eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام چرا دیه ی مرد از دیه ی زن بیشتر است؟و مقدارش را چه کسی تعیین کرده و بر چه اساس و ملاکی؟ پاسخ👇 سلام علیکم بر اساس مطالعات فقهى و تاریخى، «دیه» یک امر اقتصادى است که به منظور جبران خسارت، تشریع گردیده است. از سوى دیگر، در جامعه مطلوبى که اسلام در پى تحقق آن است، عمده فعالیت‌هاى اقتصادى بر دوش مرد گذاشته شده است؛ یعنى با یک نگاه کلى به وظایف اقتصادى مرد، در می‌یابیم که مرد داراى وظایفى است که زن از آنها معاف گردیده است. در حالی‌که مهم‌ترین وظیفه یک زن - و نه تنها وظیفه او - اداره کانون اصلى اجتماع؛ یعنى خانواده است، مهم‌ترین وظیفه یک مرد - و نه تنها وظیفه او - تأمین و تنظیم امور اقتصادى و معیشتى خانواده است. توجه و دقت در همین مقوله به راحتى می‌تواند اذهان ما را قانع کند که اسلام می‌بایستى به تقویت امورى بپردازد که داراى آثار اقتصادى براى مرد است و از آن مقوله، بحث دیه است. دین مبین اسلام با نظر به نقش مولد بودن مرد در امر اقتصاد خانواده و نیز توجه به این نکته که دیه مربوط به بدن انسان است و اگر بدن در مسائل اقتصادى قوی‌تر بود دیه آن بیشتر است و چون مردان در مسائل اقتصادى، بیش از زنان بازدهى اقتصادى دارند؛ لذا دیه آنها بیشتر است و این بدان معنا نیست که در اسلام شأن و کرامت مرد بالاتر از زن است، چه این‌که اگر دیه، ملازمه‌اى با ارزش انسان‌ها داشت، هیچ‌گاه نباید دیه یک دانش‌مند و اندیش‌مند متفکر یا یک پیشواى دینى یا سیاسى مهم با دیه یک فرد عادى یا کارگر ساده مساوى باشد. نکته دیگر، نقش امنیتى یک مرد در خانواده است. پُرواضح است که غالباً این مرد است که امنیت خانواده را تأمین کرده، حریم خانه و خانواده را از تعرض متجاوزان، مصون می‌دارد؛ لذا طبیعى است که خسارت وارده بر خانواده را در صورت فقدان مرد بیش از خسارت وارده از فقدان زن ارزیابى نماییم. و بالأخره نکته مهم‌تر این‌که بایستى به این مقوله توجه داشته باشیم که همواره احکام و قوانینى که توسط یک دین یا آیین عرضه می‌شود، بر اساس مبانى و دیدگاه‌هایى است که آن مکتب در مسئله مورد نظر دارد و با توجه به مجموعه دیدگاه‌ها است که در آن مورد به خصوص عرضه شده است، در مورد دیه هم، اسلام با توجه به مجموعه وظایف و اختیاراتى که در مورد زن و مرد دارد و با عنایت به روح کلى قوانین حاکم بر نظام خانواده چنین حکمى را صادر کرده و نمی‌توان به عنوان یک اشکال یا ایراد به آن نگاه کرد.
سؤال👇 سلام بخشید من روزه دوران بارداریم رو باشیر دهی میشه نزدیک دو ماه گفتم قضا شون چطوره کفاره چطور راهنماییم کنید ممنون میشم ایت الله خامنه ای پاسخ👇 سلام علیکم زنی که در دو سال متوالی به دلیل عذر شرعی، روزه‌ی ماه رمضان را نگرفته، اگر عذر او در خوردن روزه، خوف از ضرر روزه بر جنین یا کودکش بوده باید علاوه بر قضا، برای هر روزی فدیه هم بپردازد [و کفاره تأخیر ندارد، ولی] چنانچه قضا را بعد از رمضان، تا ماه رمضان سال بعد بدون عذر شرعی به تأخیر انداخته علاوه بر قضا و فدیه، کفاره‌ی تأخیر هم بر او واجب است. اما اگر روزه برای خودش ضرر داشته و به جهت ضرر داشتن قادر بر قضای روزه تا ماه رمضان سال بعد نبوده، فقط باید برای هر روزی فدیه بپردازد.
سؤال👇 سلام علیکم اگه یه نفر پولی قرض بگیره و بعد یه ماه حدود۴درصد افزایش پیدا کنه و بدهیش را برگردونه این نزول حساب میشه؟ مرجع تقلید:امام خامنه ای پاسخ👇 سلام علیکم اگر شرط شود که قرض با اضافه پس داده شود، ربا و حرام است و اگر قرض گیرنده خودش با میل و رغبت و بدون شرط قبلی مبلغی را روی اصل پول گذاشته و برگرداند، اشکالی ندارد.
سؤال👇 شاباش برای کسی که می رقصد چه حکمی دارد ؟ ضمیرهای سلام نماز به کی برمی‌گردد ؟ پاسخ👇 سلام علیکم 1. حرام است و باید به صاحبانش برگردانده شود. 2. سلام در زبان و ادبیات عرب به معنای درود بوده، و از این باب هم در زمان ملاقات و هم در زمان خداحافظی کاربرد دارد. این سه سلام در احادیث ذکر شده اند، اما کسی هر سه اینها را با هم واجب ندانسته است. برای فهم معنای این سلام ها لازم است به ترجمه آنها دقت کنیم: «درود و سلام بر تو ای پیغمبر، و رحمت و برکات خدا بر تو باد». «درود و سلام از خداوند عالم بر ما نماز گزاران و تمام بندگان خوب او». «درود و سلام و رحمت و برکات خداوند بر شما مؤمنین باد». با توجه به این ترجمه مشخص می شود که ضمائر موجود به چه کسانی برگشت می کند. در باب معنای سلام نیز امام صادق علیه السلام فرموده اند: معنای سلام در انتهای نماز، امان است؛ یعنی کسی که امر خداوند و سنت پیغمبر را با اخلاص و خشوع انجام می دهد، برای او از بلای دنیا امان و از عذاب آخرت نجات است. و سلام اسمی از اسمای الهی است.
سؤال👇 سلام وقت بخیر من دیابت دارم و فقط قرص مصرف میکنم پزشک و خانواده اجازه نمی‌دهند روزه بگیرم چه کار باید انجام دهم ممنون پاسخ👇 سلام علیکم در حقیقت خودتان باید به این نتیجه برسید که روزه برایتان ضرر دارد. البته اگر با سخن پزشک متخصص به این اطمینان برسید نیز کفایت می کند.
سؤال👇 این کیفهاو اسباب بازی هایی که به اسم پاپیت در بازار هست آیا حرامه یا علامت شیطان پرستی است ؟ آیا لباس آستین کوتاه برای مردان حرامه؟ پاسخ👇 سلام علیکم 1- اگر حاوی چنین علاماتی باشد، استفاده کردن از آن اشکال دارد و جایز نیست. 2- صرف کوتاه بودن آستین حرمت ندارد.
سؤال👇 چرا سن تکلیف دختران از پسران زودتر هست؟ پاسخ👇 سلام علیکم زیرا دختران نسبت به پسران زودتر به بلوغ عقلی و فکری می رسند.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سخنان قابل توجه وشجاعانه نماینده غیور علیه خواص بی بصیرت 🔹 دقیقه ۴: اتفاقا همه انبیا و اولیاء الهی در اوج سختی ها به فرامین الهی پایبند بوده و جان و مال و اهل خود را فدای بندگی خدا نموده اند! 👈 نماینده مردم و چگنی در مجلس شورای اسلامی: 🔻حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی است و گلی از بوستان ولایت است.اما دم زدن از در عین کم رنگ جلوه دادن دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوی و کج فهمی می دهد! 🔻آنان که از صراط مستقیم امام و رهبری فاصله گرفته اند! سلیمانی رو اسطوره ای دست نیافته میخواهند که قابل تکرار نباشد! درحالی که کمالات حاج قاسم برامده از روحیه او بود و خود را فدایی احکام اسلامی میدانست! 🔻فهم این نکته باعث می شود که جمله ای متشابه از حاج قاسم را به معنای تایید گناه بدحجابی یا کشف نشماریم! 🔻حجاب ضروری دین است و با سخن و گفتار کسی قابل و نیست! 🔻هیچ مسئولی حق ندارد برای از خود ارزش های الهی و اسلامی را به بگذارد! 🔻همانگونه که حکومت اسلامی در بحران ارزی وظیفه مدیریت دارد در بحران های اخلاقی و اجتماعی هم مسئول است! 🔻نقش علما،خواص و نخبگان فکری جامعه در چنین مواقعی مشخص میشود،البته از سنخ هستند و از آنان توقعی نمی رود
گفتم حاجی رویِ امـــر به معــــروف هم دیگه نمیشه حســـاب کرد، چون تأثیـــر نداره! گفت ولی دشمن روی سکوت تو حساب ویژه‌ای باز کرده... ✍محمدجواد محمودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔴 بزرگتـرین گناه دزدی نیست، گناه بۍ تفاوتها خیلی بزرگتــر از گناه بۍنمازها و دزدها و بی حجابهـاست❗️
.......: فصل پنجم شرايط دعوي قتل ماده ۲۲۷ مدعي بايد حين اقامه دعوي عاقل و بالغ باشد و چنانچه دعوي مستلزم امر مالي گردد رشد نيز شرط است اما نسبت به مدعي عليه هيچ يك از موارد ماده ۲۲۸ مدعي بايد نسبت به مورد دعوي جازم باشد و با احتمال و ظن نمي توان عليه كسي اقامه دعوي كرد لكن با وجود اماره و آثار جرم دعوي بدون جزم نيز مسموع است ماده ۲۲۹ مدعي عليه بايد معلوم و مشخص يا محصور در ميان عده اي معين باشد. ماده ۲۳۰ مورد دعوي بايد معلوم باشد و مدعي قتل بايد نوع آن را از لحاظ عمد يا غيرعمد بيان كند و اگر اصل قتل ثابت شود و نوع آن اثبات نشود بايد با صلح ميان قاتل و اولياي مقتول و عاقله دعوي را خاتمه داد. فصل ششم راههاي ثبوت قتل اشاره ماده ۲۳۱ راههاي ثبوت قتل در دادگاه عبارتند از: ۱ اقرار ۲ شهادت ۳ قسامه ۴ علم قاضي مبحث اول اقرار ماده ۲۳۲ با اقرار به قتل عمد گرچه يك مرتبه هم باشد قتل عمد ثابت مي‌شود. ماده ۲۳۳ اقرار در صورتي نافذ است كه اقراركننده داراي اوصاف زير باشد: ۱ عقل ۲ بلوغ ۳ اختيار ۴ قصد. بنابراين اقرار ديوانه و مست و كودك و مجبور و اشخاصي كه قصد ندارند مانند ساهي و هازل و نائم و بي هوش نافذ نيست ماده ۲۳۴ اقرار به قتل عمد از كسي كه به سبب سفاهت يا افلاس محجور باشد نافذ و موجب قصاص است ماده ۲۳۵ اگر كسي به قتل عمدي شخصي اقرار نمايد و ديگري به قتل عمدي يا خطايي همان مقتول اقرار كند ولي دم در مراجعه به هر يك از اين دو نفر مخير است كه برابر اقرارش عمل نمايد و نمي تواند مجازات هر دو را مطالبه كند. ماده ۲۳۶ اگر كسي به قتل عمدي شخصي اقرار كند و پس از آن ديگري به قتل عمدي همان مقتول اقرار نمايد در صورتي كه اولي از اقرارش برگردد قصاص يا ديه از هر دو ساقط است و ديه از بيت المال پرداخت مي‌شود و اين در حالي است كه قاضي احتمال عقلايي ندهد كه قضيه توطئه آميز است تبصره در صورتي كه قتل عمدي برحسب شهادت شهود يا قسامه يا علم قاضي قابل اثبات باشد قاتل به تقاضاي ولي دم قصاص مي‌شود. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats .. ✋منظور از مفهوم سیم کارت چیست؟ ▫در صورتی که یک جرمی محقق شود و شخص مدعی کسی که جرم برعلیه اوست اینکه بتواند اثبات نماید که شخص مورد نظر در زمان وقوع جرم حضور داشته است @vekalats میتواند از دادگاه درخواست نقطه زنی سیم کارت را تقاضا نماید ▫بنابراین نقطه زنی سیم کارت توسط سیستم های مخابراتی خدمات اپراتور همراه صورت می گیرد @vekalats ▫این امر نشان دهنده این موضوع است که فرد در زمان وقوع جرم در کدام مکان قرار داشته است ▫این عمل مکان دقیق شخص را مشخص نمی کند حوالی آن منطقه که فرد در آنجا حضور داشته مشخص میشود که این کار توسط آنتن های مخابراتی که در آن منطقه وجود دارد می گیرد @vekalats نقطه زنی سیم کارت در جرایمی که دارای پرونده های خاص و مهم هستند صورت می گیرد و این کار نیازمند حکم دادگاه میباشد @vekalats آیا نقطه زنی سیم کارت در گوشی های خاموش فاقد سیم کارت امکان پذیر است؟ ▫نقطه زنی سیم کارت در تلفن های همراهی که سیمکارت درون آنها وجود ندارد هم صورت می گیرد و صرف وجود سیم کارت باعث احراز هویت فرد در اپراتورهای همراه میشود اتصال گوشی همراه با آنتن های مخابراتی انجام میشود بر اساس آن محدوده تردد مالک تلفن همراه احراز میشود @vekalats ▫این عمل در گوشی های خاموش هم صورت میگیرد که پس از خاموش شدن گوشی موقعیتی که گوشی روشن بوده است شناسایی میشود @vekalats ◾آیا امکان نقطه زنی سیم کارت در شبکه های اجتماعی وجود دارد؟ ▫در شبکه های اجتماعی به دلیل اینکه مواردی مثل پاک کردن اکانت درست کردن اکانت مجازی غیر واقعی انجام میشود و سرورهای این شبکه ها در خارج از کشور میباشد در این صورت @vekalats درخواست نقطه زنی را تقاضا نمود و پرونده قابل پیگیری نمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@vekalats     .. ◾در خصوص حمل خودرو با جرثقیل و بر مبنای ماده 13 قانون              تخلفات راهنمایی و رانندگی @vekalats               ▫هزینه انتقال خودرو و همچنین هزینه پارکینگ به عهده متصرف مالک خودرو میباشد @vekalats               ▫چنانچه در حین انتقال خودرو در زمان نگهداری در پارکینگ تعمیرگاه، خسارتی به ماشین محموله آن وارد شود آن با متصدی حمل نگهدارنده                               خواهد بود @vekalats                ▫چنانچه راننده، در  زمان حمل قبل از آن، حاضر و تقاضای تحویل گرفتن ماشین را نماید ضمن صدور قبض جریمه را به راننده تحویل و از حمل ماشین با جرثقیل خودداری نمایند
.......: در جواب خبری که أبی بکر و عایشه محبوب پیغمبر بودند داعی- این حدیث علاوه بر آنکه از موضوعات و مجعولات بکریون است با احادیث ثابتۀ مسلّمۀ عند الفریقین معارض است فلذا مردودیت آن ثابت می‌باشد. در این حدیث از دو جهت باید امعان نظر نمود اول از جهت‌ام المؤمنین عایشه و دوم از جهت خلیفه أبی بکر. امّا در محبوبیّت عایشه بطریقی که أحب زنان باشد نزد رسول خدا اشکال است چون که عرض کردم معارض است این قول با احادیث صحیحۀ ثابته ای که در کتب معتبرۀ فریقین (شیعه و سنّی) ثبت گردیده. شیخ- با کدام أخبار معارض است ممکن است بیان نمائید تا مطابقه نموده قضاوت عادلانه نمائیم. داعی- احادیث بسیاری از طرق علماء و روات شما بر خلاف گفتۀ شما دربارۀ حضرت صدیقۀ کبری امّ الائمّة النجباء فاطمة الزهراء سلام اللّه علیها وارد است. فاطمه بهترین زنان عالم است از جمله حافظ ابو بکر بیهقی در تاریخ و حافظ ابن عبد البر در استیعاب و میر سید علی همدانی در مودة القربی و دیگران از علمای شما نقل نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم مکرر می‌فرمود فاطمة خیر نساء امتی یعنی فاطمه بهترین زنان امت من است. امام احمد بن حنبل در مسند و حافظ ابو بکر شیرازی در نزول القرآن فی علی نقل می‌نمایند از محمّد بن حنفیّه از امیر المؤمنین علیه السّلام و ابن عبد البر در استیعاب ضمن نقل حالات فاطمه سلام اللّه علیها و خدیجه‌ام المؤمنین از عبد الوارث بن سفیان و ابو هریره-و ضمن حالات خدیجه‌ام المؤمنین از ابو داود نقلا از ابو هریره و انس بن مالک-و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۵۵ ینابیع الموده و میر سید علی همدانی در مودت سیزدهم از مودة القربی از انس بن مالک و نیز بسیاری از ثقات محدثین بطرق خود از انس بن مالک روایت نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود خیر نساء العالمین اربع مریم بنت عمران و آسیه بنت مزاحم و خدیجة بنت خویلد و فاطمة بنت محمد علیهم السّلام [۱] خطیب در تاریخ بغداد نقل می‌نماید که رسول خدا این چهار زن را بهترین زنان عالم بحساب آورده آنگاه فاطمه را در دنیا و آخرت بر آنها تفضیل داده. محمد بن اسماعیل بخاری در صحیح و امام أحمد بن حنبل در مسند از عایشه بنت ابی بکر نقل می‌نمایند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بفاطمه فرمود یا فاطمة ابشری فان الله اصطفیک و طهرک علی نساء العالمین و علی نساء الاسلام و هو خیر دین [۲] و نیز بخاری در ص ۶۴ جزء چهارم صحیح و مسلم در باب فضائل فاطمه در جزء دوم صحیح و حمیدی در جمع بین الصحیحین و عبدی در جمع بین الصّحاح الستّه و ابن عبد البر در استیعاب ضمن حالات حضرت فاطمه علیها السّلام و امام احمد در ص ۲۸۲ جزء ششم مسند و محمّد بن سعد کاتب در جلد دوم طبقات ضمن فرموده‌های رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در مرض و بستر و بیماری و در جلد هشتم در نقل حالات بی بی فاطمه (ع) ضمن حدیث طولانی (که وقت مجلس اجازه نقل آن را نمی دهد) مسندا از عایشه‌ام المؤمنین نقل نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود یا فاطمة أ لا ترضین ان تکونی سیدة نساء العالمین یعنی آیا تو راضی نیستی که سیدۀ زنان عالمین باشی. و ابن حجر عسقلانی این عبارت را ضمن حالات بی بی در اصابه نقل نموده است- یعنی تو بهترین زنان عالمین هستی-. و نیز بخاری و مسلم در صحیحین خود و امام ثعلبی در تفسیر و امام احمد حنبل در مسند و طبرانی در معجم الکبیر و سلیمان بلخی حنفی در باب ۳۲ ینابیع المودّه از تفسیر ابن ابی حاتم و مناقب و حاکم و وسیط و واحدی و حلیة الاولیاء حافظ ابو نعیم اصفهانی و فرائد حموینی-و ابن حجر مکّی در ذیل آیه چهاردهم صواعق از احمد-و محمد بن طلحه شافعی در ص ۸ مطالب السئول-و طبری در تفسیر- و واحدی در اسباب النزول-و ابن مغازلی شافعی در مناقب-و محب الدین طبری در ریاض-و مؤمن شبلنجی در نور الابصار-و زمخشری در تفسیر-و سیوطی در در المنثور- و ابن عساکر در تاریخ-و علامۀ سمهودی در تاریخ المدینه-و فاضل نیشابوری در تفسیر- و قاضی بیضاوی در تفسیر-و امام فخر در تفسیر کبیر-و سید ابی بکر شهاب الدین علوی در ص ۲۲ تا ۲۳ باب اول رشفة الصادی من بحر فضائل بنی النبی الهادی از تفسیر بغوی و ثعلبی و سیرۀ ملا و مناقب احمد و کبیر و اوسط طبرانی و سدی- و شیخ عبد اللّه بن محمد بن عامر شبراوی شافعی در ص ۵ کتاب الاتحاف از حاکم و طبرانی و احمد-و جلال الدین سیوطی در احیاء المیت از تفاسیر ابن منذر و ابن ابی حاتم و ابن مردویه و معجم الکبیر طبرانی-و ابن ابی حاتم و حاکم-بالاخره عموم اکابر علماء شما (باستثناء عدّۀ قلیلی از متعصّبین و پیروان امویها و دشمنان اهل بیت) از ابن عباس (حبر امت) و دیگران نقل نموده اند که وقتی نازل شد آیه ۲۲ سوره ۴۲ (شوری) قُلْ لاٰ أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبیٰ وَ مَنْ یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِیهٰا حُسْن
اً [۱] جمعی از اصحاب عرض کردند یا رسول اللّه من قرابتک الذین فرض اللّه علینا مودّتهم قال (ص) علیّ و فاطمة و الحسن و الحسین-یعنی نزدیکان شما کیانند که خدا واجب گردانیده است مودت و دوستی آنها را بر ما (یعنی در این آیه شریفه) فرمود آنها علی و فاطمه و حسن و حسین اند-و در بعضی از اخبار دارد و ابناهما یعنی پسران آنها. از این قبیل اخبار در کتب معتبرۀ شما بسیار رسیده که وقت مجال نقل همه آنها را نمی دهد و در نزد علمای شما این معنی بحدّ شیاع رسیده. ---------- [۱]: ۱) بهترین زنان عالمین چهارند مریم دختر عمران آسیه دختر مزاحم خدیجه دختر خویلد فاطمه دختر محمد صلّی اللّه علیه و آله. [۲]: ۲) ای فاطمه مژده و بشارت باد تو را که خداوند برگزیده تو را و پاکیزه گردانیده است بر زنان عالمیان عموما و بر زنان اسلام خصوصا و اسل ام از همه دینی بهتر است. [۱]: ۱) بگو (بامت) من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودت و محبت مرا در حق خویشاوندان من منظور دارید-و هر که کار نیکو انجام دهد ما بر نیکوئیش بیفزائیم. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - زهرای اطهر - علیرضا افتخاری.mp3
2.53M
🎵 تصنیف : (س) به مناسب ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 فرد باهر گزینش ندارد کور باد آن که بینش ندارد چون تو رویی و مویی و خویی مشک بویی ، مرز بویی ، گرم خویی در نسب آن چنان ماه نابی ، ماهتابی ، آفتابی گر به فرزند زمره ای خوب تر زان چه جویی گر به پیوند ، طرفه شویی از نکویی رو به جو آفرینش ندارد ، فرد باهر گزینش ندارد شو به جو آفرینش ندارد ، کور باد آن که بینش ندارد گر مقام است ، گر نمود است عمر ما این فراز و فرود است هستی ما ، عمر ما گر عرض جوهری تو این جهان ، وان جهان را سلف گیر ، گوهری تو گوهران را ، مادری تو کوثری ، دخت پیغمبری تو گفت به شیر خدا حیدری تو از همه مهتران ، مهتری تو برگ و بارت سبز و نیلی در بهاران سرخ خنجر ، سرخ سیلی روی یاران ای امید بی قراران ، ابررا ده اذن باران گوهران را مادری تو ، کوثری دخت پیغمبری تو 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357