغرقی [۵] » و أمثالها. و یقال: إلتجأ إلی اللّه، أی اعتصم به. و إلتجأت أمری الی اللّه، أی أسندته الیه، و فیه تنبیه علی أ نّه اضطرّ الیه. و فی الدعاء [۶]: « لا ملجأ و لا منجی منک إلاّ الیک » [۷] . ---------- [۵]: ۳ - التهذیب، ج ۳، ص ۹۷ ؛ مصباح الکفعمی، ص ۲۹۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۱۵۵. [۶]: ۴ - هکذا در اصل، (استشهاد به عین متن دعاء شده است! ). [۷]: ۵ - الفقیه، ج ۱، ص ۴۶۹ ؛ مصباح المتهجد، ص ۳ - ۵ ؛ مفتاح الفلاح، ص ۲۷۴. حق خالق بر مخلوق و عکس آن قوله علیه السلام: إِلَهِی أَسْأَلُکَ بِحَقِّکَ الْوَاجِبِ عَلَی جَمِیعِ خَلْقِکَ. اوّلاً بدان که: یک حقّی است از خالق بر مخلوق، و یک حقّی است از مخلوق بر خالق. اما حقّ واجب خالق بر خلق آن که یعبدونه و یتذللون الیه فی الرخاء و الشدّة، و لایشرکون بعبادة ربّهم أحد، به این که تمام أمورات [۱] وارده را از موت و حیات، نعمت و نقمت، یُسر و عسرت، سقم و صحّت، بلا و ابتلای خود را از او دانسته و خواسته، کما قال الخلیل علیه السلام: « وَ إِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ * وَالَّذِی یُمِیتُنِی ثُمَّ یُحْیِینِ * وَ الّذی أطْمَعُ أَنْ یَغْفِرَ لِی خَطِیئَتِی یَوْمَ الدِّینِ [۲] » لذا ورد فی الدعاء: « یا من خلقنی فسوّانی [۳]، یا من رزقنی و ربّانی، یا من أطمعنی و سقانی، یا من قرّبنی و أدنانی، یا من عصمنی و کفانی، یا من حفظنی و کلانی، یا من أعزّنی و أغنانی، یا من وفقنی و هدانی، یا من آنسنی و آوانی، یا من اماتنی و أحیانی » [۴] . کما قال تعالی: « وَ مَا بِکُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ثُمَّ إِذَا مَسَّکُمُ الضُّرُّ فَإِلَیْهِ تَجْئَرُونَ * ثُمَّ إِذَا کَشَفَ الضُّرَّ عَنکُمْ إِذَا فَرِیقٌ مِّنکُم [۵] بِرَبِّهِمْ یُشْرِکُونَ [۶] »، لذا قال تعالی فی موضع آخر: « وَ إِذَا الاْءَرْضُ مُدَّتْ * وَ أَذِنَتْ لِرَبِّهَا وَ حُقَّتْ [۷] »، یعنی: استماع و امتثال نمود ارض به حسب تکوین امر حقّ را در امتداد و انبساط و حق، یعنی واجب است از برای او که یسمع أمره، إذ هی مخلوقة للّه تعالی. و أمّا حق اللّه بمعنی: الواجب و اللازم. و أمّا حق العباد فهو بمعنی: الجدیر من حیث إنّ الاحسان الی من لم یتخذ ربّا سواه مطابق للحکمة ؛ قوله تعالی: « وَ کَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ [۱] »، أی ایجاباً حققّت علیه القضاء. و امّا حق المخلوق بر خالق خود این است که مادامی که آنها را به خلاف اراده و میل طبیعی آنها به حیات مستعار دنیویه محبوس نموده، بر او است که هر کس را به قدر لیاقت و استحقاق خود تمام مایحتاج که اسباب تعیّش او است کما هو حقّه برساند، تا انقضای اجل مسمّی، به مفاد: « وَ مَا مِن دَابَّةٍ فِی الاْءَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ رِزْقُهَا [۲] »، چه خلق، عیال اللّه اند به مقتضای: « الخلق عیال اللّه، أحبهم الی اللّه أنفعهم لعیاله و أبغضهم الی اللّه أضرّهم لعیاله » [۳] . و بر معیل است عقلاً و عرفاً ایصال رزق و ما یحتاج عیال. ---------- [۱]: ۶ - کذا. [۲]: ۱ - سوره مبارکه شعراء، آیات ۸۰ - ۸۲. [۳]: ۲ - مصدر: و سوّانی. [۴]: ۳ - مصباح الکفعمی، ص ۲۵۴ ؛ البلدالأمین، ص ۴۰۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۹۲. [۵]: ۴ - اصل: منهم. [۶]: ۵ - سوره مبارکه نحل، آیات ۵۲ و ۵۳. [۷]: ۶ - سوره مبارکه انشقاق، آیات ۳ و ۵. [۱]: ۷ - سوره مبارکه روم، آیه ۴۷. [۲]: ۸ - سوره مبارکه هود، آیه ۶. [۳]: ۹ - بسنجید: الکافی، ج ۲، ص ۱۶۴ ؛ النوادر، ص ۱۱ ؛ دعائم الإسلام، ج ۲، ص ۳۲۰: « الخلق عیال اللّه فأحب الخلق إلی اللّه من نفع عیال اللّه و أدخل علی أهل بیت سروراً ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
گوشه گیری غزالی وقتی غزالی گوشه گیری آغاز کرد، و از تدریس در نظامیه بغداد سر باز زد، نظام الملک بار دیگر تدریس را به او پیشنهاد کرد و وعده داد اگر تدریس را بپذیرد، مناصب عالیه به او بدهد. غزالی در پاسخ نظام الملک نوشت: به نام خدای بخشنده مهربان، وَ لِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّیهٰا فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرٰاتِ... [۱]، بدان که هرکس جهت ویژه ای دارد که باید بدان توجه کرد و در پی آن نیکی‌ها باشد. مردم در توجه کردن به آنچه به آنان روی می‌آورند سه دسته اند: دسته اول: عوام که توجهشان به دنیا است، پیامبر این عده را از این توجه منع کرده است و فرموده: هیچ دو گرگ گرسنه در گله ی گوسفند زیانشان بیش از علاقمندی به مال و اسراف در دین مسلمان نیست. دسته دوم: خواص که آخرت را بر دنیا ترجیح داده و کارشان نیک است و مطمئن به آخرت پایدارتری هستند. پیامبر خدا اینان را مقصر دانسته و می‌فرماید: دنیا بر اهل آخرت حرام است و آخرت بر اهل دنیا حرام است و دنیا و آخرت برای اهل خدای متعال حرام است. دسته سوم: اخص و آنها کسانی هستند که یقین دارند بالاتر از هر چیزی بالاتری است. اشیاء را آفل می‌دانند و علاقه ای به آن نشان نمی دهند. آنان می‌دانند دنیا و آخرت یکی از آفریده‌های خداست، و مهمترین امور دنیا و آخرت دو چیز میان تهی است و آن غذا و نکاح است. در برابر این دو، همه ی جنبندگان یکسان هستند. از این دو باید دوری گزید و حتی باید از دنیا و آخرت هم دوری گزید و به خالق آنها روی آورد، تا حقیقت خدا بهتر برای آنها آشکار شود، و حقیقت لا اله الا الله برای آنها کشف شود که هیچ اثر کننده ای در هستی غیر خدا نیست. و هرکه به غیر خدا توجه کند، از شرک خفی خارج نشده است. در این صورت همه ی موجودات نزد آنان دو قسم می‌شوند، اللّٰه، غیراللّٰه؛ این دو را دو کفه ترازو و دل خود را زبانه ترازو بداند، هر وقت دل آنها بر کفه شریفه شد، مطمئن به حسنات سنگین خود شوند و هر وقت دلشان متوجه کفه پست گردید، مطمئن به سنگینی کفه گناهان شوند. همان طور که طبقه اول نسبت به دوم عوام هستند، دوم نیز نسبت به سوم عوام هستند، در نتیجه این سه طبقه به دو طبقه عوام و خواص تقسیم می‌شوند. حال بگویم صدرالوزراء مرا از طبقه عالیه به سافله دعوت کرده است و من او را از مرتبه سافله به عالیه می‌خوانم که از هر مرتبه ای برتر است. راه به سوی خدا در بغداد و طوس و هر جای دیگر یکی است و هیچ کدام نزدیک تراز دیگری نیست. از خدا می‌خواهم اورا از خواب غفلت بیدار کند تا به فکر فردایش باشد پیش از آنکه امور از دستش خارج گردد. والسلام. ---------- [۱]: ۱) - بقره، ۱۴۸. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357