eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
495 دنبال‌کننده
418 عکس
662 ویدیو
124 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۱ ↩️ شامل آیات ۲۱ تا ۲۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَصدَقُ القَولِ وَ اَبلَغُ المَوعِظَةِ وَ اَحسَنُ القَصَصِ، کِتابُ اللهِ» راست ترین گفتار و رساترین پندها و نیکوترین قصه‌ها کتاب خداست. 📚 (امالی صدوق /۳۹۴) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۳ ↩️ شامل آیات ۳۴ تا ۴۲ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ»؛ قرآن بهار دل‌ها و چشمه‌های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست. 📚 (نهج البلاغه خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۴ ↩️ شامل آیات ۴۳ تا ۵۳ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اِنَّ القُرآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیقٌ»؛ ظاهر قرآن شگفت‌انگیز و زیبا و باطنش ژرف و عمیق است. 📚 (اصول کافی ۲/۵۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 چهار مهارت طلایی در رابطه با متربی نوجوان: 1️⃣استفاده از روش تغافل (نادیده گرفتن): یعنی مسائل و مشکلات نوجوان را بزرگ نشان ندهیم که در او ایجاد وحشت نماید و یا او را به لحاظ رفتارهایش دائم باز خواست ننمائیم. 2️⃣ایفای نقش راهنمایی، بجای دستوری: در برخورد با مسائل نوجوان بهتر است از خودش کمک بگیریم یعنی این واقعیت را بداند که نخستین مسئول حلّ مشکل او، خودش است و برای حل آن باید اقدام نماید و ما والدین فقط وظیفه ی راهنمایی او را داریم که از عواقب تصمیم خودش مطلع شود. 3️⃣آموزش: مهمترین دلیل ترس و اضطراب از هر موضوعی جهل و ناآگاهی نسبت به آن موضوع می‌باشد که ضروری است برای کاهش ترس و اضطراب‌های نوجوانی آموزش‌های لازم در مورد بلوغ، دوست‌یابی، حل مساله، گذراندن اوقات فراغت، برنامه‌ریزی درسی و مواردی از این قبیل به نوجوان آموزش داده شود. 4️⃣اعتماد سازی: باید بیاموزیم که چگونه حس اعتماد نوجوان را نسبت به خودمان جلب و جذب کنیم، چنانچه اعتماد میان نوجوان و والدین کمرنگ شود او برای حل مسائل خود به دیگران مراجعه می‌کند. 🔹🔸🔹🔸🔷⚪️🔷🔸🔹🔸🔹 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 یادداشت توهم کار فرهنگی(۲) 🔻 امروزه در بین فعالان فرهنگی متأسفانه می بینیم که ساعتها وقت روزانۀ خودشون رو میذارن پای وبگردی و شبکه های اجتماعی و به خیال خودشون دارن تو این شبکه ها کار فرهنگی میکنن و یا توهّم میزنن که با خوندن همۀ اخبار صحیح و غیرصحیح و مطالب موثق و غیرموثق رد و بدل شده در گروههای مختلف مجازی، داره به علمشون اضافه میشه و تازه به خودشون مغرور هم میشن که با این وقتی که در فضای مجازی و بخصوص این شبکه های اجتماعی عامی میذارن، دائماً به روز هستند و اوضاع جامعه کاملاً دستشونه و به تمام مشکلات اشراف دارن! قربة الی الله!! 🔸 در حالی که بعضی از همین فعالین فرهنگی رو پای چهار تا از شبهات محکم دشمن علیه دین یا نظام اسلامی یا فرهنگ ایرانی اسلامی ما قرار بدی، می بینی که نمی تونن پاسخ بدن!! بنابراین به نظر می رسه از اوجب واجبات برای یک فعال عرصه فرهنگی اینه که وقت معینی رو روزانه اختصاص بده به مطالعات عمیق و جامع... بشینه کتاب بخونه... کتابهای مهم... کتابهای تحلیلیِ قوی... کتابهای تاریخی و اجتماعی و دینی... 🔹 یک فعال فرهنگی قبل از این که اصلاً دست به کاری بزنه در حوزۀ فرهنگ، باید لااقل یه دور تاریخ اسلام خونده باشه، باید به اصول و عقاید بنیادین دین اسلام اشراف داشته باشه، تا حد زیادی با آیات قرآن و کتابهای بنیادین شیعه مثل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ادعیه مهم شیعه آشنایی داشته باشه، باید مطالعات آماری و روانشناختی مخصوص جامعه هدف خودش رو داشته باشه (مثلاً اگه قراره جامعه هدفش، دانش آموزان دبیرستانی در فلان شهر باشه، باید بره کمی در مورد رفتارها و علایق و سلایق و خصوصیات روانی نوجوانان و فرهنگ بومیِ اون منطقه مطالعه کنه)، باید با شبهات مطرح شده در فضای اون جامعه هدف آشنایی داشته باشه، باید به موضوعات روز در اون زمینه مدنظرش، اشراف داشته باشه، باید با آسیبهای رایج در زمینه کاری خودش آشنا باشه، و در کنار همۀ اینها، باید بشینه فکر کنه، راهکار ارائه بده، راهکارها و تجربیات قبلی ها رو بررسی کنه، و خلاصه حسابی خودش رو تجهیز کنه و بعد بره فلان سِمَت فرهنگی رو متقبّل بشه یا فلان گروه یا مؤسّسه فرهنگی رو تشکیل بده... ✍️ م.انصاری 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۵ ↩️ شامل آیات ۵۴ تا ۶۱ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «حَمَلةُ القُرآنِ عُرَفاءُ اَهلِ الجَنَّةِ»؛ حاملان قرآن معروف‌ترین اهالی بهشت هستند. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ت مثل تجـــربه " یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد " 🔺تجــربه ســـوم🔺 🔹عنوان تجربه: جدول خوبی ها وبدی ها🔹 🔸شــرح تجربه🔸 ✍️در این تجربه،مربی از متربیان که رده سنی دبستان هستند می خواهد هر هفته در انجام دو کار نیک و ترک دو کار بد تلاش نمایند و در پایان هر ماه از مسانی که امتیازات مثبتشان از جمع امتیازات منفی بیشتر باشد تشویق و تقدیر به عمل می آورد. البته، در جدول " خوبی ها و بدی ها" می توان از صفات ابتدایی خوب کودکانه مثل " سلام کردن به دیگران" یا" کمک به مادر در انجام کار خانه" شروع کرد و کم کم به صفات و رفتاری مثل " مؤدب بودن" " فکر کردن" یا " مطالعه کردن" وامثال آن رسید. هم چنین در ردیف صفات بد این جدول هم می توان از دو صفت پایه مثل " لجبازی نکردن" ویا " دعوا نکردن با خواهر و برادر کوچکتر " شروع کرد وبه صفات بدی هم چون "ترک دروغ" یا حسد وامثال آن رسید. سایر عناوینی که به این جدول اطلاق می شود: "گلهای بهشت"،"آشتی باخدا"،"سفید وسیاه"،"کارنامه اعمال ما"، وامثال آن. 🔹هدف از اجــــراے تجــربه 🔹 شناساندن صفات خوب وبد به بچـه ها ،تشویق به انجام اعمال خوب و ترک اعمال بد.ت مثل تجـــربه " یڪصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد " 🔹نڪتــه مرتبط تڪمیلے🔹 ✍️در نحــوه امتیاز دهی این جدول باید به گونه ای عمل کرد که تشویق وترغیب به اعمال نیک دارای اولویت باشد و جمع امتیاز منفی هیچ کس در گروه نه محاسبه شود و نه اعلام گردد.برای این کار می توان انجام عمل بد را به صورت نمره منفی برای فرد به شمـار می آورد که امتیازات مثبت او را کم می کند علاوه بر آنکه در جمع بندی نهایی و اعلام نتایج این جـدول نیز باید حتما˝ مراقب بود که تنها صفات بد وخـوب در آن تقبیح و یا ستوده شوند و هیچ وقت شخصیت افراد در ارزیابی های نهایی و اعلام نتایج مورد توبیخ یا تکـریم قرار نگیرد. هم چنین باید دقت کـرد که در معرفی صفات خوب وبد ، به معرفی رذایل و فضایل سنگین و سخت از قبیل " مقابله با نفس اماره" یا "ریاضت نفس" و " بیرون کـردن حب دنیا از دل" وامثال آن در رده سنی کودم و نوجـوان نپردازیم و از مخاطب نیز انجام تکلیف ملایطاق را طلب نکنیم. نکته حایز اهمیت دیگـر در این رابطه، تعیین مصادیق و روش های انجام عمل نیک به مخاطبین است تا در امتیاز دهی جـدول،دچار سر در گمی نشوند به عنوان مثال به بچه ها می توان گفت: جمع کردن سفـره یک نمونه کمک به پدر و مادر در انجام کارهای خانه است که امتیاز مثبت دارد و جیغ زدن و دعـوا با برادر یا خواهـر کوچک هم نمونه هایی از کارهایی است که در جـدول "خوبی ها وبدی ها " حاوی نمـره منفی است. در این تجـربه متربیان می توانند در پایان هر روز،ستون امتیازات این جـدول را با کمک پدر یا مادر تکمیل کنند و هفته ای یک بار به مربی مسجـد تحویل دهند. 📚 " ت مثل تجربه " محمدمهدی نجاتے 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مقصود از فرهنگ چیست؟! 🔹 اولویت فرهنگی یعنی آبادکردن کاروانسرای شاه عباسی؟! 🔻 در بعضی از آن دوره‌های قبل - که حالا نمیخواهیم خیلی مشخص کنیم و اسم بیاوریم، لیکن چاره‌ای هم نیست؛ انسان برای مقایسه مجبور است بگوید - میخواستند کار فرهنگی بکنند، گفتند بودجه‌ی فرهنگی؛ بنا کردند کاروانسراهای شاه عباسیِ بین راه را به عنوان کار فرهنگی، آباد کردن! بله، آباد کردن کاروانسرای شاه عباسی چیز خوبی است، اثر باستانی هم هست؛ اما آیا کار اولویت‌دار فرهنگی ما همین است؟ ما که اینجور در مواجهه‌ی با فشار عظیم تبلیغات جهانی قرار داریم؛ سیاست در خدمت فرهنگ است، اقتصاد در خدمت فرهنگ است، هنر در خدمت فرهنگ است، برای فشار آوردن به فرهنگ داخلی ملت ما. آنها میدانند که اگر فرهنگ را عوض کردند، دیگر مبارزه‌ای باقی نمیماند. اگر مبارزه‌ی با استکبار هست، اگر میل به ایستادگی و مقابله‌ی با دخالت اجنبی هست، به خاطر فرهنگ است. انسان یک فرهنگی دارد، همین فرهنگ را بیایند عوض کنند، همه چیز میشود مال خودشان؛ لذا همه‌ی فشار روی فرهنگ است. در مقابل این حرکت فرهنگی و این تهاجم عظیم فرهنگی که میخواهند روح انقلاب را، روح استقلال را، روح دین را از ما بگیرند، اولویت فرهنگی ما این است که برویم حالا فرضاً کاروانسرای شاه عباسی را آباد کنیم؟! این یعنی اشتباه کردن در تشخیص آن قلمِ کار فرهنگی؛ این یک اشکال است.[1] 🔹 فرهنگ انقلابی 🔻 هر جا میگوییم فرهنگ، مقصود ما از فرهنگ، یعنى فرهنگ انقلابى، فرهنگ اسلامى، یعنى ایجاد حرکت فرهنگى بر مبناى اسلام و بر مبناى ارزشهاى اسلامى و حرکت دادن جامعه به معناى حرکت فرهنگى به سمت اهداف اسلامى، تقویت فرهنگ اسلامى و باور اسلامى و آداب اسلامى و اخلاق اسلامى و سنتهاى اسلامى؛ فرهنگ این است. این‌جور نیست که به هر شکلى ابزارهاى فرهنگى در کشور به‌وجود آمد، ما خوشحال بشویم که بله، فرهنگ پیشرفت کرده؛ نه، پیشرفت فرهنگ و تکیه‌ى روى فرهنگ به معناى فرهنگ انقلابى است، فرهنگ اسلامى است، فرهنگ دینى است، تقویت ارزشهاى انقلابى و اسلامى است؛ این مراد ما است و این آن چیزى است که مورد انتظار از من و شما - به عنوان سربازان این انقلاب - است که باید سینه‌مان را سپر کنیم و براى انقلاب کار کنیم.[2] 📘 پی نوشت: [1]. بیانات در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت‌ ۱۳۸۹/۶/۸ [2]. بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى‌ ۱۳۹۳/۰۳/۰۴. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 از كجا بفهميم ما ناجی هستیم؟ ✏️ شرح از امام صادق علیه‌السلام، توسط رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۶ ↩️ شامل آیات ۶۲ تا ۷۰ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «أهلُ القرآنِ أهلُ اللّه ِ و خاصَّتُهُ»؛ اهل قرآن، اهل خدايند و خاصّان درگاه او. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات؛ سه بخش اصلی زندگی حضرت صادق علیه‌السّلام 🔺 گوشه‌ای از زندگی سیاسی-مبارزاتی امام جعفر صادق علیه السلام در کلام رهبر انقلاب اسلامی 📚 برگرفته از کتاب انسان ۲۵۰ ساله 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
از هدف گذاری تا اثر گذاری 🎯 🔥 دوره های داغ کپسول_کاربردی💊 5⃣ 🔍 کارگاه تخصصی با موضوع🔻 « صفر تا ۱۰۰ هدف گذاری در تشکیلات » 👤با تدریس دکتر حسین عرب اسدی 🏷 ۲۳ لغایت ۲۵ اردیبهشت 📆‌ ثبت نام تا : ۲۰ اردیبهشت 💢جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی زیر در پیام رسان ایتا ارتباط بگیرید : 📱@Mezmar_ir_admin 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🆔 @mezmar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۷ ↩️ شامل آیات ۷۱ تا ۷۸ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «في قولِهِ تعالى : «يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ» ـ : يَتَّبِعُونَهُ حَقَّ اتِّباعِهِ»؛ درباره آيه «آن را تلاوت مى كنند آن گونه كه حق تلاوت آن است» ـ فرمود : [يعنى] از آن چنان كه بايد و شايد، پيروى مى كنند. 📚 (الدرّ المنثور : 1/272) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
قالب تشکل و تشکل غالب.pdf
2.07M
📘 عنوان: قالب تشکل و تشکل غالب درسنامه تشکل اسلامی 🔰 حرکت در مسیر پیشرفت و عدالت، لوازمی را می طلبد تا بدان وسیله بتوان به قله های دانش و معنویت دست یافت. بی شک دو عامل لازمه‌ی اصلی این حرکت اصیل هستند: الف. بصیرت آگاهانه بر تحولات زمان؛ ب. جهاد علمی و عملی در عرصه های مختلف اجتماعی. زیرا انسان به واسطه ی علم و عمل حرکت می کند و اگر علم به بصیرت مجهز و عمل به روحیه ی جهادی و حماسی همراه گردد، در کارزار رقابت ها و تقابل ها، امیدی به فتح قله های دانش و معنویت وجود دارد. بصیرت و جهاد در گوشه نشینی و بریدگی از مردم و جامعه میسر نیست، بلکه مواجهه با سرد و گرم اجتماع و حضور مسئولانه میسر است، زیرا آن کس که در معرض خطرات و بحران ها و گلاویز با مشکلات و سختی است، نیاز به بصیرت را احساس و تجهیز به روحیه و عمل جهادی را ضروری می شمارد. بهترین نوع حضوری که این ظرفیت را دارد، حضور آگاهانه و فعالانه در جمع و نقش آفرینی تشکیلاتی است. 🔻 عناوین اجمالی محتوای کتاب: 1️⃣ درس اول: آشنایی با واژگان و اصطلاحات مرتبط با تشکل 2️⃣ درس دوم: رفتار تشکیلاتی در سیرۀ معصومین علیهم‌السلام 3️⃣ درس سوم: ضرورت ایجاد تشکل‌های اسلامی 4️⃣ درس چهارم: زمینه‌ها و عوامل مؤثر در شکل‌گیری تشکل اسلامی 5️⃣ درس پنجم: جایگاه مدیریت و رهبری در تشکل اسلامی 6️⃣ درس ششم: اصول و ارزش‌های حاکم بر تشکل اسلامی 7️⃣ درس هفتم: موانع شکل‌گیری تشکل اسلامی 8️⃣ درس هشتم: آسیب‌شناسی تشکل اسلامی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۸ ↩️ شامل آیات ۷۹ تا ۸۸ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «إنّ القرآنَ نَزَلَ على خَمسةِ وُجوهٍ : حَلالٍ ، و حَرامٍ ، و مُحكَمٍ ، و مُتَشابِهٍ ، و أمثالٍ . فاعمَلُوا بالحَلالِ ، و دَعُوا الحَرامَ ، و اعمَلُوا بالمُحكَمِ ، و دَعُوا المُتَشابِهَ ، و اعتَبِرُوا بالأمثالِ»؛ قرآن، بر پنج وجه نازل شده است: حلال و حرام و محكم و متشابه و مَثَلها. پس به حلال عمل كنيد و از حرام باز ايستيد و محكم را به كار بنديد و با متشابه كارى نداشته باشيد و از مَثَلها عبرت گيريد. 📚 (بحار الأنوار : 92/186/3) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 سخنان لوئیس فراخوان رهبر مسلمانان آمریکا در مورد انتظار ظهور امام مهدی علیه السلام از سوی ایرانیان و... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 دو طایفه منحرف 🔻 خدای تبارک و تعالی هم در سوره «حمد» می‌فرماید که اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ. صِرَاطَ الَّذِینَ اَنعَمتَ عَلَیهِم آنهایی که تو به آنها نعمت دادی؛ آنها را منعم کردی؛ رحمت را بر آنها وارد کردی؛ هدایت را بر آنها وارد کردی. غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ و لَا الضّالّینَ «مغضوب علیهم» یک طایفه‌اند منحرف «. ضالین» هم یک طرفند منحرف؛ از هدایت دورند. و هر چه پیش بروند دورتر می‌شوند. هر چه درس بخوانید و به اسم «ربّک» نباشد، از صراط مستقیم دورید. و هر چه زیادتر درس بخوانید دورتر می‌شوید. قدس سره 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨اخلاق تدریس (21) 🔻 توجه به اهداف اصلی هر درس یکی از مهم‌ترین و شاید ریشه‌ای‌ترین نکات تدریس این است که استاد نسبت به هدف خود کاملاً آگاه باشد و بداند که به چه منظوری این درس را مطرح می‌کند. واضح است که تا هدف مشخص نباشد شناسایی مباحث ریشه‌ای و مهم ممکن نخواهد بود. مربی و استادی که تنها به ذکر یک رشته محفوظات و معارف بسنده نموده و به این نکته کاری ندارد که غرض از بیان این علوم چیست و او چه راهی را باید به متعلم خود بیاموزد و چه کلیدی را و برای حل چه مشکلی به او خواهد داد چگونه می‌تواند به رسالت خویش به خوبی عمل نماید؟ بدون شک چنین معلمی از مهم‌ترین عناصر مؤثر در امر تدریس یعنی علاقه‌مندی خویش و علاقه‌مندی مخاطب به درس محروم است. این در حالی است که گروهی از پژوهشگران امور تربیتی برای شغل معلمی این دو وصف را به‌عنوان دو پیش‌نیاز و دو اصل مهم دانسته آن‌ها را لازمه پذیرش یک معلم خوب و مؤثر می‌دانند. این مطلب ادامه دارد... 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۹ ↩️ شامل آیات ۸۹ تا ۹۷ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اُنزِلَ القرآنُ على سَبعَةِ أحرُفٍ : آمِرٍ ، و زاجِرٍ، و تَرغيبٍ، و تَرهيبٍ، و جَدَلٍ، و قَصصٍ، و مَثَلٍ»؛ قرآن، بر هفت حرف نازل شده است: امر و نهى و ترغيب كردن و ترساندن و جدل و حكايات و مَثَلقرآن، بر هفت حرف نازل شده است: امر و نهى و ترغيب كردن و ترساندن و جدل و حكايات و مَثَل. 📚 (كنز العمّال: 3096) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
در ادامه مباحث شناخت نوجوانی: 🚨 خصائص دوره نوجوانی (۱) 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 الف) احساسات تند؛ یکی از خصایص این دوره در نوجوانی احساساتی بودن آنان است که با خشم، بی حوصلگی، قهر کردن، فریاد زدن، زود رنجی و برانگیختگی شدید همراه است. البته با افزایش سن این حالات کاهش یافته و رفتار او متعادل می گردد. ب) احساس خستگی؛ در این دوره نوجوان از فعالیت های زندگی احساس خستگی می نماید و بعضا کارها را نیمه تمام رها می کند و عجولانه تصمیم می گیرد. ج) منزوی بودن؛ بعضا نوجوانان با اعضای خانواده خود مشکل داشته و از آنان دوری کرده و خود را در حالت رؤیا تصور می کنند واحساس می نمایند که اطرافیان، او را درک نمی کنند و برخلاف میل باطنی او عمل می کنند. د) تعارض و ستیزه جویی اجتماعی؛ معمولاً نوجوان در این دوره از زندگانی با مسائل اجتماعی تضاد دارد و عدم موافقت، عدم همکاری، انتقاد کردن و حتی توهین به همدیگر زیاد مشاهده می شود که با گذشت زمان از بین می رود. هـ) عدم اعتماد به نفس؛ در مرحله بلوغ و نوجوانی به دلیل انتقادهای بزرگسالان از نوجوانان، توقع و انتظار بیش از توان او داشتن، باعث می گردد نوجوان دوره ای از بی اعتمادی نسبت به خویشتن را پشت سر بگذارد و ترس از شکست داشته باشد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
4_5773690820519529847.mp3
8.09M
🟩 "شناختِ دشمن" مهارتی است که اگر بلد نباشید در بزنگاه فتنه ها گیج و مبهوت می‌شوید، 🟦 آنوقت است که دشمنان براحتی می‌توانند با ژستِ خیرخواهانه گرفتن و لبخند زدن شما را فریب بدهند !! ☜ به چه کسانی دشمن می‌گویند؟ ☜ علتِ دشمنی‌ آنها با ما چیست؟ 🇮🇷 📝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۲۰ ↩️ شامل آیات ۹۸ تا ۱۰۶ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدَبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدَبَتَهُ مَا استَطَعتُم»؛ این قرآن ادبستان خداوند است پس تا آنجا که می توانید از این ادبستان بیاموزید. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313