eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعاے ...🥀👆👆 كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ. (عج)🌼 @zandahlm1357
🌻 امام على عليه السلام: 🌿 أدُّوا اَلأَمَانَةَ وَ لَو إِلَى قَاتِلِ وُلدِ اَلأَنبِيَاءِ. 🌿 امانت را برگردانید، حتی اگر به قاتل فرزند پیامبران (كنايه از قاتل امام حسين عليه السلام) باشد. 📚 تحف العقول، ج 2، ص 217. @zandahlm1357
نخير، اين جا اجزاي اصلي نظام، در تمام كشور - حتي در روستاها و شهرهاي دور افتاده و در بخشها - پراكنده اند. https://eitaa.com/zandahlm1357
خاطره ديگر: انقلاب ما بر دوش مردم - به معناي واقعي كلمه - قرار دارد. همه ي ماها شاهد اين واقعيت بوده ايم و هيچ كس بين ما خبر بيشتري از نفر ديگر ندارد. جمهوري اسلامي هم، همين طور پيش آمد. رابطه ي جمهوري اسلامي با مردم، با رابطه ي كشورها و حكومتهاي ديگر، بكلي متفاوت است. مسؤولان درجه ي يك كشور، رئيس جمهور، وزرا و ديگران و ديگران، مظهر مردمي بودنشان اين نيست كه در كوچه و بازار راه بروند و مثلا خودشان گوشت و نانشان را بخرند. اين طبيعي است كه علاقه و مراجعات و احتياج و عشق مردم نمي گذارد. كسي كه اشتغال و كار دارد، بايد هر دقيقه ي وقتش، صرف كارهاي مهم بشود. معنا ندارد كه بگويند شما چرا مثلا ساعتهاي متمادي نمي رويد در مسجدي بنشينيد، تا مردم بيايند به شما مراجعه كنند! اين، عملي نيست. مظهر رابطه ي مردم با مسؤولان، اينها نيست. ديدم بعضي از اين بدخواهان و بددلان - اينهايي كه از اول انقلاب تا حالا، از هر فرصتي خواستند، استفاده كنند و نقيصه اي براي مسؤولان جمهوري اسلامي بتراشند. چند وقت پيش از اين مطرح كرده بودند كه پادشاه سوئد، خودش با دوچرخه مي‌رود سبزي مي‌خرد. اي نادان! پادشاهي كه مسؤوليت نداشته باشد، مي‌تواند ساعتها مثلا در بازي فوتبال، يا در تماشاي فلان نمايش، يا در ساير كارهاي تفريحي، صرف وقت كند. من به كشوري رفته بودم كه رئيس جمهور آن تشريفاتي و نخست وزيرش همه كاره - يعني رئيس دولت و كشور - بود. از لحاظ تشريفاتي، رئيس جمهور در مراسم استقبال ما شركت كرده بود، بعد هم چند دقيقه اي با ما بود و سپس رفت و ديگر نيامد، و ما با نخست وزير آن كشور، مشغول صحبت و مبادله ي نظر و مذاكره و قرارداد شديم. رئيس جمهور، اتفاقا كشيش بود. در آن چند لحظه اي كه با او بودم، از او پرسيدم كه شما چون كشيش هستيد، آيا كليسا هم مي‌رويد و در حال رياست جمهوري، مراسم مذهبي را انجام مي‌دهيد؟ گفت: «نه، من اصلا وقت نمي كنم به كليسا بروم! هفته اي مثلا يك بار و يا گاهي چند هفته يك بار - حالا يادم نيست، او زمان دوري را معين كرد - كليسا مي‌روم! » بعد صحبت شد، گفت: «من ورزش هم مي‌كنم و فوتباليستم (تيم فوتبال داشت). » گفتم: «شما فرصت مي‌كنيد؟ » گفت: «بله، من هر روز فوتبال بازي مي‌كنم! » يعني با آن كه كشيش بود، اما وقت كليسا رفتن نمي كرد، ولي هر روز ورزش مي‌كرد! رئيس جمهوري كه در مملكت كاره اي نيست، مي‌تواند ساعتها وقت خودش را براي فوتبال بازي كردن و شركت در بالماسكه و شركت در ماهيگيري پاي فلان رودخانه صرف كند. اين، مظهر مردمي بودن نيست. مظهر مردمي بودن ما اين است كه امروز مردم بين خودشان و مسؤولان كشور، فاصله ي حقيقي احساس نمي كنند. اين، نعمت بزرگي است. امروز اگر هر يك از آحاد اين مردم، با رئيس جمهور اين كشور ملاقاتي داشته باشد، احساس نمي كند كه با او فرق دارد. آن حالت اشرافيگري و اوج كاذب طبقاتي كه شايد بتوانم بگويم در همه ي حكومتها - تا آن جا كه ما مي‌دانيم - وجود دارد، در جمهوري اسلامي نيست. وزرا، جزو همين مردم معمولي كوچه و بازارند. آنها از يك خانواده ي اشرافي جدا نشده اند، به مسند وزارت بيايند. به خاطر مسؤوليت و تخصص و آگاهي، آنها را از داخل دانشگاه، يا از فلان شغل آورده اند و در راس وزارت گذاشته اند. وقتي هم كه از كار منفصل مي‌شوند، باز سراغ همان شغل قبليشان مي‌روند. يك وقت چندي پيش - دو سال قبل از اين - يكي از وزراي زمان ما، از وزارت كنار رفت. همان هفته ي بعدش، عيالش را روي موتور گازي نشاند و با خودش به نماز جمعه آورد! يعني شان اجتماعي او، اين است كه حتي يك پيكان ندارد كه زنش را در آن بنشاند و به نماز جمعه بياورد. اين، چيز خيلي مهمي است. در دستگاههاي ديگر دنيا، يك وزير، يا وزير است يا مطرود و معدوم. يك وزير، از يك خاندان اشرافي جدا مي‌گردد و مي‌آيد وزير مي‌شود. در گذشته، در ايران هم همين طور بود. وزرا و رجال دوران پهلوي، غالبا بازماندگان دوره ي قاجار بودند. رژيم عوض شده بود، اما اينها فرزندان همانها بودند، يعني بازماندگان همان خاندانهاي دوران قاجار، در دوران پهلوي باز امور در دستشان بود. جمهوري اسلامي، انقلاب و نظام، كارش مردمي است و مردم از ريزترين كارها مطلع مي‌شوند، مگر آن چيزهايي كه گفتنش مفسده اي بار بياورد. در دوران جنگ، چيزهايي بود كه گفتنش مفسده داشت، ليكن در غير اين امور، هر چيزي كه اتفاق بيفتد، اول بايستي مردم در جريان قرار داده بشوند. در زمان امام (رضوان الله تعالي عليه) همين طور بود. هر وقت بنا بود كاري انجام بگيرد، با ايشان مشورت مي‌شد. از مطالبي كه ايشان مكررا مي‌فرمودند، اين بود كه كاري كه مي‌كنيد، طوري باشد كه بتوانيد به مردم بگوييد، يعني قابل طرح براي مردم باشد. معيارها، فهم و درك مردم از انقلاب است. نظام ما، نظام مردمي است، نه نظام حزبي كه ريسمانهايش به نقطه اي وصل است و در آن نقطه، يك حزب نشسته و هر كاري كه مي‌خواهد، انجام مي‌دهد.
احترام ويژه براي زن در اسلام سؤال: (حضرت آيت الله، در ازاي آزادي اسراي زن و سياهاني كه دستور فرموديد، شما چه انتظاري از دولت امريكا داريد؟ ) جواب: ما آزادي زنها را و آزادي سياهها را براي اين قائل شديم كه زنها در اسلام يك احترام ويژه دارند و سياهپوستان هم تحت فشار امريكا بودند و ظلم بر آنها شده است. و آنها را ما آن طور مقصر نمي دانيم. بلكه آنها شايد تحت فشار بودند كه اينجا آمدند. ولهذا ما براي امتثال امر اسلام و خدا اين عمل را كرديم. و انتظاري از آقاي كارتر ۱ نداريم و پاداشي نمي خواهيم. تمام مطلب ما اين است كه كارتر، اين خيانتكار را به ما پس بدهد. و شخص مجرمي كه بر يك مملكتي به يك ملتي جرم كرده است، در تمام قوانين دنيا اين است كه بايد پس داده بشود به خود آن مملكت. و ايشان برخلاف تمام موازين عقلي و عقلايي عمل مي‌كند. (۱۴۰) ۲۷/۸/۵۸ ------------------------ ۱. جيمي كارتر، رئيس جمهور اسبق امريكا سؤال: (حضرت امام، در نوفل لوشاتو۱ شما وعده كرديد كه نه تنها آزاديها حفظ مي‌شوند، بلكه تعميم نيز مي‌يابند. در صورتي كه بعد از پيروزي انقلاب ديديم كه تظاهراتي بر ضد زنان شد و اقليتهاي قومي مثل كردها تحت فشار قرار گرفتند و روزنامه‌ها و احزاب سياسي ممنوع شد. آيا ممكن است اين تناقضهاي ظاهري را براي ما روشن بفرماييد؟ ) آزا دي آري، توطئه نه جواب:.. زنهايي كه تظاهر كرده اند همان زنهايي بودند كه از تتمه آن مسائل بودند. آنهايي بودند كه شاه آنها را به عنوان «آزاد زنان» به ميدان آورده بود و آنها را به تباهي كشيده بود. آنها هم چون از اين وضعي كه آن تباهيها آن آزاديهايي كه آنها مي‌خواستند، مي‌خواستند كه با جوانها آزاد باشند كه هر كاري مي‌خواهند بكنند و مي‌خواستند با تباهيها هماغوش باشند. مي‌خواستند كارهاي برخلاف عفت بكنند. و مي‌ديدندكه اسلام با كارهاي خلاف عفت، باكارهايي كه مملكت را به تباهي مي‌كشد و ملت را به عقب مي‌راند موافق نيست. آنها بودند كه آمدند در خيابانها و با آن صورتهايي كه مردم ديدند تظاهر كردند. و الاّجلوي آزادي هرگز گرفته نشده است و نمي شود و مردم آزادند. الاّآنجايي كه بخواهند تباهي بكنند و بخواهند ملت را به عقب برانند. (۱۴۱) ۵/۹/۵۸ زنان همدوش با مردان در تلاش سا زندگي امروز زنان در جمهوري اسلامي، همدوش مردان در تلاش سازندگي خود و كشور هستند و اين است معناي آزاد زنان و آزاد مردان. نه آنچه در زمان شاه مخلوع گفته مي‌شد، كه آزادي آنان در حبس و اختناق و آزار و شكنجه بود. (۱۴۲) ۱۵/۲/۵۹ -------------------------- ۱. دهكده اي در نزديك شهر پاريس كه حضرت امام در آنجا اقامت داشتند. حفظ آزادي و استقلال و ارزشهاي انساني از جوانان، دختران و پسران، مي‌خواهم كه استقلال و آزادي و ارزشهاي انساني را، ولو با تحمل زحمت و رنج، فداي تجملات و عشرتها و بي بند و باريها و حضور در مراكز فحشاكه از طرف غرب و عمال بي وطن به شما عرضه مي‌شود نكنند. (۱۴۳) ۱۵/۳/۶۸ https://eitaa.com/zandahlm1357
سکوت و جدل 26.mp3
7.17M
26 ❌جـَـدَل در امور بیـهوده را رها کنید! اینکار قلـ💔ـبِ شما رو بسرعت،از مسیر اصلی منحرف کرده و دچارِعقب گردهایِ سنگینی میکنه. زود، تمریــــن مون رو شروع کنیم
🕌در محضر امام روح الله (۲۱۲) 📌 امام خمینی (ره ): اسلام را تا حالایی که شما می‌بینید، اینجا ما نشسته‌ایم، سید الشهدا(ع) زنده نگه داشته است. 📅 امام خمینی(ره) | ۳۰ مهر ۱۳۵۸ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
دختر سرطاني اينجا روزي نيست که براي ما خاطره نداشته باشد. دختر ۶-۷ ساله اي با پدر و مادرش از شمال کشور به اينجا آمده بودند. گويا دختر سرطان داشت. او در خواب ديده بود که کسي او را به مشهد و حرم وعده داده بود. صبح که از خواب بيدار مي‌شود به مادرش مي‌گويد مرا به مشهد ببريد. وقتي به اينجا مي‌آيند مادرش طنابي را به گردن او مي‌اندازد و سر ديگر آن را به پنجر ه فولاد. دختر کوچک که پدر و مادرش را چنين دردمند مي‌بيند گريه مي‌کند و مي‌گويد يعني من خوب مي‌شوم و سپس از فرط گريه به خواب مي‌رود نيمه‌هاي شب از خواب بيدار مي‌شود و مي‌بيند که آن سر طنابش که به پنجره بود باز شده و از روي پنجره به زمين مي‌افتد، فرياد مي‌کشد اطرافيان و رهگذران متوجه مي‌شوند، خودش داد مي‌زند من خوب شدم! من خوب شدم! انبوه جمعيت به طرف او هجوم مي‌آوردند. و روي دست او را به اين طرف و آن طرف مي‌برند. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
مواضع امام رضا (علیه السلام) در برابر غلات: اشاره با توجه به خطراتی که از ناحیۀ غالیان، متوجه اصل و کیان شیعه و تشیع بود و از همه مهم تر، رواج افکار مخرّب و منحرف توسط آنان درخصوص مسألۀ توحید، امامان شیعه: شدیدترین برخورد را در مبارزه با آنان در پیش گرفتند و در این راستا، امام رضا (علیه السلام) نیز مانند پدران بزرگوارش:، با جریان غلو و غالی گری به شدت برخورد نموده و با تمام تلاش، سعی در حذف کامل آن عقاید پلید از اذهان و تاریخ نمودند و در این راه، سختی‌های زیادی را متحمل شدند. آن حضرت (علیه السلام)، نه تنها وقتی در مدینه به سر می‌برد، به پاسخگویی و مبارزه با غالیان و افکار غلو آمیز پرداخت، بلکه زمانی هم که در مرو بود، به این امر خطیر توجه داشته و در آنجا نیز به پاسخگویی و رد عقاید غالیان می‌پرداخت. گفتگوی مأمون با امام (علیه السلام) در مورد عده ای که در مورد ایشان غلو کرده بودند [۱] و نیز گزارش شخصی به نام یزید بن عمیر بن معاویه که به نزد آن حضرت (علیه السلام) در مرو رفته ومعنای حدیث «لا جبر و لا تفویض، بل أمر بین الامرین» را از آن حضرت (علیه السلام) پرسیده بود [۲] که شرح بیشتر هر دو مورد یاد شده در قسمت مواضع امام (علیه السلام) خواهد آمد - حاکی از این مسأله است. در این قسمت سعی کرده ایم تا از میان احادیث و روایات وارده، گوشه ای از تلاش امام رضا (علیه السلام) در برخورد با این فرقۀ منحرف و منتسب به شیعه را به تصویر بکشیم و در این راه، برای تفهیم بهتر و بیشتر، برخوردها و سخنان آن حضرت (علیه السلام) را به مراحل مختلف تقسیم بندی کرده ایم. ---------- [۱]: صدوق، عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، پیشین، ص۲۱۷. [۲]: احمدبن علی طبرسی، الاحتجاج علی اهل اللجاج، تحقیق سیدمحمد باقرخرسان، دارالنعمان، نجف اشراف، ۱۳۸۶ه، ج ۲، ص ۱۹۸. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💰مشکل مالی داری و دنبال راه‌حل می‌گردی؟ یکبار هم به خدا اعتماد کن و این راه ‌حل قرآنی رو امتحان کن❗️ ⬅️ خنده فرشته‌ها به کسانی که از راه نامشروع، دنبال کسب ثروت هستند... @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت پنجاه و سوم.mp3
28.81M
🎬 قسمت: پنجاه و سوم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂 نواهای ماندگار 🔸 با نوای حاج صادق آهنگران فرمان رسیده از خمینی رهبر ایمان باید شود آزاده قدس از چنگ دُژخیمان کلیپی خاطره انگیز از دوران دفاع مقدس ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄ @zandahlm1357
علت تغییر نام «باب الثعبان» به «باب الفیل» ماجرای ثعبان مشهور گردید و دربی که آن مار بزرگ یا اژدها در آنجا دیده شده بود به «باب الثعبان» معروف شد و تا مدت‌ها بدین نام شهرت داشت. این واقعه استدلال مشهودی برای اثبات وصایت، جانشینی بلافصل و زعامت امور دینی و دنیوی حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) بعد از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بود. بنی امیه و مخالفین مکتبِ پاکِ تشیع که همواره با پنهان کردن فضایل و معجزات اهل بیت (علیهم السلام) سعی در پوشانیدن حق داشتند، این فضیلت حضرت و استدلال صریح بر حقانیت ایشان را نیز برنتابیدند و اقدام به تغییر نام آن درب نمودند. «علامه حلی» در این باره گوید: اهل کوفه آن بابی که مار بزرگ از آن وارد شده بود را «باب الثعبان» نامیدند. بنی امیه هنگامی که تصمیم گرفتند این برتری حضرت را بپوشانند بر آن درب برای مدت طولانی فیلی بستند تا به «باب الفیل» مشهور شد. [۱] «علامه مجلسی» می‌گوید: مضمون این حدیث متواتر است و «باب الثعبان» در مسجد کوفه مشهور بوده است و گویند بنی امیه برای از بین بردن این اسم، فیلی بر آن در می‌بستند تا به «باب الفیل» مشهور گشت. [۲] ---------- [۱]: . منهاج الکرامه ۱۷۳. [۲]: . مرآة العقول ۴/۲۹۵. @zandahlm1357