eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
425 عکس
740 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 آموزش آداب اجتماعی به متربی 🔻 ادب در گفتار و رفتار بهترین زینت برای انسان محسوب شده و نشانۀ کمال عقل و بالندگی آن­هاست. شخص باادب ظرافت در گفتار و رفتار دارد و به همین دلیل می­تواند با دیگران معاشرت خوبی داشته باشد. از مهم‌ترین نکاتی که در تربیت باید مدّ نظر قرار گیرد، آموزش است. مهم‌ترین عناوینی که مربیان می‌تواند در آموزش آداب اجتماعی متربیان در نظر بگیرند شامل این موارد است: ۱. آموزش سلام و گشاده‌­رویی ۲. آموزش خوش‌آمدگویی به مهمان ۳. آموزش پذیرایی از مهمان ۴. آموزش صحبت در میان جمع ۵. آموزش آداب غذا خوردن ۶. آموزش همسایه‌داری خوب ۷. آموزش تبریک و تسلیت­گویی به دوستان و آشنایان تذکر: ۱. مقایسۀ متربی با دیگران هرگز نباید کسی را با دیگران مقایسه کنیم؛ این کار علاوه بر آن که موجب شعله­ور شدن آتش حسادت و دشمنی در درونشان می‌گردد، باعث می­شود کارهای شایستۀ خود را، نه برای مزیّن شدن به زینت‌های اخلاقی، بلکه برای جبران تحقیر خود و رسیدن به شخص مورد مقایسه انجام دهند. ۲. انتظار بیش از توان سن متربی را در نظر بگیریم. همان‌گونه که کودکان برای صحبت­ کردن، دورۀ طولانی مدتی را سپری می­کنند، همان‌گونه که به‌تدریج راه رفتن خوب را یاد می­گیرند، آداب اجتماعی را هم به‌تدریج و با آزمایش و خطاهای بسیار فرا خواهند گرفت. لذا از همان اوّل از آن‌ها توقع رفتاری سنجیده­ و حساب شده نداشته باشیم. ۳. زیاده­روی در آموزش 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨اخلاق تشڪیلاتے (4) 🔻 فصل اول:مبانی اخلاقی کار فرهنگی 🔷نماز و زکات: این دو، دو بال برای پرواز هستند. در عرصه فرهنگ و اخلاق، نماز جامعه را سالم نگه می‌دارد و از زشتی‌ها جلوگیری می‌کند و زکات رابطه نزدیکی با نماز دارد. کار فرهنگی نوعی زکات دادن است: زکات علم نشر آن است. وقتی پیامی گرفتیم باید آن را به دیگری منتقل کنیم تا لیاقت دریافت دوباره داشته باشیم. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۳ ↩️ شامل آیات ۱۱۹ تا ۱۲۴ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ»؛ خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمی‌کند. 📚(امالی طوسی ۱/۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 «آدم ها» 🔺 تشکیلات یعنی از خود گذشتگی 📌 کارگردان: ماشاءالله محمدی او پیش از این نیز انیمیشن‌های کوتاه «رنج»، «نوعی دیگر بودن» و «آخرین ترانه دختر همسایه‌مان قبل از این‌که تمام رویاهایش را بسوزانند» را ساخته است... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨اخلاق تشڪیلاتے (5) 🔻 فصل اول:مبانی اخلاقی کار فرهنگی 🔷یار و یاور حق: انسان در پذیرش حق سه دسته اند: 1. بعضی مقابل حق ایستاده اند، 2. بعضی بی تفاوت هستند 3. و بعضی یاور حق. یاری خداوند به یاری پیغمبر، امام و انسان کامل است. جایگاه کار فرهنگی این است که امام مان را یاری کنیم و باری از روی دوش امام مان برداریم. امام مسئول هدایت و تربیت انسان هاست، امام محافظ دین است و کمک می خواهد. امام رضا علیه السلام فرمودند: خدا رحمت کند کسی که امر ما اهل بیت علیهم السلام را زنده کند. احیای امر به آموختن علم اهل بیت (علیهم السلام) و آموزش به دیگران است. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۴ ↩️ شامل آیات ۱۲۵ تا ۱۳۱ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «علَيكُم بالقرآنِ، فاتَّخِذُوهُ إماما و قائدا»؛ بر شما باد قرآن، آن را پيشوا و راهبر خود كنيد. 📚[كنز العمّال : 4029.] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 راه‌های فعال کردن متربی و جذاب سازی جلسه (۱) 🔻 یکی از نکات مهم در شادابی و جذابیت جلسه، شروع آن است. البته منظور بخش قرائت قرآن و خواندن تفسیر آیات و در کل مقدمات همیشگی جلسه نیست. منظور ما بخش اصلی جلسه که شما به ارائه طرح درس جدید می‌پردازید است. گرچه برای همان بخش‌های ابتدایی هم می‌توانید خلاقیت به خرج بدهید. مخصوصاً در اولین جلسات که شاید هنوز خیلی از بچه‌ها را خوب نمی‌شناسید و آنها هم با یکدیگر آشنا نیستند. یک مثال ساده یکی از قواعد شروع جلسه «آب کردن یخ» است. به‌عبارتی بچه‌ها هنوز یخشان وا نشده است تا با هم صحبت کنند و در مباحث مشارکت کنند و رفیق هم شوند. در این حالت لازم است شما یخ جلسه را آب کنید. فرض کنید در جلسۀ اول در حالی‌که فقط خودتان بچه‌ها را می‌شناسید، بسته‌هایی را به‌عنوان پک هدیه به آنها می‌دهید. اما به هر کس بسته فرد دیگری را می‌دهید. یعنی وقتی بسته‌ها را باز می‌کنند می‌بینند که اسم خودشان داخلش نیست. حالا باید بگردند برای پیدا کردن صاحب بسته و البته بستۀ خودشان که دست فرد دیگری است. با همین روش ساده همه همدیگر را می‌شناسند و یخشان هم آب می‌شود. 🔷 نحوه شروع جلسه الف) تنوع در آغاز: یعنی استفاده از ابزار مختلف مانند طرح سؤال، بیان داستان، خاطره، بازی یا … در ابتدای جلسه ب) خلاصۀ درس قبل: بچه‌ها خیلی دوست دارند که مربی قبل از شروع مبحث جدید، خلاصه‌ای از مطالب گذشته را بگوید. چرا که به اين احساس و اطمينان روحی می‌رسند كه مطالب قبلي تماماً مرور و وارد ذهن آنها شده و اكنون آمادۀ پذيرش مطلب جديد هستند. ج) اجازه بدهید خود مخاطب جزئیات را کشف کند. یعنی لازم نیست اول بحث بگویید دقیقاً قرار است راجع به چه چیزهایی صحبت کنید. چون ممکن است ذهن مخاطب بسته شود. د) از همان نخست بچه‌ها را درگیر ماجرا کنید. یعنی اجازه ندهید مخاطبین شما منفعل بمانند. بحث یک‌طرفه توسط شما بی‌فایده خواهد بود چون این‌جا مدرسه نیست. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 راه‌های فعال کردن متربی و جذاب سازی جلسه (۲) 🔷چطور متربی را فعال کنیم؟ این مشکل خیلی‌هاست که نمی‌توانند بچه‌ها را با موضوع بحث درگیر کنند و جلسه‌ای پویا داشته‌باشند. 🔻 برای این امر باید به چند نکته توجه داشت: 1. خودتان بنا را بر این بگذارید که سخنران مطلق جلسه نباشید. گاهی سکوت و نگاه شما به مخاطب نشان می‌دهد که منتظرید آنها بحث را ادامه دهند. حال اگر کسی شروع به صحبت کرد شما با تکان دادن سر او را ترغیب می‌کنید تا ادامه دهد. و بعد کافی است با تمام شدن صحبت او نگاه‌تان را به شخص دیگری متمرکز کنید یا بپرسید: «خب به نظرت درست می‌گه؟» 2. هر از چندگاهی از یکی از بچه‌ها بخواهید مطالب آن بخش را مرور کند و مثلا بپرسید: «خب تا به حال چه گفتیم؟» یا «فکر می‌کنید قرار است بعد از این چی بشه؟» یا «شما در چنین شرایطی چه می‌کنید؟» یا «کی می‌تونه بگه…» و … 3. مطالب را زیاد تکرار نکنید مخصوصاً مطالب ساده را. چرا که تکرار بی‌مورد باعث بی‌حوصلگی و کسالت جمع می‌شود. ضمناً سعی کنید مطالب مهم‌تر را در ابتدای بحث مطرح کنید. روان‌شناسان معتقدند بيشترين گيرايی در یک جلسه حدود بيست دقيقه اول است. 4. اجازه ندهید بچه‌ها بدون پرسیدن سؤال جلسه را ترک کنند. بخش پایانی جلسه را به پرسش و پاسخ اختصاص دهید و حتماً همه را واردار کنید اگر نکته‌ای را درست متوجه نشده‌اند یا سؤالی در ذهنشان هست بپرسند. 🔷با متربی تنبل چه کنیم؟ اگر کسانی در حلقۀ شما هستند که زیاد در مباحث شرکت نمی‌کنند و این روحیه همیشگی آنهاست چند راه‌کار به شما پیشنهاد می‌کنیم: الف) برایشان انگیزه ایجاد کنید. مثلاً بحث را به‌صورت مسابقه مطرح کنید. ب) نوجوان‌ها بعضاً روحیات دوران کودکی خود را حفظ می‌کنند. بعضی از بچه‌ها ممکن است دنبال جایزه و نتیجۀ آنی باشند. پس تشویق‌ها و پاداش‌های فوری احتیاج دارند. ج) بعضی‌ها دوست دارند در بحث شرکت کنند اما خجالت می‌کشند یا از سرزنش دیگران می‌ترسند شما باید با ایجاد اعتماد به نفس در آنها راه را برای مشارکت این افراد در مباحث باز کنید. د) هیچ‌وقت نگویید «اشتباه می‌کنی» یا «نه این طور نیست». بلکه از جملات مثبت استفاده کنید مثل: «فکر کنم این جوری درست است که بگوییم ….» یا «در تکمیل صحبت شما باید بگویم…» آن‌وقت حرف درست را بزنید. ه) از بچه‌هایی که بازهم با این شیوه‌ها فعال نشدند رسماً بخواهید موضوعی را آماده کنند و در جلسۀ بعد کنفرانس بدهند. و) به بچه‌ها مسئولیت بدهید. مثلاً یکی را دبیر جلسه کنید تا همۀ نکات را یادداشت کند. آن‌وقت می‌توانید در پایان جلسه از او بخواهید مطالب را خلاصه‌وار بیان کند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۵ ↩️ شامل آیات ۱۳۲ تا ۱۳۷ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «إنَّ أحسَنَ الحَديثِ كتابُ اللّه ، و خَيرُ الهُدى هُدى محمّدٍ صلى الله عليه و آله ، و شَرَّ الاُمورِ مُحدَثاتُها»؛ نيكوترين سخن، كتاب خداست و بهترين روش، روش محمّد صلى الله عليه و آله است و بدترين امور [در دين]، بدعتهاست. 📚[بحار الأنوار : 77/122/23.] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨اخلاق تشڪیلاتے (6) 🔻فصل اول: مبانی اخلاقی کار فرهنگی 🔸مباحث مربوط به این فصل در پنج شماره قبلی اخلاق تشکیلاتی بیان شد. 📌 فصل دوم: اصول اخلاقی در کار تشکیلاتی 🔷جذب نیرو: در کار تشکیلاتی ابتدا باید نیرو کرد زیرا با دشمنی که تشکیلاتی کار می‌کند نمی توان به‌تنهایی مبارزه کرد. اولویت قرآن بیشتر بر مبنای کار جمعی است. نیرویی باید جذب کرد که بتوان با آن، یکدل و یک هدف بود. در تشکیلات اسلامی هرکس در برابر بقیه مسئولیت دارد و رهبرش را یاری می‌کند. اگر بخواهیم در جذب و تربیت نیرو موفق باشیم باید به اصولی توجه داشته باشیم: 🔹رحمت و مهربانی: امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: رحمت را شعار دلت قرار بده. منظور این است که: همان‌طور که لباس زیر به بدن چسبیده است، محبت نسبت به خلق خدا باید به دلمان چسبیده باشد. اگر محبت خلق در دلمان باشد، صبر و حوصله و حلم‌مان زیاد می‌شود. خلق و خوی نیکو ویژگی رهبر مؤفق است؛ زیرا اخلاق ابزار توفیق، مایۀ ترویج، وسیلۀ موفقیت آدمی در برخوردهای اجتماعی، عامل تبلیغ، مدافع حقانیت و زمینه‌ساز پذیرش و نفوذ در افراد دیگر، ولو مشرک و کافر است. اگر نرم‌خو شدیم، آهن‌ربای وجودمان دیگران را جذب می‌کند. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✅تربیت به سبک دیوار کشی متربی شما چند سالشه؟ ۱۰ یا ۱۵ یا ۲۰؟ قطعا متربی شما که در سن ۱۵ سالگی است با متربی ای که در سن ۱۷ سالگی است باهم تفاوت هایی دارند؛ موضوع بحث ما نیازهای هر فرد است... البته تمام افرادی که به کار تربیتی مشغولند بر این امر واقفند که " یکی " از معیارهای تعیین نیاز هر شخص " سن " اوست. عوامل دیگری همچون خانواده ، محیط زندگی ، سبک ارتباطی او با محیط اطراف ، فاصله او با سن بلوغ و حتی تک فرزند بودن یا نبودن نیز در این مورد مهم است. اما بحث امروز ما " سن " است که شاید بتوان گفت یکی از مهمترین و دم دست ترین شاخص ها برای تعیین نیاز افراد است... خب ؛ بریم سر اصل ماجرا ... همانطور که می دانید نیاز یک نوزاد با نیاز یک کودک 5 ساله باهم فرق می کند... و به همین منوال نیاز فرد 5 ساله با ده ساله ! خیلی اوقات در مدارس و یا در مجموعه های فرهنگی تربیتی "جداسازی سنی" صورت نمی گیرد و خیلی از همکاران ما به دلایلی چون ( غفلت یا عدم حضور مربی به تعداد مورد نیاز ) از این اصل غافلند. باید بدانیم که هر فردی در هر سنی یک نیاز دارد و البته قسمت مهم داستان اینجاست که معمولا نیاز ها به " ضمیر ناخود آگاه " ما بر میگردند و دانستن یا ندانستن ما تاثیری در آنها ندارد... وقتی من گرسنه ام می شوم و نیاز به غذا دارم دیگر مهم نیست من یک پزشک هستم و سرشار از آگاهی یا یک فردی در اوج غفلت ... وقتی شما یک نوجوان کلاس هشتم را با یک نوجوان کلاس نهم یا دهم در یک محیط جمع کردید و زمینه های دوستی آنان را فراهم کردید طبیعی است که تداخل نیاز به وجود می آید. به داستانواره زیر توجه کنید : سینا و رضا دو دوست هستند. سینا در کلاس دوم دبیرستان (متوسطه دوم) و رضا در کلاس نهم (مقطع متوسطه اول) مشغول به تحصیلند. یکی از نیازهای حیاتی و مهمِ سینا ( بدون آنکه خود بداند ) نیاز به محبت و دوستی است در صورتیکه رضا فعلا در این وادی نیست و بیشتر توجه او به بازی های رایانه ای و فوتبال است. هر دوی آن ها در ضمیر ناخودآگاهشان نیازهایی دارند و مغزشان نیز دستور میدهد که تو باید "شکل" دوستت شوی... طبیعی است که سینا چون سنی از او گذشته نمی تواند شبیه رضا با زیرشلواری در خیابان بیاید یا در خانه پای رایانه بشیند و بازی کند... اینجاست که رضا نقش بیشتری را در تطابق با محیط اجرا می کند و سعی می کند شبیه دوست بزرگترش شود. و از همان لحظه است که شما رفتارهایی را از این دو دوست می بینید که کمی عجیب است : مثلا علی ( به خاطر نیاز شدیدش به محبت و دوستی) به شدت به رضا وابسته می شود و رضا هم با اینکه سیستم شخصیتی اش (فعلا) نیازی به محبت شدید " ندارد "سعی می کند با سینا همدردی کند... . سینا همیشه ناراحت است چون هرگز رضا نمی تواند نیازهایش را تأمین کند و از طرفی هم شدیداً به او وابسته شده است. رضا هم چون نیازهای کاذب را برای خود ایجاد کرده است رفتارهای غیر منطقی از خودش نشان می دهد... و این یعنی اول مشکلات "مربی " مشکلاتی همچون : جداسازی آنها از یکدیگر که باید بدون مسایلی همچون غیبت و ... اینگونه موارد شکل گیرد! قطع کردن رابطه عاطفی آنها جلوگیری از سرایت این ویروس به بقیه متربی ها و... می بینید؟ عدم رعایت یک اصل مهم تربیتی به نام جداسازی، مشکلات زیادی را به همراه می آورد که ما چون اصل را بر خوش بینی می گذاریم " خوش بینانه ترین " حالت را برای شما ذکر کردیم... تأثیر این دو دوست بر یکدیگر می تواند بسیاری از فعالیت های شما را خنثی کند. اینکه معمولا در این دوستی ها فرد "کوچکتر" بیشترین آسیب را می بیند یک امر بدیهی است... فقط آنچه مهم است این است که این دیوار کشی سنی نباید به گونه ای شکل بگیرد که متربی ها را حساس تر کرده و بشود مصداق روایتی که می فرماید (انسان بر آنچه که بر او منع شده است حریص تر است...) ؛ مخصوصاً اگر زمان طولانیست که این امر در متربی های ما رواج دارد باید سبک تدریجی را پیش بگیریم که نوجوانان گیج نشده و در مقابل این تصمیم ما جبهه نگیرند... مطمئناً مربی های خوش سلیقه و آگاه جامعه ما از پس این امر مهم به خوبی برخواهند آمد. پس یادمان باشد زمینه دوستی و رفاقت را برای افراد غیر هم سن آماده نکنیم تا زمینِ آماده یِ زراعتِ نوجوانان که همانا " دل پاکشان " است ؛ همیشه گوش به زنگ مربی باشد برای " تغییر ". 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۶ ↩️ شامل آیات ۱۳۸ تا ۱۴۲ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «أصدَقُ القَولِ و أبلَغُ المَوعِظَةِ و أحسَنُ القَصَصِ كتابُ اللّه »؛ راست ترين سخن و رساترين اندرز و بهترين داستان (تاريخ)، كتاب خداست. 📚[كتاب من لا يحضره الفقيه : 4/402/5868.] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ بسته محتوایی سالروز ولادت امام زمان ارواحنا له الفداء و جشن نیمه شعبان پایگاه اینترنتی ضیاءالصالحین 🟢 بخش اول 📝مقالات مرتبط با میلاد امام مهدی ارواحنا له الفدا 🔹وظايف منتظران 🔹فرهنگ مهدوی و شیعه مهدوی 🔹انتظار و ظهور از دیدگاه شيعه 🔹فلسفه تعظیم و تکریم نیمه شعبان 📝سخنرانی های ویژه میلاد امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔹فیلم/عنایات امام عصر علیه السلام به شیعیان - آیت الله بهجت(ره) 🔹صوت/مشکلات بشر در عصر غیبت - مقام معظم رهبری 🔹صوت/ همه کاره عالم - حجة الاسلام هاشمی نژاد 🔹عهدنامه امام زمان با یارانش - رحیم پور ازغدی 🔹 35 پادکست امام زمانی - نکته های ناب سری اول 📝 نماهنگ های مهدوی امام زمان عليه السلام 🔹سرود «قلب عالم» از حاج احد سبزی / ویژه نیمه شعبان (فیلم، صوت، متن) 🔹نماهنگ «هموطنای مهربون» از محمدحسین حدادیان (کلیپ، صوت، متن) / ویژه نیمه شعبان  🔹نماهنگ «سلام فرمانده ۳» از حاج ابوذر روحی (کلیپ، صوت، متن) / ویژه نیمه شعبان 🔹نماهنگ «عزیزم مهدی» با صدای محمد اسداللهی، حسین خیرالدین و محمد غلوم (فیلم، صوت، متن) / ویژه نیمه شعبان 🔹نماهنگ «هم عهدی» از گروه سرود ضحی لاهیجان / ویژه نیمه شعبان (فیلم، صوت، متن) 🔹مولودی ترکی «عالم یاریمه فدا دی» - حاج مهدی رسولی + متن / ویژه نیمه شعبان 📝منبرهای مکتوب مرتبط با ميلاد امام زمان عليه السلام 🔹 امام زمان علیه السلام 📝پیامک مرتبط با ميلاد امام زمان عليه السلام 🔹 پیامک های ویژه نیمه شعبان، ولادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🔹پیامک های زیبا، جملات تاثیر گذار به مناسبت نیمه شعبان ✔️ جهت مشاهده بسته محتوایی میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به «ویژه نامه منجی موجود» مراجعه فرمایید:👇 https://www.ziaossalehin.ir/fa/node/1500/
✍️ بسته محتوایی نیمه شعبان پایگاه اینترنتی ضیاءالصالحین 🟢 بخش دوم 📝 مجموعه موشن استوری مهدوی/ نیمه شعبان 🔻استوری اینستاگرام نیمه شعبان / سلام علی آل یاسین 🔻استوری میلاد امام زمان | صبح بخیر ای آقای من 🔻استوری نیمه شعبان | اصلا تو فقط بیا با لشکر بچه ها - محمد اسداللهی 🔻استوری نیمه شعبان | فرمانده مهدی - ابوذر روحی 📝 مجموعه استوری های همدلی برای ظهور (موشن و تصویر) : 🔻مجموعه عکس پروفایل همدلی برای ظهور 🔻استوری اینستاگرام همدلی برای ظهور / حس غریب 🔻استوری اینستاگرام همدلی برای ظهور / امید انتظار 🔻استوری اینستاگرام همدلی برای ظهور / بغض در گلو 📝استوری، آواتار، پروفایل های مهدوی/ نیمه شعبان : 🔻السلام علیک یا قائم آل محمد (تایپوگرافی، استوری، پوستر، Psd ،Png) 🔻عکس پروفایل یا مهدی ادرکنی + فایل PSD 🔻آواتار/ بقيه الله(عجل الله تعالي فرجه الشريف) 🔻دانلود تصاویر پس زمینه خام میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ✔️ جهت مشاهده بسته محتوایی میلاد امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف به «ویژه نامه مجموعه استوری های مهدوی / نیمه شعبان» مراجعه فرمایید:👇 https://www.ziaossalehin.ir/fa/node/35763
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 چهار مهارت طلایی در رابطه با متربی نوجوان: 1️⃣ استفاده از روش تغافل (نادیده گرفتن): یعنی مسائل و مشکلات نوجوان را بزرگ نشان ندهیم که در او ایجاد وحشت نماید و یا او را به لحاظ رفتارهایش دائم باز خواست ننمائیم. 2️⃣ ایفای نقش راهنمایی، بجای دستوری: در برخورد با مسائل نوجوان بهتر است از خودش کمک بگیریم یعنی این واقعیت را بداند که نخستین مسئول حلّ مشکل او، خودش است و برای حل آن باید اقدام نماید و ما والدین فقط وظیفه ی راهنمایی او را داریم که از عواقب تصمیم خودش مطلع شود. 3️⃣ آموزش: مهمترین دلیل ترس و اضطراب از هر موضوعی جهل و ناآگاهی نسبت به آن موضوع می‌باشد که ضروری است برای کاهش ترس و اضطراب‌های نوجوانی آموزش‌های لازم در مورد بلوغ، دوست‌یابی، حل مساله، گذراندن اوقات فراغت، برنامه‌ریزی درسی و مواردی از این قبیل به نوجوان آموزش داده شود. 4️⃣ اعتماد سازی: باید بیاموزیم که چگونه حس اعتماد نوجوان را نسبت به خودمان جلب و جذب کنیم، چنانچه اعتماد میان نوجوان و والدین کمرنگ شود او برای حل مسائل خود به دیگران مراجعه می‌کند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۷ ↩️ شامل آیات ۱۴۳ تا ۱۴۶ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِِ»؛ هنگامی که فتنه‌ها، هم‌چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. 📚(اصول کافی، ج۲، ص۴۵۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 نقطه شروع تربیت نیاز سنجی تربیتی 🔻 تعيين حدود و استعدادهاي رشد تربيتي افراد به منظور برنامه‌ريزي جهت تربيت آنها ضروري بوده و با انجام استعدادسنجي، نقطه شروع تربيت فرد مشخص مي‌گردد. همانطور كه وقتي باغبان قصد دارد نهالي را پرورش دهد، لازم است ابتدا شرايط و ويژگي‌هاي خاص آن نهال را بداند و بر اساس آن پرورش نهال را آغاز كند؛ در امر تربيت نيز لازم است حدود و توان افراد سنجيده شده و بر اساس توان و استعداد فرد، رشد تربيتي وي توسط سرگروه صورت پذيرد. در انجام نيازسنجي بايد نيازهاي واقعي فرد شناسايي شده و تنها به نظرسنجي اكتفا نشود. مثلا يك بيمار به غذايي علاقه دارد كه براي وي ضرر دارد؛ اما پزشك دارويي براي وي تجويز مي‌كند كه به ذائقه فرد سازگاري ندارد. البته هميشه نتيجه نيازسنجي با نظرسنجي متفاوت نبوده و در مواردي نيز با هم مشترك خواهند بود. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شهید شاطری الگوی مدیریت جهادی 🔹مدیر دلسوزی که خستگی نمی‌شناخت! باید را به رخ مسئولین کشید! 🔹چقدر امروز ما به این روحیه نیاز داریم! 🔹مردم لبنان: ما امام خمینی(ره) را از شاطری شناختیم. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۸ ↩️ شامل آیات ۱۴۷ تا ۱۵۱ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «القرآنُ مَأدُبَةُ اللّه ، فَتَعَلَّموا مَأدُبَتَهُ ما استَطَعتُم»؛ قرآن سفره ضيافت خداست. پس تا مى توانيد از ضيافت او فراگيريد. 📚[بحار الأنوار: 92/19/ 18 ؛ كنز العمّال : 2356.] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨اخلاق تشڪیلاتے (7) 🔻فصل دوم: اصول اخلاقی در کار تشکیلاتی 🔷 جذب نیرو: 🔹تقوا: از جمله مسائل اخلاقی که باید در رفتارمان مشهود باشد، تقواست؛ زیرا عامل اجتناب انسان از محرمات الهی است. امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: هرکه بداند خدای عزوجل او را می‌بیند و هر چه می‌گوید و انجام می‌دهد را، می‌شنود و از آن آگاه است و همین دانش او را از کارهای زشت باز دارد، کسی است که از مقام پروردگارش ترسیده و خود را از هوس باز داشته است. 🔹حلم و شرح صدر: بردباری در برابر سخنان ناآگاهانه و رفتار نامناسب دیگران را می‌توان نامید. از نظر حضرت علی (علیه‌السلام): شجاع‌ترین مردم کسی است که با بردباری بر جهل پیروز شود. فایدۀ حلم، دوستی و محبوبیت است. 🔹گذشت: مهربانی با مردم و برخورد پسندیده با آنها از دستورات اسلام است. با زیردستان خود باید با عفو و رحمت رفتار کنیم؛ چراکه و عامل مهمی در افراد است. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مربی باید بداند... مربی باید این نکات را درباره متربی بداند: 🔵 يک خجول، لجوج و گوشه‌گير كه در خانه‌اى خشن و محدود كننده و سخت‌گير و سرزنش‌كننده پرورش يابد، ممكن است با رويارويى با یک و سرگروه فهميده و محيط گرم حلقه به صورتى سرزنده و خوشحال و خلاق در آيد. بنابراين، تغيير محيط، در وضعيت روحى و روانى متربی تأثير مهمى دارد؛ برعكس، تجارب نامطلوب محيط مدرسه و يا كوچه و خيابان و همسايگان نيز ممكن است این آثار مثبت را تضعيف نمايد. 🔵 برخورد با موقعيت‌هاى تازه، به‌خصوص در روابط اجتماعى، در صورت جذاب و مثبت بودن، به تجديد سازمان شخصيت متربی مى‌انجامد. 🔵 كودكانی كه با محروميت‌ها و ناكامی‌هاى زندگى، همچون محروميت‌هاى خانوادگى و ناملايمات و سخت‌گيرى‌هاى محيط آموزشى و محدوديت‌هاى فضاى بازى و عدم وجود وسايل و امكانات تفريحى و سرگرمى و... روبه‌رو مى‌شوند، در اكثر اوقات، واكنش‌هاى پرخاشگرانه و انزواطلبانه‌اى از خود، نشان خواهند داد پس لازم است مربی و سرگروه از این احوالات متربی باخبر باشد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
(2) 🚨 موضوع: حلم و شکیبایی معلمی که در مسیر هدایت‌گری متربی قدم برداشته باید بداند که این وظیفه‌اش بسیار سخت و طاقت‌فرساست. همان‌گونه که خداوند به رسولش فرمان داده: ✅ (فَاستَقِم کَما اُمرتَ) «همان‌گونه که فرمان داده شده‌ای استقامت نما» معلمی که در برابر اذای متعلم که غالباً از سر جهالت و بازیگوشی بوده می‌کند و در عوض به او نیکی می‌نماید و با بردباری او را شرمنده می‌سازد، با نیکوی خود او را بنده و مجذوب خویش می‌گرداند، بدون شک موفق و پیروز خواهد بود. حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی فرموده است: ✅ (لا حِلمَ کالتَّغافلِ) «هیچ شکیابی‌ای مانند خود را به غفلت زدن نیست»(البته به معنای مثبت خود را به غفلت زدن) [غرر الحکم و درر الحکم، ص 245] معلمی که با حسن درایت و تدبیر خویش و به منظور تربیت متربی بسیاری از خطاها او را نادیده گرفته و در صدد توبیخ متربی نمی‌آید، قطعاً در انجام رسالت خویش مؤفق‌تر است و نیز با خودبه درجات بالاتری خواهد رسید. 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir