eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
418 عکس
659 ویدیو
124 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 مهارت فرماندهی - مهارت هشتم: 🔷🔹مهارت تفکر خلاق توانايي تفكر خلاق يك مهارت سازنده و پايه براي نيل به ساير مهارتهاي مرتبط با انديشيدن است . در اين مهارت افراد فرا مي گيرند كه به شيوه هاي متفاوت بيانديشند و از تجربه هاي متعارف و معمولي خويش فراتر رفته‌، راه حل هايي را خلق نمايند كه خاص و ويژه خودشان است . 🔻 ویژگی های افراد دارای تفکر خلاق : ۱- راه هایی را جست و جو می کنند که از طریق آن بتوانند فکر خود را به سوی ایده های نو و تازه هدایت نمایند. ۲- به همه ی جوانب یک موضوع و مسئله توجه دارند. ۳- در حل یک مسئله تمرکز حواس بیشتری را از خود نشان می دهند. ۴- فکرهایی بکر (دست نخورده و نو) را بیشتر از دیگران از خود نشان می دهند. ۵- به راه حل هایی می اندیشند که ممکن است از دید دیگران اهمیت چندانی نداشته باشد. ۶- از ربط ایده ها و تجربیات مختلف، نتایج جدیدی را می گیرند. ۷- افکار و عقاید خود را به راحتی مطرح می کنند و از مواجه با عقاید مختلف استقبال می کنند. ۸- برای حل مسایل و مشکلات راه های مختلف را بررسی و تا رسیدن به نتیجه دلخواه تلاش می کنند. ۹- خود را محدود به نظرات دیگران نمی نمایند، حصار هر آن چه بود و هست را می شکنند. ۱۰- همواره کنجکاو بوده و در جست و جوی اطلاعات جدید و نو هستند. ۱۱- از قدرت تصویر سازی ذهنی بالایی برخودارند، تا حدی که به تفکرات خود، عینیت می بخشند. ۱۲- مثبت نگر و پرانرژی هستند. ۱۳- معمولاً برای هر سؤالی آمادگی ارائه پاسخ های مختلف را دارند. ۱۴- سؤال وجواب های غیر عادی و عجیب و غریب در آن ها بیشتر دیده می شود. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۸ ↩️ شامل آیات ۹۰ تا ۱۰۴ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِنَّ هذِهِ القُلوبَ لَتَصدَاُ کَما یَصدَاُ الحَدیدُ وَ اِنَّ جِلاءَها قِراءَةُ القُرآنِ»؛ براستی این قلبها زنگار می‌گیرد، همان‌طور که آهن زنگار می‌گیرد، جلای قلب‌ها قرائت قرآن است. 📚 (ارشاد القلوب / ۷۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تربیت انقلابی 🔷🔹به جای استکبار ستیزی ، انقلاب ستیز تربیت نکنیم. یادمان باشد از انقلاب غافل نشویم. متاسفانه در جامعه کنونی از خودی ها هم در حال ضربه خوردن هستیم. اگر ما به متربی ، انقلاب و انقلابی بودن را یاد ندهیم ، دیری نمی پاید که او هم به انقلاب بدبین میشود. در جامعه ای زندگی میکنیم که احزاب سیاسی به بزرگ و کوچک رحم نمی کنند و فقط هدفشان قدرت سیاسی است. برای بدست آوردن قدرت بعضا انقلاب را هم زیر سوال می برند. باید همیشه برای متربیانمان از ثمرات انقلاب اسلامی بگوییم ، از رشادت و دلیر مردانی که خون دادند تا این انقلاب پیروز شد. باید با ذکر مثال برایشان توضیح دهیم. مثلا اگر خواستیم از رشادت ها بگوییم ، برای آن ها شرح دهیم انقلاب ، حسین خرازی ها در دل خود تربیت کرد ، جوان ۲۱ ساله ای که در جبهه ، لشکر خط شکن ۱۴ امام حسین(ع) را تاسیس میکند و بی دلهره به قلب دشمن میزند. جوانی که همیشه گوش به فرمان امام خمینی(ره) بود. شهدا یکی از ثمرات انقلاب است، امنیت یکی دیگر از ثمره های انقلاب ... اگر متربی با ارزش ها و آرمان های انقلاب و امام آشنا شد و دل به آن ها بست ، میشود یک جوان مومن انقلابی... همان جوانی که رهبر یک جامعه به آن ارادت دارد. بیاد داشته باشیم اولین شرط استکبار ستیزی ، انقلاب شناسی است . اگر قرار است از دل مرکز و مجموعه های فرهنگی نیرویی تربیت شود ، حتما یک خصوصیت او باید استکبار ستیز باشد. حتما باید خود را پاسدار از خون شهدا بداند. راحت تر بگویم او باید خود را متعهد به انقلاب و ارزش های نظام بداند . تربیت یعنی همین، یعنی تربیت کردن نیروهایی که در میدان جنگ، در خط اول جبهه باشند ، نیروهای متخصصی که با آگاهی و بصیرت ، دشمن خود را شناخته و با استفاده از تخصصشان ضرباتی سنگین به پیکره ی دشمن وارد میکنند . اگر باز هم بخواهیم یک جوان مومن متخصص انقلابی یادی کنیم ، میتوانیم از شهید مصطفی احمدی روشن نام ببریم ... پس خلاصه ی بحثمان این شد که به متربیان خود با دقت و ظرافت بحث انقلاب اسلامی یاد دهیم ، بهتر بگویم به آن ها بصیرت بدهیم. یکی از خصلت های یک مجموعه بصیرت افزایی است. باید متربیان یاد بگیرند استکبار ستیز باشند. باید این جمله ی امام را با پوست و گوشت درک کنند که فرمودند: ««نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد»» باید نا اهلان جامعه را بشناسنند و بدانند چه کسانی به این نظام خیانت کرده اند. به متربیانمان اگر توانستیم به شیوه ی غیر مستقیم انقلاب اسلامی را یاد دهیم میتوانیم آن وقت بگوییم پنجاه درصد کار را جلو بردیم... نوجوان باید مومن انقلابی باشد. مومن اهل مطالعه و علم است که موجب یاد گیری تخصص میشود ، و انقلابی بودن موجب استکبارستیزی میشود.. ✍️مصطفی کریمی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۹ ↩️ شامل آیات ۱۰۵ تا ۱۱۸ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن کانَ القُرآنُ حَدیثَهُ وَ المَسجِدُ بَیتَهُ، بَنَی اللهُ لَهُ بَیتًا فِی الجَنَّةِ»؛ هرکه قرآن سخنش باشد و مسجد خانه‌اش، خداوند برای او خانه‌ای در بهشت بنا کند. 📚 (امالی صدوق /۴۰۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۰ ↩️ شامل آیات ۱ تا ۱۰ سوره مبارکه 🔻در وصیت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به امام علی (علیه‌السلام) آمده است: «وَعَلَیکَ بِتِلاوَةِالقُرآنِ عَلی کُلِّ حالٍ»؛ یاعلی! برتو باد که در همه حال قرآن تلاوت کنی. 📚 (اصول کافی ۷/۷۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تربیت از مسیر میانبر آشنایی با اهل‌بیت و تربیت ولایی 🔻 متأسفانه هنوز معنا و مفهوم و توجه به ولایت در میان شیعیان به‌طور روشن تبیین نشده است؛ به‌ویژه درعرصۀ تعلیم و تربیت و مدارس و برنامه‌های درسی و آموزشی دینی، هیچ‌گاه، آن‌گونه که در اصل دین و اعتقادات ما، بیان شده است، به این مسئله اهمیت داده نشده است. همین مسئله نیز باعث جداانگاری حوزۀ علم و دانش از دین و مذهب شده است؛ زیرا هر محصلی، خود را در دو محیط جداگانه‌ احساس می‌‌کند که رابطه‌ای با هم ندارند. درحالی‌که همۀ حقیقت دین، به تربیت انسان برای دریافت علم و معرفت و عبادت و بندگی خدا در راستای آن می‌پردازد. آشنایی و شناخت اهل‌بیت(علیهم السلام) آثار فراوان روحی و معنوی برای متربی دارد که از نظر تربیتی درخور توجه است. معرفت اهل‌بیت(علیهم السلام) موجب پرورش روحیۀ ایثار، فداکاری، عزت نفس، کمک به محرومان و نظایر آن می‌شود که در هر وضعیتی برای مسلمان لازم است. شناخت اهل‌بیت(علیهم السلام) عامل تشویق انسان به خداشناسی، عبادت، دعا و مناجات است و درواقع منشأ همۀ خوبی‌ها و زیبایی‌هاست. آشناسازی کودکان و نوجوانان با اهل‌بیت(علیهم السلام) مستلزم آشنابودن والدین، معلمان و مربیان آنان است. دوران کودکی، فصل تربیت دینی و تربیت ولایی کودکان است و محبت اهل‌بیت(علیهم السلام) هم یکی از شاخه‌های همین تربیت دینی است. حضور کودک و نوجوان در جلسات ائمه و اشک ‌ریختن در سوگ اباعبدالله(علیه السلام) و شنیدن حرف و حدیث امامان و اهل‌بیت، در روح او تأثیرگذار است. ریشه‌های حب اهل‌بیت، در دوران خردسالی و شیرخوارگی نیرو می‌گیرد و در جوانی و بزرگ‌سالی میوه و برگ و بار می‌دهد. رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «أدَّبوا أولادَکم علی ثلاث خصالٍ، حبّّ نبیِّکم و حبِّ اهلِ ‌بیته و قرائۀ القرآنِ؛[۱] فرزندان‌تان را با محبت من و محبت خاندان من و محبت قرآن تربیت وتأدیب کنید.» اساس و مبنای دین، پذیرش ولایت است که باطن دین است و اگر کسی آن را قبول نکند، ارتباط حقیقی با خدا برقرار نمی‌شود. نماز کسی که ولایت را قبول نکند، اگر همۀ قواعد نماز را نیز داشته باشد، اثری ندارد. بر اساس روایات، اگر انسان بدون ولایت از اول عمر تا آخر آن، بین رکن و مقام عبادت کند، پذیرفته نیست. نتیجۀ جریان امامت، جریان نور، حیات، معرفت و هدایت است. انسان تا به چیزی معرفت نیابد، محبت پیدا نمی‌کند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۱ ↩️ شامل آیات ۱۱ تا ۲۰ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «نَوِّروا بُیوتَکُم بِتِلاوَةِ القُرآنِ»؛ خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید. 📚 (اصول کافی ۲/۶۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔰تجربه چهاردهم 🔹عنوان تجربه🔹 دنج ترین کنج خلوت با خدا 🔶🔸شـــرح تجـربه ✍️یڪ مربی خواهـر بسیجی ،برای آنڪه بتواند به اعضای گروهش لذّت خلوت با خدا را بچشاند،طرح جالبی به ذهنش رسیده بود، او می گفت:در اردوی مقاطع دبیرستان و دانشگاه ،بعد از زمینه سازی های لازم و بیان مطالبی با موضوع بندگی و معرفت پروردگار متعال،از متربیان می خواهیم یڪ ربع تا نیم ساعت در دنج ترین ڪنج های منطقه اردویی واقع در ڪوهها و دشت های اطراف با خدا خلوت نمایند و وقتشان را به "درد دل با خدا" اختصاص دهند. در این تجربه دیده شده ڪه صحنه های زیبایی از خلوت انس با پروردگار خلق شده است. هم چون وقتی ڪه یڪ خواهر لابلای صخره ها مخفی می شود تا ڪسی او را نبیند و ریا نشود دیگری به بالای قلـه رفته و بندگی را معادل صعود و عروج فرض ڪرده است و سومی در عمق درّه جای گرفته ڪه از خدا شرم دارم به خاطر ارتڪاب اعمال ناپسندی ڪه انجام داده ام. این مربی نڪته سنج می گفت: خواهران مسجدی وقتی بزرگ می شوند و از گروه فاصله می گیرند،باز هم ،هرجا همدیگر را میبینیم با حسرت می پرسند: خانم از اردوهای خلوت با خدا چه خبـر؟ هنوز هم از این اردوها؟ ما نمی توانیم شرڪت ڪنیم؟! 🔶🔸هدف از اجراے تجربه تمرین دعا و نیایش، آشنایی با آداب بندگی،چشیدن لذت خلوت و انس با معبود 🔷🔹نڪته مرتبط تڪمیلے ✍️بدون شڪ در دوره تثبیت،یڪی از عوامل اصلی تداوم ماندگاربه متربیان در گروه ،چشیدن مزه ے حس عمیق معنوی در جمع است. حس هایی هم چون"خواندن یڪ زیارت عاشورای با حال"، "هم خوانی نجوای آسمانی"، "ڪجایید ای شهیدان خـدایی"،"دم گرفتن"، سینه زدن و یا دیدار با علماء و شرڪت در مجالس وعظ و پند و اندرز. در تجربه بالا اگر از قبل آداب دعا و نیایش را با متربیان بازگو نماییم و نمونه هایی از لذّت انس با معبود توسط اولیاء الله و مقربین درگاه حق را به آنان متذڪر شویم حتما˝ افراد حس عمیق معنوی ارزشمندی را درڪ خواهند ڪرد ڪه شیرینی آن هرگز فراموش نخواهد شد. سایر عناوینی ڪه می توان به این چنین تحربه ای اطلاق ڪرد عبارتند از "خلوت انس با معبود"، "گدایی در میخانه"،"دمی با همدمی"،"بایار پس از اغیار" و ازین قبیل. 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۱۱.mp3
6.84M
🎚سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : اهمیت شناخت ها در 🔺 "من کیستم؟" چگونه شناخته می‌شود؟ 🔺 حیات دنیا چیست؟ 🔺 امام خمینی (ره) "جمهوری اسلامی" را چطور معرفی کردند؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپ‌های : قسمت پانزدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش هفتم مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۲ ↩️ شامل آیات ۲۱ تا ۲۷ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَفضَلُ العِبادَةِ قَراءَةُ القُرآنِ»؛ برترین عبادت، خواندن قرآن است. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
تشکیلات هیئت۱۲.mp3
3.95M
🎚 سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : الگوگیری از حرکت تدریجی نظام خلقت در هیئت 🔺 شیطان چگونه بر انسان سلطه پیدا می‌کند؟ 🔺 چرا انسان در مواجه با وسواس شیطانی، به زوایه گرفتن‌ها اعتنا نمی‌کند؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپ‌های : قسمت شانزدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش هشتم روری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 چگونگی انتقاد از نوجوانان 🔻 از ویژگیهای عمده نوجوانی کسب شخصیت ( تشخص طلبی ) است. بطور کلی شخصیت جنبه بیرونی و اکتسابی دارد، در حالیکه منش جنبه ذاتی و درونی دارد. «نوجوان دوستدار کسب شخصیت است» 🔹 برای رسیدن به مرحله کسب شخصیت باید دو اصل حاصل شود: ۱) انجام مهارتها و دارا بودن توانمندیهای خاص در برخورد با دیگران ۲) پذیرفته شدن این مهارتها از سوی اطرافیان برخی نوجوانان مرحله اول را طی می کنند ولی اگر اطرافیان و مراجع قدرت او را نپذیرفتند ، دچار عدم تعادل روانی می شود. 🔸 در جهت کسب شخصیت باید از دو راه به نوجوان کمک کرد: * روش کسب مهارتها و توانائیها را بیاموزد. * به زبان و رفتار به او بفمهمانیم که او را پذیرفته و درک کرده ایم و شخصیت او قابل پذیرش و احترام است و ما او را به عنوان یک انسان در حال کمال قبول داریم. 🔷🔹در انتقاد از نوجوان دقت کنیم که تمام شخصیت آنها را مورد حمله قرار ندهیم و تنها آن قسمتی را مورد سؤال قرار دهیم که نتوانسته وظیفه اش را درست انجام دهد. هرگز نباید به نوجوان یا هر شخص دیگر بگوئیم: تو لیاقت نداری و به درد هیچ کاری نمی خوری زیرا با این جمله تمام حیطه وسیع شخصیت او را مورد حمله قرار داده ایم. روی هم رفته هر انسان دارای نقاط مثبت و منفی شخصیتی است و برای مطرح کردن انتقاد بهتر است نخست چند نقطه مثبت او را متذکر شویم سپس اشاره به نقطه منفی نمائیم. اگر ناگهان و بدون مقدمه شروع به انتقاد کنیم و این انتقاد را به تمام شخصیت نوجوان گسترش دهیم انتقادمان ویرانگر و مخرب خواهد بود. آلپورت می نویسد: انتقاد از دیگران در حکم جراحی شخصیت است. جراح روانی کسی است که از ویژگیهای روانی نوجوانان کاملاً آگاهی دارد و روش صحیح انتقاد را می داند. تشویق به جا و انتقاد صحیح و درست می تواند انسان را متحول نماید. برای مرحله دوم یعنی پذیرش شخصیت از طرف اطرافیان چه کنیم؟ می توانیم با عمل به او ثابت کنیم که شخصیت او را پذیرفته ایم، برای رسیدن به این هدف باید او را به عنوان مشاور در برخی امور به خودمان نزدیک کنیم. حضرت پیامبراکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) فرمودند : پس از ۱۴ سالگی با فرزندتان مشورت کنید. باید در مسائل مختلف نظر نوجوان را پرسید و نباید فکر کرد که در اثر مشورت، نوجوان گستاخ می شود. نوجوانان ثابت کرده اند که اگر به آنان اعتماد کنیم، برای حفظ اعتماد و تقویت آن دست به هرکاری می زنند که خودشان را شایسته نشان دهند. حضرت علی (علیه السلام) با عبارت زیبایی در این زمینه رابطه تکریم شخصیت و غلبه بر گناهان را بیان فرموده اند:‌ کسی که شخصیتش مورد احترام دیگران قرار گرفت، لغزشها و شهوتها در نظرش بی ارزش می شوند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۳ ↩️ شامل آیات ۲۸ تا ۳۱ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَلقَلبُ الَّذی لَیسَ فیهِ شَیءٌ مِنَ القُرآنِ کَالبَیتِ الخَرِبِ»؛ قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، همچون خانه ویران است. 📚 (کشف‌الاسرار میبدی ۷/۴۰۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
تشکیلات هیئت۱۳.mp3
4.07M
🎚 سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : اهمیت و کارکرد در تشکیلات 🔺 مهمترین اقتضاء حب ذات چیست؟ 🔺 راهکار دشمن در تلاشی جامعه ایمانی چیست؟ 🔺 تضمین سلامت جمع ایمانی در چیست؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپ‌های : قسمت هفدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش نهم روری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir