7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #استاد_شجاعی
√ قبل از ظهور، باید خودت رو با استانداردهای دولت کریمه منطبق کنی.
✘ تنها فرمولِ سربازیِ امام همینه!
🆔 @zendegybartar20
💠شرح دعای روز ششم ماه مبارک رمضان
🔹اللّهُمَّ لاتَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیتِک وَ لاتَضْرِبْنِی بِسِیاطِ نَقِمَتِک وَ زَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِک بِمَنِّک وَ أَیادِیک یا مُنْتَهَی رَغْبَةِ الرَّاغِبِینَ
🔸خدایا مرا در این ماه به خاطر نزدیک شدن به نافرمانیات وا مگذار، و با تازیانههای انتقامت عذاب مکن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهایت، ای نهایت دلبستگی دلشدگان
🔰پیامهای دعا
1- گناه موجب خواری
2- لزوم دورشدن از انتقام و خشم غضب خدا
3- اشتیاق خداوند به بندگان
🔰پیام منتخب
🔸هر گناهی بهنوبۀ خود، موجبات خشم و كيفر الهی را فراهم میسازد.
✍ امام كاظم(ع) میفرماید: «در هر شب و روز از جانب خداوند ملکی ندا میدهد، ای بندگان خدا! از نافرمانی او بازايستيد که اگر بهخاطر حيوانات چرنده، كودكان شيرخواره و سالخوردگان پشتخميده نبود، چنان عذابی برای شما ريخته میشد كه خُرد و خمير میشدید
📗 الكافی ج ۲ ص 276
#رمضان #ماه_رمضان #ماه_مبارک_رمضان
🆔 @zendegybartar20
779.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 زندگی با آیهها
🔸قسمت ششم(روز ششم ماه مبارک رمضان)
🔻سطر ششم ، نور ایمان
آیه ۱۷۴نساء | جزء ۶
🔹يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَكُمْ بُرْهَانٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكُمْ نُورًا مُبِينًا
آیه ۱۷۴نساء
🔰 موشن آبجکت جهت نشر
#زندگی_با_آیه_ها
#مشهد_مقدس
#رمضان
🆔 @zendegybartar20
📜شرح دعای ابوحمزه ثُمالی
📖فراز:إلهى لا تُؤَدِّبني بِعُقوبَتِكَ ولا تَمكُر بي فى حيلَتِكَ مِن أينَ لِيَ الخَيرُ يَا رَبِّ و لا يوجَدُ إِلَّا مِن عِندِكَ؟ و مِن أينَ لِيَ النَّجاةُ و لا تُستَطَاعُ إِلَّا بِكَ؟! لا الَّذِى أَحسَنَ اسْتَعْنى عَن عَونِكَ ورَحمَتِكَ، و لا الَّذى أَساءَ و اجْتَرَأَ عَلَيْكَ وَ لَمْ يُرضِكَ خَرَجَ عَن قُدرَتِكَ !
حضرت در اینجا می فرماید:
«از کجا برای من نجات و رستگاری میسر خواهد شد در حالتی که این امر به تو انجام می پذیرد؟! آن کسی که کار نیکو انجام داده، از کمک وفقط رحمت تو مستغنی نبوده و این عمل نیکو را مستقل به ذات، انجام نداده است؛ و نه اینکه آن کسی که کار زشت انجام داده و بر تو جرئت کرده و مخالفت امر و نهی تو را بجای آورده و تو را از خودش راضی نکرده است،از قدرت تو بیرون رفته است.»
عرض شد که نجات به معنای فلاح است؛ فلاح و رستگاری به واسطهٔ علم و بیرون آمدن از جهل برای انسان حاصل می شود.
علم یعنی حال اطمینان به واقع؛ در قبال یقین. یقین یعنی قطع به یک موضوع ولو اینکه بعداً کشف خلاف بشود. آن افرادی که خیلی دیر باور میکنند خیلی خوب هستند، اینها افرادی هستند که خیلی زود با یک حرف باور نمی کنند. اتفاقاً در روایت هم داریم: اگر خواستید عقل شخصی را آزمایش کنید یک مطلب تقریباً غیر عادی به شاید
او بزنید؛ اگر زود پذیرفت این خیلی خوب نیست، اما اگر گفت حالا ببینیم این طور و شاید آنطور باشد معلوم میشود که فردی است که روی کار خودش حساب و کتاب دارد و این طور نیست که سریع مطلبی را بپذیرد.
اما علم این طور نیست؛ علم یعنی انکشاف واقع برای انسان، وقتی واقع برای انسان منکشف شد دیگر خلاف معنا ندارد معمولاً راههایی که ما در این دنیا برای رسیدن به واقع طی میکنیم، در انسان حال قطع می آورد، نه علم. علم برای ما خیلی کم پیدا می شود، غالباً قطع است؛ تازه اگر قطعی باشد، این جنبه علم ندارد مگر موارد خیلی نادر که ما به علم میرسیم. البته خب قطع هم حجت است، به جهت عدم فرق و امتیازی که ما وجداناً و نفساً بین این دو میبینیم، لذا این قطع حجت است و متابعت از آن واجب است. اگر برای شخصی علم به واقع پیدا بشود، دیگر نمی تواند مخالفت آن را بکند؛ خیلی مشکل است. حالا اگر هوای نفس بیاید و جلوی راه را بگیرد، آن یک مطلب دیگری است. یک مرتبه بالاتر از علم ، و آن مرتبه اطمینان است؛ مرتبه اطمینان یعنی نفس انسان به مطلبی آرامش پیدا می کند. این برای شخصی است که نفسش برگردد و متحول بشود و به قضیه ای برسد؛ آن وقت در ا در اینجا دیگر مخالفت معنا ندارد و آن مقام، مقام اطمینان است. نجات یعنی انسان از شرک و از دوبینی بیرون بیاید، از اثر بگذرد و به مؤثر برسد، از مسبّب بگذرد و به سبب برسد، از مجاز بگذرد و به حقیقت برسد؛ این می شود «نجات». وقتی که اینطور شد دیگر تمام گرفتاریهای دنیا برای او بی معنا می شود.
و لا الذى أساءَ و اجتَرَأَ عَلَيكَ ولَم يُرضِكَ، خَرَجَ عن قُدرَتِكَ!
آن کسی که دارد اسائه می کند با چه قدرتی دارد اسائه میکند؟ و آن کسی که دارد نافرمانی میکند، با چه قدرتی دارد نافرمانی میکند؟ آیا با قدرت اهریمن است؟! اهریمن قدرتش از کجاست؟! با کدام قدرت دارد خدا را نافرمانی میکند؟! تو که وجود خودت از خودت نیست چگونه ممکن است آثار و تبعات وجودی از خودت باشد؟! چگونه ممکن است قدرت از خودت باشد؟! وجودت برای خودت نیست و متدلّی به ذات غیر هستی، آن وقت فعلت برای خودت است؟! علمت برای خودت است؟! قدرتت برای خودت است؟! حیات برای خودت است؟! جمالت برای خودت است؟! همه اینها برای یکی است؛ این قدرت برای یکی است، این علم برای یکی است!
از مطالب و از این چیزهای حقیقی و بدیهی خودمان را کنار بکشیم و دست برداریم؟! پس هرچه هست بریزیم کنار و سر یک سفره بنشینیم!
آن کسی که الآن دارد کار خلاف انجام میدهد آیا بنده خدا است یا نیست؟! او هم بالأخره بنده خدا است! پس بیاییم به او هم همان نظر را بیندازیم که به خودمان داریم میاندازیم و بگوییم: خدایا شکرت که دست ما را گرفتی، ولی او هنوز در غفلت است؛ نه اینکه بگوییم: تو باید بیایی زیر بلیط من! این غلط است! نتیجه کار را به او برگردانیم، نه به خودمان! خدایا شکر که مرا موفق کردی! خدایا شکر که تو دست من را گرفتی! خدایا شکر که تو به من روح انقیاد دادی! خدايا شکر که تو مرا از جهل در آوردی! فقط تو فقط تو ! والاً همه اینها مظاهر او هستند.
#ابوحمزه_ثمالی
#دعای_ابوحمزه_ثمالی
🆔 @zendegybartar20
سخنرانی شب۶ ماه رمضان. ۲۶ اسفند ۱۴۰۲.mp3
زمان:
حجم:
25.4M
○| #فایل_صوتی_سخنرانی |○
🔊سخنرانی شبهای ماه رمضان
📜موضوع:
● خوانش وصیتنامه شهید غلامحسین توسلی.
● ۴ هدیهای که باید قبل مرگ برای ۱۰ گروه بدهیم.
● موقف و ایستگاه مرصاد در قیامت کجاست؟؟؟
● شهیدی که بخاطر یک کاری در قیامت پایش گیر بود.
🎙سخنران: حسین ابراهیمی
🔻مسجد امام حسن عسکری عليهالسلام. ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
#رمضان
#ماه_رمضان
🆔 @zendegybartar20
💠روزه ی دائم
اللهمَّ ارْزُقْنِيَ النَّجافِى عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَالْإِنابَةُ إِلَى دَارِ الْخُلود
این انابت همان رغبت است به سوی خدا و ائمه و دار خلود، به سوی قیامت و راه های خوبان که رو به بهشت و دار همیشگی می روند.
وَالْاِسْتِعْدادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلولِ الْفَوْتِ.
برای رفتن از دنیا آماده شود پیش از فوت.
رغبت آنقدر شدید می شود که خوردن و خوابیدن و آشامیدن را از یاد تو می برد. میخوری اما رغبت آنقدر زیاد است و سرگرمت می کند که با خوردن و خوابیدن و خواهش ها یی که از تو سر میزند گویی روزه ات باطل نمی شود.حالیت نیست که خورده ای.
چون می گویند دوستان امیرالمؤمنین در این عالم همیشه روزه اند. بله روزه اند و هرچه این کارها را می کنند، روزه شان باطل نمی شود، چون توجه ندارند. حواسشان به روزه شان است که راهش را به سوی خدا برود.
چون رغبت به خدا دارد کانّه نيّت روزه از غیر او کرده است. چون رغبتش دائم است. هر وقت هم که چیزی از او سر بزند یک لقمه نان یا آب یا لباس استفاده کند، اینها مبطل روزه اش نیست.
امیدوارم چنان سرگرم مقصد و راه باشیم، که متوجه ماه رمضان ظاهری نشویم و اگر لفت و لیسی کردیم روزه مان باطل نشود. کمی مال دنیا و یک سال یا پنج سال ارزاق تهیه کردن و وسعت کسب اگر توجه نداشته باشید، حساب نمی شود. توجّه است که انسان را گنهکار می کند. توجّه به بیراهه گناه است و توجّه به معصیت عصیان است. توجه به عبادت، عبادت است و توجه به وجه الله نفس عبادت است توجّه اصلاً مال وجه الله و وجهه خدایی است.
🌿طوبای محبت، حاج محمداسماعیل دولابی
#منبر_کوتاه
🆔 @zendegybartar20
11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 سخنرانی کوتاه تصویری.
📜موضوع: چگونه می توانم هنگام افطار حال خوش معنوی را تجربه کنم؟
🎙سخنران: حجة الاسلام محمد رضا هاشمی
#رمضان
#ماه_رمضان
#ماه_مبارک_رمضان
🆔 @zendegybartar20
@Ostad_Shojaeکش آمدن نیت.mp3
زمان:
حجم:
9.3M
#پادکست_روز
#استاد_شجاعی | #استاد_پناهیان
تعمیر کردن و کِش آمدن نیّت تو:
اولین قدم برای «استفادهی حداکثری در شبهای قدره» !
(از الآن تا دیر نشده شروع کن)
🆔 @zendegybartar20
💠شرح دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان
🔹اللّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیامِهِ وَ قِیامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکرَک بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقِک یا هَادِی الْمُضِلِّینَ.
🔸خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زندهداریش یاری ده، و از لغزشها و گناهان دورم بدار، و ذکرت را همواره روزیام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان
🔰پیامهای دعا
1- ياریخواستن از خداوند در انجام نماز و روزه
2- دوری از لغزشها و گناهان
3- درخواست ذكر دائمی
4- توفيق از جانب خدا
🔰پیام منتخب
✍️در قرآن، توفیق به معنای «آسانکردن» است. آنجایی که خدا به کسی توفیق میدهد، به این معناست که گرایش قلبی او به سمت امور خداپسند آسانتر میشود، علل حرکت در این مسیرها برایش فراهمتر میگردد، بهتر معارف را درک و راحتتر عمل میکند. عکس توفیق، حالت بیتوفیقی است؛ یعنی با گناه پیدرپی، گرایش قلبی انسان به سمت امور ناپسند، آسان میشود.
امام رضا(ع) میفرماید: «هرکس از خدا توفیق بخواهد، در حالی که کوشا و تلاش گر نیست، خود را مسخره کرده است.»
📗 میزان الحکمه،ج ۲ ص ۸۶۲
یاری خداوند متعال در کارهای نیک، عزم و همتی استوار و جهاد خستگیناپذیر از طرف بنده را هم میطلبد؛ چنانکه دیگر خواستها و اهداف نیز به تناسب خود، نیازمند تلاش و کوششاند.
#ماه_رمضان #رمضان #ماه_مبارک_رمضان
🆔 @zendegybartar20
سخنرانی شب ۷ ماه رمضان. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲.mp3
زمان:
حجم:
24.6M
○| #فایل_صوتی_سخنرانی |○
🔊سخنرانی شبهای ماه رمضان
📜موضوع:
● خوانش وصیتنامه شهید عبدالله سروری مطلق.
● ۴ هدیهای که باید قبل مرگ برای ۱۰ گروه بدهیم. (قسمت ۲)
● دغدغه مندی نشانه شیعیان واقعی هست.
🎙سخنران: حسین ابراهیمی
🔻مسجد امام حسن عسکری عليهالسلام. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
#رمضان
#ماه_رمضان
🆔 @zendegybartar20
📜شرح دعای ابوحمزه ثُمالی
📖فراز: بِكَ عَرَفتُكَ، و أنتَ دَلَلتَنى عَلَيكَ ودَعَوتَني إِلَيْكَ، و لولا أَنتَ لَم أَدرِ ما أَنتَ! بِكَ عَرَفتُكَ؛
«خدایا من تو را به تو شناختم عرفان من توسط تو پیدا شده است.»
و أنتَ دَلَلتَنى عَلَيكَ؛
«و تو مرا به خودت راهنمایی کردی.»
و دَعوتَني إِلَيكَ
«و به سوی خودت خواندی.»
حضرت در اینجا می فرماید من معرفتی که پیدا کردم توسط تو است؛ البته «عَرَفتُكَ» در اینجا در مقام استمرار است یعنی عرفان به تو توسط تو پیدا میشود. چرا عرفان به تو توسط تو پیدا میشود و غیر از تو کسی نمیتواند معرفت به تو را برای ما تحصیل کند؟ این طور در معنای این فقره معروف است و در سایر موارد هم از ائمه علیهم السلام نظیر دارد.
در دعای روز عرفه از سیّدالشهدا علیه السّلام است که ایشان هم در آنجا همین عبارت را دارند می فرمایند:هر چیزی که غیر از وجود پروردگار باشد این در شناخت پروردگار به جهاتی ناتوان است.
ماسوی الله معلول هستند و معلول از نظر سعه و ضیق، هیچ گاه سعه علت و به اشتداد علت نیست و به اولیت و اولویت علت نمی رسد؛ بنابراین علم به معلول هیچگاه علم به علت نخواهد بود، بلکه در رتبه پایین تر است.
مطلب دیگری که در اینجا به نظر میرسد این است که: شاید منظور حضرت از بِكَ عَرَفتُكَ غیر از این جهتی که فرمودند جهت دیگری باشد و آن این است که آیا ممکن است که ما معرفت به شیئی پیدا بکنیم از غیر خود آن شیء؟" یعنی غیر از یک نوع اتحاد وجودی با آن شیء، ما معرفت به آن پیدا بکنیم. امکان ندارد!
بِك عَرَفْتُك؛ «یعنی من تو را به خودت شناختم! نه به چیزی از ماسوای خودت!»
چون اگر به چیزی از ماسوی باشد عرفان حاصل نمی شود، و هنوز حدی برای عرفان هست رتبه ای برای آن هست مرتبه ای برای آن هست؛ اما وقتی که به خود ذات عرفان پیدا شد، یعنی آن ذات بیاید و این را در خودش فانی کند، آن موقع می تواند بگوید:
بك عَرَفتُكَ؛ «من تو را شناختم به تو! (نه به صفات تو و نه به اسماء تو!) من تو را به خود تو و به ذات تو شناختم!»
این می شود فنای ذاتی! پس حضرت سجاد در اینجا در مقام فنای ذاتی است، لذا می فرماید:
و أنتَ دَلَلتَنى عَلَيكَ؛ «تو من را به خودت دلالت کردی! (نه به آثار خودت!)»
نه اینکه نگاه کنی و ببینی در عالم وجود چه خبر است، آن را که چشم دادی و خودت داری میبینی؛ بلکه به خودت دلالت کردی! و از این مهمتر:
و دَعوتَني إليكَ؛ «مرا به خودت خواندی!»
به سمت من بیایید؛ نه به سمت بهشت من، این بهشت که او نیست؛ و نه به سمت حور بیایید، حور که او نیست مظاهر اوست! ولی اینجا دارد:
«دَعوتَني إِلَيكَ؛ به خود تو و به ذاتت من را دعوت کردی!»دعوت به خود وقتی تحقق پیدا میکند که شما بگویید بیا من وجودم را در اختیار تو میگذارم آن دعوت به خود است؛
ائمه هیچ وقت دعوت به خود نمیکنند! اگر دیدید یک ولی دارد سراغ شخصی میرود این دارد دعوت به چه کسی میکند؟ دارد دعوت به او می کند؛
دَعوتَني إِلَيكَ، و لولا أنتَ لَم أدرِ ما أنتَ؛ «اگر تو نبودی من هیچ وقت نمی فهمیدم تو چه کسی هستی!»
پس معلوم میشود حضرت سجاد فهمیده است؛ حضرت سجاد علیهالسلام الآن میتواند خدا را آنطور که هست برای ما بیان کند.
#ابوحمزه_ثمالی
#دعای_ابوحمزه_ثمالی
🆔 @zendegybartar20
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 زندگی با آیهها
🔸قسمت هفتم (روز هفتم ماه مبارک رمضان)
سطر هفتم ، تنها قدرتمند عالم
🔹ذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ ۚ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ
آیه ۱۰۲ انعام
🔰 موشن آبجکت جهت نشر
#زندگی_با_آیه_ها
#مشهد_مقدس
#رمضان
🆔 @zendegybartar20