هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۵
↩️ شامل آیات ۱۶۴ تا ۱۶۹ سوره مبارکه بقره
🔻 پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله و سلّم) میفرمایند:
«اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»؛
هنگامی که فتنهها، همچون پارههای شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید.
📚 (اصول کافی، ج ۲، ص ۴۵۹)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
11.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دقایقی_پای_نکات_تربیتی
🚨 «مهارتِ خوب شنیدن»
🎙 گزیدهای از بیانات #استاد_تراشیون در جلسه «عطر خوش خانواده»
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
پوستر-اطلاع-رسانی-حضرت-معصومه111.jpg
735.9K
🔹 کاربران گرامی 🔹
🌱 فایل تصویر باکیفیت و لایهباز #پوستر مراسم #وفات_حضرت_معصومه سلاماللهعلیها در اختیار شما عزیزان قرار گرفته.
شما میتوانید پوستر مراسم خود را در قالب ذکر شده طراحی کنید.
بصیرت و تشکیلات اسلامی
🚨 ظاهر و پوشش متربی + وظیفه سرگروه - قسمت اول #مهارتهای_سرگروه 🔻 گاهی در میان حلقه متربیانی هستند
🚨 ظاهر و پوشش متربی + وظیفه سرگروه - قسمت دوم
#مهارتهای_سرگروه
3️⃣ برخورد غیرمستقیم، بهترین نوع رفتار است. شما در لابهلای برنامهها و اردوها میتوانید با اجرای نمایشهای کوتاه یا طنزهایی که توسط خود بچهها اجرا میشوند(و ترجیحاً همان افراد) به رفع این مشکل کمک نمایید.
4️⃣بسیاری از این مسائل دربارۀ نوجوانان و جوانان، ناشی از الگوهای نامناسب میباشد که لازم است که شما با شناسایی آنها، به طور مستقیم و غیرمستقیم به مقابله با آنها برآیید و در عین حال، الگوهای جایگزین و مطلوب را در دل متربیان جای دهید.
صحبتهایی دربارۀ دلیل الگوگیریهای اشتباه و اینکه زیباییخواهی فطری انسان است ولی، نباید بگذاریم منحرف شود و بسیاری از مطالب دیگر را میتوانید در حلقه مطرح کنید و البته، بهتر است که طوری مدیریت کنید که این مباحث را از زبان خود متربیان بشنوید و آنها به نقد یکدیگر بپردازند تا آن جوی که میخواهید، ایجاد شود و موضع گیری ها به حداقل برسد. فایده دیگر این روش این است که تاثیرگذاری ظاهر او بر باقی اعضای حلقه کاهش مییابد.
5️⃣ لازم است که در این مسأله، در مراحل ابتدایی کار، به حداقلها اکتفا شود و در هر مرحلهای پیشرفتی مشاهده شد، سرگروه سعی کند که با تشویقهای مختلف(حتی تحویل گرفتن بیشتر فرد در جمع یا بهطور خصوصی) متربی را متوجه اهمیت قضیه نماید و او را به ادامۀ کار ترغیب کند.
6️⃣ در ضمن کار لازم است که از راههای مختلف نسبت به توجیه خانوادۀ وی نیز، اقدام کنید. شما باید با شیوههای گوناگون این مسأله را برای والدین او جا بیندازید که ظاهر نامناسب فرزندشان، زمینۀ انحراف او را هموار میکند و شخصیت او را به شکل نامطلوب شکل میدهد. پس، ضروری است که در حد توان مواظب باشند و در خرید لباس برای او دقت داشته باشند و درعین حال او را از طریق تذکرات و کنترل رفت و آمدها در نظر داشته باشند.
🏷 #کار_فرهنگی #کار_جمعی #کار_تشکیلاتی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P001.mp3
11.33M
🎙 #کتاب_صوتی : چله تشکیلاتی (۱)
🚨 قسمت اول: فهم اربعین در افق نگرش الهی به تاریخ
▪️ پس از ایام دهه اول محرم، باید به درک جایگاه اربعین پرداخت که به ثمر رسیدن آن در تاریخ، هزینههای فراوانی داشته است. لذا باید با شناخت صحیح این جریان، قدردان این نعمت بزرگ باشیم...
📖 برگرفته از مباحث #استاد_عابدینی در کتاب #قدم_عاشقی
🏷 #چله_تشکیلاتی #قدم_عاشقی #اربعین
🏷 #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 حب ذات در تشکیلات
🔻 حب ذات اگر در یک تشکیلات بهمعنای حقیقی که همان توسعۀ من انسانی و حرکت بهسوی خداست جریان یابد، باعث افزایش همدلی میان و اعضا و حرکت جمعی میشود.
این حرکت جمعی، تفرقه و نزاع بین اعضای تشکیلات را از میان میبرد و موجب میشود همه در یک مسیر و با یک نیت که همان نیت الهی است در جهت نیل به اهداف والای تشکیلات حرکت و فعالیت کنند.
از اینرو کمرنگ شدن و بهتدریج حذف حدود فردی میان افراد و جمع واحد شدن آنها، تشکیلات را پویاتر و کارآمدتر میکند که همان معنای حقیق حب ذات است.
🏷 #سلوک_تشکیلاتی #حب_ذات #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#مهارتهای_سرگروه
🚨 ایجاد اعتمادبهنفس در متربی نوجوان
🔵 در اینجا نکاتی وجود دارد که میتواند به ساخت و تقویت اعتمادبهنفس و پیشرفت متربیها کمک میکند:
🔘 تشویق به ابراز وجود:
به متربی بیاموزید که نیازهای خود را به بزرگسالان بیان کنند و در صحبت با همسالان خود جایگاه خود را حفظ کند. اگر دیگری نسبت به او بدرفتاری کرد، تشویقش کنید که در این موارد بگوید: از این طرز صحبتکردن تو خوشم نمیآید.
🔘در تعریف و تمجیدهای خود خاص باشید:
زمانی که به متربی میگویید که چقدر او باهوش است، اگر از یک مثال مشخصتر استفاده کنید، گفته شما برای او پرمعناتر میشود. به او بگویید: (تو واقعاً ذهن خوبی داری).
🔘تعریف و تمجید خود را با واقعیت منطبق کنید:
یک نوجوان میداند که او بهترین هنرمند یا قاری یا مکبر و... در دنیا نیست؛ اما درک میکند که شما متوجه پیشرفتهای او در طول یک ماه شدهاید و از آن استقبال میکند.
🔘تشویق صلاحیت و کفایت:
در کمککردن به او عجله نکنید. اگر او برای انجام کاری از شما کمک بخواهد، از او بخواهید تا ابتدا خودش دقایق بیشتری برای انجام آنها تلاش کند.
تشخیص داده و انتخاب کند.
🔘در خصوص نقاط ضعف یا قوت او پیشداوری نکنید:
به دنبال نشانهها و تواناییها در او باشید و با شناختن آنها نقاط قوت او را پرورش داده و ضعفهای او را برطرف کنید. شدهاند.
🏷 #کار_فرهنگی #کار_جمعی #کار_تشکیلاتی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#مهارتهای_سرگروه
🚨 نکاتی که یک مربی تربیتی باید بداند:
🔹💠 راهنمای سرگروه و مربی 💠🔹
۱- با توکل به خدا و نام خدا جلسه را شروع کنیم.
۲- اخلاص در عمل و تقوا را رعایت کنیم.
۳- ساعت جلسه را تغییر ندهیم.
۴- وقت جلسه، نشاط روحی و عاطفی خود را حفظ کنیم.
۵- وفای به عهد، خوشقولی و تواضع را از یاد نبریم.
۶- از قضاوت ناصحیح نسبت به متربیان پرهیز کنیم.
۷- اشتباهات خود را توجیه نکنیم.
۸- از علماء، بزرگان و شخصیتهای دینی با احترام نام ببریم.
۹- از بهکاربردن کلمات خارجازنزاکت بپرهیزیم.
۱۰- پرگوئی نکنیم، در واقع آنقدر بگوییم که میتوانیم بشنویم.
۱۱- رازدار و محرم اسرار متربی باشیم.
۱۲- از تعصب بیجا بپرهیزیم.
۱۳- از متربی توقعات بیش از اندازه نداشته باشیم.
۱۴- رسا و روان بودن کلمات و جملات را رعایت کنیم.
۱۵- از داشتن تکیهکلام پرهیز کنیم.
۱۶- آرام و شمرده صحبت کنیم.
۱۷- ساده تدریس کنیم؛ اما عمیق.
۱۸- در املاء کلمات دقت کنیم و کلمات را صحیح روی تابلو بنویسیم.
۱۹- ذوق و استعداد متربیان را شناسایی و هدایت کنیم.
۲۰- بین متربیان رقابت سالم و مثبت ایجاد کنیم.
۲۱- در برخوردها عدل و انصاف را رعایت کنیم.
۲۲- به همه توجه و نگاه یکسان داشته باشیم.
۲۳- از تشویق بهموقع غافل نشویم.
۲۴- سخن متربی را بیمورد قطع نکنیم.
۲۵- کارها و فعالیتهای مربوط به حلقه را بین متربیان تقسیم و به آنها مسئولیت بدهیم.
۲۶- در هنگام موعظه، خود را مخاطب اصلی قرار دهیم.
۲۷- به مقررات محیط احترام بگذاریم.
۲۸- سعی کنیم کردار و رفتار خوبی از خود نشان دهیم.
۲۹- پیش از جلسه، شناختی اجمالی از وضعیت، موقعیت و سطح معلومات متربیان به دست آوریم.
۳۰- بیش از اندازه در کار متربیان، خود را دخالت ندهیم.
۳۱- شخصیت خویش را پیش متربیان سبک نکنیم.
۳۲- مقررات خشک و افراطی را از حلقه دور کنیم.
۳۳- نسبت به فعالیت متربیان بیتفاوت و بیتوجه نباشیم.
۳۴- در آموزش از گروهگرایی و خط بازی خودداری کنیم.
۳۵- بر موضوعات جاری، تسلط و از آن اطلاع کافی داشته باشیم.
۳۶- در افزایش آگاهیها و محتوای علمی خود بکوشیم.
۳۷- به سؤالات متربیان با لحن خوب و مناسب پاسخ دهیم.
۳۸- مطالعه پیش از تدریس و آمادگی قبلی جهت آموزش داشته باشیم.
۳۹- برنامهریزی داشته باشیم.
۴۰- ابتکار و خلاقیت داشته باشیم
۴۱- از روشهای تدریس و نحوهٔ بهکارگیری آنها آگاه باشیم.
۴۲- به کیفیت شروع، ادامه و پایان جلسه توجه داشته باشیم.
۴۳- به تنوع را فراموش نکنیم.
۴۴- از تجربیات دیگران استفاده کنیم.
۴۵- در هر جلسه مطالب نو و تازهای بیان کنیم.
۴۶- سعی کنیم متربیان در ارتباط با مطالب بیان شده ما فعالیت عملی داشته باشند.
۴۷- متربی را نسبت به یادگیری تشنه کنیم.
۴۸- درصورتیکه احساس خستگی در چهره متربیان مشاهده کردیم، از ادامه جلسه خودداری کنیم.
۴۹- سعی کنیم همواره اشکالات خود را رفع کنیم.
۵۰- موضوع و عنوان جلسه را در ابتدای تدریس مشخص و بازگو کنیم.
۵۱- جلسه را مرحلهبهمرحله پیش برده و از شاخه به شاخه پریدن بپرهیزیم.
۵۲- بیش از اندازهٔ معمول به جزوه، کتاب و یا متن نگاه نکنیم.
۵۳- از طرح شبهات و اشکالات بدون جواب بپرهیزیم.
۵۴- جمعبندی جلسه را در انتها فراموش نکنیم.
۵۵- از داشتن لحنی یکنواخت و تن صدای ثابت بپرهیزیم.
۵۶- دقت کنیم مسائل ارائه شده در حد فهم متربیان باشد.
۵۷- در هنگام جلسه از وسائل و امکانات آموزشی موجود حداکثر بهره را ببریم.
۵۸- در هنگام جلسه حتیالامکان از مثال استفاده کنیم.
۵۹- خلاصهٔ درس را در انتهای جلسه بازگو و از متربیان نیز بخواهیم.
۶۰- ظاهری آراسته و منظم داشته باشیم و در نظر بگیریم که زیبایی، سادگی است.
۶۱- در کارهایمان نظم داشته باشیم تا الگویی مناسب برای متربی باشیم.
۶۲- نتایج جلسات را بررسی کنیم تا نقاط ضعف و قوت را بیابیم.
۶۳- در هنگام خشم، بر احساسات و عواطف خود غلبه کنیم.
۶۴- در تمام کارهای خود، قاطعیت و برش داشته باشیم.
۶۵- متربی را در بالارفتن از نردبان علم و معرفت یاری کنیم.
۶۶- در هنگام تدریس سعی کنیم تمام توجه متربیان را به خود جلب کنیم.
۶۷- فرصت انتقاد از خود را به متربیان بدهیم.
۶۸- از اینکه نسبت به پاسخگوئی به برخی از سؤالات قادر نیستیم، هراس به خود راه ندهیم و بهراحتی اقرار کنیم که پاسخ آن را نمیدانیم.
🏷 #کار_فرهنگی #کار_جمعی #کار_تشکیلاتی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 محیط، اثر مستقیم تربیتی دارد.
🏷 #کار_فرهنگی #تربیت #کار_جمعی #کار_تشکیلاتی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
18.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دقایقی_پای_نکات_تربیتی
🚨 «راههای عمیق شدن نفوذمان در تربیت فرزندمان»
🔸 گزیدهای از بیانات #استاد_تراشیون در جلسه «عطر خوش خانواده»
🏷 #تربیت #اخلاق #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir