eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
423 عکس
730 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۰ ↩️ شامل آیات ۱ تا ۱۰ سوره مبارکه 🔻در وصیت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به امام علی (علیه‌السلام) آمده است: «وَعَلَیکَ بِتِلاوَةِالقُرآنِ عَلی کُلِّ حالٍ»؛ یاعلی! برتو باد که در همه حال قرآن تلاوت کنی. 📚 (اصول کافی ۷/۷۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تربیت از مسیر میانبر آشنایی با اهل‌بیت و تربیت ولایی 🔻 متأسفانه هنوز معنا و مفهوم و توجه به ولایت در میان شیعیان به‌طور روشن تبیین نشده است؛ به‌ویژه درعرصۀ تعلیم و تربیت و مدارس و برنامه‌های درسی و آموزشی دینی، هیچ‌گاه، آن‌گونه که در اصل دین و اعتقادات ما، بیان شده است، به این مسئله اهمیت داده نشده است. همین مسئله نیز باعث جداانگاری حوزۀ علم و دانش از دین و مذهب شده است؛ زیرا هر محصلی، خود را در دو محیط جداگانه‌ احساس می‌‌کند که رابطه‌ای با هم ندارند. درحالی‌که همۀ حقیقت دین، به تربیت انسان برای دریافت علم و معرفت و عبادت و بندگی خدا در راستای آن می‌پردازد. آشنایی و شناخت اهل‌بیت(علیهم السلام) آثار فراوان روحی و معنوی برای متربی دارد که از نظر تربیتی درخور توجه است. معرفت اهل‌بیت(علیهم السلام) موجب پرورش روحیۀ ایثار، فداکاری، عزت نفس، کمک به محرومان و نظایر آن می‌شود که در هر وضعیتی برای مسلمان لازم است. شناخت اهل‌بیت(علیهم السلام) عامل تشویق انسان به خداشناسی، عبادت، دعا و مناجات است و درواقع منشأ همۀ خوبی‌ها و زیبایی‌هاست. آشناسازی کودکان و نوجوانان با اهل‌بیت(علیهم السلام) مستلزم آشنابودن والدین، معلمان و مربیان آنان است. دوران کودکی، فصل تربیت دینی و تربیت ولایی کودکان است و محبت اهل‌بیت(علیهم السلام) هم یکی از شاخه‌های همین تربیت دینی است. حضور کودک و نوجوان در جلسات ائمه و اشک ‌ریختن در سوگ اباعبدالله(علیه السلام) و شنیدن حرف و حدیث امامان و اهل‌بیت، در روح او تأثیرگذار است. ریشه‌های حب اهل‌بیت، در دوران خردسالی و شیرخوارگی نیرو می‌گیرد و در جوانی و بزرگ‌سالی میوه و برگ و بار می‌دهد. رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «أدَّبوا أولادَکم علی ثلاث خصالٍ، حبّّ نبیِّکم و حبِّ اهلِ ‌بیته و قرائۀ القرآنِ؛[۱] فرزندان‌تان را با محبت من و محبت خاندان من و محبت قرآن تربیت وتأدیب کنید.» اساس و مبنای دین، پذیرش ولایت است که باطن دین است و اگر کسی آن را قبول نکند، ارتباط حقیقی با خدا برقرار نمی‌شود. نماز کسی که ولایت را قبول نکند، اگر همۀ قواعد نماز را نیز داشته باشد، اثری ندارد. بر اساس روایات، اگر انسان بدون ولایت از اول عمر تا آخر آن، بین رکن و مقام عبادت کند، پذیرفته نیست. نتیجۀ جریان امامت، جریان نور، حیات، معرفت و هدایت است. انسان تا به چیزی معرفت نیابد، محبت پیدا نمی‌کند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۱ ↩️ شامل آیات ۱۱ تا ۲۰ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «نَوِّروا بُیوتَکُم بِتِلاوَةِ القُرآنِ»؛ خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید. 📚 (اصول کافی ۲/۶۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔰تجربه چهاردهم 🔹عنوان تجربه🔹 دنج ترین کنج خلوت با خدا 🔶🔸شـــرح تجـربه ✍️یڪ مربی خواهـر بسیجی ،برای آنڪه بتواند به اعضای گروهش لذّت خلوت با خدا را بچشاند،طرح جالبی به ذهنش رسیده بود، او می گفت:در اردوی مقاطع دبیرستان و دانشگاه ،بعد از زمینه سازی های لازم و بیان مطالبی با موضوع بندگی و معرفت پروردگار متعال،از متربیان می خواهیم یڪ ربع تا نیم ساعت در دنج ترین ڪنج های منطقه اردویی واقع در ڪوهها و دشت های اطراف با خدا خلوت نمایند و وقتشان را به "درد دل با خدا" اختصاص دهند. در این تجربه دیده شده ڪه صحنه های زیبایی از خلوت انس با پروردگار خلق شده است. هم چون وقتی ڪه یڪ خواهر لابلای صخره ها مخفی می شود تا ڪسی او را نبیند و ریا نشود دیگری به بالای قلـه رفته و بندگی را معادل صعود و عروج فرض ڪرده است و سومی در عمق درّه جای گرفته ڪه از خدا شرم دارم به خاطر ارتڪاب اعمال ناپسندی ڪه انجام داده ام. این مربی نڪته سنج می گفت: خواهران مسجدی وقتی بزرگ می شوند و از گروه فاصله می گیرند،باز هم ،هرجا همدیگر را میبینیم با حسرت می پرسند: خانم از اردوهای خلوت با خدا چه خبـر؟ هنوز هم از این اردوها؟ ما نمی توانیم شرڪت ڪنیم؟! 🔶🔸هدف از اجراے تجربه تمرین دعا و نیایش، آشنایی با آداب بندگی،چشیدن لذت خلوت و انس با معبود 🔷🔹نڪته مرتبط تڪمیلے ✍️بدون شڪ در دوره تثبیت،یڪی از عوامل اصلی تداوم ماندگاربه متربیان در گروه ،چشیدن مزه ے حس عمیق معنوی در جمع است. حس هایی هم چون"خواندن یڪ زیارت عاشورای با حال"، "هم خوانی نجوای آسمانی"، "ڪجایید ای شهیدان خـدایی"،"دم گرفتن"، سینه زدن و یا دیدار با علماء و شرڪت در مجالس وعظ و پند و اندرز. در تجربه بالا اگر از قبل آداب دعا و نیایش را با متربیان بازگو نماییم و نمونه هایی از لذّت انس با معبود توسط اولیاء الله و مقربین درگاه حق را به آنان متذڪر شویم حتما˝ افراد حس عمیق معنوی ارزشمندی را درڪ خواهند ڪرد ڪه شیرینی آن هرگز فراموش نخواهد شد. سایر عناوینی ڪه می توان به این چنین تحربه ای اطلاق ڪرد عبارتند از "خلوت انس با معبود"، "گدایی در میخانه"،"دمی با همدمی"،"بایار پس از اغیار" و ازین قبیل. 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۱۱.mp3
6.84M
🎚سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : اهمیت شناخت ها در 🔺 "من کیستم؟" چگونه شناخته می‌شود؟ 🔺 حیات دنیا چیست؟ 🔺 امام خمینی (ره) "جمهوری اسلامی" را چطور معرفی کردند؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپ‌های : قسمت پانزدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش هفتم مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۲ ↩️ شامل آیات ۲۱ تا ۲۷ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَفضَلُ العِبادَةِ قَراءَةُ القُرآنِ»؛ برترین عبادت، خواندن قرآن است. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
تشکیلات هیئت۱۲.mp3
3.95M
🎚 سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : الگوگیری از حرکت تدریجی نظام خلقت در هیئت 🔺 شیطان چگونه بر انسان سلطه پیدا می‌کند؟ 🔺 چرا انسان در مواجه با وسواس شیطانی، به زوایه گرفتن‌ها اعتنا نمی‌کند؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپ‌های : قسمت شانزدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش هشتم روری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 چگونگی انتقاد از نوجوانان 🔻 از ویژگیهای عمده نوجوانی کسب شخصیت ( تشخص طلبی ) است. بطور کلی شخصیت جنبه بیرونی و اکتسابی دارد، در حالیکه منش جنبه ذاتی و درونی دارد. «نوجوان دوستدار کسب شخصیت است» 🔹 برای رسیدن به مرحله کسب شخصیت باید دو اصل حاصل شود: ۱) انجام مهارتها و دارا بودن توانمندیهای خاص در برخورد با دیگران ۲) پذیرفته شدن این مهارتها از سوی اطرافیان برخی نوجوانان مرحله اول را طی می کنند ولی اگر اطرافیان و مراجع قدرت او را نپذیرفتند ، دچار عدم تعادل روانی می شود. 🔸 در جهت کسب شخصیت باید از دو راه به نوجوان کمک کرد: * روش کسب مهارتها و توانائیها را بیاموزد. * به زبان و رفتار به او بفمهمانیم که او را پذیرفته و درک کرده ایم و شخصیت او قابل پذیرش و احترام است و ما او را به عنوان یک انسان در حال کمال قبول داریم. 🔷🔹در انتقاد از نوجوان دقت کنیم که تمام شخصیت آنها را مورد حمله قرار ندهیم و تنها آن قسمتی را مورد سؤال قرار دهیم که نتوانسته وظیفه اش را درست انجام دهد. هرگز نباید به نوجوان یا هر شخص دیگر بگوئیم: تو لیاقت نداری و به درد هیچ کاری نمی خوری زیرا با این جمله تمام حیطه وسیع شخصیت او را مورد حمله قرار داده ایم. روی هم رفته هر انسان دارای نقاط مثبت و منفی شخصیتی است و برای مطرح کردن انتقاد بهتر است نخست چند نقطه مثبت او را متذکر شویم سپس اشاره به نقطه منفی نمائیم. اگر ناگهان و بدون مقدمه شروع به انتقاد کنیم و این انتقاد را به تمام شخصیت نوجوان گسترش دهیم انتقادمان ویرانگر و مخرب خواهد بود. آلپورت می نویسد: انتقاد از دیگران در حکم جراحی شخصیت است. جراح روانی کسی است که از ویژگیهای روانی نوجوانان کاملاً آگاهی دارد و روش صحیح انتقاد را می داند. تشویق به جا و انتقاد صحیح و درست می تواند انسان را متحول نماید. برای مرحله دوم یعنی پذیرش شخصیت از طرف اطرافیان چه کنیم؟ می توانیم با عمل به او ثابت کنیم که شخصیت او را پذیرفته ایم، برای رسیدن به این هدف باید او را به عنوان مشاور در برخی امور به خودمان نزدیک کنیم. حضرت پیامبراکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) فرمودند : پس از ۱۴ سالگی با فرزندتان مشورت کنید. باید در مسائل مختلف نظر نوجوان را پرسید و نباید فکر کرد که در اثر مشورت، نوجوان گستاخ می شود. نوجوانان ثابت کرده اند که اگر به آنان اعتماد کنیم، برای حفظ اعتماد و تقویت آن دست به هرکاری می زنند که خودشان را شایسته نشان دهند. حضرت علی (علیه السلام) با عبارت زیبایی در این زمینه رابطه تکریم شخصیت و غلبه بر گناهان را بیان فرموده اند:‌ کسی که شخصیتش مورد احترام دیگران قرار گرفت، لغزشها و شهوتها در نظرش بی ارزش می شوند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۳ ↩️ شامل آیات ۲۸ تا ۳۱ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَلقَلبُ الَّذی لَیسَ فیهِ شَیءٌ مِنَ القُرآنِ کَالبَیتِ الخَرِبِ»؛ قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، همچون خانه ویران است. 📚 (کشف‌الاسرار میبدی ۷/۴۰۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
تشکیلات هیئت۱۳.mp3
4.07M
🎚 سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : اهمیت و کارکرد در تشکیلات 🔺 مهمترین اقتضاء حب ذات چیست؟ 🔺 راهکار دشمن در تلاشی جامعه ایمانی چیست؟ 🔺 تضمین سلامت جمع ایمانی در چیست؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپ‌های : قسمت هفدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش نهم روری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 امام خامنه‌اے: 🔻 باید کاری کنیم این و که امروز در این دوران حساس و مهم و تعیین کننده انقلاب و نظام زندگی میکند، را ندیده است، را ندیده است، را ندیده است، با آن ایمانی بار بیاید که بتواند در مقابل مطامع دشمنان، در مقابل تجاوز بیگانگان، در مقابل سلطه‌گری آمریکا، در مقابل نفوذطلبی دستگاه‌های استعمارگری که یک عمر این کشور و این ملت را چاپیدند و دستخوش و ملعبه خودشان کردند، مثل کوه محکم بایستد. 📅 بیانات در دیدار جمعی از کارگران و معلمان؛ ۱۳۷۷/۰۲/۰۹ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 روش های جذب نوجوانان 🔻 جهت جذب نوجوانان به حلقه‌های تربیتی راه‌های مختلفی وجود دارد از جمله: ۱ـ برگزاری اردوهای علمی، تفریحی و زیارتی. ۲ـ برگزاری مسابقات مختلف و اهداء جوایز. ۳ـ استفاده از اساتید پرجاذبه و هنرمند و جوان برای تدریس موضوعات دینی و قرآنی و هنری. ۴ـ پرهیز از مسؤولیت دادن به افراد تند و بداخلاق و کم‌حوصله. ۵ـ از افراد پرانگیزه، صبور و با سلیقه برای مسؤولیت کانون یا همکاری با کانون دعوت به عمل آورید. ۶ـ مدارا نمودن و عدم سخت‌گیری نسبت به مراجعان و خودداری از انحصار شدید این قبیل کانون‌ها و... . ۷ـ قبل از تعطیلات تابستان برنامه‌های تابستان را تهیه و تنظیم نمایید و مقدمات فعالیت‌های تابستانی خود را فراهم آورید. ۸ـ سعی کنید از برنامه‌های مراکزی که در این امر موفق هستند آگاه شوید و در تنوع و نیز، چگونگی اجرای برنامه‌های خود از آن‌ها کمک بگیرید. از مساعدت‌ها و راهنمایی‌های امام جماعت مسجد استفاده و از طریق امام جماعت با افراد خیرخواه و نیکوکار ارتباط برقرار نمایید. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۴ ↩️ شامل آیات ۳۲ تا ۳۶ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ»؛ خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمی‌کند. 📚 (امالی طوسی ۱/۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۵ ↩️ شامل آیات ۳۷ تا ۴۳ سوره مبارکه 🔻امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَن قَرَأَالقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ، اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ»؛ هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته گردد. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۳) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313