eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت دهم گوشت گاوِ 🐂یک قرنِ پیش و کیسه‌ی نان خشک‌ها را برداشتم و رفتم تو. همه‌اش نگران بودم عبدل بگوید گرسنه نیستم و مخفی‌گاه را لو بدهد😟 ولی تا انتها با غذایش بازی بازی کرد و هیچی نگفت. 😊فقط یک بار که داشتم می‌پاییدمش، زیرچشمی نگاهم کرد و لبخند کمرنگی نشست رو لب‌هاش.☺️ همان جا بود که یک لحظه از ذهنم گذشت، خدایی‌اش بچه‌ی آقایی است این عبدل! رفتم تو نخش ولی چیزی ازش سر در نیاوردم. هیکل و سن و سالش نمی‌خورد که فرمانده‌ای چیزی باشد.🙂 سروان فروزان را دیده بودم؛ یا فرماندهان دیگری که از طرف او گاهی وقت‌ها برای سرکشی می‌آمدند جبهه‌ی ما. هر کدام دو متر قد داشتند؛ با هیکلِ عضلانی و ورزشکاری همه‌شان نشانِ‌ «چتربازی»، «جنگ در کوهستان» و علامت‌های جورواجور دیگر داشتند که رو سینه‌شان نصب کرده بودند. اما این عبدل، با رنگ و روی سیاه‌سوخته، صورتی که هنوز مو در نیاورده بود، قدی که تا شانه‌ی من می‌رسید و اندام ترکه‌ای و لاغر... همین‌ها بود که بیشتر گیجم می‌کرد.🙁 آمدم بیرون، توی باران🌧 نشستم که برای اولین بار از صبح، خمپاره خورد توی آب؛ لب سنگرهای کناره‌ی کارون. پشت‌بندش، دو تا خمپاره‌ی دیگر شلیک کردند و یکی از تیربارها بنا کرد به چهچهه زدن.😨 شدم و از توی کانال، دویدم رفتم پایین‌تر؛ همان سمتی که آب جریان داشت. از کناره‌ی خاکریز، سرک کشیدم و تندی دویدم لب یکی از آبراه‌ها، قوز کردم و نشستم.🙄 هر بار خمپاره‌ای می‌خورد توی آب، ماهی‌های🐟 بیچاره ـ موجی و بیهوش ـ روی کارون غوطه‌ور می‌شدند.😥 اگر خمپاره نزدیک ساحلِ ما می‌خورد، ماهی‌ها همراه با جریانِ آب، کشیده می‌شدند سمت پایین این‌طور وقت‌ها، گاهی لب یکی از آبراه‌ها که توی دید دشمن نبود، کمین می‌کردیم و ماهی می‌گرفتیم😉. سه تا ماهی🐟 ـ هر کدام به اندازه‌ی یک کف دست ـ که دمر رو آب افتاده بودند، آمدند سمت آبراه. یکی‌شان توی گرداب ابتدای آبراه، گیر افتاد و بنا کرد دورِ خودش پیچ خوردن. کم مانده بود برگردد توی جریان آب رودخانه که یک نی بلند گیر آوردم و کشیدمش سمت خودم. هر سه تا ماهی🐟 را از آب کشیدم بیرون و داشتم تماشاشان می‌کردم که تیربارِ نامرد از سمت اب شروع کرد به پارس کردن😟 صدای تیرها می‌آمد که شلاق‌وار از بالای سرم رد می‌شدند. درجا خوابیدم و از ترس، زمین را گاز گرفتم.😞 یک لحظه که تیربار ساکت شد، بلند شدم دویدم سمت کانال و از همان راه توی کانال، راه افتادم بروم سمت عقب که عبدل جلوی راهم سبز شد.😉 اصلاً نمی‌دانستم باید چه‌ جور باهاش برخورد کنم. قبلاً او هم یکی مثل خودم بود ولی رفتارِ فرمانده، درمانده‌ام کرده بود. پرسید: «کجا می‌روی⁉️ ماهی‌ها🐟 را نشانش دادم و گفتم: «می برم برای مرغ ماهیخوار.» با آن چشمان سیاهش که انگار سرمه کشیده بود، زل زد به‌ام و گفت: «من هم بیایم⁉️ این جور حرف زدنش، تعجب کردم. گفتم: «برویم!» https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سفیران_عشق 🎤با نوای حاج صادق آهنگران و گروه سرود فرزندان ایران 😍 از دفاع مقدس تا مدافعان حرم 👌 ای رهبر آزاده آماده ایم آماده •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: استیلاء سلطنت الهی قوله علیه السلام: أَصْبَحْنَا فِی قَبْضَتِکَ یَحْوِینَا مُلْکُکَ وَ سُلْطَانُکَ، وَ تَضُمُّنَا مَشِیَّتُکَ. أوّلاً بدان که: القبض و الاحتوا والانضمام کلّها بمعنی واحد ؛ و هو الجمع، و انضمام بعض الأشیاء الی بعض. کما أنّ الملک و السلطنة بمعنی واحد، أی الاستیلاء و الغلبة والحکم والتمکّن فی الشی ء. قد صار الشی ء فی قبضتک، أی فی ملکک، و یقبض اللّه الأرض و السماء، أی یجمعها. تشکیل مدینه و وضع قانون و تشکیل قوّه مجریه مفاد عنوان دعا آن که: ما بنی نوع بشر را جمع و منظّم نموده ملک و سلطنت و مشیت ذاتیه تو در مواضع متعدده از ارض، چه نوع انسان چون فرداً فرد از عهده اصلاح امور معاشیه خود بر نمی آید که بانفراده بتواند امور خود را انجام داده و سلب احتیاج از خود بنمایند، لهذا حکیم علی الاطلاق به حکمت بالغه، آنها را مدنی خلق فرموده که در بلدان و مداین و در برابری در مواضع معیّنه اجتماع نمایند، تا هر فردی از آنها کاری نموده و معاون یکدیگر باشند، تا سلب حاجت هم را به انضمام از خود بکنند، از فلاحت و زراعت و حصادت، و سایر صنایع در تحصیل ملبوس و مطعوم، و اخراج فلزات از معادن و حفر قنوات و غیره، تا آن که امر معیشت تمام به انجام رسد. پس چون اجتماع لازم ملزوم آنها است، و از باب غلبه صفات حیوانیه شهویه و سَبُعیه که بر آنها مسئولیت است، لابدّ هر یک برای جلب منفعت خود و دفع مضرّت از خود خواهد بر دیگری تعدّی نماید ؛ لهذا برای جلوگیری این بر خالق حکیم به جعل و قرارداد دو چیز لازم می‌شود: یکی: وضع قانونی که هر یک در حدود خود واقف شده بر دیگری تجاوز ننمایند، و آن نیز مستلزم وجود انبیاء است که آنها مُبلّغ الهیه اند از برای اصلاح معاش و معاد خلایق. و دیگری: قوّه مجریه است که سلاطین و ولات و حکّام باشند بمراتبهم که آن قانون که منافی با خواهش نفسانی آنها است جبراً بر آنها اجرا نموده، و بر متعدّی آنها جزاء سوء بدهد ؛ چنان که مفاد کلام الهی است خطاباً لرسوله: « فَوَ رَبِّکَ لَنَحْشُرَنَّهُمْ وَ الشَّیَاطِینَ ثُمَّ لَنُحْضِرَنَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِیًّا * ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن کُلِّ شِیعَةٍ أَیُّهُمْ أَشَدُّ عَلَی الرَّحْمَنِ عِتِیًّا [۱] »، چه «حشر و جثو» هر دو به معنای اجتماع است، و مقصود از شیاطین متمرّدین از انس مراد است ؛ لأنّ العرب یطلق علی کلّ متمرّد من الجن و الإنس و الدّواب: الشیطان ؛ چنانچه در قصه سلیمان علیه السلام خبر می‌دهد که ما مسخّر نمودیم برای او از شیاطین کلّ بنّاء و غواص [۱] . پس، به این لحاظ تأویل آیه مبارکه آن که: قسم به ربّ تو ای محمد که هر آینه ما جمع می‌نمائیم ایشان و شیاطین را، و بعد از جمع ما اقامت می‌دهیم آنها را در اطراف جهنم عالم طبیعت دنیا که باطن او جهنم است ؛ لأ نّها بعید قعره، به واسطه آن که در مراتب وجود، اسفل السافلین است، کما قال تعالی: « لَقَدْ خَلَقْنَا الاْءِنسَانَ فِیآ أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ * ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ [۲] ». بالجمله، ما گرد می‌کنیم آنها را جِثیاً أی مجتمعاً، ثم لنتزعنّ من کلّ شیعة، یعنی بعد از اجتماع آنها ما انتخاب و انتزاع می‌نمائیم از هر شیعه و فرقه مختلفة الأهواء ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه مریم، آیات ۶۸ و ۶۹. [۱]: ۲ - اشاره به کریمه ص، آیه ۳۷: « وَ الشَّیَاطِینَ کُلَّ بَنَّآءٍ وَ غَوَّاصٍ ». [۲]: ۳ - سوره مبارکه تین، آیات ۴ و ۵. در عقاید و مذاهب متشتّه متفاوته هر یک از آنها را که أشدّ و اوثق و انسب باشد از حیث عتوّ و بزرگی، به جهت ریاست و حکومت بر آنها. « ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِینَ هُمْ أَوْلَی بِهَا صِلِیًّا [۳] » یعنی: ما داناتریم به تشخیص کسانی که اولویت را دارند از حیث لیاقت و استحقاق بر مادون، چه تمام امورات جزء و کلّ به تقدیر و تعیین و قرارداد حقّ تعالی است و هو مالک الملوک، کما قال تعالی: « قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَن تَشَآءُ وَ تَنزِعُ الْمُلْکَ مِمَّن تَشَآءُ وَ تُعِزُّ مَن تَشَآءُ وَ تُذِلُّ مَن تَشَآءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ [۴] »، لذا قیل: جهان را جهاندار دارد خراب بهانه است کاووس و افراسیاب ---------- [۳]: ۱ - سوره مبارکه مریم، آیه ۷۰. [۴]: ۲ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۲۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تفسیر آیه نحل در تفسیر آیه ۶۹ سوره نحل (B یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهٰا شَرٰابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوٰانُهُ فِیهِ شِفٰاءٌ لِلنّٰاسِ)، صفدی می‌گوید: برخی معتقدند مراد از این آیه اهل بیت و بنی هاشم هستند، آنان نحل و قرآن و حکمت، شراب شفا دهنده است. یکی از معاصران منصور دوانیقی همین تفسیر را در حضور وی مطرح کرد. یکی از حاضران گفت: در این صورت خدا طعام و شراب خلیفه را چیزی قرار داده که از شکم بنی هاشم خارج می‌شود؟ حضار از این سخن خندیدند. تفسیر آیه حاش لله در تفسیر آیه فَلَمّٰا رَأَیْنَهُ أَکْبَرْنَهُ وَ قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ وَ قُلْنَ حٰاشَ لِلّٰهِ [۱]، وهب می‌گوید: زنان مصر در همان مجلس فریفته یوسف شدند و گفتند این بشر نیست. محمد بن علی نیز گفته: مراد زنان مصر این بود که یوسف پاک تر از آن است که کسی او را به گناه دعوت کند. وی بشر را به کسر (شین و با) قرائت کرده است، ما هذا بِشِر، و در این صورت معنا این می‌شود که این جوان مملوک نیست، زجاج نپذیرفته و گفته این قرائت خلاف رسم مصحف است که با الف نوشته شده است. ---------- [۱]: ۱) - یوسف، ۳۱. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام و عرض ادب خانمی از من برای بی نمازی نوجوانش راهنمایی خواست من نتونستم چیزی جواب بدم گفتن کتک زدم.قربون صدقه رفتم..تهدید کردم...تشویق کردم...خسته شدم ازبس تذکر دادم و او فقط سکوت کرده و این بی نمازی و بی تفاوتی به نماز مادر را آزار میدهد... از شما کمک میخوام تا این مادر از چه راهی وارد شود تا شوق به نماز را به دل این نوجوانش بیندازد ممنون راهنمایی کنید پاسخ👇 سلام علیکم از ابتدا ایشان راه را اشتباه رفته است. اگر قرار بود با تنبیه کسی در مسیر الهی قرار بگیرد حتما انبیاء الهی نیز از این روش استفاده می کردند. هیچوقت نم یتوان با اجبار کسی را نماز خوان کرد. وظیفه والدین توصیه به نماز آن هم با لحنی آرام است. الان با این وضعیت فعلا هیچ کار دیگری این مادر انجام ندهد و مدتی اصلا درباره نماز با فرزند خود برخورد نکند و حتی نگوید نماز بخوان تا پس از مدتی که از این مرحله عبور کردند با مشاوره مذهبی راهکار را به دست آورد.
سؤال👇 سلام علیکم شخصی روزه قضا داره الان مسافرت میخواد بره ونذر روزه کرده تادر سفر روزه بگیره این روزه معادل روزه قضا می شود یا خیر ؟مقام معظم رهبري پاسخ👇 سلام علیکم اگر در وطن نذر کند که در سفر روزه بگیرد، نذر وی صحیح است و باید در سفر روزه بگیرد اما این روزه معادل روزه قضا نیست و باید روزه قضا خود را بعدا در وطن بگیرد.
سؤال👇 سلام خدا قوت بنده چند سال پیش مقداری وسایل از دوستم خریدم یه وام بود مقداریش پس دادم وسایل بازی بودند ضرر کردم همان سال فروختم مقداری پول دادم یک مقدار ماند شرایط مالی سختی داشتم توان پرداخت نداشتم الان که میتونم پرداخت کنم میگن نمیخواد و من میخوام آن دنیا باهات حساب و کتاب کنم ببینم آن دنیا چطوره هر کاری میکنم اصرار میکنم قبول نمیکنه من واقعا آرامش ندارم چکار کنم از نظر دین چه حقی بر گردنم هست؟؟؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم آنچه به ایشان بدهکار هستید البته با محاسبه تورم آن به حساب ایشان واریز کنید.
سؤال👇 سلام، ممنون از زحماتتون آیا برای خواندن قرآن و دعا باید حتما رو به قبله بود؟ و برای گفتن ذکر و خواندن دعا باید حتما وضو داشت؟ پاسخ👇 سلام علیکم ۱. رو به قبله بودن نیازی نیست. ۲. برای ذکر گفتن و خواندن ادعیه وضو واجب نیست، هرچند مستحب است البته باید مراقب بود اگر از کتب ادعیه خوانده می شود، دست بر اسماء متبرکه گذاشته نشود.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
خوشحالی موقعیه که نگاه کنی
.......: فصل هفتم كيفيت استيفاي قصاص ماده ۲۵۷ قتل عمد موجب قصاص است ليكن با رضايت ولي دم و قاتل به مقدار ديه كامله يا به كمتر يا زيادتر از آن تبديل مي‌شود. ماده ۲۵۸ هرگاه مردي زني را به قتل رساند ولي دم حق قصاص قاتل را با پرداخت نصف ديه دارد و در صورت رضايت قاتل مي‌تواند به مقدار ديه يا كمتر يا بيشتر از آن مصالحه نمايد. ماده ۲۵۹ هرگاه كسي كه مرتكب قتل موجب قصاص شده است بميرد قصاص و ديه ساقط مي‌شود. ماده ۲۶۰ هرگاه كسي كه مرتكب قتل عمد شده است فرار كند و تا هنگام مردن به او دسترسي نباشد پس از مرگ قصاص تبديل به ديه مي‌شود كه بايد از مال قاتل پرداخت گردد و چنانچه مالي نداشته باشد از اموال نزديكترين خويشان او به نحو «الاقرب فالاقرب پرداخت مي‌شود و چنانچه نزديكاني نداشته باشد يا آنها تمكن نداشته باشند ديه از بيت المال پرداخت مي‌گردد. ماده ۲۶۱ اولياي دم كه قصاص و عفو در اختيار آنهاست همان ورثه مقتولند، مگر شوهر يا زن كه در قصاص و عفو و اجراء اختياري ندارند. ماده ۲۶۲ زن حامله كه محكوم به قصاص است نبايد قبل از وضع حمل قصاص شود و پس از وضع حمل چنانچه قصاص موجب هلاكت طفل باشد بايد به تاخير افتد تا خطر مرگ از طفل برطرف گردد. ماده ۲۶۳ قصاص با آلت كند و غيربرنده كه موجب آزار مجرم باشد ممنوع است و مثله او نيز جرم است ماده ۲۶۴ در صورتي كه ولي دم متعدد باشد موافقت همه آنها در قصاص لازم است چنانچه همگي خواهان قصاص قاتل باشند قاتل قصاص مي‌شود و اگر بعضي از آنها خواهان قصاص و ديگران خواهان ديه خواهان قصاص مي‌توانند قاتل را قصاص كنند لكن بايد سهم ديه ساير اولياي دم را كه خواهان ديه هستند بپردازند و اگر بعضي از اولياي دم بطور رايگان عفو كنند ديگران مي‌توانند بعد از پرداخت سهم عفوكنندگان به قاتل او را قصاص نمايند. ماده ۲۶۵ ولي دم بعد از ثبوت قصاص با اذن ولي امر مي‌تواند شخصا قاتل را قصاص كند و يا وكيل بگيرد. ماده ۲۶۶ اگر مجني عليه ولي نداشته باشد و يا شناخته نشود و يا به او دسترسي نباشد ولي دم او ولي امر مسلمين است و رييس قوه قضاييه با استيذان از ولي امر و تفويض اختيار به دادستانهاي مربوطه نسبت به تعقيب مجرم و تقاضاي قصاص يا ديه حسب مورد اقدام مي‌نمايد. ماده ۲۶۷ هرگاه شخص يا اشخاصي محكوم به قصاص را رهايي دهند موظف به تحويل دادن وي مي‌باشند و هرگاه به تشخيص قاضي رسيدگي كننده در انجام وظيفه كوتاهي نمايد و حبس وي موثر در الزام يا احضار باشد تا زمان معرفي محكوم به حبس مي‌گردد. تبصره چنانچه قاتل قبل از تحويل بميرد يا به نحو ديگري تحويل وي متعذر شود فرد فراري دهنده ضامن ديه مقتول است ماده ۲۶۸ چنانچه مجني عليه قبل از مرگ جاني را از قصاص نفس عفو نمايد، حق قصاص ساقط مي‌شود و اولياي دم نمي توانند پس از مرگ او مطالبه قصاص نمايند. .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
وکیل خود باشید: .. ✋شهادت کذب در دادسرا شهادت نزد مقامات رسمی محسوب شده و مشمول ماده 650 قانون مجازات اسلامی خواهد تاریخ نظریه  : شماره نظریه : 7/1400/423 ▫با توجه به مفاد ماده 650 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 بخش تعزیرات شهادت دروغ نزد مقامات رسمی در دادسرا شورای حل اختلاف مشمول بزه موضوع ماده فوق‌ الذکر است؟ ▫با توجه به اطلاق و عموم ماده 650 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 شهادت کذب در دادسرا، شهادت نزد مقامات رسمی محسوب شده و مشمول ماده مذکور خواهد بود ▫هرچند مستفاد از ماده 31 قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 1394 و تبصره ذیل ماده 40 این قانون در شورا افتخاری بوده و اعضای شورای حل اختلاف مستخدم دولت با توجه به این ‌که شورای حل اختلاف تحت تصدی قاضی آن است که از میان قضات دادگستری به وسیله رییس قوه قضاییه منصوب میشود مرجع قضایی رسمی محسوب میشود و شهادت دروغ در شورای حل اختلاف مشمول بزه مذکور در ماده 50 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 استم ◾صدور حکم رشد در مورد اشخاص نابالغ قانونی دارد؟ ▫با عنایت به تبصره دو ماده 1210 قانون مدنی و رای وحدت رویه شماره 62/37 مورخ 1364/10/03 دیوان عالی کشور حصول بلوغ در فرد کافی برای دخل و تصرف در اموال   رشد وی باید توسط محکمه احراز گردد      مداخله صغیر در امور مالی بعد از رسیدن به سن بلوغ که در دختران نه سال تمام قمری و پسران پانزده سال قمری میباشد     قبل از سن هیجده سالگی با توجه به ماده واحده  قانون راجع به رشد متعاملین مصوب سال 1313 به صدور حکم رشد آنان توسط محکمه میباشد       در مورد کسی که به سن بلوغ شرعی نرسیده است در قانون اثبات رشد اشخاص نابالغ پیش بینی نشده گواهی پزشک قانونی مبنی بر این که در امور غیر مالی خود به رشد رسیده کافی نیست و صدور حکم رشد در مورد این اشخاص جواز قانونی ندارد ▫نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه شماره 3752/7 مورخ 1387/06/18