eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تو دهنی محکم بچه های بسیج به حمید فرخ نژاد و بقیه ی همپایانش حالاکاری نداریم که اربعین خاری شده رفته تو چشم و چال اینا ولی خب تنها کار ایناهم اینه که بشینن پشت گوشی استوری بزارن و هشتگ سازی کنن! مرد عمل باش نه حرف! خودت کجایی؟! ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پيام مقام معظم رهبري به سيزدهمين اجلاس نماز پيام مقام معظم رهبري به سيزدهمين اجلاس نماز اينك پس از دوازده سال از آغاز حركت مبارك اقامه نماز، بايد فصل ديگري دراين تلاش و جهاد مبارك آغاز شود. اين فصل مي‌بايست نگاه خود را به برنامه ريزي كوتاه مدت و ميان مدت براي دستيابي به هدفهاي تعريف شده اي بدوزد كه به گونه اي انبوه و متراكم درخلال توصيه‌ها و دستورالعمل‌هاي تقديم شده دراين مدت، موج مي‌زند. هدف بلندمدت اقامه نماز در جامعه، صلاح و فلاح همگاني است، ليكن تا رسيدن به آن مقصود والا، هدف ميان مدت، برافروختن چراغ نمازدرهمه خانه‌ها و در خانه ي دلها است و هدف كوتاه مدت به كارگيري همه ظرفيت علمي و هنري و تبليغي كشوردراين راه و سمت وسو دادن به همه آنگونه تلاشها در اين جهت است. هم چنانكه براي گزاردن نماز بايد قبله را شناخت و به آن روي آورد، براي لبريز كردن فضاي دنيا و دنياي دلها از عطر و جلوه و روح نماز هم قبله اي وجود دارد كه بايدآن را يافت و بدان روي كرد، اين قبله همان هدفهاي والا و نهايي نماز است و روي كردن به آن، پيمودن راههايي است كه بدان منتهي مي‌شود و اين راهها در قالب هدفهاي كوتاه مدت و ميان مدت تعريف شدني است. اكنون بحمدالله با همت رئيس جمهور محترم، دستگاههاي اجرايي زيربط به همكاري درعمل براي اقامه نماز فراخوانده شده اند، و از دستگاههاي تبليغي به ويژه صدا و سيما و وزارتهاي فرهنگي و گردانندگان مراكز جمعيتي، به طور ويژه در پيام سالهاي پيش تعهد مسئولانه خواسته شده است، كارلازم امروزآن است كه هيئت‌هايي براي تعيين دقيق ماموريتهاي اين دستگاهها تشكيل شود و بر اثر آن، برنامه زمانبندي شده فعاليتها و خدماتي كه وظيفه آنان است با شيوه اي علمي و واقع بينانه فراهم گردد، و هيئت كارآمد ديگري مامورپيگيري و نظارت مستمربرپيشرفت اين فعاليتها و خدمات گردد. براين اساس، گردهمايي سال آينده شما، مجمعي فقط براي سخنراني نيست بلكه عرصه اي است كه در آن مي‌بايد هيئت‌هاي مزبورگزارش پيشرفت آن برنامه زمانبندي شده را بدهند و جمع داوري عالي رتبه اي، سهم هر دستگاه را از تشويق و تقدير و يا خداي نخواسته از توبيخ و سرزنش به او بپردازد و براساس پيشرفتها يا توقعها و موانع راه، برنامه ي جامع را تصحيح يا تكميل كند. بي شك دولت محترم و شخص رئيس جمهور مي‌توانند برترين نقش را دراين فرايند منطقي و كارساز ايفاء كنند. توفيقات همگان به ويژه جناب حجت الاسلام قرائتي را در پيشبرد اين خواسته ي ارزشمند از خداوند متعال مسئلت مي‌كنم و اميدوارم مشمول ادعيه زاكيه حضرت بقيه الله باشند. سال ۱۳۸۲ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۴۰- خنثی شدن فعّالیتهای نهادهای فرهنگی، سیاسی، دانشجویی و غفلت از مسائل اصلی در مورد رابطه ی تشکّلهای اسلامی دانشگاهها و همچنین نهادهای فرهنگی که عموماً کارهای یکدیگر را خنثی میکنند و غالب وقت این عزیزان صرف این میشود که پاسخهای سیاسی یکدیگر را بدهند و در بسیاری موارد صرف این میشود که به یکدیگر بپردازند، نه به موضوع اصلی فرهنگی جامعه و دردهای اصلی جامعه، و گاهی در این راه قربهًْ الی الله از بزرگترین معاصی نیز دریغ نمیکنند. اگر لازم میدانید، توضیحاتی را بفرمائید. خب، فکر میکنم طرح این مسئله، خودش پاسخهای خودش را هم با خودش دارد. این چیزهایی که این برادرمان ذکر کردند، به نظر من همه اش درد است، همه اش بد است. بچه‌های مسلمان نباید با هم در بیفتند، نباید کارهای هم را خنثی کنند، نباید به هم بپرند، نباید انتقام کشی کنند، نباید با بداخلاقی با هم برخورد کنند. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 ما را وابسته کردند 🔹از همه بالاتر این است که فرهنگ ما را وابسته به غیر کردند. مغزهای ما را وابسته کردند به غیر. ما عقیده‌مان این شده است که غیر از غرب دیگر کسی نیست. جایی نیست که بشود [به آن اعتماد کرد] ما باید وابسته باشیم یا به شرق و یا به غرب. آدم خوبهای ما می‌گفتند به غرب وابسته باشیم. برای اینکه این مقدار ادراکشان نبود که نه، ما می‌توانیم خودمان بایستیم کار بکنیم. خودمان می‌توانیم سرپا بایستیم. ما ترجیح می‌دهیم به اینکه از این تمدنی که ما را فاسد دارد می‌کند دست برداریم. 📆 امام خمینی (ره) | ۱۴ دی ۱۳۵۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: ۲- كليني از علي بن محمد با سندي بريده از ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده كه آن حضرت فرمود: بدان، خدايت خير را به تو بياموزد، كه خداوند تبارك و تعالي قديم است، و قدمت وصفي است كه فرد عاقل را به اين نكته ره نمايد كه چيزي پيش از او، و نه همراه او در ابديتش نيست، به اقرار عموم حقيقت اين صفت براي ما روشن شده كه چيزي پيش از خدا نبوده، و هيچ چيز در هميشه ابد با او همراه نخواهد بود، و سخن آن كه گمان برد چيزي پيش يا براي هميشه با او خواهد بود، باطل و نادرست است، زيرا اگر پذيرفته شود چيزي در هميشه ابد با او بوده، نسبت آفريننده به او روا نيست كه آن چيز پيوسته با اوست، و اگر پيش از او نيز چيزي بود، اول آن چيز بود نه خداوند، و آن اول سزاوارتر بود به اين كه خالق باشد. سپس او تبارك و تعالي خود را به نامهايي وصف نمود تا مردم او را بدان نامها بخوانند، زيرا ايشان را آفريده ، به بندگي شان امر نموده و در آزمايشها و سختي‌ها قرارشان داده است تا او را بخوانند، به همين جهت خود را شنوا، بينا، توانا، قائم، ناطق، آشكار، پنهان، لطيف، آگاه، قويّ، عزيز، حكيم، دانا، و مانند آن خواند، و چون كينه توزان دروغگو اين نامها ديده، از ما شنيدند كه درباره خدا سخن مي‌گوييم كه چيزي مانند او نيست و هيچ آفريده اي چون او نباشد، گفتند: به ما بگو - اگر بر آنيد كه او مانند و همتايي ندارد - چگونه در نامهاي نيك او، خود را شريك او كرده، خود را به همه آن نامها، نام نهاديد؟ و اين نامگذاري، دليل بر اين است كه شما در همه يا برخي حالتها چون او هستيد، زيرا شما همه آن نامهاي پاك را در خود جمع آورده ايد. به ايشان گفته شود: خداوند تبارك و تعالي بندگان را به نامهايي از نامهاي خود با همه تفاوت معنوي شان، ملزم نموده است، و چنان كه يك اسم مي‌تواند دو معني متفاوت داشته باشد، دليل آن نيز گفته مردم است كه جايز نزد ايشان شايع است، و او هماني است كه خداوند بدان خلق خود را مورد خطاب قرار داده، و با ايشان به آنچه مي‌فهمند سخن گفته است، تا اين امر حجتّي باشد بر تضييع آنچه ضايع نموده اند، و چه بسا كه به شخص گفته مي شود: سگ، الاغ، گاو، حنظل، شير و... و همه اينها خلاف حقيقت و ناهمگون با حالت‌هاي اويند، به عبارتي اين نامها در جاي خود كه براي آن وضع شده اند، قرار نگرفته است، انسان، شير يا سگ نيست، اين نكته را درياب خدايت رحمت كناد. خداوند تعالي عالم ناميده شد، بي آنكه علم به هر چيز براي او حادث شده باشد، و با آن براي حفظ كاري در آينده و نگاه به آفريده ها، و يا آنچه گذشته، فنا پذيرفته و تباه شده، كمك گيرد كه اگر آن علم حاضر نبود، جاهل و ضعيف باشد، آن گونه كه عالمان دنيا كه به جهت علمي حادث، عالم ناميده شده اند، زيرا آنان در اين علم حادث نادانند، و بسا كه علم به هر چيز از ايشان جدا شده، به جهل بازگردند، و منحصرا خداوند از آن جهت عالم ناميده شده كه جاهل به هيچ چيز نيست، نام عالم در مورد خداوند همه آفرينش و آفريده‌ها را جمع نموده، و در معني با معني مراد متفاوت است، آن گونه كه ديدي. و پروردگار ما سميع / شنوا ناميده مي‌شود، نه به خاطر داشتن روزني كه بدان شنيده يا مي‌بيند، چنان كه روزنِ گوش ما كه با آن مي‌شنويم، ابزاري براي ديدن ما نيست، ولي او ما را آگاه كرد كه هيچ صدايي بر او پوشيده نيست، و حدّ آن بيش از آن حدّي است كه ما آن را درك مي‌كنيم، ما فقط در لفظِ شنيدن با خداوند مشتركيم در حالي كه معني مختلف است، چشم نيز چنين است او با روزني نبيند آن گونه كه ما با روزني مي‌بينيم و از آن روزن بهره اي ديگر نبريم، اما خداوند بيناست و در آن هنگام فرد مشخصي را مورد نظر ندارد. پس ما تنها در لفظِ ديدن با خداوند مشتركيم در حالي كه معني متفاوت است، او قائم (ايستاده) است نه به معني ايستاده و صاف بودن و تكيه داشتن بر ساق به دشواري، بلكه او قائم / ايستاده اي است كه خبر از حافظ بودن خود مي‌دهد چنان كه گفته مي‌شود: القائم بأمرنا فلان (آن كه كار ما را انجام مي‌دهد، فلاني است) و فقط خداوند بر هر نفس و بدانچه كسب مي‌كند قائم است، كلمهً قائم در ميان مردم نيز به معنيِ باقي است. و نيز قائم به معني كفايت كننده، بي نياز كننده است چنان كه به شخص مي‌گوييم: قم بأمر بني فلان يعني كفايت شان كن، و قائم نزد ما ايستاده بر ساق است، پس ما در اين اسم (با خداوند) اشتراك لفظي داريم ولي معنا متفاوت است. لطيف نيز به معني اندك، كوچك يا مختصر نيست بلكه به معني نافذ بودن در هر چيز، و برتر از درك و فهم [ ما ] است چنان كه به شخصي گوييم: اين كار بر من ظريف و جالب نمود يا فلاني در روش كار خود دقيق است، بنابر اين لطيف در مورد خداوند به معني آن است كه از خرد پوشيده و دست يابي به او ممكن نيست و در فهم نگنجند، و اين لطف خداوند تبارك و تعالي است كه حدّ آن درك نشده و به وصف نيايد، در حالي كه لطافت نزد ما به معني كوچكي و خردي است، پس ما در اين اسم (
با خداوند) اشتراك لفظي داريم اما در معنا متفاوت است. خبير هم به كسي گويند كه چيزي بر او پوشيده نبوده و از دستش نرود، ولي نه با تجربه و آزمايش، به اين صورت كه اين آزمايش به او چيزي بياموزد به طوريكه اگر اين دو نبود خداوند چيزي نمي دانست، زيرا كسي كه اين گونه باشد جاهل است در صورتي كه خداوند از ازل نسبت به آنچه مي‌خواسته بيافريند و مي‌آفريند آگاه بوده است، اما در بين مردم، خبير به كسي مي‌گويند كه جاهل باشد و در صدد آگاهي يافتن برآيد، پس در اين مورد هم با خداوند اشتراك لفظي داريم ولي معناي آن متفاوت است. ظاهر نيز بر او اطلاق شده نه به معني سوار شدن بر چيزها و نشستن بر آنها بلكه به خاطر غلبه و قدرت بر هر چيز به چنين نامي خوانده مي‌شود چنان كه گويند: ظهرت علي اعدائي و اظهرني الله علي خصمي (دشمنانم را شناختم و خداوند مرا بر دشمنم آگاه نمود) بنابر اين واژه ظاهر به معني غلبه و دست يافتن است، ظهور خداوند بر همه چيز نيز بدين معني است، جهت ديگر آنكه او براي كسي او را اراده كند ظاهر و چيزي بر او پوشيده نيست، او تدبيركننده همه آفريده‌هاي خود است. بنابر اين كدام پيدايي، پيداتر و آشكارتر از خداوند تبارك و تعالي است؟! كه به هر جا بنگري آن را خالي از لطف و قدرت خدا نيابي، در خود تو نيز نشانه‌هايي از اوست كه از نگاه به ديگر چيزها بي نيازت سازد، ظاهر نزد ما، آشكار كننده خود و پيداست، پس اسم را گفته ولي آن معني را درك نكرده ايم. و امّا باطن به معناي طلب عمق و بطن براي اشياء نيست تا در آنها غور و كاوش كند و ولي او چنان است كه از روي علم و تدبير و حفظ بر اشياء احطه دارد مثل قول كسي كه مي‌گويد: أبطنته يعني بر او خبر يافتم و بر راز او آگاهي پيدا كردم، و باطن در مورد ما به معناي پنهان در شيء مخفي است، پس باطن مشترك لفظي است اما معناي آن با باطن در مورد خداوند فرق دارد. و قاهر به معني عمل كرده، رنج كشيده، چاره انديشي، مدارا و مكر نيست آن گونه كه بندگان يكديگر را مقهور مي‌سازند، در ميان ما قاهر زماني مقهور، و مقهور زماني قاهر باشد، ولي خداوند تبارك و تعالي قاهر بر همه چيز و همه آفريدگان در برابر او خوار و تسليم اند و در مقابل خواسته‌هاي او ياراي ايستادگي ندارند، و از حيطه قدرت او طرفه العيني هم نمي توانند خارج شوند، بلكه او فقط مي‌گويد: ايجاد شو و آن شيئ مورد نظر ايجاد مي‌شود، ولي در مورد ما انسانها به گونه اي است كه گفتم و توضيح دادم، بنابر اين ما و خداوند در اين اسم فقط اشتراك لفظي داريم و معنا متفاوت است، همين گونه است كليه نامهاي ديگر، هر چند همه آنها را در اين جا بر نشمرديم زيرا همين مقدار كه به تو گفتم كافي است و تو مي‌تواني بقيه را به همين قياس بشناسي، خداوند در ارشاد و توفيق يار و ياور تو و ما باشد ۲. منبع حديث ۱- اصول كافى ۱/ ۱۱۳. ۲- اصول كافى ۱/ ۱۲۰- ۱۲۳. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 9⃣2⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 9⃣2⃣ 🔸در این شبهه مطرح می کنند که مهدی شیعیان، شعار یارانش″یالثارات الحسین (ع)″ یعنی انتقام گیرندگان خون امام حسین، اما مهدی اهل سنت از کسی انتقام نمی گیرد.⚔ ✅جواب شبهه 👇👇 🔆اهل بیت به شعارهای قیام امام زمان (عج) آگاهترند و آنها بهتر می دانند شعار یاران امام زمان چیست. ⚠️اما نکته مهم این است! موضوع ″شهادت امام حسین (ع)😔 فقط بحث شهادت یک نفر نبود بلکه انحراف واضحی بود که در اسلام پدید آمد، انحرافی که در اسلام ایجاد شد و اسلام را از مسیر حقیقی اش منحرف کرد.❌ ☝️آیا انتقام از چنین افرادی نباید گرفته شود⁉️ اگر باطل در این قیام سرکوب بشود، حقانیت راه خدای متعال مشخص می شود. کسانی که یک عمر اسلام را از مسیر حقیقی اش منحرف کردند نباید قصاص بشوند ..⁉️ این یک امر خیـلی بدیهی و عقلی ست. 🎤استاد احسان عبادی
ادب ماه رجب 2.mp3
3.21M
🔰 سلسله جلسات 2 💠 رعایت بیشتر 2 ✅ تدریس کتاب ادب حضور 👈 دو چله قبل از دهه آخر ماه رمضان که اوج بهره مندی از نعمت الهی است در پیش داریم 👈 چرا در ماه رجب اذکار استغفار و توحیدی زیاد سفارش شده است؟ 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت 👌ماه رجب امسال با ادب بیشتری در محضر خدا حضور پیدا کنیم. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰