eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
425 عکس
740 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۸۲ ↩️ شامل آیات ۵۶ تا ۶۳ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «لِکُلِّ شَیءٍ حِلیَةٌ وَ حِلیَةُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسنُ»؛ هرچیزی را زیوری باشد و زیور قرآن صدای خوش است. 📚 (اصول کافی ۲/۶۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔰 تجربه شانزدهم 🔹عنوان تجربه🔹ورودے ڪاربر رایانه 🔶🔸شــرح تجــربه ✍️جانور فربه شود از راه نوش آدمی فربه شود از راه گوش ‹‹مراقب دیده ها و شنیده های خود باشید›› ویا ‹‹وin putهاو out putهای خود را ڪنترل ڪنید›› این مطالب در قالب یڪ طراحی اثرگذار و زیبا،صفحه اول ورودی ڪاربرهای رایانه یک حلقه تربیتی است ڪه مربی خلاق و "آپ تو دیت" گروه با بیان توجیه وتفسیرهای لازم و قول و قرارگرفتن از متربیان ،مبنی بر اینڪه حتما˝ تلاش ڪنند تا به پیام های آموزنده این جملات پایبند باشند آن را طراحی ڪرده است. دبیر پرورشی با انگیزه ای ڪه این تجربه را انجام داده بود،می گفت:این ڪار چون آمیخته با هنر می باشد وپیامی تلگرافی و مختصر و مفید دارد بسیار اثرگذار بوده و نوعی خود ڪنترلی اخلاقی را در اعضای گروه ایجاد ڪرده است. 🔷🔹هدف از اجراے تجـربه ارتقاء سطح خود ڪنترلی اعضای گروه و زنده ڪردن مفهوم وجدان اخلاقی در افراد با هدف استفاده مطلوب از رایانه های شخصی در منزل 🔶🔸نڪته مرتبط تڪمیلے بدون شڪ یڪی از دلایل استفاده نامطلوب و گاه مخـرب و غیر اخلاقی از ابزار ارتباطی نوین و دنیای رسانه روز،ضعف آگاهی و شناخت در متربیان است. بسیاری از اعضای گروه نمی دانند ڪه در روایات آمده است" نگاه آلوده تیری است از ناحیه شیطان" و یا اینڪه یڪ تصویر می تواند به اندازه هزار ڪلمه بر ذهن مخاطبان اثر سوء بگذارد و فڪر و ذهن آنان را به خود مشغول ڪند. براین اساس ،در این تجربه ،پیام رسانی اخلاقی به شیوه ای جدید و اثرگذار صورت پذیرفته است ڪه انجام موارد مشابه به آن ،به همه مربیان مسجدی توصیه می شود. مواردی هم چون بیان انواع گناهان چشم، زبان،گوش،وسایر اعضاء و جوارح ،از طریق پیام های تلگرافی و ڪوتاه و به شیوه ها و شگردهای خلاقانه،ابتڪاری و جدید و در موقعیت های مناسب؛ پیام های پربار و اثر گذاری هم چون: دیده را فایده آن است ڪه دلبر بیند ور نبیند چه بود فایده بینایی را ویا این دوبیتی زیبای "باباطاهر" ڪه می گوید: ز دست دیده و دل هر دو فریاد ڪه هرچه دیده بیند دل ڪند یاد بسازم خنجری نیشش ز فولاد زنم بر دیده تا دل گردد آزاد 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 فرق است بین کسی که فرمانده است؛ ولی روی درجه‌اش را می‌پوشاند با کسی که چیزی نیست و خود را فرمانده نشان می‌دهد... 🔺 فرماندهی و رهبری در تشکیلات به ادعا و درجه و فیلم بازی کردن نیست، باید فرمانده باشی تا فرماندهی کنی، نه اینکه فرمان دهی تا فرمانده باشی... فتأملوا 🔺 تشکیلات یعنی خودسازی اگر این خودسازی نباشد و انسان به‌صورت کاذب خود را رشدیافته تلقی کند، گاهی به‌جای ارتقای معنوی، ارتقای معدوی را طالب می‌شود و این رشد کاذب بالاخره یک جا خودش را نشان می‌دهد، به قول شهید کاظمی، گیر می‌کند... روح اسوه‌های تشکیلاتی شاد 🌷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۸۳ ↩️ شامل آیات ۵۶ تا ۶۳ سوره مبارکه 🔻 امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «قِراءَةُ القُرآنِ فِی المُصحَفِ تُخَفِّفُ العَذابَ عَنِ الوالِدَینِ وَ لَو کانا کافِرَینِ»؛ خواندن قرآن از روی آن، عذاب را از والدین سبک می‌سازد؛ اگر چه آن دو کافر باشند. 📚 (اصول کافی ۲/۶۱۳) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ویژگی های لازم و ضروری برای یک مربی (قسمت پنجم) ۵. سعه صدر و عذرپذیرى سعه صدر و روحیه عذرپذیرى در امر تربیت امرى لازم و ضرورى مى‌باشد. مربیان موفق مى‌دانند که کودک از روى ناآگاهى اشتباهاتى انجام مى‌دهد، نوجوان در اثر غرور در رفتارهاى غلط خود پافشارى مى‌کند، در برخى کودکان و نوجوانان ناهنجارى‌هایى از قبیل شرارت، خشونت و عصبانیت دیده مى‌شود. اما بعد از مدت کوتاهى این حالت برطرف شده آنان متوجه خطاى خود مى‌شوند و با زبان حال یا زبان قال عذرخواهى مى‌کنند. به کار بردن کلمات احترام‌آمیز و عبارات مهر افزا و دلنشین در برخورد با متربیان و به طور کلى در ارتباط با هر مخاطبى تاثیر فوق العاده در جذب و انعطاف طرف مقابل دارد. پدران و مادران آگاه در گفت و گوهاى خود با فرزندان خویش به بهداشت روانى آنان توجه کرده و صمیمانه از گفتارى خوب و کلمات دلنشین بهره مى‌گیرند در این حالات مربیان آگاه، با سعه صدر خطاهاى آنان را نادیده گرفته و با روحیه عذرپذیرى که دارند از اشتباه آنان چشم پوشى مى‌کنند.حضرت مجتبى (علیه السلام) در عبارت زیبایى مى‌فرماید: «اگر کسى در یک گوشم به من فحش دهد و در گوش دیگرم از من عذرخواهى کند، من از او قبول مى‌کنم». اگر ما خطاهاى فرزندان را نادیده نگیریم و اشتباهات آنان را کم اهمیت جلوه ندهیم، کمترین نتیجه آن، احساس کمبود شخصیت و از دست دادن اعتماد به نفس، در فرزندان خواهد شد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۸۴ ↩️ شامل آیات ۷۷ تا ۸۸ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «ما جالَسَ هذَاالقُرآنَ اَحَدٌ الّا قامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ اَو نُقصانِ؛ زِیادَةٍ فی هُدًی اَو نُفصانِ مِن عَمًی»؛ هیچ کس با این قرآن همنشین نشد، مگر آنکه چون از نزد آن برخاست با فزونی و کاستی همراه بود، فزونی در هدایت و کاستی از کوردلی. 📚 (نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ‌‌تشڪل درآمد زا هرچند عمده فعالیت های تشکلهای فرهنگی، کارکردهای فرهنگی است اما برای انجام آن نیاز به پشتوانه مالی است. ساختارهای مالی جهت این امر نیز باید بر اساس و منطبق با همان کارکردهای فرهنگی تشکل تعریف شود. برای نیل به پشتوانه مالی در کارکردهای فرهنگی با سه ابزار مواجه هستیم؛ 🔷🔹 ابزارهایی که کارکرد فرهنگی ندارند و صرفا ابزار هستند. 🔷🔹 ابزارهایی که در غایت کار به هدف فرهنگی تبدیل می شوند. 🔷🔹 ابزارهایی که همزمان هم کارکرد فرهنگی دارند و هم ابزار مالی هستند. تا حد امکان تشکل نباید در زمان هزینه کردن برای فعالیت فرهنگی خود، از مخاطب خود پول دریافت کند، بلکه کار می بایست از مسیر درآمدزایی دیگری دریافت پول کرده و در مسیر کار فرهنگی صرف کند. همچنین به طور همزمان اگر درآمدزایی تشکل دارای اصول فرهنگی ، اقتصادی ـاسلامی باشد می تواند خود دارای هدف فرهنگی مجزا باشد. به طور مثال در صورتیکه مسیر تولید تا توزیع یک محصول فرهنگی در اختیار خود تشکل باشد، این امر می تواند هم وسیله ای برای درآمد زایی تشکل باشد و هم به عنوان یک هدف فرهنگی پیگیری شود. 🔻 به طور کلی روش های درآمد زایی به دو شکل زیر است: ۱. ایجاد و اخذ مجوزهای اداری برای یک کار درآمدزا( مثل مجوز نشر کتاب) ۲. ایجاد ساختار در کانون یا تشکل( مثل تبدیل محتویات یک سی دی به کتاب) 🔻 همینطور ضروری است به نکات ذیل در مورد درآمد زایی توجه شود: ۱- ساختارمند بودن انجام امور دارای مجوز ۲-درآمدزایی مستمر ( زیربنایی بودن کار) ۳- هم خوان و در راستای حرکت تشکل بودن و ماندنِ درآمدزایی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۸۵ ↩️ شامل آیات ۸۹ تا آخر سوره مبارکه و آیات ۱ تا ۵ سوره مبارکه 🔻 امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ عَهدُ اللهِ اِلی خَلقِهِ فَقَد یَنبَغی لِلمَرءِ المُسلِمِ اَن یَنظُرَ فی عَهدِه وَ اَن یَقرَأَ مِنهُ فی کُلِّ یَومٍ خَمسینَ آیَةً»؛ قرآن پیمان خداوند است با بندگانش، شایسته آن است که انسان مسلمان در پیمان خود نظر کند و هر روز پنجاه آیه از آن را بخواند. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
سیمای مدیر موفق.pdf
866.5K
🚨 سیمای مدیر موفق ۱. اصول مدیریت ۲. اخلاق مدیر ۳. هشدارها و خطرات ۴. تذکرات 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۸۶ ↩️ شامل آیات ۶ تا ۱۳ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اَلبَیتُ الَّذی یُقرَآُ فیهِ القُرآنُ وَ یُذکَرُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ فیهِ تَکثُرُ بَرَکَتُهُ وَ تَحضُرُهُ المَلائِکةُ وَ تَهجُرُهُ الشَّیاطینُ»؛ خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود و خدا را به یاد آرند، برکتش فزونی یابد و فرشتگان به آن خانه درآیند و شیاطین از آن دوری جویند. 📚 (اصول کافی ۲/۶۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 شاخصه های مدیریت حلقه های تربیتی - (قسمت اول) الف : تلاش همه جانبه معیار ارزش گذاری در موفقیت افراد، میزان تلاش آنان است. ب : نظارت بر کار حلقه ها سرگروهها و مربیان باید بر کارها و عملکرد اعضای گروه نظارت داشته باشند. ج : قاطعیت سرگروه یا مربی در عین نرمخویی و ملاطفت باید از قاطعیت و یقین برخوردار باشد . د : تفویض مسؤولیت تفویض مسؤولیت به اعضای گروه باید بر اساس توانایی‌هایشان باشد و به همان مقدار از ایشان انتظار داشت. ه : ارزیابی عملکرد سرگروه یا مربی باید نیروهای کارآمد را از نیروهای ناکارآمد جدا نماید تا بتواند در رسیدن به اهداف موفق تر باشد . و: پیگیری تا حصول نتیجه پیگیری برای رسیدن به نتیجه، اصلی مهم در اداره حلقه است ، چنان‌که خداوند وصول مطالبات را به پیگیری مستمر منوط می‌داند. ز : تمرکز بر هدف در مدیریت حلقه ها ، تمرکز بر هدف و دوری از تشتّت، یک ضرورت برای نیل به اهداف است. ح : حفظ شخصیت اگر خواستید شخصی را توبیخ کنید مواظب شخصیت او باشید که تخریب نشود زیرا اگر شخصیت وی تخریب شود دیگر نمی‌تواند مجموعة خود را اداره کند. چنانکه خداوند هنگام انتقاد ، ابتدا جایگاه والای پیامبر و عفو و رحمت خودش را متذکر می‌شود ، سپس به بیان انتقاد می‌پردازد. ط : گزارش‌گیری سرگروهها و مربیان باید هوشیار باشند و به هر گزارشی اعتماد نکنند. باید در مناصب و مجاری کسب گزارش، افراد موثق و معتمد قرار گیرند. ادامه دارد.... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۸۷ ↩️ شامل آیات ۱۴ تا ۲۱ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) می‌فرمایند: «اِذا اَحَبَّ اَحَدَکُم اَن یُحَدِّثَ رَبَّهُ فَلیَقرَءِ القُرآنَ»؛ هرگاه یکی از شما دوست بدارد با پروردگارش سخن بگوید، قرآن بخواند. 📚 (کنزالعمال ۱/۵۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 شاخصه های مدیریت حلقه های تربیتی - ( قسمت دوم ) ی : شنیدن سخنان دیگران از صفات یک سرگروه یا مربی آگاه ، سعة صدر و گوش دادن به حرف همة اعضاست . سرگروهها و مربیان موفق ، شنوندگان خوبی هستند . ک : نگرش جامع در برنامه‌ریزی حلقه ها ، جامع‌نگر باشیم تا توجه به مسأله‌ای سبب اخلال در مسایل دیگر نشود. ل : فازبندی اقدامات و برنامه‌ها در حلقه ها باید زمانبندی شده و مرحله به مرحله (تدریجی) انجام گردد ، چنان که خداوند قادر و توانا در آفرینش آسمان و زمین چنین کرد. م : صبر و استقامت * یکی از صفات سرگروهها و مربیان ، صبر و استقامت است ، زیرا که صبر، انسان را به شهد موفقیت می‌رساند. ن : ایمان به هدف سرگروهها و مربیان حلقه ها باید چنان در ایمان به هدف و آرمان ‌ خود ، استوار و مطمئن باشند که انحراف افراد ، نتواند ایشان را دچار تزلزل و سستی کند. س : تقسیم کار تقسیم کار یکی از اصول حلقه داری و زندگی جمعی است. ق : دقت در رفتار هر کس پست یا مسؤولیتی می‌گیرد، باید در رفتارهای خویش دقت زیادی داشته باشد چون اخبار مربوط به مسؤولین بسیار زود منتشر می‌شود. ز : میانه روی در هزینه در جبران خدمات اعضای گروه ، باید اعتدال داشت ، نه آنقدر که ایشان در مضیقه قرار گیرند و مایوس و ناراضی شوند و نه آنقدر بذل و بخشش که به ورشکستگی و شرمندگی مربی و سازمان کشیده شود. ف : کیفیت کار آنچه که باید در یک حلقه، در مورد عملکرد افراد ، معیار و اصل باشد، کیفیت و بازدهی کار آنهاست، نه مقدار و کمّیت آن. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۸۸ ↩️ شامل آیات ۲۲ تا ۲۸ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) می‌فرمایند: «اِنَّ هذِهِ القُلوبَ لَتَصدَاُ کَما یَصدَاُ الحَدیدُ وَ اِنَّ جِلاءَها قِراءَةُ القُرآنِ»؛ به‌راستی این قلب‌ها زنگار می‌گیرد، همان‌طور که آهن زنگار می‌گیرد، جلای قلب‌ها قرائت قرآن است. 📚 (ارشادالقلوب/ ۷۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ویژگی های لازم و ضروری برای یک مربی (قسمت ۶ و آخر) ۶. سیماى پاکیزه و آراسته رعایت نظافت و پاکیزگى ظاهر، ناخواسته در دیگران جاذبه ایجاد مى‌کند و این یکى از ویژگى‌هاى مربیان و والدین موفق مى‌باشد. کسانی که با رسیدگى به وضع ظاهرى خویش و مرتب کردن لباس و پوشش مناسب و تمیز، خود را بیشتر در دل دیگران دوست‌داشتنى‌تر مى‌کنند، در حقیقت پاکیزگى و آراستگى ظاهر را هماهنگ با پرورش جمال باطنى به سایرین مى‌آموزند. در روایات اهل بیت (علیهم السلام) به پوشیدن لباس تمیز زیبا و رسیدگى به وضع ظاهرى بارها تاکید شده است. امام مجتبى (علیه السلام) مى‌فرماید: «یکى از ویژگى‌هاى مومنین این است که در عین فقر و ندارى ظاهرى آراسته و پاکیزه دارند». بدیهى است که آراستگى ظاهرى با تجمل‌گرایى و تشریفات کاملا متفاوت است، چرا که اولى امرى مثبت، مفید، پسندیده و داراى ارزش مى‌باشد، اما تجمل‌گرایى صفتى منفى، ناپسند، و ضد تربیت، تلقى مى‌شود. طبق تعلیمات اسلامى، در عین اینکه ظاهرى پاکیزه و آراسته دارند، از تجمل گرایى شدیدا متنفر بوده و آن را از آفات تربیت مى‌دانند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا