🚨 ت مثل تجربـه
↩️ یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد
🔺تجربه دوم🔺
🔹عنوان تجـربه: جدول"آسمانے شدن"🔹
🔸شرح تجـــربه🔸
✍️جـدول" آسمانے شدن " چیزی شبیه به جـدول "حاسبوا قبل ان تحاسبوا" است که در تجربه اول بیان شد،لیکن با این تفاوت که این جدول ویژه گروه سنی راهنمایی است و در آن مراحـل " مشارطه"،" مـراقبه" و "محاسبــه" به آن معنا که گفته شد زیاد جـدی گرفته ننی شود و تنها تحریض و ترغیب متربی به انجام اعمال نیک و تلاش جهت ترک اعمال بد،هدف اصلی طراحان جدول"آسمانی شدن" است.
این جدول را می توان در هر هفته دو یا سه نوبت قبل از جلسات تربیتی مسجـد به دقت محاسبه کـرد و پیشرفت و پس رفت هرکس را در مقایسه با جـدول قبلی به اطلاع او رساند.
از دیگر نامهایی که می توان به چنین جداولی اطلاق نمود " ملکوتی شدن" جدول"آدم شدن"، "کاتالوگ انسانیت"، طرح"از خاک تا افلاک" و یا آگهی سرمایه گذاری در بهشت.
🔹هدف از اجـــــراے تجـربــــه🔹
عادت کردن به انجام خوبی ها و ترک بدی ها از طریق تمرین و ممارست اعمال نیک و ترک تدریجی رذایل و بدی ها وصفات زشت و ناپسند.
🔸نکات مرتبط تڪمیلی🔸
✍️در روایات آمده است که در مواقف هولناک حسابرسی قیامت،که هر روزش پنجاه هزار سال به طول خواهد انجامید،تنها حسابرسی کسانی سریع و راحت خواهد بود که در دنیا به حساب خود رسیدگی کرده اند وحساب و کتاب چنین افرادی با پروردگار "سریع الحساب است، براین اساس هرچنـد در این روش عادت دادن متربیان به حسابرسی از اعمال خود در زندگی در واقع به تثبیت اعنال نیک به شیوه ی تمرینی و ممارستی و ترم اعمال بد به صورت تدریجی توسط آنان کمک خواهد کرد اما باید مراقبت کرد که اینگونه جـداول و برنامه ها به انجام اعمال ریایی و تلاش برای خوشایند والدین،مربیان ومعلمان نینجامد ومتربی کم کم یاد بگیرد که ناظر واقعی اعمال ما فقط خـداوند متعال است.
همو که حسابرس نهایی اعمال همه ی انسان هاست و همیشه وهمه جا اعمال ما را از نزدیک نظاره می کند" الم یعلم بان الله یـری "
📚 " ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتی
#تجــــربه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فرماندهان ارشد دفاع مقدس چه سنی داشتند؟
#دفاع_مقدس
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۱
↩️ شامل آیات ۲۱ تا ۲۵ سوره مبارکه #یونس
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اَصدَقُ القَولِ وَ اَبلَغُ المَوعِظَةِ وَ اَحسَنُ القَصَصِ، کِتابُ اللهِ» راست ترین گفتار و رساترین پندها و نیکوترین قصهها کتاب خداست.
📚 (امالی صدوق /۳۹۴)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یونس
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشگویی امام صادق علیه السلام از اختلاف در هیئتها
#حجتالاسلام_کاشانی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۳
↩️ شامل آیات ۳۴ تا ۴۲ سوره مبارکه #یونس
🔻 امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ»؛
قرآن بهار دلها و چشمههای دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست.
📚 (نهج البلاغه خطبه ۱۷۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یونس
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۴
↩️ شامل آیات ۴۳ تا ۵۳ سوره مبارکه #یونس
🔻 امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«اِنَّ القُرآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیقٌ»؛
ظاهر قرآن شگفتانگیز و زیبا و باطنش ژرف و عمیق است.
📚 (اصول کافی ۲/۵۹۹)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یونس
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 چهار مهارت طلایی در رابطه با متربی نوجوان:
1️⃣استفاده از روش تغافل (نادیده گرفتن):
یعنی مسائل و مشکلات نوجوان را بزرگ نشان ندهیم که در او ایجاد وحشت نماید و یا او را به لحاظ رفتارهایش دائم باز خواست ننمائیم.
2️⃣ایفای نقش راهنمایی، بجای دستوری:
در برخورد با مسائل نوجوان بهتر است از خودش کمک بگیریم یعنی این واقعیت را بداند که نخستین مسئول حلّ مشکل او، خودش است و برای حل آن باید اقدام نماید و ما والدین فقط وظیفه ی راهنمایی او را داریم که از عواقب تصمیم خودش مطلع شود.
3️⃣آموزش:
مهمترین دلیل ترس و اضطراب از هر موضوعی جهل و ناآگاهی نسبت به آن موضوع میباشد که ضروری است برای کاهش ترس و اضطرابهای نوجوانی آموزشهای لازم در مورد بلوغ، دوستیابی، حل مساله، گذراندن اوقات فراغت، برنامهریزی درسی و مواردی از این قبیل به نوجوان آموزش داده شود.
4️⃣اعتماد سازی:
باید بیاموزیم که چگونه حس اعتماد نوجوان را نسبت به خودمان جلب و جذب کنیم، چنانچه اعتماد میان نوجوان و والدین کمرنگ شود او برای حل مسائل خود به دیگران مراجعه میکند.
🔹🔸🔹🔸🔷⚪️🔷🔸🔹🔸🔹
#نوجوان
#مهارتهای_سر_گروه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 یادداشت
توهم کار فرهنگی(۲)
🔻 امروزه در بین فعالان فرهنگی متأسفانه می بینیم که ساعتها وقت روزانۀ خودشون رو میذارن پای وبگردی و شبکه های اجتماعی و به خیال خودشون دارن تو این شبکه ها کار فرهنگی میکنن و یا توهّم میزنن که با خوندن همۀ اخبار صحیح و غیرصحیح و مطالب موثق و غیرموثق رد و بدل شده در گروههای مختلف مجازی، داره به علمشون اضافه میشه و تازه به خودشون مغرور هم میشن که با این وقتی که در فضای مجازی و بخصوص این شبکه های اجتماعی عامی میذارن، دائماً به روز هستند و اوضاع جامعه کاملاً دستشونه و به تمام مشکلات اشراف دارن! قربة الی الله!!
🔸 در حالی که بعضی از همین فعالین فرهنگی رو پای چهار تا از شبهات محکم دشمن علیه دین یا نظام اسلامی یا فرهنگ ایرانی اسلامی ما قرار بدی، می بینی که نمی تونن پاسخ بدن!!
بنابراین به نظر می رسه از اوجب واجبات برای یک فعال عرصه فرهنگی اینه که وقت معینی رو روزانه اختصاص بده به مطالعات عمیق و جامع... بشینه کتاب بخونه... کتابهای مهم... کتابهای تحلیلیِ قوی... کتابهای تاریخی و اجتماعی و دینی...
🔹 یک فعال فرهنگی قبل از این که اصلاً دست به کاری بزنه در حوزۀ فرهنگ، باید لااقل یه دور تاریخ اسلام خونده باشه، باید به اصول و عقاید بنیادین دین اسلام اشراف داشته باشه، تا حد زیادی با آیات قرآن و کتابهای بنیادین شیعه مثل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ادعیه مهم شیعه آشنایی داشته باشه، باید مطالعات آماری و روانشناختی مخصوص جامعه هدف خودش رو داشته باشه
(مثلاً اگه قراره جامعه هدفش، دانش آموزان دبیرستانی در فلان شهر باشه، باید بره کمی در مورد رفتارها و علایق و سلایق و خصوصیات روانی نوجوانان و فرهنگ بومیِ اون منطقه مطالعه کنه)، باید با شبهات مطرح شده در فضای اون جامعه هدف آشنایی داشته باشه، باید به موضوعات روز در اون زمینه مدنظرش، اشراف داشته باشه، باید با آسیبهای رایج در زمینه کاری خودش آشنا باشه، و در کنار همۀ اینها، باید بشینه فکر کنه، راهکار ارائه بده، راهکارها و تجربیات قبلی ها رو بررسی کنه، و خلاصه حسابی خودش رو تجهیز کنه و بعد بره فلان سِمَت فرهنگی رو متقبّل بشه یا فلان گروه یا مؤسّسه فرهنگی رو تشکیل بده...
✍️ م.انصاری
#توهم_فرهنگی
#یادداشت
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۵
↩️ شامل آیات ۵۴ تا ۶۱ سوره مبارکه #یونس
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«حَمَلةُ القُرآنِ عُرَفاءُ اَهلِ الجَنَّةِ»؛
حاملان قرآن معروفترین اهالی بهشت هستند.
📚 (اصول کافی ۲/۶۰۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یونس
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 ت مثل تجـــربه
" یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد "
🔺تجــربه ســـوم🔺
🔹عنوان تجربه: جدول خوبی ها وبدی ها🔹
🔸شــرح تجربه🔸
✍️در این تجربه،مربی از متربیان که رده سنی دبستان هستند می خواهد هر هفته در انجام دو کار نیک و ترک دو کار بد تلاش نمایند و در پایان هر ماه از مسانی که امتیازات مثبتشان از جمع امتیازات منفی بیشتر باشد تشویق و تقدیر به عمل می آورد. البته، در جدول " خوبی ها و بدی ها" می توان از صفات ابتدایی خوب کودکانه مثل " سلام کردن به دیگران" یا" کمک به مادر در انجام کار خانه" شروع کرد و کم کم به صفات و رفتاری مثل " مؤدب بودن" " فکر کردن" یا " مطالعه کردن" وامثال آن رسید.
هم چنین در ردیف صفات بد این جدول هم می توان از دو صفت پایه مثل " لجبازی نکردن" ویا " دعوا نکردن با خواهر و برادر کوچکتر " شروع کرد وبه صفات بدی هم چون "ترک دروغ" یا حسد وامثال آن رسید.
سایر عناوینی که به این جدول اطلاق می شود: "گلهای بهشت"،"آشتی باخدا"،"سفید وسیاه"،"کارنامه اعمال ما"، وامثال آن.
🔹هدف از اجــــراے تجــربه 🔹
شناساندن صفات خوب وبد به بچـه ها ،تشویق به انجام اعمال خوب و ترک اعمال بد.ت مثل تجـــربه
" یڪصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد "
🔹نڪتــه مرتبط تڪمیلے🔹
✍️در نحــوه امتیاز دهی این جدول باید به گونه ای عمل کرد که تشویق وترغیب به اعمال نیک دارای اولویت باشد و جمع امتیاز منفی هیچ کس در گروه نه محاسبه شود و نه اعلام گردد.برای این کار می توان انجام عمل بد را به صورت نمره منفی برای فرد به شمـار می آورد که امتیازات مثبت او را کم می کند علاوه بر آنکه در جمع بندی نهایی و اعلام نتایج این جـدول نیز باید حتما˝ مراقب بود که تنها صفات بد وخـوب در آن تقبیح و یا ستوده شوند و هیچ وقت شخصیت افراد در ارزیابی های نهایی و اعلام نتایج مورد توبیخ یا تکـریم قرار نگیرد.
هم چنین باید دقت کـرد که در معرفی صفات خوب وبد ، به معرفی رذایل و فضایل سنگین و سخت از قبیل " مقابله با نفس اماره" یا "ریاضت نفس" و " بیرون کـردن حب دنیا از دل" وامثال آن در رده سنی کودم و نوجـوان نپردازیم و از مخاطب نیز انجام تکلیف ملایطاق را طلب نکنیم. نکته حایز اهمیت دیگـر در این رابطه، تعیین مصادیق و روش های انجام عمل نیک به مخاطبین است تا در امتیاز دهی جـدول،دچار سر در گمی نشوند به عنوان مثال به بچه ها می توان گفت: جمع کردن سفـره یک نمونه کمک به پدر و مادر در انجام کارهای خانه است که امتیاز مثبت دارد و جیغ زدن و دعـوا با برادر یا خواهـر کوچک هم نمونه هایی از کارهایی است که در جـدول "خوبی ها وبدی ها " حاوی نمـره منفی است. در این تجـربه متربیان می توانند در پایان هر روز،ستون امتیازات این جـدول را با کمک پدر یا مادر تکمیل کنند و هفته ای یک بار به مربی مسجـد تحویل دهند.
📚 " ت مثل تجربه " محمدمهدی نجاتے
#تجـــربه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مقصود از فرهنگ چیست؟!
🔹 اولویت فرهنگی یعنی آبادکردن کاروانسرای شاه عباسی؟!
🔻 در بعضی از آن دورههای قبل - که حالا نمیخواهیم خیلی مشخص کنیم و اسم بیاوریم، لیکن چارهای هم نیست؛ انسان برای مقایسه مجبور است بگوید - میخواستند کار فرهنگی بکنند، گفتند بودجهی فرهنگی؛ بنا کردند کاروانسراهای شاه عباسیِ بین راه را به عنوان کار فرهنگی، آباد کردن! بله، آباد کردن کاروانسرای شاه عباسی چیز خوبی است، اثر باستانی هم هست؛ اما آیا کار اولویتدار فرهنگی ما همین است؟ ما که اینجور در مواجههی با فشار عظیم تبلیغات جهانی قرار داریم؛ سیاست در خدمت فرهنگ است، اقتصاد در خدمت فرهنگ است، هنر در خدمت فرهنگ است، برای فشار آوردن به فرهنگ داخلی ملت ما. آنها میدانند که اگر فرهنگ را عوض کردند، دیگر مبارزهای باقی نمیماند. اگر مبارزهی با استکبار هست، اگر میل به ایستادگی و مقابلهی با دخالت اجنبی هست، به خاطر فرهنگ است. انسان یک فرهنگی دارد، همین فرهنگ را بیایند عوض کنند، همه چیز میشود مال خودشان؛ لذا همهی فشار روی فرهنگ است. در مقابل این حرکت فرهنگی و این تهاجم عظیم فرهنگی که میخواهند روح انقلاب را، روح استقلال را، روح دین را از ما بگیرند، اولویت فرهنگی ما این است که برویم حالا فرضاً کاروانسرای شاه عباسی را آباد کنیم؟! این یعنی اشتباه کردن در تشخیص آن قلمِ کار فرهنگی؛ این یک اشکال است.[1]
🔹 فرهنگ انقلابی
🔻 هر جا میگوییم فرهنگ، مقصود ما از فرهنگ، یعنى فرهنگ انقلابى، فرهنگ اسلامى، یعنى ایجاد حرکت فرهنگى بر مبناى اسلام و بر مبناى ارزشهاى اسلامى و حرکت دادن جامعه به معناى حرکت فرهنگى به سمت اهداف اسلامى، تقویت فرهنگ اسلامى و باور اسلامى و آداب اسلامى و اخلاق اسلامى و سنتهاى اسلامى؛ فرهنگ این است. اینجور نیست که به هر شکلى ابزارهاى فرهنگى در کشور بهوجود آمد، ما خوشحال بشویم که بله، فرهنگ پیشرفت کرده؛ نه، پیشرفت فرهنگ و تکیهى روى فرهنگ به معناى فرهنگ انقلابى است، فرهنگ اسلامى است، فرهنگ دینى است، تقویت ارزشهاى انقلابى و اسلامى است؛ این مراد ما است و این آن چیزى است که مورد انتظار از من و شما - به عنوان سربازان این انقلاب - است که باید سینهمان را سپر کنیم و براى انقلاب کار کنیم.[2]
📘 پی نوشت:
[1]. بیانات در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت ۱۳۸۹/۶/۸
[2]. بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى ۱۳۹۳/۰۳/۰۴.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 از كجا بفهميم ما ناجی هستیم؟
✏️ شرح #حدیث_اخلاق از امام صادق علیهالسلام، توسط رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۶
↩️ شامل آیات ۶۲ تا ۷۰ سوره مبارکه #یونس
🔻 امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«أهلُ القرآنِ أهلُ اللّه ِ و خاصَّتُهُ»؛
اهل قرآن، اهل خدايند و خاصّان درگاه او.
📚 (اصول کافی ۲/۶۰۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یونس
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات؛
سه بخش اصلی زندگی حضرت صادق علیهالسّلام
🔺 گوشهای از زندگی سیاسی-مبارزاتی امام جعفر صادق علیه السلام در کلام رهبر انقلاب اسلامی
📚 برگرفته از کتاب انسان ۲۵۰ ساله
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
از هدف گذاری تا اثر گذاری 🎯
🔥 دوره های داغ #مجازی کپسول_کاربردی💊
#کپسولی_کاربردی 5⃣
🔍 کارگاه تخصصی با موضوع🔻
« صفر تا ۱۰۰ هدف گذاری در تشکیلات »
👤با تدریس دکتر حسین عرب اسدی
🏷 ۲۳ لغایت ۲۵ اردیبهشت
📆 ثبت نام تا : ۲۰ اردیبهشت
#تخفیف_ثبت_نام_گروهی
💢جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی زیر در پیام رسان ایتا ارتباط بگیرید :
📱@Mezmar_ir_admin
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🆔 @mezmar_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۷
↩️ شامل آیات ۷۱ تا ۷۸ سوره مبارکه #یونس
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«في قولِهِ تعالى : «يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ» ـ : يَتَّبِعُونَهُ حَقَّ اتِّباعِهِ»؛
درباره آيه «آن را تلاوت مى كنند آن گونه كه حق تلاوت آن است» ـ فرمود : [يعنى] از آن چنان كه بايد و شايد، پيروى مى كنند.
📚 (الدرّ المنثور : 1/272)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یونس
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
قالب تشکل و تشکل غالب.pdf
2.07M
#معرفی_کتاب
📘 عنوان: قالب تشکل و تشکل غالب
درسنامه تشکل اسلامی
🔰 حرکت در مسیر پیشرفت و عدالت، لوازمی را می طلبد تا بدان وسیله بتوان به قله های دانش و معنویت دست یافت. بی شک دو عامل لازمهی اصلی این حرکت اصیل هستند:
الف. بصیرت آگاهانه بر تحولات زمان؛
ب. جهاد علمی و عملی در عرصه های مختلف اجتماعی.
زیرا انسان به واسطه ی علم و عمل حرکت می کند و اگر علم به بصیرت مجهز و عمل به روحیه ی جهادی و حماسی همراه گردد، در کارزار رقابت ها و تقابل ها، امیدی به فتح قله های دانش و معنویت وجود دارد.
بصیرت و جهاد در گوشه نشینی و بریدگی از مردم و جامعه میسر نیست، بلکه مواجهه با سرد و گرم اجتماع و حضور مسئولانه میسر است، زیرا آن کس که در معرض خطرات و بحران ها و گلاویز با مشکلات و سختی است، نیاز به بصیرت را احساس و تجهیز به روحیه و عمل جهادی را ضروری می شمارد.
بهترین نوع حضوری که این ظرفیت را دارد، حضور آگاهانه و فعالانه در جمع و نقش آفرینی تشکیلاتی است.
🔻 عناوین اجمالی محتوای کتاب:
1️⃣ درس اول: آشنایی با واژگان و اصطلاحات مرتبط با تشکل
2️⃣ درس دوم: رفتار تشکیلاتی در سیرۀ معصومین علیهمالسلام
3️⃣ درس سوم: ضرورت ایجاد تشکلهای اسلامی
4️⃣ درس چهارم: زمینهها و عوامل مؤثر در شکلگیری تشکل اسلامی
5️⃣ درس پنجم: جایگاه مدیریت و رهبری در تشکل اسلامی
6️⃣ درس ششم: اصول و ارزشهای حاکم بر تشکل اسلامی
7️⃣ درس هفتم: موانع شکلگیری تشکل اسلامی
8️⃣ درس هشتم: آسیبشناسی تشکل اسلامی
#اصول_کار_تشکیلاتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۸
↩️ شامل آیات ۷۹ تا ۸۸ سوره مبارکه #یونس
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«إنّ القرآنَ نَزَلَ على خَمسةِ وُجوهٍ : حَلالٍ ، و حَرامٍ ، و مُحكَمٍ ، و مُتَشابِهٍ ، و أمثالٍ . فاعمَلُوا بالحَلالِ ، و دَعُوا الحَرامَ ، و اعمَلُوا بالمُحكَمِ ، و دَعُوا المُتَشابِهَ ، و اعتَبِرُوا بالأمثالِ»؛
قرآن، بر پنج وجه نازل شده است: حلال و حرام و محكم و متشابه و مَثَلها. پس به حلال عمل كنيد و از حرام باز ايستيد و محكم را به كار بنديد و با متشابه كارى نداشته باشيد و از مَثَلها عبرت گيريد.
📚 (بحار الأنوار : 92/186/3)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یونس
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 آیا تعریف و تبعیت از رهبری غلو و مبالغه است؟!
🌴❤️ نشر این کلیپ صدقه جاریه است.
❌یادآوری روزانه آن برای همه لازم است.
#نشر_حداکثری_با_شما
#لبیک_یا_خامنه_ای
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 سخنان لوئیس فراخوان رهبر مسلمانان آمریکا در مورد انتظار ظهور امام مهدی علیه السلام از سوی ایرانیان و...
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 دو طایفه منحرف
🔻 خدای تبارک و تعالی هم در سوره «حمد» میفرماید که اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ. صِرَاطَ الَّذِینَ اَنعَمتَ عَلَیهِم آنهایی که تو به آنها نعمت دادی؛ آنها را منعم کردی؛ رحمت را بر آنها وارد کردی؛ هدایت را بر آنها وارد کردی. غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ و لَا الضّالّینَ «مغضوب علیهم» یک طایفهاند منحرف «. ضالین» هم یک طرفند منحرف؛ از هدایت دورند. و هر چه پیش بروند دورتر میشوند. هر چه درس بخوانید و به اسم «ربّک» نباشد، از صراط مستقیم دورید. و هر چه زیادتر درس بخوانید دورتر میشوید.
#امام_خمینی قدس سره
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨اخلاق تدریس (21)
🔻 توجه به اهداف اصلی هر درس
یکی از مهمترین و شاید ریشهایترین نکات تدریس این است که استاد نسبت به هدف خود کاملاً آگاه باشد و بداند که به چه منظوری این درس را مطرح میکند.
واضح است که تا هدف مشخص نباشد شناسایی مباحث ریشهای و مهم ممکن نخواهد بود. مربی و استادی که تنها به ذکر یک رشته محفوظات و معارف بسنده نموده و به این نکته کاری ندارد که غرض از بیان این علوم چیست و او چه راهی را باید به متعلم خود بیاموزد و چه کلیدی را و برای حل چه مشکلی به او خواهد داد چگونه میتواند به رسالت خویش به خوبی عمل نماید؟
بدون شک چنین معلمی از مهمترین عناصر مؤثر در امر تدریس یعنی علاقهمندی خویش و علاقهمندی مخاطب به درس محروم است.
این در حالی است که گروهی از پژوهشگران امور تربیتی برای شغل معلمی این دو وصف را بهعنوان دو پیشنیاز و دو اصل مهم دانسته آنها را لازمه پذیرش یک معلم خوب و مؤثر میدانند.
این مطلب ادامه دارد...
📚 گزیدهای از اخلاق تدریس (امیدواریان)
#اخلاق_تدریس
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۹
↩️ شامل آیات ۸۹ تا ۹۷ سوره مبارکه #یونس
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اُنزِلَ القرآنُ على سَبعَةِ أحرُفٍ : آمِرٍ ، و زاجِرٍ، و تَرغيبٍ، و تَرهيبٍ، و جَدَلٍ، و قَصصٍ، و مَثَلٍ»؛
قرآن، بر هفت حرف نازل شده است: امر و نهى و ترغيب كردن و ترساندن و جدل و حكايات و مَثَلقرآن، بر هفت حرف نازل شده است: امر و نهى و ترغيب كردن و ترساندن و جدل و حكايات و مَثَل.
📚 (كنز العمّال: 3096)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یونس
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
در ادامه مباحث شناخت نوجوانی:
🚨 خصائص دوره نوجوانی (۱)
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
الف) احساسات تند؛
یکی از خصایص این دوره در نوجوانی احساساتی بودن آنان است که با خشم، بی حوصلگی، قهر کردن، فریاد زدن، زود رنجی و برانگیختگی شدید همراه است. البته با افزایش سن این حالات کاهش یافته و رفتار او متعادل می گردد.
ب) احساس خستگی؛
در این دوره نوجوان از فعالیت های زندگی احساس خستگی می نماید و بعضا کارها را نیمه تمام رها می کند و عجولانه تصمیم می گیرد.
ج) منزوی بودن؛
بعضا نوجوانان با اعضای خانواده خود مشکل داشته و از آنان دوری کرده و خود را در حالت رؤیا تصور می کنند واحساس
می نمایند که اطرافیان، او را درک نمی کنند و برخلاف میل باطنی او عمل می کنند.
د) تعارض و ستیزه جویی اجتماعی؛
معمولاً نوجوان در این دوره از زندگانی با مسائل اجتماعی تضاد دارد و عدم موافقت، عدم همکاری، انتقاد کردن و حتی توهین به همدیگر زیاد مشاهده می شود که با گذشت زمان از بین می رود.
هـ) عدم اعتماد به نفس؛
در مرحله بلوغ و نوجوانی به دلیل انتقادهای بزرگسالان از نوجوانان، توقع و انتظار بیش از توان او داشتن، باعث می گردد نوجوان دوره ای از بی اعتمادی نسبت به خویشتن را پشت سر بگذارد و ترس از شکست داشته باشد.
#خصائص_دوره_نوجوانی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir