کتاب صوتی " فقط غلامِ حسین باش" ( خاطرات جانباز حسین رفیعی)
تالیف : #حمید_حسام
تهیه شده در رادیو ایران صدا
با صدای #مهدی_نمینی_مقدم
#فقط_غلام_حسین_باش
#دفاع_مقدس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انیمیشن کوتاه از جزئیات عملیات غرور آفرین کربلای پنج
🌹 #حاج_قاسم #جان_فدا
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اعمال و صنایع جنّیان و نیز از آیاتی که دلالت مینماید که آنها هم در هیکل بشرند و اعمال و ص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اطلاق جنّ بر طبقات پست بشری
و نیز از جمله شواهد و آیاتی که دالّ است بر آن که مراد از جنّ بعضی از همین طبقات پست نوع بشرند که آنها را حق تعالی از حکمت بالغه برای انتظام و تکمیل مایحتاج نفوس قدسیه و مستخدم ایشان خلق نموده کما أخبر تعالی: « قَالَ أَوْلِیَاؤُهُمْ مِنَ الاْءِنْسِ [۱] » أی متبوعین، هم من الإنس.
« رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ [۲] »، ای انتفع بعضنا ببعض این آیه مبارکه است که
می فرماید: « وَ لَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَ الاْءِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَ لَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَآ أُولآئِکَ کَالاْءَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولآئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ [۳] »، یعنی: ما به تحقیق و لزوم خلق کردیم از برای اصلاح جهنمِ دارِ طبیعت که رقیقه دوزخ است بسیاری از جن و انس، یعنی از مدنی و
انسی لأنسٍ و اجتماعهم فی المدائن [۱]، و از وحشی و برّی لاستیحاشهم من الأنس و الألفة و انقطاعهم عن المعاشرة و بعد قلوبهم من المؤدّات، و استتارهم عن الأنظار و أنسهم بالبهائم.
و آن که جنّ را مقدّم بر انس قرار داده در ذکر، با آن که شرفاً إنس مقدم بر آنهااند، به واسطه کثرت عدد جهّال وحشی است نسبت به افراد انسی، و آن طبقه پست از بشر موصوف به این اوصاف رذیله سخیفه اند، که خود فرماید: « لَهُمْ قُلُوبٌ »، یعنی: قلب صنوبری دارند ولی « لا یَفْقَهُونَ بِهَا » که ابداً قابل تفقّه و ادراک معانی نیست، کما قیل:
آن که دل نام کرده به مجاز رو به پیش سگان کوی انداز [۲]
دل یکی منظری است سبحانی خانه دیو را چه دل خوانی
« وَ لَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَآ » چه قوه استماع کلمات حقّه الهیه را ندارند، زیرا که فی الحقیقه به حسب موت جهالت میت اند، و قال فی حقهم: « وَ مَآ أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِی الْقُبُورِ [۳] »، « وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا [۴] »، یعنی: عمی القلب اند لایبصرون و لایشاهدون آیات اللّه کما قیل:
گر بدیدی حسِّ حیوان، شاه را پس بدیدی گاو و خر، اللّه را [۵]
بلکه این حواس ظاهره در سایر حیوانات اتم و اکمل از این نوع است، قال المولوی قدّس سره:
پنج حسی هست جز این پنج حس آن چو زر سرخ ور این حسّ همچو مس
صحّت این حس بجوئید از طبیب صحّت آن حس بجوئید از حبیب
صحّت این حس ز معموری تن صحّت آن حس ز تخریب بدن [۱]
این است که خود حق تعالی در متمّم آیه شریفه در توبیخ و توصیف این طبقه میفرماید: « أُولئِکَ کَالاْءَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ [۲] » اولئک هم الغافلون، أی الجاهلون المعرضون عن المولی، الراغبون الی الدنیا.
پس، « أُولئِکَ کَالاْءَنْعَامِ » و « أُولئِکَ هُمْ الْغافِلُونَ »، هم راجع به جنّ است و هم به بعضی از طبقات انس که مقصود اصلی از خلق او ایجاد آنها فی الحقیقه تعمیر و اصلاح امور دنیا است که رقیقه جهنم است، چنانکه دعای « الحمد للّه الذی [... [أخدمنا فی عانینٍ » [۳] مشعر است، یعنی: حمد و ستایش خاص خدائی است که خدمت نموده ما را به توسّط « عانین »، یعنی: طبقه رنج بران را که صاحبان عنا و مشقّت، و متحمّل امورات صعبه شاقه، از قبیل زراعت و حراست و نساجت و تعمیر عمارات و حفر قنوات. و سایر حرفه و صنایع اند، مستخدم ما قرار داده، و قال فی القدسی:
«إنّی جعلت معصیة آدم سبباً لعمارة العالم » [۴] . و نیز ایماء به همین مطلب است ما ورد أیضاً فی الحدیث: « لولا أ نّکم تذنبون لذهب اللّه بکم، و جاء بقوم
یذنبون » [۱] .
----------
[۱]: ۳ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۲۸.
[۲]: ۴ - همان.
[۳]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۷۹.
[۱]: ۲ - هکذا در اصل / عبارت دقیق نیست.
[۲]: ۳ - سنایی، حدیقة الحقیقة، « اندر جان و دل و تن گوید »، مطلع: از در تن که صاحب کُلَه است. (مصدر فاقد بیت بعدی است).
[۳]: ۴ - سوره مبارکه فاطر، آیه ۲۲.
[۴]: ۵ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۷۹.
[۵]: ۶ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۲، ص ۲۷۳، آغاز دفتر دوم.
[۱]: ۱ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۱، ص ۲۴، « حکایت مرد بقال و طوطی... ».
[۲]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۷۹.
[۳]: ۳ - الکافی، ج ۶، ص ۲۹۵ ؛ مفتاح الفلاح، ص ۱۷۴ ؛ بحارالانوار، ج ۶۳، ص ۳۸۱.
[۴]: ۴ - ریاض السالکین، ج ۳، ص ۱۸۵ ؛ تفسیر ابن عربی، ج ۲، ص ۱۴۰.
[۱]: ۵ - اللمع فی أسبابِ ورود الحدیث، ص ۷۸ ؛ کنزالعمال، ج ۴، ص ۲۴۶: تذنبون لجاء اللّه بقوم.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: کنایه در شرح دیوان نقل شده است که قاضی عضد گوید: قاضی عبدالجبار که از معتزله است، در خانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
معماری
معمار که طرح خانه میکند شاید که بعضی اجزاء را بهتر از آنکه هست طرح تواند اما طرح کل مقتضی آن باشد که جز بر آن طرح واقع نشود که هست. [۲]
احمقی دید کافری قتال
کرد از خیر او ز پیر سؤال
گفت هست اندران دو چیز نهان
که نبی و ولی ندارد آن
قاتلش غازی است در ره دین
باز مقتول او شهید گزین
نظر پاک این چنین بیند
نازنین جمله نازنین بیند
فاضلی گفته
از قول حکیمان به جهان در سمر است
نیّر که بود بطالع اندر ضرر است
این کار جهان از آن چنین با خطر است
کاندر درج طالع هر روزه خور است
غزالی
ای عین بقا در چه بقایی که نه ای
در جای نه ای کدام جایی که نه ای
ای ذات تو از جا و جهت مستغنی
آخر تو کجایی و کجایی که نه ای
----------
[۲]: ۲) - و نیز این عبارت در متن به زبان فارسی آمده است.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱۰- انصراف از خطا آنکه در کار اشتباه خود، سماجت و پافشاری میکند مخلص نیست. فرد با اخلاص،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اللّه اکبر، شعار برتری و اعتلای مکتب و عقیده ماست.
نماز، با «اللّه اکبر» شروع میشود و با «رحمةالله» ختم میگردد.
نمازی که هم توجّه قلبی دارد، هم توصیف و ثنای زبانی دارد، هم حمد و ذکر را با گوش میشنویم، و هم با اندام و حرکات اعضاء به عبادت میپردازیم.
نمازی که با نام «اللّه» آغاز میشود، نه مثل بت پرستان و مسیحیان و طاغوتیان، که با نام بت، یا نام عیسی علیه السلام یا طاغوتها و شاهان، کار را شروع میکنند.
نمازی که همراه با اللّه اکبر است، و این شعار، که خط بطلان بر باطلها و قدرتهای پوچ میکشد، در طول نمازهای واجب و مستحب روزانه، هشتاد و پنج بار تکرار میشود و پیش از نماز و پس از نماز هم، با عناوین مختلف، به صورت مستحب، بازگو میشود.
و این شعار، در طول نمازها تکرار میشود و رمز رشد و تربیت ما در ابعاد معنوی، در سایه همین تکرارهاست.
خدا، بزرگتر از همه چیز است.
بزرگتر از آنکه با دیگران مقایسه شود وبا حواس ظاهری درک شود.
بزرگتر از هوسهای ما و حرفهای دیگران و وسوسههای شیطان و جلوههای دنیا.
اگر خدا در نظر ما بزرگتر باشد و «اللّه اکبر» از عمق جانمان و از روی ایمان و باور، برآید، دیگر دنیا و جاذبه هایش، قدرتها و جلوه هایشان، در نظر ما کوچک و بی جلوه خواهد شد.
رضای او، در نظر ما از هر چیزی برتر خواهد بود.
امام صادق علیه السلام میفرماید: همین که در شروع نماز، تکبیر میگویی، باید تمام هستی نزد تو کوچک باشد، جز «او». وگرنه، خطاب میشود: تو دروغگویی!
اگر در فکر نمازگزار، چیز دیگری بزرگ باشد، دروغگو به حساب میآید، همانگونه که منافقان به زبان، به پیامبری رسول خدا صلی الله علیه وآله گواهی میدادند، ولی به حرف خود ایمان نداشتند. خداوند آنان را دروغگو نامید: «وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَفِقِینَ لَکَذِبُونَ» (۲۸۹) چرا که اینگونه دوگانگی زبان و عقیده، نوعی نفاق است. از این رو، امام صادق علیه السلام میفرماید: خداوند به چنین
نمازگزاران خطاب میکند: «اتَخْدَعُنی؟ وَ عِزَّتی وَ جَلالی لاحْرِمَنّکَ حَلاوَةَ ذِکری لاحْجَبنَّکَ عَنْ قُربی وَالْمَسَرَّةَ بمناجاتی» (۲۹۰)
آیا با من حیله و نیرنگ میکنی؟ سوگند به عزّت و جلال خودم، شیرینی ذکر و یاد خود را از تو میگیرم و تو را از مقام قرب خویش و لذّت مناجاتم، محروم میکنم.
مرحوم فیض کاشانی پس از نقل این حدیث، میگوید:
هرگاه در نماز، حلاوت و شیرینی مناجات را یافتید، بدانید که تکبیر شما مورد قبول و تصدیق خداوند متعال است، و اگر چنین نبود، بدانید که خداوند شما را از درگاه خویش رانده و گفته شما را تصدیق نکرده و مارا دروغگو میداند. [۱]
آری... خدا بزرگتر است. بزرگتر از همه گفتنیها و نوشتنیها و اندیشه ها...
کسی که چنین عقیده داشته باشد، همه چیز در نظر او کوچک میشود، ومثل رهبر انقلاب (قدس سرّه) حتی به آمریکا هم میگوید: هیچ غلطی نمی تواند بکند.
مگر نه اینکه هواپیما، هر چه بیشتر اوج بگیرد و بالا رود، خانهها و ساختمانهای زمین، کوچکتر به نظر میآید؟ آنکه خدا در نظرش مهم و عظیم باشد، جز خداوند، در نظرش بی مقدار، جلوه میکند.
علی علیه السلام این را از اوصاف اهل تقوا میشمارد که: «عَظُمَ الخالِقُ فی اَنْفُسِهم فَصَغُرَما دُوَنُه فی اَعْیُنِهم» [۲]
----------
[۱]: ۲۹۱) همان.
[۲]: ۲۹۲) نهج البلاغه، خطبه همام (وصف متقین).
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌کلیپ مهم تارک نماز
✅مرحوم مجتهدی
✅کانال استاد دانشمند
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #سخنرانی
👌 هفت اثر دردناک نخواندن نماز!
🎙#حجت_الاسلام_حسینی_قمی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💰چرا دیه زنان نصف دیه مردان است؟!!
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨﷽✨
🔴چرا خدا به ستمگران و گنهكاران مهلت میدهد؟
✍سازمان آب و برق، به تمام منازل آب و برق مى رساند، این صاحبان منازلند كه مى توانند از این آب و برق استفاده صحیح كنند یا نادرست. خداوند انسان را آزاد و مختار آفرید و همه گونه امكان رشد را در اختیار او گذاشت، اگر انسان با علم و آگاهى راه بدى را انتخاب كرد، مقصّر خود اوست.
امّا چرا خداوند جلوى چنین انسان هایى را نمى گیرد، زیرا: اگر همین كه انسان بناى ناسزا و دروغ گفتن داشت، خداوند او را لال كند و همین كه بناى سیلى زدن به مظلوم داشت، دست او فلج شود، همین كه بناى نگاه بد داشت چشمش كور شود و... آیا این انسان كه از روى ناچارى خلاف نكرده، قابل ستایش است؟ ارزش انسان زمانى است كه با اختیار خودش، آزادانه و آگاهانه كارى را انجام دهد و یا از خلافى دست بردارد. اگر دست انسانى را با طناب بستند و از جیب او پول درآوردند و خرج كردند، نمى توان گفت آن دست بسته، مرد سخاوتمندى است و اگر مرد نابینایى، به نامحرم نگاه نكرد، نمى گویند چه انسان پاكى.
آرى، خداوند مى خواهد انسان ها آزاد باشند تا خود راه خیر و خوبى یا راه شرّ و بدى را انتخاب نمایند و عمل كنند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ
🔻 آقا چرا خدا تو قرآن گفته چهارتا زن بگیرید؟ درسته این کار؟
⬅️قسمت اول
#استاد_رحیمپور_ازغدی
رحیم پور ازغدی - سخنرانی (شبکه 2) _ شبکه 2 - ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱.mp3
22.33M
🔉#صوت
🔹 ترور "زنانگی" (۱)
(کرامت یا هوس ؟)
گفتگو در (ازدواج موقت و مجدد، دیه، ارث، شهادت، قضاوت و حضانت و ...)- "روز زن" - ۱۳۹۷
#استاد_رحیمپور_ازغدی
حسن رحیمپور ازغدی - ۱۶ دی ۱۴۰۱ - سخنرانی (شبکه 2) _ شبکه 2 - ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱.mp3
25.5M
🔉#صوت
🔹 ترور "زنانگی" (۲)
(کرامت یا هوس ؟)
گفتگو در (ازدواج موقت و مجدد، دیه، ارث، شهادت، قضاوت و حضانت و ...)- "روز زن" - ۱۳۹۷
#استاد_رحیمپور_ازغدی